2010 Morgan Aero SuperSports

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2010 Morgan Aero SuperSports

Przejdź do galerii zdjęć2010 Morgan Aero SuperSports

Morgan zaprezentował model SuperSports podczas Elegance Concours w Villa d’Este w 2009 roku jako wersję bez dachu AeroMax, ale w przeciwieństwie do innych pojazdów tej brytyjskiej marki, nie miał składanej tkaniny na dachu.

Ten brytyjski producent samochodów słynął z modeli wykonanych na podwoziu z drewna jesionowego, ale nowe przepisy zabroniły mu kontynuacji tej praktyki. W związku z tym musiał znaleźć nowe rozwiązania, a odpowiedzią stał się aluminium. Tak więc wkroczył w nową erę, w której jego pojazdy były nie tylko lżejsze, ale także sztywniejsze i lepiej radziły sobie na drodze. Dodatkowo umowa z BMW na dostawę silników okazała się korzystna. Co więcej, Morgan skorzystał również z kilku innych elementów dostarczonych przez niemieckiego producenta. Jednak finalny produkt, taki jak SuperSports z 2011 roku, nie przypominał żadnego innego modelu stworzonego przez niemiecką markę czy jej partnerów (Mini i Rolls-Royce).

Dzięki umowie z BMW, Morgan pomyślał, że okrągłe reflektory zamontowane w Mini mogą dobrze pasować. W rezultacie zamontował je na elegancko wyprofilowanych błotnikach SuperSports. Może nie wyglądały najlepsze z różnych kątów, ale ogólny design był dobry. Dodatkowo, zaokrąglony i nachylony do tyłu grill chłodnicy przypominał pojazdy z lat 30. XX wieku, a długi i wąski klapa silnika wyglądał jakby został wzięty bezpośrednio z produkcji samochodów z tej epoki. Profil pojazdu sugerował, że nie jest to dokładnie roadster, ale raczej targa, z jedynie obszarem nad pasażerami odsłoniętym na warunki atmosferyczne, gdy jest odkryty. Posiadał stały słupek B i niemal pionową tylną szybę. Z tyłu, pokrywa w kształcie łodzi nie była najbardziej aerodynamicznym elementem pojazdu, ale prezentowała się świetnie.

Jak każda inna tradycyjna brytyjska marka, Morgan stworzył luksusowe wnętrze z drzwiami i siedzeniami wykończonymi skórą, centralną konsolą i deską rozdzielczą. Przed kierowcą, producent zamontował duże wskaźniki prędkościomierza i obrotomierza, otoczone wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury. Trójramienna kierownica została przejęta z Aston Martina, podczas gdy dźwigienki i przyciski do szyb bocznych pochodziły z asortymentu BMW. Ponadto, uchwyty do drzwi wnętrza były pochodzenia Mini. Mimo to, radio nie pochodziło od żadnego z tych producentów; zostało wybrane z półki w sklepie elektronicznym i wyglądało nieco nieodpowiednio w tak drogim pojeździe.

4.8 v8

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4799 Cm3
Moc270 Kw @ 6300 Rpm
362 Hp @ 6300 Rpm
362 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy361 Lb-Ft @ 3400 Rpm
489 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyDirect Petrol Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna170 Mph (274 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6 Speed Manualna Or Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość163.3 In (4148 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość49.1 In (1247 Mm)
Masa własna2601 Lbs (1180 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2282 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.