2009 Rolls-Royce Ghost

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Stworzony dla tych, którzy pragnęli prowadzić swój drogi, ultra-luksusowy pojazd, Ghost został wprowadzony na rynek w 2009 roku, bazując na tej samej platformie co BMW serii 7.

Kiedy brytyjski producent samochodów zaprezentował koncept 200EX na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku, niewiele osób wierzyło, że wersja produkcyjna będzie wyglądać niemal identycznie. A jednak, tak się stało, a sześć miesięcy później pojazd zadebiutował. Mimo światowego kryzysu finansowego, samochód sprzedawał się dobrze dzięki swoim cechom, komfortowi i luksusowym dodatkom. Co więcej, został wyposażony w nowoczesne technologie, które wprowadziły Rolls-Royce’a w erę cyfrową.

Wygląd samochodu był majestatyczny, z płaskim przodem, gdzie dominowała krata „Phartenon”. Została ona otoczona kwadratowymi reflektorami z diodami LED do jazdy dziennej. Z boku Phantom ukazywał swoje masywne tylne nadwozie z długą maską z przodu. Dzięki tylnym zawiasom drzwi, dostęp dla pasażerów siedzących z tyłu był łatwiejszy.

Wewnątrz właściciele mogli znaleźć znakomite technologie jak na tamte czasy, takie jak noktowizor, wyświetlacz przezierny oraz ekran ukryty za drewnianą osłoną nad centralnymi nawiewami. Można było nim sterować za pomocą pokrętła na konsoli centralnej. Był to w zasadzie system iDrive przeniesiony z BMW. Poza standardową wersją długości, producent oferował również Phantom w wersji z długim rozstawem osi.

Dzięki platformie skierowanej na BMW, Ghost skupiał się na kierowcy. W związku z tym, podwójne zawieszenie wahaczowe i adaptacyjne amortyzatory zapewniały lepsze odczucia podczas jazdy. Dodatkowo, podwójnie doładowany silnik o pojemności 6.6 litra współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów umożliwiał ogromnemu pojazdowi osiąganie wyników na poziomie sportowych samochodów.

Rolls-Royce Ghost to najbardziej zaawansowany samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Rolls-Royce Motor Cars. Jednak moc Rolls-Royce jest przekazywana w zupełnie inny sposób niż w innych samochodach. Przychodzi w elegancki, otulający sposób, który niektórzy opisują jako zaprojektowany, aby zmniejszać puls, a nie go podnosić.

Zasada prostoty odnosi się również do prowadzenia Rolls-Royce Ghost. Szereg skomplikowanego oprogramowania inżynieryjnego i technologii ukrytych pod powierzchnią ma na celu ułatwienie i umilenie jazdy, a nie zakłócanie czy mylenie.

Rolls-Royce Ghost jest bardziej skoncentrowany na kierowcy niż jakikolwiek inny model Rolls-Royce wcześniej. Kierowca siedzi w nieco podwyższonej pozycji za kierownicą, co określane jest jako pozycja autorytatywna. To sprawia, że widok drogi jest znacznie klarowniejszy. Deska rozdzielcza została celowo oczyszczona; ma przestronny design i intuicyjny układ. Kontrolki są starannie wyrzeźbione, a ważniejsze funkcje są podkreślone akcentami chromu. Miękkie światło panelu instrumentów promieniuje przez znaną kierownicę z czarnym obręczą, która z kolei wykorzystuje szereg klawiszy wiolinowych oraz ergonomiczne sterowanie kulkowe.

Wyświetlacz centrum sterowania jest ukryty za fornirowaną płytą, aż jego funkcje zostaną wywołane. Wszystkie funkcje takie jak nawigacja satelitarna, telefon, komunikacja i rozrywka są tu wyświetlane i zarządzane za pomocą centralnego pokrętła, z dodatkowymi przyciskami szybkiego dostępu na przednim konsoli centralnej.

Opcjonalne systemy i technologie wspomagania kierowcy w Rolls-Royce Ghost charakteryzują się dyskrecją i prostotą obsługi. Od momentu zbliżenia się do samochodu, opcjonalne Comfort Entry umożliwia łatwy dostęp, odblokowując drzwi, gdy kluczyk znajduje się w promieniu 1,5 metra, a cool chromowany uchwyt zostaje uchwycony. Gdy już jesteś w samochodzie, kontrola głosowa pozwala na wybór z menu systemów sterowania bez użycia centralnego kontrolera.

Dla ułatwienia manewrów, kamery umiejscowione wokół samochodu pełnią szereg funkcji. Kamery tylne, przednie oraz panoramiczne mogą współpracować, aby zapewnić widok rybiego oka na niewidocznych skrzyżowaniach lub dostarczać obrazy z ziemi z rozpoznawaniem przeszkód i prognozowaniem drogi podczas parkowania.

Dyskretnie umieszczona w grillu kamera Night Vision, po aktywacji, współpracuje z systemem rozpoznawania pieszych, aby wykrywać obiekty w odległości do 300 metrów i wyświetlać je na centralnym ekranie w desce. System kontrolny samochodu odbiera podczerwone obrazy cieplne z kamery i, uwzględniając prędkość i kierunek samochodu, klasyfikuje je, aby ocenić nadchodzące niebezpieczeństwo. Następnie decyduje, jakie działania, jeśli w ogóle, należy podjąć i w razie potrzeby wyświetla ostrzeżenie dla kierowcy.

Wyświetlacz Head-up przekazuje kluczowe informacje, takie jak prędkość czy kierunki nawigacji, bezpośrednio na przedniej szybie tuż przed kierowcą. Ta informacja jest widoczna tylko dla kierowcy i można ją dostosować, aby pokazywała tylko potrzebne szczegóły w odpowiedniej dla kierowcy pozycji.

Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa informuje kierowcę, gdy samochód zaczyna dryfować z aktualnego pasa. Po aktywacji wykorzystuje zintegrowaną kamerę, usytuowaną tuż przed lusterkiem wstecznym, aby monitorować oznaczenia drogowe i pozycję pojazdu. Kierowca jest ostrzegany dyskretnym wibracjami przez kierownicę. Jeśli kierowca użyje kierunkowskazów przed i po zmianie pasa, kierownica nie będzie wibrować.

Asystent świateł drogowych automatycznie reguluje działanie świateł mijania i drogowych podczas jazdy nocą. Po aktywacji ta sama kamera używana przez system ostrzegania o opuszczeniu pasa monitoruje światło z jakiegokolwiek źródła przed pojazdem i automatycznie dostosowuje reflektory. Adaptacyjne, kierunkowe reflektory poprawiają również oświetlenie drogi przed pojazdem i dostosowują się do warunków drogowych, niezależnie od tego, czy są to deszcz, mgła czy po prostu zakręt.

Aktywny tempomat z funkcją Stop & Go zapewnia relaksujące doświadczenie jazdy, szczególnie podczas długich podróży, ponieważ nie jest wymagane działanie, gdy samochód przed nami przyspiesza lub zwalnia, nawet do pełnego zatrzymania. Aktywna interwencja hamulcowa pozwala również na zjazd z górki z stałą prędkością, a ogranicznik prędkości zakrętowego komunikuje się z systemami Dynamic Stability Control, aby zmniejszyć prędkość w zakrętach, jeśli bezpieczeństwo i komfort mogą być zagrożone.

KONCEPCJA

Jesień 2006 roku, targi motoryzacyjne w Paryżu: Rolls-Royce Motor Cars ogłosiło, że rozpoczęto prace nad nową serią modeli. Nowy samochód miał być produkowany i w sprzedaży do przełomu dekady. Jedynymi innymi faktami potwierdzonymi na tamtym etapie było to, że będzie mniejszy niż sedan Rolls-Royce Phantom i będzie kosztować w przedziale między 200 000 a 300 000 euro przed opodatkowaniem. Spekulacje na temat stylu i specyfikacji zaczęły się niemal natychmiast…

Niewiele widziano nowego samochodu, o kryptonimie RR4, aż do wiosny 2008 roku, kiedy Rolls-Royce opublikował pierwsze oficjalne szkice. Stylizacja była natychmiast rozpoznawalna jako Rolls-Royce, choć mniej tradycyjna niż wcześniejsze modele. Wówczas główny projektant Ian Cameron powiedział: „RR4 ma bardziej nieformalną obecność niż modele Phantom, z większym naciskiem na jazdę. W terminach projektowych wyraża się to poprzez nieco mniejsze wymiary, a mimo to potężne, celowe proporcje. To prawdziwy, bezkompromisowy Rolls-Royce w każdym tego słowa znaczeniu.”

Gdy zwiększała się liczba widoków tajnych modeli rozwojowych na drodze, Rolls-Royce Motor Cars zaprezentowało Rolls-Royce 200EX, eksperymentalnego prekursora Rolls-Royce Ghost, na targach motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2009 roku. Od razu stał się hitem, 200EX nosił charakterystyczne cechy designu Rolls-Royce, ale w zdecydowanie bardziej przekonujący sposób. To było jasne oświadczenie intencji.

Zespół projektowy dążył do stworzenia nowoczesnego Rolls-Royce, który osiągnie nową dynamikę, a jednocześnie pozostanie wierny swojemu luksusowemu dziedzictwu. Znaleźli inspirację w współczesnych meblach, architekturze i jachtach, ale także w duchu lat 30. – tym poczuciu przygody i wysiłku – które chcieli uchwycić w charakterze tego nowego samochodu.

„200EX to nowoczesne wykonanie ponadczasowej elegancji Rolls-Royce, łamiące z niektórymi obszarami tradycji, ale zachowujące kluczowe wartości, które czynią naszą markę unikalną” – powiedział dyrektor generalny Tom Purves. „Spodziewamy się, że bardziej nieformalny design rozszerzy atrakcyjność Rolls-Royce Motor Cars, przyciągając ludzi, którzy doceniają jego fuzję wyrafinowania, nowej technologii i współczesnego stylu.”

Po targach, 200EX wyruszył w trasę po całym świecie, podczas której dostępne stały się dalsze informacje na temat nadchodzącego modelu produkcyjnego. Będzie napędzany nowym silnikiem V12 o pojemności 6,6 litra, unikalnym dla marki, rozwijającym 563 KM z niezwykłymi osiągami. Będzie posiadał inteligentny system zawieszenia powietrznego, oferujący bezkonkurencyjną jazdę i dynamikę. I będzie nazywał się Rolls-Royce Ghost.

„Ghost to jedna z najbardziej czczonych nazw w branży motoryzacyjnej” – powiedział Tom Purves. „Przywołuje obrazy przygód i innowacji technicznych. Pierwsze samochody noszące nazwę Ghost były znane nie tylko z imponującej niezawodności i wyrafinowania, ale także z wielkiego stylu.”

Po wyraźnie pozytywnej reakcji na 200EX podczas jego podróży, w niewielkim stopniu wprowadzono zmiany w przejściu do produkcyjnego Rolls-Royce Ghost – hołd dla niezwykłych osiągnięć zespołów projektowych i inżynieryjnych Iana Camerona i Helmut Riedla.

We wrześniu 2009 roku nowy Rolls-Royce Ghost został oficjalnie zaprezentowany światu.

PROJEKTOWANIE PRZYSZŁOŚCI

Płynne linie Rolls-Royce Ghost są zdominowane przez majestatyczny styl 'Yacht Line’. Duże, nieprzerwane powierzchnie płynnie łączą się z precyzyjnie wyrzeźbionymi poziomymi liniami, które nadają definicję. Razem linia progów wznosząca się ku górze i nisko krojony dach tworzą potężny profil, niemal jakby kabina została przesunięta w stronę tyłu. Potężne ramiona i boki ostro się wcięły, gdy płyną od tylnych skrzydeł do świateł tylnych, podczas gdy akcenty, takie jak opcjonalne chromowane wydechy, sugerują bardziej dynamiczny charakter Rolls-Royce Ghost.

Zachowując klasyczne cechy projektowe Rolls-Royce – wyniesioną przednią część, długą maskę, krótki zwis z przodu, ostro nachyloną słupek A i elegancki tył – Rolls-Royce Ghost emanuje nieformalną aurą. Współczesne akcenty obejmują samonastawne centra kół i reflektory Xenon, które otaczają najnowszą ewolucję kraty Rolls-Royce. Tutaj boki wlotu zostały wygięte do wewnątrz, a łopatki cofnięte w otwarcie. „Chcieliśmy, aby to mniej przypominało tradycyjny styl Partenonu, a bardziej przypominało wlot odrzutowca” – mówi Ian Cameron.

Kontrastowe wykończenie Silver Satin (wprowadzone na 200EX) jest opcją dla maski, kraty i otoczenia szyby. Wykończenie osiąga się poprzez nałożenie metalicznego lakieru pod warstwą lakieru, co daje nieskazitelny matowy efekt.

Główną zasadą dostarczania prostoty z złożoności jest motyw przewodni Rolls-Royce Ghost. Wszystko jest zaprojektowane, inżynieryjnie dopracowane i wykonane w celu poprawy doświadczenia z jazdy i komfortu, a nie komplikacji.

Wnętrze Rolls-Royce Ghost zostało zaprojektowane z nowoczesną atmosferą, pozostając wiernym tradycjom Rolls-Royce Motor Cars dotyczących doskonałych materiałów i bezkonkurencyjnego komfortu. Są eleganckie, matowe lampy i chromowane uchwyty drzwi, tradycyjne przełączniki klawiszy wiolinowych i otwory wentylacyjne, matowe białe tarcze i wyrafinowane wskaźniki. Dywany o głębokim runie można uzupełnić opcjonalnymi dywanikami z jagnięcej wełny, dla prawdziwie luksusowego odczucia.

Rolls-Royce Ghost wchodzi przez solidne drzwi. W przednich drzwiach są zintegrowane, pokryte teflonem parasole. Tylne drzwi to tradycyjne, tylno-hingowane drzwi, otwierające się do 83 stopni. Po wejściu pasażera, te drzwi mogą być zamykane za naciśnięciem przycisku. Wnętrze wypełnia naturalne światło, wzmocnione opcjonalnym panoramicznym dachem, który rozciąga się od przodu do tylnej części kabiny.

Cztero-strefowa automatyczna klimatyzacja może być dostosowana indywidualnie do wymagań każdego pasażera, z oddzielnymi kontrolkami dla przodu i tyłu. Automatyczna recyrkulacja powietrza, zapobieganie kondensacji oraz kompensacja nasłonecznienia są realizowane przez klasyczne, chromowane otwory wentylacyjne kontrolowane przez przyciski zwane „organ stop.”

W przestronnych drzwiach i wysokiej linii ramion Rolls-Royce Ghost pasażerowie czują się spokojnie, otuleni i bezpieczni. Z tyłu, intymna atmosfera sofy jest podkreślona przez jej położenie za słupkiem C, co zwiększa poczucie prywatności. Nieformalne siedzenia tworzą przyjemne środowisko, a ich delikatne wygięcie pozwala na łatwiejsze obrócenie się w stronę osoby obok. Ich wysoka pozycja zapewnia doskonały widok za elektronicznie chowanym Duchem Ekstazy na drogę przed sobą.

Indywidualne siedzenia lounge oferowane są jako alternatywa dla standardowej konfiguracji sofy. Pozwala to na dodanie funkcji masażu oraz perforowanej skóry, co zapewnia chłodny strumień powietrza z powierzchni siedzenia. Dodatkowa klimatyzacja z tyłu pozwala pasażerowi regulować temperaturę powietrza po swojej stronie samochodu, bez ingerencji w drugą stronę. Dodatkowo dostępna jest chłodziarka z oświetleniem wewnętrznym i wbudowanymi kieliszkami do szampana.

Fornirowane stoliki piknikowe są inną opcją, włączającą najwyższej jakości skórę i fornir dopasowany do reszty wnętrza Rolls-Royce Ghost. Zamocowane na tylnej części każdego przedniego siedzenia, te stoliki to tradycyjny akcent projektowy Rolls-Royce, wykończony fornirowaną powierzchnią i skórzanymi tyłami.

Uzupełnieniem atmosfery Rolls-Royce Ghost jest system audio, oferujący wyjątkowe doświadczenia. 600 Watów dźwięku dostarczane jest przez wzmacniacz 10-kanałowy i 16 głośników, w tym dwa subwoofery montowane na podłodze. Porty USB i AUX umożliwiają integrację zewnętrznych urządzeń audio, a wewnętrzny dysk twardy o pojemności 12,5 GB umożliwia przechowywanie plików muzycznych z USB lub odtwarzacza CD.

Dostępna jako opcja przy obu układach siedzeń jest konfiguracja teatralna, która pozwala na sterowanie wszystkimi ustawieniami, które nie wpływają bezpośrednio na kierowcę, z tylnego siedzenia. Funkcje są wyświetlane na dwóch 9,2-calowych ekranach LCD zamontowanych z tyłu przednich siedzeń; te mogą być nachylone w taki sposób, aby odpowiadały widzom przy użyciu centralnego, zamontowanego na podłokietniku, pokrętła. Ekrany można regulować niezależnie od siebie, a rozrywkę można również odbierać indywidualnie, używając większości słuchawek. Sześciopłytowy zmieniacz multimedialny, umieszczony w schowku, jest częścią tej opcji.

INŻYNIEROWANIE WZORCA

Myśląc o samochodzie Rolls-Royce, zwykle ma się na myśli drewno, skórę i chrom, ale firma ma swoje korzenie w inżynierii. Doskonałość końcowego produktu wynika z pragnienia inżynierów, aby doprowadzić do perfekcji najdrobniejsze detale. Długo przed przygotowaniem elementów wewnętrznych eksperci pracują nad tym, aby zapewnić, że komponenty podwozia, układy napędowe i karoseria działają w płynnej harmonii. To świat, w którym spawy są sztuką, a rzemiosło istnieje na poziomie nano.

Rolls-Royce Ghost zbudowany jest na stalowej strukturze monokokowej, co oznacza, że nie ma oddzielania podwozia od karoserii. Atutem tej konstrukcji jest zmniejszenie wymiarów zewnętrznych przy zachowaniu przestrzeni wewnętrznej. W związku z tym Rolls-Royce Ghost jest o ponad 400 mm krótszy niż Phantom sedan, a jego przestrzeń wewnętrzna jest porównywalna.

Karoseria została zaprojektowana z podwójnym przednim wzmocnieniem, aby pomóc w izolacji wnętrza od hałasu silnika. Zbudowana jest z stalowych sekcji, które następnie owija się stalowymi panelami, które są ręcznie lutowane. To pozwala na prawie bezszwowe połączenie, które następnie jest szlifowane ręcznie, aż będzie idealne. Łącznie rama Rolls-Royce Ghost zawiera 4,9 metra spoin i 6988 punktów spawów. Maska i otoczenie szyby są następnie przetwarzane z aluminium.

Rolls-Royce Ghost porusza się na komforcie powietrza. Zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami i tylne wielowahaczowe współpracują z inteligentnym systemem zawieszenia powietrznego z elektronicznym zmiennym tłumieniem, aby dostarczyć wyrafinowanie, z którym Rolls-Royce jest związany od ponad 100 lat.

Nowy system zawieszenia powietrznego w Rolls-Royce Ghost jest na tyle czuły, że potrafi wykryć nawet najmniejsze zmiany. Na przykład, wyczuwa ruch jednego pasażera z tyłu z jednej strony siedzenia na drugą i kompensuje to. Skomplikowany system komputerowy odczytuje wiele informacji z czujników rozmieszczonych w samochodzie; samodzielnie tłumiki wykonują indywidualne obliczenia obciążenia co 2,5 milisekundy. Zapewnia to nie tylko doskonały komfort, ale również precyzyjne sterowanie i dynamikę dla kierowcy. System zawieszenia powietrznego obejmuje również funkcję podnoszenia i kucania, podnosząc lub obniżając Rolls-Royce Ghost o 25 mm.

Rolls-Royce Ghost ma również szereg zaawansowanych elektronicznych systemów wspomagających, które zapewniają mu stabilność praktycznie na każdej nawierzchni. Obejmują one stabilizację antyprzechyłową, dynamiczną kontrolę hamulców oraz dynamiczną kontrolę stabilności, w tym kontrolę trakcji i kontrolę hamulców w zakrętach. Te poszczególne technologie współpracują pod systemami zarządzania podwoziem, co oznacza, że nawet podczas intensywnych testów Rolls-Royce Ghost pozostaje doskonale wyważony. Jego systemy prowadzenia i bezpieczeństwa działają jako całość, niezauważalnie dla kierowcy i pasażerów, aby utrzymać optymalny kontakt z drogą w każdych warunkach.

„Naszym wyzwaniem” – mówi dyrektor inżynieryjny Helmut Riedl, „było zachowanie wymaganego poziomu komfortu, dostarczając najbardziej nowoczesną, dynamicznie interesującą jazdę w Rolls-Royce.”

Rolls-Royce Ghost napędzany jest nowym, 6,6-litrowym silnikiem V12 z podwójnym doładowaniem, unikalnym dla modelu. Charakteryzujący się wtryskiem bezpośrednim, produkuje 563 KM – wystarczająco, aby przyspieszyć Rolls-Royce Ghost od 0 do 60 mph w zaledwie 4,7 sekundy i osiągnąć elektronicznie regulowaną maksymalną prędkość 155 mph. Przy 780 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1500 rpm, przekazanie mocy jest natychmiastowe i niezwykle płynne.

Moc jest przekazywana przez ośmiobiegową, automatyczną skrzynię ZF, która działa w systemie shift-by-wire. Efektem tego jest uczucie niekończącej się, rosnącej mocy, co ilustruje wskaźnik rezerwy mocy na desce rozdzielczej, zastępujący bardziej powszechny licznik obrotów. Nowa jednostka napędowa dostarcza te osiągi, emitując jedynie 317 g/km CO2. Zużycie paliwa wynosi 20,8 mpg / 13,6 l/100 km.

Bezpieczeństwo pozostaje priorytetem, a najnowsze technologie są stosowane w Rolls-Royce Ghost. Belki boczne w przednich i tylnych drzwiach łączą się z progresywnymi strefami zgniotu z tyłu, aby absorbować uderzenia. System zaawansowanego zarządzania wypadkami i bezpieczeństwem (ACSM) dokonuje pomiarów 2000 razy na sekundę z czujników rozmieszczonych wokół pojazdu. ACSM wykorzystuje te informacje – w połączeniu z systemami zarządzania silnikiem i podwoziem – aby ocenić, które funkcje bezpieczeństwa należy wdrożyć w danym obszarze w przypadku wypadku. W razie potrzeby ACSM aktywuje – między innymi – naprężacze pasów bezpieczeństwa oraz rozbudowane poduszki powietrzne otaczające kabinę, tworząc bezpieczną strefę dla wszystkich pasażerów.

LEGENDARNY RZEMIOSŁO

Rolls-Royce ma reputację producenta samochodów, które transcendentują zwykłą motoryzację. Nazwa ta ma magię, która częściowo wynika z wykwintnej dbałości o szczegóły i doskonałych materiałów używanych w całym pojeździe.

Proces produkcji przechodzi przez 60 par rąk, obejmuje ponad 2000 indywidualnych operacji i zajmuje co najmniej 20 dni.

Rolls-Royce Ghost dzieli tę samą lakiernię co Phantom i spędza siedem dni na malowaniu i polerowaniu do perfekcji. Dla nadwozia Rolls-Royce Ghost wymagane są pięć etapów. Najpierw nakłada się fosforanową powłokę elektrostatyczną, aby chronić przed korozją, następnie warstwę podkładu, warstwę koloru i na koniec dwie warstwy lakieru bezbarwnego. Karoseria jest ręcznie szlifowana pomiędzy każdą warstwą, a po nałożeniu ostatniej warstwy jest ręcznie polerowana przez pięć godzin.

Rolls-Royce Ghost jest dostępny w 12 kolorach zewnętrznych, z których każdy może być kontrastowany opcjonalnym srebrem satynowym na masce.

Nienaganna skóra jest absolutnie niezbędna do wnętrza Rolls-Royce. Z tego powodu nasza skóra pochodzi z byków hodowanych w pastwiskach wolnych od drutu kolczastego, co zapewnia mniejszą liczbę niedoskonałości. Jakiekolwiek inne znaki są starannie unika przez naszych wykwalifikowanych laserowych cięć. Do wnętrza wykorzystywanych jest co najmniej osiem skór, a w celu zapewnienia spójności kolorystycznej każda skóra pochodzi z partii barwionej w tym samym czasie. Skóry są barwione bębnowo, a nie malowane, co zapewnia, że kolor wnika przez całą skórę. Proces ten sprawia, że skóra pozostaje znacznie bardziej elastyczna, zapobiegając pękaniu czy skrzypieniu oraz zapewniając trwałość. Wszystkie siedzenia i elementy wnętrza są szyte ręcznie, z wykorzystaniem tradycyjnych technik tapicerskich przez najlepiej wykwalifikowanych rzemieślników.

Naturalne piękno fornirów w Rolls-Royce Ghost ożywa dzięki umiejętnościom dedykowanych rzemieślników. Naturalne sęki i usłojenia są wybierane ze względu na swoją złożoność i interesujący wygląd: specjaliści od fornirów wybierają tylko najlepsze kłody, z których wykonywane są te bardzo cienkie przekroje. Do budowy samochodu używa się forniru z jednego drzewa. To zapewnia, że słoj pasuje do całego wnętrza i że każda część starzeje się i koloruje w tym samym tempie. Części są frezowane i szlifowane ręcznie przed nałożeniem pięciu warstw lakieru dla ochrony i lustrzanej powłoki.

EPILOG

Rolls-Royce Ghost to wizja prostoty – opartej na głównych wartościach Rolls-Royce i tworzącej współczesny, bezwysiłkowy luksus. Rolls-Royce Ghost został zaprojektowany do jazdy i prowadzenia w niezrównany sposób. Wyważenie podwozia zapewnia dynamicznie angażujące doświadczenie dla kierowcy, a jednocześnie spokojną, komfortową jazdę dla pasażerów. Moc silnika jest dostarczana w sposób, który stał się znakiem rozpoznawczym inżynieryjnym, wydając się bezwysiłkowa i nieskończona. Najnowsze technologie w samochodzie są w zasięgu ręki, tworząc elementy tła.

Rolls-Royce Ghost ucieleśnia 21-wieczny Rolls-Royce: ponad 100 lat doskonałości inżynieryjnej i projektowej wyrażonej w nowoczesnym i bezkompromisowym stylu.

SPECYFIKACJE TECHNICZNE

6.6L V12 8AT (563 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6592 Cm3
Moc420 Kw @ 5250 Rpm
571 Hp @ 5250 Rpm
563 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy575 Lb-Ft @ 1500 Rpm
780 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/50 R19 103Y
Długość212.6 In (5400 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/65.4 In (1
Rozstaw osi129.7 In (3294 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna5445 Lbs (2470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6482 Lbs (2940 Kg)
Spalanie miasto11.4 Mpg Us (20.6 L/100Km)
Spalanie trasa24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Średnie spalanie17.3 Mpg Us (13.6 L/100Km)
Emisja CO2317 G/Km

6.6L V12 Vspec 8AT (593 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6592 Cm3
Moc436 Kw @ 5250 Rpm
593 Hp @ 5250 Rpm
585 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy575 Lb-Ft @ 1500 Rpm
780 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/50 R19 103Y
Długość212.6 In (5400 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/65.4 In (1
Rozstaw osi129.7 In (3294 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna5148 Lbs (2335 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6482 Lbs (2940 Kg)
Spalanie miasto11.1 Mpg Us (21.2 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Emisja CO2327 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.