Lincoln przeszedł znaczące zmiany podczas światowego kryzysu finansowego, a jedną z nich była linia MKS, która zastąpiła stary model Town Car jako flagowy pojazd marki.
Amerykańska marka luksusowa Lincoln była zdeterminowana, aby znaleźć nowych klientów, a rozwiązaniem było stworzenie nowocześnie wyglądających pojazdów skierowanych do młodszych pokoleń. Oprócz modelu MKZ, MKS był również istotnym krokiem naprzód dla producenta w dążeniu do przekształcenia się w nowoczesną markę, nie zapominając przy tym o głównych filarach, które stworzyły jej reputację. Były to luksusowe wnętrza, komfort jazdy oraz mocne silniki. Wszystkie te elementy można było znaleźć w modelu MKS. Dodatkowo pojazd charakteryzował się atrakcyjnym, świeżym designem, choć pełnowymiarowy luksusowy samochód bazował na tej samej platformie co Ford Taurus.
Lincoln zaprezentował model 2009 MKS podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles w 2007 roku, przeznaczonego na rok modelowy 2009. Samochód miał przednią osłonę, która przypominała słynną linię Zephyr z końca lat 30., z motywem podzielonych skrzydeł. Był otoczony reflektorami z przezroczystymi soczewkami, które miały kanciasty kształt, zwężający się na zewnętrznych krawędziach oraz zamontowanymi na rogach kierunkowskazami. Zderzak był wyposażony w szeroki centralny wlot powietrza umieszczony pomiędzy zespołami świateł przeciwmgielnych.
Z ostrym profilem, który ujawniał wznoszącą się linię boczną, model 2009 Lincoln MKS obiecywał być zarówno luksusowy, jak i sportowy. Za przednimi nadkolami znajdowało się pionowe i wąskie logo Lincoln jako oznaka luksusu. Dodatkowo producent dodał chromowane wykończenie wokół linii okien. Niezwykle jak na tę luksusową markę, producent zaoferował MKS z standardowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi, podczas gdy dostępne były także zestawy 19- lub 20-calowe. W przeciwieństwie do innych modeli, z tyłu MKS miał zamontowane pionowe światła tylne w rogach. Otaczały one szeroką pokrywę bagażnika ozdobioną chromowanymi detalami nad uchwytem tablicy rejestracyjnej. Zderzak w kształcie litery V z podwójnymi końcówkami układu wydechowego dopełniał luksusowy i sportowy wygląd pojazdu.
Jednym z głównych priorytetów producenta było stworzenie wygodnego i cichego wnętrza dla swojego flagowego modelu. W rezultacie model 2009 Lincoln MKS mógł się pochwalić spokojną, przestronną i dobrze wyposażoną kabiną. Skórzana tapicerka siedzeń uzupełniała metalowe i drewniane wykończenia na desce rozdzielczej, konsoli centralnej oraz drzwiach. Na górze centralnego stosu umieszczono standardowy, ośmiocalowy ekran dotykowy do systemu infotainment. Obsługiwał on komendy głosowe i był dostępny z systemem SYNC firmy Ford, opracowanym we współpracy z Microsoftem. Dodatkowo dostępny był system nawigacji satelitarnej. Przednie fotele były szerokie i umiarkowanie podparte, podczas gdy tylna kanapa mogła pomieścić trzech dorosłych, choć środkowe miejsce oferowało ograniczoną przestrzeń na nogi.
Pod maską producent zainstalował standardowy silnik V6 o pojemności 3,7 litra z naturalnym doładowaniem, sparowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na przednie koła. Opcjonalnie dostępny był napęd na wszystkie koła dla tej jednostki napędowej. Ci, którzy pragnęli większej mocy, mogli wybrać silnik Ecoboost o pojemności 3,5 litra z podwójnym doładowaniem, który przekazywał moc na wszystkie koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Lincoln MKS to pełnowymiarowy luksusowy sedan, który ma na celu przyciągnięcie nowych, młodszych nabywców do marki Lincoln. Klienci Lincoln MKS to nie tradycyjni nabywcy luksusu, którzy kierują się jedynie marką i ceną; są to osoby poniżej 50. roku życia, które cenią piękny nowoczesny design, większą efektywność paliwową oraz dobrą jakość w stosunku do ceny.
Ceny Lincoln MKS zaczynają się od mniej niż 38 000 dolarów, co jest strategicznym krokiem mającym na celu przyciągnięcie nowych klientów do marki. Wiele z tych osób będzie kupującymi luksusowymi po raz pierwszy, a znaczna ich liczba ma mieć swoje źródło w samochodach importowanych. W rzeczywistości, aż 60 procent nabywców tego luksusowego sedana ma być nowymi klientami marki Lincoln.
Stonowany design: Lincoln MKS wprowadza nową estetykę
Lincoln MKS to pierwszy pojazd, który przyjmuje nową estetykę marki Lincoln.
„Każdy element tego luksusowego sedana odzwierciedla kulturę Lincolna – od harmonijnych proporcji po detale, które starannie opracowaliśmy, modernizując najlepsze elementy w czasie,” mówi Peter Horbury, dyrektor ds. designu w Ameryce.
Najbardziej uderzająca cecha zewnętrzna to podwójna atrapa chłodnicy, która wznosi się ku lampom przypominającym klejnoty, owijając się wokół przedniej części i tworząc wyraźne załamanie definiujące wysoką linię okien. Subtelne uniesienie nad tylnym kołem nawiązuje do wielu klasycznych modeli Lincolna. Mocne ramiona, dramatyczne słupki C, czyste boki nadwozia, wysoka tylna część i duże koła oraz opony nadają Lincoln MKS pewną postawę.
Nowoczesny luksus przejawia się również wewnątrz. Przestrzeń jest obfita, a wnętrze zalicza się do czołówki w swojej klasie. W rzeczywistości, MKS ma największa tylną kabinę w swoim segmencie pod względem kluczowych wymiarów, w tym miejsca na głowę, nogi i ramiona. Lincoln dba o komfort pasażerów, oferując standardowe podgrzewane tylne siedzenia, dachowe okno oraz roletę przeciwsłoneczną na tylnej szybie.
Wnętrze jest eleganckie. Na przykład, symetryczny panel wskaźników Lincoln MKS ma mniej linii podziału niż inne luksusowe pojazdy. Centrowana konsola jest czysta i nieprzeładowana, z ekranem informacyjnym zintegrowanym na górze. Duża konsola centralna ma podzieloną, dwuczęściową, wyściełaną górną sekcję. Każda sekcja przesuwa się indywidualnie do przodu, tworząc podłokietnik.
„Klienci luksusowi wciąż oczekują rzadkiej urody, ale dzisiaj szukają także autentyczności,” powiedział Horbury.
„To jest przestrzeń, którą Lincoln może słusznie odzyskać, biorąc pod uwagę design naszych pojazdów oraz sposób, w jaki ozdobiliśmy MKS najlepszymi skórkami, rzadkimi gatunkami drewna, prawdziwym aluminium oraz akcentami chromowanymi – w bardziej ekologiczny sposób.”
Na przykład, skóra używana do siedzeń jest poddawana farbom roślinnym oraz procesowi garbowania bezchromowego, co tworzy najmiększą skórę kiedykolwiek zastosowaną w Lincolnie.
Skórę dostarcza firma Bridge of Weir Leather, ta sama, która zaopatrywała w skóry Forda Model T oraz ikoniczny model Continental Mark II, a także Concorde, Queen Elizabeth 2 i Burj Al Arab, pierwszy na świecie hotel 7-gwiazdkowy.
Drewno hebanowe używane w niektórych modelach pochodzi z odzysku od stolarzy, oferując rzadkie drewno o minimalnym wpływie na środowisko. Oferowane jest także drewno Olive Ash, które ma charakterystyczny wzór słojów powstający, gdy korzenie dwóch drzew rosną razem.
Płynna moc: Efektywny paliwowo silnik V-6 dzisiaj; moc V-8 z efektywnością V-6 jutro
Lincoln MKS jest napędzany ekskluzywnym silnikiem V-6 o pojemności 3,7 litra. Układ napędowy został oparty na sprawdzonym silniku V-6 o pojemności 3,5 litra, który znalazł się w Lincoln MKX, nominowanym do najlepszych silników w 2007 roku przez Warda.
Oba silniki mają ten sam mocny blok aluminiowy oraz lekkie głowice z czterema zaworami, co zapewnia płynne działanie przy wysokich obrotach. Większe cylindry silnika 3,7 litra przyczyniają się do wzrostu mocy oraz momentu obrotowego. Silnik zapewnia 270 koni mocy i 265 lb.-ft. momentu obrotowego oraz współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z SelectShift, która zapewnia płynniejsze zmiany biegów, lepszą efektywność paliwową, przyspieszenie oraz możliwość ręcznego wyboru biegów.
„Ten silnik jest dostrojony, aby zmaksymalizować zwiększony moment obrotowy w celu poprawy osiągów tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne – przyspieszenia z miejsca oraz wyprzedzania,” mówi Michael Celentino, główny inżynier.
Mniej niż rok po wprowadzeniu na rynek, Lincoln MKS będzie pierwszym pojazdem oferującym nową technologię bezpośredniego wtrysku turbo w silnikach benzynowych Forda.
Silnik premium – który oferuje moc i moment obrotowy silnika V-8 przy efektywności paliwowej silnika V-6 – uczyni Lincoln MKS najsilniejszym i najbardziej efektywnym paliwowo luksusowym sedanem na rynku z napędem na cztery koła.
Lincoln MKS jest również dostępny z systemem napędu na cztery koła (AWD), który zapewnia pewne doświadczenie podczas jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Wykorzystuje zaawansowany system sprzęgieł do szybkiego rozdzielania momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła – do 100 procent w każdą stronę – aby uniknąć poślizgu kół. System AWD współpracuje z standardowym systemem kontroli stabilności Advance Trac®, aby zapewnić dodatkową stabilność, przenosząc moment obrotowy z boku na bok.
Nowy, niezależny projekt tylnego zawieszenia charakteryzuje się pionowo zamontowanymi amortyzatorami, które są umieszczone na zewnętrznym końcu ramion zawieszenia w pobliżu kół, maksymalizując skok zawieszenia i pozwalając na dokładniejsze strojenie zawieszenia.
Zawieszenie przednie z zastosowaniem kolumn McPhersona oraz tylnego ramienia L również zostało zaprojektowane w celu maksymalizacji skoku zawieszenia i dostosowania do pracy w harmonii z tylnym zawieszeniem. Dodatkowo, nowa konstrukcja zawieszenia może pomieścić większe koła i opony o średnicy 20 cali, nie wpływając na komfort jazdy.
Lincoln MKS standardowo wyposażony jest w 18-calowe, jasne, mechanicznie przetwarzane, odlewane aluminiowe koła z 10 szprychami. Dostępne są również opcje 19-calowych kół aluminiowych z 10 szprychami w wersji malowanej, polerowanej lub mechanicznej, a także ekskluzywne dla tej klasy 20-calowe, 11-szprychowe, wysoce wypolerowane, odlewane aluminiowe koła.
Oparte na tradycji przywództwa w bezpieczeństwie
Lincoln MKS jest wyposażony w kompleksowy zestaw najnowszych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa, aby zapewnić najwyższy poziom ochrony dla wszystkich pasażerów.
Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu o podwójnym działaniu, napinacze pasów bezpieczeństwa, ograniczniki obciążenia, czujnik położenia fotela kierowcy, poduszki powietrzne boczne oraz poduszki powietrzne Safety Canopy™ z technologią rolowania oraz czterema kółkami ABS.