Obecność General Motors w Ameryce Południowej miała ogromne znaczenie dla amerykańskiego producenta samochodów, a model Agile stworzono z myślą o osobach poszukujących przystępnego cenowo i taniego w użytkowaniu pojazdu.
Podczas światowego kryzysu finansowego w latach 2008 – 2010, GM miało trudności z pozyskiwaniem dodatkowych funduszy na rynku przy minimalnych inwestycjach. Dlatego wystarczyło im wziąć już opracowaną platformę, nadać jej nowy wygląd i uznać to za zakończone. W efekcie zmodyfikowano europejski model Opel Corsa D, dostosowując go do lokalnych warunków i wprowadzono do sprzedaży. Był to najprostszy samochód w swoim segmencie na rynku południowoamerykańskim, a ze względu na brak poduszki powietrznej i ABS uznawany był przez Latin NCAP za niespecjalnie bezpieczny. Mimo to, cieszył się dobrą sprzedażą, ponieważ spełniał minimalne wymagania dla rodzinnych hatchbacków.
Pomimo niewielkich rozmiarów, producent zamontował w Agile dużą parę reflektorów, które przypominały te z Chevroleta Cruze z 2008 roku. Dodatkowo, atrapa chłodnicy wydawała się zbyt duża, z trapezoidalnym kształtem i poziomą listwą, na której umieszczono charakterystyczny znak marki. W dolnej części zderzaka zamontowano dodatkowy, szeroki wlot powietrza z poziomą listwą, a po bokach umieszczono okrągłe lampy przeciwmgielne w oddzielnych grupach.
Z profilu, mały Agile ujawniał swoje powiązania z europejskim modelem Opel/Vauxhall Corsa dzięki zaokrąglonemu dachowi. Krótkie zwisy i wysoka linia okien były typowe dla pojazdów zaprojektowanych głównie do użytku miejskiego. Jednak z racji, że Agile stworzono, aby radzić sobie z niskiej jakości drogami, posiadał wyższą prześwit niż jego brat Corsa. Z tyłu, zespół stylistów Chevroleta stworzył efekt unoszącego się dachu na słupku C, podążając za opadającą linią okna czarnym elementem. Na koniec, samochód miał wyraźne światła tylne na tylnej klapie, które otaczały szeroko otwieraną klapę bagażnika.
Chevrolet produkował Agile w trzech wersjach wyposażeniowych: LS, LT i LTZ. Wersja LS była niedostępna na wszystkich rynkach, podczas gdy pozostałe dwie były najczęściej zamawiane przez klientów. Jedną z najważniejszych ulepszeń w porównaniu do Corsy było nowe wzornictwo deski rozdzielczej, w której Agile otrzymał kanciastą formę zamiast okrągłej. Wewnątrz umieszczono zestaw wskaźników z szerokim prędkościomierzem po lewej stronie, a obrotomierz oraz wskaźnik poziomu paliwa znajdowały się po prawej stronie. Dodatkowy wyświetlacz LCD między wskaźnikami pokazywał dodatkowe informacje z komputera pokładowego. Fotele przednie były odpowiednie dla dorosłych pasażerów, ale składane tylne siedzenie raczej nie pomieściło więcej niż trzech dorosłych osób.