2009 Nissan Cube
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

NissanKobieta88 - ocena: 3/5

Nissan wprowadził trzecią generację modelu Cube pod koniec 2008 roku na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles, próbując przekonać ludzi, że pojazd o nietypowym wyglądzie może być świetnym rozwiązaniem, gdy trzeba spędzać więcej czasu w samochodzie, stojąc w korku.

Japoński producent miał ogromne doświadczenie w produkcji małych pojazdów. W Japonii opanowali sztukę tworzenia pojazdów z segmentu kei, a następnie próbowali sprzedawać je za granicą, w wersjach większych. W 1998 roku wprowadzili pierwszą generację, ale nie utrzymywali jej na rynku zbyt długo, ponieważ zastąpili ją drugą generacją, która zadebiutowała w 2002 roku. Ten model również nie przetrwał długo, bo sześć lat później został zastąpiony tym: trzecią generacją Cube, znaną również jako Z12 w systemie kodowania producenta.

Stworzenie małego pojazdu z dużym wnętrzem nigdy nie było łatwym zadaniem, ale Nissan podjął próbę, co prowadziło do poważnych problemów z wyglądem zewnętrznym Cube’a. Jego przednia część wyglądała, jakby nosiła maskę, która rozciągała się nad reflektorami i górnym grillem, gdzie logo producenta zajmowało centralne miejsce. Zderzak był nieco za wysoki jak na taki pojazd i miał dodatkowy otwór oraz dolny grill, aby pomóc w chłodzeniu silnika. Dodatkowo Nissan oferował parę lamp przeciwmgielnych, które flankowały dolny grill jako opcję.

Z profilu Cube przypominał sześcian z krótkim przodem, za którym znajdowała się krótka i płaska maska oraz stroma szyba czołowa. Wysoka część kabiny była dostępna z panoramicznym szklanym dachem nad pasażerami z przodu, podczas gdy za tylnymi siedzeniami znajdował się pionowy spadek w kierunku tylnej klapy. Nissan zainstalował szerokie i wysokie drzwi, które ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, a także zaokrąglił krawędzie wszystkich okien. Na koniec, z tyłu samochód miał grubszy słupek po stronie kierowcy oraz opływowe tylne okno.

Wnętrze Nissana zaprojektowano w bardzo relaksujący sposób, inspirowane jacuzzi. Było wiele miejsc do przechowywania, a dzięki wysokiej pozycji siedzenia, było również wystarczająco dużo miejsca na nogi dla pasażerów o dorosłych rozmiarach. Fala kształtu deski rozdzielczej oferowała kilka miejsc do przechowywania, w tym dwa uchwyty na kubki po stronie kierowcy. Nissan oferował Cube z kanapą lub dwoma fotelami przednimi oraz kanapą z tyłu. Aby zakryć panoramiczny szklany dach, producent oferował papierową osłonę przeciwsłoneczną, która pozwalała na zalanie kabiny wystarczającą ilością światła, ale bez ciepła. Za tylnymi siedzeniami Cube miał mały bagażnik, wystarczający na dwie torby z zakupami.

Ponieważ dzielił swoją platformę z Nisssem Micra, Cube był dostępny z wyborem dwóch silników, odziedziczonych po swoim „bracie”: silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 i 1.6 litra. Obie wersje były połączone albo z bezstopniową skrzynią biegów (CVT) dla pierwszego, albo z pięciobiegową skrzynią manualną dla drugiego.

Nissan zorganizował europejską premierę zupełnie nowego modelu Nissan Cube w swojej siedzibie w Londynie, która jest głównym biurem projektowym w Europie. Samochód trafi na rynek w głównych krajach zachodnioeuropejskich pod koniec 2009 roku. Już teraz uznawany za ikonę na rodzimym rynku w Japonii, nowy Cube został opracowany jako model globalny i na początku przyszłego roku będzie dostępny także w Ameryce Północnej.

Charakteryzując się zaokrąglonymi kształtami, łatwo zrozumieć, skąd wzięła się nazwa Nissan Cube. Z mnóstwem charakteru, Cube wyróżnia się asymetrycznym tyłem, z otaczającym oknem z tyłu po stronie pasażera i słupkiem po stronie kierowcy, co daje mu wyjątkowy, rzucający się w oczy wygląd, który jest kontynuacją poprzedniej generacji Nissan Cube.

Nowy Nissan Cube to nie tylko unikalna geometria, ale także zupełnie inne podejście do samochodu – pojazd, który nie chce być definiowany jako samochód. „Łącząc unikalny design z prawdziwą przestronnością i ciepłą osobowością, Nissan Cube zajmie wyjątkowe miejsce na rynku,” powiedział Simon Thomas, starszy wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu Nissan w Europie. „Cube to pojazd, w którym zakochają się ludzie w każdym wieku, nawet jeśli na co dzień nie interesują się samochodami.”

Ekspresyjny, ale racjonalny

Choć jego wyjątkowy, asymetryczny kształt wyróżnia się na tle dzisiejszych masowych pojazdów, Nissan Cube prezentuje również mocne racjonalne argumenty za zakupem.

„Nowego Nissana Cube kupią osoby, które postrzegają go jako przedłużenie swojej osobowości i odzwierciedlenie swojej indywidualności,” powiedział Thomas. „Klientami Cube są osoby, które nie lubią się chwalić, ale cenią sobie styl i otwartość.”

„Buldog w okularach przeciwsłonecznych”

Całkowicie nowy Nissan Cube rozwija istniejący DNA, charakteryzujący się nietradycyjnym designem, z poprawioną postawą i dodatkowymi elementami dynamicznego ruchu. Dzięki długiemu rozstawowi osi w stosunku do całkowitej długości (2530 mm rozstaw osi w porównaniu do 3980 mm długości całkowitej) i szerokiemu torowi, koła są przesunięte do rogów – co zapewnia wyjątkowe wykorzystanie przestrzeni oraz pewną postawę, opisaną jako „buldog w okularach przeciwsłonecznych.”

„Wysiłek i pasja projektantów, inżynierów i planistów przy tworzeniu następnej generacji Nissana Cube były niespotykane – być może tylko przewyższone w ostatnich czasach przez zespół rozwojowy Nissana GT-R,” wyjaśnia Pierre Loing, wiceprezydent Nissan Europe ds. planowania produktu. „Nieustannie rysowali, tworzyli rysunki, dodawali myśli i pomysły, co doprowadziło do powstania wizerunku buldoga. To nie był tradycyjny proces rozwijania produktu.”

Wraz z postawą, wygląd „incognito psa” wspierają szerokie reflektory i grille, małe, ale solidne proporcje nadwozia oraz krótka sekcja „ogona”. Z tyłu, światła tylne w formie pręta wzmacniają szerokie, stabilne odczucie. Twórcy Cube starali się również zachować poczucie „czystego designu,” redukując liczbę linii charakterystycznych, by nadać prostotę i świeżość stylizacji.

Innym unikalnym aspektem zewnętrznym Cube’a jest jego zielony dach. Słupki A są umieszczone daleko na zewnątrz i stosunkowo pionowo, co zapewnia szerszą widoczność do przodu. Okna przednich drzwi wykorzystują projekt „ramki na zdjęcia” wzorowane na osobistych ramkach, podczas gdy asymetryczne okno boczne/tylne otaczające poprawia widoczność diagonalną przy zmianie pasa i parkowaniu tyłem.

„To tylne okno w kształcie 'geometrycznego okręgu w kwadracie’ to znak rozpoznawczy Cube’a,” powiedział Loing. „Chociaż po obu stronach Nissana Cube znajdują się słupki D, wizualny efekt węższego słupka po stronie pasażera jest dość niezwykły w ogólnym wyglądzie, co wspiera asymetryczne tylne drzwi.”

W przeciwieństwie do typowych tylnych drzwi z zawiasami u góry lub w stylu muszli, Nissan Cube wyposażony jest w łatwe otwarcie przypominające lodówkę, które umożliwia otwieranie lub zamykanie nawet przy ciasnym parkowaniu równoległym lub w sytuacjach, gdy samochód jest zaparkowany przy ścianie lub innym przeszkodze.

Nissan Cube będzie dostępny w kilku przyciągających wzrok kolorach, z intrygującymi nazwami takimi jak Witty Military, White Pearl, Sea Turquoise i Bitter Chocolate.

I to nie wszystko. Klienci będą mogli spersonalizować swoje Cube, z dostępnymi wzorami na szklany dach i naklejkami na karoserię.

Wnętrze w stylu „casual lounge”

„Zasadniczym atutem uniwersalnego uroku nowego Cube’a jest jego zaskakująco przestronne wnętrze, które oferuje miejsce dla pięciu osób w komfortowym stylu lounge. Tworzy ono niezwykle zmienną przestrzeń – do interakcji z przyjaciółmi. To przestrzeń, która jest wysoce elastyczna i dostosowuje się do zmieniającego się życia właścicieli, z dużą ilością miejsca na personalizację,” powiedział Loing.

Sprytna i otwarta przestrzeń dla pasażerów Cube’a została zaprojektowana z myślą o układzie „Jacuzzi Curve” oraz „pływającym panelu metrowym” w obszarze kierowcy. Łączy ona siedzenia pasażerów w stylu „casual lounge” z relaksującym doświadczeniem prowadzenia. Interaktywne wnętrze jest solidnie osadzone w architekturze inspirowanej krzywymi, takimi jak subtelne faliste kształty deski rozdzielczej, paneli drzwiowych, kształtów siedzeń oraz ikonicznego „kropli wody,” które można zobaczyć w uchwytach na kubki i w projekcie panelu klimatyzacji. Inspiracją były naturalne kształty i uspokajający sposób, w jaki fale rozchodzą się od kropli wody.

Wygodne fotele w Nissanie Cube obejmują indywidualne siedzenia dla kierowcy i pasażera oraz przesuwane tylne siedzenie w stylu „sofy lounge.”

Przesuwane tylne siedzenie można ustawić w trzech pozycjach i znajduje się wyżej niż fotele z przodu w stylu teatralnym, co zwiększa komfort i widoczność pasażerów z tyłu.

„Wnętrze nowego Cube’a pozostawia miejsce na wyobraźnię i personalizację, a jednocześnie zaczyna się od solidnego funkcjonalnego celu,” wyjaśnił Loing.

Bezstresowa jazda, miejsce na personalizację

Bezstresowe doświadczenie prowadzenia Cube’a jest wynikiem wielu czynników: wysoka pozycja siedzenia umożliwiona przez dużą wysokość nadwozia, niezwykle krótki „niewidoczny” przód (obszar panelu maski, który kierowca nie jest w stanie zobaczyć) oraz dobra widoczność z tyłu podczas parkowania i cofania.

Wnętrze Nissana Cube korzysta również z dużego szyberdachu, co zapewnia jasną i przestronną atmosferę. Oprócz tradycyjnej osłony zapobiegającej gromadzeniu się ciepła w słoneczne dni, znajdują się także japońskie rolety shoji, które można przesunąć przez szyberdach, wpuszczając światło, ale minimalizując nagrzewanie się!

Inne cechy wnętrza to „pływająca” deska rozdzielcza z asymetrycznymi niebieskimi i białymi wskaźnikami, które ułatwiają odróżnienie prędkościomierza od obrotomierza. Igły wskaźników „suwają się” przy uruchomieniu silnika, co dodaje odrobiny stylu, a efekt gradacji nadaje naturalny klimat przypominający blask białego księżyca i niebieskiej ziemi.

Wnętrze Nissana Cube oferuje liczne przestrzenie do przechowywania oraz uchwyty na kubki/butelki. Znajdują się tam również odczepiane wielofunkcyjne haki do trzymania toreb lub czapek, które można przenosić w różne miejsca – w tym na desce rozdzielczej i tylnych drzwiach.

Koncepcja „wyrazu półki” obejmuje dwie „półki” umiejscowione na górze, w centrum i po stronie pasażera deski rozdzielczej. Półki można spersonalizować dodatkowymi drewnianymi akcentami lub dywanikiem shag. „Magiczne gumki” Cube’a, kolejny sprytny dodatek, to kolorowe gumki (czerwone, żółte, pomarańczowe lub srebrne), które można włożyć w wycięcia na podłokietnikach drzwi, aby zabezpieczyć przedmioty, takie jak mapy, etykiety, zdjęcia, ręczniki czy małe pluszaki.

„Koncepcja wnętrza naprawdę polega na tym, aby Nissan Cube dostosowywał się do potrzeb użytkowników, a nie odwrotnie – możesz umieścić swoje ulubione przedmioty wszędzie tam, gdzie chcesz, a nie tam, gdzie mówi ci pojazd,” powiedział Loing. „Projektanci zamierzali, aby każdy aspekt wnętrza Cube’a był zarówno uroczy, jak i funkcjonalny.”

Wnętrze Nissana Cube dostępne jest w dwóch kolorach: czarnym i beżowym. Obie wersje wyposażone są w pikowaną tkaninę przypominającą zamsz z wyjątkowym wzorem „naturalnej fali” zaprojektowanym w celu zapewnienia połączenia relaksu z prawdziwą „przyjemnością z jazdy”.

Silniki benzynowe i diesla dla Europy

W Europie, Nissan Cube będzie oferowany z podwójną ofertą silników, zarówno 1.5-litrowym dieslem, jak i 1.6-litrowym silnikiem benzynowym w europejskiej ofercie. Szczegóły wkrótce.

Inteligentna prostota

„Wyrazisty, radosny i adaptowalny, Nissan Cube zaoferuje niespotykaną poczucie 'inteligentnej prostoty’. Buduje na DNA Cube’a indywidualności i nieautomobilowego stylu, a także dodaje wyższy poziom ludzkiego uroku i sprytnego designu,” powiedział Loing. „Wiem, że w Europie powstanie społeczność kupujących samochody, którzy naprawdę zidentyfikują się z Nissanem Cube i zakochają się w jego praktyczności, jak również osobowości.”

Nissan Cube przypadnie do gustu klientom, którzy być może nie są pasjonatami samochodów, ale są pasjonatami bycia indywidualnościami. Nissan Cube to nie jest moda, to jest deklaracja: Poważnie traktuję cieszenie się życiem.

1.5L CVT (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc80.2 Kw @ 6000 Rpm
109 Hp @ 6000 Rpm
108 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy109 Lb-Ft @ 4400 Rpm
148 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R15
Długość156.7 In (3980 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.3 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9 Cuft (255 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2668 Lbs (1210 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3814 Lbs (1730 Kg)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)

1.5L CVT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc85.3 Kw @ 6000 Rpm
116 Hp @ 6000 Rpm
114 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy115 Lb-Ft @ 4400 Rpm
156 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R15
Długość156.7 In (3980 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.3 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9 Cuft (255 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2646 Lbs (1200 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3814 Lbs (1730 Kg)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)

1.5L CVT AWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc80.2 Kw @ 6000 Rpm
109 Hp @ 6000 Rpm
108 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy109 Lb-Ft @ 4400 Rpm
148 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R15
Długość156.7 In (3980 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.3 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9 Cuft (255 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2756 Lbs (1250 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3814 Lbs (1730 Kg)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)

1.6L 5MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc80.9 Kw @ 6000 Rpm
110 Hp @ 6000 Rpm
108 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy113 Lb-Ft @ 4400 Rpm
153 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R15
Długość156.7 In (3980 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.3 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9 Cuft (255 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2403 Lbs (1090 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2151 G/Km

1.6L CVT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc80.9 Kw @ 6000 Rpm
110 Hp @ 6000 Rpm
108 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy113 Lb-Ft @ 4400 Rpm
153 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna106 Mph (171 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/60R15
Długość156.7 In (3980 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.1/58.3 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika9 Cuft (255 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2535 Lbs (1150 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3814 Lbs (1730 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.