Po zerwaniu współpracy z Fordem, Land Rover starał się poprawić swoją sytuację tak szybko, jak to możliwe, pozyskując środki od nowego właściciela, Tata Motors z Indii.
Chociaż nie miał wystarczających zasobów, aby całkowicie zmienić ofertę, brytyjski producent mógł ulepszyć to, co już miał na liniach montażowych, mianowicie linię Discovery. W 2009 roku wprowadził odnowioną wersję, nazywając ją LR4. Musiał poprawić SUV-a, ponieważ Europa była gotowa na wprowadzenie norm emisji Euro 5, których Discovery nie mogło spełnić z wcześniejszymi silnikami. Dodatkowo producent odświeżył wygląd samochodu.
Przednia część pojazdu zyskała nowe reflektory z podświetlanymi pierścieniami wokół świateł drogowych i mijania. Zmieniono również kształt lamp, które miały okrągłe rozszerzenie w okolicy grilla. Nowe światła przeciwmgielne zamontowano w zredukowanej, chronionej pozycji na zderzaku. Z boku samochód zachował ogólny wygląd, z dwustopniową linią dachu charakterystyczną dla wszystkich modeli Discovery od tego czasu. Z tyłu Land Rover zamontował nowy zestaw lamp tylnych.
W środku producent znacząco poprawił zestaw wskaźników. Zamiast starszych wskaźników i zegarów pochodzących z Forda, brytyjski producent umieścił 5-calowy wyświetlacz LCD, na którym pokazywane są różne dane z komputera pokładowego. Innym ulepszeniem w porównaniu do poprzednika było nieco pochylone w kierunku miejsca kierowcy centrum sterowania. Ułatwiło to dostęp do pokrętła Terrain Response, które przeniesiono na przód konsoli centralnej. Dodatkowo uchwyty na kubki zainstalowano w bardziej dogodnej lokalizacji. Na koniec, oświetlenie wnętrza zrealizowano za pomocą diod LED.
Pod względem wydajności paliwowej i emisji, samochód również został ulepszony. Dodatkowo spełniał standardy ULEV2. W Europie, 3.0-litrowy silnik V6 turbo-diesel stał się nową gwiazdą oferty, oferującą podobne osiągi jak wcześniejszy 3.6-litrowy silnik V8.
Nowy Land Rover LR4 – najbardziej wszechstronny Land Rover w historii
· LR4 – nowa generacja uniwersalnego SUV-a Land Rovera, wprowadzająca nowy silnik, udoskonalone osiągi i świeży design
· Wyszukany, wydajny i mocny nowy silnik LR-V8 5.0L z bezpośrednim wtryskiem
· Imponujący moment obrotowy 375 lb/ft i moc 375 bhp
· Zgodność z normami ULEV2
· Dynamika jazdy na asfaltowych drogach zmieniona dzięki kompleksowym rozwojom systemu podwozia oraz nowej supergładkiej, sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów
· Udoskonalenia w nagradzanym systemie Terrain ResponseTM Land Rovera wzmacniają najlepszą w swojej klasie wydajność w terenie
· Świeża stylistyka zewnętrzna obejmuje nowocześniejszy przód i zmienione światła, w tym diody LED
· Całkowicie nowa kabina oferuje bardziej luksusową i funkcjonalną przestrzeń, z pięcioma lub opcjonalnie siedmioma miejscami
· Przyjazne dla użytkownika nowe funkcje obejmują możliwość systemu kamer 360°, kontrolę uwolnienia zjazdu, pomoc w holowaniu, automatyczną pomoc w włączaniu świateł drogowych oraz bezkluczykowy dostęp i uruchamianie za pomocą przycisku.
Nowa, czwarta generacja wszechstronnego SUV-a Land Rovera zyskuje nową nazwę – Land Rover LR4 – zgodną z jego potężnym i wysoce wydajnym nowym silnikiem LR-V8, świeżą tożsamością zewnętrzną i bardziej luksusową kabiną. Mistrzowska wszechstronność zyskała jeszcze większe możliwości dzięki dynamicznym poprawkom zarówno dla jazdy po drogach, jak i w terenie, a firma Land Rover wprowadziła szereg użytecznych nowych technologii i funkcji.
„Poprzedni model LR3 zdobył ponad 100 międzynarodowych nagród. Ale w nowym LR4 znaleźliśmy sposoby na poprawę praktycznie każdego aspektu projektu i inżynierii pojazdu – niektóre z subtelnymi, inne istotnymi zmianami. Nowy design sygnalizuje kompleksową zmianę inżynieryjną wewnątrz,” mówi Phil Popham, dyrektor zarządzający Land Rovera.
Główną rolę w LR4 odgrywa wysoce wydajny i dopracowany nowy silnik LR-V8 z bezpośrednim wtryskiem. Oferuje on o 25% więcej mocy i o 19% większy moment obrotowy niż poprzedni silnik 4.4-litra. Moc i moment obrotowy są dostępne w całym zakresie obrotów, co zapewnia natychmiastową reakcję na gaz i łatwość w prowadzeniu, osiągając czas 0-60 mph w 7.5 sekundy (0-100 km/h w 7.6 sekundy).
Inżynierowie Land Rovera przekształcili również jazdę w LR4, poprawiając właściwości jezdne i znacznie zwiększając możliwości terenowe w porównaniu do jego poprzednika. Kompleksowe zmiany obejmują nowe komponenty zawieszenia, zmienione układy kierownicze, większe hamulce, udoskonaloną kontrolę trakcji oraz ulepszenia w nagradzanym systemie Terrain ResponseTM, który pomaga zoptymalizować pojazd do praktycznie wszystkich warunków jazdy po drogach lub w terenie.
Ikoniczny design zewnętrzny został zaktualizowany, z wyraźniejszymi i prostszymi powierzchniami z przodu, w tym nowym, bardziej aerodynamicznym zderzaku. Sportowe nowe światła nadają pojazdowi nowy charakter, w tym technologię LED z przodu i z tyłu. Smukłe nowe reflektory zawierają dostępny system „High Beam Assist”, automatycznie włączający lub wyłączający światła drogowe, w zależności od warunków.
Zmiany aerodynamiczne w przedniej części, w tym zmieniony przedni spojler i nowe deflektory kół, pomagają zmniejszyć opór powietrza, zwiększając przepływ powietrza pod podłogą. LR4 wyposażony jest również w nowe 19-calowe koła i opony zoptymalizowane pod kątem oporu toczenia i poprawy zużycia opon.
Wnętrze zostało całkowicie przeprojektowane, z przekształconą deską rozdzielczą i konsolą środkową, nowymi siedzeniami oraz szeregiem nowych, łatwych w obsłudze funkcji.
„Nowe wnętrze ma nie tylko znacznie bardziej luksusowy wygląd i odczucie, ale także poprawioną funkcjonalność. Nowa konsola nachyla się w kierunku kierowcy, przełączniki i kontrolki są bardziej dostępne, a nowe oświetlenie ambientowe LED sprawia, że wnętrze jest przyjemniejsze i łatwiejsze w użyciu po zmroku. Uczyniliśmy również wnętrze bardziej luksusowym, z bardziej gładkimi powierzchniami, miękkimi materiałami i dużą dbałością o szczegóły, takie jak przeszycia,” mówi Gerry McGovern, dyrektor designu Land Rovera.
Nowe funkcje dostępne w LR4 obejmują przenośny interfejs audio, dostępną radio HD, nowy system pięciu kamer „surround” dla łatwiejszego parkowania i holowania oraz nowy system kluczy, który oferuje bezkluczykowy dostęp i uruchamianie za pomocą przycisku.
„Zmiany oraz aktualizacje w LR4 przekształcają wiele aspektów wcześniejszej generacji, jednocześnie zwiększając elastyczność i uniwersalność, z której ten pojazd jest znany. Może pomieścić ogromne ładunki w przestronnym wnętrzu, zdobywać góry, przemierzać kontynenty, holować przyczepy* lub transportować do siedmiu członków rodziny i przyjaciół w wygodzie. Nie mogę sobie wyobrazić bardziej wszechstronnego pojazdu,” mówi Phil Popham.
* Maksymalna waga przyczepy z hamulcami; 7716 lbs (3500 kg)
Całkowicie nowy, silnik LR-V8 5.0L z bezpośrednim wtryskiem.
„Nasz nowy silnik V8 o pojemności 5.0 litrów był od początku projektowany z myślą o modelach Land Rovera. Zaprojektowany z naciskiem na moment obrotowy w niskim zakresie obrotów, doskonale nadaje się do szerokiego zakresu możliwości LR4 zarówno w terenie, jak i na drodze.”
Główny inżynier grupy silnikowej, Malcolm Sandford.
Nowy silnik LR-V8 o pojemności 5.0 litrów jest zoptymalizowany pod kątem zrównoważonej kombinacji wydajności i efektywności, dzięki bogactwu nowych cech i innowacyjnych rozwiązań w branży.
Zaprojektowany w całości wewnętrznie przez inżynierów Jaguar Land Rover, LR-V8 5.0L jest jednym z najnowocześniejszych silników, jakie kiedykolwiek zbudowano. Nowy LR-V8 rozwija moc 375 bhp oraz moment obrotowy 375 lbs/ft, przewyższając poprzedni silnik V8 o pojemności 4.4 litrów o 25% w moc i o 19% w momencie obrotowym. Jednak jeśli chodzi o emisje, silnik spełnia surowe amerykańskie normy ULEV2 (pojazdy o ultra niskich emisjach).
Bezpośredni wtrysk – zwiększona moc i moment obrotowy przy zoptymalizowanych emisjach
Kluczową cechą nowego LR-V8 jest pierwszy w branży, centralnie umieszczony, wielootworowy, kierowany przez spray system wtrysku paliwa, dostarczający paliwo pod ciśnieniem do 150 bar (2175 psi) bezpośrednio do cylindra.
Paliwo dostarczane jest przez podwójne, wysokociśnieniowe pompy paliwowe napędzane za pomocą wału pomocniczego w całkowicie nowym bloku silnika. Bezpośrednie dostarczanie paliwa do cylindra w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy reakcji na przyspieszenie przy niskich prędkościach, co jest szczególnie przydatne w terenie, a także zwiększa przyjemność z jazdy po drogach. Efekty chłodzenia ładunku systemu bezpośredniego wtrysku pozwoliły na podniesienie współczynnika sprężania do 11.5:1.
Nowy system zmiennego czasu rozrządu zwiększa moment obrotowy silnika, oszczędza energię
Nowy typ systemu zmiennego czasu rozrządu (VCT) wprowadza kolejny pierwszy w branży. Cztery jednostki VCT są aktywowane przez dodatnie i ujemne momenty obrotowe generowane przez otwieranie i zamykanie zaworów dolotowych i wydechowych, zamiast przez ciśnienie oleju. W rezultacie pompa olejowa została pomniejszona, co oszczędza energię i poprawia efektywność silnika.
Jednostki VCT działają niezależnie na wszystkich czterech wałkach rozrządu, a czas jest optymalizowany przez jednostkę sterującą silnikiem pod kątem momentu obrotowego, mocy i ekonomiczności w każdym punkcie zakresu obrotów silnika.
Czas reakcji nowych jednostek VCT jest o 25% szybszy niż wcześniej, co zapewnia natychmiastową reakcję silnika na żądania kierowcy.
Nowy silnik został również zoptymalizowany pod kątem momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów, co umożliwia aktywację sprzęgła lock-up w automatycznej skrzyni biegów ZF HP-28 przy niższych prędkościach. To zmniejsza „poślizg” w hydraulicznym konwerterze momentu, co korzystnie wpływa na zużycie paliwa i emisję CO2. Wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach umożliwia dłuższe przełożenie, co sprzyja oszczędnemu cruisingowi.
LR4 zawiera również szereg innych funkcji oszczędzających energię. W stanie spoczynku, prędkość nieskręconego silnika V8 została zmniejszona z 700 rpm do 600 rpm, co przynosi oszczędności paliwa bez kompromisów w komforcie jazdy. Inteligentny system zarządzania zasilaniem obejmuje inteligentne ładowanie regeneracyjne, dzięki czemu w miarę możliwości alternator ładuje akumulator, gdy jest to najbardziej opłacalne, na przykład gdy pojazd toczy się, a nie przyspiesza.
Silny i kompaktowy
Nowy silnik LR-V8 zbudowany jest na sztywnej, całkowicie nowej aluminiowej podstawie z wkładkami żeliwnymi oraz krzyżowo skręconymi nakrętkami łożysk głównych, co zmniejsza hałas, wibracje i chropowatość. Po raz pierwszy w historii Land Rovera bloki są odlewane pod wysokim ciśnieniem, a nie w piasku, co zapewnia lepsze wykończenie i większą dokładność wymiarową. Silnik ma również aluminiowe głowice, z czterema zaworami na cylinder oraz mocny, żeliwny wał korbowy ze sferoidalnym grafitem z stalowymi prętami korbowymi. Głowice cylindrów i blok są produkowane z wykorzystaniem recyklingowanego stopu aluminium po raz pierwszy, co zmniejsza wpływ na środowisko związany z produkcją nowego silnika.
Nowy LR-V8 jest również bardziej kompaktowy niż jego poprzednicy. Długość silnika została zmniejszona dzięki przemieszczeniu pompy olejowej w architekturze silnika.
Silnik LR-V8 5.0L o naturalnym doładowaniu w skrócie
375 bhp i 375 lbs/ft momentu obrotowego
25% więcej mocy, 19% więcej momentu obrotowego niż dotychczasowy 4.4 litrowy
Spełnia normy emisji ULEV2
Wysoce wydajny wielootworowy centralny kierowany przez spray system wtrysku paliwa – pierwszy w branży
Zmienny czas rozrządu sterowany momentem obrotowym na wszystkich czterech wałkach – pierwszy w branży w silnikach V8
Przełączanie profilu wałka rozrządu
Zmienna długość kolektora dolotowego optymalizuje moc i moment obrotowy
Odwrócone chłodzenie poprawia efektywność silnika i przyspiesza ogrzewanie kabiny.
Projekt z najlepszym w swojej klasie niskim tarciem
Lekkie wykonanie z wykorzystaniem materiałów z recyklingu
Interwały serwisowe co 15 000 mil (24 000 km)
Nowy silnik LR-V8 został opracowany przez wspólny zespół inżynierów Jaguar Land Rover, a podstawowe cechy zostały zaprojektowane z myślą o wymaganiach obu marek. Wysoki poziom momentu obrotowego i szybka reakcja przy niskich obrotach doskonale odpowiadają zarówno DNA Jaguara, jak i Land Rovera. Wersja Jaguara, AJ-V8 Gen III, została niedawno wprowadzona w nowym modelu XF.
Mimo że podstawowa architektura obu silników jest taka sama, wersja Land Rovera ma szereg specjalnych rozwiązań. LR-V8 ma głębszą, odlewaną ciśnieniowo misę olejową, aby pomieścić ekstremalne kąty nachylenia, jakim mogą być poddawane pojazdy Land Rovera podczas jazdy w terenie. LR-V8 w LR4 jest również wyposażony w mechaniczny wentylator chłodzący, a z powodów pakowania kolektory dolotowe zostały zaprojektowane specjalnie dla tego pojazdu, osiągając pożądane poziomy hałasu i wibracji (NVH).
W wersji Land Rovera napędy pasowe są wodoodporne, podobnie jak alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wspomagania kierownicy i silnik rozrusznika. Silnik został również dostrojony specjalnie, aby sprostać większym wymaganiom nałożonym na LR4, szczególnie w zakresie holowania i jazdy w terenie.
Reagująca nowa skrzynia biegów
LR-V8 jest połączony z udoskonaloną i super gładką sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF HP28. Jej charakterystyka została zoptymalizowana przez inżynierów Land Rovera, aby zapewnić reakcję w klasie lidera z szybkim i delikatnym zmienianiem biegów. Drastyczne zwiększenie zarówno mocy, jak i momentu obrotowego przy niskich obrotach nowego silnika umożliwiło wcześniejsze uruchomienie sprzęgieł lock-up w każdej z biegów, co zmniejsza poślizg w hydraulicznym konwerterze momentu, co z kolei przyczynia się do poprawy zarówno efektywności, jak i emisji CO2.
Zreformowana dynamika
Istotne postępy w dziedzinie dynamiki wprowadzone do LR4 obejmują zmienioną architekturę zawieszenia, ulepszony układ kierowniczy, większe hamulce oraz udoskonalone wersje nagradzanych systemów Terrain ResponseTM i Hill Descent Control Land Rovera.
Lista zmian zaczyna się od nowych knykci zawieszenia, zaprojektowanych w celu zmniejszenia separacji między środkiem obrotu zawieszenia a środkiem ciężkości pojazdu (zmniejszenie o 1.65 cala (42 mm) z przodu i 2.44 cala (62 mm) z tyłu). To znacznie redukuje naturalne ruchy karoserii pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Te stopnie przechyłów są dalej kontrolowane przez sztywniejszą i większą belkę przeciwprzechyłową.
Ponadto nowe tuleje i nowe przednie oraz tylne tłumiki poprawiają komfort jazdy.
Zmienny współczynnik układu kierowniczego został dostosowany, co poprawia komfort jazdy poprzez zwiększenie stabilności podczas szybkiej jazdy i nieco zwiększa czułość przy większych kątach skrętu. To zwiększa poczucie zaangażowania kierowcy w manewry przy dużych prędkościach, a także zwiększa precyzję dla kontroli przy niskich prędkościach i w terenie.
Przeprojektowany przedni zderzak również pomaga poprawić odczucie sterowania, gdyż nowe deflektory kół z przodu pomagają zredukować aerodynamiczne unoszenie się z przodu pojazdu o nawet 50% przy wyższych prędkościach.
Zwiększona siła hamowania
Wprowadzono nowy, większy system hamulcowy, aby sprostać zwiększonym osiągom LR4 i poprawić odczucie hamowania. Nowy system inspirowany jest czterotłoczkowym, przeciwnym układem wydajności pochodzącym z modelu Range Rover Sport. Używa wentylowanej tarczy przedniej o średnicy 14.2 cala (360 mm) z nowym, żeliwnym tłoczkiem przesuwanym o podwójnym działaniu – co pozwala na zmniejszenie rozmiaru przedniego układu hamulcowego, zachowując jednocześnie jego sztywność, co z kolei pomaga uzyskać doskonałe odczucie pedału hamulca.
Z tyłu umieszczony jest tłoczek przesuwany z jednym działaniem, obecnie produkowany w aluminium w celu zmniejszenia masy pojazdu, działający na wentylowanej tarczy o średnicy 13.8 cala (350 mm). Nowym udoskonaleniem systemu hamulcowego jest nowa funkcja świateł hamowania awaryjnego. Gdy pojazd wykonuje gwałtowne lub awaryjne hamowanie, światła hamulców migają, aby zmniejszyć ryzyko kolizji tylnych.
Więcej kontroli w zakrętach
Ulepszenie systemu Dynamic Stability Control automatycznie spowalnia pojazd, jeśli wjazd w zakręt jest zbyt szybki, zwiększając kontrolę kierowcy. System działa w zależności od sygnałów kierunkowych od kierowcy. W ekstremalnych przypadkach automatyczne hamowanie interweniuje, aby zmniejszyć prędkość pojazdu, a poziom ciśnienia hamulców jest stosowany w zależności od sygnałów kierunkowych.
Aktualizacje w nagradzanym systemie Terrain ResponseTM oraz Hill Descent Control
Dla LR4 nagradzany system Terrain ResponseTM Land Rovera zyskuje nowe funkcje i ulepszenia, co jeszcze bardziej poszerza możliwości terenowe pojazdu. Terrain ResponseTM optymalizuje ustawienia pojazdu do praktycznie wszystkich sytuacji jazdy po drogach lub w terenie, z pięcioma różnymi ustawieniami odpowiadającymi różnym terenom:
Ogólna jazda
Trawa/piasek/śnieg
Piasek
Błoto i koleiny
Jazda po skałach
Dla miękkiego piasku – jednej z najbardziej wymagających powierzchni – wprowadzono teraz „kontrolę startu w piasku”, co znacznie ułatwia jazdę. Nowe, zależne od prędkości cele poślizgu kół w systemie trakcji pozwalają na bardzo ograniczony poślizg kół, co pomaga zapobiegać zapadaniu się kół w piasek.
Nowością w LR4 są poprawki w programie jazdy po skałach, które stosują niski poziom ciśnienia hamulców, gdy pojazd jest na pierwszym lub wstecznym biegu przy prędkościach poniżej 3 mph (5 km/h). Ta niska siła hamulca zmniejsza tendencję do przewracania się pojazdu i interwencję systemu kontroli trakcji, co zapewnia bardziej stabilną jazdę po skalistym terenie.
Nagradzany system Hill Descent Control Land Rovera został ulepszony w LR4 o dodatkową kontrolę uwolnienia zjazdu. Ogranicza ona początkowy współczynnik przyspieszenia podczas zjazdu po bardzo stromych nachyleniach, zwiększając kontrolę podczas zwalniania hamulca przy ekstremalnych kątach.
System aktywuje się automatycznie, gdy tylko włączony jest Hill Descent Control, tymczasowo utrzymując ciśnienie hamulca po zwolnieniu pedału hamulca przez kierowcę. Następnie stopniowo zmniejsza ciśnienie hamulca, aby kontrolować ruch i przyspieszenie pojazdu. Gdy osiągnięta zostanie docelowa prędkość pojazdu w terenie, Hill Descent Control działa, aby sprowadzić pojazd na dół zbocza w swoim charakterystycznym, stabilnym stylu.
Nowa twarz w charakterystycznym designie
„LR4 pozostaje wierny swoim czystym, geometrycznym, architektonicznym przodkom, podczas gdy nowy przedni zderzak, światła i twarz z gładszymi liniami oraz subtelnymi krzywiznami, w połączeniu z większą ilością kolorystycznych akcentów, podnoszą ogólne wrażenie jakości premium.”
Gerry McGovern, dyrektor designu,
Land Rover LR4 wypracował wyraźne dziedzictwo designu przez 20 lat i cztery generacje ikonicznych, natychmiast rozpoznawalnych pojazdów. LR4 dziedziczy czyste linie poprzedniej generacji, ale teraz subtelnie zaktualizowane i nadane bardziej luksusowy, współczesny wygląd.
Gładkie, prostsze powierzchnie zastosowano z przodu, nadając pojazdowi nowy charakter, podkreślony sportowymi nowymi światłami z LED-owymi lampami pozycyjnymi, skonfigurowanymi w unikalny, charakterystyczny profil wokół głównych jednostek świetlnych. Nowe światła są również wprowadzane z tyłu pojazdu, zawierające technologię diod LED w światłach stopu, tylnej i kierunkowskazach.
Nowy przedni zderzak ma większy otwór chłodzenia, aby pomieścić większe moce nowego silnika. Sprytnie, większy zderzak w rzeczywistości poprawia aerodynamikę pojazdu, zmniejszając opór, dzięki innowacyjnym deflektorom kół z przodu, które pomagają wygładzić przepływ powietrza z przedniego zderzaka wokół przednich kół.
Nowy, podwójny wzór kół siedmio-ramiennych o średnicy 19 cali został wprowadzony w LR4, aby uzupełnić istniejące siedmio-ramienne koło o średnicy 19 cali, a po raz pierwszy dostępne jest nowe, efektowne koło dziesięcio-ramienne o średnicy 20 cali jako opcja fabryczna.
Trzy nowe kolory lakieru dopełniają zewnętrznych zmian w LR4 – Nara Bronze, Bali Blue i Ipanema Sand.
Całkowicie nowa kabina
„Wnętrze LR4 nadal oferuje kierowcy oraz pasażerom doskonałą widoczność i wszechstronność. Jednak przeprojektowana deska rozdzielcza i architektura konsoli oraz użycie materiałów premium sprawiają, że kabina staje się znacznie bardziej pożądanym miejscem.”
Gerry McGovern
Nowe wnętrze LR4 łączy gładkie, płynące powierzchnie z istotnym zmniejszeniem złożoności i liczby elementów sterujących. Oferuje znacznie bardziej miękką, luksusową atmosferę w całym wnętrzu, ale wciąż zgodną z charakterystyczną architekturą pojazdu.
Nowa konsola jest teraz nachylona w kierunku kierowcy, co poprawia widoczność i dostęp do kontrolek. Kontrola Terrain ResponseTM jest teraz bardziej wyeksponowana z przodu konsoli środkowej, co pozwala na umieszczenie uchwytu na kubki w bardziej dostępnym miejscu, na środku konsoli.
Wszystkie modele wyposażone są w nową kierownicę, z zmienionym układem przycisków dla informacji dostarczanych kierowcy, zdalnej kontroli audio, tempomatu oraz podgrzewanej kierownicy.
Wybór naturalnych wykończeń drewnianych, wraz z przeszytą i owiniętą deską rozdzielczą, obudowami drzwi i konsolą środkową, zwiększa poczucie rzemieślniczego wykończenia. Wprowadzono również dwa nowe kontrastowe kolory wnętrza – średni odcień Nutmeg oraz ciemniejszy Arabica, które uzupełniają istniejący jasny odcień Almond.
Nowe siedzenia wprowadzono dla rzędów pierwszego i drugiego, z nowym, wydłużonym profilem siedziska przedniego, aby poprawić wsparcie i komfort siedzenia, a po raz pierwszy przednie siedzenia wyposażono w regulowane na wysokość zagłówki zamiast tradycyjnych uchwytów siedzeniowych. Pojazdy HSE z pakietem skór premium mają również elektrycznie regulowane podparcia foteli, co pozwala pasażerom z przodu dostosować wsparcie swoich siedzeń. Dla wygody elektryczne sterowanie pamięcią siedzeń zostało przeniesione do obudowy drzwi.
Nowe oświetlenie ambientowe dodaje ostatni szlif do wnętrza, wprowadzając białe diody LED, które rzucają subtelną poświatę na metalowe klamki drzwi i kieszenie. Powierzchnia deski rozdzielczej i obszar konsoli środkowej, z miękkim przeszyciem oraz kontrolkami podświetlonymi wykończeniem w kolorze „Noble”, również korzystają z nastrojowego oświetlenia wnętrza, gdy włączone są światła pojazdu.
Technologia uproszczona
LR4 jest wyposażony w łatwe w obsłudze i przydatne funkcje, nie technologię dla samej technologii. Celem jest uproszczenie działania, aby podróże były bardziej relaksujące i bezstresowe
Stuart Frith, główny inżynier programu
Wewnątrz i na zewnątrz, LR4 zyskuje szereg odpowiednich nowych technologii, mających na celu poprawę doświadczeń z jazdy.
System nawigacji przyjmuje łatwą w użyciu strukturę menu, która teraz zawiera również „nawigację do przodu”. Uzupełnia to mapę skrzyżowania i oparte na ikonach informacje szczegółami rzeczywistych oznaczeń drogowych widzianych przez kierowcę wzdłuż trasy.
Nowy dostępny przenośny interfejs audio pozwala na połączenie z szeregiem osobistych urządzeń audio, pamięci USB oraz odtwarzaczy MP3, umożliwiając dostęp do funkcji różnych urządzeń i ich kontrolę za pomocą zamontowanego na desce rozdzielczej systemu dotykowego. Jednym z portów łączności jest dedykowany punkt Apple i-PodTM wykonany wyłącznie przez Land Rover, który zapewnia ciągłą funkcjonalność w ekstremalnych warunkach jazdy, pomagając zapobiec przypadkowemu wyciągnięciu urządzenia z gniazda.
Nowy 5-calowy ekran LCD z cienkowarstwowym tranzystorem (TFT) dla informacji kierowcy jest także wprowadzany w LR4. Mieszczący się w przeprojektowanym zestawie wskaźników, wyświetlacz centrum wiadomości zapewnia kluczowe informacje w czysty, prosty i przyjazny sposób.
Czystszy i pełniejszy dźwięk radia jest teraz dostępny dzięki wprowadzeniu radia HD w USA. Oprócz doskonałego doświadczenia słuchowego, pojawia się również dodatkowe funkcje, takie jak informacje o tytule piosenki i artyście.
Nowoczesne, przyjazne dla użytkownika technologie
Na zewnątrz pojazdu, wygodne i istotne nowe systemy zwiększają bezpieczeństwo i ochronę.
Nowe przednie reflektory zawierają dostępny system automatycznej pomocy w włączaniu świateł drogowych. Mogą one automatycznie włączać światła drogowe, gdy poziom światła zewnętrznego jest poniżej progu systemu. Ważne jest, aby system potrafił także wykrywać nadjeżdżający i zbliżający się ruch, a w ułamku sekundy automatycznie przełączał się z powrotem na światła mijania, aby uniknąć oślepiania innych.
Nie mniej niż pięć kamer cyfrowych wchodzi w skład nowego, dostępnego systemu kamer 360°, przekazując obraz na dotykowy ekran prawie w pełnym zakresie widzenia. Kamery, które ułatwiają parkowanie, holowanie i manewrowanie w terenie, działają natychmiast po uruchomieniu pojazdu, a w opcjach można wybierać i powiększać, aby pomóc w parkowaniu na bliskich odległościach oraz przy holowaniu.
Funkcja „pomoc w holowaniu” (wybierana z menu dotykowego) pomaga w precyzyjnych manewrach holowania. Szerokie pole widzenia w kamerach bocznych zapewnia wyraźny obraz cofanej przyczepy: obrazy są elektronicznie manipulowane, aby zapewnić niezakłócony widok, z nałożonymi liniami pomocniczymi na obrazie z kamery z tyłu, które ilustrują trajektorię zarówno pojazdu, jak i przyczepy.
Specyficzne cechy, takie jak rodzaj przyczepy, liczba osi i wytyczne dotyczące szerokości mogą być wprowadzane do systemu, aby poprawić jego działanie.
Kolejną pomocą w holowaniu, Trailer Stability Assist, wykrywa oscylacje przyczepy, monitorując kluczowe zachowania pojazdu, takie jak niepożądane ruchy kierownicą i lekkie wahania pojazdu w odpowiedzi na zachowanie przyczepy. W takich przypadkach system może zainicjować redukcję momentu obrotowego silnika oraz interwencję hamulcową, aby przywrócić kontrolę nad holowaniem.