Chiński producent samochodów Geely postanowił stworzyć ekskluzywną markę pod swoim szyldem i w 2009 roku wprowadził na rynek markę Emgrand oraz swój pierwszy model – EC7.
Geely był nowicjuszem w tym segmencie i nie wiedział, jak do niego podejść. Mimo to starał się jak najlepiej, zatrudniając międzynarodowych dostawców zarówno do części samochodowych, jak i do linii montażowych. Efektem ich pracy był model Emgrand EC7, który w niektórych krajach sprzedawano także pod marką Geely, ze względu na większą rozpoznawalność matki firmy. Model z 2009 roku wprowadzał pierwszą generację EC7, która była zarówno eksportowana, jak i montowana poza Chinami, w takich krajach jak Rosja, Pakistan, Urugwaj i Iran.
Producent współpracował z Mitsubishi podczas rozwoju Emgrand EC7, jednak pod względem wzornictwa nie był to nic nadzwyczajnego. Przednia część pojazdu charakteryzowała się wysoko zamontowaną kratką, przeciętą czterema poziomymi żebrami, które były czarne lub chromowane, w zależności od wersji i opcji. Reflektory miały kątowy kształt i były lekko pochylone do tyłu po bokach, z sygnalizatorami kierunkowskazów umieszczonymi w rogach oraz reflektorami projektorowymi.
W zależności od wersji, dolny zderzak był wyposażony w osłonę z kratką, z dwoma wlotami na światła przeciwmgielne, gdy były zamontowane. Z profilu sedan EC7 starał się wyglądać nowocześnie dzięki konstrukcji z kabiną przesuniętą do tylu, mimo że był napędzany na przednie koła. Rzeźbione wyżłobienia na panelach drzwiowych oraz wznosząca się linia okien nadawały mu sportowy, ale nieagresywny wygląd. Na koniec, z tyłu, klapa bagażnika była krótka, a rogi zdobiły lampy tylne umiejscowione po bokach.
Wnętrze kabiny zdominowane było przez tanie plastikowe powierzchnie na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych i innych elementach. Mimo to ogólny design był oryginalny, szczególnie w przypadku zestawu wskaźników. Geely zamontował dwa duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, flanking prostokątny wyświetlacz TFT, który pokazywał dane z komputera pokładowego. Powyżej znajdował się owalny wyświetlacz LCD, na którym producent umieścił wskaźnik poziomu paliwa, temperatury płynu chłodzącego oraz status zamknięcia drzwi. Geely oferował model Emgrand EC7 w różnych opcjach, w zależności od rynku.
Niektórzy klienci mogli otrzymać samochód z systemem nawigacji GPS umieszczonym na centralnym panelu, z czytnikiem kart SD do odtwarzania muzyki lub ładowania map. Z przodu zamontowano standardowe fotele kubełkowe z minimalnym lub żadnym wsparciem bocznym, zaprojektowane głównie z myślą o komforcie, natomiast z tyłu kanapa mogła pomieścić dwie osoby w dłuższej podróży oraz trzy na krótkich trasach.