2009 DR Motori DR1

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Włoski producent samochodów DR Motor Company zaprezentował model DR1 w 2009 roku podczas Targi Motoryzacyjnych w Bolonii jako pojazd w niskiej cenie, który mógłby służyć jako środek transportu w zatłoczonych miastach.

Massimo Di Risio, były kierowca wyścigowy i właściciel rozległej sieci dealerów samochodowych w Włoszech, wpadł na pomysł stworzenia linii montażowej i produkcji pojazdów pod własną marką, stąd nazwa DR. Zawarł umowę z chińskim producentem samochodów Chery, od którego nabył prawa do produkcji modelu DR1 z kompletnych zestawów do montażu (CKD) we Włoszech. W ten sposób uniknął wysokich kosztów celnych związanych z importem pojazdów spoza Europy. Samochód sprzedawano w Chinach pod marką Riich M1, a na innych rynkach występował pod nazwą Chery QQ3. Włosi próbowali sprzedawać ten pojazd w supermarketach, ale porzucili ten pomysł, gdyż mieli już sieć 90 dealerów. Niestety, światowy kryzys finansowy wpłynął na markę, a w 2014 roku Massimo Di Riso musiał zrezygnować z projektu DR1.

Na przedzie DR1 charakteryzował się dużymi, zaokrąglonymi reflektorami, które były przesunięte do tyłu i miały wbudowane kierunkowskazy pod jedną szybą. Zderzak miał podzielony grill, z trapezoidalną górną częścią, na której znajdowało się logo marki, podczas gdy dolna część przypominała uśmiech. Z boku DR1 pokazywał wysoką linię dachu oraz czarne, niepomalowane lusterka, klamki i obramowania okien. Mimo krótkiej długości, pojazd o kształcie jajka miał cztery drzwi, co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Ostatecznie, z tyłu producent stworzył nagły spadek dla klapy bagażnika, z okrągłymi światłami tylnymi po bokach.

Wewnątrz włoski producent wykorzystał te same komponenty, które Chery stosował w swoim modelu QQ3 w Chinach. Większość obszarów była pokryta twardym plastikiem, ale projekt był dobrze przemyślany. Na centralnym panelu deski rozdzielczej znajdowało się zegary, z obrotomierzem po lewej, prędkościomierzem wyświetlanym na LCD na środku oraz wskaźnikami paliwa i temperatury po prawej stronie. W centralnej części umieszczono sterowanie klimatyzacją oraz odtwarzacz CD. Z przodu, siedzenia były smukłe, ale wystarczające do miejskiego użytku, natomiast z tyłu było wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów o wzroście dorosłego. Niestety, bagażnik był malutki, wystarczający jedynie na włożenie plecaka ucznia i kanapki.

1.1L 5MT (68 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1083 Cm3
Moc50 Kw @ 6000 Rpm
68 Hp @ 6000 Rpm
67 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy66 Lb-Ft @ 3800-4500 Rpm
89 Nm @ 3800-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
Prędkość maksymalna90 Mph (145 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony175/60R14
Długość142.5 In (3620 Mm)
Szerokość64.2 In (1631 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)54.3/53.7 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Pojemność bagażnika6.4 Cuft (181 L)
Masa własna2083 Lbs (945 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2976 Lbs (1350 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.