2010 Jaguar XKR Convertible

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2010 Jaguar XKR Convertible

Przejdź do galerii zdjęć2010 Jaguar XKR Convertible

Jaguar zaprezentował odświeżoną wersję modelu XK w 2009 roku. Oprócz estetycznych i wewnętrznych ulepszeń, poprawiono również gamę silnikową, w tym najsilniejszą wersję, XKR.

Brytyjski producent samochodów był częścią koncernu Ford w 2005 roku, kiedy to wprowadzono drugą generację serii XK. Pod koniec 2007 roku amerykański producent sprzedał markę Tata Motors, która zapewniła fundusze potrzebne do dalszego rozwoju marki oraz jej produktów. Ponadto, Europa szykowała się do wprowadzenia norm emisji Euro 5, które wymagały od producentów uzyskania zatwierdzenia typu do września 2009 roku. W rezultacie Jaguar dostosował się do wymogów i zaprezentował odświeżoną wersję swojego samochodu typu grand tourer, oferowaną jako coupe lub kabriolet.

Ian Callum zaprojektował XK, a poprawienie już pięknego i cenionego pojazdu, nie psując jego czystych linii, było trudnym zadaniem. Mimo to, istniały obszary, w których producent mógł wprowadzić modyfikacje i osiągnąć lepsze wyniki. Z przodu samochód zyskał nowy zderzak z pionowymi wlotami powietrza, które tworzyły kurtynę powietrzną wokół przednich kół, poprawiając aerodynamikę. Dodatkowo, producent dodał opcjonalny pakiet Speed Pack, który wprowadzał niższy splitter przedni, zwiększający stabilność pojazdu przy dużych prędkościach.

Nie było znaczących zmian w sylwetce atrakcyjnego kabrioletu. Jednak spostrzegawcze oko zauważyło nowe lusterka, które miały smukłe, poziome kierunkowskazy. Pionowe wloty w kolorze nadwozia zamontowane na przednich drzwiach odprowadzały powietrze uwięzione w nadkolach. Jaguar wyprodukował XKR Convertible z szerszymi słupkami A, które jednocześnie pełniły funkcję systemu bezpieczeństwa przy dachowaniu, a brakowało innych łuków, które mogłyby zakłócać linię boczną pojazdu. Dach wykonany z płótna składał się z trzech warstw materiału Thinsulate, co zapewniało lepszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi i dźwiękiem. Elektrycznie sterowany dach można było otworzyć lub zamknąć w 18 sekund, naciskając przycisk.

Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane od podstaw z myślą o kierowcy. Z przodu znajdowały się dwa fotele z wysokimi boczkami, oddzielone wąskim środkowym konsolą, która mieściła selektor biegów, kilka uchwytów na napoje oraz schowek pod centralnym podłokietnikiem. Na centralnej konsoli umieszczono standardowy wyświetlacz dotykowy systemu infotainment. W zależności od rynku, XKR Convertible oferował radio satelitarne lub radio DAB. W konsoli instrumentów umieszczono duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały wyświetlacz LCD pokazujący dane z komputera pokładowego. Z tyłu dodano ławkę profilowaną dla dwóch osób, jednak z tak małą ilością miejsca, że trudno było tam się zmieścić.

Najważniejszym ulepszeniem dla XKR Convertible z 2009 roku było to, co znajdowało się pod aluminiową powłoką. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu, samochód mógł zapewnić wyższe prędkości w zakrętach oraz bardziej komfortową jazdę. Choć to rozwiązanie było dostępne w całej gamie, silnik był unikalny. Był to całkowicie nowy, pięciolitrowy silnik V8, wspomagany przez sprężarkę umieszczoną w V silnika. W rezultacie oferował szybszą reakcję na przyspieszenie. Nowa jednostka napędowa dostarczała prawie 25% więcej mocy niż nieodświeżony XKR, współpracując z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Jaguar zaprezentował najnowszą, dramatyczną ewolucję swojego superładowanego coupe Jaguar XKR na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku. Olśniewająca nowa edycja specjalna Jaguar XKR oferuje znacznie wyższą maksymalną prędkość – 174 mph (280 km/h) – oraz odważne zmiany w stylizacji zewnętrznej, które tworzą ostatecznego superładowanego Jaguara.

Jaguar XKR w edycji specjalnej łączy szereg nowych funkcji i pakietów opcjonalnych, które zostały wprowadzone do gamy XK w roku modelowym 2011. Klienci Jaguara mają możliwość personalizacji swojego pojazdu, rozwijając istniejący pakiet Jaguar XKR, aby uzyskać samochód oferujący jeszcze lepsze osiągi, nie rezygnując z wyrafinowania i luksusu, za które każdy Jaguar jest znany.

Wprowadzony w 2009 roku, Jaguar XKR dysponuje nowoczesnym, superładowanym silnikiem AJ-V8 Gen III R o pojemności 5.0 litra, który generuje 510 PS (510 bhp SAE), 625 Nm momentu obrotowego i przyspiesza do 60 mph w zaledwie 4.6 sekundy. Teraz, w wersji edycji specjalnej, maksymalna prędkość Jaguara XKR wzrosła z elektronicznie ograniczonej prędkości 155 mph (250 km/h) do 174 mph (280 km/h) dzięki dodatkowi pakietu Speed Pack. Towarzyszy temu niezwykły silnik oraz zaawansowana sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami montowanymi na kierownicy, lekka aluminiowa struktura nadwozia oraz szereg systemów komputerowo kontrolowanych, w tym aktywna kontrola dyferencjału oraz dynamiczna adaptacja, które gwarantują, że superładowany samochód przyspiesza jeszcze szybciej, prowadzi się precyzyjniej i wyznacza nowe standardy komfortu jazdy.

Korzyści płynące z lekkiego, ale sztywnego i mocnego zaawansowanego aluminiowego nadwozia Jaguara XKR są już uznawane. Ta architektura niesie ze sobą dynamiczne korzyści dzięki swojej sztywności skrętnej, a także oferuje doskonałe bezpieczeństwo oraz cechy naprawy w razie wypadków, stanowiąc idealną bazę do poprawy osiągów w różnych aspektach, w tym optymalizacji zużycia paliwa oraz emisji CO2. Dzięki połączeniu doskonałej wydajności układu napędowego oraz zaawansowanej, lekkiej architektury nadwozia Jaguara XKR, jego ekonomia paliwowa jest porównywalna z poprzednią generacją Jaguara XKR – mimo znacznego wzrostu mocy i wydajności.

Jaguar XKR w edycji specjalnej łączy opcjonalne pakiety Speed i Black, tworząc nowy, odważny model zaprezentowany w Genewie, który ma również opcjonalne wykończenia z fortepianowego czarnego drewna na desce rozdzielczej i czerwone zaciski hamulcowe. Oba pakiety opcji są także dostępne oddzielnie dla klientów, którzy chcą spersonalizować swoje samochody pod względem stylizacji lub dodatkowych osiągów. Niezależnie od wybranej kombinacji, każdy Jaguar XKR oferuje klasyczną mieszankę uwodzicielskiego, potężnego i eleganckiego wyglądu, pięknie wykończonych wnętrz oraz jeszcze bardziej kompleksowej specyfikacji.

Kierowca jest w centrum uwagi w Jaguarze XKR w edycji specjalnej, z ekscytującymi nowymi funkcjami, w tym uznawanym selektorem JaguarDrive™, oraz wysokim poziomem specyfikacji, takim jak 7-calowy ekran dotykowy, 16-stopniowe podgrzewane i wentylowane fotele z pamięcią, premium podsufitka z materiału Jet Suedecloth oraz premium dywaniki Flint Grey. Dodatkowo, specjalnie zaprojektowana walizka Jaguar XK (dostępna jako opcja dla wszystkich modeli XK) została stworzona dla Jaguara XKR w edycji specjalnej. Od 2010 roku gama Jaguar XK (tylko na rynku brytyjskim i niektórych europejskich) będzie wyposażona w system naprawy opon Instant Mobility System. Dzięki przyjęciu IMS na wszystkich modelach, XK zwalnia z przestrzeni 30-litrowej, która teraz jest wykładzina i może pomieścić specjalnie zaprojektowaną walizkę akcesoryjną XK, znacznie zwiększając wszechstronność samochodu.

Nowy Jaguar XKR w edycji specjalnej na rok 2011 składa się z dwóch nowych pakietów stylizacji i osiągów – Speed i Black Pack. Oba są dostępne dla klientów coupe Jaguar XKR oddzielnie i zapewniają nowe poziomy stylizacji i wydajności dla właścicieli, którzy chcą jeszcze bardziej spersonalizować swoje Jaguar.

Pakiet Speed Jaguara XKR

Jaguar XKR z nowym opcjonalnym pakietem Speed pozwala klientom jeszcze bardziej wzmocnić już imponujące możliwości swojego XKR, zwiększając maksymalną prędkość samochodu z 155 mph (250 km/h) do elektronicznie ograniczonej prędkości 174 mph (280 km/h), dzięki unikalnej kalibracji silnika i skrzyni biegów.

Aby zapewnić stabilność Jaguara XKR z pakietem Speed przy dużych prędkościach, coupe wykorzystuje zmodyfikowany przedni aerodynamiczny splitter i większy tylny spojler, co zapewnia lepszą równowagę i redukcję siły nośnej. Komputerowa kontrola aktywnego dyferencjału Jaguara XKR dostosowuje się również, aby zmniejszyć wrażliwość układu kierowniczego przy bardzo dużych prędkościach, co jeszcze bardziej poprawia stabilność i kontrolę kierowcy.

Klienci, którzy zamówią Jaguar XKR coupe z pakietem Speed, otrzymają paletę kolorów, która jest częścią programu Wybór Projektantów Jaguara – szereg kolorów, które zostały szczególnie wybrane, aby podkreślić potencjał osiągów samochodu. Siedem kolorów jest dostępnych w modelach z pakietem Speed – Ultimate Black, Polaris White, Salsa Red, Liquid Silver, Lunar Grey, Kyanite Blue i Spectrum Blue.

Każdy Jaguar XKR z pakietem Speed będzie miał progi boczne i tylny dyfuzor w kolorze nadwozia oraz chromowane wykończenie dla obramowania okien, górnych i dolnych siatkowych krat, bocznych otworów Power Vents i wykończenia klapy bagażnika. Czerwone zaciski hamulcowe z logo Jaguara 'R’ znajdują się wewnątrz 20-calowych felg aluminiowych Kasuga.

Podnosząc maksymalną prędkość Jaguara XKR, nowy samochód poszerza swoje sportowe możliwości, wkraczając jeszcze głębiej w terytorium osiągów super samochodów. Russ Varney, główny inżynier programu serii XK, wyjaśnia filozofię stojącą za ulepszonym Jaguarem XKR: „Z mocą 510 PS i 625 Nm momentu obrotowego, Jaguar XKR ma ogromne rezerwy mocy i przyspieszenia, które imponują każdemu, kto tego doświadczy. Samochód zawsze miał potencjał do osiągania prędkości znacznie wyższych niż jego pierwotny maksymalny limit elektroniczny i wielu naszych klientów wyraziło zainteresowanie samochodem, który można bezpiecznie prowadzić szybciej, gdzie warunki na to pozwalają. Nowy pakiet Speed pozwala im uwolnić część tego potencjału i daje kontrolę nad najszybszym Jaguarem XK, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.”

Potencjał osiągów superładowanego silnika AJ-V8 Gen III R wynika z jego zaawansowanej konstrukcji. Cały aluminiowy silnik o czterech wałkach ma szereg cech, które dostarczają moc o bardzo wysokiej wydajności, w tym bezpośredni wtrysk paliwa kierowany sprayem (SGDI), który poprawia osiągi i wydajność oraz podwójne niezależne zmienne ustawienie wałka rozrządu (DIVCT), które przynosi korzyści w zakresie wydajności i ekonomii, a także redukuje emisje.

Silnik AJ-V8 jest zbudowany na sztywnej aluminiowej konstrukcji z wkładkami żeliwnymi i krzyżowo skręconymi głowicami łożyskowymi, co redukuje hałas, wibracje i szorstkość. Blok jest wytwarzany w wysokociśnieniowym procesie odlewania ciśnieniowego, co zapewnia lepsze wykończenie i większą dokładność wymiarową. Silnik wykorzystuje aluminiowe głowice z czterema zaworami na cylinder oraz wały korbowe z grafitu sferoidalnego i kutych stalowych korbowodów. Po raz pierwszy głowice cylindrów są wykonane z drugorzędnego (recyklingowego) stopu aluminium, co zmniejsza wpływ na środowisko produkcji nowego silnika.

Szóstą generację, system superładowania z podwójnym wirnikiem zainstalowano w silniku Jaguara XKR o mocy 510 PS. Jest to kompaktowa jednostka typu Roots, dostarczająca powietrze przez podwójne intercoolery, które z kolei są chłodzone wodą przez własny dyskretny obieg chłodzenia. Wysokowirnikowa konstrukcja wirnika poprawia termodynamiczną wydajność superładowarki o ponad 20 procent w porównaniu do poprzednika. Poprawia to także jakość dźwięku do tego stopnia, że jednostka jest praktycznie niesłyszalna (sprawiając, że hałas superładowarki staje się przeszłością). Intercoolery obniżają temperaturę sprężonego powietrza, optymalizując tym samym moc i wydajność. Mechanicznie nowa superładowarka i jej intercoolery są efektywnie zapakowane w 'V’ silnika, co pozwala na obniżenie ogólnej wysokości silnika w celu wsparcia wymogów bezpieczeństwa pieszych.

System wtrysku paliwa z sześcioma otworami z centralnym montażem i kierowaniem sprayem dostarcza paliwo pod ciśnieniem do 150 bar bezpośrednio do cylindra. To w znaczny sposób przyczynia się do poprawy dynamicznej reakcji przy niskich prędkościach. Pozycjonowanie wtryskiwaczy zapewnia precyzyjne dostarczanie paliwa do centrum komory spalania, maksymalizując mieszanie powietrza i paliwa oraz poprawiając kontrolę spalania. Paliwo jest dostarczane przez podwójne, wysokociśnieniowe pompy paliwa, które są napędzane przez wałek pomocniczy w nowym bloku silnika.

Efekty chłodzenia ładunku systemu bezpośredniego wtrysku paliwa pozwoliły na zwiększenie współczynnika sprężania silnika superładowanego z 9,1:1 do 9,5:1, co dalej optymalizuje ekonomię paliwową. Podczas fazy rozgrzewania silnika system spalania wykorzystuje różne strategie trybu wtrysku, aby dostarczyć o 50 procent więcej ciepła dla szybkiego rozgrzania katalizatora i redukcji emisji.

Nowy rodzaj zmiennego systemu timingu wałka rozrządu (VCT) wprowadza kolejną nową technologię. Cztery jednostki VCT są aktywowane przez pozytywne i negatywne momenty generowane przy otwieraniu i zamykaniu zaworów dolotowych i wylotowych, zamiast przez ciśnienie oleju. Dzięki temu pompa oleju silnikowego mogła zostać zmniejszona, co oszczędza energię i poprawia zużycie paliwa.

Jednostki VCT działają niezależnie na wszystkich czterech wałkach rozrządu, z 62 stopniami autorytetu na wałkach dolotowych i 50 stopniami autorytetu na wałkach wylotowych. Czasowanie jest optymalizowane przez jednostkę sterującą silnikiem w celu maksymalizacji momentu obrotowego, mocy i ekonomii na każdym etapie prędkości silnika. Nowe jednostki VCT są w stanie osiągać tempo reakcji do trzech razy szybciej niż w poprzednich silnikach Jaguara, z prędkościami działania przekraczającymi 150 stopni na sekundę. To zapewnia natychmiastową reakcję silnika na zapotrzebowanie kierowcy na moc.

Minimalizacja wewnętrznego tarcia jest kluczowa dla poprawy zużycia paliwa i emisji CO2, i była kluczowym celem w projektowaniu silników. W rezultacie nowe silniki Jaguar AJ-V8 Gen III osiągają nowe najlepsze w swojej klasie wyniki, ustanawiając nowy standard wydajności układu napędowego w branży.

Wszystkie łożyska silnikowe zostały zaprojektowane w celu zredukowania tarcia bez kompromisów na niezawodności. Powłoka Diamond-Like Carbon (DLC) została użyta do zmniejszenia tarcia na dźwigienkach pompy paliwa, a solidny smar filmowy zastosowano do pokrycia korpusu tłoków. Nowy olej silnikowy ma niższą lepkość, co przyczynia się do wydłużenia interwałów serwisowych z 10 000 mil do 15 000 mil (lub 12 miesięcy). Silnik V8 jest wyposażony w elektroniczny wskaźnik poziomu oleju dla dodatkowego spokoju ducha.

Jakość dźwięku jest kluczową cechą wszystkich Jaguarów i jest szczególnie cenionym aspektem przez klientów. Mając to na uwadze, inżynierowie Jaguara podkreślili akustyczne informacje zwrotne do wnętrza, aby jeszcze bardziej wzmocnić przyjemność z jazdy.

Oprócz w pełni aktywnego systemu wydechowego, w którym zawory otwierają się, aby zapewnić bardziej satysfakcjonujący dźwięk, nowy Jaguar XKR został zaprojektowany tak, aby zapewnić system informacji zwrotnej z dolotowego, wzmacniając charakter dźwięku V8, który jest często nieobecny w silnikach superładowanych. Pulsacje ciśnienia w kolektorze dolotowym są kierowane do akustycznego filtra na tylnej części silnika, który jest dostrojony do stworzenia sportowego „crescendo” przy wysokich obrotach. Filtr jest kontrolowany przez system zarządzania silnikiem, który pozwala na wprowadzenie dźwięku do kabiny tylko w odpowiednich warunkach jazdy.

Nowy system informacji zwrotnej z dolotu w połączeniu z w pełni aktywnym systemem wydechowym zapewnia najbardziej ekscytujące doświadczenie dźwiękowe, jakie dotychczas dostarczono w Jaguarze.

Pakiet Black Jaguara XKR

Dla klientów, którzy chcą stworzyć naprawdę mocne wrażenie z Jaguarem XKR, nowy opcjonalny pakiet Black pozwala im na posiadanie odważnego i zdecydowanego Jaguara z niezaprzeczalnym wizualnym wpływem dzięki złowrogim, błyszczącym czarnym kołom i detalom zewnętrznym.

Podobnie jak w przypadku pakietu Speed, XKRY wyposażone w pakiet Black mają paletę kolorów ograniczoną do odcieni, które zespół projektowy Jaguara uznał za idealne do stworzenia coupe o natychmiastowej ekskluzywności. Modele Black Pack będą dostępne w kolorach Ultimate Black, Polaris White lub Salsa Red, a także będą miały przyciągające uwagę 20-calowe, błyszczące czarne felgi aluminiowe Kalimnos. Dalsze wykończenia w kolorze błyszczącej czerni zastosowano na obramowaniach okien, przednich kratkach i bocznych otworach Power Vents. Opcjonalne czerwone zaciski hamulcowe kontrastują mocno z czarnymi felgami aluminiowymi, podczas gdy progi przednie i tylne oraz wykończenie klapy bagażnika w kolorze nadwozia dopełniają pakietu. Klienci mają również możliwość zastosowania dynamicznego graficznego wzoru „XKR” na bokach pojazdu, który biegnie wzdłuż progów.

Dyrektor ds. projektowania Jaguara, Ian Callum, mówi, że nowy pakiet Black jest odpowiednim dodatkiem do Jaguara XKR: „Chociaż Jaguar to piękno, to także prędkość i moc. Dzięki opcjonalnemu pakietowi Black można teraz dodać do tej wydajności element dramatu i surowości.”

Oprócz zmian zewnętrznych pakietu Black, program Wybór Projektantów Jaguara wybrał również szereg wykończeń wnętrza, które wspierają wizualny wpływ samochodu. Wszystkie XKRY z pakietem Black będą wykończone skórą z węgla, którą można spersonalizować za pomocą różnych kolorów nici i układu. Dostępne są również trzy wykończenia wnętrza i okleiny na desce rozdzielczej i wykończenia drzwi – Dark Oak, Dark Mesh Aluminium i Piano Black.

Niezależnie od wybranego wykończenia wnętrza, kabina Jaguara XKR jest dowodem współczesnej, sportowej luksusowości, wyjątkowej jakości wykonania i znanej uwagi Jaguara do detali. Wnętrze jest czyste, eleganckie i przestronne, a jednocześnie całkowicie harmonijne z sportowym charakterem zreformowanej zewnętrznej stylizacji.

Najnowsze ulepszenia funkcji prezentowane są przez selektor JaguarDrive™, który jest estetycznie i elegancko umieszczony w centralnej konsoli. Po raz pierwszy zaprezentowany w Jaguarze XF, selektor JaguarDrive™ posiada pokrętło zmiany biegów, które unosi się do ręki kierowcy przy uruchomieniu samochodu, aby zapewnić intuicyjną i ergonomiczną kontrolę nad skrzynią biegów z kompaktowego, oszczędzającego miejsce interfejsu.

Selekcja jest w rzeczywistości znacznie więcej niż tylko dyskretnym, ale całkowicie praktycznym rozwiązaniem do wybierania trybu automatycznego. Nadaje również samochodowi silne „połączenie” z kierowcą – wsiadając do Jaguara XKR, przycisk startu przed selektorem JaguarDrive™ pulsuje na czerwono, jakby był bijącym sercem; naciśnij ten przycisk, aby uruchomić silnik, a odlewany selektor JaguarDrive™ unosi się w dłoń.

Stąd funkcje automatycznej skrzyni biegów są wybierane po prostu przez obracanie pokrętła palcami. Na przykład, wybór z D do Drive Sport jest dokonywany prostym pociągnięciem i obrotem. Powracając z S do D, pokrętło działa z asystą sprężynową, co eliminuje potrzebę pociągnięcia selektora. Nie może być prostsze. A gdy silnik jest wyłączony, selektor JaguarDrive™ automatycznie wraca do pozycji Park.

Powitanie w samochodzie jest również wzmacniane przez jasne wkładki progowe. Wiele innych zmian podkreśla wysoki poziom rzemiosła Jaguara z biżuteryjnymi akcentami. Trójramienna kierownica zawiera dolne ramie owinięte skórą oraz uderzający znaczek „growler” Jaguara. Wskaźniki Jaguara XKR jeszcze bardziej podkreślają sportowy charakter samochodu za pomocą czerwonych wskaźników i białego podświetlenia.

Obudowy drzwi są jeszcze bardziej luksusowo wykonane niż wcześniej, z liniami szycia i nowym podkładem, co nadaje miękki dotyk górnej części obudowy. Skórzane uchwyty drzwiowe wprowadzają również podwójne szycie oraz miękki wkład. W każdym drzwiach zmodyfikowany zestaw przycisków do siedzeń zawiera pojedyncze chromowane włączniki „highlight”.

W prawdziwym, współczesnym stylu Jaguara, wiele istotnych i intuicyjnych technologii jest kontrolowanych za pomocą jasnego i eleganckiego 7-calowego ekranu dotykowego w centralnej konsoli. Ekran dotykowy zapewnia dostęp i kontrolę dla systemu klimatyzacji i systemu audio, dla systemu nawigacji satelitarnej, dla łączności Bluetooth oraz dla przenośnego interfejsu audio Jaguara – które są standardowym wyposażeniem. System nawigacji satelitarnej oferuje mapy DVD, wprowadzenie kodu pocztowego oraz kanał wiadomości o ruchu drogowym. Przenośny interfejs audio oferuje łączność z iPodem oraz podłączenie innych urządzeń przechowujących przez port USB do systemu dźwiękowego w samochodzie, z pełną kontrolą za pomocą ekranu dotykowego.

System audio nowego Jaguara XKR to najwyższej klasy system Bowers & Wilkins o mocy 525 watów z Dolby® ProLogic®II Surround Sound, trzech kanałowej stereo z unikalnym wzmacniaczem, głośników średniotonowych z Kevlaru o wysokiej wydajności i niskiej zniekształceniach oraz specjalnie zaprojektowanych aluminiowych tweetera.

5.0L V8 SC 6AT (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc375 Kw @ 6000-6500 Rpm
510 Hp @ 6000-6500 Rpm
503 Bhp @ 6000-6500 Rpm
Moment obrotowy461 Lb-Ft @ 2500-5500 Rpm
625 Nm @ 2500-5500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 Xr19 || 275/35 Xr19
Długość188.6 In (4790 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość52 In (1321 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/63 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika11.7 Cuft (331 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3968 Lbs (1800 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto12 Mpg Us (19.6 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2292 G/Km

4.2L V8 6AT (420 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4196 Cm3
Moc313.2 Kw @ 6000 Rpm
426 Hp @ 6000 Rpm
420 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 4000 Rpm
560 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.8 Galony (71.2 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 Xr19 || 275/35 Xr19
Długość188.6 In (4790 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość52 In (1321 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/63 In (1
Rozstaw osi108.3 In (2751 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika11.7 Cuft (331 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3671 Lbs (1665 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.