Toyota próbowała zdobyć rynek małych samochodów miejskich dzięki temu trzyosobowemu pojazdowi, stworzonym z myślą o osobach poruszających się w zatłoczonych miastach i mających problem z miejscem do parkowania, ale nie udało się jej to.
Mało kto przewidywał, że światowy kryzys finansowy tak mocno uderzy w przemysł motoryzacyjny, przynosząc ze sobą upadek niektórych marek. Nawet wielkie nazwy nie zostały oszczędzone w tym okresie, a klienci zwrócili swoją uwagę na bardziej praktyczne samochody. Choć iQ był inteligentnym wyborem na pierwszy rzut oka, nie pasował do tamtych czasów. Niemniej jednak japoński producent utrzymał ten supermini model na rynku przez siedem lat.
Kiedy Hiroki Nakajima projektował ten samochód, skupił się głównie na wnętrzu. Toyota chciała stworzyć pojazd krótszy niż 3 metry i jednocześnie zapewnić wystarczającą przestrzeń dla dwóch rzędów siedzeń. Mimo że wnętrze wymagało dużo miejsca, przednia część była bardzo krótka. Reflektory samochodu zaprojektowano w nowoczesnym stylu, z zakrzywionymi liniami i ostrymi narożnikami flankingującymi panel. Toyota umieściła tylko wąski wlot powietrza w środkowej części przedniego zderzaka oraz nieco szerszy grill w dolnej części. Z tyłu, iQ kończył się nagle pionową klapą.
W środku, przednie siedzenia były ciasne i wysoko umieszczone, aby zapewnić więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Za prawą stroną deski rozdzielczej Toyota umieściła jednostkę klimatyzacyjną. Producent dodał także nietypowe funkcje dla tego typu samochodów, takie jak system multimedialny z kolorowym ekranem na szczycie centralnej konsoli. Z tyłu ledwo było miejsca dla jednej osoby. W niektórych rynkach sprzedawano go jako trzyosobowy. Mimo to, bagażnik był wystarczająco duży na gazetę i ołówek.
Pod maską, iQ rozpoczął swoją karierę z silnikiem trzycylindrowym o pojemności jednego litra. Jednak pomimo innowacji, sprzedaż nie spełniła oczekiwań. W swoim najlepszym roku sprzedano mniej niż 50 000 egzemplarzy tego auta.
Ostateczna wersja produkcyjna rewolucyjnego modelu Toyota iQ miała swoją premierę na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku. Ostatnio prezentowana jako niemal finalny projekt na targach w Genewie na początku tego roku, iQ to samochód miejski, który jest tak innowacyjny, że – podobnie jak Toyota Prius – stanowi ważny kamień milowy dla przyszłego rozwoju pojazdów.
Rewolucyjne podejście do projektu Toyota iQ zmienia konwencjonalną koncepcję designu samochodów. Inżynierowie Toyoty podjęli niespotykane wysiłki, aby przeprojektować, zmodyfikować lub przemieścić komponenty, aby osiągnąć cel stworzenia samochodu krótszego niż trzy metry, który pomieści cztery osoby, nie rezygnując przy tym ze przestrzeni, komfortu czy przyjemności z jazdy.
Toyota iQ redefiniuje to, czym powinien być samochód w dzisiejszej erze zatłoczonych miast i rosnącej świadomości ekologicznej, osiągając poziomy emisji dwutlenku węgla zaczynające się od 99g/km. Jednocześnie jazda nim sprawia przyjemność dzięki świetnej dynamice i zaawansowanej technologii napędu.
Hiroki Nakajima, główny inżynier Toyoty iQ, wyjaśnia: „Przy opracowywaniu iQ rozpocząłem moje badania nad koncepcją designu odpowiednią dla stylowego, małego i zaawansowanego pojazdu, wyobrażając sobie klienta. Moja teoria była taka, że grupa ludzi najlepiej pasująca do stylu, małego rozmiaru i z premium akcentem, mogłaby być opisana jako 'postmodernistyczna’ – to osoby, które wykazują niezależność w wyborze stylu życia i wartości.”
Toyota iQ jest już dostępna do zamówienia, a dostawy rozpoczną się w styczniu 2009 roku. Przewiduje się, że całkowita sprzedaż w Europie wyniesie około 80 000 sztuk.
DESIGN
Pięć lat temu Toyota uruchomiła program mający na celu radykalne poprawienie pakowania pojazdów, koncentrując się na przełomowych rozwiązaniach miniaturyzacji kluczowych funkcji samochodowych. Rezultaty tego projektu stanowiły podstawę dla rozwoju Toyoty iQ.
Celem było stworzenie nowego rodzaju samochodu miejskiego, który pomieści cztery osoby w całkowitej długości poniżej trzech metrów. Rezultatem było przełomowe rozwiązanie, które będzie miało długofalowy wpływ na przyszły rozwój pojazdów Toyoty. Toyota iQ jest ostatecznym wyrazem eleganckiej, a jednocześnie ekologicznie efektywnej mobilności miejskiej.
Niezwykła przestronność wnętrza w samochodzie, który ma zaledwie 2,985 mm długości, 1,500 mm wysokości i 1,680 mm szerokości, jest hołdem dla determinacji i pomysłowości zespołu projektowego i inżynieryjnego Toyoty.
Fakt, że może pomieścić cztery osoby (trzech dorosłych i dziecko) w komfortowych i bezpiecznych warunkach przy prędkościach autostradowych, to dopiero początek historii. Zaczynając od czystej kartki papieru, Toyota stworzyła pomysłowy i charakterystyczny nowy samochód miejski. A dzięki proporcjonalnie dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,000 mm, Toyota iQ ma zwięzłą, a jednocześnie muskularną sylwetkę, której nie można porównać z innymi samochodami.
Projekt Toyoty iQ reprezentuje istotę dziedzictwa J-faktora Toyoty, które obejmuje najważniejsze elementy japońskiej estetyki, takie jak miniaturyzacja i modernizm. Co najważniejsze, łączy sprzeczne elementy w harmonii, takie jak „mały, ale przestronny” czy „wysokotechnologiczny, ale ludzki”.
J-faktor stanowi fundament filozofii projektowania Toyota Vibrant Clarity, poprzez którą rozwiązywane są od dawna istniejące paradoksy, takie jak jak stworzenie pojazdów, które są energiczne i dynamiczne, ale jednocześnie racjonalne i pomysłowe.
Jednym z trzech kluczowych elementów Vibrant Clarity jest Freeform Geometrics, który można zobaczyć w techno-organicznym designie Toyoty iQ, na przykład w stylizacji konsoli centralnej w kształcie „manta ray”.
Na zewnątrz pojawia się kolejny element – „Idealna Nierównowaga Proporcji”. Duże koła umieszczone są w skrajnych narożnikach pojazdu, co nadaje mu stabilny wygląd, który nie pasuje do jego kompaktowych rozmiarów.
Wierność minimalistycznej estetyce J-faktora, Toyota iQ będzie dostępna od samego początku w trzech kolorach zewnętrznych: Biała Perła Metaliczna, Czarna Metaliczna i Amethyst Metaliczny (więcej kolorów będzie dostępnych później).
SZEŚĆ INNOWACJI, KTÓRE REWOLUCJONIZUJĄ PAKOWANIE POJAZDÓW
Niezwykła objętość wnętrza Toyoty iQ wynika z jej stosunkowo długiego rozstawu osi wynoszącego 2,000 mm oraz krótkich zwisów – 530 mm z przodu i 455 mm z tyłu. Długość wnętrza od tylnej krawędzi panelu wskaźników do punktu biodrowego tylnych siedzeń wynosi imponujące 1,238 mm. Aby osiągnąć ten przełom, opracowano sześć innowacji inżynieryjnych oszczędzających przestrzeń.
Zintegrowanie przedniego dyferencjału w tradycyjnej konfiguracji napędu pozwoliło na zbudowanie Toyoty iQ z ultra-krótkim przednim zwisem. To zmniejszyło całkowitą długość, jednocześnie zwiększając długość przestrzeni pasażerskiej. Pomysłowo, to nie tylko zmniejsza ilość miejsca wymagającego na komorę silnikową, ale również pozwala na umiejscowienie dużych przednich kół daleko w narożnikach pojazdu. Skraca to zwisy, co z kolei poprawia stabilność i zwrotność.
Zastosowanie centralnego układu kierowniczego i umiejscowienie go wyżej w komorze silnikowej pozwala na przemieszczenie układu napędowego, silnika i dyferencjału. Komorę silnikową można było znacznie zmniejszyć, co jeszcze bardziej zmniejsza przedni zwis.
Tradycyjnie zbiorniki paliwa znajdują się pod tylnymi siedzeniami samochodu. Dzięki spłaszczeniu zbiornika, zmniejszeniu go do zaledwie 120 mm wysokości oraz rozwiązaniu problemów szybkich zmian poziomu paliwa, które normalnie by się pojawiły, zbiornik mógł zostać przeniesiony pod podłogę. Zbiornik paliwa Toyoty iQ ma pojemność 32 litrów, co zapewnia wystarczający zasięg. Przechylenie tylnych amortyzatorów do tyłu pozwala na zwiększenie przestrzeni z tyłu wnętrza.
Smukłość oparć foteli zapewnia dodatkowe 40 mm przestrzeni dla pasażerów z tyłu na wysokości kolan. Fotele ważą o 30 procent mniej niż tradycyjne, co przyczynia się do ogólnej efektywności paliwowej i niskich emisji. Zastosowanie materiałów rurkowych zamiast stali o wysokiej wytrzymałości zapewnia sztywność konstrukcji. Smukłe projekty, z zintegrowanymi zagłówkami, oszczędzają miejsce bez utraty komfortu czy bezpieczeństwa.
Zmniejszenie rozmiaru jednostki grzewczej i klimatyzacyjnej o 20 procent w porównaniu do Toyoty Yaris pozwoliło inżynierom osiągnąć znaczne oszczędności przestrzeni bez uszczerbku dla wydajności. Oznacza to, że jednostka wentylacyjna, zazwyczaj znajdująca się przed pasażerem, mogła być zintegrowana z główną jednostką wentylacyjną w centralnej pozycji. To innowacyjne podejście umożliwiło przeniesienie przedniej przestrzeni pasażerskiej do przodu, uwalniając przestrzeń w kabinie i zwiększając miejsce na nogi.
Innowacyjny asymetryczny kokpit został zaprojektowany tak, aby otworzyć całą przestrzeń kabiny. Zapewnia on wystarczającą przestrzeń na nogi dla pasażera z przodu, nawet gdy fotel jest w najbardziej wysuniętej do przodu pozycji. Układ przesuwanych siedzeń pozwala dorosłej osobie o wysokości 190 cm wygodnie siedzieć z tyłu za pasażerem o tej samej wysokości. Odległość ramion między kierowcą a pasażerem z przodu jest o 50 mm szersza niż w Yarisie i jest porównywalna z pojazdem segmentu C. Całkowita przestronność i układ siedzeń oznaczają, że są wystarczające miejsce dla trzech dorosłych oraz albo dziecka, albo bagażu za kierowcą.
ZAPROJEKTOWANA DLA DOSKONAŁOŚCI ŚRODOWISKOWEJ
Toyota iQ reprezentuje udany rezultat dobrze ugruntowanej dążenia Toyoty do zmniejszenia wpływu swoich pojazdów na środowisko, nie rezygnując przy tym z wydajności i dynamiki jazdy. Z emisjami CO2 tak niskimi jak 99g/km (przy manualnej skrzyni biegów), jest to wyraźnie samochód miejski, który znajduje się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie.
Jej innowacyjne, aerodynamiczne pakowanie zostało osiągnięte dzięki niskiej wysokości całkowitej, niskiemu środkowi ciężkości oraz kołom umieszczonym w czterech rogach samochodu. Dzięki temu zapewnia zwinność w niskich prędkościach i bezprecedensową stabilność dla małego samochodu na autostradach i krętych drogach. Minimalny promień skrętu wynoszący 3,9 metra dodatkowo zwiększa jego zwinne prowadzenie, nawet na ciasnych ulicach miejskich.
Toyota iQ budowana jest na nowej platformie z przednim zawieszeniem MacPhersona oraz nowo opracowaną kompaktową belką skrętną z tyłu. Razem zapewniają dynamiczne prowadzenie z wysokim poziomem komfortu jazdy. Zawieszenie jest precyzyjnie dostrojone, aby samochód mógł pewnie trzymać się zakrętów przy wysokich prędkościach, nie tracąc stabilności.
Silniki Toyoty iQ i skrzynie biegów były rozwijane w ramach filozofii Toyota Optimal Drive, która dostarcza niezwykle niskie zużycie paliwa i emisje bez kompromisów dotyczących mocy czy przyjemności z jazdy.
Na początku dostępny będzie jeden silnik: jednostka benzynowa 1.0 VVT-i z możliwością wyboru pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub nowego systemu Multidrive CVT.
Silnik 1.0 VVT-i
Silnik benzynowy 1.0 VVT-i, zwycięzca nagrody Silnik Roku 2008 w klasie poniżej 1.0 litra, jest lekką, trzycylindrową jednostką, produkującą 67 KM (68 Din hp) przy 6,000 rpm i 91 Nm momentu obrotowego przy 4,800 rpm. W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów o wysokich przełożeniach, osiąga 65.7 mpg w cyklu mieszanym i 99 g/km emisji dwutlenku węgla (dane wstępne przed finalną homologacją). To pozwala Toyocie iQ zmieścić się poniżej progu 100 g/km w Wielkiej Brytanii dla podatku drogowego, co jest także stosowane w innych kluczowych europejskich rynkach. Specyfikacja z przekładnią Multidrive generuje emisję na poziomie 110 g/km CO2 (wartość wstępna).
Skrzynia Multidrive
Multidrive wykorzystuje najnowszą technologię bezstopniowej skrzyni biegów (CVT) Toyoty, aby zapewnić bardzo płynne przejścia przy optymalizacji równowagi między wydajnością a zużyciem paliwa. Nieustannie monitoruje i dobiera najbardziej odpowiedni współczynnik przełożenia oraz prędkość zmiany biegów, automatycznie eliminując „szok zmiany biegu” lub skoki podczas zmiany biegów. Maksymalizuje moment obrotowy silnika bez zbędnego przyspieszania i wygładza zmiany przełożeń, np. ograniczając zmiany biegów w górę i umożliwiając zmianę biegów w dół w celu osiągnięcia optymalnej siły hamowania silnika. System zapewnia wszystkie cechy przyjazne dla miasta, typowe dla tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów.
Modele wyposażone w Multidrive mają wskaźnik ekonomicznej jazdy na wyświetlaczu multimedialnym. Zachęca to do bardziej oszczędnej jazdy, sygnalizując, kiedy oszczędzane jest paliwo i w konsekwencji, zmniejsza emisję. Bieżące i średnie zużycie paliwa jest również na stałe wyświetlane.
Wskaźnik zmiany biegów
Modele z manualną skrzynią biegów są wyposażone w wskaźnik zmiany biegów, który pokazuje kierowcy, kiedy zmienić bieg w górę lub w dół, aby osiągnąć najlepszą wydajność ekologiczną. System bierze pod uwagę warunki jazdy, ciśnienie na pedale gazu i prędkość pojazdu oraz może przynieść oszczędności paliwa w zakresie od 0,5 do 3 procent w porównaniu do normalnych zmian biegów, w zależności od indywidualnych nawyków kierowcy.
Przyszłe rozwój
Nowy silnik benzynowy 1.33 Dual VVT-i z technologią Stop & Start będzie dostępny w Toyocie iQ pod koniec 2009 roku. Silnik Diesla 1.4 D-4D będzie oferowany od początku w niektórych europejskich rynkach, ale nie jest planowany do wprowadzenia w Wielkiej Brytanii.
Wiele innowacji Toyoty iQ zostanie dostosowanych i rozwiniętych dla przyszłych modeli Toyoty. Samochód ten jest ważnym krokiem w zobowiązaniu Toyoty do ochrony środowiska oraz wysiłkach na rzecz opracowania technologii na znacznie niższe emisje. To istotna część wyzwania Toyoty do osiągnięcia dobrowolnego zobowiązania Japońskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (JAMA) do emisji średnich floty na poziomie 140 g/km do 2009 roku.
WYBITNE BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE I PASYWNE
Toyota iQ korzysta z zaawansowanej technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, aby chronić kierowcę, pasażerów i pieszych, oferując szereg przełomowych funkcji, rzadko spotykanych w małych pojazdach.
ABS zintegrowane z Asystą Hamowania (BA) i Elektronicznym Rozkładem Siły Hamowania (EBD) są standardem we wszystkich modelach. Asystent kierownicy Vehicle Stability Control (VSC+) w połączeniu z Traction Control (TRC) jest również dostępny w całej gamie i zawiera kontrolę elektrycznego wspomagania kierownicy, aby zminimalizować ryzyko podsterowności lub nadsterowności.
Nowy system hamulcowy ma 255 mm tarcze przednie i 180 mm bębny. W celu bezpieczeństwa kolizji i „odczucia hamowania” zastosowano pedał hamulca z łącznika.
Wysokowytrzymała karoseria ma strukturę wielokierunkowego absorbcji, która efektywnie pochłania i rozprasza siły uderzeniowe. Zaprojektowana przez Toyotę, zwiększa ochronę pasażerów w przypadku kolizji czołowej poprzez sześć strategicznych elementów absorbujących i redystrybujących energię uderzeniową, w tym boczne belki zawieszenia i poprzeczne, poprzeczkę panelu zegarowego oraz przednie opony umieszczone jak najdalej do przodu.
Kształt i wysokość maski oraz składana konstrukcja osłony zapobiegającej urazom są zaprojektowane w taki sposób, aby wyginały się w przypadku uderzenia, aby złagodzić możliwe obrażenia pieszych.
Wszystkie modele wyposażone są w dziewięć poduszek powietrznych. Przednia poduszka powietrzna dla pasażera ma podwójną komorę z niższej ciśnienia inflatora, aby wypełnić przestrzeń między pasażerem a deską rozdzielczą.
Kierowca ma poduszkę powietrzną na kolana, która, z powodu krótkiej kolumny kierowniczej, może być umieszczona bliżej kolan kierowcy, co redukuje czas uruchamiania i ilość potrzebnego powietrza. Z kolei z przodu po stronie pasażera znajduje się innowacyjna poduszka powietrzna w siedzisku, która działa razem z pasami bezpieczeństwa, aby zmniejszyć i rozproszyć siłę na głowie, klatce piersiowej i górnej części ciała. Ta poduszka jest bardziej skuteczna w ograniczaniu ruchów bioder niż tradycyjne poduszki powietrzne na kolana, biorąc pod uwagę asymetryczny projekt kokpitu Toyoty iQ.
Ochronę przed uderzeniami bocznymi zapewniają dwie poduszki powietrzne z przodu, zaprojektowane w celu ograniczenia ruchu klatki piersiowej i miednicy jednocześnie. Dwie poduszki osłony zasłon bocznych chronią wszystkich czterech pasażerów przed uderzeniami bocznymi w głowę i szyję.
Pas bezpieczeństwa z automatycznym zablokowaniem (ELR) jest standardem we wszystkich siedzeniach, z dodatkowymi napinaczami i ogranicznikami siły dla kierowcy i pasażera z przodu.
Pierwsza na świecie poduszka powietrzna w tylnym oknie
Toyota iQ wprowadza przełom na świecie z poduszką powietrzną zasłony w tylnym oknie. Rozwija się z podsufitką za tylnymi zagłówkami, aby chronić pasażerów w przypadku kolizji tyłem.
Zestawy mocowania fotelików dziecięcych Isofix są zamontowane na tylnych siedzeniach. Wysokowytrzymała stalowa konstrukcja ramy siedzeń z zintegrowanymi zagłówkami zapewnia kierowcy i pasażerowi z przodu bezpieczeństwo w przypadku kolizji oraz skuteczność w ochronie przed urazami szyj w przypadkach szarpnięcia.
Dzięki swojemu podejściu do bezpieczeństwa w 360 stopniach, Toyota dąży do uzyskania pięciogwiazdkowej oceny Euro NCAP dotyczącej ochrony pasażerów.
AUTOMATYCZNA SPECYFIKACJA WYPOSAŻENIA
W zgodzie z innowacyjnym designem i wysoką jakością wykonania, oferować będzie standardowo wiele premium funkcji dla dodatkowego stylu, komfortu i wygody, co odróżnia ją od bardziej konwencjonalnych modeli w segmencie samochodów miejskich.
Będą dostępne dwie wersje – standardowa oraz premium. Kluczowe elementy będą obejmowały (w zależności od wersji) aluminiowe koła, elektrycznie regulowane podgrzewane lusterka zintegrowane z kierunkowskazami, automatyczną klimatyzację, przyciemnione szyby, system Smart Entry i Start, czujniki zmierzchu, czujniki deszczu oraz automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.
Aby dodać jeszcze więcej blasku swojej Toyocie iQ, właściciele będą mieli możliwość zakupu pełnej gamy dedykowanych akcesoriów.
################################################################
Linia Toyoty iQ została rozszerzona po raz pierwszy od jej wprowadzenia, wprowadzając do oferty silnik 1.33 litra. Wysoce wydajna, lekka jednostka, już z powodzeniem stosowana w modelach Auris, Yaris i Urban Cruiser, jest oferowana wyłącznie w nowym modelu Toyota iQ3.
Korzystając z technologii Toyota Optimal Drive, która zapewnia najlepszą w klasie kombinację mocy, wydajności paliwowej i niskich emisji, wykorzystuje system Dual VVT-i do kontroli zarówno zaworów dolotowych, jak i wydechowych, zapewniając silny moment obrotowy przy niskich i średnich prędkościach silnika oraz osiągając maksymalną efektywność.
Alarmujący wskaźniki ogłaszają wyjątkowe korzyści dla klienta w zakresie kosztów eksploatacji. Przy manualnej skrzyni biegów, Toyota iQ3 osiąga oficjalne 58.9 mpg w cyklu mieszanym oraz 113 g/km CO2 – klasa B dla podatku drogowego (roczny koszt 35 funtów) – oba wskaźniki są najlepsze w klasie. W wyposażeniu z nowym systemem Multidrive CVT, wydajność paliwowa jest równie dobra, a emisje wzrastają nieznacznie do 120 g/km, ale pozostają w klasie B.
Osiągnięcie to nie odbywa się kosztem wydajności. Silnik rozwija maksymalnie 98 KM przy 6,000 rpm i szczytowy moment obrotowy wynoszący 125 Nm przy 4,400 rpm. Przyspieszenie od 0 do 62 mph można osiągnąć w 11.8 sekundy (11.6 z Multidrive), a prędkość maksymalna wynosi 106 mph. To podkreśla fakt, że Toyota iQ to coś więcej niż tylko miejski pojazd, zapewniający mocną, stabilną i przyjemną jazdę przy prędkościach autostradowych.
Sparowane z kompaktową, lekką sześciobiegową skrzynią manualną, silnik wyposażony jest w system Stop & Start Toyoty. Automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód zatrzymuje się, a dźwignia zmiany biegów jest przesuwana na neutralne; gdy wybierany jest bieg, silnik uruchamia się szybko (w zaledwie 0.4 sekundy) i bezproblemowo, dzięki zastosowaniu mechanizmu biegowego z permanentnym załączeniem. W jazdy miejskiej – Naturalnym środowisku Toyoty iQ – Stop & Start może przynieść oszczędności paliwa do 15 procent.
Toyota iQ3 jest również dostępna z Multidrive, nową bezstopniową skrzynią biegów CVT Toyoty.
Jednym z kluczowych elementów silnika 1.33 jest jego konstrukcja tłoków. Mniejsze i lżejsze niż w poprzednim silniku 1.3, zaprojektowane zostały z mniejszym obszarem kontaktu i wykorzystują węglo-ceramid, zaawansowany materiał, który jest powszechnie stosowany w inżynierii Formuły 1, w celu redukcji tarcia.
Toyota iQ3 kontynuuje ofertę premium modelu iQ2, ale z dodatkowymi, ekskluzywnymi cechami: lusterka drzwiowe mają wykończenie w chromie, a samochód jeździ na większych, 16-calowych wieloramiennych aluminiowych kołach. Wybór sześciu kolorów lakieru obejmuje metaliczny Decuma Grey, który również jest ekskluzywny dla Toyoty iQ3.
W standardowym wyposażeniu znajdują się automatyczne reflektory i wycieraczki, klimatyzacja, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka drzwiowe, Smart Entry i Start, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, system audio z sześcioma głośnikami, przednie światła przeciwmgielne i skórzana kierownica. Zainstalowane są dziewiąte poduszki powietrzne, w tym pierwsza na świecie poduszka powietrzna w tylnym oknie, a pakiet bezpieczeństwa aktywnego obejmuje Vehicle Stability Control (VSC) z Traction Control (TRC).
Toyota iQ3 jest już dostępna w sprzedaży. Ceny detaliczne wynoszą 11,495 funtów za wersję sześciobiegową manualną i 12,495 funtów za wersję z Multidrive.
Pojazdy i akcesoria Toyoty iQ
Cztery tematyczne pakiety akcesoriów zostały zebrane dla iQ, dając właścicielom łatwy sposób na dodanie czegoś ekstra do swojego samochodu.