Subaru zaprezentowało czwartą generację modelu Outback w kwietniu 2009 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku, opierając ją na piątej generacji platformy Legacy.
To były trudne czasy kryzysu finansowego na świecie, a większość producentów samochodów ograniczała swoją działalność. Subaru, z drugiej strony, zdecydowało się na inwestycje i wprowadzenie nowych produktów, takich jak Outback, znany również jako BR lub BM. Jednak środki oszczędnościowe były widoczne w tym modelu, ponieważ brakowało w nim niektórych cech, które uczyniły tę markę znaną na całym świecie, takich jak okna bezramkowe.
Karoseria samochodu była w zasadzie podniesioną wersją kombi Legacy, ale z kilkoma ulepszeniami. Wysokość prześwitu zwiększono do przyzwoitych 8.7″ (22 cm), a przedni zderzak zyskał dolną, niepomalowaną plastikową część, w której umieszczono splitter i światła przeciwmgielne. Z profilu, pojazd z długim dachem zachował te same panele nadwozia, co jego niepodniesiony odpowiednik. Subaru postanowiło nie zamieszczać ozdób wokół nadkoli, aby podkreślić cechy terenowe samochodu. To, wraz z rezygnacją z podwójnego szyberdachu, było częścią środków oszczędnościowych.
W środku crossover był na tyle przestronny, że pomieścił pięciu pasażerów dorosłych na krótkich trasach. Niemniej jednak, podczas długich podróży osoba siedząca na środku tylnej kanapy miała zbyt mało miejsca na nogi z powodu tunelu przekładni. Nie było to bardzo złe, ale też niekomfortowe. Za dzieloną kanapą 60/40, Outback oferował przestronną bagażnik z bardzo niskim progiem załadunkowym.
Pod maską, Outback otrzymał silniki typu flat-four lub flat-six o mocach od 150 PS (148 hp) do 260 PS (260 hp). Na niektórych rynkach Subaru oferowało silniki benzynowe z turbodoładowaniem lub silniki turbo-diesel.
Subaru of America, Inc. zaprezentowało całkowicie nowy model 2010 Subaru Outback podczas konferencji prasowej na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku w 2009 roku. Czwarta generacja pierwszego na świecie Sport Utility Wagon® to bardziej przestronna i zdolna interpretacja pojazdu, który zainicjował trend crossoverów 15 lat temu. Charakteryzujący się odważniejszym i bardziej wyrazistym stylem, całkowicie nowy Subaru Outback 2010 zapewnia lepsze osiągi, komfort i ekonomię dzięki wprowadzeniu nowego podwozia oraz nowej skrzyni biegów Subaru Lineartronic™ CVT (bezstopniowa skrzynia biegów). Zdolności pojazdu zostały zwiększone dzięki nowemu, pionierskiemu w swojej klasie systemowi wysuwanych belek dachowych i poprzecznych oraz poprawionej wysokości prześwitu wynoszącej 8,7 cala.
Całkowicie nowy 2010 Subaru Outback jest odpowiednio wymiarowany w porównaniu do innych pojazdów crossover, oferując przestronność wnętrza w łatwej do manewrowania i zdolnej do jazdy w terenie sylwetce kombi. Poziom wnętrza został zwiększony o prawie 8 procent w pakiecie, który jest właściwie krótszy od poprzedniego modelu. Rozstaw osi został wydłużony o 2,8 cala, co poprawia przestrzeń na nogi w tylnych siedzeniach o prawie 4 cale. Nowe tylne zawieszenie typu podwójne wahacze poprawia dynamikę podwozia i przestrzeń ładunkową z tyłu. Model 2010 jest szerszy o 2 cale, co zwiększa komfort pasażerów, zapewnia więcej miejsca nad głową oraz jest bardziej ekonomiczny niż jego poprzednik.
Model 2010 Subaru Outback, mimo że wyraźnie związany z poprzednikami, oznacza zmianę w designie w kierunku nowego, odważniejszego wyglądu. Subaru Outback 2010 zyskuje także na obecności na drodze dzięki szerszemu rozstawowi kół i wyrazistym nadkolom. Zbudowany na zupełnie nowej platformie, model 2010 ma wydłużony rozstaw osi o 2,8 cala, osiągający teraz 107,9 cala, co zapewnia płynniejszą jazdę i więcej miejsca wewnątrz. Przestrzeń na nogi w tylnych siedzeniach wzrosła prawie o 4 cale do 37,8 cala. Dzięki zwiększeniu szerokości pojazdu o 2,0 cala, Subaru Outback 2010 oferuje więcej miejsca na biodra i ramiona. Całkowita przestrzeń dla pasażerów wzrosła o 8 stóp sześciennych, osiągając 105,4 stóp sześciennych, a maksymalna pojemność bagażnika (po złożeniu tylnych oparć) wzrosła o 6 stóp sześciennych do 71,3 stóp sześciennych. Subaru Outback ma również głębszą i szerszą przestrzeń bagażową niż wiele małych SUV-ów oraz łatwiejszy dostęp dzięki szerokiemu tylnemu otworowi bagażnika.
Co ciekawe, przestronniejszy model 2010 jest prawie o cal krótszy od poprzednika, dzięki zmniejszeniu wymiarów zwisów przedniego i tylnego. Nowy Subaru Outback jest również wyższy o cztery cale niż poprzedni model, co zwiększa przestronność i wysokość przestrzeni bagażowej. Nowa konstrukcja zachowuje zwrotność, zwinność i łatwość parkowania, które są cenione przez klientów Subaru Outback.
Na bazie ogromnego sukcesu poprzednich modeli Subaru Outback, model 2010 zaspokaja różnorodne gusta i potrzeby klientów. Linia Subaru Outback na rok 2010 będzie obejmować trzy modele 2.5i, napędzane zmodyfikowanym silnikiem Boxer o mocy 170 KM i pojemności 2,5 litra. Efektywne modele Subaru Outback 2.5i oferują nową standardową 6-biegową skrzynię manualną lub opcjonalną skrzynię Lineartronic™ CVT. Obie skrzynie poprawiają przyspieszenie, reakcję i oszczędność paliwa. Trzy nowe, najwyższe modele Subaru Outback 3.6R są napędzane nowym silnikiem Boxer o mocy 256 KM i pojemności 3,6 litra, współpracującym z 5-biegową elektroniczną skrzynią automatyczną.