2010 Honda Accord Crosstour
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoFan123 - ocena: 3/5

"Honda Accord Crosstour to ciekawy model, ale ma swoje wady. Wnętrze jest przestronne, ale jakość materiałów mogłaby być lepsza. Zawieszenie jest komfortowe, ale czasem czuć, że to duży samochód."

2010 Honda Accord Crosstour

Przejdź do galerii zdjęć2010 Honda Accord Crosstour

Pomimo światowego kryzysu finansowego, który wpłynął na sprzedaż producentów samochodów, Honda podjęła trudniejsze wyzwanie i w 2008 roku wprowadziła pięciodrzwiową wersję Accorda, nazwaną Crosstour.

Gdy Honda wprowadziła model Accord w 1976 roku, japoński producent oferował go wyłącznie jako hatchback. Później dodano wersję Sedan, która zwiększyła sprzedaż modelu i stworzyła jeden z najbardziej udanych średniej wielkości sedanów na amerykańskim rynku. Wersja Crosstour miała na celu rozszerzenie obecności firmy w segmencie crossoverów, umieszczając ją pomiędzy modelami CR-V i Pilot. Samochód miał wyższą prześwit niż jego sedanowy brat i był dostępny z opcjonalnym napędem na wszystkie koła. Niestety, moment wprowadzenia na rynek okazał się nieodpowiedni, a sprzedaż gwałtownie spadła. W roku modelowym 2012 producent usunął nazwę Accord z tego modelu i pozostał tylko przy nazwie Crosstour, a w 2015 roku zaprzestał jego produkcji.

Japoński producent stworzył model 2009 Honda Accord Crosstour z przodem podobnym do reszty gamy Accorda. Posiadał prostokątne reflektory, nachylone do tyłu po bokach, które otaczały wyższą kratkę, w której logo marki zajmowało centralne miejsce. Na dolnej części zderzaka dodano odwróconą trapezową wentylację powietrza oraz parę bocznych otworów, w których znajdowały się lampy przeciwmgielne.

Podczas gdy przód wyglądał na odpowiedni dla crossovera, profil był kontrowersyjny. Wysokie dolne panele nadwozia i kształt okna w stylu fastback nie tworzyły idealnego połączenia. Dodatkowo, wyprofilowane linie na bokach, przypominające te z wersji coupe, znikały w połowie drzwi tylnych. Jednak najciekawszą częścią samochodu było jego tylne nadwozie. Było wysokie, a najbardziej tylny zestaw okien bocznych za słupkami C podążał w górę, kończąc się ostrym kątem na tym samym poziomie co głowa kierowcy. Opadająca klapa bagażnika miała poziomy spoiler, który integrował trzecie światło hamowania, podczas gdy lampy tylne były umieszczone w rogach tylnych ćwiartek.

Wewnątrz, deska rozdzielcza podążała za tym samym stylem projektowania, co reszta gamy Accorda. Przed kierowcą znajdował się okrągły zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, flankowanymi wskaźnikami temperatury i poziomu paliwa po lewej i prawej stronie. Powyżej centralnej konsoli, starannie zintegrowany w górnej części deski, znajdował się ośmiocalowy kolorowy wyświetlacz systemu infotainment. Był dostępny z systemem nawigacji opartym na DVD, co ułatwiało klientom poruszanie się po miastach. W centralnej konsoli znajdowało się wiele przycisków i przełączników, chociaż były one logicznie rozmieszczone. W przeciwieństwie do wersji Sedan czy Coupe, 2009 Honda Accord Crosstour miała wysoko zamontowane przednie fotele z niewielkimi bocznymi podparciami. Z tyłu, dzielona (60/40) kanapa mogła zwiększyć już i tak przestronną przestrzeń bagażową. Mimo opadającego dachu, było wystarczająco dużo miejsca na głowę dla pasażerów z tyłu.

Pod maską, model 2009 Honda Accord Crosstour był dostępny z dwoma opcjami silnikowymi: 2.4-litrowym silnikiem czterocylindrowym i 3.5-litrowym V6. Oba były połączone z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Na początku sprzedaży, pierwszy był dostępny wyłącznie z napędem na przednie koła, podczas gdy drugi był dostępny z napędem na wszystkie koła.

Stylistyka i konstrukcja nadwozia Honda Accord Crosstour rozwija się na bazie zaawansowanej konstrukcji modelu Accord Sedan. Architektonicznie podobny do charakterystycznego kształtu Accorda, model Crosstour różni się w wielu miejscach. Żadne panele zewnętrzne nie są wspólne z innymi modelami Accorda. Najbardziej zauważalne różnice to całkowita wysokość nadwozia od podłogi do dachu oraz wyraźne różnice w designie tylnej części pojazdu, aby pomieścić opadającą linię dachu oraz klapę.

Zwiększone wymiary nadwozia w połączeniu z wyższym prześwitem powodują, że kierowca ma doskonały widok na drogę oraz wygodne miejsce na wejście i wyjście z pojazdu. Technologia konstrukcyjna obejmuje strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), ekskluzywny projekt, który zwiększa ochronę pasażerów oraz kompatybilność w przypadku zderzeń czołowych. Rozległe zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości (46 procent) przyczynia się do dużej sztywności skrętnej i statycznej, zmniejszenia wagi i zwiększenia potencjału bezpieczeństwa. Wydajność aerodynamiczna jest zwiększona dzięki strategicznemu zastosowaniu osłon podwozia oraz skrzydeł.

Koncepcja stylizacji zewnętrznej

Stylistyka zewnętrzna opiera się na znanych liniach charakterystycznych Accorda i dodaje bardziej odważny grill z przodu, uzupełniony trwałym wyglądem dolnej części nadwozia, trapezoidalnymi słupkami D oraz agresywną postawą z tyłu. Projektanci dążyli do rozwinięcia stylu Accorda, który już teraz jest mocny, odważny i wyrafinowany. Podobnie jak w przypadku Honda Accord Sedan, design Accord Crosstour jest ostry i silny, z potężną postawą. Z przodu, atrapa chłodnicy Honda Accord Crosstour jest powiększona i podniesiona dla dynamicznej wytrzymałości, a także posiada szerszy i wyższy gril z dużymi, poziomymi szczelinami otoczonymi ostrymi i dużymi reflektorami projektorowymi. Wyraźnie zdefiniowane nadkola przekazują mocną postawę i mięśniowe napięcie. Linie nadkoli wyglądają na poszerzone, jak mocne ramiona, z wyraźnymi liniami charakterystycznymi, które ciągną się prawie wzdłuż całej bocznej części nadwozia, subtelnie przechodząc z linii inwersyjnej w zewnętrzną. Oprócz dostarczania wizualnej odmienności, te linie charakterystyczne komunikują siłę i głębokość konstrukcji. Płynna linia dachu zwęża się gładko w kierunku tylnej części pojazdu, tworząc agresywny design, ukrywający unikalną przestrzeń ładunkową, która może dostosować się do dużych przedmiotów, które przekraczają pojemność normalnego sedana.

Konstrukcja nadwozia

Zwiększona sztywność umożliwia poprawioną dynamikę pojazdu, komfort jazdy oraz ciszę podczas jazdy. Honda Accord Crosstour składa się w 46 procentach z wysokiej wytrzymałości stali (stopień 340 lub wyżej), co pozwala na stworzenie mocnego, a jednocześnie lekkiego nadwozia o wysokiej sztywności i zwiększonym bezpieczeństwie. Struktura nadwozia ACE jeszcze bardziej zwiększa zgodność przy zderzeniach czołowych między pojazdami o różnych wysokościach zderzaków. Projektowane podłogę o maksymalnej wydajności (MEF) składa się z sieci wzdłużnych belek, poprzecznych członów podłogowych i wzmocnień słupków, które przenoszą ciężkie obciążenia, aby zwiększyć bezpieczeństwo w razie wypadku, kierowanie oraz efektywność pakowania. Wysokowytrzymałe stalowe belki rurowe wewnątrz konstrukcji drzwi zapewniają dodatkową odporność na wnikanie.

Funkcje redukcji hałasu, wibracji i szumów (NVH)

Honda Accord Crosstour jest zaprojektowana tak, aby jeździć wyjątkowo płynnie i z zredukowanym hałasem w kabinie. Aby to osiągnąć, pojazd podchodzi do redukcji NVH z dwóch głównych kierunków – tradycyjnej izolacji w podłodze, drzwiach i firewall’u; oraz aktywnych systemów, które współpracują z silnikiem i systemem audio, aby zlikwidować pewne rodzaje niepożądanego hałasu silnika. Użyto systemu potrójnej uszczelki drzwiowej, aby zminimalizować hałas wiatru i drogi. Strategiczne zastosowanie izolacji w tylnych nadkolach również minimalizuje hałas drogowy.

Udoskonalenia aerodynamiczne

Wydajność aerodynamiczna jest zwiększona dzięki zastosowaniu osłon dolnych nadwozia, deflektora pod przednim zderzakiem, przednich skrzydeł, optymalnego nachylenia klapy oraz skutecznego tylnego spojlera.

Prześwit

Prześwit w większości obszaru podwozia wynosi 8.1 cala i przyczynia się do dominującej obecności Honda Accord Crosstour w porównaniu z Accord Sedan. Przednie skrzydła reprezentują najniższy punkt pod pojazdem wynoszący 6.0 cala (oficjalny numer prześwitu dla celów pomiarowych EPA).

Aktywne mocowania silnika

System Aktywne Mocowanie Silnika (ACM) jest używany do minimalizowania efektów wibracji silnika spowodowanych przez system VCM w momencie dezaktywacji cylindrów. Podczas dezaktywacji cylindra, Moduł Kontroli Napędu (PCM) instruuje siłowniki ACM, aby poruszały się zgodnie z ruchami silnika, skutecznie eliminując wibracje występujące przy dezaktywacji cylindra. W kabinie system audio oparty na Aktywnym Kontroli Dźwięku (ASC) dodatkowo minimalizuje wszelkie niepożądane dźwięki związane z funkcjonowaniem systemu VCM. (Więcej informacji w sekcji Wnętrze.) Razem te innowacje pomagają w tym, aby wdrażanie technologii oszczędzającej paliwo było przejrzyste i bezproblemowe dla kierowcy.

Szyby i widoczność

Honda Accord Crosstour została zaprojektowana tak, aby zapewnić doskonałą widoczność na zewnątrz, poprawiając komfort i wygodę dla wszystkich pasażerów. Duży przeszklony dach zapewnia doskonałą widoczność. Głęboko przyciemniane szyby prywatności są stosowane w tylnych drzwiach bocznych, trapezoidalnych tylnych oknach kwartałowych oraz tylnej klapie.

Klapka

Projekt klapy Honda Accord Crosstour z zawiasami z przodu tworzy szerokie otwarcie do pojazdu o szerokości 38.5 cala (980 mm) oraz niskiej wysokości otwarcia wynoszącej 28.4 cala (721 mm). Projekt zawiasu jest tak skonfigurowany, aby użytkownik nie musiał cofać się, gdy drzwi są otwierane lub zamykane. Klapa zawiera duże górne okno i mniejsze dolne okno, co zwiększa widoczność do tyłu przy niższych kątach widzenia. Dolne okno pozwala na zauważenie obiektów, takich jak 3.3-stopowy (1 metr) słupek parkingowy, z odległości tak bliskiej jak 5.3 stopy (1.6 metra). Porównawczo, niektóre projekty CUV, które nie mają dolnego tylnego okna, wymagają około 6.5 stopy lub więcej, aby dostrzec ten sam 3.3-stopowy słupek. Górne szkło klapy zawiera przerywany tylny wycieraczkę i dyszę do spryskiwania. Elektryczny system odparowujący jest wbudowany w górne i dolne sekcje szkła.

Klapa blokuje się i odblokowuje za pomocą zamków drzwi wewnątrz. Aby otworzyć, elektroniczny przycisk pod zadaszeniem tablicy rejestracyjnej zwalnia klapę, gdy pojazd jest odblokowany. Aby ułatwić zamykanie, uchwyt do chwycenia znajduje się pod podstawą klapy. Klapa może być otwierana w ciasnych sytuacjach parkingowych, wymagając minimum 5.9 cala przestrzeni pomiędzy przednią krawędzią klapy a potencjalną przeszkodą, taką jak pobliski pojazd lub ściana. Dwie gazowe sprężyny wspierają otwartą klapę.

Reflektory i światła tylne

Honda Accord Crosstour jest wyposażona w reflektory halogenowe projektorowe do oświetlenia drogowego oraz konwencjonalne reflektory halogenowe do świateł drogowych. Reflektory w stylu projektorowym zapewniają charakterystyczny i sportowy wygląd z jasnym, skupionym strumieniem światła, który zapewnia doskonałą, równomierną dystrybucję światła w porównaniu do konwencjonalnych projektów soczewek reflektorowych. Standardowe lampy przeciwmgielne są zintegrowane w przednim zderzaku. Światła tylne przekazują głęboki, trójwymiarowy wygląd z warstwowymi wewnętrznymi liniami, które owiewają od tyłu pojazdu do nadkoli. Przezroczysta soczewka dla światła wstecznego podkreśla ogólny czerwony design. Obudowy świateł tylnych integrują reflektor boczny i sygnały kierunkowskazów oprócz świateł do jazdy i świateł stopu.

Projekt i konstrukcja drzwi

Drzwi Honda Accord Crosstour są zaprojektowane do działania z solidną precyzją przy użyciu wygodnych trójstopniowych zawiasów detentowych. Dodatkowe wysokiej jakości funkcje obejmują potrójne uszczelki na dole struktury drzwi, które lepiej izolują kabinę od hałasu drogowego. Potrójne uszczelki służą również do trzymania wilgoci, brudu oraz zanieczyszczeń z drogi z dala od obszaru panelu kick – przestrzeni, która czasami może mieć kontakt z odzieżą podczas wsiadania lub wysiadania z pojazdu. Wszystkie klamki drzwi są miękkie w dotyku od spodu, aby poprawić komfort użytkowania.

Włożony klucz pozwala na podnoszenie i opuszczanie szyb oraz otwieranie/zamykanie szyberdachu przez obrót w prawo, aby podnieść i w lewo, aby opuścić. Przycisk odblokowania na pilocie zdalnego otwierania opuści elektryczne szyby i otworzy szyberdach, gdy zostanie naciśnięty przez trzy sekundy i następnie ciągle trzymany.

System automatycznego zamykania/otwierania drzwi można dostosować zgodnie z preferencjami kierowcy. Automatyczne zamykanie może być powiązane z osiągnięciem prędkości pojazdu wynoszącej 10 mil na godzinę (15 km/h), lub z przestawieniem dźwigni zmiany biegów z pozycji park, lub może być całkowicie dezaktywowana.

Automatyczne odblokowywanie, konfigurowalne dla drzwi kierowcy lub wszystkich drzwi, może być powiązane z wyłączeniem zapłonu lub określoną pozycją dźwigni zmiany biegów w położeniu park, lub może być całkowicie wyłączone. Domyślnym ustawieniem dla zamykania jest powiązane z prędkością pojazdu. Domyślne ustawienie dla odblokowywania związane jest z dźwignią zmiany biegów i aktywacją odblokowania tylko dla drzwi kierowcy.

Lusterko boczne

Lusterka boczne pojazdu są aerodynamicznie zoptymalizowane, aby zapobiec hałasowi wiatru i zminimalizować turbulencje. Gdy kierowca wkłada skrzynię biegów wstecz w modelu Honda Accord Crosstour EX-L, lusterko po stronie kierowcy lub pasażera może przechylać się w dół (w zależności od pozycji włącznika lusterka lewego/prawego/wyłączonego), aby ujawniać krawężniki i przeszkody na poziomie gruntu. Model Honda Accord Crosstour EX-L obejmuje pamięć pozycji lusterek powiązaną z profilem siedzenia kierowcy (aktywowaną za pomocą pilota lub przycisków w pobliżu zwolnienia drzwi kierowcy). Wszystkie modele mają podgrzewane lusterka boczne jako standardowe wyposażenie.

Szyberdach

Aby przechylić lub przesunąć szyberdach, kierowca lub pasażer z przodu musi tylko raz nacisnąć przycisk zamontowany na suficie (zamiast przytrzymywać go przez kilka sekund). Szyberdach całkowicie otwiera się lub zamyka automatycznie. Jeśli jednak operator chce jedynie częściowo otworzyć lub zamknąć szyberdach (na przykład aby uzyskać częściową wentylację), lżejsze dotknięcie skutkuje pełną kontrolą manualną. Szyberdach może również przechylać się w celu zapewnienia wentylacji. Wbudowana funkcja auto-rewersu pomaga zapewnić, że szyberdach nie zamknie się zbyt siłowo, jeśli czyjaś ręka lub ramię znajduje się w miejscu zamknięcia szyberdachu. Jeśli wykryta zostanie przeszkoda, mechanizm szyberdachu ponownie otworzy szyberdach.

Podwozie

Accord Crosstour z 2010 roku korzysta z zalet projektu podwozia premium, aby zapewnić satysfakcjonującą i wyrafinowaną dynamikę prowadzenia. Podwójne zawieszenie przednie w układzie typu wishbone oraz wielowahaczowe zawieszenie tylne umożliwiają zarówno płynną jazdę, jak i światowej klasy poziom osiągów, które sprawdzają się zarówno na krętych drogach, długich odcinkach autostrad, jak i w trudnych warunkach pogodowych. Prześwit wynoszący 6.0 cala zwiększa możliwości w warunkach śnieżnych i poszerza dostęp do dróg poza utartymi szlakami. Standardowe funkcje obejmują Vehicle Stability Assist™ (VSA™), powszechnie określane jako Elektroniczna Kontrola Stabilności; czterokołowe hamulce tarczowe; oraz stabilizatory z przodu i z tyłu.

Przedni subframe

W Honda Accord Crosstour zastosowano projekt przedniego „pływającego” subframe’u. Spawany stalowy subframe przymocowany do wzdłużnych belek kadłuba wspiera silnik Accorda, transaksje, skrzynkę transferową, mechanizm kierowniczy i przednie zawieszenie. Przód zestawu subframe’u zaprojektowano w celu zwiększenia sztywności przy minimalnych karach wagowych i wykorzystuje cztery dostosowane gumowe mocowania, aby izolować subframe od głównej struktury nadwozia, tzn. jest „pływający”.

Wzmocnienie znajdujące się pod każdym mocowaniem subframe’u pomaga dodatkowo ustabilizować zestaw, osiągając tym samym liniowe osiągi w zakresie prowadzenia i hamowania. Subframe zawiera dwa Aktywne Mocowania Silnika (ACM), które przeciwdziałają inherentnej wibracji tworzonej przez system Zarządzania Cylindrami (VCM), oraz jedną gumową izolację mocowania skrzyni biegów. „Pływające” mocowania są strategicznie umiejscowione, aby przeciwdziałać hałasom i wibracjom, jednocześnie zmniejszając przenoszenie hałasu i wibracji silnika do kabiny pasażerskiej.

Podwójne zawieszenie przednie typu wishbone

Szeroko rozmieszczone górne i dolne wahacze zapewniają precyzyjne działanie zawieszenia, z jednostkami sprężyny i amortyzatora wolnymi od zacięć powodowanych bocznym obciążeniem, które występują w niektórych mniej zaawansowanych projektach zawieszenia typu strut. Przednie zawieszenie Honda Accord Crosstour jest zmodyfikowaną wersją systemu podwójnego wahacza stosowanego w Accord Sedan i Coupe. Stabilizatory, sprężyny i dampingu zostały zoptymalizowane, aby zapewnić najlepszą kombinację komfortu jazdy i prowadzenia. Dolne ramiona sterujące z przodu są ze stali kutnej i łączą się z subframe’em w sekcji stalowej. Górne ramiona kontrolne wykonane z blachy stalowej łączą się z dłonią ze stali kutnej.

Amortyzatory gazowe z progresywnymi zaworami, napełnione azotem, integrują wewnętrzną sprężynę odbicia. Przy pokonywaniu zakrętów wewnętrzna sprężyna odbicia pozwala amortyzatorowi wywierać dodatkową siłę na sprężynie koła wewnętrznego, aby pomóc w przeciwdziałaniu unoszeniu koła w niektórych sytuacjach. Ta konstrukcja amortyzatorów premium pomaga poprawić zarówno komfort jazdy, jak i reakcję. Ostatecznie poprawia się przyczepność opon do drogi.

Tylni subframe

Tylni subframe, który wspiera większość tylnego zawieszenia oraz jednostkę napędową tylnych osi, wykonany jest z wysokiej wytrzymałości stali, aby zapewnić dużą sztywność i minimalną wagę. Kształt tylnego podwozia jest równie ważny – musi pomieścić komponenty układu napędowego dla dostępnego systemu Real Time 4WD oraz wielowahaczowego tylnego zawieszenia. Aby zapewnić doskonałe właściwości jezdne i prowadzenia, subframe łączy się z jednostką budowlaną w czterech szeroko rozmieszczonych, gumowo-izolowanych miejscach montażowych. Komponenty tylnych zawieszeń, zwłaszcza sprężyny i amortyzatory, są jak najbardziej kompaktowe, aby ułatwić uzyskanie szerokiej, płaskiej powierzchni ładunkowej oraz zapewnić miejsce zarówno na zapasowe koło, jak i zbiornik paliwa. Jednostka napędowa tylnej osi (jeśli jest obecna) jest zamontowana na subframe przy użyciu gumowych izolatorów, aby zablokować hałas i wibracje układu napędowego z kabiny pasażerskiej.

Wielowahaczowe tylne zawieszenie

Tylne zawieszenie Honda Accord Crosstour to kompaktowy układ wielowahaczowy zapewniający doskonałe właściwości jezdne i prowadzenia, minimalną wagę oraz optymalne pakowanie. Przestrzeń zawieszenia wynosi aż 4.3 cala w kompresji i 3.7 cala w odbiciu. Trzy linki, które pozycjonują każde tylne koło bocznie, biegną między zespołem knykcia a subframe’em. Progresywne zawory gazowe napełnione azotem mocują się od dolnego punktu na każdym knykcie do mocnego punktu przymocowania na jednostce budowlanej.

Knykcie mają konstrukcję „w kole”, aby zoptymalizować geometrię zawieszenia i efektywność pakowania. Zgodność gumy zapewnia umiarkowany efekt zbieżności w odpowiedzi na znaczne obciążenia przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu, aby zwiększyć ogólną stabilność. Tylne knykcie wykonane są z aluminium, co pomaga zredukować wagę nieskręcaną dla szybkiej reakcji zawieszenia. Optymalizowane łożyska o wysokiej sztywności dostosowują się do dodatkowych sił związanych z układem napędowym na cztery koła. Sprężyny spiralne, tłumiki i stabilizatory są dostrojone dla najlepszej kombinacji komfortu jazdy i prowadzenia. Montaże tylnego subframe’a i stawki kontrolne boczne zostały dostosowane, aby stworzyć dyskretny poziom bocznej siły przy tylnej osi.

System kierowniczy z przekładnią zębatą

Honda Accord Crosstour cechuje się układem kierowniczym z przekładnią zębatą, z systemem wspomagania o zmiennej czułości. Dla optymalnego odczucia kierownicy, zmiana siły wspomagania jest liniowa z płynnym przejściem od niskiego do wysokiego wsparcia.

System wykorzystuje gumowe mocowania odporne na wysokie temperatury, ciśnieniowe aluminiowe obudowy zębate, niskotaryfowy materiał prowadnicy dla dobrego odczucia oraz zawór amortyzujący, który redukuje wibracje kierownicy. Honda Accord Crosstour zapewnia średnicę skrętu wynoszącą 41.7 stopy, od krawężnika do krawężnika. Przekładnia kierownicza z zębami tworzy stały współczynnik 15.2:1 i wymaga 2.76 obrotów od blokady do blokady.

Czterokołowe hamulce tarczowe z systemem ABS

Składający się z czterokołowych hamulców tarczowych i czterokanałowego systemu ABS, system hamulcowy Honda Accord Crosstour jest dostosowany do stabilnych i liniowych sił hamowania. Wentylowane tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 11.7 cala i grubość 1.1 cala, podczas gdy solidne tylne tarcze mają średnicę 12.0 cala i grubość 0.4 cala. Tylne hamulce korzystają z konfiguracji bębnowej w tarczy dla hamulca postojowego. W przedniej części używane są podwójne tłokowe hamulce z żeliwa, a w tylnej części jednopłytkowe hamulce z żeliwa. Jednostopniowy wzmacniacz próżniowy składa się z jednej komory wzmocnienia o średnicy 10.5 cala.

Aby uzyskać optymalną wydajność przy zmieniających się obciążeniach, technologia systemu Elektronicznej Dystrybucji Hamulca (EBD) monitoruje siłę hamowania i dostosowuje wysiłek hamulca z przodu do tyłu, aby uzyskać maksymalną wydajność hamowania i stabilność. Z tyłu stosowana jest strategia niskiego wycinania, aby pomóc w utrzymaniu stabilności kierunkowej w śliskich warunkach jazdy.

W przypadku, gdy jedno tylne koło zbliża się do zablokowania, wyzwalane jest ciśnienie w tym kole, a także zmniejszana jest siła hamowania na sąsiednim kole, aby pomóc w zachowaniu bocznej stabilności tylnej osi. Hamulec postojowy jest ustawiany za pomocą dźwigni hamulca ręcznego w konsoli.

Koła i opony

Honda Accord Crosstour oferowana jest w dwóch kombinacjach kół i opon. Honda Accord Crosstour EX posiada aluminiowe felgi o rozmiarze 17×6.5 cala oraz opony całoroczne 225/65R17 102T. Honda Accord Crosstour EX-L wyposażona jest w większe aluminiowe felgi o rozmiarze 18×7.0 cala oraz opony całoroczne 225/60R18 100H. Felgi mają pięciopunktowy wzór z offsetem 55 mm. W celu uzyskania maksymalnej pojemności ładunkowej, pod podłogą tylnego bagażnika znajduje się kompaktowe zapasowe koło o przestrzennej formie.

Układ paliwowy

zbiornik paliwa o pojemności 18.5 galona wykonany jest z wysokiej gęstości polietylenu, aby zapewnić niską wagę, odporność na korozję oraz wytrzymałość na uderzenia. Jest umieszczony z przodu tylnego koła i nad wałem napędowym (jeśli jest obecny), aby pomóc w ochronie przed uszkodzeniami w przypadku zderzenia. Kształt zbiornika zaprojektowano tak, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo hałasu spowodowanego falowaniem paliwa. Rury paliwowe i wypełniacz polietylenowy są lekkie i odporne na korozję oraz straty par paliwa. W zbiorniku paliwa znajduje się wydajna pompa paliwowa. Filtr paliwowy jest zaprojektowany na całe życie i nigdy nie wymaga wymiany. Kształt zbiornika paliwa został zmodyfikowany dla pojazdów z systemem Real Time 4WD w celu dostosowania do wału napędowego i podwójnej rury wydechowej, a mimo to zachowuje tę samą pojemność co modele 2WD.

Wnętrze

Honda Accord Crosstour została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu wygodnego, wysokiej jakości i premium środowiska dla maksymalnie pięciu pasażerów oraz poprawionej funkcjonalności bagażowej, która wygodnie spełnia wymagania aktywnego stylu życia. W porównaniu z Accord Sedan i Coupe, Honda Accord Crosstour zapewnia unikalnie wyższą wysokość wejścia i punkt biodrowy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a także zapewnia doskonały widok na drogę.

Obszar ładunkowy zawiera przydatne i wszechstronne funkcje, które sprawiają, że konfigurowanie pojazdu dla osób lub dużych przedmiotów jest przyjemnym zadaniem. Dźwignie w pobliżu wewnętrznych nadkoli, łatwo dostępne z otwarcia klapy, umożliwiają jednorazową konwersję tylnych siedzeń w podłogę, zapewniając szybki dostęp do maksymalnej przestrzeni bagażowej wynoszącej 51.3 stopy sześcienne. Głęboka, ukryta w podłodze pudełko robocze dodaje 1.9 stopy sześciennej przestrzeni do przechowywania. Wyłożona dywanem pokrywa pudełka bagażowego może być odwrócona, aby stworzyć plastikową stronę do przechowywania mokrych lub brudnych przedmiotów. Modele Honda Accord Crosstour EX-L zawierają osłonę prywatności ładunku.

Koncepcja stylizacji

„Premium i aktywne” reprezentuje podwójną funkcjonalność wnętrza Honda Accord Crosstour. Zgodnie z wszystkimi modelami Accorda, zastosowano różne techniki projektowania, aby zwiększyć poczucie szerokości i przestronności w kabinie pasażerskiej, wyrażając jakość premium i gościnności. Wkładkowe rzeźbienie panelu instrumentów w połączeniu z szeroką konsolą środkową zwiększa poczucie przestronności. Intuicyjnie grupowane elementy sterujące dla systemu audio, klimatyzacji oraz dostępnego systemu nawigacji zostały zaprojektowane, aby działały z solidnością i precyzją.

Do wyboru są dwie kombinacje kolorystyczne wnętrza. Wnętrze w kolorze węgla ma na celu przekazanie stylowego i sportowego środowiska i cechuje się monochromatycznym czarnym panelem instrumentów rozdzielonym akcentami w wyglądzie drewna. Wnętrze ivory ma na celu stworzenie wyrafinowanej i jasnej atmosfery i charakteryzuje się dwukolorowym panelem instrumentów z czarnym górnym segmentem i tanowym dolnym segmentem. Akcenty w stylu drewna w obu kombinacjach kolorystycznych dzielą górną i dolną część panelu instrumentów.

Koncepcja pakowania wnętrza

Koncepcja pakowania wnętrza Honda Accord Crosstour dzieli się na dwie odrębne strefy dla wygodnego zakwaterowania pasażerów oraz wszechstronnych możliwości ładunkowych. Strefa pasażerska ma na celu zapewnienie pasażerom wyrafinowanego stylu i zaawansowanych funkcji, podobnych do wszystkich modeli nadwozia Accorda. Strefa bagażowa kontynuuje temat premium z wyraźnie widocznym zastosowaniem materiałów wysokiej jakości nad linią podłogi, a następnie dodaje bardziej wytrzymałą wszechstronność pod podłogą.

Panel instrumentów

Zespół wskaźników kierowcy zawiera dwa duże analogowe wskaźniki, jeden dla prędkościomierza i jeden dla obrotomierza, każdy otoczony srebrnymi pierścieniami wykończeniowymi dla sportowego wyglądu premium. Wskaźniki Honda Accord Crosstour wykorzystują niebieskie podświetlane wskaźniki dla premium wyglądu. Obrotomierz z maksymalnym zakresem 8000 RPM i prędkościomierz o wartości 160 mph są flankowane przez wskaźniki temperatury i paliwa. Poniżej zespołu wskaźników znajduje się wyświetlacz LCD, który może pokazywać licznik kilometrów, funkcje Trip A lub Trip B, temperaturę zewnętrzną i powiadomienia o konserwacji.

Środkowy panel został starannie zaprojektowany, aby zapewnić maksymalną widoczność i łatwość obsługi. Centralny wyświetlacz jest zamontowany na górze centrum, aby zapewnić dobrą widoczność, a elementy sterujące są zamontowane niżej dla łatwiejszego zasięgu. Przełączniki dla systemu audio, elementy sterujące klimatu oraz system nawigacji (jeśli jest obecny) są zgrupowane w odpowiednich strefach, różniących się według typu funkcji. Pozycje i rozmiar przycisków są ustawione według częstotliwości użytkowania. Elementy sterujące są wmontowane w wykończenie z wysokiej jakości materiałów dla eleganckiego wyglądu i odczucia. Dla dodatkowego odróżnienia przyciski sterujące klimatu są w jasnoszarym kolorze, a przyciski audio są czarne.

Honda Accord Crosstour EX oraz EX-L (bez nawigacji) posiadają trójlinowy wyświetlacz centralny, który oferuje cyfrowy zegar; wskaźnik trybu audio; informacje o stacji i treści dla FM, XM (w EX-L), informacje o utwór i czasie dla CD oraz podłączonych mediów USB EX-L; podwójne odczyty temperatury kontroli klimatu oraz cyfrowy kompas. Honda Accord Crosstour EX-L z nawigacją integruje 8-calowy ekran w miejscu trójlinowego wyświetlacza oraz pokrętło interfejsu umieszczone nisko na panelu centralnym, w łatwym zasięgu.

Poniżej centralnego wyświetlacza znajdują się dwa ruchome nawiewy klimatyzacyjne, przycisk awaryjnego włącznika oraz lampka sygnalizacyjna wyłączenia poduszki powietrznej dla pasażera. Poniżej nawiewów znajdują się elementy sterujące HVAC. Elementy sterujące systemem audio znajdują się w osobnym rzędzie i mają większe przełączniki, które łatwiej zidentyfikować na pierwszy rzut oka. Modele Honda Accord Crosstour EX i EX-L (bez nawigacji) mają również pokrętło interfejsu w tym miejscu, flankowane przyciskami Menu i Anuluj. Pokrętło obraca się w celu wyboru różnych elementów na ekranie. Naciśnięcie przycisku środkowego wybiera zaznaczony element.

Kierownica

Trójramienna kierownica w Honda Accord Crosstour (owijana skórą w EX-L) ma na celu stworzenie sportowego odczucia. Przełączniki zamontowane na kierownicy do sterowania audio i tempomatem obejmują Tryb, Głośność i Kanał, a także Przyspieszenie, Zatrzymaj, Ustaw/Zmniejsz oraz Wznów/Przyspiesz. Modele Honda Accord Crosstour EX-L dodają przyciski do interfejsu telefonicznego Bluetooth® HandsFreeLink®. W modelach wyposażonych w system nawigacyjny kierownica ma również przyciski aktywacji sterowania głosowego nawigacji. Zakres nachylenia i teleskopu kolumny kierowniczej, a także zakres regulacji wysokości siedzenia poprawiają komfort dla szerokiego zakresu wielkości kierowców.

Dwustrefowa klimatyzacja z systemem filtracji powietrza i kontroli wilgotności

Honda Accord Crosstour jest standardowo wyposażona w automatyczną klimatyzację dwustrefową. Podstawowe elementy sterujące ogrzewaniem, klimatyzacją i wentylacją (HVAC) obejmują indywidualne elementy sterujące dla temperatury, prędkości wentylatora, wyboru otworów wentylacyjnych (centralne, podłogowe i deflektory), tylny elektryczny deflektor oraz świeże lub recyrkulowane powietrze. Aby zmaksymalizować komfort pasażerów tylnych, Honda Accord Crosstour zawiera nawiewy w tylnej konsoli (identyczne z nowymi nawiewami dodanymi do modeli Accord Sedan EX i EX-L w 2010 roku). Przepływ powietrza jest połączony z nawiewami centralnymi z przodu. Automatyczne sterowanie klimatyzacją dwustrefową utrzymuje wybraną przez użytkownika temperaturę na podstawie preferencji kierowcy lub pasażera z przodu. Aspekt dwustrefowy automatycznej klimatyzacji pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu wybrać różne temperatury.

Automatyczna klimatyzacja w modelach z systemem nawigacji związanym z satelitami Honda korzysta z technologii GPS, która inteligentnie modyfikuje ustawienia temperatury po stronie pojazdu skierowanej ku słońcu.

Na podstawie ciągle aktualizowanych informacji o położeniu pojazdu system nawigacyjny określa położenie słońca w odniesieniu do kierowcy i pasażera, a następnie odpowiednio podwyższa lub obniża temperaturę. W trybie AUTO te informacje są łączone z danymi z czujnika słonecznego zlokalizowanego na szczycie panelu instrumentów, aby automatycznie dostosować temperaturę z boku na bok w razie potrzeby, aby zrekompensować asymetryczne nagrzewanie słoneczne.

Aby zapewnić większą efektywność pracy przy utrzymaniu komfortowego klimatu wewnętrznego, Honda Accord Crosstour częściowo miesza chłodniejsze powietrze z kabiny z świeżym powietrzem w dmuchawie, aby zmniejszyć pracę sprężarki o nawet 20 procent (w porównaniu do działania wyłącznie na powietrzu z zewnątrz).

Aby zapobiec nadmiernemu działaniu sprężarki, system klimatyzacji Honda Accord Crosstour ma system wykrywania wilgotności w kabinie. Ten system sterowania zapewnia większy komfort pasażerów i minimalizuje czas pracy klimatyzacji. Po ustawieniu w trybie AUTO czujnik temperatury i wilgotności umieszczony na przodzie kabiny pasażerskiej monitoruje klimat wewnętrzny. Jeśli system stwierdzi, że istnieje niskie prawdopodobieństwo zamglenia okien, to utrzymuje komfortowy poziom wilgotności. Jeśli system wykryje, że mogą wystąpić warunki zamglenia okien, zmienia parametry sterowania klimatem, aby pomóc w utrzymaniu okien w czystości.

Przednie siedzenia

Zapewniające zarówno długoterminowy komfort w części środkowej, jak i mocne wsparcie boczne, przednie siedzenia są identyczne z tymi, które znajdują się w Accord Sedan. Siedzenia posiadają aktywne zagłówki, które pomagają zmniejszyć prawdopodobieństwo urazu szyi w przypadku zderzenia tylniego. Powierzchnie siedzeń z tkaniny w Honda Accord Crosstour EX obejmują 10-stopniową regulację elektryczną (w tym wsparcie lędźwiowe) dla kierowcy oraz 4-stopniową regulację elektryczną dla pasażera z przodu po stronie pasażera. Honda Accord Crosstour EX-L przechodzi na skórzane powierzchnie siedzeń i dodaje funkcję pamięci pozycji dla dwóch kierowców. Funkcja pamięci jest aktywowana przez pilota lub przez panel znajdujący się obok klamki drzwi kierowcy i przypomina również preferencje ustawień lusterek bocznych.

Konsola centralna

Konsola centralna zapewnia 5.3 litra przestrzeni do przechowywania i pełni funkcję szerokiego podłokietnika dla kierowcy i pasażera z przodu. System sprężynowy wspiera działanie pokrywy, która pełni funkcję podłokietnika centralnego. Dodatkowo, w konsoli można pomieścić 19 płyt CD. Podłokietnik przesuwa się do przodu i do tyłu, aby poprawić komfort kierowców o różnych wysokościach.

W konsoli centralnej znajduje się gniazdo wejściowe (aux-in), które obsługuje połączenie z osobistym odtwarzaczem audio z systemem audio pojazdu. W konsoli znajduje się również punkt zasilania 12 V DC. Podłączenie przenośnego urządzenia audio do gniazda aux-in automatycznie ustawia głośność na poziomie wstępnym; po odłączeniu urządzenia głośność wraca do poprzedniego poziomu. Honda Accord Crosstour EX-L dodaje interfejs audio USB w konsoli centralnej.

Tylnie siedzenia 60/40 z dźwigniami do składania jedną ręką

Tylne siedzenia wykorzystują szeroki rozstaw Honda Accord Crosstour i mogą pomieścić do trzech pasażerów. Każde miejsce siedzące na tylnej kanapie ma zagłówek. Podział 60/40 pozwala na częściowy lub pełny dostęp do dodatkowej przestrzeni bagażowej w zależności od priorytetów pasażerskich lub ładunkowych. W składanym centralnym podłokietniku znajduje się miejsce na dwa napoje. W obszarze bagażowym znajdują się dwie dźwignie zwalniające do jednoręcznego składania siedzeń w podłogę, usytuowane w pobliżu otwarcia klapy. Siedzenia tworzą płaską powierzchnię, gdy są złożone, i nie wymagają demontażu zagłówków. Dwie pozycje dolnych haków i zaczepów dla dzieci (LATCH) znajdują się w bocznych miejscach siedzących. Trzy zaczepy fotelików dziecięcych są przewidziane na oparcia tylnej kanapy.

Obszar ładunkowy

2.4L 5AT (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2354 Cm3
Moc143 Kw @ 7000 Rpm
194 Hp @ 7000 Rpm
192 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 4400 Rpm
220 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R18
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9/64.9 In (1
Rozstaw osi110.1 In (2797 Mm)
Prześwit6.2 In (157 Mm)
Pojemność bagażnika25.7 Cuft (728 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4070 Lbs (1846 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

3.5L V6 4WD 5AT (271 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc202 Kw @ 6200 Rpm
275 Hp @ 6200 Rpm
271 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy254 Lb-Ft @ 5000 Rpm
344 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R18
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9/64.9 In (1
Rozstaw osi110.1 In (2797 Mm)
Prześwit6 In (152 Mm)
Pojemność bagażnika25.7 Cuft (728 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4070 Lbs (1846 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5115 Lbs (2320 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

3.5L V6 5AT (271 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3471 Cm3
Moc202 Kw @ 6200 Rpm
275 Hp @ 6200 Rpm
271 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy254 Lb-Ft @ 5000 Rpm
344 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/65 R17
Długość196.8 In (4999 Mm)
Szerokość74.7 In (1897 Mm)
Wysokość65.7 In (1669 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.9/64.9 In (1
Rozstaw osi110.1 In (2797 Mm)
Prześwit6 In (152 Mm)
Pojemność bagażnika25.7 Cuft (728 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3852 Lbs (1747 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.