Najmłodszy i najmniejszy członek rodziny, X1, był brakującym elementem w gamie modeli X BMW.
Design zewnętrzny X1 przypominał jego większego brata, X3. Jednak tylne światła i reflektory nawiązywały do wyglądu serii 7, która zadebiutowała w 2008 roku.
X1 zbudowano na platformie serii 3, co zapewniało dużą przestrzeń w kabinie oraz świetną pojemność bagażnika.
Wnętrze było starannie wykończone, z wysokiej jakości materiałami i dużą ilością technologii. Przestronność dla pasażerów z przodu i z tyłu była na dobrym poziomie.
Pojemność bagażnika można było zwiększyć z 420 L do 1,350 L po złożeniu tylnych siedzeń.
W kwestii bezpieczeństwa, X1 był wyposażony w Dynamiczny System Stabilizacji, opcjonalne Sterowanie Wydajnością oraz poduszki powietrzne czołowe i boczne. Dodatkowo, nabywcy mogli zamówić reflektory ksenonowe, reflektory adaptacyjne oraz asystenta świateł drogowych.
X1 był wyposażony w najnowszą wersję systemu BMW iDrive, połączoną z opcjonalną nawigacją Business i Professional.
Pojazd charakteryzował się doskonałym prowadzeniem z precyzyjnym układem kierowniczym, a choć przy niższych prędkościach kierownica była nieco ciężka, oferowała świetne informacje zwrotne przy większych prędkościach.
Cena wyjściowa X1 wynosiła 43,000 dolarów, jednak opcjonalne funkcje nie były najtańsze do dodania.
Dzięki zwinnej, wszechstronnej i nowoczesnej charakterystyce, BMW X1 zapewnia nową jakość jazdy w premium segmencie aut kompaktowych. Wprowadza i wzbogaca ofertę modeli BMW X o kolejną innowacyjną koncepcję pojazdu.
Dzięki swojej sylwetce, BMW X1 demonstruje pewną elegancję, wszechstronny i sportowy charakter oraz spontaniczną zwinność. Po raz pierwszy cechy i charakterystyki modelu BMW X zostały przeniesione w nowoczesnym stylu do unikalnego pojazdu w premium kompakt segmentu.
Wnętrze BMW X1 charakteryzuje się czytelną funkcjonalnością oraz nowoczesnym stylem, wyznaczającym trendy. Kierowca, typowy dla BMW, zostaje dodatkowo uwydatniony przez dynamiczne linie w obrębie kokpitu. Wyszukane materiały i naturalne kolory podkreślają młodzieńczy i dynamiczny styl pojazdu.
Wysoka pozycja siedzenia, przestronność, szeroki zakres opcji przechowywania i zmienna przestrzeń wewnętrzna oferują idealne warunki do cieszenia się BMW X1 zarówno w miejskim otoczeniu, jak i poza nim, z zwinnością, spontanicznością i wszechstronnością na najwyższym poziomie. Trzy pełnowymiarowe miejsca z tyłu oferują przestronność i swobodę ruchu. Oparcie tylnej kanapy jest regulowane pod kątem i dzieli się w proporcji 40/20/20. Pojemność bagażnika może zostać zwiększona z 420 litrów do maksymalnie 1,350 litrów. Elektrycznie otwierany panoramiczny dach jest dostępny jako opcja.
Nowoczesna technologia napędu zapewnia BMW X1 doskonałą wydajność i wyjątkową efektywność w jednym. W zależności od wariantu modelu, kierowca korzysta z mocnych, ekonomicznych i niskotlenowych silników benzynowych i diesla, inteligentnej technologii napędu na wszystkie koła BMW xDrive oraz szerokiego wachlarza funkcji BMW EfficientDynamics, w tym regeneracji energii hamowania, automatycznego start-stop oraz wskaźnika zmiany biegów. BMW X1 sDrive18d z napędem na tył i przeciętnym zużyciem paliwa zgodnym z normą EU wynoszącym 5,2 litra na 100 kilometrów (co odpowiada 54,3 mpg imp) oraz wartością emisji CO2 wynoszącą 136 gramów na kilometr oferuje najwyższy standard efektywności we wszystkich aspektach.
Nowoczesna technologia zawieszenia zastosowana w BMW X1 obejmuje podwójne wahacze przednie oraz, odpowiednio, aluminiowy wahacz podwójny z przodu oraz pięciowahaczowe zawieszenie tylne ze stali lekkiej, precyzyjny układ kierowniczy, wysokowydajne hamulce, Dynamic Control Stabilności, w tym Dynamiczny Kontroler Trakcji oraz opcjonalny system Performance Control, który działa na hamulce w celu uzyskania szczególnie dynamicznego zachowania podczas jazdy.
BMW X1 charakteryzuje się specjalną konstrukcją nadwozia zaprojektowaną od samego początku z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie pasażerów. W standardzie znajdują się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne z przodu i z boku oraz poduszki powietrzne boczne, adaptacyjne światła hamowania i światła dzienne. Reflektory ksenonowe, światła adaptacyjne oraz asystent długich świateł są dostępne jako opcja.
W połączeniu z opcjonalnymi systemami nawigacyjnymi Business i Professional, BMW X1 wyposażone jest w najnowszej generacji system BMW iDrive, w tym kontroler i bezpośrednie przyciski wyboru na konsoli centralnej, wyświetlacz kontrolny harmonijnie zintegrowany z panelem przyrządów oraz przyciski ulubione poniżej panelu sterowania klimatyzacją. Najwyższej jakości systemy HiFi są dostępne jako alternatywa dla standardowego systemu audio, a port AUX-IN może być uzupełniony o interfejs USB. Liczne systemy wspomagania kierowcy oraz szeroki zakres usług BMW ConnectedDrive są również dostępne.
Specyfikacje techniczne
BMW X1 xDrive28i
Silnik benzynowy sześciocylindrowy z kompozytową obudową magnezowo-aluminiową, VALVETRONIC i podwójnym VANOS
Pojemność: 2,996 cc
Maksymalna moc: 190 kW/258 hp przy 6,600 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm/228 lb-ft od 2,600 do 3,000 rpm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6.8 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h (127 mph) (230 km/h lub 143 mph z opcjonalnym sportowym ustawieniem)
Średnie zużycie paliwa: 9.4 l / 100 km (co odpowiada 30.0 mpg imp)
Emisja CO2: 219 g/km
Norma emisji: EU5
BMW X1 xDrive23d
Silnik diesla czterocylindrowy z całkowicie aluminiową obudową, BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail
Pojemność: 1,995 cc
Maksymalna moc: 150 kW/204 hp przy 4,400 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm/295 lb-ft od 2,000 do 2,250 rpm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7.3 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h (127 mph) (223 km/h lub 138 mph z opcjonalnym sportowym ustawieniem)
Średnie zużycie paliwa: 6.3 l / 100 km (co odpowiada 44.8 mpg imp)
Emisja CO2: 167 g/km
Norma emisji: EU5
BMW X1 xDrive20d
Silnik diesla czterocylindrowy z całkowicie aluminiową obudową, turbosprężarka o zmiennej geometrii dolotu i bezpośrednim wtrysku paliwa common rail
Pojemność: 1,995 cc
Maksymalna moc: 130 kW/177 hp przy 4,000 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/258 lb-ft od 1,750 do 3,000 rpm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.4 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h (127 mph) (213 km/h lub 132 mph z opcjonalnym sportowym ustawieniem)
Średnie zużycie paliwa: 5.8 l / 100 km (co odpowiada 51.4 mpg imp)
Emisja CO2: 153 g/km
Norma emisji: EU5
BMW X1 sDrive20d
Silnik diesla czterocylindrowy z całkowicie aluminiową obudową, turbosprężarka o zmiennej geometrii dolotu i bezpośrednim wtrysku paliwa common rail
Pojemność: 1,995 cc
Maksymalna moc: 130 kW/177 hp przy 4,000 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/258 lb-ft od 1,750 do 3,000 rpm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.1 s
Prędkość maksymalna: 205 km/h (127 mph) (218 km/h lub 135 mph z opcjonalnym sportowym ustawieniem)
Średnie zużycie paliwa: 5.3 l / 100 km (co odpowiada 53.3 mpg imp)
Emisja CO2: 139 g/km
Norma emisji: EU5
BMW X1 xDrive18d
Silnik diesla czterocylindrowy z całkowicie aluminiową obudową, turbosprężarka o zmiennej geometrii dolotu i bezpośrednim wtrysku paliwa common rail
Pojemność: 1,995 cc
Maksymalna moc: 105 kW/143 hp przy 4,000 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/236 lb-ft od 1,750 do 3,000 rpm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10.1 s
Prędkość maksymalna: 195 km/h (121 mph)
Średnie zużycie paliwa: 5.7 l / 100 km (co odpowiada 49.6 mpg imp)
Emisja CO2: 150 g/km
Norma emisji: EU5
BMW X1 sDrive18d
Silnik diesla czterocylindrowy z całkowicie aluminiową obudową, turbosprężarka o zmiennej geometrii dolotu i bezpośrednim wtrysku paliwa common rail
Pojemność: 1,995 cc
Maksymalna moc: 105 kW/143 hp przy 4,000 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/236 lb-ft od 1,750 do 3,000 rpm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9.6 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h (124 mph)
Średnie zużycie paliwa: 5.2 l / 100 km (co odpowiada 54.3 mpg imp)
Emisja CO2: 136 g/km
Norma emisji: EU5
###############################################################
BMW X1 xDrive28i
Charakteryzując się mocnym, sportowym i eleganckim wyglądem, najwyższą zwinnością, luksusową funkcjonalnością i innowacyjnymi rozwiązaniami, BMW X1 jest pionierem w premium kompaktowym segmencie w zakresie przyjemności z jazdy. Po raz kolejny producent luksusowych samochodów BMW skutecznie przeniósł koncepcję modelu BMW X do nowego segmentu pojazdów, tworząc unikalny produkt. Teraz BMW X1 odkrywa nowe obszary, tym razem w ramach programu BMW EfficientDynamics. Nowe BMW X1 xDrive28i jest pierwszym czterocylindrowym modelem benzynowym marki z technologią BMW TwinPower Turbo, która obejmuje bezpośredni wtrysk benzyny High Precision Injection, system ładowania oparty na zasadzie twin-scroll, zmienne ustawienia wałka rozrządu double-VANOS oraz zmienną kontrolę zaworów VALVETRONIC.
BMW zaplanowało wprowadzenie tego pakietu technologii w nowym BMW X1 xDrive28i w momencie uruchomienia nowej generacji silników benzynowych 2.0-litrowych. Nowa jednostka o mocy 180 kW/245 hp łączy podniesienie mocy i momentu obrotowego w porównaniu do poprzedniego silnika z wyraźnie obniżonym zużyciem paliwa i emisjami. Ta podwójna poprawa znajduje odzwierciedlenie w imponujących osiągach. Czas przyspieszenia z 0 do 100 km/h (62 mph) wynosi 6.1 sekundy (automatyczna: 6.5 sekundy), co stanowi poprawę o 0.7 sekundy (automatyczna: 0.3 sekundy) w porównaniu do poprzedniego modelu, który był dostępny tylko w automacie. W tym samym czasie średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU zostało zmniejszone o 16 procent do 7.9 litrów/100 km (35.7 mpg imp), przy emisji CO2 wynoszącej 183 gramów na kilometr.
Nowe BMW X1 xDrive28i w standardzie wyposażone jest w sześciobiegową skrzynię manualną. Standardowe wyposażenie BMW EfficientDynamics obejmuje – wśród innych funkcji – regenerację energii hamowania, wskaźnik optymalnej zmiany biegów, funkcję automatycznego start-stop oraz kontrolę jednostek pomocniczych na żądanie. Opcjonalnie dostępna jest również wersja z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki wyjątkowo wysokiej efektywności wewnętrznej, modele z tą skrzynią oferują identyczne zużycie paliwa i emisje co te z wersją manualną.
W standardzie nowe BMW X1 xDrive28i wyposażone jest w system napędu na wszystkie koła BMW xDrive, którego elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe ciągle reguluje podział mocy napędu między osiami przednią i tylną. Inteligentny system napędu na wszystkie koła jest zintegrowany z Dynamicznym Kontrolą Stabilności (DSC) i szybko reaguje na pierwsze oznaki nadsterowności lub podsterowności. W efekcie poprawia przyczepność w śliskich warunkach lub poza utwardzonymi drogami oraz poprawia dynamikę zakrętów. xDrive jest skalibrowany na zoptymalizowaną dynamikę jazdy, co skutkuje precyzyjną reakcją kierownicy podczas pokonywania zakrętów. Dodatkowo, opcjonalny system Performance Control można zamówić, który dopasowuje moment obrotowy na tylnych kołach do warunków jazdy dla jeszcze bardziej zwrotnej wydajności.
Aby dodać do zwinnych cech jazdy, od wiosny 2011 BMW X1 po raz pierwszy będzie dostępne z pakietem sportowym M. Ta opcja, dostępna w standardzie dla wszystkich wersji silnikowych, obejmuje szereg komponentów zawieszenia, zewnętrznych i wewnętrznych, które zostały opracowane specjalnie dla tego kompaktowego modelu BMW X.
Silnik: nowy punkt odniesienia w zakresie efektywności i dynamiki.
Modele BMW X oferują własną, charakterystyczną interpretację typowej przyjemności z jazdy BMW. BMW X1 xDrive28i łączy to specjalne doświadczenie jazdy z efektywnością, która nie ma sobie równych w tej klasie mocy. W rezultacie ten nowy model BMW X1 oferuje sportowe dostarczanie mocy, które wcześniej przysługiwało silnikom sześciocylindrowym – ale łączy je z doskonałym zużyciem paliwa i emisjami.
Wszystko to dzięki nowej generacji silnika benzynowego 2.0-litrowego, który wyznacza nowe standardy dzięki różnym innowacyjnym technologiom.
Silnik w BMW X1 xDrive28i realizuje podwójny cel BMW EfficientDynamics w imponujący sposób: nieustannie podnosi poprzeczkę w zakresie przyjemności z jazdy, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisje. Z pojemnością 1,997 cc i ekskluzywną na świecie technologią BMW TwinPower Turbo, obejmującą turbosprężarkę twin-scroll, High Precision Injection, double-VANOS i VALVETRONIC, osiąga maksymalną moc 180 kW/245 hp przy 5,000 rpm – o 55 kW więcej niż poprzedni silnik o najwyższej mocy BMW 2.0-litrowym.
Debiut: pierwsze zastosowanie BMW TwinPower Turbo w silniku czterocylindrowym.
Technologia BMW TwinPower Turbo nadaje nowemu silnikowi czterocylindrowemu moc, którą silniki atmosferyczne mogą osiągnąć tylko dzięki większej liczbie cylindrów i znacznie większej pojemności. Silnik czterocylindrowy z całkowicie aluminiową obudową, w tym zastosowana z motorsportu podłoga, jest lżejszy i bardziej kompaktowy niż silnik sześciocylindrowy o porównywalnej mocy.
Ma to bezpośrednie korzyści dla efektywności BMW X1 xDrive28i, ale także, dzięki zmniejszonemu obciążeniu osi przedniej, dla zwinności.
Nowy silnik oferuje również wyższy moment obrotowy niż poprzednie silniki atmosferyczne. Moment obrotowy wynoszący 350 Newton metrów, który jest dostępny już przy 1,250 rpm, zapewnia bardzo dobrą responsywność na niskich obrotach. Dynamika dostarczania mocy, zaczynająca się ledwo powyżej jałowych obrotów, jest bardzo kuszącą cechą tego nowego silnika, a moc rośnie w sposób stały aż do górnej części zakresu obrotów. Nowe BMW X1 xDrive28i ma czas przyspieszenia 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszący 6.1 sekundy (6.5 sekundy z automatyczną skrzynią biegów). Te czasy są poprawą o 0.7 sekundy i 0.3 sekundy w stosunku do modelu poprzedniego z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Nowe BMW X1 xDrive28i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h (149 mph).
Turbosprężarka to system twin-scroll. Strumienie spalin z dwóch par cylindrów są całkowicie oddzielone w trakcie przepływu przez kolektor wydechowy i turbosprężarkę, kierując się spiralnie do wirnika turbiny. Taka konfiguracja skutkuje bardzo niskim ciśnieniem spalin przy niskich obrotach silnika i pozwala na optymalne zarządzanie energią impulsów spalinowych i przekształcanie ich w mocny obrót łopatek turbiny, bez opóźnienia reakcji. Rezultatem jest natychmiastowa reakcja na pedał gazu i typowa, szybka reakcja na obroty silnika BMW.
Większa dynamika przy mniejszych emisjach dzięki VALVETRONIC, double-VANOS i wtryskowi bezpośredniemu.
W pełni zintegrowany w głowicy cylindrów system zmiennej kontroli zaworów VALVETRONIC oraz zmienne ustawienia wałków rozrządu dolotowego i wydechowego double-VANOS mają również pozytywny wpływ na rozwój mocy. Silnik BMW X1 xDrive28i jest wyposażony w złożone wałki rozrządu dolotowego i wydechowego oraz system VALVETRONIC nowej generacji, który jest jeszcze szybszy dzięki zoptymalizowanemu silnikowi krokowemu z wbudowanym czujnikiem.
Patentaowany system BMW VALVETRONIC, z płynnie zmienną kontrolą skoku zaworów dolotowych, rezygnuje z tradycyjnego układu przepustnicy, typowego dla wcześniejszych generacji silników. Zamiast tego masa powietrza do spalania jest kontrolowana wewnątrz silnika, co skutkuje znacznie szybszą reakcją. Straty wynikające z pompownia są minimalizowane, co czyni silnik bardziej efektywnym.
Niezwykle wysoka efektywność nowego silnika, jak na jednostkę turbosprężarkową, wynika również z systemu bezpośredniego wtrysku benzyny High Precision Injection. Umieszczone centralnie pomiędzy zaworami, wtryskiwacze elektromagnetyczne z maksymalnym ciśnieniem wtrysku wynoszącym 200 bar precyzyjnie kontrolują podaż paliwa. Paliwo jest wtryskiwane bardzo blisko świecy zapłonowej, co skutkuje czystym i jednorodnym spalaniem. Chłodzący efekt wtryskiwanego paliwa prowadzi również do wyższego stopnia sprężania niż w silnikach atmosferycznych z turbodoładowaniem. To prowadzi do dalszych popraw w efektywności.
Temat efektywności kontynuuje się z wykorzystaniem pompy olejowej sterowanej komputerowo i elektrycznej pompy chłodzącej na żądanie. Ponadto nowe BMW X1 xDrive28i standardowo wyposażone jest w sześciobiegową skrzynię manualną z funkcją Auto Start-Stop. System ten automatycznie wyłącza silnik, gdy pojazd zatrzymuje się na skrzyżowaniu lub stoi w korku, aby zapobiec niepotrzebnemu leżeniu na biegu jałowym i marnowaniu paliwa.
Nowa technologia silnika i rozbudowane, standardowe funkcje BMW EfficientDynamics osiągają wyjątkowo dobrą równowagę między osiągami a zużyciem paliwa. Nowe BMW X1 xDrive28i ma średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU wynoszące 7.9 litrów/100 km (35.7 mpg imp), co stanowi 16-procentową poprawę w porównaniu do poprzedniego modelu.
Emisja CO2 wynosi 183 gramów na km.
Funkcje oparte na nagradzanym silniku sześciocylindrowym wyznaczają nowy standard w efektywności.
Wiele kluczowych cech konstrukcyjnych nowego silnika opiera się na silniku sześciocylindrowym najnowszej generacji z technologią BMW TwinPower Turbo. Ta jednostka o mocy 225 kW/306 hp, stosowana w modelach takich jak nowe BMW X3 xDrive35i, jest uznawana za wzór w zakresie dynamicznych osiągów i imponującej efektywności.
Wśród innych wyróżnień, te szczególne cechy przyniosły sześciocylindrowemu silnikowi nagrodę Engine of the Year 2010. Żaden inny silnik 3.0-litrowy nie oferuje tak dobrej równowagi między przyjemnością z jazdy a efektywnością paliwową.
A teraz silnik nowego BMW X1 xDrive28i osiągnął podobne wyróżnienie w klasie silników 2.0-litrowych.
Opcjonalna ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów – większy komfort jazdy bez zwiększenia zużycia paliwa w porównaniu do skrzyni manualnej.
BMW X1 xDrive28i standardowo wyposażone jest w sześciobiegową skrzynię manualną. Opcjonalnie moc może być zarządzana przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Innowacyjna konstrukcja przekładni sprawia, że ta skrzynia jest porównywalna rozmiarowo i wagowo z wcześniejszymi sześciobiegowymi automatycznymi przekładniami. Dodatkowe przełożenia zapewniają znaczne poprawy w zakresie komfortu jazdy, sportowych osiągów i efektywności. Opcjonalnie dostępne są również sportowa skórzana kierownica oraz skórzana kierownica M, które posiadają łopatki do ręcznej zmiany biegów, pozwalające kierowcy na obsługę skrzyni manualnie, ale z zachowaniem obu rąk na kierownicy. W typowym stylu M prawa łopatka jest używana do zmiany biegów w górę, a lewa łopatka do zmiany biegów w dół.
Inne cechy ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów to krótkie czasy zmiany biegów, minimalne poślizgi momentu obrotowego, które występują tylko przy ruszaniu, zmniejszone straty tarcia, ponieważ nigdy więcej niż dwa sprzęgła są jednocześnie otwarte, oraz szeroki zakres przełożeń, co przynosi korzyści w przypadku zarówno sportowego przyspieszenia, jak i płynnego poruszania się przy niskich obrotach. Rezultatem jest bardzo dynamiczne przyspieszenie, płynne zmiany biegów oraz jednocześnie dalsze zmniejszenie zużycia paliwa. W nowym BMW X1 xDrive28i modele z automatyczną skrzynią biegów oferują identyczne wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji co wersja manualna.
BMW X1: najlepsza w segmencie zwinność dzięki BMW xDrive.
Zmienny podział mocy napędu między osiami przednimi i tylnymi, dzięki standardowo wyposażonemu systemowi napędu na cztery koła BMW xDrive w nowym BMW X1 xDrive28i, skutkuje poprawioną zwinnością – oraz pewną przyczepnością poza nawierzchnią. Dzięki skrzyni transferowej z elektronicznie kontrolowanym sprzęgłem wielopłytkowym, xDrive precyzyjnie kontroluje moc napędu w zależności od zmieniających się warunków, zawsze wysyłając odpowiednią ilość mocy na oś, której koła mają najlepszą przyczepność.
System napędu na wszystkie koła jest zintegrowany z Dynamiczną Kontrolą Stabilności (DSC) oraz z zarządzaniem silnikiem. Poślizg kół jest wykrywany już przy pierwszych oznakach przez czujniki umieszczone w kołach. System wtedy reaguje z błyskawiczną prędkością, zmieniając podział napędu, aby skutecznie korygować nadsterowność oraz podsterowność w możliwie najwcześniejszym etapie. Podczas pokonywania zakrętów więcej mocy napędu kierowane jest na tylną oś, aby poprawić manewrowość i zapobiec podsterowności.
System DSC obejmuje integralne ABS, Dynamiczne Sterowanie Hamulcem (DBC), Kontrolę Hamulca na Zakręcie (CBC) oraz Dynamiczny Kontroler Trakcji (DTC). DTC podnosi progi reakcji stabilności, co ułatwia ruszanie na śniegu lub piasku. Wśród innych funkcji, system DSC zawiera również funkcję osuszania hamulców – na mokrej nawierzchni – oraz kompensację w przypadku wyblaknięcia.
Jako niezależna opcja lub w połączeniu z równie opcjonalnym sportowym zawieszeniem, Performance Control stosuje precyzyjnie kontrolowane impulsy hamowania, z kompensacją momentu obrotowego, jako efektywny środek korekcyjny przy pierwszych oznakach podsterowności na śliskich nawierzchniach oraz w bardzo dynamicznych zakrętach.
Maksymalna zwinność i całkowite bezpieczeństwo dzięki nowoczesnej technologii zawieszenia oraz solidnej konstrukcji nadwozia.
Zwinne, precyzyjne i pewne prowadzenie BMW X1 xDrive28i jest bezpośrednim wynikiem wysokowydajnej technologii zawieszenia oraz bardzo solidnej konstrukcji nadwozia. Podwójne wahacze z przodu i pięciowahaczowe zawieszenie tylne zapewniają optymalną kombinację komfortu jazdy i sportowego prowadzenia. Hydrauliczny układ kierowniczy z dokładnym wspomaganiem jest standardem.
Częściowo, BMW X1 zawdzięcza swoją ekstremalną sztywność skrętną inteligentnemu wykorzystaniu stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości. Wybór materiałów oraz położenie i geometria rozpórek, wzmocnień i innych elementów wsporczych zaprojektowane są z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie podczas kolizji, a także o optymalizacji wagi i zwinności. Poduszki powietrzne z przodu i z boku oraz poduszki powietrzne boczne dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń są standardem. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa są standardowe dla wszystkich miejsc, z ogranicznikami siły pasów i naciągaczami pasów z przodu.
Standardowe okrągłe reflektory BMW X1 posiadają również światła dzienne. Opcjonalne reflektory bi-ksenonowe zawierają światła pozycyjne i dzienne. Z tyłu są połączone z technologią włókien LED, co sprawia, że L-kształt tylnej lampy wyróżnia się jeszcze bardziej. Dodatkowe opcje dla BMW X1 obejmują asystenta długich świateł, czujnik deszczu oraz adaptacyjne reflektory, które obracają się zgodnie z kątem skrętu.
Pewny styl, nowoczesna funkcjonalność wnętrza.
BMW X1 oferuje nieprzefiltrowaną przyjemność z jazdy, ogólną sportową wydajność oraz ekstremalną zwinność zarówno w ruchu miejskim, jak i poza miastem. Styl charakteryzuje się pewną elegancją, wysoką funkcjonalnością i nowoczesnością wyznaczającą trendy. Unikalna koncepcja pojazdu łączy typową przyjemność z jazdy BMW z poziomem elastyczności wnętrza, który jest dość niezwykły dla segmentu kompaktów i będzie przyciągać klientów o aktywnym i różnorodnym stylu życia. Zarówno wszechstronność, jak i sportowe, zwinne cechy jazdy są silnie odzwierciedlone w stylizacji nadwozia, z jego płynnymi przejściami między przodem, bokami i tyłem oraz wyraźnymi liniami, które tworzą płynne połączenia między różnymi elementami nadwozia.
Pięciodrzwiowe X1 mierzy 4.45 metra (175″), ale mimo mniejszych wymiarów w porównaniu do BMW X6, BMW X5 i BMW X3, jest wyraźnie identyfikowane jako model BMW X z każdego kąta. Kwadratowe nadkola, zwiększone prześwity, wąskie osłony na dolnych krawędziach nadwozia oraz wzniesiona chłodnica BMW wskazują na solidny design. Długa maska, krótki zwis z przodu, długi rozstaw osi wynoszący 2.76 metra (108.6″) oraz stromo opadająca tylna szyba podkreślają wrażenie długości i potwierdzają sportowe atuty BMW X1.
Wyższa pozycja siedzenia i zorientowany na kierowcę projekt kokpitu przyczyniają się do intensywnego doświadczenia jazdy. Układ ten zapewnia także wygodny dostęp i daje kierowcy dominujący widok na drogę. Materiały wysokiej jakości i efektowne tekstury powierzchni, a także system iDrive w modelach wyposażonych w opcjonalny system nawigacyjny, odzwierciedlają jakość klasy premium BMW X1. Ekspresywne elementy graficzne, obszerne wykończenia oraz dynamiczny styl tworzą sportową, młodzieńczą aurę w BMW X1. Poziome linie nadają desce rozdzielczej warstwowy wygląd, który przechodzi w wykończenie drzwi, podkreślając szerokość deski rozdzielczej oraz ogólne poczucie przestronności. Stylizacja środkowego panelu tworzy wyraźne oddzielenie między obszarem kierowcy a pasażera z przodu.
Tył oferuje trzy pełnowymiarowe miejsca. Jedna lub więcej sekcji tylnego oparcia dzielonego w proporcji 40:20:40 może być opuszczona, aby zwiększyć pojemność bagażnika z 420 do 1,350 litrów (14.8 do 47.6 cu. ft). Na poziomie detali funkcjonalność jest dalej wzbogacona przez szereg tacek, uchwytów na kubki i komór przechowujących.
Praktyczne, innowacyjne, wysokiej jakości wyposażenie opcjonalne.
Codzienna praktyczność, przyjemność z jazdy i komfortowe właściwości turystyczne, które są cechami charakterystycznymi BMW X1, mogą być jeszcze bardziej rozszerzone dzięki szeregowi wysokiej jakości funkcji opcjonalnych. Belki dachowe, pakiet schowków i hak holowniczy z wymiennym zaczepem zapewniają dodatkową pojemność transportową. Opcje personalizacji wnętrza obejmują sportowe fotele, podgrzewanie siedzeń, pakiet oświetlenia wnętrza i duży panoramiczny dach szklany. Potężny i efektywny system klimatyzacji automatycznej oferuje pięć różnych trybów regulacji klimatu i utrzymuje przyjemną temperaturę wewnątrz pojazdu przez cały rok i w każdych warunkach pogodowych. Standardowo wyposażony system audio zawiera sześć głośników, napęd CD oraz złącze AUX-IN dla zewnętrznych urządzeń audio. Opcjonalnie, odtwarzacze MP3 i inne urządzenia przechowujące dane lub muzykę mogą być zintegrowane w systemie multimedialnym pojazdu przez interfejs USB.
Modele BMW X1 wyposażone w system nawigacyjny Business lub Professional mają również nowej generacji system iDrive z kontrolerem umieszczonym na konsoli centralnej oraz bezpośrednimi przyciskami wyboru, funkcjonalnymi przyciskami zakładek poniżej panelu klimatyzacji i wyświetlaczem kontrolnym o przekątnej 6.5 lub 8.8 cala. Szeroki zakres systemów wspomagania kierowcy i usług mobilnych od BMW ConnectedDrive są również dostępne. W celu uzupełnienia opcjonalnego systemu Park Distance Control z czujnikami, można zamówić dodatkową pomoc manewrową – opcjonalną kamerę tylna. BMW ConnectedDrive oferuje także dostęp do internetu w samochodzie i innowacyjne rozwiązania dla integracji smartfonów i zewnętrznych odtwarzaczy muzyki.
Opcjonalne aplikacje od BMW ConnectedDrive oferują również atrakcję rozszerzenia zakresu funkcji infotainment w BMW X1. Dzięki tej szczególnej opcji użytkownicy iPhone’a mogą pobierać bezpłatne oprogramowanie z Apple App Store, które umożliwia wybranie stacji radiowych online z całego świata za pomocą systemu iDrive lub wyświetlenie najnowszych postów z ich osobistych kont na Facebooku lub Twitterze na wyświetlaczu kontrolnym samochodu. Dodatkowo, usługi online umożliwiają wysyłanie ustandaryzowanych wiadomości z samochodu. Dodatkowe aplikacje i funkcje będą wprowadzone w przyszłości.
Debiut: pakiet sportowy M dla BMW X1.
Równocześnie z wprowadzeniem na rynek nowego BMW X1 xDrive28i wiosną 2011 roku, w tej serii zadebiutuje pakiet sportowy M. Będzie dostępny dla wszystkich wersji silnikowych kompaktowego modelu BMW X i obejmuje zawieszenie, elementy zewnętrzne i wewnętrzne opracowane specjalnie dla tego modelu. Te funkcje dodatkowo podkreślają sportowe i zwinne właściwości jezdne pojazdu oraz nadają im wyraźny wymiar wizualny. Obejmują one kalibrację zawieszenia sportowego oraz 17-calowe felgi M z podwójnymi szprychami dla jeszcze ostrzejszej dynamiki jazdy. Alternatywnie, pakiet sportowy M może być dostarczony z 18-calowymi felgami M z podwójnymi szprychami.
Pakiet sportowy M dla BMW X1 obejmuje również pakiet aerodynamiczny M, progi drzwi z logo „M” oraz wykończenie BMW Individual High Gloss Shadow Line dla okien i belek dachowych. Wraz z pakietem sportowym M dostępne są również metaliczne kolory nadwozia: Alpine White, Le Mans Blue, Sapphire Black, Space Grey, Vermillion Red i Mineral White.