Do 2009 roku, Range Rover był już stary na rynku, a nowy właściciel, Tata Motors, nie miał wystarczająco dużo czasu, aby stworzyć nową generację, więc po prostu go zmodernizował.
Brytyjscy inżynierowie pracowali już nad ulepszoną wersją w 2008 roku, gdy indyjska firma Tata Industries kupiła Land Rovera. Musieli to zrobić, aby przygotować flagowy model marki do spełnienia norm emisji Euro 5. Jednak zrobili więcej – pracowali również nad wyglądem samochodu.
W porównaniu do swojego poprzednika, samochód przeszedł kilka zmian wizualnych, a zmiany w reflektorach były na liście. Te nadal miały wydłużoną, zaokrągloną lampę skierowaną w stronę centrum pojazdu, ale tym razem znajdowała się nie na dole reflektorów, lecz w ich środkowej części. Dodatkowo producent rozważał zastosowanie grilla z trzema satynowo-srebrnymi szczelinami zamiast tych w kolorze nadwozia. Co więcej, zderzak został zmieniony, a światła przeciwmgielne umieszczono wyżej. W końcu Range Rover był bardzo zdolną maszyną terenową.
W środku klienci wciąż znajdowali wiele przycisków i przełączników pochodzących z części Forda. Jednak nie dotyczyło to przeprojektowanego panelu instrumentów, który miał wyświetlacz TFT zamiast analogowych wskaźników. Inną zaskakującą cechą był ekran infotainment z możliwością podwójnego widoku. Dzięki temu kierowca mógł na przykład widzieć nawigację, podczas gdy pasażer mógł cieszyć się oglądaniem wideo. Podobnie jak jego poprzednik, model Range Rover z 2010 roku oferował luksusowe wnętrze, gdzie nawet podsufitka była dostępna w skórze w wersji HSE.