2009 Aston Martin DBS Volante

2009 Aston Martin DBS Volante

Przejdź do galerii zdjęć2009 Aston Martin DBS Volante

Brytyjski producent samochodów zaprezentował kabriolet DBS, pochodzący z coupé wprowadzonego w 2007 roku na Pebble Beach Concours d’Elegance, tworząc tym samym swój flagowy model.

Niestety dla marki, w 2008 roku światowy kryzys finansowy zaczął dotykać większość producentów samochodów. Po kolei, Chrysler, GM i Ford musieli ograniczyć swoją działalność. W tym czasie Aston Martin był własnością producenta z niebieskim znakiem, a jego przyszłość nie była zbyt pewna. Mimo to, firma zdołała zaprezentować pięknego kabrioletu DBS na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku.

Oparty na tej samej platformie VH co DBR9, wersja Volante charakteryzowała się podobnym przodem z szeroką chromowaną kratką wypełnioną poziomymi szczelinami. Na dolnej części zderzaka, w osłonie, producent zamontował drugą kratkę otoczoną parą wlotów, które kierowały powietrze wokół samochodu, zmniejszając opór powietrza. Z profilu, otwarty GT miał wlot powietrza na przednich błotnikach, za nadkolami, podczas gdy falista linia okienna ciągnęła się w stronę tyłu pojazdu. Z tyłu, dwa wydechy wystawały przez tylny dyfuzor z chromowanymi końcówkami.

Wnętrze DBS przejęło kilka elementów designu od swoich krewnych. Choć niektóre przyciski i przełączniki pochodziły również od Forda, inne części, takie jak aluminiowe wykończenia i kierownica, były unikalne. Dodatkowo zestaw aluminiowych pedałów i sześciobiegowa dźwignia zmiany biegów przypominały kierowcy, że to nie jest zwykły pojazd. Jak każdy Aston Martin z tamtej epoki, DBS miał skórzaną tapicerkę i sportowe fotele z zintegrowanymi podłokietnikami, na których znajdowało się wyhaftowane logo modelu.

Pod maską, producent zamontował silnik V8 o pojemności 5,9 litra wywodzący się z jednostki wyścigowej zainstalowanej w samochodach wyścigowych DBR9 i DBRS9. Moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem transaksji, tylno-montowanej skrzyni biegów i dyferencjału o ograniczonym poślizgu.

Aston Martin DBS Volante zadebiutował na Salonie Samochodowym w Genewie w 2009 roku. Uzupełniając ofertę modelu Aston Martin DBS, nowy Volante oferuje klientom połączenie już ustalonych cech sportowego auta DBS z całą radością jazdy w otwartym samochodzie.

Poszerzając charakter modelu DBS, Aston Martin DBS Volante przyciągnie kierowców, którzy pragną łączyć ekscytację z jazdy precyzyjnie dostrojonym sportowym autem z orzeźwiającym uczuciem bycia otwartym na elementy przyrody. To zestawienie najwyższej wydajności i otwartości pobudza zmysły podczas każdej jazdy, zarówno w czasie ekscytujących przejażdżek ulubionymi trasami, jak i podczas dłuższych podróży. 'Volante’, co oznacza 'poruszający się z lekkością’, doskonale definiuje potencjał wydajności i dynamiczne cechy Aston Martin DBS Volante.

Wyposażony w elektrycznie chowany materiałowy dach, piękny profil DBS pozostaje zachowany zarówno w pozycji otwartej, jak i zamkniętej. Gdy dach jest zamknięty, zapewnia ciepłą i komfortową atmosferę, a po jego otwarciu, elegancko znika za nowym pokrowcem bagażnika po naciśnięciu przycisku.

Dyrektor generalny Aston Martin, dr Ulrich Bez, powiedział: „Aston Martin DBS Volante dostarcza najwyższego poziomu relaksu podczas jazdy z dachem w górze lub w dół. Łączy doskonałość inżynieryjną z perfekcją designu.

„Aston Martin DBS Volante oferuje subtelną mieszankę mocy i osiągów. W połączeniu z doskonałym rzemiosłem – to niezrównane doświadczenie posiadania i jazdy.”

Stworzony jako Volante od samego początku, inżynierowie Aston Martin zdecydowali się na materiałowy dach, aby ściśle podążać za sylwetką coupe DBS i zminimalizować wzrost wagi. W pełni chowany w zaledwie 14 sekund i przy prędkościach do 30 mph (48 km/h), dach automatycznie składa się pod nowo zaprojektowanym pokrowcem, zachowując doskonałą formę Aston Martin DBS Volante – zarówno z dachem w górze, jak i w dół.

Mocą zarządza ręcznie wykonany, całkowicie aluminiowy silnik V12 o pojemności 6,0 litra, generujący 510 KM (380 kW / 517 PS) oraz 570 Nm (420 lb ft) momentu obrotowego, z maksymalną prędkością 191 mph (307 km/h) i przyspieszeniem 0-62 mph (0-100 km/h) w 4,3 sekundy. Charakterystyka V12, a szczególnie dostępny moment obrotowy przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika, zapewnia bezwysiłkową jazdę w każdej sytuacji.

Aston Martin DBS Volante to 16. kabriolet w ciągu 95 lat, czerpiący z ogromnego doświadczenia marki w projektowaniu ikonicznych 'Volantes’ i oferujący układ 2+2, z dwiema dodatkowym tylnymi miejscami, idealnymi dla młodych osób lub bagażu. W standardzie, DBS ma tylną, sześciobiegową skrzynię manualną, dostępna jest również automatyczna, sześciobiegowa opcja 'Touchtronic’. Podobnie jak w coupe, Volante oferowane jest z hamulcami ceramicznymi węglowymi jako standard, zapewniając wyjątkową siłę hamowania. Dzięki zastosowaniu materiałów pochodzących z przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego, maska, przednie błotniki i pokrywka bagażnika wykonane są z włókna węglowego, co również pomaga w redukcji wagi.

Aston Martin DBS Volante wyposażony jest również w system rozrywki w samochodzie Bang & Olufsen 'BeoSound DBS’, z 13 głośnikami w standardzie. BeoSound DBS został specjalnie dostrojony przez Tonmeisterów Bang & Olufsen oraz inżynierów akustycznych Aston Martin, co pozwala na dostosowanie sceny dźwiękowej, gdy dach jest otwarty, aby zrekompensować dodatkowy hałas wiatru, zapewniając niezrównane doświadczenia audio w samochodzie.

Design

Choć DBS pierwotnie zaprojektowano jako dwuosobowe sportowe GT, potencjał wersji Volante zawsze był w myślach zespołu projektowego. Przyjmuje zdecydowaną postawę, a muskularne kształty i formy DBS zostały zachowane, emanując pewnością siebie.

16. kabriolet Aston Martin, doświadczenia zdobyte przy projektowaniu wcześniejszych samochodów z miękkim dachem doprowadziły do tego, że Aston Martin DBS Volante posiada najcichszy i najbardziej wyrafinowany system dachu w historii marki. Gdy dach jest podniesiony, materiał jest izolowany warstwą materiału Thinsulate®, co zmniejsza hałas w kabinie i chroni pasażerów przed warunkami atmosferycznymi. Hydrauliczna pompa została osłonięta w obudowie redukującej hałas i wibracje, zmniejszając hałas przy podnoszeniu i opuszczaniu dachu.

Nowy, zorganizowany dach pozwala na otwarcie w zaledwie 14 sekund, dzięki nowej pompie hydraulicznej pięciotłokowej. Dach bez wysiłku wpada pod nowo zaprojektowany pokrowiec, który został przerobiony, aby podkreślić muskularne atrybuty Aston Martin DBS Volante. Niebagatelne dla DBS, linia płynie z przedniej krawędzi maski wzdłuż elegancko nachylonej szyby, przechodząc w pokrywę bagażnika z włókna węglowego i do 'flip’ tylnej części bagażnika.

Podobnie jak w DBS Coupe, maska, przednie błotniki i pokrywa bagażnika są wykonane z włókna węglowego. Aby zapobiec wystawaniu tkaniny przez wykończenie lakieru, Aston Martin wykorzystuje opatentowaną technologię 'surface veil’, nakładając 200 mikronową warstwę epoksydowego kleju na włókno węglowe przed nałożeniem siedmiu warstw lakieru, co daje wykończenie klasy A.

Wnętrze DBS reprezentuje esencję zaangażowania Aston Martin w używanie materiałów w sposób uczciwy, bez ukrywania lub ozdabiania. Wykorzystane są lekkie materiały, aby zaoszczędzić wagę; na przykład uchwyty drzwi są wykonane z włókna węglowego, a dywan jest tkany z lżejszych włókien, co pozwala zaoszczędzić cenne kilogramy.

Volante oferuje standardowo układ 2+2. Pięknie wykończone skórą tylne siedzenia są idealne dla młodszych osób lub dodatkowego bagażu, co czyni Aston Martin DBS Volante praktycznym codziennym samochodem sportowym.

W standardzie dostarczany z systemem audio Bang & Olufsen BeoSound DBS, wkomponowanym w unikalne wnętrze Aston Martin DBS Volante, system zapewnia kierowcy i pasażerom niezrównane doświadczenia audio. Składający się z 13 indywidualnych głośników i unikalnego systemu przetwarzania sygnału cyfrowego Bang & Olufsen, system przekształca Aston Martin DBS Volante w akustycznie zaawansowane miejsce, zdolne do oddania subtelnej i uderzającej dynamiki muzycznej z każdego źródła. BeoSound DBS został specjalnie dostosowany do Aston Martin DBS Volante i reaguje na otwarcie lub zamknięcie dachu, dostosowując scenę dźwiękową, aby skompensować hałas wiatru i zmiany akustyki.

System Bang & Olufsen BeoSound DBS został opracowany wyłącznie dla Aston Martin. System jest akustycznie i fizycznie dopasowany do Aston Martin DBS Volante, z projektem, który podąża za inherentną jakością i uczciwością materiałową wnętrza Aston Martin. Siatki głośników są wykończone gładkim aluminium, aby płynnie integrować się z płynnymi liniami i krzywiznami wnętrza. Gdy system jest włączony, podwójne głośniki akustyczne wysuwają się cicho i szybko, dodając nutkę teatralności i technolożki, co stanowi idealne uzupełnienie Aston Martin DBS Volante.

Tak jak w coupe, Volante daje klientom możliwość wyboru opcjonalnych lekkich kół ośmioszprychowych o średnicy 20 cali z diamentowym wykończeniem – dostępnych w srebrnym lub grafitowym wykończeniu. Z ogólnym zmniejszeniem masy niesprzężonej o 8 kg, opcja ta wspomaga poprawę prowadzenia, przyspieszenia i osiągów hamulców.

Wydajność

Potrzeba stabilności, zdolności do prowadzenia i niskiej masy własnej zdefiniowała formę i konstrukcję DBS. Aston Martin DBS Volante jest napędzany tym samym silnikiem V12 o pojemności 6,0 litra, który był sercem modelu DBS wprowadzonym na rynek w 2007 roku. Produkując 510 KM (517 PS / 380 kW), maksymalna moc osiągana jest przy 6500 obr/min, a moment obrotowy 570 Nm (420 lb ft) jest dostępny przy 5750 obr/min. Zdeterminowany w każdej sytuacji, DBS ma 'płaską’ krzywą momentu, zapewniającą 85% momentu obrotowego już od 1500 obr/min.

Przełożenie finalne 3.71:1 (manual) i 3.46:1 (Touchtronic) zapewnia, że cała moc Aston Martin DBS Volante jest użyteczna, a także zwiększa przyspieszenie na biegach.

Dźwięk silnika V12 podkreśla dźwiękowy klimat jazdy. Specjalne zawory bypass w układzie wydechowym pozwalają na cichszy dźwięk przy niskich prędkościach; przy 4000 obr/min otwierają się, zmniejszając ciśnienie w układzie wydechowym, co zwiększa moc oraz generuje żywy dźwięk.

Aston Martin DBS Volante standardowo wyposażony jest w tylną, sześciobiegową skrzynię manualną o przełożeniach zoptymalizowanych w celu uzyskania jak najlepszych wyników z silnika 6,0 litra. Aby zwiększyć możliwości personalizacji, dostępna jest również opcjonalna automatyczna skrzynia biegów 'Touchtronic’ z konwerterem momentu obrotowego.

Pochodzący z tej samej jednostki ZF transaxle, która została rozwinięta dla Aston Martin DB9, system został znacznie przekształcony, aby sprostać charakterystyce mocy i wydajności DBS.

Funkcjonalność systemu jest zgodna z tą w DB9, z trybami 'Park’, 'Cofanie’, 'Neutralny’ i 'Jazda’ wybieranymi za pomocą przycisków umieszczonych na desce rozdzielczej.

Gdy w trybie 'Jazda’, pociągnięcie jednego z pokrytych skórą magnezowych łopatek montowanych na kolumnie kierownicy włączy tryb Touchtronic, umożliwiając kierowcy kontrolowanie zmiany biegów za pomocą łopatek. Tryb Touchtronic jest również dostępny bezpośrednio przy uruchamianiu silnika. Alternatywnie, tryb 'Jazda’ można wybrać w dowolnym momencie, naciskając przycisk 'D’ na konsoli środkowej, co aktywuje w pełni automatyczny tryb, który automatycznie wybierze najodpowiedniejszy bieg na podstawie prędkości i warunków jazdy.

System zawiera również tryb 'Sport’ – aktywowany przyciskiem na konsoli centralnej – który angażuje bardziej agresywną strategię zmiany biegów, sprawiając, że zmiany biegów są bardziej wyraźne i intensywne, a dopasowanie prędkości silnika przy redukcji biegów staje się bardziej dynamiczne, a w pełnym automatycznym trybie, zmiany biegów występują przy wyższych prędkościach. Ustawienie Sport wykorzystuje także bardziej responsywną mapę przepustnicy, aby dopasować się do wysokowydajnych cech Aston Martin DBS Volante.

Kontrola

Przyczyniając się do liderujących w klasie poziomów sztywności, platforma VH (pionowo-pozioma), na której opiera się każdy Aston Martin, zapewnia dynamicznie zaawansowane kabriolety, przekładające się na ekscytujący i komunikatywny szkielet. Architektura VH to struktura z klejonego aluminium, która zapewnia doskonałą wytrzymałość i sztywność. W porównaniu z coupe, Volante zachowuje 75% sztywności, co równa się 20 kNm na stopień. Osiągnięto to poprzez sztywne zamocowanie tylnego subframe oraz optymalizację przednich i tylnych paneli ścinających. Te komponenty razem przyczyniają się do ponad 20% całkowitej sztywności skrętnej.

Wzmacniając doskonałe cechy prowadzenia Aston Martin DBS Volante, bliska perfekcji dystrybucja wagi – osiągnięta przez zamontowanie sześciobiegowej skrzyni biegów z tyłu, co sprawia, że 85% wagi znajduje się pomiędzy osią przednią i tylną.

Aby maksymalnie wykorzystać swoją niezwykle precyzyjną i sztywną platformę, DBS wykorzystuje zaawansowany system Adaptive Damping System (ADS), który jest specjalnie dopasowany do Aston Martin DBS Volante, maksymalizując komfort jazdy. Wykorzystuje dwie oddzielne zawory do ustawiania tłumików na pięciu różnych pozycjach, co pozwala na natychmiastowe dostosowanie charakterystyki jazdy i prowadzenia samochodu. ADS automatycznie dostosowuje ustawienia zawieszenia, aby zapewnić kierowcy wysoki poziom kontroli w każdej chwili, z możliwością natychmiastowej reakcji na różne warunki jazdy. Tłumiki mogą być 'miękkie’, co poprawia jakość jazdy lub 'twarde’, co zapewnia lepszą kontrolę nad nadwoziem przy bardziej dynamicznej jeździe.

Ustawienia tłumików są określane przez elektroniczną jednostkę sterującą, która zbiera dane z systemów samochodowych, w tym położenia przepustnicy, pozycji hamulca, obrotu kierownicy i prędkości pojazdu. Dane te ustalają aktualne warunki jazdy oraz wymagania kierowcy względem samochodu.

Adaptive Damping System Aston Martin DBS Volante doskonale odzwierciedla sportowy charakter samochodu, zapewniając, że sztywniejsze tłumiki są dostępne dla lepszego prowadzenia i kontroli, gdy samochód jest dynamicznie prowadzony, bez kompromisowania komfortu jazdy w 'normalnych’ warunkach. Wyznaczony tryb 'Track’ automatycznie ustawia wszystkie tłumiki na najtwardsze pozycje, co czyni go idealnym do jazdy po torze. DBS Volante jest wyposażony w opony Pirelli P-Zero, które zostały szczególnie opracowane dla tego samochodu.

Aston Martin DBS Volante ma również zmodyfikowany system Dynamic Stability Control (DSC), specjalnie dostosowany do Volante, aby pomóc w utrzymaniu maksymalnej przyczepności w trudnych warunkach jazdy. W domyślnym działaniu, DSC jest automatycznie włączony. Wybierz i przytrzymaj przycisk przez dwie sekundy, aby włączyć tryb DSC 'Track’, podnosząc próg interwencji systemu, co pozwala doświadczonemu kierowcy na eksplorację granic samochodu. Przytrzymaj przycisk przez cztery sekundy, a DSC zostanie całkowicie wyłączony.

Hamulce Ceramic Matrix (CCM) są standardowo w wyposażeniu. Zapewniając krótsze drogi hamowania z doskonałą odpornością na wyblaknięcie nawet w najbardziej wymagających warunkach jazdy, hamulce CCM są o około 12,5 kg lżejsze niż konwencjonalny system. To prowadzi do zmniejszenia całkowitej wagi samochodu, a szczególnie wagi niesprzężonej i mas rotacyjnych, co dodatkowo poprawia dynamikę Aston Martin DBS Volante.

Specyfikacja techniczna

Karoseria
Dwuosobowy kabriolet z układem siedzeń 2+2
Klejona struktura aluminiowa VH
Nadwozie kompozytowe z aluminium, magnezu i włókna węglowego
Ekstruzowane aluminiowe belki boczne drzwi chroniące przed uderzeniami
Reflektory wysokiej intensywności (HID) (główne światła)
Tylne lampy LED i boczne powtarzacze
Silnik
Całkowicie aluminiowy, czterozaworowy silnik V12 o pojemności 5935 cc
Stopień sprężania 10.9:1
Silnik zamontowany z przodu, napęd na tylne koła
W pełni katalizowany system wydechowy ze stali nierdzewnej z aktywnymi zaworami bypass
Maksymalna moc: 380 kW (510 KM / 517 PS) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment: 570 Nm (420 lb ft) przy 5750 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie: 0-100 km/h (0-62 mph) w 4,3 sekundy
Maksymalna prędkość: 307 km/h (191 mph)
Napęd
Tylny, sześciobiegowy manualny zespół napędowy. Tylny, sześciobiegowy zespół napędowy 'Touchtronic 2′ z elektronicznym systemem zmiany biegów
Aluminiowa rura momentowa z włóknem węglowym
Ograniczone poślizgowe różnicowe
Przełożenie finalne 3.71:1 (manual) 3.46:1 (Touchtronic)
Koła i opony
Przód: 8,5″ x 20″ Pirelli P Zero 245/35
Tył: 11″ x 20″ Pirelli P Zero 295/30
Kierownica
Zębatkowa z wspomaganiem kierownicy wrażliwym na prędkość, 3,0 obrotu od skrajności do skrajności
Regulacja wysokości i odległości kolumny
Zawieszenie
Przód: Niezależne podwójne wahacze z geometrią przeciwdziałającą nurkowaniu, sprężynami śrubowymi, stabilizatorem i monotubowymi tłumikami adaptacyjnymi
Tył: Niezależne podwójne wahacze z geometrią przeciwdziałającą osuwaniu i podnoszeniu, sprężynami śrubowymi, stabilizatorem i monotubowymi tłumikami adaptacyjnymi
Adaptacyjny system tłumienia (ADS) z trybem torowym
Hamulce
Przód: Wentylowane tarcze ceramiczne węglowe, średnica 398 mm z sześciotłoczkowymi zaciskami
Tył: Wentylowane tarcze ceramiczne węglowe, średnica 360 mm z czterotłoczkowymi zaciskami
Dynamiczny system stabilizacji (DSC) z trybem torowym
System zapobiegający blokowaniu kół (ABS)
Elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD)
Asystent hamowania awaryjnego (EBA)
Kontrola trakcji
Wymiary
Długość: 4721 mm (185,9″)
Rozstaw osi: 2740 mm (107,9″)
Szerokość:
1905 mm (75″) (bez lusterek)
2060 mm (81,1″) (z lusterkami)
Pojemność zbiornika paliwa: 78 litrów (17,2 Imp.galls, 20,5 US galls)
Wysokość: 1280 mm (50,4″)
Waga: 1810 kg

Wyposażenie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.