2010 Chevrolet Camaro

Po siedmioletniej przerwie, Chevrolet zaprezentował piątą generację Camaro, rozpoczynając na nowo najbardziej znaną rywalizację w segmencie pony car pomiędzy tym modelem a słynnym Fordem Mustangiem.

GM musiał zakończyć produkcję czwartej generacji Camaro w 2002 roku z powodu słabych sprzedaży, nie mając od razu zastępstwa. W 2006 roku zafascynował klientów samochodem koncepcyjnym, który zdobył serca widzów. Jego retro styl oraz muskularny wygląd przypominały pierwszą generację tego modelu. Jednak zmiany w przepisach, strajki i inne problemy finansowe spowodowały opóźnienie w wprowadzeniu nowego modelu do wiosny 2009 roku, kiedy to auto w końcu trafiło na wystawy w całych Stanach Zjednoczonych. Od razu zdobył popularność, a w swoim pierwszym pełnym roku produkcji przekroczył 80 000 egzemplarzy. Taki poziom sprzedaży utrzymywał się do 2015 roku, kiedy to nastąpiła wymiana modelu, co uczyniło tę generację Camaro najkrócej żyjącą. Niemniej jednak była ona istotna, ponieważ oznaczała odrodzenie tego słynnego modelu.

Po zaprojektowaniu przez SangYupa Lee w 2005 roku, 2010 Chevrolet Camaro miał przednią część przypominającą Camaro z 1967 roku. Okrągłe reflektory zintegrowane z wklęsłym czarnym grillem podkreślały V-kształtna maska oraz zderzak. Ponadto, kratka w stylu skrzynki przypominała klientom o drugiej generacji tego modelu. Na przedniej części zderzaka producent dodał drugie wloty powietrza o trapezoidalnym kształcie, które poprawiały chłodzenie dodatkowych chłodnic, a z boków znalazły się okrągłe lampy przeciwmgielne.

Z boków, inspirowana retro stylistyka ukazała długą maskę, nachyloną szybę czołową oraz niskie oszklenie. To doprowadziło do wąskich okien bocznych dla drzwi i pasażerów tylnej części, podobnie jak w Camaro z 1967 roku. Nachylone ku przodowi słupki C były grubsze od dołu i zamontowane nad tylnymi błotnikami w stylu butelki coca-coli. Krótkie pokrywy bagażnika z tyłu oraz smukły spoiler podkreślały sportowy charakter samochodu. GM zainstalował cztery prostokątne światła tylne, a dwa wydechy wystawały spod zderzaka z tyłu. 2010 Chevrolet Camaro był dostępny w trzech wersjach: LS, LT i SS. W najniższej wersji producent zamontował stalowe felgi o średnicy 18 cali. Tymczasem wersja LT miała możliwość wyboru felg 18- lub 19-calowych, natomiast SS był jedyną wersją standardowo wyposażoną w zestaw 20-calowy.

Wewnątrz, styl retro utrzymywał się z płaskim panelem deski rozdzielczej oraz zestawem wskaźników z dwoma prostokątnymi wlotami dla prędkościomierza i obrotomierza, flankującymi wyświetlacz TFT. Trójramienna kierownica miała przyciski do obsługi mediów oraz tempomatu. Na szczycie centralnego panelu umieszczono LCD do systemu infotainment, podczas gdy konsola centralna mieściła selektor biegów. Dodatkowe wskaźniki były dostępne, przypominające te zamontowane w wersji SS Camaro z ’67 roku. Przednie fotele kubełkowe z wysokimi bocznymi podparciami były rozdzielone wysokim podłokietnikiem z schowkiem pod spodem, podczas gdy z tyłu znajdowało się kanapowe miejsce dla dodatkowych dwóch pasażerów.

Pod maską, 2010 Chevrolet Camaro był dostępny z silnikiem V6 o pojemności 3,6 litra lub V8 o pojemności 6,2 litra. Obie wersje mogły być połączone z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów, w zależności od opcji. Samochód zainstalowano w niezależne zawieszenie na wszystkich kołach, co było nowością dla Camaro, z przednim wielowahaczowym zawieszeniem i systemem 4,5-wahaczowym dla tylnej osi. Dodatkowo, czterotłoczkowe hamulce tarczowe z ABS były standardem w całej gamie, potwierdzając zamiar producenta, że nowy model to nie tylko styl retro, ale również spełnia współczesne standardy.

Oczekiwanie dobiegło końca. Po siedmioletniej przerwie, nowy Chevrolet Camaro powrócił do salonów dealerskich.

Łącząc świetny wygląd, osiągi i nowoczesną technologię, model Camaro z 2010 roku oddaje hołd swojej tradycji, jednocześnie spełniając oczekiwania klientów dotyczące sportowego coupe XXI wieku.

„Nowy Camaro oferuje nowoczesny, zaawansowany pakiet osiągów, komfortu i technologii,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta i wiceprezydent General Motors. „To osobisty samochód dla pokolenia entuzjastów, zarówno młodych, jak i starszych, który oddaje hołd dziedzictwu Chevroleta Camaro ze współczesnym designem.

Zbudowany na nowej globalnej platformie samochodów osobowych z napędem na tylne koła, Chevrolet Camaro wciela w życie proces rozwoju i projektowania pojazdów GM. Oryginalny koncept projektu powstał w Stanach Zjednoczonych, a inżynieria była współdzielona przez zespoły z Australii i USA. Walidacja odbywała się na drogach na całym świecie, a montaż prowadzony jest przez nagradzaną fabrykę GM w Oshawie, Ontario, Kanada.

Cechy designu

Z projektem bardzo zbliżonym do oryginalnego konceptu, Chevrolet Camaro z 2010 roku nawiązuje do tradycji pierwszej generacji modelu, produkowanej w latach 1967-1969. Dwuosobowe sportowe coupe ma klasyczne proporcje na rozstawie osi wynoszącym 112,3 cala (2852 mm). Całkowita długość Chevroleta Camaro wynosi 190,4 cala (4836 mm), szerokość to 75,5 cala (1918 mm), a wysokość 54,2 cala (1376 mm).

Długi przód i krótki tył są przesunięte na dalekie rogi muskularnych nadwozi, a szybkie, nachylone pod kątem 67 stopni przednie szkiełko przyczynia się do aerodynamicznych osiągów, które obejmują współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0,37 w modelach V-6 i nieco smuklejszy 0,35 Cd w modelu SS z silnikiem V-8.

Otwory arch nadkoli zwróciły szczególną uwagę podczas procesu projektowania. Niezależnie od tego, czy Chevrolet Camaro jest wyposażony w standardowe 18-calowe, czy opcjonalne 19- lub 20-calowe koła, relacja między górną częścią opony a dolną częścią nadkola jest spójna we wszystkich modelach. Wszystkie modele również mają klasyczny motyw designu „V” z przodu, a także 2,5-calowy (63,5 mm) „power dome” w aluminiowej pokrywie, przypominający modele wysokowydajne Chevroleta Camaro. W modelach SS znajduje się symulowany wlot powietrza w górnej części przedniego pasa, a dolny wlot powietrza jest większy.

Na górze projektanci zainspirowali się Corvette i wyrzeźbili podwójne kokpity na dachu, nadając pojazdowi charakterystyczną obecność Chevroleta. Z zewnątrz, słupek B jest niewidoczny dla oka, co nadaje prawdziwy wygląd coupe z twardym dachem. Słupek B zaprojektowano, aby zwiększyć sztywność strukturalną samochodu. A aby zapewnić jakość w procesie produkcji, wykorzystano jednoczęściowe odlewy nadwozia, co zapewnia czystszy wygląd boków, wolny od szwów, szczelin czy plastikowych aplikacji. „Żebra” znajdujące się z przodu tylnych błotników również są znanym motywem stylizacji Chevroleta Camaro.

Oferowane są dziesięć kolorów nadwozia, w tym czarny, Victory Red, Rally Yellow oraz Silver Ice Metallic. Czerwony Jewel Tintcoat jest również dostępny jako opcja. Paleta kolorów obejmuje również Cyber Gray Metallic, Aqua Blue Metallic, Inferno Orange Metallic, biały i Imperial Blue Metallic.

Dostępny jest pakiet stylizacji RS w modelach LT i SS. Obejmuje on reflektory HID z wbudowanymi pierścieniami halo, tylny spojler w LT, specyficzne lampy tylne i 20-calowe koła o wykończeniu Midnight Silver.

Szczegóły wnętrza

W czteroosobowym wnętrzu cabin, dobrze zrealizowana równowaga między dziedzictwem, nowoczesnym designem a dbałością o szczegóły przekazuje prostotę i wyrafinowanie z nowoczesnymi akcentami w zestawie wskaźników, przełącznikach, pokrętłach i oświetleniu. Dostępny pakiet oświetlenia ambientowego, na przykład, oferuje zaawansowaną technologię świetlnych rur LED, nadając kabinie charakterystyczny blask.

Głębokie, wpuszczone wskaźniki, umieszczone w kwadratowych obudowach wykończonych w chromie, nawiązują do klasycznego wnętrza Camaro. Wskaźniki na desce rozdzielczej obejmują zarówno prędkościomierz, jak i wskaźnik obrotów silnika, z centrum informacji dla kierowcy umieszczonym między dużymi wskaźnikami – jego odczyty i funkcje są kontrolowane przez dźwignię na kolumnie kierowniczej. Opcjonalny pakiet wskaźników zamontowanych w konsoli obejmuje ciśnienie oleju, temperaturę oleju, napięcie i temperaturę płynu w skrzyni biegów. Pakiet wskaźników jest dostępny w modelach 2LT i 2SS.

Tapicerka materiałowa jest standardowa, a fotele wykończone skórą znalazły się w modelach 2LT i 2SS. Ręczne czterostopniowe regulacje obejmują ustawienia przód/tył oraz góra/dół dla fotela kierowcy oraz dwustopniową regulację dla pasażera. Fotele podgrzewane, wykończone skórą, z sześciostopniową regulacją elektryczną kierowcy są opcjonalne.

Standardowe kolory wnętrza materiałowe LT oraz SS to czarny, szary i beżowy. Przesuwanie przednich foteli wynosi 8,5 cala (216 mm) z przodu do tyłu. W modelach SS fotele mają charakterystyczne logo SS na zagłówku z kontrastowym szwem. Opcjonalny pakiet wykończenia wnętrza Inferno Orange będzie również dostępny w wnętrzach skórzanych.

Wszystkie modele są wyposażone w trójramienną kierownicę z ręczną regulacją nachylenia/kolumny. Tempomat i tylne ogrzewanie są również standardowe, podczas gdy skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, redundantne przyciski na kierownicy, Bluetooth i port USB są częścią dostępnego pakietu wygody i łączności dla kierowcy. W skład pakietu wchodzi także zdalne uruchamianie dla pojazdów z automatyczną skrzynią biegów, a także moduł interfejsu dla urządzeń osobistych, takich jak iPody.

Wkrótce po rozpoczęciu produkcji klienci będą mogli zamówić krótką dźwignię Hurst, która umożliwia szybkie, precyzyjne zmiany biegów.

Systemy rozrywkowe Chevroleta Camaro obejmują radio CD o jednym napędzie z sześcioma głośnikami, standardowe w modelach LS, LT i SS. Premium, 245-watowy system audio Boston Acoustics z dziewięcioma głośnikami można zamówić w modelach 1LT i SS. Radio satelitarne XM jest standardowe we wszystkich modelach.

Wszystkie modele obejmują również elektryczne zamki drzwiowe i okna sterowane elektrycznie dla kierowcy i pasażera. Pojemność ładunkowa może być zwiększona dzięki standardowemu składaniu tylnej kanapy. Pojemność bagażnika wynosi 11,3 stopy sześcienne (320 litrów).

Bezpieczeństwo

Chevrolet Camaro oferuje kompleksowy system funkcji bezpieczeństwa – począwszy od mocnej struktury nadwozia i integralnej klatki bezpieczeństwa wokół kabiny pasażerskiej. W kluczowych obszarach całej struktury wykorzystano stal o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości. Technologie bezpieczeństwa obejmują również:

  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu w podwójnej fazie
  • Poduszki powietrzne umieszczone w fotelach kierowcy i pasażera, chroniące klatkę piersiową w przypadku uderzenia bocznego
  • Poduszki powietrzne na głowę dla pasażerów z przodu i z tyłu
  • Ograniczniki obciążenia pasów bezpieczeństwa dla foteli przednich oraz napinacze
  • System detekcji pasażera z przodu, który wykrywa dzieci i osoby o małym wzroście, a także tłumi uruchamianie poduszki powietrznej, gdy jest to konieczne.

W obu drzwiach zastosowano blokadę, aby zapobiec wtargnięciu do kabiny pasażerskiej i zwiększyć sztywność struktury drzwi, angażując uchwyt wmontowany w podłogę.

Silniki

Jeśli chodzi o osiągi, Chevrolet Camaro z 2010 roku zaskakuje w nieoczekiwany sposób. Zaawansowany silnik V-6 o pojemności 3,6L z bezpośrednim wtryskiem i zmiennym czasowaniem zaworów jest standardowy w modelach LS i LT. Oferuje moc i efektywność, z mocą 304 koni mechanicznych (227 kW) i oceną EPA wynoszącą 29 mpg w jeździe autostradowej.

Sportowy Chevrolet Camaro SS oferuje dwa silniki V-8 o pojemności 6,2L, w tym jeden z systemem Active Fuel Management, który pomaga poprawić gospodarkę paliwową przez wyłączanie czterech cylindrów podczas niektórych warunków jazdy z lekkim obciążeniem. Ten model osiąga 25 mpg w ocenie EPA dotyczącej zużycia paliwa na autostradzie.

Rzeczywiście, zaskakująca gospodarka paliwowa nowego Chevroleta Camaro poprawia doświadczenia z jazdy. Modele LS i LT mają ocenę EPA wynoszącą 18 mpg w mieście i 29 na autostradzie przy automatycznej skrzyni biegów; oraz 17 w mieście i 29 na autostradzie z manualną skrzynią biegów. Chevrolet Camaro SS z automatyczną skrzynią biegów ma ocenę 16 w mieście i 25 na autostradzie; oraz 16 w mieście/24 na autostradzie z manualną skrzynią biegów. Warto zauważyć, że żaden z modeli Chevroleta Camaro nie podlega federalnym podatkom od niskiej ekonomiki paliwowej.

Dla porównania, droższy Dodge Challenger SRT8 z 2009 roku oferuje porównywalną moc w porównaniu do Chevroleta Camaro SS z manualną skrzynią biegów – 425 (317 kW) w porównaniu do 426 (318 kW) – i ma ocenę EPA wynoszącą 14 w mieście i 22 na autostradzie. Po porównaniu modeli z automatyczną skrzynią biegów, Chevrolet Camaro ponownie wygrywa, ponieważ Challenger SRT8 ma ocenę 13 w mieście i 19 na autostradzie.

Wszystkie silniki Chevroleta Camaro przekazują swoją moc do responsywnego podwozia, które posiada niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu, duże układy hamulcowe na czterech kołach z standardowym ABS oraz elektroniczny system kontroli stabilności StabiliTrak GM.

Silnik V-6 o pojemności 3,6L z bezpośrednim wtryskiem

Silnik V-6 o pojemności 3,6L z bezpośrednim wtryskiem (DI) Chevroleta Camaro dostarcza więcej mocy przy większej efektywności, zachowując gospodarkę paliwową i obniżając emisję – w tym 25-procentowy spadek emisji węglowodorów przy zimnym rozruchu. Bezpośredni wtrysk optymalizuje dostarczanie paliwa do komory spalania, wprowadzając je bliżej komory spalania. Wtryskiwacze paliwa znajdują się pod portami dolotowymi, a paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra. Efektem jest lepsza efektywność procesu spalania, co prowadzi do zwiększonej efektywności paliwowej przy częściowym i pełnym przyspieszeniu.

Silnik 3,6L DI produkuje 304 konie mechaniczne (227 kW) przy 5900 obr./min i 273 lb.-ft. momentu obrotowego (370 Nm) przy 5200 obr./min. Jego blok cylindrów o kącie 60 stopni i głowice cylindrów są odlewane z aluminium, co pomaga zredukować masę. Wykonany z wkładek stalowych wał korbowy zapewnia optymalną wytrzymałość w dolnej części jednostki. Głowice cylindrów zawierają cztery zawory na cylinder, z podwójnym wałkiem rozrządu, który obejmuje nieskończoną regulację fazy wałka.

Pełny układ wydechowy z podwójnymi katalizatorami pomaga zmniejszyć ciśnienie wsteczne, co zapewnia optymalną moc. Pomaga także silnikowi szybciej osiągnąć temperaturę roboczą, aby spalić emisje przy zimnym rozruchu. Mimo stosunku kompresji wynoszącego 11,3:1, silnik 3,6L DI jest zaprojektowany do pracy na zwykłej benzynie.

Silniki 6.2L Chevroleta Camaro SS

W modelu Chevrolet Camaro SS oferowane są dwa silniki V-8 o pojemności 6,2L, w tym nowy L99 w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów oraz LS3 w modelach z manualem. Oba silniki pochodzą z LS3, który zadebiutował w Chevrolecie Corvette z 2008 roku.

Silnik V-8 o kącie 90 stopni zawiera blok aluminiowy (z żeliwnymi wkładkami cylindrowymi) oraz aluminiowe głowice cylindrów. Dolna część silnika zawiera nową strukturalną misę olejową odlaną z aluminium, o pojemności 8,9 kwart (8,5 litra), podczas gdy dwu-zaworowa konstrukcja głowicy cylindrów opiera się na sprawdzonej w wyścigach dynamice przepływu powietrza. Zawory dolotowe mają średnicę 2,16 cala (55 mm), a zawory wydechowe 1,60 cala (40,5 mm).

Silniki 6,2L wykorzystują również wałek rozrządu w stylu rolkowym z 5-procentową większą wysokością zaworów dolotowych w porównaniu do LS3 Corvette. Zarządzają one przepływem powietrza, które jest kierowane przez akustycznie dostosowany kolektor dolotowy o kompozytowej konstrukcji, co zmniejsza różnice w przepływie z cylindra do cylindra. Średnica otworu przepustnicy wynosi 90 mm.

Moc silnika L99 wynosi 400 koni mechanicznych (298 kW) przy 5900 obr./min, a moment obrotowy to 410 lb.-ft. (556 Nm) przy 4300 obr./min. Silnik LS3 osiąga 426 koni mechanicznych (318 kW) przy 5900 obr./min i 420 lb.-ft. (569 Nm) przy 4600 obr./min (wszystkie liczby są certyfikowane przez SAE). Moc wyjściowa L99 jest niższa niż LS3 ze względu na nieco niższy stosunek kompresji (10,4:1 vs. 10,7:1) oraz cechy projektowe systemu Active Fuel Management. L99 jest sparowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Podobnie jak w modelach 3,6L, modele SS wykorzystują pełny układ wydechowy z podwójnymi katalizatorami w celu zmniejszenia ciśnienia wstecznego.

Skrzynie biegów

Wszystkie modele Chevroleta Camaro mogą być wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną lub sześciobiegową automatyczną. Dostępność sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów to nowość w Chevrolet Camaro.

Standardową skrzynią biegów dla silnika 3,6L jest sześciobiegowa skrzynia manualna Aisin AY6. Charakteryzuje się mniejszym oporem przy zmianie biegów i krótszymi skokami, co ułatwia zmianę biegów i daje przyjemność z jazdy. Hydrauliczne sprzęgło i automatyczny mechanizm regulacyjny eliminują potrzebę regulacji przez cały okres eksploatacji skrzyni biegów.

Opcjonalna sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów Hydra-Matic 6L50 jest dostępna w modelach z silnikiem 3,6L. Ma agresywny współczynnik przełożenia 4.07:1 na pierwszym biegu, co zapewnia mocne starty, ale również oferuje wysokie przełożenia odciążające, które zmniejszają obroty silnika i poprawiają wydajność paliwową. 6L50 zawiera również kontrolę zmiany biegów przez kierowcę, który przejmuje kontrolę za pomocą łopatek na kierownicy po wybraniu trybu „M” na dźwigni zmiany biegów w konsoli.

W 6L50 zawarte jest programowanie zmiany biegów w trybie 'Performance Algorithm Shifting’ (PAS). Pozwala to elektronicznemu kontrolerowi skrzyni biegów zignorować automatyczny wybór biegu podczas manewrów z dużymi przyspieszeniami bocznymi.

W modelach SS nowa sześciobiegowa skrzynia manualna Tremec TR 6060 jest połączona z silnikiem LS3. Została zaprojektowana, aby odpowiadać na duże momenty obrotowe silnika, zapewniając jednocześnie krótsze skoki, płynniejsze synchronizacje biegów i lepsze odczucie zmiany biegów przy minimalnych drganiach. Jej specyfikacje obejmują solidne koło zamachowe o średnicy 290 mm i jednopłytowe sprzęgło. Ostatni współczynnik przełożenia dla pojazdów LS3 wynosi 3.45:1.

Największa automatyczna skrzynia biegów w historii GM, sześciobiegowa automatyczna skrzynia Hydra-Matic 6L80, jest połączona z silnikiem L99. Podobnie jak skrzynia 6L50, posiada kontrolę zmiany biegów przez kierowcę i PAS. Ostatni współczynnik przełożenia we wszystkich modelach Chevroleta Camaro z automatyczną skrzynią biegów wynosi 3.27:1.

Jazda i prowadzenie

Całkowicie niezależne zawieszenia z przodu i z tyłu stanowią podstawę Chevroleta Camaro z 2010 roku. Standardowe niezależne zawieszenie tylne to nowość w Chevrolet Camaro i zostało zaprojektowane, aby konkurować z najlepszymi na świecie. To system o pięciu punktach łączących, który zawiera unikalne, L-kształtne górne ramiona kontrolne, które łączą się z knykciem z jednej strony i posiadają poduszkę amortyzacyjną z tyłu.

Opierając się na globalnej architekturze GM z napędem na tylne koła, Chevrolet Camaro osadzony jest na rozstawie osi 112,3 cala (2852 mm), z całkowitą długością 190,4 cala (4836 mm). Szerokość przedniego śladu to 63,7 cala (1618 mm) we wszystkich modelach, podczas gdy tylny ślad w modelach LS i LT wynosi 64,1 cala (1628 mm), a w modelach SS 63,7 cala (1618 mm).

Oferowane są dwa pakiety zawieszenia: FE2 sportowy w modelach V-6 oraz FE3 sportowy w modelach V-8. Zawieszenie przednie ma dwa zawory, z bezpośrednio działającą stabilizacją, która ma wymiar 22.2 x 4 mm w FE2 i 23 x 4.2 mm w FE3. Użyto pustych prętów dla oszczędności masy. Przednie stawki sprężynowe dla modeli FE2 wynoszą 25 Nm, z przejazdem koła wynoszącym 96 mm. Modele FE3 mają sztywniejszą sprężynę o wartości 27 Nm, z przejazdem koła zmniejszonym do 84 mm.

Cechy tylnych zawieszeń obejmują dużą sztywność boczną dzięki trzem bocznym stawom kulowym po każdej stronie. Tylny subframe jest podwójnie izolowany, aby zminimalizować ruchy nadwozia pojazdu i stłumić niedoskonałości drogi. Model FE2 z manualną skrzynią biegów ma stawkę sprężynową wynoszącą 53 Nm, z przejazdem koła wynoszącym 115 mm i wykorzystuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Oś tylna modelu FE3 wykorzystuje mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w modelach z manualną i automatyczną skrzynią biegów; stawka sprężynowa jest zwiększona do 66 Nm, a przejazd koła jest zmniejszony do 100 mm. W tylnej części zastosowano amortyzatory typu coil-over z odizolowaną, pustą stabilizacją. FE2 ma stabilizację tylną o wymiarze 21.7 x 3 mm, podczas gdy duża stabilizacja FE3 ma wymiar 23 x 3 mm.

Półosie na wszystkich modelach V-8 oraz manualnych modelach V-6 mają średnicę 30 mm po stronie lewej i 40 mm po stronie prawej. Ta cecha konstrukcyjna pomaga zredukować oscylację momentu obrotowego z boku na bok i zmniejsza skoki osi.

Hamulce

Przednie hamulce modeli LS i LT obejmują pojedyncze zaciski z tłoczkiem i wirniki o wymiarach 321 mm x 30 mm. Dla długiego okresu eksploatacji, wydajności i stałego odczucia, używa się organicznych, nieazbestowych związków w hamulcach FE2. Z tyłu znajdują się wentylowane tarcze o wymiarach 315 mm x 30 mm, z pojedynczym tłoczkiem aluminiowym.

Pakiet hamulcowy SS z przodu obejmuje wentylowane tarcze Brembo o wymiarach 355 mm x 32 mm z aluminiowymi zaciskami czterotłoczkowymi. Semi-metaliczne podkładki hamulcowe są stosowane na wszystkich czterech rogach modeli FE3 dla doskonałej odporności na blaknięcie i odczucie pedału. Tylne hamulce to wentylowane Brembo o wymiarach 365 mm x 28 mm, z czterotłoczkowymi zaciskami aluminiowymi.

Kierowanie

Precyzyjne kierowanie rack-and-pinion w Camaro z 2010 roku zapewnia świetne informacje zwrotne od kierowcy oraz pewność w zakrętach. Projekt zawiera rack zamontowany przed osią przednią, co poprawia prowadzenie i zapewnia sztywniejszy system, zachowując jednocześnie pewien poziom siły bocznej, co wspomaga stabilność pojazdu podczas wchodzenia w zakręty. Korzystnie wpływa to również na właściwości akustyczne i wibracyjne. Współczynnik kierowania wynosi 16.1:1 we wszystkich modelach, z 2,5 obrotami od krawędzi do krawędzi. Średnica promienia skrętu dla wszystkich kombinacji kół i opon wynosi 37,7 stopy (11,5 metra).

Systemy kontroli podwozia

Wszystkie modele Chevroleta Camaro są wyposażone w czterokanałowy system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, który zawiera funkcję zapobiegającą blokowaniu kół, kontrolę trakcji i aktywny system hamowania, aby kontrolować poślizg kół, optymalizować przyczepność i zwiększać stabilność na mokrej, zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni.

Wszystkie modele SS mają tryb wyścigowy/sportowy, który optymalizuje system elektronicznej kontroli stabilności do jazdy wyścigowej i warunków torowych. Zapewnia mniej kontrolowany poziom stabilności dla doświadczonych kierowców na torach wyścigowych. System kontroli stabilności aktywuje się tylko przy poważnym nadsterowności lub ekstremalnym przyspieszeniu w tym trybie.

Nowością w modelach Chevroleta Camaro SS z manualną skrzynią biegów jest system Performance Launch Control, który jest aktywowany w trybie wyścigowym. Ma na celu kontrolowanie poślizgu kół do optymalnego poziomu, umożliwiając mocne przyspieszenia przy starcie, aby osiągnąć maksymalną przyczepność i przyspieszenie pojazdu.

Hydrauliczne wspomaganie hamulców jest również standardowe we wszystkich modelach. System aktywuje się podczas hamowania awaryjnego, wykrywając prędkość i siłę, jaką kierowca stosuje na hamulce. W pewnych warunkach hydrauliczne wspomaganie hamulców może szybciej i łatwiej aktywować ABS niż pojazdy bez tej funkcji.

Koła i opony

Standardowe w modelach LS są opony BFGoodrich turystyczne w rozmiarze P245/55R18 zamontowane na stalowych kołach 18 x 7,5 cala. Opcjonalne koła to 18 x 7,5 cala i 19 x 8 cali aluminiowe. W przypadku opcjonalnych kół 19-calowych można zamówić opony P245/50R19 Pirelli Pzero Nero M+S.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.