2010 Chevrolet Camaro SS

2010 Chevrolet Camaro SS

Przejdź do galerii zdjęć2010 Chevrolet Camaro SS

Po sześcioletniej przerwie Camaro powróciło na salony i od razu dostępne było w swojej najbardziej pożądanej wersji, Super Sport, czyli SS w skrócie, co bardzo spodobało się klientom.

Camaro, którego retro-stylizację zaprojektował koreański designer SangYup Lee, wróciło do swoich korzeni z rocznika 1967. W przeciwieństwie do swoich dwóch poprzednich generacji, które były hatchbackami, piąta generacja tej słynnej marki to trzyboksowy sedan. Samochód budził emocje również dzięki swojej roli w filmie Transformers jako dobry bohater Bumblebee. Pierwsza generacja Camaro znana była z dużego, potężnego silnika V8, dostępnego w pakiecie Super Sport, a ta nazwa kontynuowała wzbudzanie pasji nawet w czasach Malaise Era, kiedy to stała się mniej potężna niż jej brat Z28 oferowany w drugiej generacji tej marki. Chevrolet Camaro SS z 2010 roku zadebiutowało na salonach w USA w kwietniu 2009 roku i uszczęśliwiło klientów.

Jego odważny przód z okrągłymi, wpuszczonymi reflektorami został odziedziczony po pierwszej generacji Camaro. Dodatkowo, styl siatki w czarnym kolorze i odważny, złoty emblemat w kształcie kokardy potwierdzały zamiar producenta, by z impetem przywrócić do życia ten model. Ponadto, w odróżnieniu od innych modeli, 2010 Chevrolet Camaro SS miał wąski otwór nad kratką i maskę z wlotem powietrza.

Osoby, które dorastały, mając na ścianach plakat pierwszej generacji Camaro SS, z pewnością rozpoznałyby markę i nazwę piątej generacji tego coupe bez zastanowienia. Długi przód, a za nim nisko osadzona szyba z wąskimi oknami, były charakterystyczne dla całej linii. Z kolei 20-calowe felgi aluminiowe były dedykowane wersji 2010 Chevrolet Camaro SS. Producent nie rozważał dodawania większej ilości detali, by ta wersja odróżniała się bardziej od innych modeli. Mimo to, zagorzały fan tego modelu rozpoznałby go. Z tyłu, grube słupki C spotykały się z tylnymi błotnikami w stylu „butelki coca-coli”, które przypominały nowoczesne interpretacje pojazdów z epoki Muscle Car. Z tyłu zamontowano też mały spojler na pokrywie bagażnika, który nie przynosił wielu korzyści aerodynamice, ale podkreślał sportowy wygląd auta. Na koniec, tylny zderzak miał trapezoidalny kształt dolnej osłony, flankerowanej przez dwa okrągłe wydechy pojazdu.

Podobnie jak reszta modeli z linii, 2010 Chevrolet Camaro SS miał wnętrze wypełnione twardym plastikiem. Niemniej jednak, wysokie fotele kubełkowe z przodu oraz tylna ława były pokryte skórą, co stwarzało wrażenie premium dla klientów. Trójramienna kierownica zdobiła deskę rozdzielczą zaprojektowaną z prostokątnymi wskaźnikami, które flankowały wyświetlacz LCD, na którym wyświetlane były informacje nawigacyjne. Na centralnym panelu zainstalowano standardowe radio AM/FM z odtwarzaczem CD i kompatybilnością MP3. Co zaskakujące, łączność Bluetooth była standardem tylko w wersji 2SS, a nie w 1SS.

Zwykle wersję Super Sport Camaro kupowali ci, którzy szukali mocniejszego pojazdu, który mógłby być szybki na ćwierć mili, a jednocześnie komfortowy i dobrze prezentować się na ulicy. Coupe 2010 Chevrolet Camaro SS idealnie wpisywało się w te dwa czynniki. Jego silnik LS3 V8 o mocy 416 KM (421 PS) przekazywał napęd na tylne koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Jednocześnie ci, którzy preferowali dwu-pedałowe rozwiązanie, mogli wybierać wśród 400-konnej (405 PS) jednostki L99 V8, połączonej z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80. Wszystkie wersje SS miały niezależne tylne zawieszenie 4.5-link oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Nareszcie nadszedł ten moment. Po siedmioletniej przerwie, nowy Chevrolet Camaro wrócił do salonów dealerskich.

Łącząc znakomity wygląd, osiągi i nowoczesną technologię, Camaro 2010 oddaje hołd swojej tradycji, jednocześnie spełniając oczekiwania klientów związane z samochodem sportowym XXI wieku.

„Nowe Camaro oferuje nowoczesny, zaawansowany pakiet osiągów, komfortu i technologii,” powiedział Ed Peper, dyrektor generalny Chevroleta i wiceprezydent General Motors. „To samochód osobisty dla pokolenia entuzjastów, zarówno młodszych, jak i starszych, który czci dziedzictwo Chevroleta Camaro poprzez całkowicie współczesny design.

Oparte na nowej globalnej platformie dla samochodów osobowych z napędem na tylne koła, Chevrolet Camaro ucieleśnia globalny proces rozwoju i projektowania pojazdów GM. Oryginalny koncept projektu został opracowany w Stanach Zjednoczonych, a inżynieria była wspierana przez zespoły z Australii i USA. Walidacja miała miejsce na drogach na całym świecie, a montaż obsługuje nagradzana fabryka GM w Oshawie, Ontario, Kanada.

Cechy designu

Z designem bardzo zbliżonym do oryginalnego konceptu, Chevrolet Camaro 2010 uznaje swoje dziedzictwo z pierwszej generacji Camaro, produkowanej w latach 1967-1969. Dwuosobowe coupe sportowe ma klasyczne proporcje na rozstawie osi wynoszącym 112,3 cala (2 852 mm). Całkowita długość Chevroleta Camaro wynosi 190,4 cala (4 836 mm); szerokość i wysokość to odpowiednio 75,5 cala (1 918 mm) i 54,2 cala (1 376 mm).

Długi przedni zderzak i krótki tył są przesunięte do skrajnych krawędzi muskularnych kształtów nadwozia, a szybka, 67-stopniowa szyba przyczynia się do aerodynamicznych osiągów, w tym współczynnika oporu powietrza (Cd) wynoszącego 0,37 w modelach V-6 i nieco bardziej opływowego 0,35 Cd w modelu SS z silnikiem V-8.

Otwory arch nadwozia otrzymały szczególną uwagę podczas procesu projektowania. Niezależnie od tego, czy Chevrolet Camaro jest wyposażony w standardowe 18-calowe, czy opcjonalne 19-calowe lub 20-calowe koła, relacja pomiędzy górną częścią opony a dolną częścią nadkola jest spójna we wszystkich modelach. Wszystkie modele mają również klasyczny motyw designu „V” na przedniej części, w połączeniu z 2,5-calowym (63,5 mm) wybrzuszeniem w aluminiowej masce, przypominającym modele Camaro o wysokich osiągach. W modelach SS znajduje się symulowany wlot powietrza w górnej części przedniego zderzaka, a dolny wlot powietrza jest większy.

Na górze, projektanci zainspirowali się Corvette i wyrzeźbili podwójne kokpity na dachu, nadając pojazdowi charakterystyczny wygląd Chevroleta. Z zewnątrz, słupek B jest niewidoczny dla oka, co nadaje prawdziwy wygląd coupe z twardym dachem. Słupek B został zaprojektowany w celu zwiększenia sztywności strukturalnej samochodu. Aby zapewnić jakość procesu produkcji, jednoczęściowe formowanie nadwozia zapewnia czystszy ogólny wygląd boczny, wolny od szwów, szczelin czy plastikowych aplikacji. „Żebra” znajdujące się z przodu tylnego błotnika to również znane elementy stylizacji Chevroleta Camaro.

Dziesięć kolorów zewnętrznych jest dostępnych, w tym czarny, Victory Red, Rally Yellow i Silver Ice Metallic. Red Jewel Tintcoat jest również dostępny jako opcja. Paleta kolorów obejmuje również Cyber Gray Metallic, Aqua Blue Metallic, Inferno Orange Metallic, White i Imperial Blue Metallic.

Pakiet wizualny RS jest dostępny na LT i SS. Obejmuje reflektory HID z zintegrowanymi pierścieniami halo, tylny spojler na LT, specyficzne lampy tylne i 20-calowe koła z wykończeniem Midnight Silver.

Szczegóły wnętrza

W czteroosobowej kabinie, starannie wykonana równowaga dziedzictwa, nowoczesnego wzornictwa i dbałości o szczegóły przekazuje prostotę i wyrafinowanie z nowoczesnymi detalami w zespole wskaźników, przełącznikach, pokrętłach i oświetleniu. Na przykład dostępny pakiet ambientowego światła oferuje zaawansowaną technologię LED, nadając wnętrzu charakterystyczny blask.

Głęboko osadzone wskaźniki, umieszczone w kwadratowych obudowach wykończonych chromem, nawiązują do klasycznego wnętrza Camaro. Wskaźniki panelu instrumentów obejmują zarówno prędkościomierz, jak i obrotomierz, z centrum informacji kierowcy umiejscowionym pomiędzy dużymi wskaźnikami – jego odczyty i funkcje są kontrolowane za pomocą dźwigni na kolumnie kierowniczej. Opcjonalny pakiet wskaźników montowanych w konsoli obejmuje ciśnienie oleju, temperaturę oleju, napięcie i temperaturę płynu w skrzyni biegów. Pakiet wskaźników jest w standardzie w modelach 2LT i 2SS.

Tapicerka materiałowa jest standardem, a fotele z wykończeniem skórzanym są dostępne w modelach 2LT i 2SS. Czterokierunkowa regulacja ręczna, obejmująca przesuwanie do przodu/tyłu i w górę/w dół na fotelu kierowcy oraz dwukierunkowa regulacja na fotelu pasażera jest w standardzie. Podgrzewane fotele z wykończeniem skórzanym z sześciokierunkową regulacją elektryczną dla kierowcy są opcjonalne.

Zarówno standardowe materiały wnętrza LT, jak i SS oraz dostępne kolory skórzane to czarny, szary i beżowy. Przesuw fotela przedniego wynosi 8,5 cala (216 mm) z przodu do tyłu. W modelach SS fotele mają charakterystyczne logo SS na zagłówku z kontrastowym przeszyciem. Pakiet wykończenia wnętrza Inferno Orange będzie również dostępny z skórzanymi wnętrzami.

Wszystkie modele mają trójramienną kierownicę z ręczną regulacją kąta nachylenia i teleskopową. Tempomat i tylne ogrzewanie również są standardem, podczas gdy skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, dodatkowe przyciski na kierownicy, Bluetooth i port USB są częścią dostępnego pakietu komfortu i łączności kierowcy. W pakiecie znajduje się również zdalny start w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów, a także moduł interfejsu dla osobistych urządzeń do iPodów.

Wkrótce po rozpoczęciu produkcji klienci będą mogli zamówić krótką dźwignię Hurst, która zapewnia szybkie i precyzyjne zmiany biegów.

Systemy rozrywkowe Chevroleta Camaro obejmują jednostkowe radio CD z sześcioma głośnikami, które jest standardem w modelach LS, LT i SS. Premium, 245-watowy system audio Boston Acoustics z dziewięcioma głośnikami można zamówić w modelach 1LT i SS. Radio satelitarne XM jest standardem we wszystkich modelach.

Wszystkie modele mają także elektryczne zamki drzwiowe oraz okna kierowcy i pasażera z funkcją szybkiego otwierania i zamykania. Pojemność bagażnika można zwiększyć dzięki standardowemu składaniu tylnej kanapy. Pojemność bagażnika wynosi 11,3 stopy sześcienne (320 litrów).

Bezpieczeństwo

Chevrolet Camaro oferuje kompleksowy zestaw funkcji bezpieczeństwa – zaczynając od solidnej struktury nadwozia i integralnej klatki bezpieczeństwa wokół kabiny pasażerskiej. W kluczowych miejscach struktury wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości oraz ultra wytrzymałą stal. Technologie bezpieczeństwa obejmują:

  • Poduszki powietrzne dwuetapowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne boczne montowane w fotelach dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne kurtynowe boczne dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu
  • Ograniczniki obciążenia pasów bezpieczeństwa w przednich fotelach oraz napinacze
  • System detekcji pasażera z przodu, który wykrywa dzieci oraz dorosłych o małym wzroście i tłumi rozwijanie poduszki powietrznej, gdy to konieczne.

W obu drzwiach zastosowano pin blokujący, zapobiegający dostawaniu się do kabiny pasażerskiej, co zwiększa sztywność struktury drzwi dzięki połączeniu z wspornikiem osadzonym w panelu rocker.

Napęd

Jeśli chodzi o osiągi, Chevrolet Camaro 2010 zaskakuje w niespodziewany sposób. Zaawansowany silnik V-6 o pojemności 3,6L z bezpośrednim wtryskiem i zmiennym czasowaniem zaworów jest standardem w modelach LS i LT. Oferuje moc i efektywność, osiągając 304 konie mechaniczne (227 kW) i oceny EPA wynoszące 29 mpg w jeździe autostradowej.

Ukierunkowane na osiągi Chevrolet Camaro SS oferuje zestaw silników V-8 o pojemności 6,2L, w tym jeden z systemem Active Fuel Management, który pomaga poprawić ekonomikę paliwa, wyłączając cztery cylindry podczas jazdy w warunkach lekkiego obciążenia. Ten model osiąga 25 mpg w ocenie EPA dla jazdy autostradowej.

Niezwykła ekonomia paliwa nowego Chevroleta Camaro zwiększa komfort jazdy. Modele LS i LT mają ocenę EPA wynoszącą 18 mpg w mieście i 29 na autostradzie przy automatycznej skrzyni biegów; oraz 17 w mieście i 29 na autostradzie przy manualnej skrzyni biegów. Chevrolet Camaro SS z automatyczną skrzynią biegów ma ocenę 16 w mieście i 25 na autostradzie; oraz 16 w mieście/24 na autostradzie przy manualnej skrzyni biegów. Warto zauważyć, że żaden z modeli Chevroleta Camaro nie podlega federalnym podatkom od zużycia paliwa.

Dla porównania, droższy Dodge Challenger SRT8 z 2009 roku oferuje porównywalną moc do Chevroleta Camaro SS z manualną skrzynią biegów – 425 (317 kW) w porównaniu do 426 (318 kW) – i ma ocenę EPA wynoszącą 14 w mieście i 22 na autostradzie. Porównując modele z automatyczną skrzynią biegów, Chevrolet Camaro ponownie wygrywa, z Challengerem SRT8 ocenionym na 13 w mieście i 19 na autostradzie.

Wszystkie silniki Chevroleta Camaro przekazują swoją moc na responsywną konstrukcję, która charakteryzuje się niezależnymi przednimi i tylnymi zawieszeniami, dużymi systemami hamulcowymi na czterech kołach z systemem ABS w standardzie oraz systemem elektronicznej kontroli stabilności GM StabiliTrak.

3,6L bezpośredni wtrysk V-6

Silnik V-6 Chevroleta Camaro o pojemności 3,6L z bezpośrednim wtryskiem (DI) dostarcza więcej mocy przy zwiększonej efektywności, utrzymując ekonomię paliwa i obniżając emisję – w tym 25-procentowy spadek emisji węglowodorów przy zimnym rozruchu. Bezpośredni wtrysk optymalizuje dostarczanie paliwa do komory spalania poprzez wprowadzanie paliwa bliżej komory spalania. Wtryskiwacze paliwa znajdują się pod portami dolotowymi, a paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindra. Efektem jest lepsza efektywność w procesie spalania, co prowadzi do zwiększonej ekonomii paliwa przy częściowym i pełnym przyspieszeniu.

Silnik 3,6L DI produkuje 304 konie mechaniczne (227 kW) przy 5 900 obr./min i 273 lb-ft (370 Nm) momentu obrotowego przy 5 200 obr./min. Jego blok cylindrów i głowice cylindrów są odlewane z aluminium, co pomaga zredukować masę. Wykonany ze stali krzyżak dostarcza optymalnej siły w dolnej części silnika. Głowice cylindrów zawierają cztery zawory na cylinder, z konstrukcją podwójnego wałka rozrządu z nieskończoną regulacją fazy wałka.

Cały podwójny układ wydechowy, z dwoma katalizatorami, pomaga zredukować ciśnienie zwrotne, aby uzyskać optymalną moc. Pomaga również silnikowi szybciej osiągnąć temperaturę roboczą, aby pomóc w spalaniu emisji przy zimnym rozruchu. Mimo współczynnika sprężania wynoszącego 11,3:1, silnik 3,6L DI zaprojektowano do pracy na zwykłym paliwie.

Silniki 6,2L Chevroleta Camaro SS

W Chevrolecie Camaro SS oferowane są dwa silniki V-8 o pojemności 6,2L, w tym nowy L99 w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów i LS3 w modelach z manualną skrzynią biegów. Oba silniki są pochodnymi LS3, który zadebiutował w Chevroleta Corvette z 2008 roku.

90-stopniowy V-8 ma aluminiowy blok (z żeliwnymi wkładkami cylindrów) i aluminiowe głowice cylindrów. Dolna część silnika zawiera nową strukturalną aluminiową miskę olejową, o pojemności 8,9 litra (8,5 litra), podczas gdy konstrukcja głowicy cylindrów z dwoma zaworami opiera się na sprawdzonych w wyścigach dynamikach przepływu powietrza. Zawory dolotowe mają średnicę 2,16 cala (55 mm), a zawory wylotowe mają średnicę 1,60 cala (40,5 mm).

Silniki 6,2L wykorzystują również wałek rozrządu typu roller lifter z 5-procentowym większym dźwignią zaworu na stronie dolotowej niż LS3 Corvette. Zarządza przepływem powietrza, które jest kierowane przez akustycznie dostrojony kolektor dolotowy o kompozytowej konstrukcji, co redukuje wariancję pomiędzy kanałami. Średnica przepustnicy wynosi 90 mm.

Moc dla L99 wynosi 400 (298 kW) przy 5 900 obr./min, a moment obrotowy to 410 lb-ft (556 Nm) przy 4 300 obr./min. LS3 generuje 426 koni mechanicznych (318 kW) przy 5 900 obr./min i 420 lb-ft (569 Nm) przy 4 600 obr./min (wszystkie liczby są certyfikowane przez SAE). Moc L99 jest niższa niż LS3 z powodu nieco niższego współczynnika sprężania (10,4:1 w porównaniu do 10,7:1) oraz cech projektowych systemu Active Fuel Management. L99 jest łączony wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Tak jak w modelach 3,6L, modele SS wykorzystują pełny podwójny układ wydechowy, z dwoma katalizatorami, aby zredukować ciśnienie zwrotne.

Skrzynie biegów

Wszystkie modele Chevroleta Camaro mogą być wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną lub sześciobiegową automatyczną. Dostępność sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów jest nowością w Chevrolet Camaro.

Standardem w silniku 3,6L jest sześciobiegowa skrzynia manualna Aisin AY6. Oferuje mniejszy wysiłek przy zmianie biegów i krótsze skoki, co ułatwia zmianę biegów i poprawia wrażenia z jazdy. Hydrauliczne sprzęgło i samoregulujący mechanizm eliminują potrzebę regulacji przez cały okres eksploatacji skrzyni biegów.

Hydrauliczna sześciobiegowa automatyczna skrzynia 6L50 jest opcjonalna w modelach z silnikiem 3,6L. Ma agresywny przełożenie pierwszego biegu 4,07:1, co zapewnia mocne starty, ale także dostarcza wysokie przełożenia nadbiegu, które zmniejszają obr/min silnika i poprawiają efektywność paliwową. Skrzynia 6L50 zawiera również kontrolę zmiany biegu przez kierowcę, umożliwiając prowadzącemu kontrolę poprzez manetki umieszczone na kierownicy po wybraniu trybu „M” na dźwigni zmiany biegów montowanej w konsoli.

Zmiana biegów z algorytmem wydajności (PAS) jest dostępna w 6L50. Umożliwia elektronicznemu kontrolerowi skrzyni biegów przejęcie automatycznego wyboru biegów podczas manewrów z dużymi przyspieszeniami bocznymi.

W modelach SS nowa sześciobiegowa skrzynia manualna Tremec TR 6060 jest sparowana z LS3. Została zaprojektowana, aby wytrzymać wysokie momenty obrotowe silnika, jednocześnie zapewniając krótsze skoki, płynniejsze synchronizowanie biegów i lepsze odczucia podczas zmiany biegów przy minimalnej lub żadnej wibracji. Jej parametry obejmują solidny 290 mm koło zamachowe i sprzęgło jednostkowe. Ostateczne przełożenie dla pojazdów LS3 wynosi 3,45:1.

Największa automatyczna skrzynia biegów w historii GM, sześciobiegowa automatyczna skrzynia Hydra-Matic 6L80, jest połączona z silnikiem L99. Podobnie jak skrzynia 6L50, oferuje kontrolę zmiany biegu przez kierowcę i PAS. Ostateczne przełożenie we wszystkich modelach Chevroleta Camaro z automatyczną skrzynią biegów wynosi 3,27:1.

Jazda i prowadzenie

W pełni niezależne przednie i tylne zawieszenia stanowią podstawy Chevroleta Camaro 2010. Standardowe niezależne tylne zawieszenie to nowość w Chevroleta Camaro i zostało zaprojektowane, aby konkurować z najlepszymi na świecie. To system 4,5-linkowy, który zawiera unikalne, L-kształtne górne ramię kontrolne, które łączy się z końcówką na jednym końcu i zawiera bushing jazdy z tyłu.

Oparte na globalnej architekturze GM dla samochodów osobowych z napędem na tylną oś, Chevrolet Camaro siedzi na rozstawie osi wynoszącym 112,3 cala (2 852 mm), z całkowitą długością 190,4 cala (4 836 mm). Przedni rozstaw kół jest równy 63,7 cala (1 618 mm) dla wszystkich modeli, podczas gdy tylny rozstaw dla modeli LS i LT wynosi 64,1 cala (1 628 mm), a dla modeli SS 63,7 cala (1 618 mm).

Oferowane są dwa pakiety zawieszenia: FE2 sportowy w modelach V-6 oraz FE3 wydajny w modelach V-8. Przednie zawieszenie ma podwójny system kulowych wahaczy, z bezpośrednio działającą belką stabilizującą, która mierzy 22,2 x 4 mm w FE2 i 23 x 4,2 mm w FE3. Używane są puste belki dla oszczędności masy. Twardość sprężyn przednich dla modeli FE2 wynosi 25 Nm, a skok koła 96 mm. Modele FE3 zawierają twardszą twardość sprężyn 27 Nm, a skok koła jest ograniczany do 84 mm.

Cechy tylnego zawieszenia obejmują wysoką sztywność boczną dla lepszego prowadzenia dzięki trzem bocznym kulowym przegubom z każdej strony. Rama tylna jest podwójnie izolowana, aby zminimalizować ruchy nadwozia i tłumić niedoskonałości drogi. FE2 z manualną skrzynią biegów zawiera twardość sprężyn wynoszącą 53 Nm, z skokiem koła wynoszącym 115 mm, i wykorzystuje ograniczający poślizg dyferencjał. Tylna oś FE3 wykorzystuje ograniczający poślizg dyferencjał zarówno w modelach z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów; a twardość sprężyny tylnej jest zwiększona do 66 Nm, a skok koła jest ograniczany do 100 mm. W tylnej części używane są amortyzatory sprężynowe z odłączoną, pustą belką stabilizującą. FE2 zawiera tylną belkę 21,7 x 3 mm, podczas gdy duża belka FE3 ma 23 x 3 mm.

Półosie na wszystkich modelach V-8 i manualnych modelach V-6 mają średnicę 30 mm po lewej stronie i 40 mm po prawej stronie. Ta cecha konstrukcyjna pomaga zredukować oscylacje momentu obrotowego z boku na bok i zmniejsza skok osi.

Hamulce

Przednie hamulce dla modeli LS i LT obejmują pojedyncze tłoczki z rotorami 321 mm x 30 mm. Dla dłuższej żywotności, wydajności i spójnego odczucia, w hamulcach FE2 używane są organiczne, nieazbestowe związki. Z tyłu znajdują się wentylowane tarcze tylne o wymiarach 315 mm x 30 mm, z pojedynczym tłoczkiem aluminiowym.

Pakiet przednich hamulców SS obejmuje wentylowane tarcze Brembo o wymiarach 355 mm x 32 mm z czterema tłoczkami aluminiowymi. W modelach FE3 używane są półmetaliczne okładziny hamulcowe na wszystkich czterech rogach dla doskonałej odporności na blaknięcie i reakcji pedału. Tylne hamulce to wentylowane Brembo o wymiarach 365 mm x 28 mm, z aluminiowymi czteropunktowymi tłoczkami.

Kierowanie

Precyzyjne kierowanie z przekładnią zębato-pinionową Camara 2010 zapewnia doskonałe informacje zwrotne od kierowcy i pewność podczas zakrętów. Projekt obejmuje mechanizm zamontowany z przodu osi, co poprawia prowadzenie i zapewnia sztywniejszy system, przy jednoczesnym utrzymaniu pewnego stopnia siły bocznej, co pomaga w stabilności pojazdu podczas wchodzenia w zakręty. Korzyści przynosi także dla charakteryzujących się hałasem i wibracjami. Stosunek kierowania wynosi 16,1:1 we wszystkich modelach, z 2,5 obrotami od zamka do zamka. Średnica promienia skrętu dla wszystkich kombinacji kół i opon wynosi 37,7 stopy (11,5 metra).

Systémy kontroli podwozia

Wszystkie modele Chevroleta Camaro zawierają czterokanałowy system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, który obejmuje system ABS, kontrolę trakcji oraz aktywny system hamowania, aby kontrolować poślizg kół, optymalizować przyczepność i zwiększać stabilność na mokrych, ośnieżonych lub oblodzonych drogach.

Wszystkie modele SS mają tryb sportowy/konkurencyjny, który optymalizuje system elektronicznej kontroli stabilności do jazdy wyścigowej i warunków torowych. Umożliwia to mniejszy stopień kontroli stabilności dla ekspertów prowadzących na torze wyścigowym. System stabilności włącza się tylko w przypadku silnego poślizgu lub ekstremalnego przyspieszenia w tym trybie.

Nowością w modelach Chevrolet Camaro SS z manualną skrzynią biegów jest system kontroli startu, który jest włączany w trybie konkurencyjnym. Został zaprojektowany w celu kontrolowania poziomu poślizgu kół, umożliwiając mocne przyspieszenia przy starcie, aby osiągnąć maksymalną przyczepność i przyspieszenie pojazdu.

Hydrauliczne wspomaganie hamulców jest również standardem we wszystkich modelach. System aktywuje się podczas awaryjnego hamowania, wykrywając prędkość i siłę, jaką kierowca stosuje na hamulcach. W pewnych warunkach hydrauliczne wspomaganie hamulców może aktywować ABS szybciej i łatwiej niż pojazdy bez tej funkcji.

Koła i opony

Standardowe w modelach LS to opony BFGoodrich P245/55R18 na 18 x 7,5-calowych stalowych kołach. Opcjonalne koła to aluminiowe koła w rozmiarach 18 x 7,5 cala oraz 19 x 8 cali. Na opcjonalnym kole 19-calowym można zamówić opony P245/50R19 Pirelli Pzero Nero M+S.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.