2009 BMW 3 Series Sedan (E90)

2009 BMW 3 Series Sedan (E90)

Przejdź do galerii zdjęć2009 BMW 3 Series Sedan (E90)

Zbliżając się do norm emisji Euro 5 w Europie, BMW musiało zaktualizować swoją ofertę. Dlatego pod koniec 2008 roku niemiecki producent wprowadził wersję LCI dla seryjnego modelu 3.

Podczas gdy niektórzy producenci samochodów w 2008 roku wypuszczali na rynek nowe modele już spełniające normy Euro 5, BMW postanowiło jedynie poprawić model 3 poprzez lifting, zwany LCI (Life Cycle Impulse). Jednak poszło dalej – dostosowało również wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu oraz zainstalowało nowoczesne silniki. Dodatkowo, poprawiono niektóre elementy, które nie spełniały wysokich standardów jakości marki. Sedan serii 3, który był najlepiej sprzedawanym modelem w ofercie producenta, został zaprezentowany w październiku 2008 roku równolegle z wersją kombi, znaną w Europie jako Touring, a w USA jako Sports Wagon.

Niemiecki producent był już ekspertem w tworzeniu subtelnych, lecz istotnych zmian w wersjach LCI swoich pojazdów. W rezultacie, 2009 BMW 3 Series Sedan (E90) zyskał nowe reflektory z LED-owymi kierunkowskazami. Klienci mogli również wybrać światła bi-xenonowe, z koronowymi pierścieniami (światła dzienne), które nadawały pojazdowi bardziej elegancki wygląd. Redesigned grill nie miał już chromowanej „brwi” nad reflektorami, jak poprzednik, a także zmienił się kształt maski. Ponadto, w wyższych wersjach silnikowych, pionowe żebra wewnątrz grilla były chromowane, podczas gdy w pozostałych wersjach były czarne. Te zmiany wpłynęły także na kształt dolnego zderzaka, który miał przeprojektowane dolne wloty powietrza z bardziej zaokrąglonymi górnymi wewnętrznymi rogami.

Z profilu, wyraźna linia, biegnąca od przednich błotników do tyłu, nad drzwiami, została uwydatniona, co nadawało sportowemu sedanowi dynamicznego charakteru. Nowe wzory kół, o średnicy od 16 do 18 cali, sprawiły, że auto wyglądało młodo. Lusterka boczne również zostały wymienione i miały powiększone pole widzenia, dzięki systemom lusterkowym wypukłym/wklęsłym. Z tyłu, 2009 BMW 3 Series Sedan (E90) miał LED-y w lampach kierunkowskazów i innych światłach. Jedną z najbardziej zauważalnych różnic między wersją przed i po liftingu można było zobaczyć w światłach cofania, gdzie model 2009 miał mniejsze lampy zamiast większych, jakie miała jego poprzednia wersja.

BMW zaktualizowało również wnętrze serii 3, zwłaszcza system infotainment iDrive, który wyposażony był w 8,8-calowy wyświetlacz wysokiej jakości, dzięki czemu obrazy na nim były wyraźne. System mógł również przechowywać do 8 GB muzyki na wewnętrznym dysku twardym. Podstawowe wersje, bez tej funkcji, pozwalały na odtwarzanie z urządzeń USB, takich jak pendrive’y czy odtwarzacze MP3. Zegary na desce rozdzielczej pokazywały klasyczne wskaźniki BMW, z dużym prędkościomierzem i obrotomierzem, a także mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego.

Pod względem technicznym, zaktualizowana wersja E90 otrzymała najważniejszą aktualizację. Pod maską BMW zainstalowało szereg silników o mocy od 143 PS (141 hp) do 306 PS (302 hp), sparowanych z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów, która przenosiła moc na tylną oś lub we wszystkie cztery koła w specyficznych wersjach. Aby zwiększyć zdolności w zakrętach, producent powiększył również tylny rozstaw kół. Dzięki tym udoskonaleniom, sprzedaż sedana 3 (E90) nie spadła zbytnio podczas kryzysu finansowego, który rozpoczął się zaledwie miesiąc przed wprowadzeniem samochodu na rynek.

Nowy model BMW 3-Series jest ucieleśnieniem sportowego stylu w swoim segmencie i od lat zajmuje wiodącą pozycję jako najczęściej sprzedawany pojazd premium na świecie. Teraz BMW 3-Series zamierza jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję. Zmiany w designie, udoskonalony wygląd wnętrza, nowa generacja opcjonalnego systemu operacyjnego BMW iDrive, nowe usługi oferowane przez BMW ConnectedDrive, zaktualizowana gama silników oraz innowacje w technologii napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że zarówno nowy BMW 3-Series Sedan, jak i nowy BMW 3-Series Touring są bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki napędowi na tylne koła, harmonijnej dystrybucji obciążenia osi, doskonałej precyzji kierownicy i wyrafinowanej technologii podwozia, BMW 3-Series ustanawia niespotykane standardy dynamiki jazdy w swoim segmencie. Po raz pierwszy, ta wyjątkowa przyjemność z jazdy może być teraz połączona z uwzględnieniem efektywności i minimalizacją emisji szkodliwych substancji. Dzięki technologii BMW EfficientDynamics nowy BMW 3-Series osiąga znacząco niższe zużycie paliwa i poziomy emisji spalin w każdej z dziesięciu dostępnych wersji silnikowych niż pojazdy konkurencji w segmencie premium.

Nowe funkcje w zakresie napędu obejmują dodatkowo zoptymalizowany elektronicznie kontrolowany system napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Ten inteligentny system napędu na wszystkie koła, który zmiennie rozdziela moc między przednie i tylne koła, aby zwiększyć dynamikę jazdy, stabilność jazdy i przyczepność, można teraz połączyć z pięcioma typami silników. Nowy BMW 320d xDrive jest dostępny zarówno w wersji Sedan, jak i Touring. Kolejną nowością dla obu wersji nadwozia jest BMW 318d – zdecydowanie najefektywniejszy pojazd w swojej kategorii, średnio zużywający zaledwie 4,7 litra na 100 kilometrów – który teraz również dostępny jest z 6-biegową przekładnią automatyczną.

Równolegle z rynkowym wprowadzeniem nowego BMW 3-Series Sedan i nowego BMW 3-Series Touring, zaprezentowana zostanie nowa 7-biegowa sportowa automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem dla modelu Coupé i Cabriolet serii. Umożliwia to dalsze poprawienie osiągów przyspieszenia w modelach BMW 335i Coupé i BMW 335i Cabriolet, łącząc tę zwiększoną dynamikę z komfortem charakterystycznym dla automatycznej skrzyni biegów. 7-biegowa sportowa automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem zmienia biegi bez przerywania przyczepności.

Nowe akcenty projektowe dla sportowego, eleganckiego wyglądu.

Dzięki wyrazistym akcentom designu w przedniej części, perspektywie bocznej i tylnej, dynamiczny charakter nowego BMW 3-Series Sedan został dodatkowo podkreślony, podczas gdy nowy BMW 3-Series Touring wzbogaca swój sportowy, elegancki profil nowymi cechami wizualnymi, które są rozpoznawalne z każdej perspektywy.

Przednia część z wyrazistymi kształtami i podkreśleniem szerokości.

Widok przedni modeli Sedan i Touring nowego BMW 3-Series charakteryzuje się wyraźnym podkreśleniem szerokości pojazdu. Charakterystyczny wygląd marki z podwójnymi okrągłymi reflektorami podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie korony mogą teraz również być używane w BMW 3-Series Sedan i modelu Touring z opcjonalnymi reflektorami bi-xenonowymi jako światła dzienne. Źródła światła kierunkowskazów mają żebrowaną strukturę, a diodowe światła kierunkowskazów są instalowane w połączeniu z opcjonalnymi reflektorami bi-xenonowymi.

Widok boczny z elegancko wydłużonymi liniami.

Potężnie napięte powierzchnie i wyraziste linie charakterystyczne dominują w widoku bocznym nowego BMW 3-Series. Krawędzie konturu progów bocznych zostały umieszczone wyżej i zaprojektowane w bardziej wyrazisty sposób. Kolejną nowością są zewnętrzne lusterka z dwoma wyrazistymi liniami charakterystycznymi, nawiązującymi do interakcji między wypukłym a wklęsłym kształtowaniem powierzchni. Lustra oferują również powiększone pole widzenia.

Tylna część: sportowa i zwarta z nowym projektem oświetlenia.

Większe podkreślenie mocy i sportowego charakteru pojazdu charakteryzuje również widok tylny nowego BMW 3-Series. Aby uzyskać ten efekt, tylne zderzaki, tylne światła i uchwyt bagażnika zostały całkowicie przeprojektowane. Dwuczęściowe tylne światła są teraz strukturalnie zgodne z charakterystycznym kształtem L BMW. Dwa zespoły tylnych świateł LED i kierunkowskazy w technologii LED zostały zaprojektowane, aby stworzyć wyrazisty, wysokiej jakości wygląd.

Poszerzony rozstaw kół nowego BMW 3-Series szczególnie wpływa na jego potężny wygląd. W zależności od modelu, rozstaw osi tylnej został poszerzony o nawet 24 milimetry dzięki nowemu nośnikowi kół i innym zmodyfikowanym detalom.

Wysokiej jakości materiały i zoptymalizowana ergonomia wnętrza. Nowoczesne, wysokiej jakości wnętrze BMW 3-Series zostało dodatkowo wzbogacone dzięki konkretnym modyfikacjom w doborze materiałów i designie powierzchni. Tutaj również zastosowano nowoczesny koncept projektowy, z jego wypukłymi i wklęsłymi powierzchniami, sportową elegancją i technologiczną estetyką.

Premiera nowej generacji systemu operacyjnego BMW iDrive. System operacyjny BMW iDrive jest opcjonalnie dostępny w nowym BMW 3-Series do aktywacji i kontroli funkcji rozrywkowych, informacyjnych, nawigacyjnych i telekomunikacyjnych, niezależnie od tego, czy są standardowe, czy opcjonalne. Nowa generacja systemu iDrive jest dostępna w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Co więcej, nowy iDrive wspiera obsługę wielomodalną przez wprowadzanie głosowe. Dzięki nowej generacji iDrive, BMW wzmacnia swoją przewagę nad porównywalnymi systemami innych producentów pod względem jakości wyświetlania i intuicyjnej obsługi. Używając czterech przycisków szybkiego wyboru otoczonych wokół kontrolera, łatwo można spontanicznie przełączać się między funkcjami CD, radia, telefonu i nawigacji. Zakładki funkcjonalne są uzupełnione trzema przyciskami kontrolnymi.

Wyświetlacz kontrolny z grafiką o wysokiej rozdzielczości i zmiennym układem.

Nowy system iDrive w BMW 3-Series jest prezentowany z 8,8-calowym wyświetlaczem kontrolnym, którego wymiary przewyższają wszystkie dotychczasowe wyświetlacze graficzne dostępne w branży motoryzacyjnej. Dzięki wysokiej rozdzielczości obrazu oferuje znaczne poprawienie wyświetlania szczegółowych grafik. Struktura menu użytkownika ułatwia również zlokalizowanie pożądanych funkcji. Wszystkie funkcje sterowane przez iDrive są wymienione w menu startowym.

Dysk twardy dla plików audio i system nawigacyjny.

Funkcje systemu nawigacyjnego Professional obejmują zintegrowany w pojeździe dysk twardy. Nośnik o pojemności 80 GB zapewnia wyjątkowo szybki dostęp do cyfrowych map do celów nawigacyjnych i może być również używany do obszernej kolekcji plików muzycznych. System umożliwia transfer plików muzycznych na dysk twardy z CD, odtwarzacza MP3 lub pamięci USB.

Światowa premiera dla nieograniczonego dostępu do internetu wewnątrz pojazdu.

BMW ConnectedDrive sprawia, że BMW jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który umożliwia nieograniczony dostęp do internetu wewnątrz pojazdu w czasie postoju. Dostęp do internetu jest dostępny dla nowego BMW 3-Series jako opcja wyposażenia w atrakcyjnych warunkach ryczałtowych. Transfer danych oparty jest na technologii EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), która w przeciwieństwie do UMTS oferuje pełne pokrycie geograficzne i jest trzy- do czterokrotnie szybsza niż standard telefonii komórkowej GPRS. Podstawą korzystania z internetu w pojeździe są dalej rozwinięte funkcje iDrive. Poprzez przesuwanie kontrolera w różnych kierunkach, myszka może być przesuwana po stronie internetowej wyświetlanej na wyświetlaczu kontrolnym.

BMW ConnectedDrive z rozszerzonym zakresem funkcji.

Jako dynamiczny koncept, BMW ConnectedDrive oferuje produkty BMW Assist, BMW Online, BMW TeleServices i BMW Tracking, w zależności od danego kraju. Jednocześnie BMW ConnectedDrive jest zaprojektowane do ciągłego rozwoju usług zwiększających mobilność i wygodę informacyjną. Udoskonalona opcja wezwania pomocy drogowej z automatycznym namierzaniem i funkcjami zdalnego sterowania to przykłady opcji związanych z bezpieczeństwem, które są już dostępne, przedłużając przewagę BMW ConnectedDrive nad konkurencją.

Nowy BMW 3-Series: silnik sukcesu dla BMW EfficientDynamics.

Z dalszą optymalizacją gamy silników, nowy BMW 3-Series jeszcze bardziej umacnia swoją wiodącą pozycję w segmencie pod względem dynamiki jazdy i efektywności. We wszystkich typach silników, zarówno model Sedan, jak i Touring mogą poszczycić się lepszym zużyciem paliwa i poziomami emisji spalin niż pojazdy konkurencji o porównywalnej mocy.

W zależności od specyfikacji modelu, nowy BMW 3-Series oferuje najnowsze rozwiązania zwiększające efektywność. Wszystkie dostępne silniki benzynowe i diesle w nowym BMW 3-Series są na najwyższym poziomie rozwoju silników. Co więcej, w obszarze silników zastosowano bardzo szeroki wachlarz działań promujących efektywność, aby dalej zredukować zużycie paliwa i emisję spalin. Obejmuje to regenerację energii hamowania, funkcję automatycznego start/stop, wyświetlanie punktu zmiany biegów, sterowanie jednostkami pomocniczymi w zależności od potrzeb, elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy, opony o zmniejszonym oporze toczenia oraz automatycznie sterowane klapy powietrza. Dzięki szerokiemu zastosowaniu tych technologii w najpopularniejszej serii modeli BMW, strategia rozwoju BMW EfficientDynamics osiąga szczególnie szeroki wpływ.

Nowy 6-cylindrowy silnik diesla w BMW 330d.

Zgodnie z BMW EfficientDynamics, każdy nowy BMW oferuje zwiększoną dynamikę jazdy w połączeniu z redukcją zużycia paliwa i poziomów emisji spalin w porównaniu do swojego odpowiednika. Szczególnie wyrazistym przykładem jest BMW 330d. Jego 3,0-litrowy silnik aluminiowy ma wtrysk paliwa common rail trzeciej generacji, którego wtryskiwacze piezoelektryczne pracują pod ciśnieniem do 1 800 barów, oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii wirnika. Nowy silnik diesla osiąga maksymalną moc 180 kW/245 bhp przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 4 000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm przy 1 750-3 000 obr./min. Nowe BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego BMW 330d według cyklu testowego UE wynosi 5,7 litra na 100 kilometrów, a jego poziom CO2 to 152 gramy na kilometr.

Technologia BMW BluePerformance: przygotowanie do normy emisji spalin EU 6.

Nowe BMW 330d jest standardowo wyposażone w filtr cząstek stałych oraz katalizator utleniający. Dzięki zastosowanym innowacjom w nowym silniku 6-cylindrowym znacząco przekracza progi ustalone dla normy emisji spalin EU 5. W katalizatorze utleniającym węglowodory i tlenek węgla są przekształcane w wodę i dwutlenek węgla. W celu dalszej redukcji tlenków azotu w emisji spalin, katalizator magazynujący NOX może zostać zintegrowany w systemie obróbki spalin nowego silnika diesla 6-cylindrowego, oprócz katalizatora utleniającego. W opcjonalnej konfiguracji z technologią BMW BluePerformance, nowe BMW 330d spełnia nawet wymagania klasyfikacji według przyszłej normy emisji spalin EU 6.

Podobnie jak nowe 6-cylindrowe silniki diesla BMW, silniki modeli BMW 320d i BMW 318d również spełniają wymagania normy emisji spalin EU 5 jako standard. Ich 4-cylindrowe silniki diesla zostały zmodyfikowane pod kątem wielu detali, a dalsza redukcja poziomów emisji spalin została wdrożona w sposób, który nie wpływa na zużycie paliwa ani akustykę silników.

Wybór silników: największa różnorodność i najwyższy poziom efektywności w segmencie.

Idealne połączenie przyjemności z jazdy i efektywności charakteryzuje również pozostałe silniki dostępne w nowym BMW 3-Series. Odpowiednio reagujące, silne momentem obrotowym 6-cylindrowe i 4-cylindrowe silniki diesla, mocne i wysokoobrotowe 4-cylindrowe silniki benzynowe oraz 6-cylindrowy silnik benzynowy znany z wyjątkowej finezji i dynamicznego oddawania mocy tworzą portfel, który nie ma sobie równych w segmencie BMW 3-Series.

Z pięcioma silnikami benzynowymi i pięcioma silnikami diesla, nowy BMW 3-Series oferuje najszerszą gamę w swoim segmencie. Zarówno w przypadku silników benzynowych, jak i diesla, klienci mają do wyboru cztery silniki 4-cylindrowe oraz trzy 6-cylindrowe. Zakres mocy rozciąga się od 105 kW/143 bhp w modelach 4-cylindrowych BMW 318i i BMW 318d do 225 kW/306 bhp w 6-cylindrowym silniku rzędowym w BMW 335i. Wszystkie silniki są dostępne zarówno dla modelu BMW 3-Series Sedan, jak i Touring, a wszystkie są połączone z najnowszymi działaniami BMW EfficientDynamics w zakresie silnika, odpowiednio do specyfikacji modelu. Każdy z dziesięciu typów silników ma więc korzystniejszy stosunek między dynamiką jazdy a efektywnością w porównaniu do pojazdów konkurencyjnych o podobnej mocy.

Jako jedna z wielu cech, które są unikalne w konkurencyjnej branży, wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w wysokoprecyzyjny wtrysk i wszystkie silniki diesla łączą aluminiową kratkę, doładowanie oraz wtrysk bezpośredni common rail trzeciej generacji. BMW 335i jest szczególnie dynamiczne, przyspieszając w zaledwie 5,6 sekundy od 0 do 100 km/h. Zdecydowanym liderem pod względem efektywności w całym segmencie pojazdów jest BMW 318d, którego średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE wynosi 4,7 litra na 100 kilometrów, a poziom emisji CO2 to 123 gramy na kilometr.

Optymalizowany system napędu na wszystkie koła BMW xDrive – teraz również dla BMW 320d xDrive.

Nowe BMW 3-Series prezentuje również rozszerzoną gamę typów silników do połączenia z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Po raz pierwszy możliwe jest zamontowanie modeli 4-cylindrowych tej serii z xDrive. Nowe BMW 320d xDrive łączy doskonałą efektywność z wysokimi właściwościami w zakresie dynamiki jazdy i przyczepności. Zarówno dla modelu Sedan, jak i Touring nowego BMW 3-Series możliwe jest połączenie trzech silników benzynowych i dwóch silników diesla z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Modele te noszą teraz oznaczenia BMW 335i xDrive, BMW 330i xDrive, BMW 325i xDrive, BMW 330d xDrive i BMW 320d xDrive.

Elektronicznie kontrolowany, stały system napędu na wszystkie koła BMW xDrive oferuje niezrównany poziom komfortu, przyczepności i zwinności na wszystkich nawierzchniach, dzięki elastycznej dystrybucji momentu napędowego między osiami przednimi i tylnymi. Aby zapewnić szczególnie dokładną kontrolę, jednostka komputerowa systemu regulacji stabilności napędu Dynamic Stability Control (DSC) jest połączona z systemem xDrive w ramach zintegrowanego zarządzania podwoziem (ICM). Dzięki tym możliwościom, xDrive wspiera dynamikę jazdy, ponieważ wczesne identyfikuje tendencję do nadsterowności lub podsterowności i skutecznie przeciwdziała.

Wyrafinowana technologia podwozia, aktywne kierowanie jako opcja.

Nowe BMW 3-Series posiada najbardziej zaawansowaną technologię podwozia w swoim segmencie. Z tyłu zastosowano konstrukcję pięciowahaczową, która została dostosowana do potrzeb szczególnie mocnych i momentowych silników. Oś przednia BMW 3-Series również odzwierciedla unikalny standard inżynieryjny. Oś z podwójnymi wahaczami z stabilizatorem w znacznym stopniu wykonana jest z aluminium.

W standardowym wyposażeniu znajduje się również elektro-mechaniczny system kierowniczy z wbudowaną funkcją Servotronic do wspomagania kierownicy w zależności od prędkości. Aktywne kierowanie jest również dostępne opcjonalnie: w tym przypadku przekładnia kierownicza dostosowuje się do prędkości pojazdu.

Optymalna ochrona pasażerów z aktywnymi zagłówkami.

Koncepcja bezpieczeństwa nowego BMW 3-Series opiera się na solidnej strukturze nadwozia, selektywnym zastosowaniu wysokowytrzymałych stali oraz specjalnych elementach deformacyjnych, które rozpraszają i pochłaniają energię uderzenia. Dodatkowo, w standardzie są sześć poduszek powietrznych, automatyczne pasy 3-punktowe i zagłówki na wszystkich siedzeniach, aby zapewnić optymalną ochronę pasażerów. Co więcej, standardowe wyposażenie zawiera mocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach. Przednie siedzenia nowego BMW 3-Series są standardowo wyposażone w aktywne zagłówki, które znacząco redukują ryzyko kontuzji odcinka szyjnego w razie uderzenia. Sterowane przez system elektroniczny bezpieczeństwa pojazdu, funkcja ta zapewnia, że w przypadku kolizji z tyłu przednia część zagłówka jest przesuwana do przodu o maksymalnie 60 milimetrów i w górę o maksymalnie 40 milimetrów. Zmniejsza to odległość między głową a zagłówkiem, co zwiększa stabilizującą i zabezpieczającą funkcję zagłówka.

Nowa generacja adaptacyjnych świateł, dostępnych opcjonalnie w połączeniu z reflektorami bi-xenonowymi, przyczynia się do bezpieczeństwa czynnego. Gwarantuje oświetlenie nawierzchni drogi podczas pokonywania zakrętu. Kierunek obrotu reflektorów jest określany na podstawie kąta skrętu, prędkości kątowej i prędkości pojazdu. Przy niskich prędkościach włączane jest światło skrętne. Funkcja ta jest realizowana przez jedną z dwóch wewnętrznych lamp, w zależności od kierunku. Przed każdym manewrem skrętu stożek świetlny jest kierowany w odpowiednią stronę, aby oświetlić drogę przed pojazdem.

Najlepszy komfort grzewczy i klimatyzacyjny w segmencie.

Również w zakresie komfortu nowy BMW 3-Series oferuje szereg zoptymalizowanych funkcji. Dalszy rozwój technologii ogrzewania i klimatyzacji zapewnia utrzymanie pożądanej temperatury w wnętrzu przez cały rok. Nowe BMW 3-Series ma najbardziej wydajny system grzewczy i chłodzący w swojej kategorii. W ciągu jednej minuty całkowita objętość powietrza w wnętrzu może być wymieniana trzykrotnie. Pomimo wyjątkowo wysokiego przepływu powietrza, doskonałe właściwości akustyczne zapewniają funkcje optymalizacji przepływu w jednostce oraz jej przewodach zasilających, a także otwór wentylacyjny umieszczony w centrum deski rozdzielczej. Opcjonalnie dostępny jest system klimatyzacji 2-strefowej z indywidualnymi ustawieniami temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu.

Specyfikacja techniczna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.