2009 Honda Ridgeline

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Honda odświeżyła gamę modelu Ridgeline na rok 2009, ulepszając projekt wnętrza i poprawiając poziomy wyposażenia pojazdu, wprowadzając więcej standardowych funkcji w wersji podstawowej.

Podczas gdy światowy kryzys finansowy dotknął producentów samochodów na całym świecie, Honda przyspieszyła i zaczęła unowocześniać swoje modele. Wśród nich znalazła się pierwsza generacja Hondy Ridgeline, pickupa, który wyróżniał się na amerykańskim rynku. Zastosowano w nim konstrukcję unibody zamiast tradycyjnej ramy. Choć nie był to stary model (Honda wprowadziła go na rynek w 2005 roku), potrzebował zasłużonych aktualizacji w zakresie stylizacji, komfortu wnętrza i inżynierii. Mimo to Honda rozważała wprowadzenie zmian jedynie w niektórych miejscach, co sprawiało, że trudno było dostrzec różnice między zmodernizowaną a niezmienioną wersją Ridgeline’a. Ostatecznie wprowadzono jedynie 50 zmian, z czego większość miała miejsce we wnętrzu i pod maską, a nie na zewnątrz.

Honda Ridgeline z 2009 roku była dostępna w trzech wersjach: RT, RTL i RTS. Z przodu wszystkie trzy miały takie same kanciaste reflektory zintegrowane z lampami kierunkowskazów umieszczonymi na zewnętrznych krawędziach. Pomiędzy nimi, na grillu, producent umieścił nową chromowaną listwę, która przypominała parę skrzydeł z logo marki. Niżej, na przeprojektowanym zderzaku, zamontowano trapezoidalny wlot powietrza z standardowymi lampami przeciwmgielnymi w wersji RTS.

Tak jak w modelu Honda Ridgeline z 2006 roku, wersja z 2009 roku była wyposażona w stalowe felgi w najniższej wersji, podczas gdy pozostałe dwie miały felgi aluminiowe o średnicy 17 lub 18 cali. Kanciaste nadkola i wyprofilowane linie na drzwiach nadawały Hondzie Ridgeline surowy wygląd. Do słupka C pojazd wyglądał głównie jak SUV, a jego tył miał specyficzny styl dla pięciostopowej przestrzeni ładunkowej. Skośne panele boczne, otaczające bagażnik, były unikalne w segmencie pickupów. Z tyłu, narożne lampy tylne były węższe od dołu, przypominając połowy tarczy. Na szczęście zachowano system podwójnego otwierania tylnej klapy, który uważano za jeden z najważniejszych atutów pojazdu.

W wnętrzu najważniejszą zmianą była deska rozdzielcza. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji, która miała podwójną stylizację panelu instrumentów, w Hondzie Ridgeline z 2009 roku producent zainstalował prostokątne kształty wokół prędkościomierza umieszczonego na środku, flankingowanego przez obrotomierz po lewej i wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego po prawej. Na górze centralnego panelu Honda umieściła panel sterowania HVAC oraz radio. W wersji RTS producent oferował system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem dotykowym. Przedni pasażerowie byli oddzieleni wysokim środkowym podłokietnikiem, w którym znajdowały się dwa uchwyty na kubki, otwarta przestrzeń do przechowywania za nimi oraz schowek pod centralnym podłokietnikiem. Z tyłu, składana kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów.

Za kabiną, pięciostopowa przestrzeń ładunkowa integrowała bagażnik o pojemności 8,5 stóp sześciennych (241 litrów) w tylnej części oraz oszczędzające miejsce zapasowe koło. Producent chwalił się także systemem podwójnego otwierania tylnej klapy, która mogła być otwierana na dół jak w każdym innym pickupie lub na bok.

Pod maską zamontowano odświeżoną wersję silnika V6 o pojemności 3,5 litra z niezmienionej wersji. Miał nowe wałki rozrządu oraz system ECU, co zwiększyło moc o zaledwie trzy konie do łącznej mocy 250 KM (253 PS) zamiast 247 KM (250 PS). Jedyną dostępną skrzynią biegów w samochodzie był system napędu na wszystkie koła połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Honda Ridgeline

W 2009 roku Honda Ridgeline przeszła aktualizację, która obejmuje 50 istotnych zmian i nowych funkcji. Samochód zyskał bardziej wyrazisty wygląd dzięki nowym elementom zewnętrznym i wewnętrznym oraz mocniejszemu silnikowi. Holowanie staje się standardem w każdym modelu, a nowo wprowadzone funkcje premium obejmują Bluetooth® HandsFreeLink® oraz kamerę cofania w modelach Honda Ridgeline RTL wyposażonych w dostępny system nawigacji Honda Satellite-Linked. Honda Ridgeline wciąż pozostaje jedynym pick-upem oferującym przestronną skrytkę In-Bed Trunk™, która zapewnia ukrytą, suchą i bezpieczną przestrzeń na bagaż, skrzynki narzędziowe i lodówki.

Zmiany w przedniej i tylnej stylizacji połączone są, aby stworzyć bardziej wyrazisty wygląd, z poprawkami w grillu, zderzakach oraz kolorystyce reflektorów i lamp tylnych. Wewnątrz zmiany stylistyczne obejmują zaktualizowane wskaźniki w trójwymiarowym stylu, nowy projekt kierownicy oraz ulepszone elementy sterujące, przyciski i wyświetlacze dla klimatyzacji, audio, tempomatu i świateł. Nowe funkcje technologiczne obejmują dodatkowy gniazdo zasilania 115-woltowego w modelu Honda Ridgeline RTL, złącze MP3/auxiliary w modelach Honda Ridgeline RTS i RTL, a wszystkie systemy audio są teraz kompatybilne z MP3/WMA. Nowe funkcje bezpieczeństwa to aktywne zagłówki przednich siedzeń oraz światła do jazdy dziennej. Kompozytowa platforma ładunkowa może pomieścić arkusze sklejki o szerokości 4 stóp pomiędzy nadkolami i zyskuje dwa punkty do mocowania ładunku (łącznie osiem).

„Ridgeline korzysta z ogromnego doświadczenia firmy w produkcji motocykli, motocykli terenowych, quadów, silników morskich, skuterów wodnych, sprzętu elektronicznego oraz produktów motoryzacyjnych,” powiedział Dick Colliver, wiceprezydent American Honda Motor Co., Inc. „Efektem końcowym jest samochód zaprojektowany, aby najlepiej zaspokoić potrzeby ludzi traktujących rodzinę, pracę i rekreację poważnie. To wszechstronne narzędzie do zadań.”

Honda Ridgeline to czterodrzwiowy pojazd dla pięciu pasażerów, zbudowany na zamkniętej konstrukcji ramowej, która łączy cechy wytrzymałości ramy drabinkowej z zaletami konstrukcji nadwozia. Wszystkie modele Honda Ridgeline z 2009 roku są napędzane silnikiem VTEC V-6 o pojemności 3,5 litra i mocy 250 KM. Standardowa skrzynia biegów to 5-biegowa automatyczna skrzynia z elektronicznym sterowaniem oraz system napędu 4×4 Variable Torque Management® (VTM-4®). EPA ocenia zużycie paliwa w mieście/na autostradzie/średnio na 15/20/17 MPG. W pełni niezależne zawieszenie z przednimi amortyzatorami MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu przyczyniają się do płynnej jazdy i responsywnego prowadzenia. Standardowe wyposażenie do holowania obejmuje zintegrowany hak holowniczy, chłodnice przekładni i oleju, hamulce ciężkiego użytku, podwójne wentylatory chłodnicy oraz wiązkę przewodów do podłączenia przyczepy 7-pinowej (wstępne okablowanie tylko w RT). Maksymalna zalecana ładowność to 5000 funtów.

Kompozytowa platforma ładunkowa o długości 5 stóp ma ocenę załadunku półtonowego wynoszącą 1100 funtów. Cztery lampy w obszarze ładunkowym oświetlają zarówno platformę, jak i schowek In-Bed Trunk. Dwudziałowa klapa tylna otwiera się w dół, co umożliwia tradycyjny dostęp do obszaru ładunkowego, lub na bok, co ułatwia dostęp do zamykanej skrytki In-Bed Trunk. Nowe akcesoria na rok 2009 obejmują przedłużenie do łóżka motocyklowego oraz uchwyt na rowery do montażu na łóżku, a także szeroką gamę istniejących akcesoriów zaprojektowanych do pomieszczenia motocykli i quadów.

Układ napędowy

Silnik VTEC o pojemności 3,5 litra, wykonany w całości z aluminium, ma 60 stopni, SOHC i generuje 250 KM przy 5700 obr./min oraz 247 lb-ft momentu obrotowego przy 4300 obr./min. Zmienny czas otwarcia zaworów silnika zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach, a jednocześnie wydłuża moc przy wysokich obrotach, co zapewnia szeroki zakres mocy. W 2009 roku silnik generuje dodatkowe 3 KM oraz moment obrotowy o szerokości do 10 lb-ft przy obrotach tak niskich jak 2500, jednocześnie zachowując tę samą ocenę zużycia paliwa wg EPA co w 2008 roku oraz certyfikację CARB Ultra-Low Emissions Vehicle.

Większość dodatkowej mocy uzyskano dzięki nowemu profilowi wału rozrządowego dostosowanemu do maksymalnego momentu obrotowego, większym zaworom dolotowym oraz zmienionej podwójnej kolektorze dolotowym, który umożliwia wyższy przepływ (teraz wykonany z ultra-lekkiego magnezu zamiast aluminium).

Dokładniejsze spojrzenie na silnik ujawnia więcej technicznych ulepszeń. Udoskonalone elektroniki sterujące silnikiem zawierają czujnik pulsów wału korbowego o kącie 6 stopni, co zwiększa kontrolę nad stukaniem. Miernik przepływu powietrza w kolektorze dolotowym zwiększa precyzję wtrysku paliwa. Ulepszone kanały chłodzące w bloku silnika zwiększają wydajność chłodzenia i pozwalają na bardziej zaawansowane ustawienia zapłonu, co przyczynia się do mocy w wymagających sytuacjach. Nowy zawór EGR łączy się z tyłu jednego z bliskoskalowanych katalizatorów z pokrywą głowicy cylindrów.

Udoskonalono również rozrusznik, który teraz jest bardziej wydajny i szybciej uruchamia silnik. Czas uruchamiania został skrócony do momentu, w którym pełne zapłon silnika następuje w błyskawicznej kolejności od momentu, gdy klucz osiągnie pozycję startową.

Zmieniające się przełożenia w skrzyni biegów są dostosowane do wykorzystania dodatkowego momentu obrotowego silnika, co zapewnia responsywne przyspieszenie podczas normalnej jazdy, holowania lub przewożenia ciężkiego ładunku. Przełożenia 3 i 4 są o około 5 procent niższe, aby poprawić efektywność podczas wyprzedzania.

W pełni automatyczny system VTM-4 zapewnia pewną i bezproblemową obsługę w warunkach deszczu, śniegu, lodu, piasku i błota, jednocześnie poprawiając osiągi na drodze i podczas holowania poprzez przekazywanie momentu obrotowego na wszystkie cztery koła w razie potrzeby. System działa głównie w trybie napędu na przednie koła podczas jazdy po suchej nawierzchni i ciągle proporcjonalnie dostosowuje moment obrotowy do tylnych kół podczas przyspieszania i w sytuacjach niskiego trayczenia.

System Vehicle Stability Assist (VSA), powszechnie znany jako elektroniczna kontrola stabilności, może stosować siłę hamulca na kole z niską przyczepnością i kierować moment obrotowy do koła z większą przyczepnością. Dla tylnego dyferencjału przycisk „VTM-4” umiejscowiony na desce rozdzielczej pozwala kierowcy tymczasowo zablokować zaangażowanie obu tylnych kół w celu wsparcia przyczepności przy biegach „1” i „2” przy prędkości do 18 mph.

Podwozie

Zaprojektowane do wytrzymania ładowności wynoszącej 1550 funtów, Honda Ridgeline łączy w sobie w pełni niezależne zawieszenie z amortyzatorami MacPhersona z przodu oraz konstrukcją wielowahaczową z wahaczem z tyłu. System VSA z aktywną kontrolą bocznego ślizgu monitoruje stabilność boczną (przy pokonywaniu zakrętów) i dyskretnie integruje funkcje kontroli trakcji, napędu na cztery koła, ABS, kontroli przepustnicy i stabilności, modulując moc hamulca na każdym kole oraz kontrolując wprowadzenie naciśnień na pedał gazu. System VSA jest zaprojektowany tak, aby działał płynnie i dyskretnie, zapewniając neutralne, przewidywalne i bezpieczne właściwości jezdne.

Wysokowydajny system hamulcowy obejmuje 12,6-calowe przednie i 13,1-calowe tylne czterokołowe hamulce tarczowe z ABS i Elektroniczną Dystrybucją Hamulców (EBD) oraz wspomaganiem hamulca. Koła modelu Honda Ridgeline RT mają rozmiar 17×7,5 cala, podczas gdy model RTS ma koła aluminiowe. Opony całoroczne P245/65 R17 są standardowe w modelach Honda Ridgeline RT i RTS. Model Ridgeline RTL wyposażony jest w nowe na rok 2009 koła aluminiowe 18×7,5 cala oraz opony całoroczne P245/60 R18. Standardowy system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) dostarcza ostrzeżenia o niskim ciśnieniu. Hak holowniczy staje się standardowym wyposażeniem w każdym modelu 2009, a wiązka przewodów 7-pinowa jest dołączona w modelach Honda Ridgeline RTS i RTL. Zbiornik paliwa o pojemności 22 galonów zapewnia maksymalny zasięg na autostradzie wynoszący do 373 mil w oparciu o oceniane przez EPA zużycie paliwa w mieście/na autostradzie oraz pojemność zbiornika paliwa.

Nadwozie

Zamknięta konstrukcja nadwozia zapewnia znacznie wyższą sztywność w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji nadwozia na ramie, co stanowi fundament przestronnej kabiny i ładowni Honda Ridgeline, znakomitych wyników w zakresie bezpieczeństwa oraz wiodących w klasie osiągów jezdnych i prowadzenia.

Wybierając konstrukcję jednoturową z zintegrowaną i w pełni zamkniętą budową ramy jako podstawę dla Honda Ridgeline, wnętrze może być bardziej przestronne, a nadwozie bardziej sztywne, jednocześnie zawierając wiele ścieżek ładunkowych dla lepszego zarządzania energią podczas zderzeń. Eliminacja tradycyjnej konstrukcji na ramie pozwala na wprowadzenie cechy, której nie może zaoferować żaden inny produkt pick-up – przestronnej skrytki In-Bed Trunk o pojemności 8,5 stopy sześciennej zapewniającej secure storage.

Podejście Hondy do stylizacji zewnętrznej Honda Ridgeline opiera się na zastosowaniu podejścia architektonicznego opartego na obrabianych elementach, co zapewnia solidny, mocny, jednoczęściowy wygląd. Nie ma żadnej separacji między platformą ładunkową a kabiną. Zaprojektowany tak, aby wyglądał nowocześnie i sportowo, Honda Ridgeline łączy krótkie zwisy z przodu i z tyłu zintegrowanymi zderzakami, dużym i dominującym grillem połączonym z długą i rozległą maską, dużymi klamkami drzwiowymi oraz dużymi lusterkami bocznymi w stylu ciężarowym, co zapewnia dobrą widoczność podczas holowania. Wyposażenie w spryskiwacze szyby przedniej obejmuje strefę grzewczą, która zwiększa wydajność wycieraczek i minimalizuje konieczność skrobania lodu w trudnych, zimowych warunkach drogowych.

W 2009 roku długość pojazdu wynosi 207,0 cala, co oznacza wzrost o 0,2 cala z powodu nowego projektu przednich i tylnych zderzaków. Wszystkie inne kluczowe wymiary pozostają takie same: rozstaw osi 122,0 cala, wysokość 70,3 cala, szerokość 76,3 cala, rozstaw kół przednich/tylnych 67,1/66,9 cala oraz prześwit 8,2 cala. Kąty podejścia, rampy i zjazdu (w stopniach) wynoszą odpowiednio 24,5, 21,0 i 22,0.

Obszar ładunkowy ma 49,5 cala szerokości między nadkolami, głębokości 20,7 cala i długości 60,0 cala (79,0 cala przy opuszczonej klapie, która wspiera ładunek). Klapa tylna jest przystosowana do przenoszenia obciążeń do 300 funtów (podczas jazdy), a jej zamknięcie nie stanowi problemu nawet w obecności zanieczyszczeń, takich jak piasek, śnieg czy błoto, w przestrzeni między zderzakiem a klapą.

Wnętrze

Wnętrze korzysta z doskonałej wydajności pakowania jednostkowego Honda Ridgeline, zapewniając wymiary przestrzeni wnętrza pełnowymiarowego przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych przyjaznych dla garażu. Pozycja siedząca zapewnia ergonomiczny dostęp do dużych, łatwych w obsłudze elementów sterujących, z których większość stała się bardziej dotykowa i przyjazna dla użytkownika w 2009 roku.

Duża konsola wielofunkcyjna ma przesuwany podłokietnik oraz przesuwany dolny schowek – każdy z ukrytą przestrzenią do przechowywania. Inne przestrzenie do przechowywania w konsoli pomieszczą zarówno przedmioty duże, jak i małe, takie jak telefony komórkowe, napoje, płyty kompaktowe i przenośne odtwarzacze muzyki.

Tylnie fotele w układzie 60/40 mogą być podnoszone, a przestrzeń pod nimi jest wystarczająca, aby pomieścić torbę golfową. Dodatkowo, obszar siedzeń tylnych można szybko przekształcić w przestrzeń ładunkową, podnosząc fotele, aby stworzyć wystarczająco dużo miejsca na pełnowymiarowy rower górski po zdjęciu przedniego koła. Przyjazny rodzinie, tylny fotel posiada trzy pozycje LATCH.

System nawigacji z łącznością satelitarną Honda z rozpoznawaniem głosu i informacjami o restauracjach z Zagat Survey™ jest dostępny w modelach RTL i obejmuje XM Satellite Radio®. Funkcja śledzenia terenowego zapamiętuje, gdzie pojazd podróżował w niezmapowanych obszarach.

Bezpieczeństwo

W 2006 roku Honda Ridgeline był pierwszym czterodrzwiowym pickupem, który otrzymał najwyższą ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa rządu federalnego, najwyższą możliwą w przypadku zderzeń czołowych i bocznych. Honda Ridgeline z 2009 roku nadal osiąga najwyższe oceny 5 gwiazdek za zderzenia czołowe i boczne. Wszystkie modele Ridgeline są wyposażone w standardowe hamulce ABS; VSA; wspomaganie hamulca; zaawansowane poduszki powietrzne SRS kierowcy i pasażera z przodu w systemie podwójnego etapu; boczne poduszki powietrzne z systemem detekcji pozycji pasażera (OPDS); poduszki boczne z poduszkami powietrznymi z czujnikiem przewracania; aktywne zagłówki przednich siedzeń; system monitorowania ciśnienia w oponach oraz światła do jazdy dziennej.

Poziomy wyposażenia

Standardowe funkcje komfortu i wygody w modelu Honda Ridgeline RT obejmują zintegrowany hak holowniczy, wstępne okablowanie do wiązki 7-pinowej, komputer pokładowy z informacjami o aktualnym i średnim zużyciu paliwa; klimatyzację; kierownicę z regulacją kąta; elektryczne szyby i zamki drzwi; elektryczne przesuwane tylne okno; tempomat; zdalny dostęp; automatycznie podgrzewaną strefę wycieraczek; system audio z sześcioma głośnikami o mocy 100 watów z odtwarzaczem CD i możliwością odtwarzania MP3/WMA; tylne siedzenie 60/40 z możliwością podnoszenia oraz przestrzenią do przechowywania pod siedzeniem.

Model Honda Ridgeline RTS dodaje felgi aluminiowe; złącze kabli do przyczepy 7-pinowej; klamki drzwi pomalowane w kolorze nadwozia; pomalowane wewnętrzne powierzchnie grilla; system audio z siedmioma głośnikami o mocy 160 watów z subwooferem i systemem audio z sześcioma płytami w desce rozdzielczej; sterowanie z kierownicy; złącze audio do zewnętrznych urządzeń; dwustrefowa automatyczna kontrola klimatu; ośmiostopniowy elektryczny fotel kierowcy z podparciem lędźwiowym; przyciemniane szyby; oraz dywaniki do wszystkich warunków pogodowych.

3.5 V6 5AT (250 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc186 Kw @ 5700 Rpm
250 Hp @ 5700 Rpm
249 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy247 Lb-Ft @ 4300 Rpm
335 Nm @ 4300 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/65 R17 105T
Długość207 In (5258 Mm)
Szerokość77.8 In (1976 Mm)
Wysokość70.3 In (1786 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.1/66.9 In (1
Rozstaw osi122 In (3099 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Masa własna4504 Lbs (2043 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6050 Lbs (2744 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.