2010 Peugeot 508 Berline

2010 Peugeot 508 Berline

Przejdź do galerii zdjęć2010 Peugeot 508 Berline

Peugeot wprowadził model 508 w 2010 roku, w czasie światowego kryzysu finansowego, starając się utrzymać na rynku, w którym inne znane marki miały poważne trudności, a wysiłki francuskiego producenta opłaciły się.

Peugeot starał się zmniejszyć wydatki i koszty produkcji, wprowadzając model 508, który miał zastąpić dwa pojazdy: średniej wielkości sedana 407 oraz luksusowego sedana D-segmentu 607. Rozwiązanie okazało się trafne, a ci, którzy czekali na nową generację 407, byli zadowoleni, ponieważ otrzymali większy samochód, natomiast ci, którzy oczekiwali lepszego 607, również dostali to, czego pragnęli. Model 508 był jednym z pojazdów, które pomogły francuskiej marce przetrwać w trudnym rynku podczas światowego kryzysu finansowego. Jego cechy były wystarczająco dobre dla tych, którzy szukali premium sedana, a jego cena była bliższa pojazdom z segmentu masowego.

Z przodu zespół projektowy marki stworzył wiele detali, które sprawiły, że samochód wyróżniał się na tle rynku zdominowanego przez nijakie, mało inspirujące pojazdy masowe o podobnych rozmiarach. Szeroka trapezoidalna kratka wkomponowana była w zderzak. Została ona otoczona organicznie ukształtowanymi reflektorami, które kontynuowane były na błotnikach przez wgłębienia tworzące linię bioder pojazdu. Niżej, na dolnej części zderzaka, Peugeot zamontował drugi wlot powietrza, który pomagał w chłodzeniu, flanki, które obramowane były przez lampy przeciwmgielne. Kolejnym unikalnym elementem designu była maska, na której logo marki umieszczono w zagłębieniu, które rozciągało się w kierunku przedniej szyby.

W profilu samochód cechowała łukowata linia bioder, która wznosiła się ku słupkom B, a następnie nieco opadała ku tyłowi. Styl okna również miał kształt krzywej, a słupek B był czarny, co tworzyło efekt fałszywego coupé. Jednym z charakterystycznych elementów designu marki było małe trójkątne okno umieszczone w przedniej części drzwi oraz lusterka boczne obok nich. Z tyłu producent zamontował szerokie lampy tylne, które rozciągały się od błotników do tylnego zderzaka, ale nie były rozciągnięte na pokrywie bagażnika.

Wnętrze samochodu miało luksusowy i premium charakter, dzięki wielu miękkim w dotyku powierzchniom na desce rozdzielczej, drzwiach oraz konsoli centralnej. Przednie fotele kubełkowe były zaprojektowane z myślą o komforcie, a kierowca miał przed sobą wzornik w stylu lornetki, gdzie prędkościomierz i obrotomierz flankowały wyświetlacz LCD. Dodatkowo Peugeot oferował system head-up display, co było nietypowe dla pojazdu masowego. Informacje nie były jednak wyświetlane na przedniej szybie, lecz na osobnym, chowanym szkle zamontowanym nad osłoną zegarów. Z tyłu, dzięki długiemu rozstawowi osi i niskiemu tunelowi centralnemu, który przechodził przez samochód od przodu do tyłu, wystarczająco miejsca było dla trzech pasażerów.

Pod maską Peugeot zamontował wybór silników diesla turbo i benzynowych, które były głównie zaprojektowane z myślą o oszczędności paliwa. Ponadto producent oferował system hybrydowy zasilany małym silnikiem diesla i silnikiem elektrycznym. Nie miał on dużego zasięgu elektrycznego, ale wystarczał do cichego parkowania pojazdu. Ta wersja była również jedyną 508, która miała napęd na cztery koła.

 Peugeot 508

Jakość, czystość, efektywność… Peugeot 508 to nowe oblicze marki w segmencie samochodów turystycznych.

Peugeot 508 łączy mocny design i emocje z:

  • technologiami nowej generacji e-HDi i HYbrid4;
  • dynamicznym, prestiżowym wyglądem;
  • postrzeganą jakością i komfortem wnętrza;
  • unikalną charakterystyką jazdy, opartą na wieloletnim doświadczeniu marki.

Z modelem 508 Peugeot kontynuuje swoją międzynarodową ofensywę: auto będzie produkowane we Francji na rynek europejski, a następnie w Chinach dla największego rozwijającego się rynku motoryzacyjnego na świecie.

Peugeot 508 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: Sedan i SW, a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się na początku 2011 roku.

WSZYSTKO, CO PRZYNIESIE PRZYSZŁOŚĆ

Dzięki modelowi 508 Peugeot potwierdza swoją obecność i ambicje w jednym z tradycyjnych mocnych punktów, segmencie samochodów turystycznych.

Przez kilka dekad każdy model z serii „40X” i „50X” pozostawił niezatarte ślady w swoim czasie, dzięki unikalnemu połączeniu stylu, trzymania drogi, wszechstronności i wytrzymałości.

Peugeot 508 to nowoczesny pojazd skierowany w przyszłość, doskonale dostosowany do aspiracji klientów, którzy podążają za czasami: wymagających, dynamicznych i odpowiedzialnych. Oferuje dwie komplementarne wersje nadwozia: Sedan (o długości 4,79 m) i SW (4,81 m). Jakość, czystość i efektywność to słowa kluczowe, które kierowały każdym aspektem projektowania samochodu, oferując wielowarstwowy urok i emocje jako jego centralny temat.

CZYSTOŚĆ STYLISTYCZNA

Kierując się poszukiwaniem idealnie zbalansowanych i aerodynamicznych konturów, styl 508 sugeruje pojazd „wyrzeźbiony z jednego kawałka”, odzwierciedlający aspiracje elegancji, solidności i jakości wykonania. Z przodu Peugeot 508 ilustruje rozwój najnowszych kodów stylistycznych marki, ujawnionych po raz pierwszy w koncepcie SR1, z pojedynczą kratką w stylu „floating” i ostrymi reflektorami z wyraźnym wyrazem wizualnym, z widocznymi „tubami LED” zarówno w dzień, jak i w nocy. Podobnie, z tyłu, trzy czerwone „szpony” maskują trzy rzędy diod LED w wersji Sedan. Z kolei 508 SW ma bardziej złożoną formę, z czerwonym paskiem, który podświetla się po włączeniu tylnych świateł.

PRZYJEMNOŚĆ W POJAZDIE NA BARDZO WYSOKIM POZIOMIE

Prosty i elegancki styl deski rozdzielczej, użyte materiały, staranne wykończenie, trwałość i zastosowane technologie (kolorowy „wyświetlacz przezierny”, klimatyzacja czterostrefowa, dostęp bezkluczykowy oraz uruchamianie) wzbogacają ekskluzywną atmosferę wnętrza. Każdy pasażer cieszy się uprzywilejowaną pozycją, dzięki doskonałym proporcjom samochodu. W wersji SW ta przyjemność z podróży jest wzmocniona przez dużą panoramiczną szklaną dachową. Bagażnik również jest praktyczny i przestronny, oferując pojemność 545 litrów (515 dm3 według standardu VDA) w wersji Sedan i 660 litrów (560 dm3 VDA) w wersji SW. Po złożeniu tylnych siedzeń (co odbywa się w jednym łatwym ruchu) tworzy on płaską podłogę, a ta pojemność wzrasta do 1 581 litrów (1 381 dm3 VDA) w wersji Sedan i 1 865 litrów (1 598 dm3 VDA) w wersji SW.

EFEKTYWNOŚĆ ŚRODOWISKOWA

Efektywność środowiskowa była kluczowym zagadnieniem od samego początku projektu, z początkową optymalizacją aerodynamiki pojazdu (Cx zaczynające się od 0,25 i SCx na poziomie 0,58!) oraz redukcją masy w porównaniu do modelu 407 (pomimo zwiększenia rozmiarów i specyfikacji). Pod maską Peugeot 508 korzysta z silników o mocy od 82 do 150 kW (112 do 204 KM). Każdy z nich jest dobrze umiejscowiony w swojej kategorii, zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i emisji CO2, a także osiągów i reakcji. Ta gama zaczyna się od emisji CO2 wynoszącej 109 g/km z nowym systemem e-HDi, a w przyszłości obejmie technologię HYbrid4 z potencjałem 147 kW (200 KM) i napędem na wszystkie koła, zaczynając od zaledwie 99 g/km CO2.

Najważniejszym silnikiem w momencie wprowadzenia na rynek jest nowy silnik 2.2 HDi FAP 150 kW (204 KM), który oferuje osiągi godne silnika diesla V6, ale z emisją dwutlenku węgla zredukowaną o ponad 30%!

DYNAMICZNE EMOCJE

Emocje, z Peugeot 508, wyrażają się również poprzez przyjemność z jazdy, cechę wysoko cenioną przez markę. Model 508 będzie dostępny z dwoma rodzajami zawieszenia: nowym zawieszeniem przednim typu McPherson dla większości gamy, zapewniającym doskonałe połączenie komfortu i trzymania drogi, oraz zawieszeniem podwójnym wahaczem w wersji „GT” dla lepszej dynamiki prowadzenia, odpowiadającej osiągom silnika 2.2 HDi FAP 204 KM.

REAGOWANIE NA NOWE OCZEKIWANIA KLIENTÓW

Czerpiąc z bogatego doświadczenia Peugeot w dziedzinie „ekskluzywnych” samochodów turystycznych (określanych wewnętrznie jako segment M2), marka, podobnie jak w przypadku każdej poprzedniej generacji, rozpoznała oczekiwania klientów w tym segmencie. W Europie dwie trzecie tych klientów stanowią pojazdy flotowe, często pełniące rolę samochodów służbowych. Klienci, którzy są aktywni, zaangażowani, doświadczeni i poszukujący nowoczesności oraz statusu, aczkolwiek bez ostentacji, którzy trzymają się pewnych wartości i są świadomi swoich obowiązków. Tacy nabywcy coraz częściej skłaniają się ku przestronnym, ponadczasowym i efektywnym samochodom: wydajnym pod względem dynamiki, ale także i nie mniej pod względem efektywności. Oczywiście wymagają pojazdu, który zapewni im łatwą i komfortową podróż na długich trasach, jednocześnie gwarantując trwałość.

OPTYMALIZOWANA EFEKTYWNOŚĆ ARCHITEKTURALNA

Od samego początku decyzje inżynieryjne leżące u podstaw projektu „W2” (jego wewnętrzna nazwa) opierały się na platformie 3 Grupy PSA, aby uzyskać szczególnie dopracowaną „efektywność architektoniczną” z:

długim rozstawem osi (+ 9,2 cm w porównaniu do 407) oraz obszerną przestrzenią dla pasażerów z tyłu;
wyborami inżynieryjnymi pozwalającymi na zmniejszenie przedniego zwisu (- 4,3 cm w porównaniu do 407) i wydłużenie tylnego zwisu, co prowadzi do polepszenia równowagi stylistycznej i praktyczności codziennej (z istotnie większą przestrzenią bagażową);
wymiarami, szczególnie szerokością i wysokością, umożliwiającymi optymalizację aerodynamiki.

OPTYMALIZOWANA AERODYNAMIKA, ZMNIEJSZONA WAGA

Optymalizacja aerodynamiki i redukcja wagi były kluczowymi priorytetami od samego początku projektu, aby zapewnić jak najlepszą wydajność środowiskową. Peugeot 508 oferuje doskonałe wartości Cx i SCx w swoim segmencie: najlepsze wersje mają SCx wynoszące 0,58 (Cx 0,25) dla Sedana i 0,61 (Cx 0,26) dla SW, co znajduje się wśród najlepszych w każdym kształcie nadwozia. Podobnie, dążenie do „optymalizacji wagi” dało w efekcie „spiralę wzrostu”, korzystną nie tylko dla zużycia paliwa pojazdu, ale także dla jego pasywnego bezpieczeństwa i osiągów. Ogólnie, na podstawie porównywalnych silników, emisja CO2 dla Peugeot 508 jest o 35 kg mniejsza niż w przypadku 407 dla Sedana, a o 45 kg mniej dla SW, co uwzględnia jego rozmiar (większy o 10,1 cm dla sedana i o 4,8 cm dla SW).

JAKOŚĆ: PODSTAWOWA WARTOŚĆ

Jakość to kolejny kluczowy priorytet w projektowaniu modelu Peugeot 508. Jest wynikiem ciągłego poszukiwania możliwie najlepszej jakości na wszystkich poziomach, z:

  • decyzjami inżynieryjnymi kierowanymi potrzebą maksymalnej trwałości, z determinacją dostarczenia pojazdu, który pozostanie „świeży” przez jak najdłuższy czas;
  • wysokim poziomem wykończenia widocznym zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu, z ekskluzywnym wnętrzem postrzeganym przez pasażerów jako bardzo satysfakcjonujące;
  • przeprowadzeniem testów drogowych na dystansie dwóch milionów kilometrów w rzeczywistych warunkach przed wprowadzeniem na rynek.

Wreszcie, Peugeot 508 ustanowi nowe standardy w zakresie jakości wykonania, kontynuując najnowsze wprowadzenia produktów, w których ten aspekt zostały udowodniony i uznany. Jednym z bezpośrednich konsekwencji tego podejścia jest zmniejszenie „całkowitych kosztów posiadania”, co jest decydującym czynnikiem przy zakupie pojazdu w tym segmencie, szczególnie dla flot samochodowych.

RZEŹBIĄCA AESTETYKA WIZUALNA

Projekt Peugeot 508 kierowany jest przez ciągłe poszukiwanie idealnie zbalansowanych i eleganckich konturów. Kontury Sedana i SW są płynne, bez przerw, zakłóceń czy ozdobników, od końca maski do bagażnika. Żadne ostentacyjne elementy lub dodatki nie są dozwolone (brak dysz spryskiwaczy szyby, brak widocznych anten itp.): wszystkie powierzchnie są wpasowane, z odstępami między każdym elementem starannie określonymi, aby uzyskać optymalną jakość wykonania.

Ogólny efekt sugeruje pojazd „wyrzeźbiony z jednego kawałka”, podkreślając poczucie elegancji, płynności i jakości wykonania.

ROZWÓJ STYLISTYCZNY KODÓW MARKI

Z przodu Peugeot 508 ukazuje rozwój podstawowych kodów stylistycznych marki, reinterpretowanych w celu odzwierciedlenia pomysłów zrealizowanych na najnowszych konceptach (szczególnie SR1). To silna i zawsze rozpoznawalna tożsamość wizualna jest jeszcze bardziej sugestywna w zakresie mocy, wyrafinowania i nowoczesności technologicznej. Na końcu długiej aluminiowej maski nowe logo Lwa zajmuje swoje naturalne miejsce na konturze maski. Pod nią charakterystyczna pojedyncza kratka zyskuje nowy wymiar. Ustala ton dla kratki przedniej w stylu „floating”, wydającej się oderwaną od nadwozia. Efekt ten tworzy chromowana krawędź, która pod maską staje się mniej wyraźna, dumnie odsłaniając markę „Peugeot”. Przenikliwy wyraz reflektorów również był punktem centralnym stylistów. Ich wnętrze to połączenie chromowanych i matowych powierzchni. W wersjach z kierunkowymi bi-ksenonowymi reflektorami widoczne są „tuby LED” z siedmioma diodami elektroluminescencyjnymi. To nadaje samochodowi natychmiastowy sygnaturę wizualną, widoczną z daleka na drodze zarówno w dzień, jak i w nocy. Reflektory halogenowe są również dostępne, przyjmują nową, wysokowydajną i kompaktową technologię „Neo”, z szeregiem soczewek przypominających kocie oczy.

ZBALANSOWANY PROFIL

Boki pojazdu są celowo stonowane, podkreślone konturami okien z chromowanymi krawędziami (dostępność według wersji wyposażenia). Wizualnie, boczne okna wydają się spoczywać na wyrzeźbionej sekcji nadwozia, co samo w sobie stanowi nie lada wyczyn inżynieryjny: wzdłuż całego pojazdu biegnie wklęsła linia talii, nadając mu niezwykłe połączenie mocy i elegancji. SW również ma prosty i dynamiczny profil, z niektórych kątów przypominający „shooting break”, schodzący ku tyłowi, który jest pewnie osadzony na drodze. Łącząc ogromny panoramiczny przeszklony dach (1,62 m2) z przednią szybą, profilowane aluminiowe belki dachowe zdają się łączyć z nadwoziem, zwiększając ekskluzywność samochodu.

PROSTA I TECHNICZNA TYŁ

W wersji Sedan całe tylne nadwozie zaprojektowano w jednej formie, bagażnik idealnie gładki z zderzakiem i dwiema bocznymi dyszami wydechowymi w wersji „GT”, tworząc wrażenie płynności, mocy i kontroli. Pozioma chromowana listwa na bagażniku podkreśla tył, równolegle do chromowanej krawędzi u podstawy dyfuzora, która wizualnie „osadza” tył pojazdu. Charakterystycznym elementem dziedzictwa Peugeot jest także bardzo wyraźnie zaznaczony tył obu wersji nadwozia. W wersji Sedan trzy czerwone klastery maskują trzy rzędy 6 diod LED, nadając samochodowi unikalny nocny sygnaturę. SW ma bardziej złożoną formę z czerwonym paskiem, który podświetla się po włączeniu tylnych świateł.

NOWOCZESNY I EKSKLUZYWNY WYGLĄD WNĘTRZA

Deska rozdzielcza w dużej mierze podąża za elementami stylistycznymi zewnętrznego designu pojazdu: jakość, czystość i elegancja. Projekt minimalizuje odstępy między elementami składowymi deski rozdzielczej, co ułatwia zastosowanie szczególnego centrum sterowania, które przezwycięża tradycyjne ograniczenia sprzętu w rozmiarze „ISO”. Materiały, staranne wykończenie i przemyślana trwałość oddziałują na wszystkie zmysły pasażerów samochodu: tekstura górnej części deski rozdzielczej, różne dekoracje, czarna lakierowana konsola środkowa, akcenty chromowane… ogólny efekt to elegancja i nowoczesna technologia wolna od ostentacji.

PRZYDATNE, WZBOGACAJĄCE TECHNOLOGIE

Ta niezwykle satysfakcjonująca atmosfera w pojeździe łączy wyrafinowanie z technologią, oferując nowoczesne wyposażenie, które zwiększa przyjemność zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Kolorowy wyświetlacz przezierny (z ekranem nawigacji satelitarnej), czterostrefowa klimatyzacja, „wsparcie w drogowych” opcjach, dostęp bezkluczykowy i uruchamianie, automatyczna elektryczna hamulec parkingowy, elektrycznie sterowany masaż lędźwiowy kierowcy, nowa telematyka, sprzęt hi-fi JBL. Te systemy są dostępne jako standardowe lub opcjonalne wyposażenie w zależności od modeli, podkreślają ekskluzywność Peugeot 508.

W wersji SW przyjemność z podróży jest zwiększona przez duży panoramiczny przeszklony dach, który pozwala pasażerom w pełni korzystać z naturalnego światła i widoczności.

NORMALNE CIŚNIENIE AKUSTYCZNE

Ta atmosfera jest również wynikiem dużego wysiłku w zakresie akustyki i tłumienia drgań. Na przykład, dzięki zlokalizowaniu szumów u źródła (akustyczna „enkapsulacja” układów napędowych), poziom ciszy w kabinie pasażerskiej jest jednym z najlepszych w swojej klasie, a podejście to przyczyniło się również do redukcji wagi pojazdu.
Akustyczna przednia szyba jako standard (do filtrowania hałasu z zewnątrz), hydropneumatyczne mocowania zawieszenia (w celu redukcji hałasu i drgań pochodzących z drogi), aktywne tłumiki na przedniej osi wersji 2.2 HDi FAP 147 kW (w celu redukcji drgań silnika); wszystkie te elementy przyczyniają się do cichego komfortu kabiny pasażerskiej godnej wyższej klasy.

PRAKTYCZNY I PRZESTRONNY W CODZIENNYM UŻYTKU

W zakresie praktyczności, wybór szczególnie efektywnej architektury pozwala na bardzo dużą pojemność bagażnika. Każdy pasażer cieszy się uprzywilejowaną pozycją, ze znaczną przestrzenią połączoną z dedykowanym wyposażeniem (czterostrefowa klimatyzacja obejmuje pasażerów z tyłu, regulowany podparcie siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu). Wymiary wnętrza są na poziomie podobnym do tych w modelu 607, tj. znacznie poprawionych w porównaniu do 407 (o 5,3 cm więcej przestrzeni między kolanami pasażera z tyłu a przednim siedzeniem). W rezultacie dwie osoby o wzroście powyżej 6 stóp mogą komfortowo siedzieć jedna za drugą. Bagażnik w Sedanie otwiera się za pomocą automatycznego dźwigni (poprzez naciśnięcie „plip”, przycisku na desce rozdzielczej lub „0” zewnętrznego logo 508), podczas gdy klapa bagażnika SW może być zautomatyzowana. Komora bagażowa jest praktyczna (solidne haki, siatka bagażowa, schowek na trójkąt ostrzegawczy), przestronna (o kształcie dokładnie równoległobocznym) i co najważniejsze, niezwykle obszerna. Bagażnik Peugeot 508 ma pojemność 545 litrów (515 dm3 według standardu VDA) dla sedana i 660 litrów (560 dm3 VDA) dla SW, co daje odpowiednio o 108 i 112 dm3 VDA więcej niż w modelu 407 Sedan i SW. Po złożeniu oparć siedzeń, dzielonych 2/3-1/3 w jednym łatwym ruchu (z dedykowanymi kontrolami w bagażniku SW), przestrzeń utworzona przez tę płaską podłogę wzrasta do 1 581 litrów (1 381 dm3 VDA) dla Sedana i 1 865 litrów (1 598 dm3 VDA) dla SW. Te pojemności obejmują przestrzeń pod wykładziną bagażnika, której jakość wykończenia jest na równi z resztą bagażnika, odpowiadająca 48 litrom (42 dm3 VDA). Ponadto sztywna wykładzina SW może być złożona, aby dzielić przestrzeń bagażową na komory, co ułatwia dostęp do tych obszarów przechowywania. Podobnie, solidna i praktyczna samowciągająca osłona bagażnika jest łatwa do uruchomienia.

GAMA UKŁADÓW NAPĘDOWYCH

Waga, aerodynamika oraz oczywiście technologiczne know-how i innowacje Grupy zarówno w zakresie silników diesla HDi FAP, jak i silników benzynowych VTi i THP, to czynniki, które od razu stawiają Peugeot 508 wśród liderów swojego segmentu w każdej kategorii mocy.

Oferta silników diesla Peugeot 508 HDi FAP:

  • 1.6 litr e-HDi FAP 82 kW (112 KM), 285 Nm, elektronicznie sterowana 6-biegowa skrzynia manualna (BMP6); CO2: 109 g/km;
  • 1.6 litr HDi FAP 82 kW (112 KM), 254 Nm, 5-biegowa skrzynia manualna; CO2: 124 g/km;
  • 2.0 litr HDi FAP 103 kW (140 KM), 340 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna; CO2: 125 g/km;
  • 2.0 litr HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, 6-biegowa skrzynia automatyczna; CO2: 149 g/km;
  • 2.2 litr HDi FAP 150 kW (204 KM), 450 Nm, 6-biegowa skrzynia automatyczna; CO2: 150 g/km.

Oferta silników benzynowych Peugeot 508:

  • 1.6 litr VTi 88 kW (120 KM); 160 Nm, elektronicznie sterowana 6-biegowa skrzynia manualna (BMP6): 144 g/km;
  • 1.6 litr THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia manualna; CO2: 149 g/km;
  • 1.6 litr THP 115 kW (156 KM), 240 Nm, 6-biegowa skrzynia automatyczna; CO2: 164 g/km.

OSIĄGI

Peugeot 508 wprowadza erę technologii e-HDi dla marki, nowej generacji STOP & START. Szybka, wydajna i cicha, e-HDi łączy zmniejszone zużycie paliwa i emisję CO2 (nawet o 15% w mieście) z maksymalną prowadzeniem, co jest innowacją dla tego typu systemu. Jest połączona z silnikiem 1.6 HDi FAP, współpracującym z elektronicznie sterowaną 6-biegową skrzynią manualną (BMP6), aby jak najwięcej klientów mogło skorzystać z jak najniższego zużycia paliwa. W momencie wprowadzenia na rynek model ten ma połączone zużycie paliwa wynoszące 4,4 litra/100 km przy emisji tylko 114 g/km, a w 2011 roku ta wartość spadnie poniżej 110 g/km, z zużyciem paliwa wynoszącym 4,2 litra/100 km, dzięki wprowadzeniu elektronicznie sterowanych wlotów powietrza.

NOWY SILNIK 2.2 HDi FAP Z 6-BIEGOWĄ SKRZYNIĄ AUTOMATYCZNĄ (BVA6): MOCNY, ŻYWY I OSZCZĘDNY

Nowy silnik 2.2 HDi FAP 150 kW (204 KM), z maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm przy 2 000 obr./min, jest szczytem oferty Peugeot 508 w wersji „GT” z wyjątkowym zawieszeniem i wykończeniem. Dzięki swojej technologicznej zaawansowaniu (lekki wirnik turbosprężarki tytanowej, optymalizacja tarcia, VoltControl, wtryskiwacze piezoelektryczne z 8 otworami, zoptymalizowane komory spalania…) oraz również dzięki rozwojowi 6-biegowej skrzyni automatycznej (nowa AM6), ten układ napędowy osiąga poziom wydajności lepszy niż dawny 2.7 litrowy HDi V6 w modelu 407, z poprawioną żywotnością i znacznie zredukowanym zużyciem paliwa oraz emisją CO2: obniżonym o 33% do 150 g/km, w porównaniu do 223 g/km w 407 V6 HDi, co oznacza redukcję o 73 g/km!

HYbrid4: TECHNOLOGIA PEUGEOT PRZYSZŁOŚCI W OFERCIE 508

Od 2012 roku, roku po komercyjnej premierze Peugeot 508, technologia HYbrid4 zostanie wprowadzona do oferty. Z silnikiem diesla HDi z przodu i silnikiem elektrycznym z tyłu, ta technologia oferuje potencjał mocy 147 kW (200 KM) i napęd na wszystkie koła „by wire”, będąc rozwiązaniem, które przyniesie przełom w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2. Z emisją na poziomie 99 g/km jako celem, Peugeot 508 będzie jeszcze bardziej łączył przyjemność z jazdy z odpowiedzialnością ekologiczną.

DWA RODZAJE ZAWIESZENIA W OFERCIE 508

W tym szczególnym segmencie Peugeot zawsze wyznaczał standardy w zakresie trzymania drogi i, jako bezpośredni skutek, przyjemności z jazdy. Dzięki Peugeot 508 marka poczyniła ogromne postępy w dostosowywaniu tych cech do gamy, która może przyjąć dwa rodzaje zawieszenia.

Nowe zawieszenie przednie typu McPherson zostało opracowane na platformie 3 do użycia w większości modelu Peugeot 508. Tutaj 508 oferuje nową, wysoką syntezę trzymania drogi i komfortu jazdy. Jeśli chodzi o komfort, poziom oczekiwań klientów w segmencie „M2” znacznie wzrósł w ostatnich latach. To wybór inżynieryjny jest kolejnym przykładem wzrostu ograniczonego staraniami o ograniczenie wagi: nowe zawieszenie przednie pozwala zaoszczędzić 12 kg w porównaniu do 407.

Z kolei Peugeot 508 „GT” zyskuje zawieszenie przednie z podwójnym wahaczem. Podwójny wahacz oraz rozdzielenie funkcji ugięcia i kierowania pozwala uzyskać wysoki poziom sztywności nadwozia oraz precyzję prowadzenia.

To wybór jest zgodny z potencjalnymi osiągami nowego silnika 2.2 HDi FAP 150 kW (204 KM) oraz z oczekiwaniami klientów, którzy szczególnie wymagają od dynamicznych zdolności swojego samochodu.

Z tyłu cała gama jest wyposażona w wielowahaczowe zawieszenie tylne. Zapewnia ono doskonałą wydajność oraz maksymalną dokładność i tłumienie drgań poprzez rozdzielenie sił podłużnych i poprzecznych.

ADAPTACYJNE KIEROWANIE I HAMOWANIE

Kierownica elektro-hydrauliczna z ciągłą regulacją siły wymagana przy manewrowaniu ułatwia manewry w niskich prędkościach. W pełni odzwierciedla to know-how marki; precyzyjna i informatywna, odpowiada twoim stylem jazdy: „wszechstronnym” lub „GT”, zgodnie z oczekiwaniami ich odpowiednich klientów.

Hamulce zostały zaprojektowane tak, aby odpowiadać dynamicznym cechom każdego Peugeot 508, z przednimi zaciskami hamulcowymi w trzech różnych rozmiarach: 283 x 26 mm, 304 x 28 mm lub 340 x 30 mm dla wersji 2.2 HDi FAP 150 kW. Z tyłu cała gama ma tarcze 290 x 12 mm. Wszystkie 508 są wyposażone w najnowszej generacji ESP, które obejmuje CDS (kontrola stabilności), AFU (wsparcie w nagłym hamowaniu) i REF (elektroniczny rozkład siły hamowania). ESP zawiera również asystenta wjazdu pod górę i inteligentną kontrolę trakcji, co poprawia zdolność pojazdu do ruszania i jazdy po śliskich nawierzchniach, zezwalając na większe lub mniejsze poślizgi kół na każdym z przednich kół.

PIERWSZE I DRUGIE BEZPIECZEŃSTWO NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE

Peugeot 508 korzysta z wysokiego poziomu bezpieczeństwa podstawowego, dzięki trzymaniu drogi i specyfikacji wyposażenia (wyświetlacz przezierny, kierunkowe bi-ksenonowe reflektory, reflektory przeciwmgielne z oświetleniem statycznym skrzyżowań, pomoc w drogowych opcjach, itp.).

Samochód został również zaprojektowany tak, aby oferować poziom bezpieczeństwa wtórnego wśród najlepszych w segmencie. Jego struktura jest składana i zawiera wysokowydajne amortyzatory na przedniej belce, co również pozwala na zmniejszenie długości zwisu. Ponownie bezpieczeństwo korzysta znacząco z redukcji całkowitej wagi pojazdu. Peugeot 508 jest wyposażony w skuteczne środki ochrony: 2 poduszki powietrzne z przodu, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne kurtynowe, 2 mocowania Isofix z zapięciami trzypunktowymi z tyłu. Przednie fotele mają nowe „wyprofilowane” zagłówki z integralnym wielopozycyjnym regulatorem, których kształt został starannie zaprojektowany, aby uwzględniać skutki tylnej kolizji (szarpnięcie szyi).

BEZPIECZEŃSTWO TRZECIE: ZAWSZE O KROK DO PRZODU Z EMERGENCY CALL

Peugeot 508 również korzysta z przewodnictwa marki w zakresie bezpieczeństwa trzeciego, oferując, jak w większości pojazdów w tej gamie, system Peugeot Connect (w zależności od rynku). System ten pozwala korzystać bezpłatnie i bezterminowo z usługi Peugeot Connect SOS, a także z Peugeot Connect Assistance.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.