Dodge sprzedał wszystkie 6400 egzemplarzy Challengera z 2008 roku jak świeże bułeczki, a klienci, którzy go pragnęli, musieli poczekać na model z 2009 roku, który oferował więcej opcji silnikowych i był dostępny w niższych cenach.
Gdy światowy kryzys finansowy zaczynał dotykać przemysł motoryzacyjny, osoby poszukujące spektakularnie wyglądającego coupe musiały na nowo przemyśleć swoje priorytety. Jednak Dodge wziął to pod uwagę i wprowadził Challengera z 2009 roku z większą liczbą opcji silnikowych, w tym z jednostką V6. Ta wersja, choć nie mogła dorównać większym i mocniejszym braciom, była bardziej przystępna cenowo. Jednocześnie niektóre wersje średniej klasy miały pod maską silniki V8, ale nie tak potężne jak mocny silnik 6.1 litra oferowany w Challengerze z 2008 roku. Kilka wersji pozwalało klientom zdobyć jeden z najbardziej reprezentacyjnych klasycznych muscle carów na rynku, z V8 lub bez. Dodatkowo, ci, którzy pragnęli silnego silnika, który podkreśli wygląd pojazdu, mogli zdobyć jednostkę o mocy ponad 400 koni, aby zniszczyć opony.
Przedni pas, który przypominał oryginalnego Challengera z 1970 roku, na pewno zdobył serca i portfele entuzjastów. Jego konstrukcja z podwójnymi reflektorami i cofniętą atrapą chłodnicy oraz dostępne chromowane logo SRT (dla określonych wersji) były unikalne. Dodatkowo, na masce znalazły się wloty powietrza, które flankowały wzniesiony, centralnie umieszczony domek mocy. Dolny zderzak mógł być wyposażony w dolny spojler oraz parę okrągłych lamp przeciwmgielnych.
Zespół projektowy Dodge’a inspirował się modelem z 1970 roku, tworząc Challengera. W efekcie, duży coupe wyglądał jak pony car stworzony na XXI wiek, ale z tradycyjnymi akcentami. Przykładowo, długa maska, nisko osadzona kabina i wyraźnie zaznaczone tylne błotniki były klasycznymi liniami dla takiego pojazdu. Ponadto, Dodge zamontował odsłoniętą pokrywkę wlewu paliwa na lewym błotniku. Wbudowane klamki oraz lusterka w kolorze nadwozia dodawały charakteru odnowionemu Challengerowi. Z tyłu, pełno-szerokości lampy tylne miały nazwę producenta na środku, a dostępny retro-stylowy spojler ozdabiał pokrywę bagażnika.
Wewnątrz, wszystkie wersje posiadały panel instrumentów z czterema indywidualnymi wyświetlaczami dla prędkościomierza i obrotomierza na środku, flankowanymi przez wskaźniki poziomu paliwa i temperatury. W centralnej części znajdował się system infotainment oraz sterowanie klimatyzacją. Równocześnie, Dodge zamontował dźwignię zmiany biegów lub selektor biegów (w zależności od opcji) na konsoli środkowej pomiędzy przednimi pasażerami. Z tyłu, kanapa mogła pomieścić trzy osoby na krótkich trasach, choć była profilowana dla dwóch. Miejsca na nogi i głowę nie były imponujące, ale wystarczające dla dorosłych.
Challenger z 2009 roku dzielił platformę z Chargerem z 2006 roku. Posiadał niezrównoważone ramiona w przednim zawieszeniu niezależnym oraz system pięciu łączy dla tylnej osi. Dzięki temu rozwiązaniu, odnowiony pony car był znacznie bardziej komfortowy od swojego słynnego przodka. Lista silników zaczynała się od 3.6-litrowego V6, natomiast na końcu skali był 6.4-litrowy silnik Hemi. Były dwie opcje skrzyni biegów: sześciobiegowa manualna lub pięciobiegowa automatyczna z możliwością ręcznego sterowania.
Dodge Challenger SRT8
Powrót ikonicznego Dodge Challenger zaspokaja pragnienia fanów samochodów sportowych: niesamowita wydajność, charakterystyczny design przypominający oryginalnego Challengera, światowej klasy komfort jazdy i prowadzenia oraz niezrównane hamowanie. Dodatkowo oferuje szereg nowoczesnych udogodnień i technologii, które mają na celu zachwycenie nowego pokolenia entuzjastów motoryzacji.
„Całkowicie nowy Dodge Challenger SRT8 został zaprojektowany, aby zapewnić klientom wszystko, czego pragną w nowoczesnej maszynie muscle,” powiedział Mike Accavitti, dyrektor – marki Dodge i globalnego marketingu SRT w Chrysler LLC. „Nowa wersja amerykańskiej klasyki Dodge może pochwalić się wydajnością, która pali opony, oraz przyciągającym wzrok designem, oferując jednocześnie szereg nowoczesnych technologii, takich jak nawigacja GPS, bezkluczykowy dostęp 'Keyless Go’, system infotainment MyGIG™ oraz komunikacja bezprzewodowa UConnect.”
Opracowany przez wewnętrzny zespół inżynierów wydajności Chryslera, Dodge Challenger SRT8 z 2008 roku został zaprojektowany z myślą o pięciu filarach każdego pojazdu SRT: odważny design zewnętrzny, który współgra z wizerunkiem marki, wnętrze inspirowane wyścigami, światowej klasy komfort jazdy i prowadzenia w szerokim zakresie, wyjątkowy układ napędowy i niezrównane hamowanie.
Dodge zaoferuje limitowaną edycję Dodge Challenger SRT8 z 2008 roku w trzech kolorach: HEMI® Orange, Bright Silver Metallic i Brilliant Black Crystal Pearl Coat. Każde dwuosobowe coupe z napędem na tylną oś będzie produkowane z numerowaną tabliczką na desce rozdzielczej, paskami na masce przypominającymi włókno węglowe i będzie napędzane przez silnik HEMI V-8 o pojemności 6.1 litra, który dysponuje mocą 425 koni mechanicznych i momentem obrotowym wynoszącym 420 lb.-ft.
Z sugerowaną ceną detaliczną producenta (MSRP) wynoszącą 37,995 USD (w tym 675 USD za transport), całkowicie nowy Dodge Challenger SRT8 z 2008 roku będzie dostępny w salonach Dodge tej wiosny.
Pojazdy Dodge Challenger SRT8 z 2008 roku będą produkowane w zakładzie montażowym Chryslera w Brampton, Ontario, Kanada.