2010 Mercedes-Benz CL-Class

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2010 Mercedes-Benz CL-Class

Przejdź do galerii zdjęć2010 Mercedes-Benz CL-Class

Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję swojej klasy CL na Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2010 roku, podnosząc poprzeczkę dla luksusowych coupé o wysokich osiągach.

Niemiecki producent samochodów wprowadził trzecią generację modelu CL w 2006 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu jako osobiste luksusowe coupé. Oferował więcej niż zwykłe GT pod względem luksusu, ale nie brakowało mu też osiągów. Nie był jednak typowym sportowym autem. W zaktualizowanej wersji producent poprawił wygląd samochodu oraz zaktualizował jednostki napędowe, aby spełniały normy emisji Euro 5.

W przeciwieństwie do mocniejszych wersji AMG, modele CL 500 i 600 miały inny przedni zderzak. Nie dajcie się zwieść – wciąż były luksusowe i wystawne, ale nie miały tak agresywnego wyglądu. Zamiast tego wyposażono je w nowe reflektory bi-xenonowe. Dodatkowo, przedni zderzak miał diodowe światła do jazdy dziennej. Co więcej, producent oferował pakiet AMG z grillem w kształcie litery A w dolnej części zderzaka zamiast standardowego trapezoidalnego.

Oprócz luksusowego wnętrza, samochód zyskał więcej systemów bezpieczeństwa, takich jak aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz funkcje asysty w przypadku bocznego wiatru. Dodatkowo, producent dodał nowy system infotainment COMMAND z unikalnym wyświetlaczem, który pozwalał kierowcy na korzystanie z nawigacji, podczas gdy pasażer mógł oglądać film na tym samym ekranie.

Jednak najważniejsze zmiany miały miejsce pod maską. Silniki wolnossące z modelu z 2006 roku zostały zastąpione mniejszymi, podwójnie doładowanymi jednostkami. W ten sposób zwiększono moc zarówno w modelach 500, jak i 600. Model CL 500 był dostępny z systemem napędu na cztery koła o nazwie 4Matic. Również w kwestii technicznej, CL oferował adaptacyjne zawieszenie dla wybranych wersji i rynków. Wszystkie pojazdy standardowo wyposażono w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Dzięki stylowemu, przyciągającemu wzrok designowi, ekskluzywnym wykończeniom oraz nowoczesnej technologii, znacznie zaktualizowany model Mercedes-Benz klasy CL z 2011 roku podkreśla swoją flagową pozycję w świecie luksusowych samochodów. Napędzany nowym silnikiem V8 biturbo o mocy 429 KM, który osiąga poprawę w zużyciu paliwa o 10-15% oraz redukcję emisji CO2 o 23%, model CL550 4MATIC otwiera nowy wymiar efektywności w segmencie luksusowych coupé. Ta znacząca redukcja została osiągnięta dzięki nowo opracowanej technologii BlueDIRECT z trzeciej generacji wtrysku benzyny sterowanego natryskowo, energooszczędnemu sterowaniu alternatorem, pompą paliwową, kompresorem klimatyzacji oraz systemem wspomagania kierownicy. Do wyposażenia modelu należy także zastosowanie opon o niskim oporze toczenia oraz w modelu CL600 system Active Body Control zoptymalizowany pod kątem zużycia energii. Dodatkowo, inżynierowie Mercedes-Benz wyposażyli klasę CL w nowoczesną technologię multimedialną, co pozwala temu modelowi utrzymać pozycję wzoru jakości w swojej klasie. Model MY2011 klasy CL zadebiutuje w USA jesienią 2010 roku.

Nowa generacja klasy CL podkreśla znaczenie zużycia paliwa i emisji spalin w tym ekskluzywnym segmencie. Według dr. Dietera Zetsche, przewodniczącego zarządu Daimler AG: „CL to idealny ambasador naszej marki. Łączy w sobie cechy, które charakteryzują Mercedes-Benz: fascynację, perfekcję i odpowiedzialność. Dzięki nowej generacji zrobiliśmy krok dalej, szczególnie w zakresie efektywności. Ale w kwestii designu, bezpieczeństwa, komfortu i osiągów – CL wyznacza kierunek: po prostu podążaj za Mercedesem.”

W zakresie bezpieczeństwa, połączenie nowoczesnych systemów asystujących opartych na kamerach i radarze – unikalnych w segmencie luksusowych coupé – w tym innowacyjne systemy Active Lane Keeping Assist i Active Blind Spot Assist, sprawia, że Mercedes-Benz CL staje się „myślącym” partnerem kierowcy. Zmodyfikowany Active Body Control (ABC) z systemem stabilizacji wiatru bocznego oraz system Direct-Steer także przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.

Design: muskularna, pewna obecność

Zewnętrzny wygląd nowej klasy CL charakteryzuje się napiętym profilem maski, dynamiczną kratką w kształcie litery V oraz zakrzywionymi reflektorami – detale, które dyskretnie, ale skutecznie podkreślają eleganckie, a zarazem potężne linie samochodu.

Przedni zderzak prezentuje nowy design trzech wlotów powietrza, akcentowany wyraźnym chromowanym paskiem. Taśma LED z chromowanym otoczeniem dla świateł do jazdy dziennej jest elegancko zintegrowana w bocznych wlotach powietrza do chłodzenia hamulców. Standardowe reflektory Bi-Xenon z aktywnym oświetleniem zakrętów i Adaptive Highbeam Assist oferują nowoczesne oświetlenie. LED-owe kierunkowskazy i lampy pozycyjne dopełniają nowoczesny wizerunek samochodu, podczas gdy tył pojazdu charakteryzuje się nowo zaprojektowanymi światłami tylnymi.

Nowy silnik V8 bi-turbo z innowacyjną technologią

Nowa generacja klasy CL również odgrywa pionierską rolę w zakresie układu napędowego. Pod maską modelu CL550 4MATIC nowy silnik V8 biturbo z technologią BlueDIRECT dostarcza imponującej mocy. Przy pojemności 4663 cm³ silnik ośmiocylindrowy generuje 429 KM, co oznacza, że mimo 0.8 litra mniejszej pojemności, jest o około 12% mocniejszy od swojego poprzednika, który miał moc 382 KM. Równocześnie moment obrotowy wzrósł z 531 Nm do 699 Nm – co stanowi wzrost o 32%. Nowy silnik osiąga poprawę w zużyciu paliwa o 10-15% oraz redukcję emisji CO2 o 23%. CL550 4MATIC przyspiesza z miejsca do 60 mph w jedynie 4.9 sekundy (poprzedni model: 5.4 sekundy). Podsumowując: CL550 4MATIC jest znacznie bardziej zwinny, momentowy i oszczędny niż jego poprzednik.

Pakiet technologii BlueDIRECT V8 biturbo obejmuje szereg nowych rozwiązań, unikalnych w swoim połączeniu. Warto wspomnieć o trzeciej generacji wtrysku benzyny sterowanego natryskowo z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi oraz multi-iskrowym zapłonie z maksymalnie czterema iskrami w ciągu milisekundy. Razem umożliwiają innowacyjny proces spalania nazywany „homogenicznym podziałem”. Inne czynniki przyczyniające się do wzorowo niskiego zużycia paliwa to konsekwentne zastosowanie tłoków, pierścieni tłokowych i cylindrów o niskim tarciu, kontrola pompy olejowej na żądanie oraz nowy, trójfazowy system zarządzania termicznego w obiegu chłodzenia. Luksusowe coupé steruje również alternatorem w zależności od stylu jazdy i napięcia w systemie. Energia kinetyczna jest odzyskiwana w trybie wytracania prędkości.

Model CL600, z silnikiem V12 biturbo o mocy 510 KM i momencie obrotowym 829 Nm pozostaje modelem flagowym: przyspiesza luksusowe coupé z miejsca do 60 mph w oszałamiające 4.5 sekundy.

Unikalne połączenie systemów wspomagania kierowcy

Klasa CL z 2011 roku jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję jako motoryzacyjne arcydzieło i platforma technologiczna z najbardziej zaawansowanymi systemami wsparcia i ochrony. Te wysoce wrażliwe asystenci zamieniają coupé w „myślącego” partnera, który potrafi dostrzegać, odczuwać i błyskawicznie reagować w przypadku dostrzeżenia zagrożenia, działając autonomicznie w celu zapobiegania wypadkom lub łagodzenia ich skutków. Nowatorskie systemy wspomagania kierowcy w Mercedes-Benz CL opierają się na najnowoczesnej technologii radarowej, kamerowej i czujnikowej.

Active Lane Keeping Assist to nowy element bezpieczeństwa, który debiutuje w klasie CL Mercedes-Benz jako część opcjonalnego Pakietu Asystujących Kierowcę. Jeśli pojazd grozi przekroczeniem ciągłej linii pasa ruchu, system uruchamia silnik elektryczny w kole kierownicy, co powoduje jego krótkie wibracje – dając kierowcy dyskretną, ale skuteczną wskazówkę do natychmiastowego skorygowania toru jazdy. Aktywny system włącza się, gdy Mercedes coupe niezamierzenie przekracza ciągłą linię pasa ruchu w prawo lub w lewo. W takim przypadku samochód interweniuje, delikatnie hamując koła po przeciwnej stronie pojazdu, pomagając kierowcy pozostać na pasie. Active Lane Keeping Assist opiera się na istniejącym systemie ESP® Electronic Stability Program.

Active Lane-Keeping Assist ocenia informacje dostarczane przez kamerę zamontowaną po wewnętrznej stronie szyby przedniej. Identyfikuje kontrast między nawierzchnią drogi a oznaczeniami pasów. Dodatkowo, opcjonalny system radarowy skanuje bok jezdni w poszukiwaniu separatorów i innych oznaczeń krawędzi drogi. System ocenia również działania kierowcy i potrafi wiarygodnie określić, czy auto opuszcza pas w sposób zamierzony, czy nie. Na przykład, nie ma ostrzeżenia, jeśli kierowca przyspiesza tuż przed zmianą pasa lub podczas włączania na autostradę, lub jeśli hamuje mocno czy skręca w zakręt.

Ukierunkowana akcja hamowania: Active Blind Spot Assist

Kolejną innowacją oferowaną przez Mercedes-Benz dla klasy CL jest Active Blind Spot Assist, system, który wykorzystuje wielostopniową koncepcję ostrzegania. Jeśli system wykryje, że zmiana pasa ruchu byłaby zbyt niebezpieczna, ostrzega kierowcę, wyświetlając czerwony trójkąt w lusterku zewnętrznym. Sensory radarowe monitorują obszar tuż obok i za samochodem. Jeśli kierowca zignoruje to ostrzeżenie i na przykład włączy kierunkowskaz, generowane jest także dźwiękowe ostrzeżenie. Jeśli kierowca nadal ignoruje ostrzeżenia i zbliża się niebezpiecznie do pojazdu w sąsiednim pasie, system interweniuje: angażuje korekcyjną interwencję hamulca przez system ESP® do kół po przeciwnej stronie pojazdu. Powoduje to ruch wirujący wokół pionowej osi samochodu z powodu nierównomiernego rozkładu sił hamujących. Jeśli wypadku nie da się uniknąć, aktywny system Blind Spot Assist może złagodzić skutki kolizji poprzez uruchomienie hamulców.

Asystenci do lepszego widzenia i bycia widzianym

System Adaptive High Beam Assist jest teraz standardowym wyposażeniem w klasie CL Mercedes-Benz. Ten oparty na kamerze system potrafi rozpoznać nadjeżdżające pojazdy lub pojazdy przed nami z włączonymi światłami, a następnie subtelnie przełącza się z świateł drogowych na mijania, aby stworzyć jak najlepsze warunki oświetleniowe bez oślepiania innych kierowców. Ponadto Mercedes-Benz oferuje opcjonalny system Night View Assist PLUS dla klasy CL, wyposażony w specjalną kamerę na podczerwień do wykrywania pieszych: piesi są teraz specjalnie wyróżniani na wyświetlaczu, aby pomóc kierowcom w warunkach słabego oświetlenia.

W europejskich modelach obrazy dostarczane przez kamerę zamontowaną w szybie przedniej są również wykorzystywane przez nowy, opcjonalny system Speed Limit Assist (niedostępny w USA), który rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i wyświetla odpowiednie ograniczenie prędkości na centralnym wyświetlaczu i na mapie systemu nawigacji.
Dla nowej generacji klasy CL, Mercedes-Benz poprawił również radar długozasięgowy i średniozasięgowy używany przez system Brake Assist (BAS PLUS) oraz system DISTRONIC PLUS kontrolujący odległość.

„Elektroniczna strefa zgniotu”: hamulec PRE-SAFE®

Mercedes-Benz oferuje kolejny system oparty na radarze dla luksusowego coupé jako część Pakietu Asystujących Kierowcę: hamulec PRE-SAFE® z automatycznym hamowaniem awaryjnym. Jeśli kierowca jest rozproszony i nie zauważa nadchodzącego niebezpieczeństwa kolizji czy ostrzeżenia systemu wsparcia, hamulec PRE-SAFE może interweniować i autonomicznie zastosować częściowe hamowanie. Jeśli kierowca nie zareaguje nawet po automatycznym hamowaniu, nowa wersja hamulca PRE-SAFE® aktywuje maksymalne ciśnienie hamulca na około 0.6 sekundy przed nieuchronną kolizją – ta interwencja awaryjna może znacznie złagodzić skutki uderzenia. Hamulec PRE-SAFE® działa zatem jak rodzaj „elektronicznej strefy zgniotu”.

ATTENTION ASSIST ostrzega sennego kierowcę

Senność jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków. Dlatego eksperci Mercedes-Benz opracowali system ATTENTION ASSIST, który jest częścią standardowego wyposażenia nowej klasy CL. System ciągle monitoruje ponad 70 różnych parametrów, aby zidentyfikować senność kierowcy i ostrzega przed niebezpiecznym etapem mikrosnu. Obserwacja zachowań kierowcy w zakresie prowadzenia pojazdu okazała się szczególnie mocnym wskaźnikiem: wieloletnie badania praktyczne przeprowadzone przez Mercedes-Benz wykazały, że zmęczeni kierowcy popełniają drobne błędy w prowadzeniu, które często sami szybko korygują w charakterystyczny sposób. To zachowanie prowadzenia jest rozpoznawane przez specjalny czujnik kąta skrętu. Obserwacja oczu kierowcy nie zawsze dostarcza jednoznacznych dowodów na sen, ponieważ wielu kierowców może doświadczać mikrosnu z otwartymi oczami.

Active Body Control redukuje skutki wiatru bocznego

Klasa CL Mercedes-Benz spełnia także najwyższe standardy w zakresie dynamiki jazdy i zwrotności. Jest to częściowo zasługa systemu Direct-Steer, który może zmieniać współczynnik przekładni w zależności od kąta skrętu oraz zmodyfikowanego Active Body Control (ABC) z stabilizacją wiatru bocznego (standard w CL600, CL63 AMG i CL65 AMG). Ta najnowsza faza aktywnego rozwoju nadwozia modyfikuje rozkład obciążenia kół w ciągu milisekund (w zależności od kierunku i intensywności wiatru bocznego), aby pomóc zrekompensować siły wiatru.

System zawieszenia Active Body Control – który w 1999 roku wprowadził nowe wymiary dynamiki jazdy w poprzedniej klasie CL Mercedes-Benz – jest unikatowy na całym świecie, ponieważ nie tylko reguluje przechyły, ale także ruchy pitchingowe i squattingowe, zapewniając doskonałą harmonię komfortu i stabilności jazdy. Od momentu wprowadzenia tego innowacyjnego systemu inżynierowie z Sindelfingen nieprzerwanie go udoskonalali, tak że jedenaście lat później wciąż stanowi on szczytowe osiągnięcie inżynierii motoryzacyjnej. Oprócz stabilizacji wiatru bocznego, nowe zawieszenie wyposażono w zoptymalizowaną pod kątem zużycia energii pompę hydrauliczną, która odciąża silnik, przyczyniając się do redukcji zużycia paliwa.

Dodatkowe bezpieczeństwo i zwrotność podczas dynamicznej jazdy zapewnia standardowy system Torque Vectoring Brake w nowej klasie CL – ukierunkowana, jednostronna interwencja hamulcowa na wewnętrznym tylnym kole podczas pokonywania zakrętów. Umożliwia to luksusowemu coupé precyzyjne wchodzenie w zakręt z jeszcze większą zwinnością.

Infotainment pokładowy: najnowocześniejsza technologia multimedialna

W zgodzie ze swoim spokojnym charakterem i zaawansowaną technologią, Mercedes-Benz klasy CL ustala także standardy dla pokładowego infotainmentu. Najnowsza innowacja, technologia SPLITVIEW, jest opcjonalnie dostępna dla systemu COMAND umieszczonego centralnie w konsoli środkowej. Ten innowacyjny koncept wyświetlania umożliwia kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu jednoczesne przeglądanie różnych treści na tym samym ekranie. Na przykład, podczas gdy kierowca korzysta z systemu nawigacji opartego na mapach, pasażer z przodu może oglądać DVD.

Standardowy system zdalnego sterowania i wyświetlania COMAND z interfejsami Bluetooth®, USB i kartą SD oferuje klientom możliwość eksportowania zapisanych danych do innych pojazdów i urządzeń multimedialnych. Możliwe jest również przesyłanie i aktualizowanie danych nawigacyjnych. Mercedes-Benz integruje Media Interface – interfejs dla mobilnych urządzeń audio i wideo – za pomocą pomocniczego kabla umieszczonego w schowku. Standardowe wyposażenie audio obejmuje również radio, odtwarzacz CD/DVD na 6 płyt z funkcją MP3, equalizer z regulacją głośności zależną od prędkości oraz 7.2 GB MUSIC REGISTER, który umożliwia przechowywanie około 2500 plików muzycznych w formacie MP3, AAC lub WMA. System rozpoznaje pliki muzyczne odtwarzane z CD, DVD lub z MUSIC REGISTER, korzystając z własnej bazy danych Gracenote®, i wyświetla tytuł, album oraz wykonawcę na kolorowym wyświetlaczu. Nowa funkcja przeszukiwania muzyki umożliwia pasażerom przeszukiwanie kart pamięci SD, pendrive’ów, CD i DVD w poszukiwaniu konkretnych tytułów muzycznych i wykonawców.

Standardowy system nawigacji charakteryzuje się krajowym systemem mapowym przechowywanym na twardym dysku o pojemności 40 GB, co umożliwia ekstremalnie szybkie obliczanie tras. Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do wysokiego poziomu łatwości nawigacji jest szczegółowy wyświetlacz mapy w 3D z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym SIRIUS.

Standardowy system kontroli głosowej pozwala kierowcy na sterowanie nawigacją, telefonem oraz urządzeniami audio za pomocą pełnych fraz – co oznacza, że kierowca nie musi już literować poleceń, ale po prostu mówi pełne słowa przy wprowadzaniu celu, wybieraniu stacji radiowej lub tytułu utworu z Music Register, lub przy przeszukiwaniu książki telefonicznej.

Stworzony wspólnie przez Mercedes-Benz oraz system dźwięku przestrzennego Harman Kardon® z technologią Discrete Logic7® zapewnia doskonałą jakość dźwięku z przestrzennym brzmieniem.

Wnętrze: starannie wyselekcjonowane materiały i pierwszorzędne wykończenie

Wnętrze klasy CL również zostało perfekcyjnie dopracowane przez inżynierów i projektantów Mercedes-Benz, zwracając szczególną uwagę na szczegóły. Cztery różne rodzaje wykwintnego drewna otwierają możliwości idealnie dopasowanych koncepcji materiałowych i kolorystycznych: do wyboru jasne lub ciemne, wysoki połysk orzecha burl, czarnego jesionu i brązowego topoli o wysokim połysku w modelu CL600. Ważne do odnotowania: zgodnie z korporacyjną filozofią zrównoważonego rozwoju Mercedes-Benz, klasa CL wykorzystuje wyłącznie drewno europejskie pochodzące z odnawialnych źródeł leśnych. Większość komponentów drewnianych jest ręcznie wykonana i indywidualnie dopasowywana pod względem koloru i usłojenia przez doświadczonych rzemieślników.

Materiały siedzeń w nowej klasie CL są najwyższej jakości. Do wyboru są cztery gustowne kombinacje kolorystyczne wnętrza pojazdu: czarna skóra premium, skóra premium w kolorze savanna/kaszmir, skóra premium w kolorze jasnoszarym/ash oraz skóra premium w kolorze saharyjskim beżowo-czarnym.

Multifunckcyjna kierownica drewniano-skórzana klasy CL Mercedes-Benz została także zmodyfikowana przez projektantów Mercedes-Benz: obręcz i moduł poduszek powietrznych są standardowo wykończone miękką skórą nappa. Nowy, bardziej płaski moduł poduszek powietrznych nadaje również sportowy charakter wielofunkcyjnej kierownicy drewniano-skórzanej, szytej złożonymi, podwójnymi szwami.

Ponadto Mercedes-Benz jeszcze częściej wykorzystuje światło jako element stylizacji wnętrza pojazdu. Standardowe podświetlenie ambientowe oferuje wybór pomiędzy trzema nastrojami oświetleniowymi: solar (bursztynowy), neutralny (biały) i polarny (lodowobłękitny).

Tradycja: ekskluzywna linia przodków

Nowa generacja klasy CL kontynuuje wielką tradycję coupé Mercedes-Benz, która sięga legendarnych samochodów z doładowanymi silnikami z lat 20. i 30. XX wieku. Od lat 50. Mercedes-Benz produkuje nieprzerwaną serię ekskluzywnych samochodów dwudrzwiowych, które łączą wyrafinowany design z nowatorską technologią – każdy model to klasyk motoryzacji. Model W 188 serii 300 S Coupé – który wszedł do produkcji seryjnej w 1952 roku – oznaczał początek. Współczesna relacja nazywała go „miarą tego, co jest możliwe w inżynierii motoryzacyjnej”.

500 V8 BlueEFFICIENCY 4MATIC 7AT AWD (435 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc320 Kw @ 5250 Rpm
435 Hp @ 5250 Rpm
429 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800u20133500 Rpm
700 Nm @ 1800u20133500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 R 18
Długość200.6 In (5095 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi116.3 In (2954 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4674 Lbs (2120 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5633 Lbs (2555 Kg)
Spalanie miasto16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Emisja CO2237-242 G/Km

500 V8 BlueEFFICIENCY 7AT RWD (435 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc320 Kw @ 5250 Rpm
435 Hp @ 5250 Rpm
429 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800u20133500 Rpm
700 Nm @ 1800u20133500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 R 18
Długość200.6 In (5095 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi116.3 In (2954 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4564 Lbs (2070 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)
Spalanie miasto16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2224-232 G/Km

600 V12 5AT RWD (517 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5513 Cm3
Moc380 Kw @ 5000 Rpm
517 Hp @ 5000 Rpm
510 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy612 Lb-Ft @ 1800u20133500 Rpm
830 Nm @ 1800u20133500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.9 Galony (82.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 R 18
Długość200.6 In (5095 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi116.3 In (2954 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5776 Lbs (2620 Kg)
Spalanie miasto10.8 Mpg Us (21.8 L/100Km)
Spalanie trasa23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Emisja CO2237-242 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.