2010 BMW X6

BMW musiało odświeżyć model X6 w 2009 roku z powodu wprowadzenia norm emisji Euro5, a oprócz kilku ulepszonych silników, dodano także wersję hybrydową.

Jednak to nie był jedyny zmiana wprowadzona przez producenta do modelu Sports Activity Coupe. Dokonano wielu innych ulepszeń zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu. Mimo wszelkich zmian, sprzedaż nie osiągnęła oczekiwanych wyników z powodu światowego kryzysu finansowego, który dotknął rynek.

BMW wprowadziło model X6 w 2008 roku, a jego nietypowa sylwetka została określona jako Sports Activity Coupe. Był to SUV oparty na tej samej platformie co X5, ale z opadającym dachem z tyłu. W modelu na rok 2010 wprowadzono pewne zmiany wizualne, takie jak przeprojektowane reflektory. Producent zamontował także nową pokrywę silnika z wybrzuszeniem, w wersjach Active Hybrid i M.

Jedną z najważniejszych ulepszeń w samochodzie było wnętrze. BMW wsłuchało się w swoich klientów, którzy skarżyli się na opcję tylko czterech siedzeń, i przekształciło tylną kanapę, aby pomieścić trzy osoby. Niemniej jednak, przestrzeń bagażowa była niewielka w porównaniu do innych SUV-ów na rynku.

Pod maską producent zaktualizował ofertę silników. Europejczycy mogli otrzymać crossovera z silnikiem wysokoprężnym z podwójną turbosprężarką, takim jak wersja 4.0d, która dodała prawie 20 koni do stada. Wersja podstawowa również zyskała na mocy. Na koniec, dodano wersję Active Hybrid, która obiecywała doskonałą efektywność paliwową. Była lepsza niż wersja 50i, ale nie tak dobra jak jej główni rywale na rynku.

BMW ogłosiło wersję produkcyjną BMW X6 ActiveHybrid. BMW X6 ActiveHybrid ma swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (IAA) w 2009 roku i trafi do amerykańskich centrów BMW w czwartym kwartale 2009 roku. Technologia ActiveHybrid daje wgląd w przyszłość, osiągając doskonałą dynamikę jazdy przy równocześnie imponującej efektywności. Łączy obie te cechy, aby zapewnić naprawdę unikalne doświadczenie podczas prowadzenia. Pierwsze na świecie Sports Activity Coupe z napędem hybrydowym w pełni wykorzystuje możliwości, jakie daje połączenie silnika spalinowego z silnikami elektrycznymi, aby stworzyć napęd o nowym poziomie dynamiki i efektywności.

Technologia BMW ActiveHybrid oferuje znaczny wzrost dynamiki jazdy oraz jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa o około 20% w porównaniu do porównywalnego pojazdu z napędem wyłącznie spalinowym. Efektem jest jeszcze większa przyjemność z jazdy połączona z lepszą efektywnością paliwową i zarządzaniem emisją CO2, co sprawia, że BMW X6 ActiveHybrid jest prawdziwym przedstawicielem marki BMW na rynku hybrydowym.

Cały układ napędowy w BMW X6 ActiveHybrid składa się z silnika V8 o mocy 400 KM z podwójnym turbodoładowaniem oraz dwóch silników elektrycznych o mocach odpowiednio 91 KM i 86 KM. Maksymalna moc systemu wynosi 480 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 575 lb-ft.

Precyzyjnie kontrolowana interakcja trzech jednostek napędowych optymalizuje ogólną efektywność BMW X6 ActiveHybrid przy wszystkich prędkościach, przyspieszając z miejsca do 60 mph w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalna BMW X6 ActiveHybrid jest elektronicznie ograniczona do 130 mph, a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym UE poprawiono o około 20%, a emisja CO2 wynosi 231 gramów na kilometr. Oceny EPA będą dostępne bliżej wprowadzenia na rynek.

Pierwszy w pełni hybrydowy model BMW jest w stanie poruszać się wyłącznie na zasilaniu elektrycznym – a to całkowicie bez emisji CO2 – do prędkości 37 mph (60 km/h), z silnikiem spalinowym, który automatycznie uruchamia się w razie potrzeby.

Te osiągi są możliwe dzięki zastosowaniu aktywnej skrzyni biegów w dwóch trybach. Idealna kombinacja dwóch trybów napędowych może być kontrolowana, aby zwiększyć efektywność i wydajność dynamiczną w każdych warunkach jazdy. Dzięki dwóm silnikom elektrycznym, trzy zestawy planetarne i cztery wielotarcze sprzęgła, moc napędowa jest przekazywana przez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. Jak można się spodziewać w BMW, kierowca ma możliwość ręcznego sterowania skrzynią biegów. Pochwalony system napędu na wszystkie koła xDrive BMW rozdziela moc między przednią a tylną osią.

Silniki elektryczne czerpią swoją energię z wysokonapięciowego pakietu baterii NiMH umieszczonego pod podłogą bagażnika. Ten pakiet baterii zasila również systemy elektryczne pojazdu. Pojemność bagażnika pozostaje zatem taka sama jak w oryginalnym BMW X6. Podczas hamowania i/lub zwalniania, energia kinetyczna jest przekształcana w energię elektryczną, która jest przechowywana w pakiecie baterii. Aby zapewnić tę funkcję, jeden lub oba silniki elektryczne działają jako generator, zasilając z powrotem wytworzoną energię elektryczną do wysokotemperaturowej baterii.

Unikalna efektywność zapewniona przez aktywną skrzynię biegów w dwóch trybach.

Technologia BMW ActiveHybrid została opracowana specjalnie do użycia w szczególnie dynamicznym pojeździe oraz w szerokim zakresie praktycznego zastosowania. Dużą zaletą jest zatem optymalizacja efektywności napędu we wszystkich zakresach prędkości i warunkach.

Aktywna skrzynia biegów w dwóch trybach opiera się na ECVT (elektryczna płynna skrzynia biegów), działającej w dwóch odrębnych trybach. Jeden tryb jest przeznaczony do jazdy w warunkach stop-and-go oraz przy niskich prędkościach, a drugi do jazdy przy wyższych prędkościach.

Z postoju i przy niskich prędkościach aktywowany jest tylko jeden z dwóch silników elektrycznych. Gdy kierowca wymaga większej mocy lub wyższej prędkości, drugi silnik elektryczny automatycznie uruchamia silnik spalinowy. Drugi silnik elektryczny następnie działa jako generator, aby dostarczyć zasilanie elektryczne do systemów pojazdu. Podczas stabilnej jazdy przy wyższych prędkościach większość wymaganej mocy dostarcza silnik spalinowy w przeważająco mechanicznym procesie. Ponownie, jeden z dwóch silników elektrycznych działa jako generator.

Elementy mechaniczne, w tym trzy zestawy planetarne i dwa silniki elektryczne, zapewniają w sumie siedem skutecznych biegów. Ta konfiguracja zarządza mocą generowaną przez silnik spalinowy i dwa silniki elektryczne w sposób maksymalizujący wszechstronność jazdy.

Silnik benzynowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem z bezpośrednim wtryskiem wysokiej precyzji.

Silnik spalinowy to innowacyjny silnik V8 z odwróconym przepływem, po raz pierwszy zaprezentowany w BMW X6 xDrive50i. To pierwszy na świecie silnik benzynowy V8 z dwoma turbosprężarkami w sekcji V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów rozwija moc w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Spontaniczna i bezpośrednia reakcja tego silnika wynika z jego zwartej konstrukcji, co pozwala na najkrótsze kolektory wydechowe.

O pojemności 4,4 litra, ten wyjątkowy silnik osiąga swoją maksymalną moc 400 KM w zakresie od 5,500 do 6,400 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 450 lb-ft utrzymywany jest w zakresie od 1,750 do 4,500 obr/min, a bezpośredni wtrysk wysokiej precyzji zapewnia precyzyjne dostarczanie paliwa w każdym momencie. Wtryskiwacze piezoelektryczne umieszczone w komorach spalania pomiędzy zaworami zapewniają płynny, efektywny i czysty proces spalania. Silnik spełnia normy europejskie EU5 oraz standardy ULEV II w USA.

W porównaniu do silnika zamontowanego w BMW X6 xDrive50i, ta wersja została zmodyfikowana w wielu aspektach zgodnie z wymaganiami BMW X6 ActiveHybrid. Nie ma rozrusznika, alternatora ani napędu pasowego dla sprężarki klimatyzacji i pompy hydraulicznej. Podwójny obieg chłodzenia został dostosowany do pracy w trybie elektrycznym.

Silniki elektryczne dla zwiększonej wydajności bez dodatkowego zużycia paliwa.

Podczas przyspieszania silnik V8 w BMW X6 ActiveHybrid współdziała z silnikami elektrycznymi, aby zapewnić optymalną efektywność i dynamiczne osiągi. Gdy kierowca wymaga większej mocy, dwa silniki elektryczne zapewniają dodatkowy moment obrotowy dla zwiększenia wydajności. Ten efekt wspomagający znacząco zwiększa całkowitą moc pojazdu, bez zwiększania zużycia paliwa.

Choć oba silniki elektryczne mają niemal tę samą moc, zostały zmodyfikowane w swoich charakterystykach wydajności w celu spełnienia konkretnych wymagań. Moc dostarczana wynosi odpowiednio 91 KM i 86 KM, z wartościami maksymalnego momentu obrotowego wynoszącymi 192 lb-ft i 206 lb-ft.

Silniki elektryczne skutecznie wspierają silnik spalinowy w całym zakresie prędkości. Dodatkowa moc napędowa generowana elektrycznie zmniejsza moc, jaką musi generować silnik spalinowy podczas jazdy z stałą prędkością na autostradzie. Przesunięcia obciążenia są zarządzane tak, aby zapewnić całemu systemowi zwiększoną efektywność we wszystkich warunkach jazdy. Podczas kick-down i maksymalnych przyspieszeń, silniki elektryczne pomagają zapewnić dodatkowy zastrzyk mocy.

Maksymalna moc systemu wynosi 480 KM, a maksymalny moment obrotowy 575 lb-ft. To czyni BMW X6 ActiveHybrid najsilniejszym pojazdem hybrydowym na świecie, a przyspieszenie z miejsca do 60 mph zajmuje zaledwie 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 130 mph.

Tryb wyłącznie elektryczny redukujący emisje do zera.

Dzięki połączeniu aktywnej skrzyni biegów w dwóch trybach i pakietu baterii wysokiej wydajności, BMW X6 ActiveHybrid może poruszać się wyłącznie przy pomocy silników elektrycznych przy niskich prędkościach. Czyni to z niego pojazd o zerowej emisji w takich warunkach.

BMW X6 ActiveHybrid może poruszać się na napędzie elektrycznym bez względu na temperaturę otoczenia, o ile osiągnie minimalne temperatury robocze dla płynu chłodzącego silnika, płynu do skrzyni biegów oraz akumulatora wysokotemperaturowego. Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym wynosi 37 mph, a maksymalny zasięg to 1,6 mili.

Podczas jazdy elektrycznie, BMW X6 ActiveHybrid zachowuje wszystkie swoje funkcje bezpieczeństwa i komfortu. Hamulce pozostają w pełni operacyjne dzięki elektrycznemu zasilaniu próżniowemu i nie wymagają, aby silnik spalinowy rozwijał swój pełny efekt. To samo dotyczy Elektronicznego Wspomagania Kierownicy, gdzie wspomaganie kierowania jest generowane na żądanie przez silnik elektryczny.

Nawet klimatyzacja pozostaje w pełni dostępna bez ograniczeń, działając efektywnie na elektrycznie zasilanej sprężarce klimatyzacji. Ponieważ pakiet baterii dostarcza moc elektryczną do 12-woltowej sieci pokładowej przez konwerter napięcia, wszystkie inne systemy, takie jak oświetlenie, infotainment i systemy bezpieczeństwa pozostają w pełni funkcjonalne.

Regeneracja energii: energia elektryczna wytwarzana bez dodatkowego zużycia paliwa.

BMW X6 ActiveHybrid wyposażone jest w udoskonaloną wersję regeneracji energii hamowania, która już wcześniej była wykorzystywana w niektórych aktualnych modelach BMW z napędem wyłącznie spalinowym. W tym przypadku silniki elektryczne działają jako generatory podczas zwalniania lub hamowania, aby dostarczyć energię elektryczną do pakietu baterii.

Ten proces odzyskuje energię, która w przeciwnym razie zostałaby utracona w konwencjonalnych pojazdach w postaci ciepła, które uchodzi przez hamulce. W zależności od prędkości drogowej, jeden lub oba silniki elektryczne mogą pełnić funkcję regeneracji.

Moc generowana przez generator wynosi około 50 kW, co stanowi około 25 razy więcej niż moc dostarczana przez oryginalną regenerację energii hamowania BMW.

Generator dostarczający siłę hamowania elektrycznego.

W trybie generatora dwa silniki elektryczne odzyskują dużą część energii, która musi zostać rozproszone, aby spowolnić pojazd. Siła hamowania generowana w ten sposób wynosi do 0,3 G, co znacząco zmniejsza wymagania dotyczące systemu hamulcowego.

Sensotroniczna Akcja Hamowania (SBA) w BMW Active Hybrid X6 może być używana w dowolnym momencie bez bezpośredniego połączenia mechanicznego między pedałem hamulca a obiegiem hydraulicznym. Ruch pedału jest rejestrowany przez czujniki i dzielony przez jednostkę sterującą na siłę hamowania generowaną przez regenerację i konwencjonalne hamowanie hydrauliczne. W tym samym czasie zintegrowany symulator siły pedału generuje typowe odczucie hamowania dla kierowcy jako dodatkowy element w tym rozwiązaniu typu brake-by-wire.

Aktywny serwohamulcowe buduje ciśnienie hamulcowe na podstawie sygnałów emitowanych przez jednostkę sterującą. Aby zapewnić pomoc w zakresie mocy hamowania również w trybie wyłącznie elektrycznym, BMW X6 ActiveHybrid wykorzystuje elektryczną pompę próżniową. Mechaniczna funkcja awaryjna gwarantuje pełne działanie systemu hamulcowego w przypadku awarii lub usterki w systemie elektrycznym. W takim przypadku wymagana siła hamowania generowana jest tylko przez system hydrauliczny, jak w konwencjonalnym pojeździe.

Podstawowym zadaniem systemu SBA jest maksymalizacja wykorzystania siły hamowania dostępnej dzięki procesowi regeneracji. Poprzez napęd xDrive, system hybrydowy w BMW X6 ActiveHybrid jest w stanie przesyłać regeneracyjne siły hamowania do wszystkich czterech kół. A kiedy wymagana siła hamowania przekracza poziom 3 metrów/sek, jednostka sterująca generuje dodatkową siłę hamowania za pomocą mechanicznych hamulców przy pomocy aktywnego serwohamulca.

W krytycznych sytuacjach hamulcowych dla stabilności jazdy, jednostka sterująca otrzymuje dodatkowe sygnały z Dynamicznej Kontroli Stabilności, wpływające na hamulce i zarządzanie silnikiem, aby utrzymać pojazd na właściwej drodze. Dzięki temu zapewnione jest bezpieczne hamowanie w każdych warunkach, niezależnie od tego, czy wymagana siła hamowania generowana jest elektrycznie, czy hydraulicznie.

Wszystkie systemy stabilizacji jazdy są dostosowane do dynamicznego charakteru BMW X6 ActiveHybrid. Dynamiczna Kontrola Trajektorii, na przykład, zapewnia maksymalną przyczepność i moc napędową na luźnych nawierzchniach, takich jak śnieg czy piasek, dzięki wyższym prógom poślizgu. A gdy tryb DTC jest aktywowany, kierowca może wybrać szczególnie sportowy styl jazdy, aż do kontrolowanego poślizgu w zakrętach.

BMW xDrive: inteligentny napęd na wszystkie koła dla większej wydajności, optymalnej stabilności jazdy i przyczepności.

Sportowe zachowanie BMW X6 ActiveHybrid jest w dużej mierze zasługą systemu napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Elektronicznie kontrolowane, zmienne rozdzielenie mocy napędowej z przodu do tyłu daje BMW X6 ActiveHybrid doskonałą przyczepność i poprawioną dynamikę jazdy.

xDrive zapewnia płynne rozdzielenie mocy napędowej przez skrzynkę rozdzielczą z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, które przekazuje moc do osi o optymalnym kontakcie i przyczepności na drodze. W normalnych warunkach BMW xDrive rozdziela moc napędową między przednią i tylną osią w proporcji 40:60. Czujniki stale mierzą poślizg kół zarówno z przodu, jak i z tyłu, i zmieniają równowagę mocy napędowej w ułamku sekundy. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów napędu na wszystkie koła, xDrive „patrzy w przyszłość” i nie tylko reaguje, gdy koło już zaczęło się ślizgać.

Elektryczne wspomaganie kierownicy dla jeszcze większej efektywności.

BMW X6 ActiveHybrid jest pierwszym Sports Activity Vehicle, które wyposażono w Elektroniczne Wspomaganie Kierownicy. Pozwala to na zmienną pomoc w kierowaniu zarówno podczas jazdy z silnikiem spalinowym, jak i w trybie wyłącznie elektrycznym.

Elektroniczne Wspomaganie Kierownicy w BMW X6 ActiveHybrid jest w pełni zintegrowane z układem Servotronic, który działa w zależności od prędkości. Servotronic redukuje wspomaganie przy wysokich prędkościach, zapewniając nie tylko stabilność kierunkową, ale także niezwykle precyzyjne zachowanie w zakrętach. Z drugiej strony, przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania, dodatkowa pomoc mocy znacząco redukuje wymagane siły kierownicze.

Ciecz chłodząca dla jeszcze lepszej wydajności pakietu baterii o wysokiej wydajności.

Wysokonapięciowy pakiet baterii NiMH zastosowany w BMW X6 ActiveHybrid ma całkowitą pojemność 2,4 kWh, z nominalną dostępnością 1,4 kWh. Maksymalna moc wynosi 57 kW, a jednostka sterująca baterią na bieżąco określa dostępny poziom mocy oraz stan naładowania baterii.

Wysokowydajny pakiet baterii posiada własny system chłodzenia cieczą, który zawiera wymiennik ciepła do chłodzenia pakietu baterii poprzez przepływ powietrza z zewnątrz oraz dodatkowo za pomocą obiegu chłodzenia z systemu klimatyzacji. Te dwa obiegi są aktywowane indywidualnie lub w połączeniu ze sobą, w zależności od potrzeb, a jednostka sterująca wybiera najskuteczniejszą i najbardziej efektywną opcję chłodzenia w zależności od temperatury otoczenia i temperatury pakietu baterii.

Chłodzenie przez system klimatyzacji jest aktywowane przez odpowiedni zawór przełączający, a elektryczny kompresor klimatyzacji włącza się automatycznie, gdy to konieczne. Funkcja chłodzenia baterii jest oddzielona od funkcji chłodzenia wnętrza pojazdu. Wykorzystanie systemu klimatyzacji do chłodzenia pakietu baterii jest znacznie bardziej efektywne niż stosowanie chłodzenia powietrzem, co pozwala na utrzymanie pakietu baterii w optymalnej temperaturze roboczej, co z kolei wydłuża czas funkcjonowania hybrydowych funkcji w ekstremalnych warunkach pogodowych i podczas sportowej jazdy. Jak przystało na The Ultimate Driving Machine, BMW X6 ActiveHybrid oferuje doświadczenie jazdy, jakiego nie ma żaden inny hybrydowy pojazd na rynku.

Inteligentne zarządzanie energią i integralny koncept bezpieczeństwa.

Elektronika dla BMW ActiveHybrid została opracowana specjalnie z myślą o efektywności energetycznej i elastyczności jazdy. System kontrolny stale zarządza rozdzielaniem energii w zależności od warunków otoczenia, stanu pojazdu oraz wymagań stawianych przez kierowcę. Dwa kluczowe czynniki kontrolne to stan naładowania pakietu baterii oraz odzyskiwanie energii generowanej podczas regeneracji.

BMW X6 ActiveHybrid spełnia integralne koncepcje bezpieczeństwa BMW, które zostały zaktualizowane dla pojazdów hybrydowych. Przykłady cech tego konceptu bezpieczeństwa to różne kolory kabli, aby uniknąć pomyłek, prezentacja jasnych ostrzeżeń bezpieczeństwa oraz ochrona całego systemu elektrycznego za pomocą dodatkowo dużych paneli izolacyjnych i nowo opracowanych złączy.

Wysokonapięciowy pakiet baterii jest umieszczony w wzmocnionej stalowej obudowie i znajduje się tuż nad tylną osią w bardzo bezpiecznym miejscu w przypadku kolizji. Stan pakietu baterii jest na bieżąco monitorowany przez zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa, a kierowca jest natychmiast informowany o wszelkich usterkach, a w razie potrzeby cały system może być automatycznie rozładowany i dezaktywowany. W przypadku wypadku system wyłącza się automatycznie w ułamku sekundy. Centralna elektronika bezpieczeństwa ocenia następnie powagę wypadku i jeśli to możliwe, zapewnia bezpieczny tryb operacyjny.

Specjalna funkcja Auto Start Stop dla hybryd.

BMW X6 ActiveHybrid jest wyposażone w nową generację technologii Auto Start Stop, specjalnie dostosowaną do wymagań pojazdu hybrydowego. Auto Start Stop działa w każdych warunkach temperaturowych. Gdy silnik jest wyłączony, elektryczny kompresor klimatyzacji automatycznie utrzymuje pożądany klimat i temperaturę w kabinie pasażerskiej. Wszystkie inne funkcje elektryczne działają nieprzerwanie, a sieć pokładowa zasilana jest energią z pakietu baterii. Hybrydowa funkcja Auto Start Stop może być dezaktywowana, wybierając tryb manualny na automatycznej skrzyni biegów.

Wyświetlacze informują kierowcę o stanie działania i efektywności systemu hybrydowego
.

Stan systemu hybrydowego i aktualne warunki pracy są przedstawiane w dwóch lokalizacjach. Najważniejsze informacje są wyświetlane w zestawie wskaźników, oddzielonym według trybu pracy. Dodatkowe informacje i wyjaśnienia techniczne są prezentowane na Centralnym Wyświetlaczu.

Wyświetlacze napędu są podzielone na konwencjonalny obrotomierz dla silnika spalinowego oraz wyświetlacz napędu elektrycznego w dolnej części zestawu wskaźników. Wyświetlacz napędu elektrycznego pokazuje stan naładowania pakietu baterii, status regeneracji oraz stan działania silnika elektrycznego. W Centralnym Wyświetlaczu te informacje są uzupełnione o dodatkowe dane na temat aktualnych warunków pracy i przepływu energii.

Specjalne ustawienie zawieszenia i lekkie hamulce.

Podwozie i zawieszenie BMW Active Hybrid X6 jest w dużej mierze takie same jak technologia, która już była zamontowana w BMW X6 xDrive50i. Przednie zawieszenie to konfiguracja podwójnego ramienia A, zapewniająca doskonałą dynamikę jazdy, komfort oraz stabilność kierunkową. Samopoziomujące się zawieszenie pneumatyczne zapewnia stałą wysokość przejazdu, nawet przy dużym obciążeniu.

Lekkie hamulce spowalniają BMW X6 ActiveHybrid za pomocą aluminiowych pływających zacisków i tarcz hamulcowych z aluminiowymi piastami (lub „kapeluszami”). Inżynieria materiałów lekkich redukuje masę nieresorowaną i poprawia komfort jazdy oraz zwrotność pojazdu. Średnica tarczy hamulcowej wynosi 15,2 cala z przodu i 13,6 cala z tyłu.

20-calowe lekkie obręcze Aero o zoptymalizowanej aerodynamice zostały opracowane specjalnie dla BMW X6 ActiveHybrid. 19-calowe lekkie obręcze z oponami całorocznymi są dostępne jako opcja. W każdym przypadku opony wyposażone są w technologię runflat, co pozwala kierowcy kontynuować jazdę po całkowitej utracie ciśnienia.

Nadwozie i bezpieczeństwo: inteligentna konstrukcja lekkiej wagi, optymalizująca bezpieczeństwo pasażerów.

Inteligentna konstrukcja lekkiej wagi i specjalna struktura nadwozia o maksymalnej sztywności również charakteryzują unibody BMW X6 ActiveHybrid.

BMW X6 ActiveHybrid wyposażone jest w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły na przednich siedzeniach. Aby chronić pasażerów przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia z tyłu, przednie fotele mają głowice aktywowane w przypadku wypadku, a tylne siedzenia standardowo wyposażone są w mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX. Pojazd jest wyposażony w poduszki powietrzne czołowe, biodrowe oraz boczne poduszki powietrzne chroniące głowę.

Wszystkie systemy zabezpieczeń są kontrolowane przez centralną elektronikę bezpieczeństwa, w tym czujniki przewrócenia. System może aktywować boczne poduszki powietrzne oraz napinacze pasów w przypadku zbliżającego się przewrócenia.

Standardowe adaptacyjne reflektory bi-xenonowe zapewniają optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem poprzez ich kierowanie wraz z pojazdem. Funkcja dziennego światła działa za pomocą pierścieni koronowych. BMW X6 ActiveHybrid również wyposażone jest w czujnik zamontowany na szybie, który automatycznie kontroluje światła i wycieraczki na żądanie. Dodatkowy komfort nocą zapewniają dostępne Automatyczne Światła Drogowe, które automatycznie przyciemniają światła drogowe, gdy wykryją nadjeżdżający pojazd. Standardowy wyświetlacz Head-Up projektuje informacje istotne dla kierowcy na szybie.

BMW X6 ActiveHybrid: Sports Activity Coupe najwyższej klasy, BMW ActiveHybrid z maksymalną efektywnością.

BMW X6 ActiveHybrid łączy innowacyjną koncepcję pojazdu z najnowocześniejszą technologią napędu, aby zapewnić naprawdę unikalne doświadczenie jazdy. Wzmocnienie zarówno dynamicznych osiągów, jak i efektywności czyni Sports Activity Coupe BMW jeszcze bardziej atrakcyjnym. Technologia BMW ActiveHybrid pomaga osiągnąć wysoki poziom efektywności w tym wszechstronnym modelu.

Z zewnątrz BMW X6 ActiveHybrid różni się od konwencjonalnych modeli napędowych jedynie kilkoma detalami. Z elegancką i dynamicznie płynącą linią dachu i cechami charakterystycznymi dla BMW, Sports Activity Coupe oferuje unikalną sportową interpretację tego bardzo wyjątkowego pojazdu z jego bezprecedensowym charakterem, teraz w wersji pełnej hybrydy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.