2009 Infiniti G37 Sedan

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Infiniti wprowadziło na rynek japoński czwartą generację swojej serii G w 2006 roku, napędzaną starszym silnikiem 3.5-litra. Jednak ten okres nie trwał długo.

Na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2009 roku, japoński producent zaprezentował model G37 Sedan, który miał konkurować z premium sportowymi sedanami w segmencie kompaktowym. Nowoczesny silnik i nietypowy wygląd zaskoczyły europejskich klientów. Niestety, kryzys finansowy zrujnował marzenia Infiniti o zdobyciu rynku europejskiego. W Stanach Zjednoczonych było łatwiej, ponieważ marka była już znana. Jednak nadal musiała stawić czoła takim rywalom jak Cadillac, BMW, Mercedes-Benz i innym bezpośrednim konkurentom.

Design był jednym z najmocniejszych atutów tego modelu. Reflektory w kształcie boomerangu otaczały szeroki chromowany grill. Na dolnej części zderzaka, dolna część była podzielona na trzy, z centralnym dolnym wlotem powietrza oraz dwoma wlotami powietrza po bokach, które kierowały powietrze na przednie hamulce. Profil auta charakteryzował się wznoszącą linią dachu nad bocznymi drzwiami, kończącą się na krótkim, wysokim dachu. Kontur tylnych świateł był podobny do tego w reflektorach. Na koniec, pod tylnym zderzakiem, producent zamontował dwa wydechy po zewnętrznych stronach, aby podkreślić sportowego ducha auta.

Wnętrze było nie tylko luksusowe, ale także sportowe. Przednie fotele miały dodatkowe wsparcie, a wysoka konsola środkowa dzieliła przednią część na dwie. Na górze konsoli znajdował się system multimedialny z kilkoma przyciskami poniżej. Oferował on łączność Bluetooth i nawigację. Z tyłu było miejsce dla dwóch dorosłych pasażerów, chociaż przestrzeń nad głową nie była szczególnie obszerna.

Dzięki potężnemu silnikowi, model G37 okazał się solidnym konkurentem dla innych sportowych sedanów. Dodatkowo był dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną.

Dzięki potężnemu silnikowi benzynowemu o pojemności 3.7 litra z rodziny silników VQ, Infiniti G37 został zaprojektowany, aby zapewniać czystą przyjemność z jazdy. Można wybierać spośród modeli z napędem na tylne lub na wszystkie koła, a moc przekazywana jest na koła za pomocą płynnej sześciobiegowej skrzyni manualnej lub zaawansowanej siedmiobiegowej skrzyni automatycznej.

Zawieszenie Infiniti G37 – podwójne wahacze z przodu i wielowahaczowe z tyłu – oferuje idealne połączenie sportowego prowadzenia i doskonałego komfortu jazdy, a dłuższy niż średnia w klasie rozstaw osi skutkuje przestronnym wnętrzem, ze szczególnym uwzględnieniem miejsca na kolana z tyłu.

Nie mniej istotne jest to, że Infiniti G37 zostało precyzyjnie dostosowane do europejskich wymagań i oczekiwań. Wyższe średnie prędkości stawiają dodatkowe wymagania dotyczące efektywności aerodynamicznej, stabilności przy wysokich prędkościach, komfortu jazdy oraz osiągów hamulcowych.

Aby sprostać tym wymaganiom, specjalny zespół Infiniti działający w Europejskim Centrum Technicznym Nissana (NTCE) opracował pakiet zmian, aby zapewnić Infiniti G37 konkurencyjność wśród najlepszych europejskich modeli. Testy nowości przeprowadzono nie tylko na prywatnych torach testowych, ale także na odcinkach niemieckich autostrad oraz na słynnym torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife w celu oceny prowadzenia, a także na brytyjskich drogach drugorzędnych dla komfortu jazdy.

W przeciwieństwie do wielu rywali, które wymagają zaznaczenia wielu opcji przed zamówieniem „kompletnego” samochodu, Infiniti G37 jest kompleksowo wyposażone już w standardzie. Obejmuje pełny zestaw standardowego wyposażenia bezpieczeństwa, a dążenie Infiniti do jakości skutkuje wyjątkowo niskim poziomem hałasu, wibracji i szumów, jednolitymi szczelinami paneli i doskonałymi materiałami we wnętrzu.

Wyraźnie widać, że Infiniti G37 to samochód, który może stanąć w szranki z uznanymi markami z przekonującą wiarygodnością.

Stylistyka zewnętrzna

Z długą maską, długim rozstawem osi i krótkimi zwisami, Infiniti G37 zaciera granice między czterodrzwiowym sedanem a coupé. Oprócz zapewnienia klasycznej sylwetki, długa maska jest wizualnym odniesieniem do lokalizacji silnika „frontal midships” w Infiniti G37: zwarty silnik V6 umieszczony jest z przodu samochodu, jak najniżej i jak najdalej do tyłu, z większością bloku za osią przednią. Skutkiem tego jest obniżenie środka ciężkości i optymalne rozłożenie masy pomiędzy przodem a tyłem.

Niska przednia część łagodnie przechodzi przez wyprofilowany dach do wysokiego bagażnika, co nadaje poczucie ruchu nawet w stanie spoczynku. To podkreśla silna, wznosząca się linia okien, opływowy słupek C oraz muskularne nadkola.

Z przodu, lampy w kształcie litery L oraz podwójna krata – z rzeźbionymi „skręconymi” poziomymi łopatkami inspirowanymi tradycyjnymi japońskimi mieczami – stały się elementami charakterystycznymi Infiniti, nadając marką wyrazistą twarz. Z tyłu charakterystyczne reflektory w kształcie litery U to kolejny projekt podpisany przez Infiniti. Zgrabny, wzniesiony spoiler zintegrowany z klapą bagażnika przyczynia się do aerodynamiki bez unoszenia nad tylną osią i dopełnia sportowy wygląd.

Całościowy efekt łączy oczywisty sportowy potencjał z subtelną elegancją, co razem oddaje istotę marki Infiniti.

Podwozie i dynamika jazdy

Dzięki drugiej generacji platformy Infiniti FM, Infiniti G37 ma doskonałe wyważenie masy przodu i tyłu dzięki umiejscowieniu silnika w systemie „frontal midships”, a jego długi rozstaw osi oraz szeroki rozstaw kół z przodu i z tyłu zwiększają stabilność prowadzenia.

Konstrukcja zawieszenia jest całkowicie niezależna i wykorzystuje lekkie aluminiowe elementy, aby zredukować masę jak najbardziej. Dzięki inspirowanemu wyścigami układowi podwójnych wahaczy z przodu, wielowahaczowemu układowi zamontowanemu na podwoziu z tyłu i niezwykle sztywnej karoserii, Infiniti G37 jest zwrotne i pewne w prowadzeniu, z wyrafinowanym komfortem jazdy.

Zmiany w ustawieniach są zminimalizowane z przodu dzięki zastosowaniu jednego punktu obrotu dolnego wahacza oraz długiego górnego łącznika. Tylny układ oddziela amortyzatory i sprężyny, umiejscawiając tłumiki w linii z osią koła, aby zredukować tarcie i zmniejszyć skręcanie podczas przyspieszania.

System Active Four-Wheel Steering (4WAS) jest dostępny w modelu sportowym Infiniti G37 (zob. wyposażenie standardowe i opcjonalne). Pomaga to poprawić osiągi prowadzenia przez zmienność stosunku kierowniczego na przodzie oraz dostosowanie geometrii zawieszenia z tyłu w zależności od wejścia ze strony kierownicy i prędkości pojazdu.

Wersja AWD, znana jako Infiniti G37x, korzysta z systemu napędu na wszystkie koła ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split), który zastosowano w modelach EX37 i FX.

System ten wykorzystuje aktywny system rozdziału momentu obrotowego z aktywnym sprzęgłem centralnym dla płynnych startów, lepszego trzymania się drogi i lepszej manewrowości na śliskich nawierzchniach, nie rezygnując z osiągów tylnonapędowych pojazdu na suchych drogach.

Poprzez ciągłe dostosowywanie mocy – wysyłając od 50% do przodu aż do 100% do tyłu – system generuje większą kontrolę, nie rezygnując z sportowości i prawdziwych dynamik osiągów.

Wszystkie wersje Infiniti G37, czy z napędem na tylne czy na wszystkie koła, są standardowo wyposażone w System Stabilności Elektronicznej (ESP), co zwiększa stabilność pojazdu w różnych warunkach jazdy. W modelu sportowym znajduje się także napędu o ograniczonym poślizgu (VLSD).

Hamulce tarczowe wentylowane z wspomaganiem w czterech kołach mają czterokanałowy, czujnikowy system ABS, elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD) i asystenta hamowania (BA). System wspomagania kierownicy jest zaprojektowany do wykrywania prędkości pojazdu, co zapewnia optymalne wysiłek kierownicy zarówno przy wysokich, jak i niskich prędkościach.

Silnik i napęd

Serce sportowego sedana musi być sportowym silnikiem… i to kolejny obszar, w którym Infiniti G37 spełnia swoje obietnice. Napędza go nowa wersja silnika VQ o pojemności 3.7 litra. Regularnie wyróżniany w niezależnych nagrodach na całym świecie, podwójny wałek rozrządu, 24-zaworowy V6 produkuje ponad 310 PS i imponujące 350 Nm momentu obrotowego.

Wśród wielu cech, lekki aluminiowy silnik charakteryzuje się konstrukcją z płytą. Technika ta była stosowana w wyścigach od wielu lat, a wynikowa dwuczęściowa konstrukcja bloku cylindrów jest sztywniejsza niż jednoczęściowy odlew. Wśród specjalistów silnikowych, ta konfiguracja oznacza wysokowydajny silnik sportowy, który jest nieugięcie zaprojektowany z najwyższą wytrzymałością i niezawodnością.

Inne korzyści to zredukowane poziomy wibracji oraz możliwość osiągania wyższych prędkości silnika w sposób ciągły bez uszkodzeń.

Jednostka VQ37 również korzysta z technologii V-VEL (Variable Valve Event and Lift), aby zoptymalizować efektywność oraz, w efekcie, równowagę między mocą, reakcją, efektywnością paliwową a emisjami.

V-VEL nieprzerwanie zmienia skok zaworu, a więc ilość powietrza w komorze spalania. Przy częściowym otwarciu przepustnicy – na przykład w ruchu miejskim – uzyskuje niewielki skok, w ten sposób osiągając bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną z mniejszymi ilościami obu składników, co poprawia zużycie paliwa. Przy pełnym otwarciu przepustnicy, skok zaworu jest większy, co pozwala na wprowadzenie większej ilości powietrza do komory spalania.

Rezultatem jest bardziej wydajna faza spalania, zwiększająca moment i moc… co kierowca odczuwa w natychmiastowej reakcji na gaz, wynikającej z użycia zaworów do kontrolowania przepływu powietrza do cylindra – eliminując niewielkie opóźnienie, które można odczuć w silnikach z konwencjonalnym przepustnicą.

Precyzyjne mapowanie jednostki sterującej silnikiem (ECU) umożliwia silnikowi zapewnienie progresywnego „wzrostu” mocy i momentu, dostarczając „fali” przyspieszenia zamiast szczytowego dostarczania mocy.

Oprócz płynnie działającej sześciobiegowej skrzyni manualnej, Infiniti G37 będzie dostępne z nową siedmiobiegową opcją automatyczną z systemem Adaptive Shift Control (ASC), umożliwiającym kontrolę redukcji obrotów.

Dzięki dodatkowej biegu do przodu, nowa skrzynia automatyczna ma szerszy zakres przełożeń, co korzystnie wpływa zarówno na zużycie paliwa, jak i na komfort jazdy. Siódme przełożenie działa jak przełożenie nadbiegowe, zapewniając lepszą ekonomię paliwa przy stałym otwarciu przepustnicy bez obniżania elastyczności w zmianach biegów podczas wyprzedzania.

Punkty zmiany biegów są ustawione tak, aby utrzymać silnik w największej części krzywej momentu obrotowego, zapewniając zawsze odpowiedni zapas, gdy kierowca chce wyprzedzać. Zintegrowany system ASC przełącza się pomiędzy trzema różnymi programami, w zależności od danych z głównych systemów sterujących w całym samochodzie.

Środowisko wewnętrzne

Wnętrze Infiniti G37 jest zaprojektowane tak, aby przyciągać zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Wysokiej jakości materiały zapewniają ciepło i komfort, których można oczekiwać w samochodzie klasy premium, ale kwarta do jazdy ma projekt i zarys „wyprofilowanej” kabiny, co kontrastuje z otwartym, przestronnym designem strefy pasażerskiej.

Deska rozdzielcza i konsola centralna przyjmują projektowe DNA Infiniti z górnym „podwójnym falom” powiązanym z centralnym pionowym kręgosłupem, co daje poczucie solidności. Wnętrze czerpie z japońskiego designu, a w jego elementach można znaleźć akcenty aluminiowe w stylu „Washi”. Washi to elegancki japoński papier ręcznie robiony, a teksturowane aluminiowe wstawki można znaleźć na konsoli centralnej, panelu zegarów oraz panelach drzwi. Wersje automatyczne mają opcję wstawek z różanego drewna z Afryki.

Przy długości 2850 mm, rozstaw osi jest dłuższy niż u kluczowych rywali, co przekłada się na większą przestrzeń wewnętrzną dla pasażerów z tyłu.

Bezpieczeństwo

Pełny zestaw sześciu poduszek powietrznych jest standardowo dostępny w Infiniti G37. Fotele przednie zawierają poduszki dla bioder i klatki piersiowej, a także zasłony powietrzne z przodu do tyłu dla ochrony w przypadku bocznego zderzenia.

Oprócz zapewnienia pasażerom najwyższego poziomu ochrony w przypadku kolizji, Infiniti opracowało podnoszący się przedni błotnik, aby zapewnić większą ochronę pieszym: jest to standardowe wyposażenie w Infiniti G37.

W przypadku kolizji mała ładunek pirotechniczny podnosi tylną krawędź błotnika blisko dolnej krawędzi przedniej szyby. Tworzy to większy bufor między błotnikiem a „twardymi punktami” górnej części silnika, zapewniając bardziej ustępliwą powierzchnię i pomagając w zredukowaniu potencjalnych obrażeń.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne

Już na początku projektowania Infiniti G37 zapewnia pełen zestaw standardowego wyposażenia, zamiast zmuszać potencjalnych klientów do szerokiego otwierania portfeli przy wyborze swojego modelu.

To oznacza, że każdy Infiniti G37 wyposażony jest w system Infiniti I-Key z inteligentnym dostępem w standardzie. Gdy tylko pojazd rozpozna zaprogramowany wcześniej klucz I-Key w pobliżu, drzwi można otworzyć, a samochód uruchomić bez potrzeby wyciągania klucza z kieszeni lub torebki.

Ustawienia osobiste dla fotela kierowcy, kierownicy i zewnętrznych lusterek mogą być zaprogramowane w kluczu (w każdym samochodzie z skórzanymi siedzeniami), dzięki czemu właściciel klucza nie musi niczego przestawiać, jeśli samochód był prowadzony przez kogoś innego.

Standardowo dostępny jest także system audio CD z sześcioma dyskami i siedmioma głośnikami, łączność Bluetooth z telefonem komórkowym, tempomat, elektrycznie sterowane fotele, autościemniane lusterko wsteczne, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczne światła i wycieraczki, 18-calowe obręcze aluminiowe, sześć poduszek powietrznych oraz wbudowane lampy przeciwmgielne.

Kierownica – pokryta skórą i podwójnie szyta ręcznie – zawiera przyciski do obsługi systemu audio, tempomatu i telefonu. Infiniti G37 posiada także standardowo adaptacyjny system świateł przednich (AFS). Reflektory Bi-Xenon są powiązane z ruchami kierownicy i automatycznie podążają za torami przednich kół, aby zapewnić szerokie rozproszenie światła na zakrętach i na krętych drogach.

Wyjątkowym rozwiązaniem w Infiniti jest zastosowanie farby „Scratch Shield”. Specjalna, wyjątkowo elastyczna żywica została połączona z konwencjonalnym lakierem bezbarwnym, aby zwiększyć elastyczność farby. Samochód pomalowany farbą „Scratch Shield” może wykazywać do pięciu razy mniej zarysowań niż konwencjonalny lakier bezbarwny w tych samych warunkach.

W przypadku działania wysokiej temperatury, farba „Scratch Shield” naprawia drobne zarysowania, przywracając pomalowane powierzchnie do ich pierwotnego stanu. Dzięki temu Infiniti G37 zachowa blask swojego zewnętrznego koloru long po tym, gdy rywale stracą swoje kolory.

Opcje są w dużej mierze zgrupowane w kilka specjalnych pakietów. Pakiet skórzany, jak sama nazwa wskazuje, obejmuje skórzane fotele, podgrzewane z przodu, elektryczne podparcie lędźwiowe w fotelu kierowcy oraz osiem pozycji regulacji fotela pasażera, zamiast standardowej czteropunktowej regulacji.

Model Sportowy zapewnia inny styl 18-calowych obręczy aluminiowych, monitoring ciśnienia w oponach, ograniczone poślizgi zębatki i sportowe ustawienia dla zawieszenia, kierownicy i hamulców (odkuwane aluminiowe zaciski hamulcowe).

Zawiera także system Four-Wheel Active Steer (4WAS). Monitorując dane dotyczące kąta skrętu i prędkości pojazdu, kontroler 4WAS oblicza różnicę między aktualnymi osiągami a optymalnymi danymi docelowymi, które są zaprogramowane w systemie.

Następnie kąt skrętu z przodu i z tyłu (ilość, w jakiej koła się obracają w porównaniu do pozycji prostej) można zmieniać w celu dopasowania do danych dotyczących osiągów docelowych – które opierają się na optymalnej dynamice pojazdu.

Korzyści z aktywnego kierowania obejmują większą stabilność przy wysokich prędkościach, co zwiększa pasywne wyposażenie bezpieczeństwa pojazdu i działa w połączeniu z systemem ESP. Kierowca będzie mógł także cieszyć się jeszcze większym poziomem zwinności podczas pokonywania zakrętów. 4WAS nie jest dostępne w wersji z napędem na cztery koła.

W skład pakietu sportowego wchodzą także sportowe fotele przednie. Podgrzewane i skórzane fotele mają przedłużenia podparcia ud dla lepszego podtrzymania, a fotel kierowcy dodatkowo ma elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe i boczne. Podobnie jak w pakiecie skórzanym, fotel pasażera ma podwyższoną do 8-punktowej regulacji elektrycznej. Pakiet sportowy dopełniają aluminiowe pedały i podnóżek oraz zewnętrzne oznaczenie 'S’.

Na koniec jest pakiet multimedialny, który obejmuje nawigację satelitarną, kamerę tylnej i system audio Bose Premium. System nawigacyjny pokrywa ponad 30 krajów europejskich i oferuje wyświetlacze Birdview oraz konwencjonalne na zintegrowanym ośmio-calowym kolorowym ekranie. Rozpoznawanie głosu dla nawigacji i telefonu jest wbudowane, a ekran jest także używany przez kamerę tylnej, aby przekazywać obrazy w czasie rzeczywistym z tyłu samochodu za każdym razem, gdy włączony jest bieg wsteczny.

System dźwiękowy Bose Premium został specjalnie zaprojektowany dla Infiniti G37. Głośniki w systemie 10 jednostkowym używają lekkich, ale potężnych magnesów neodymowych, a innowacyjna konstrukcja przetworników pozwala głośnikom produkować dźwięk odpowiadający większym, cięższym głośnikom.

Magnesy neodymowe są mniejsze i lżejsze od konwencjonalnych magnesów ferrytowych, które występują w większości głośników, ale są równie mocne. W rezultacie pomagają one systemowi dostarczać pełny, bogaty dźwięk, jednocześnie dodając mniej masy do pojazdu. Dodatkowo innowacyjne podejście do wzornictwa, potężny wzmacniacz cyfrowy, dostosowywanie equalizacji i przetwarzanie sygnału cyfrowego pomagają w reprodukcji muzyki z klarownością, przestronnością i realizmem.

Sam system audio zawiera odtwarzacz CD z sześcioma dyskami w desce rozdzielczej z radiem AM/FM i ma gniazdo RCA AUX-in dla odtwarzaczy MP3.

Ostatnią opcją jest Inteligentny Tempomat (ICC), który wykorzystuje hamulce, przepustnicę i czujniki laserowe, aby pomóc utrzymać ustaloną odległość między Sedanem a samochodem z przodu. W automatycznych wersjach Infiniti G37 oprogramowanie jeszcze bardziej zmniejsza obciążenie kierowcy, umożliwiając ICC pracę od 0 km/h dzięki funkcji „Full Speed Range”.

Jakość

Infiniti jest synonimem jakości pojazdów, a to nie jest coś, co zdarza się przypadkowo.

Na linii produkcyjnej Tochigi w Japonii każdy pojazd – nie tylko co dziesiąty – jest skanowany laserowo, aby upewnić się, że szczeliny paneli mieszczą się w określonych ograniczeniach.

W trakcie fazy projektowania i rozwoju, nowe modele są dokładnie testowane nie tylko na terenie toru próbnego w Hokkaido, ale także w ośrodkach testowych i wyścigowych w Tochigi i Motegi w Japonii. Infiniti ma również ogromny teren o powierzchni 12,34 miliona metrów kwadratowych do testów w upalnych warunkach w Arizonie i korzysta z legendarnego toru Nordschleife w Nürburgringu w Niemczech.

3.7L V6 6MT (328 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc245 Kw @ 7000 Rpm
333 Hp @ 7000 Rpm
329 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 5200 Rpm
365 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R18 W
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3615 Lbs (1640 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4722 Lbs (2142 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2248 G/Km

3.7L V6 7AT (328 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc245 Kw @ 7000 Rpm
333 Hp @ 7000 Rpm
329 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 5200 Rpm
365 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna151 Mph (243 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/50 R18 W
Długość187.8 In (4770 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3580 Lbs (1624 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4722 Lbs (2142 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.