Francuski producent samochodów Peugeot odświeżył swoją ofertę małych pojazdów modelu 207 w 2009 roku, dostosowując ją do norm emisji Euro 5, które stały się obowiązkowe we wrześniu tego roku.
Od momentu wprowadzenia na rynek modelu 207 minęły zaledwie trzy lata, ale samochód z segmentu B przeszedł niezbędne zmiany. Oprócz poprawek technicznych, producent pracował również nad wyglądem zewnętrznym i wnętrzem pojazdu. W Europie segment małych samochodów był mocno konkurencyjny, a niemal wszystkie marki miały coś do zaoferowania.
Do 2009 roku Peugeot sprzedał niemal 1,5 miliona egzemplarzy tego modelu, co sprawiło, że był to ważny samochód w ofercie producenta. Nadal jednak potrzebował czegoś więcej, aby uszczęśliwić klientów, szczególnie nastolatków, którzy szukali pojazdu do jazdy po mieście w przystępnej cenie i sportowym wyglądzie. To była jedna z przyczyn, dla których producent zaoferował wersję nadwozia trzydrzwiowego.
Z przodu, producent stworzył nowy dolny zderzak, który nadawał pojazdowi sportowy wygląd dzięki dodatkowym wlotom powietrza po bokach grilla. Klienci mogli opcjonalnie zamówić lampy przeciwmgielne. Z profilu, przyciemnione słupki B sprawiały wrażenie dłuższych drzwi, mimo że miały takie same wymiary jak wcześniej. Jednak największa różnica była widoczna z tyłu.
W modelu 207 z 2009 roku, Peugeot wprowadził diodowe światła tylne w tym popularnym modelu. Ta poprawa została wysoko oceniona przez klientów, którzy postrzegali to jako krok w stronę bardziej luksusowych marek. Aby jeszcze bardziej podkreślić premium wygląd, nabywcy mogli zamówić pojazd z dodatkowymi chromowanymi detalami na zewnątrz, wokół okien i przednich lamp przeciwmgielnych.
Peugeot wiedział również, że klienci muszą czuć się dobrze wewnątrz modelu 207, dlatego ulepszył kabinę, stosując lepsze i przyjemniejsze w dotyku materiały w większości miejsc. W rezultacie poprawiła się postrzegana jakość. Dodatkowo, zespół wskaźników został lekko przeprojektowany, z lepiej wyglądającymi chromowanymi okaleniami. Jeśli chodzi o wyposażenie, producent dodał łączność Bluetooth do rozmów telefonicznych, co było oferowane jako opcja.
Wśród innych nowości, samochód zyskał w końcu okno elektryczne z jednego przycisku dla kierowcy, jednak tylne pozostały manualne, ponieważ miały system wysuwany. Klimatyzacja miała opcjonalną funkcję automatyczną, a modele podstawowe były wyposażone w standardowy system wentylacji i ogrzewania.
Peugeot zainstalował regularne fotele kubełkowe lub wyższe fotele z bocznymi podparciami, w zależności od wersji silnikowej. Większość wersji była wyposażona w regulację wysokości fotela kierowcy oraz kolumny kierowniczej. Z tyłu, dzielona (60/40) kanapa mogła zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską producent oferował wybór silników benzynowych i turbodiesli o mocach od 70 KM (69 hp) do 156 KM (154 hp), sparowanych z pięcio- lub sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów, które przekazywały moc na przednie koła. Sześciobiegowa skrzynia automatyczna była dostępna w niektórych wersjach.
Peugeot 207
Dzięki trzem atrakcyjnym wersjom nadwozia, Peugeot 207 zdobył pozycję lidera na europejskim rynku samochodów segmentu B w 2007 roku, a w 2008 roku utrzymał ją, sprzedając 423 700 jednostek.
Jednak latem 2009 roku, Peugeot 207 stanie się jeszcze bardziej atrakcyjny wizualnie dzięki wprowadzeniu kilku nowych funkcji, które pozwolą mu:
- zdobyć nowych fanów dzięki bardziej wyrazistej elegancji, zachowując jednocześnie swoją dynamiczną osobowość.
- przyciągnąć byłych i obecnych właścicieli (do końca kwietnia 2009 roku wyprodukowano 1 460 000 egzemplarzy 207), którzy niejednokrotnie doceniali jego innowacyjny profil i oryginalny styl, znacznie przewyższające średnią w segmencie, w codziennym użytkowaniu, wciąż zyskując serca klientów dzięki swojemu urokowi, połączeniu komfortu i prowadzenia, niskim kosztom eksploatacji oraz wysokiemu poziomowi wyposażenia standardowego.
Z nowym modelem 207, Peugeot, lider europejskiego segmentu B2 w 2008 roku, ponownie udowadnia swoje umiejętności w produkcji samochodów miejskich. Do końca pierwszej połowy 2009 roku Peugeot całkowicie zmodernizuje wszystkie swoje pojazdy w tym segmencie.
Peugeot 107, idealny miejski samochód w segmencie B1, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu, otrzymał nowe przednie wzornictwo w styczniu 2009 roku, które dodało mu klasy do młodego i modnego wizerunku.
W marcu 2009 roku wprowadzono model Peugeot 206+, aby kontynuować legendę Peugeot 206 z nowym celem: wszechstronnego pojazdu na poziomie podstawowym w segmencie B2, z udowodnionymi jakością i odświeżającym nowoczesnym wzornictwem, które zawiera wszystkie aktualne elementy stylizacji Peugeot.
W końcu w lipcu 2009 roku Peugeot 207, „gwiazda rynku małych samochodów”, zyska na atrakcyjności w trzech kluczowych obszarach:
Zmiany w stylizacji zewnętrznej
- przebudowany przód łączący naturalną dynamikę z łagodniejszym wyglądem
- wiecej powierzchni w kolorze nadwozia i detale chromowane
- efektowne nowe tylne światła z panelami diodowymi (hatchback i CC)
Bardziej luksusowy wnętrze pasażerskie
- nowe wykończenia i detale podkreślające postrzeganą jakość, komfort i dynamikę
- nowe projekty deski rozdzielczej z nowocześniejszym wyglądem oraz estetyką wizualną
Jeszcze większe zaangażowanie w redukcję zużycia paliwa i ochronę środowiska
- dzięki szczególnie efektywnym silnikom o zmniejszonej emisji gazów cieplarnianych
- poprzez optymalizację oporu toczenia opon w celu redukcji zużycia paliwa
- poprzez „bardzo niskie zużycie paliwa”, zoptymalizowane nie tylko aerodynamicznie (wyjątkowe Cx wynoszące zaledwie 0,274), ale także dzięki działaniu samego silnika i oporowi toczenia, co pozwala na redukcję emisji CO2 do 99 g/km
- poprzez stopniowe wprowadzanie silników spełniających normę emisji Euro5
- poprzez wprowadzenie wskaźnika zmiany biegów w silnikach z manualną skrzynią biegów, zachęcającego kierowcę do bardziej ekologicznej jazdy.
Wprowadzenie nowego wyposażenia zwiększającego komfort oraz bezpieczeństwo jazdy
- system WIP Bluetooth
- wskaźniki kierunkowskazów impulsowych
- zdalne sterowanie zamykaniem okien (hatchback i SW)
- jednoprzyciskowa obsługa elektrycznego okna kierowcy w Peugeot 207 CC
Rodzina Peugeot 207 opiera się więc na swoich podstawowych mocnych stronach: doskonałym bezpieczeństwie podstawowym, wtórnym i trzeciorzędnym oraz innowacyjnym wyposażeniu hi-tech.
Jednocześnie potwierdza swoje wyraźne zalety w każdym z różnych kształtów nadwozia: