2009 Mercedes-Benz G55 AMG (W463)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2009 Mercedes-Benz G55 AMG (W463)

Przejdź do galerii zdjęć2009 Mercedes-Benz G55 AMG (W463)

Prawie dwie dekady po premierze pierwszej generacji G-Klasy, Mercedes-Benz zdecydował się na wprowadzenie pojazdu z potężnym doładowanym silnikiem V8, który nosił podpis specjalisty z AMG; była to G55.

Pierwsza generacja G-Klasy (lub G-Wagen) została wprowadzona w 1979 roku jako pojazd przystosowany do poruszania się w każdych warunkach, zarówno dla wojska, jak i dla cywili. W nomenklaturze Mercedes-Benz była znana jako generacja W460. Do 1990 roku producent motoryzacyjny osiągnął już trzecią generację swojego znanego modelu, który był powszechnie uznawany za luksusowego SUV-a. Jednak w miarę jak wojna koni mechanicznych rozprzestrzeniała się od średniej wielkości sedanów po limuzyny i SUV-y, niemiecki producent postanowił zadać cios konkurencji i stworzyć szybki, wszechstronny pojazd terenowy: G55 AMG.

Ze swoimi kanciastymi kształtami z lat 70. i sylwetką pojazdu użytkowego, G-Klasa przyciągała uwagę dzięki prostej, solidnej konstrukcji. Płaska przednia atrapa miała unikalny trójszczelinowy grill, na którym umieszczono dużą, trzypunktową gwiazdę w środku, flanked by round headlights similar to those from the 1979 model year. Jako opcję klienci mogli otrzymać je zabezpieczone siatką przymocowaną do prostokątnych reflektorów. Niemniej jednak zderzak przestał być stalowym belką, a stał się profilowanym elementem, który starał się opadać w dół z nachyleniem i mieścił małe, okrągłe lampy przeciwmgielne.

Z profilu, poszerzone nadkola były unikalne dla wersji G55 AMG i były połączone bocznymi stopniami. Pod nimi, z przodu tylnych kół, producent umieścił podwójne wydechy z obu stron pojazdu. Ponieważ widoczne zawiasy drzwi stały się już charakterystycznym elementem designu auta, Mercedes-Benz nie miał powodu, aby je ukrywać. Jak w pozostałych modelach serii W463, G55 miał kierunkowskazy wbudowane w nasadki lusterek drzwiowych. Na koniec, z tyłu, duży i potężny pojazd miał nisko umieszczone poziome światła tylne i plastikowy zderzak.

We wnętrzu luksusowego pojazdu znalazły się elementy przejęte z klasy C Mercedes-Benz (W203) z 2000 roku, w tym księżycowy prędkościomierz w zestawie wskaźników oraz ten sam kierownica. Co więcej, środkowe panele były podobne do tych z mniejszego rodzeństwa, ale przynajmniej system nawigacji był standardem w G-Klasie. Ponieważ auto było jednym z najdroższych w ofercie producenta, standardowo wyposażono je w skórzane wnętrze.

5.4L V8 Kompressor 5AT AWD (507 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5439 Cm3
Moc378 Kw @ 6100 Rpm
507 Hp @ 6100 Rpm
507 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2750-4000 Rpm
700 Nm @ 2750-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna130.4 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/55 R 19
Długość184.3 In (4681 Mm)
Szerokość73.4 In (1864 Mm)
Wysokość76.2 In (1935 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Masa własna5401 Lbs (2450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7054.2 Lbs (3200 Kg)
Spalanie miasto10.7 Mpg Us (22 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie14.4 Mpg Us (16.3 L/100Km)
Emisja CO2392 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.