Wraz z odświeżoną wersją sedana serii 3 w październiku 2008 roku, BMW zaprezentowało także facelifting wersji kombi, tradycyjnie nazwanej Touring na rynkach europejskich oraz Sports Wagon w Stanach Zjednoczonych.
W obliczu nadchodzących norm emisji Euro 5 w Europie, które miały wejść w życie w 2009 roku, niemiecki producent musiał poprawić ofertę silnikową w gamie serii 3. W końcu była to prawdziwa kura znosząca złote jaja w rodzinie i musiała być na bieżąco aktualizowana. Jednak BMW na tym nie poprzestało. Udoskonaliło również wygląd zewnętrzny i wnętrze samochodu, szczególnie pod względem technologii i funkcji. Ponadto, producent wymienił niektóre części, które nie spełniały wysokich standardów jakości marki, aby uczynić je bardziej niezawodnymi. Co zaskakujące, mimo że wielu producentów zaczęło zmniejszać pojemność silników, BMW poszło w przeciwnym kierunku i wyposażyło rodzinny pojazd w mocne silniki, które mogły zagrozić znanym sportowym modelom i zostawić je w tyle.
BMW nie lubiło nazywać swoich odświeżonych pojazdów tak jak inni, dlatego zastosowało termin LCI (Life Cycle Impulse). Niezależnie od nazwy, był to odświeżony model w ofercie. BMW 3 Series Touring z 2009 roku, znane w wewnętrznym kodzie fabrycznym jako E91, miało zmieniony przedni zderzak. Jego reflektory wyposażone były w bi-ksenonowe światła, a kierunkowskazy to diody LED pod przezroczystymi osłonami, zamiast pomarańczowych, jak w poprzedniku. W centralnej części, grill nerkowy został przeprojektowany i miał chromowane wykończenie. W rezultacie, pokrywa silnika musiała zostać przekształcona, z charakterystycznymi kształtami V, które podkreślały dynamiczny wygląd pojazdu. Dolna część przedniego zderzaka była osłonięta zderzakiem o gładkich wewnętrznych kształtach w górnych rogach do wlotów powietrza, flankując odwróconą trapezoidalną formę wlotu powietrza. Z tyłu, L-kształtne światła tylne wprowadziły kierunkowskazy LED w czerwonych górnych rogach, podczas gdy diody LED do wstecznego ruchu były cienkimi paskami umieszczonymi na klapie bagażnika.
W środku, największą poprawą było nowe urządzenie informacyjno-rozrywkowe iDrive, które posiadało 8,8 GB pamięci wewnętrznej na twardym dysku. Dodatkowo, nowy system mógł łączyć się z Internetem za pomocą technologii Connected Drive przy użyciu transmisji danych GPRS. Ponadto, w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, ten wyświetlał dane w formie listy, a nie w stylu siatki. BMW 3 Series Touring (Sports Wagon) z 2009 roku był jednym z nielicznych kombi, które mogły pochwalić się luksusowymi wnętrzami i zaawansowanymi udogodnieniami, niedostępnymi w większości innych marek. Tylna kanapa dzielona w proporcjach 40/20/40 pozwalała zwiększyć pojemność bagażnika z 460 litrów (16,2 cu-ft) do 1385 litrów (48,9 cu-ft).
Pod maską, BMW wprowadziło nową rodzinę silników zgodnych z normami Euro 5, a nawet gotowych do Euro 6, które miały stać się obowiązkowe pod koniec 2014 roku. Co zaskakujące, jak na kombi, 3 Series Touring był dostępny z silnikami osiągającymi nawet 306 KM (302 hp), co przekształcało rodzinny pojazd w auto sportowe, które doskonale nadawało się do zakupów i codziennych dojazdów. Oferta silników turbodieslowych również się powiększyła, zapewniając doskonałą efektywność paliwową i przyzwoite osiągi. Były one dostępne w wybranych krajach. W zależności od rynku, samochód mógł być wyposażony w napęd na tylną oś lub napęd na wszystkie koła. W rezultacie, mimo że światowy kryzys finansowy rozpoczął się zaledwie kilka miesięcy przed wprowadzeniem modelu, sprzedaż spadła nieco w 2009 roku, aby ponownie wzrosnąć w 2010 roku.
To esencja sportowego stylu w swoim segmencie, a przez lata utrzymywał się na czołowej pozycji jako najchętniej sprzedawany pojazd premium na świecie. Teraz BMW Serii 3 stara się jeszcze bardziej zwiększyć swoją przewagę. Konkretne modyfikacje w designie, jeszcze bardziej dopracowane wnętrze, nowa generacja opcjonalnego systemu obsługi BMW iDrive, nowe usługi oferowane przez BMW ConnectedDrive, zmodyfikowana gama silników oraz innowacje w zakresie technologii napędowej, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że zarówno nowe BMW 3-Series Saloon, jak i nowe BMW 3-Series Touring są bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek. Dzięki napędowi na tylne koła, harmonijnemu rozkładowi obciążenia osi, znakomitej precyzji kierowania i wyrafinowanej technologii podwozia, BMW Serii 3 ustanawia niezrównane standardy dynamiki jazdy w swoim segmencie. Jak nigdy dotąd, to wyjątkowe doznanie z jazdy można teraz połączyć z troską o oszczędność i zminimalizowane emisje zanieczyszczeń. Dzięki BMW EfficientDynamics nowe BMW Serii 3 osiąga znacząco niższe zużycie paliwa i poziomy emisji spalin w każdej z dziesięciu dostępnych wersji silnikowych w porównaniu do odpowiednich konkurentów w segmencie premium.
Nowe funkcje w dziedzinie napędu obejmują jeszcze bardziej zoptymalizowany elektronicznie sterowany system napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Ten inteligentny system napędu na wszystkie koła, który zmienia rozkład momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami, aby zwiększyć dynamikę jazdy oraz stabilność i przyczepność, można teraz połączyć z pięcioma typami silników. Nowe BMW 320d xDrive jest dostępne jako model Saloon i Touring. Kolejną nowością dla obu wersji nadwozia: BMW 318d – zdecydowanie najefektywniejszy pojazd w swojej kategorii, z przeciętnym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,7 litra na 100 kilometrów – jest teraz również dostępne z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Równolegle do wprowadzenia na rynek nowego BMW 3-Series Saloon i nowego BMW 3-Series Touring, zostanie zaprezentowana nowa 7-biegowa sportowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, która będzie dostępna dla Coupé oraz Cabrio tej serii. Umożliwia to dalsze poprawienie danych przyspieszenia w modelach BMW 335i Coupé i BMW 335i Cabrio, łącząc tę dodatkową dynamikę – w porównaniu do standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej – z wygodą automatu. 7-biegowa sportowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem zmienia biegi bez przerywania przyczepności.
Nowe akcenty designu dla sportowego, eleganckiego wyglądu.
Dzięki wyraźnym akcentom projektowym w przedniej części, widoku bocznym i tylnej części, dynamiczny charakter nowego BMW 3-Series Saloon zyskał dodatkowe podkreślenie, podczas gdy nowe BMW 3-Series Touring wzbogaca swój sportowy, elegancki profil o nowe cechy wizualne zauważalne z każdej perspektywy.
Przednia część z odważnymi kształtami i podkreśleniem szerokości.
Widok z przodu modeli Saloon i Touring nowego BMW 3-Series charakteryzuje się wyraźnym podkreśleniem szerokości pojazdu. Charakterystyczny wygląd marki z podwójnymi okrągłymi reflektorami jest podkreślony przez chromowane rury, a ich pierścienie koronowe są teraz także dostępne w BMW 3-Series Saloon oraz modelu Touring z opcjonalnymi reflektorami bi-ksenonowymi jako światła do jazdy dziennej. Źródła światła kierunkowskazów mają żebrowaną strukturę, a diodowe kierunkowskazy są instalowane w połączeniu z opcjonalnymi reflektorami bi-ksenonowymi.
Widok boczny z elegancko wydłużonymi liniami.
Silnie napięte powierzchnie i wyraźne linie charakterystyczne dominują w widoku bocznym nowego BMW 3-Series. Krawędzie konturowe progów bocznych są wyżej osadzone i modelowane w bardziej wyrazisty sposób. Kolejną nowością są lusterka zewnętrzne z dwoma wyraźnymi liniami charakterystycznymi, odzwierciedlającymi grę między wypukłymi a wklęsłymi kształtami powierzchni. Lusterka oferują również powiększone pole widzenia.
Tył: sportowy i zwarty z nowym designem oświetlenia.
Większe podkreślenie mocy i sportowego charakteru pojazdu charakteryzuje również widok tylny nowego BMW 3-Series. Aby uzyskać ten efekt, zmodernizowane zostały tylne zderzaki, tylne światła i uchwyt bagażnika. Tylne światła w podwójnej sekcji są teraz ukształtowane według charakterystycznego kształtu L BMW. Dwa zespoły tylne LED i kierunkowskazy w technologii LED zostały zaprojektowane tak, aby tworzyć wyraźny, wysokiej jakości wygląd.
Szeroki rozstaw kół nowego BMW 3-Series szczególnie przyczynia się do jego potężnego wyglądu. W zależności od modelu, rozstaw osi tylnej został poszerzony o 24 milimetry dzięki nowemu nośnikowi kół i innym zmodyfikowanym szczegółom.
Wysokiej jakości materiały i zoptymalizowana ergonomia wnętrza. Nowoczesne, wysokiej jakości wnętrze BMW 3-Series zostało jeszcze bardziej wzbogacone dzięki konkretnym modyfikacjom w doborze materiałów i wzornictwie powierzchni. W tym przypadku również zastosowano nowoczesny koncept wzorniczy, z jego wypukłymi i wklęsłymi powierzchniami, sportową elegancją i technologicznym stylem estetycznym.
Premiera nowej generacji systemu obsługi BMW iDrive. System obsługi BMW iDrive jest opcjonalnie dostępny w nowym BMW 3-Series do aktywacji i kontroli funkcji rozrywkowych, informacyjnych, nawigacyjnych i telekomunikacyjnych, zarówno standardowych, jak i opcjonalnych. Nowa generacja iDrive jest dostępna w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Co więcej, nowy iDrive obsługuje wielomodalną obsługę za pomocą wprowadzania głosowego. Dzięki nowej generacji iDrive BMW rozszerza swoją przewagę nad porównywalnymi systemami innych producentów pod względem jakości wyświetlania i intuicyjnej obsługi. Dzięki czterem przyciskom szybkiego wyboru zgrupowanym wokół Controller, szczególnie łatwo jest spontanicznie przełączać się między funkcjami CD, radia, telefonu i nawigacji. Funkcjonalne zakładki są uzupełnione trzema przyciskami sterującymi.
Wyświetlacz sterujący z grafiką wysokiej rozdzielczości i zmiennym układem.
Nowy iDrive w BMW 3-Series prezentuje się na 8,8-calowym wyświetlaczu sterującym, którego wymiary przewyższają wszystkie dostępne dotychczas wyświetlacze graficzne w branży motoryzacyjnej. Dzięki wysokiej rozdzielczości obrazu oferuje on znaczną poprawę w wyświetlaniu szczegółowych grafik. Budowa menu użytkownika również ułatwia lokalizację pożądanych funkcji. Wszystkie funkcje sterowane przez iDrive są wymienione w menu startowym.
Dysk twardy do plików audio i systemu nawigacyjnego.
Do funkcji systemu nawigacyjnego Professional należy zintegrowany w pojeździe dysk twardy. Nośnik o pojemności 80 GB zapewnia doskonały, szybki dostęp do map cyfrowych do celów nawigacyjnych i może być również używany do obszernej kolekcji plików muzycznych. System umożliwia przesyłanie plików muzycznych na dysk twardy z CD, odtwarzacza MP3 lub pendrive’a.
Światowa premiera dla nieograniczonego dostępu do internetu w pojeździe.
BMW ConnectedDrive czyni BMW pierwszym producentem samochodów na świecie, który umożliwia nieograniczone korzystanie z internetu w pojeździe, gdy jest on w stanie spoczynku. Dostęp do internetu jest dostępny dla nowego BMW 3-Series jako opcja wyposażenia w atrakcyjnych warunkach stałej stawki. Transfer danych oparty jest na technologii EDGE (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), która w przeciwieństwie do UMTS oferuje pełne pokrycie geograficzne i jest trzy- lub czterokrotnie szybsza niż standard GPRS. Podstawą korzystania z internetu w pojeździe są dalej rozwinięte funkcje iDrive. Przesuwając Controller w różnych kierunkach, można poruszać kursorem po stronie internetowej wyświetlanej na Wyświetlaczu Sterującym.
BMW ConnectedDrive z rozszerzonym zasięgiem.
Jako dynamiczny koncept, BMW ConnectedDrive oferuje produkty BMW Assist, BMW Online, BMW TeleServices i BMW Tracking, w zależności od danego kraju. Równocześnie BMW ConnectedDrive jest zaprojektowane do ciągłego rozwoju usług w celu zwiększenia mobilności i komfortu informacyjnego. Rozszerzone wezwanie ratunkowe z automatycznym pozycjonowaniem i funkcjami zdalnego sterowania to przykłady opcji związanych z bezpieczeństwem, które są już dostępne, a które rozszerzają przewagę BMW ConnectedDrive nad konkurencją.
Nowe BMW 3-Series: silnik sukcesu dla BMW EfficientDynamics.
Dzięki swojej dodatkowo zoptymalizowanej gamie silników, nowe BMW 3-Series jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję lidera w segmencie pod względem dynamiki jazdy i ekonomii. Wszystkie typy silników, zarówno Saloon, jak i model Touring, charakteryzują się wyższym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin niż ich konkurenci o porównywalnej mocy.
W zależności od specyficznej konfiguracji modelu, nowe BMW 3-Series posiada najnowsze środki zwiększające efektywność. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne dostępne w nowym BMW 3-Series są na najwyższym poziomie rozwoju silników. Ponadto zastosowano bardzo szeroką gamę działań promujących efektywność w obszarze silników, aby dalej zmniejszyć zużycie paliwa i emisje spalin. Obejmuje to regenerację energii hamowania, funkcję Auto Start/Stop, wyświetlanie punktów zmiany biegów, sterowanie jednostkami pomocniczymi w zależności od potrzeb, elektro-mechaniczne wspomaganie kierownicy, opony o zmniejszonym oporze toczenia oraz automatyczne klapy wlotowe powietrza. Dzięki kompleksowemu zastosowaniu tych technologii w najpopularniejszej serii modeli BMW pod względem sprzedaży, strategia rozwoju BMW EfficientDynamics osiąga szczególnie szeroki wpływ.
Nowy silnik wysokoprężny z 6 cylindrami w BMW 330d.
Zgodnie z BMW EfficientDynamics, każdy nowy BMW oferuje zwiększoną dynamikę jazdy w połączeniu z mniejszym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin w porównaniu do odpowiednich modeli poprzednich. Szczególnie uderzającym przykładem jest BMW 330d. Jego 3,0-litrowy silnik aluminiowy ma trzeciej generacji wtrysk common rail, którego wtryskiwacze piezoelektryczne pracują pod ciśnieniem do 1 800 barów, oraz turbosprężarkę z zmienną geometrią wirnika. Nowy silnik wysokoprężny osiąga maksymalną moc 180 kW/245 bhp przy prędkości obrotowej silnika 4 000 rpm, podczas gdy maksymalny moment obrotowy 520 Nm jest dostępny od 1 750 do 3 000 rpm. Nowe BMW 330d przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego BMW 330d według cyklu testowego UE wynosi 5,7 litra na 100 kilometrów, a poziom CO2 to 152 gramów na kilometr.
Technologia BMW BluePerformance: przygotowana na normę emisji spalin EU 6.
Nowe BMW 330d jest standardowo wyposażone w filtr cząstek stałych dla silników wysokoprężnych i katalizator utleniający. Dzięki innowacjom zastosowanym w nowym silniku 6-cylindrowym, znacząco przekracza progi ustalone dla normy emisji spalin EU 5. W katalizatorze utleniającym węglowodory i tlenek węgla są przekształcane w wodę i dwutlenek węgla. Aby jeszcze bardziej zredukować tlenki azotu w emisji spalin, w systemie oczyszczania spalin nowego 6-cylindrowego silnika wysokoprężnego można zintegrować katalizator magazynujący NOX, oprócz katalizatora utleniającego. W opcjonalnej konfiguracji z technologią BMW BluePerformance, nowe BMW 330d spełnia nawet wymagania klasyfikacji według przyszłej normy emisji spalin EU 6.
Podobnie jak nowe silniki 6-cylindrowe BMW, silniki modeli BMW 320d i BMW 318d również spełniają wymagania normy emisji spalin EU 5 jako standard. Ich 4-cylindrowe silniki wysokoprężne zostały zmodyfikowane w wielu szczegółach, a dalsza redukcja poziomu emisji spalin została wdrożona, aby nie wpływać na zużycie paliwa i właściwości akustyczne silników.
Wybór silnika: największa różnorodność i najwyższy poziom efektywności w segmencie.
Idealne połączenie radości z jazdy i efektywności cechuje również pozostałe silniki dostępne w nowym BMW 3-Series. Natychmiastowo reagujące, wysokot momentowe silniki 6-cylindrowe i 4-cylindrowe, mocne i wysokoobrotowe silniki 4-cylindrowe oraz znany ze swojej wyjątkowej finezji i dynamicznego oddania mocy silnik benzynowy w układzie 6-cylindrowym tworzą portfel, który nie ma sobie równych w segmencie BMW 3-Series.
Z pięcioma silnikami benzynowymi i pięcioma silnikami wysokoprężnymi, nowe BMW 3-Series oferuje najszerszą gamę w swoim segmencie. W przypadku jednostek zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych klienci mają do wyboru cztery silniki 4-cylindrowe oraz trzy 6-cylindrowe. Zakres mocy sięga od 105 kW/143 bhp w modelach 4-cylindrowych BMW 318i i BMW 318d do 225 kW/306 bhp w silniku 6-cylindrowym w układzie w linii w modelu BMW 335i. Wszystkie silniki są dostępne zarówno w BMW 3-Series Saloon, jak i w modelu Touring, a wszystkie są połączone z najnowszymi środkami BMW EfficientDynamics w obszarze silnika, zgodnie z konkretną konfiguracją modelu. Każdy z dziesięciu typów silników ma zatem korzystniejszy stosunek między dynamiką jazdy a ekonomią w porównaniu z pojazdami konkurencyjnymi o podobnej mocy.
Jako jeden z wielu unikalnych elementów w konkurencyjnym polu, wszystkie silniki benzynowe są wyposażone w High Precision Injection, a wszystkie silniki wysokoprężne łączą aluminiowy blok silnika, doładowanie i bezpośredni wtrysk common rail trzeciej generacji. BMW 335i jest szczególnie dynamiczne, przyspieszając w zaledwie 5,6 sekundy od zera do 100 km/h. Bezapelacyjnym liderem pod względem efektywności w całym segmencie pojazdów jest BMW 318d z przeciętnym zużyciem paliwa w cyklu testowym UE wynoszącym 4,7 litra na 100 kilometrów oraz poziomem emisji CO2 wynoszącym 123 gramów na kilometr.
Zoptymalizowany system napędu na wszystkie koła BMW xDrive – teraz także dla BMW 320d xDrive.
Nowe BMW 3-Series prezentuje również dalszą rozszerzoną gamę typów silników do połączenia z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Po raz pierwszy można zamontować modele 4-cylindrowe tej serii z xDrive. Nowe BMW 320d xDrive łączy doskonałą efektywność z doskonałymi właściwościami pod względem dynamiki jazdy i przyczepności. Zarówno dla Saloon, jak i Touring nowego BMW 3-Series możliwe jest teraz połączenie trzech silników benzynowych i dwóch silników wysokoprężnych z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Modele te noszą teraz oznaczenia BMW 335i xDrive, BMW 330i xDrive, BMW 325i xDrive, BMW 330d xDrive i BMW 320d xDrive.
Elektronicznie kontrolowany stały system napędu na wszystkie koła BMW xDrive oferuje niezrównany poziom komfortu, przyczepności i zwinności na wszystkich nawierzchniach dzięki elastycznemu rozkładowi momentu obrotowego między przednimi a tylnymi osiami. Aby zapewnić szczególnie precyzyjne sterowanie, jednostka komputerowa systemu stabilizacji jazdy Dynamic Stability Control (DSC) oraz xDrive są ze sobą zintegrowane w Zintegrowanym Zarządzaniu Podwoziem (ICM). Dzięki tym możliwościom xDrive wspiera dynamikę jazdy, ponieważ wczesne identyfikuje wszelkie tendencje do utraty przyczepności i skutecznie przeciwdziała.
Wyjątkowa technologia podwozia, aktywne kierowanie jako opcja.
Nowe BMW 3-Series ma najbardziej zaawansowaną technologię podwozia w swoim segmencie. Z tyłu znajduje się pięcioelementowa konstrukcja, która została dostosowana do potrzeb silników o szczególnie dużej mocy i momencie obrotowym. Oś przednia BMW 3-Series także odzwierciedla unikalny standard inżynieryjny. Dwuramienna oś z wahaczem zintegrowanym jest w dużej mierze wykonana z aluminium.
Standardowe wyposażenie obejmuje również elektro-mechaniczny system kierowniczy z zintegrowaną funkcją Servotronic do wspomagania kierowania w zależności od prędkości. Aktywne kierowanie jest również dostępne jako opcja: tutaj przekładnia kierownicza jest dostosowywana do prędkości drogi.
Zoptymalizowana ochrona pasażerów z aktywnymi zagłówkami.
Koncepcja bezpieczeństwa nowego BMW 3-Series opiera się na solidnej strukturze nadwozia, selektywnym zastosowaniu wysokotonażowych stalowych typów oraz specjalnych elementów deformacyjnych, które odprowadzają i absorbują energię uderzenia. Ponadto znajdują się tutaj sześć poduszek powietrznych, 3-punktowe pasy automatyczne oraz zagłówki na wszystkich siedzeniach, aby zapewnić pasażerom optymalną ochronę. Dodatkowo standardowo zamontowane są mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach. Przednie siedzenia nowego BMW 3-Series standardowo wyposażone są w zagłówki aktywne, które znacząco redukują ryzyko urazu kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia. Sterowane przez system elektroniczny bezpieczeństwa pojazdu, ta funkcja zapewnia, że w przypadku kolizji z tyłu, przednia część zagłówka przesuwa się do przodu o 60 milimetrów i w górę o 40 milimetrów. To zmniejsza odległość między zagłówkiem a głową, zwiększając tym samym funkcję stabilizującą i zabezpieczającą zagłówka.
Wkład w aktywne bezpieczeństwo stanowi nowa generacja adaptacyjnych reflektorów, opcjonalnie dostępnych w połączeniu z bi-ksenonowymi reflektorami. Gwarantuje ona oświetlenie powierzchni drogi podczas pokonywania zakrętu. Tu kierunek obrotu reflektorów jest określany na podstawie kąta skrętu, prędkości kątowej i prędkości drogi pojazdu. Przy niskich prędkościach aktywowane jest światło skrętne. Ta funkcja jest realizowana przez jeden z dwóch wnętrznych reflektorów, w zależności od kierunku. Przed każdym manewrem skrętu, stożek świetlny jest odpowiednio obrócony, aby oświetlić drogę przed pojazdem.
Najlepszy komfort ogrzewania i klimatu w segmencie.
W zakresie elementów komfortu nowe BMW 3-Series ma do zaoferowania szereg zoptymalizowanych funkcji. Dalsza rozwinięta technologia ogrzewania i klimatyzacji zapewnia, że wnętrze utrzymuje pożądaną temperaturę przez cały rok. Nowe BMW 3-Series ma najbardziej wydajny system grzewczy i chłodzący w swojej kategorii. W ciągu jednej minuty całkowita objętość powietrza wewnątrz może być wymieniona trzy razy. Pomimo wyjątkowo wysokiego wskaźnika przepływu powietrza, doskonała akustyka jest zapewniona dzięki funkcji optymalizacji przepływu w jednostce i jej przewodach oraz dzięki otworowi wentylacyjnemu umieszczonemu w centrum deski rozdzielczej. Opcjonalnie dostępny jest 2-strefowy system klimatyzacji z indywidualnymi kontrolami temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu.
Specyfikacja techniczna