Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję drugiej generacji modelu Fabia na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku, jednocześnie ujawniając sportową wersję RS.
Skierowana do segmentu supermini hot-hatch, ta wersja była z niecierpliwością oczekiwana przez fanów czeskiej marki. Podczas gdy pierwsza generacja tego modelu była oferowana tylko z silnikiem turbo-diesel, model z 2010 roku miał pod maską turbodoładowany silnik benzynowy, który sprawił, że klienci chętnie składali zamówienia. Nie tylko był jednym z najtańszych hot hatchy na rynku, ale również był pełen technologii i udogodnień.
Podobnie jak jego „rodzeństwo”, wersja RS charakteryzowała się przednim pasem z szerokimi reflektorami pochylonymi na bok. Dodatkowo, standardowo wyposażona była w reflektory Xenon oraz inny zderzak przedni, który miał dolny gril w kształcie litery A, z dwoma lampami przeciwmgielnymi po bokach. Klienci mieli możliwość wyboru dachu w kontrastowym kolorze, co nadawało samochodowi sportowego wyglądu. Ponadto, charakterystyczne dla wersji RS były 17-calowe lekkie felgi aluminiowe. Na końcu, z tyłu, klapa bagażnika była ozdobiona spojlerem dachowym, a podwójny chromowany wydech dopełniał wygląd dolnej części zderzaka.
Wewnątrz, Skoda zrezygnowała z regularnych foteli kubełkowych oferowanych w pozostałych wersjach Fabii i zainstalowała fotele z wysokimi bocznymi wsparciami dla pasażerów z przodu. Dodatkowo, trójramienna kierownica otrzymała oznaczenie RS. Wersja RS była najwyżej usportowioną wersją Fabii i najdroższym modelem w ofercie. W efekcie, była bogato wyposażona w dodatkowe funkcje, takie jak ulepszony system infotainment i lepsza tapicerka.