BMW zaprezentowało wersję kombi szóstej generacji serii 5 w 2010 roku, poszerzając ofertę modelu o pojazd skierowany do rodzin.
We wrześniu 2010 roku, na targach motoryzacyjnych w Paryżu, niemiecki producent samochodów ujawnił wersję kombi serii 5, która tradycyjnie nosiła nazwę Touring. Choć nie miała największej przestrzeni bagażowej w swojej klasie, zachwycała funkcjonalnością i sportowym charakterem. Dodatkowo, była dostępna z najnowszymi technologiami, jakie BMW miało w swoim arsenale, co poprawiało komfort życia jej właścicieli. Producent stwierdził, że mógłby powiększyć bagażnik, ale nie chciał tego zrobić, aby nie zepsuć ogólnego wyglądu samochodu. Co więcej, wprowadzenie mocnych silników pod jego maską i dodanie pakietu M na liście opcji sprawiło, że klienci zapomnieli, iż ta generacja serii 5 nie była dostępna z odpowiednim silnikiem M, jak jej poprzednik, E60.
Z przodu, producent zamontował te same cofnięte reflektory, co w limuzynie F10 serii 5. Samochód miał czarny grill w kształcie nerki z chromowanym wykończeniem. Niżej, na zderzaku, umieszczono osłonę z szerokim wlotem powietrza, który pomagał w chłodzeniu silnika. Dostępne lampy przeciwmgielne zainstalowano po zewnętrznej stronie, mając trójkątny kształt.
Z boku, gładkie linie nadwozia były identyczne z tymi z regularnej serii 5. Różnice zaczynały się pojawiać po słupku B. F11 serii 5 Touring miał dłuższy dach niż jego brat, rozciągający się nad tylną osią. Tam producent zainstalował pochyloną klapę bagażnika, co nadawało dynamiczny wygląd luksusowemu pojazdowi. W przeciwieństwie do wersji sedan, Touring oferował panoramiczny dach szklany, który mógł być otwierany. Dodatkowo, klapa bagażnika miała niezależnie otwierane tylne okno, co ułatwiało załadunek i wyładunek małych przedmiotów z bagażnika.
Wewnątrz, elegancka kabina i deska rozdzielcza przypominały klientom, że znajdują się w pojazdzie premium. Na szczycie centralnego panelu, w indywidualnym zestawie, producent umieścił siedmiocalowy wyświetlacz w wersji podstawowej, podczas gdy opcjonalnie oferowano 10,2-calowy ekran LCD. Napędzany był systemem iDrive 7, którym kierowca lub pasażer z boku mogli sterować za pomocą pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej. Z tyłu, rozkładana kanapa (40/20/40) była wystarczająco szeroka, aby pomieścić maksymalnie trzech pasażerów. Niemniej jednak, przestrzeń na nogi dla osoby siedzącej na środku była ograniczona. Po złożeniu oparcia, bagażnik osiągał do 1 670 litrów (60 cu-ft.) przestrzeni. W przeciwieństwie do swojego brata sedan, Touring był standardowo wyposażony w adaptacyjne tylne tłumiki, które utrzymywały samochód na równym poziomie, niezależnie od ładunku w tylnej części.