2009 Bentley Flying Spur Speed

2009 Bentley Flying Spur Speed

Przejdź do galerii zdjęć2009 Bentley Flying Spur Speed

Bentley zaprezentował model Flying Spur w 2005 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie, ale pięć lat później wprowadził szybszą wersję, Flying Spur Speed.

Brytyjski producent samochodów, będący częścią grupy Volkswagen, musiał przestawić się na normy emisji Euro5, a wraz z tym wprowadził specjalną wersję: Speed. Jednak to nie było tylko dostosowanie do nowych norm emisji. Była to także najszybsza wersja czterodrzwiowego luksusowego sedana Continental. Co więcej, wytwarzanie samochodu na tej samej platformie co Audi A8 i Volkswagen Phaeton pozwoliło producentowi przenieść niektóre technologie z jednej marki do drugiej, a także podzielić się kosztami rozwoju.

Na pierwszy rzut oka nie było różnic między Speed a słabszym Continental. Niemniej jednak, wnikliwe oko dostrzegłoby ciemno przyciętą chromowaną kratkę i dolne wloty powietrza w przedniej części auta. Z profilu, 20-calowe felgi aluminiowe o unikalnym designie również wyróżniały te dwa pojazdy. Na koniec, z tyłu, Speed miał szersze, eliptyczne końcówki wydechu umieszczone po bokach.

Wnętrze auta oferowało luksusową kabinę wykończoną najlepszą skórą Connolly, jaką producent mógł znaleźć w swoich magazynach. Jak można się było spodziewać, zestawiono ją z drogimi drewnianymi wykończeniami hojnie zainstalowanymi na desce rozdzielczej, drzwiach, centralnej konsoli i panelach środkowych. Jednak szczotkowane aluminiowe wykończenie selektora biegów automatycznej skrzyni przypominało to, które montowano w Audi A8. Fotele przednie miały łagodne boczne podparcia, natomiast tylna kanapa była całkowicie płaska i zaprojektowana z myślą o dwóch pasażerach. Wysoki tunel transmisyjny i wentylacje dla tylnych siedzeń uniemożliwiały komfortowe siedzenie trzeciego pasażera pośrodku kanapy.

Pod maską silnik W12 z podwójnym turbodoładowaniem generował wystarczającą moc i moment obrotowy, by przyspieszyć luksusowy pojazd od zera do 62 mph (0-100 kph) w mniej niż pięć sekund, osiągając prędkości powyżej 200 mph (322 kph).

Po bardzo udanym wprowadzeniu modelu Bentley Continental GT Speed coupe w 2007 roku, Bentley – niemal połowa nowych Continental GT sprzedawanych obecnie to wersje Speed – oferuje teraz silnik W12 o mocy 600 KM (610 PS) w nowym modelu Bentley Continental Flying Spur Speed, aby zapewnić bardziej dynamiczne i ekscytujące doświadczenie jazdy Bentleyem.

Silnik Speed generuje o 15 procent większy moment obrotowy i o 9 procent większą moc niż standardowy Flying Spur, a wydajność silnika jest zoptymalizowana dzięki zastosowaniu komponentów o niższym tarciu, lżejszych oraz nowego systemu zarządzania silnikiem. Wynikowa wydajność jest wyjątkowa, z maksymalną prędkością 200 mph (322 km/h), czasem przyspieszenia od 0 do 60 mph wynoszącym zaledwie 4,5 sekundy (0-100 km/h w 4,8 s) oraz bezproblemową zdolnością do wyprzedzania.

Najmocniejszy czterodrzwiowy Bentley kiedykolwiek stworzony, Bentley Continental Flying Spur Speed łączy subtelne akcenty designu, które odróżniają go od Flying Spura. Jego przedni grill i dolne wloty powietrza są pokryte ciemnym chromem, podczas gdy z tyłu szersze końcówki sportowego wydechu z rowkowanym wzorem sugerują potencjał modelu Speed.

Nowe 20-calowe felgi wieloramienne dostępne w jasnym srebrze lub przyciemnionym tungstenie są wyposażone w specjalnie zaprojektowane opony Pirelli PZero, wprowadzone w modelu GT Speed, które zapewniają doskonałą przyczepność i zwrotność.

Sportowe osiągi modelu Speed są wzmocnione przez wysoko wydajne podwozie. Lepsza obsługa i większa responsywność układu kierowniczego z ostrzejszym zakrętem i poprawionym feedbackiem dla kierowcy osiągnięto dzięki zmodyfikowanemu systemowi kierowniczemu Servotronic, bezpośrednio zamontowanej przedniej ramie pomocniczej i sztywniejszym tulejom.

Ulepszona zwrotność i kontrola nad nadwoziem uzyskano również dzięki podniesionym ustawieniom sprężyn i amortyzatorów oraz grubszym stabilizatorom z przodu i z tyłu. Aby wspierać wysoką dynamikę jazdy, pneumatyczne zawieszenie Bentley Continental Flying Spur Speed zostało obniżone o 10 mm.

Zaawansowany program elektronicznej stabilizacji (ESP), podniesiony do ESP 8.1 w obu modelach, zapewnia większy stopień interakcji i kontroli dla kierowcy.

Bentley Continental Flying Spur Speed oferuje nowy 'Tryb Dynamiczny’, który umożliwia większe poślizgi kół przy wyższych prędkościach. Moment obrotowy jest przywracany szybciej po uruchomieniu systemu kontroli trakcji, co daje dynamicznemu kierowcy większe poczucie kontroli oraz możliwość wykorzystania pełnego potencjału nowego silnika.

Dr Ulrich Eichhorn, członek zarządu ds. inżynierii, komentuje: „Nowy Flying Spur rozwija sportowe osiągi Bentley’a, jednocześnie oferując doskonałą finezję i komfort dzięki naszemu unikalnemu zastosowaniu zaawansowanej technologii i tradycyjnego rzemiosła. Z mocą 600 KM i sportowo dostosowanym podwoziem, Flying Spur Speed redefiniuje oczekiwania klientów wobec dużych, czterodrzwiowych luksusowych sedanów. Osiągi, prowadzenie i zwrotność wyznaczają nowe standardy.”

SILNIK

Typ: silnik 12-cylindrowy, 6-litrowy z podwójnym doładowaniem
Instalacja: z przodu, wzdłuż, napęd na wszystkie koła
Konstrukcja: głowice i blok aluminiowe
Skok/tłok: 84 x 90,2 mm
Pojemność: 5998 cm³
Stopień sprężania: 9.0:1
Mechanizm zaworowy: napędzany łańcuchem DOHC na bank, 4 zawory na cylinder, fazowanie wałka ssącego i wydechowego
Moc: 600 KM/610 PS/449 kW przy 6000 obr/min
Moment obrotowy: 553 lb ft/750 Nm przy 1750 obr/min
Paliwo: 98 (95) RON

OSIĄGI

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.