Po trzech latach obecności na rynku, największy SUV Mazdy, CX-9, przeszedł delikatny lifting, który wprowadził pewne ulepszenia zewnętrzne, a co ważniejsze, modernizacje wnętrza.
Budowany na tej samej platformie co Ford Edge i Lincoln MKZ, CX-9 przyjął inny styl projektowania niż jego amerykańscy bracia. Choć pojazd został opracowany w czasie, gdy Ford Motor Company w dużej mierze nim zarządzał, Mazda miała wolność wyboru, jeśli chodzi o język projektowania. Mazda kontynuowała swoje trendy bio-designu z zaokrąglonymi panelami i płynnymi liniami, które były również wspólne dla modeli Mazda 6 i CX-7. Co dziwne, mimo że rynek malał z powodu światowego kryzysu finansowego, CX-9 sprzedawał się dobrze. Mazda odnotowała wzrost sprzedaży CX-9 w 2010 roku w porównaniu do 2009, co było kontynuowane aż do liftingu w 2013 roku.
Dla modelu 2010 Mazda przearanżowała cały przód CX-9. Górna kratka została ozdobiona otaczającym ją chromowanym wykończeniem. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który miał tylko jedną poziomą błyszczącą część na górze. Ponadto dolny zderzak otrzymał szeroki trapezoidalny wlot powietrza z chromowaną poziomą listwą. Te same błyszczące elementy zauważono również w bocznych wlotach, w których mieściły się światła przeciwmgielne. Ostatnim, ale nie mniej ważnym, elementem były nowe reflektory, które dopełniły obraz największego SUV-a Mazdy.
Z profilu, CX-9 ujawniał świeże akcenty stylistyczne i ulepszenia. Lusterka drzwiowe miały zupełnie nowe osłony, które były wyposażone w kierunkowskazy na dolnej stronie. Podobnie jak ich poprzednik, model ten posiadał zestaw czarnych, niepomalowanych progów, które nadawały samochodowi smuklejszy wygląd. Tak jak w modelu z 2007 roku, wersja z 2010 roku miała chromowane wykończenia wokół linii okien, podczas gdy słupki B i C pozostały czarne. Z tyłu, pochylona do przodu klapa bagażnika zachowała ten sam kształt, ale największą różnicą były tylne światła, które miały przezroczystą górną sekcję dla świateł wstecznych. Wcześniej zajmowały one dolną część.
W środku, wzmocnione przednie fotele były oddzielone czystym designem konsoli centralnej, która miała kilka przestrzeni do przechowywania i parę uchwytów na kubki. Kierowca miał przed sobą ten sam trójramienny układ kierowniczy oraz analogowy zestaw wskaźników, który miał styl lornetki z prędkościomierzem i obrotomierzem flankingującymi wąski wyświetlacz TFT, obok nich były wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Jedną z najważniejszych aktualizacji przyniesionych przez SUV-a Mazdy był system audio, który otrzymał standardowe połączenie Bluetooth. Mazda oferowała CX-9 w konfiguracji do siedmiu miejsc w układzie 2-3-2. Środkowe i ostatnie rzędy mogły być składane na płasko, aby zwiększyć przestrzeń bagażową.