2010 Suzuki Kizashi

Suzuki był znany jako jeden z największych producentów małych samochodów i SUV-ów, a swoje szanse próbował także w segmencie średniej wielkości sedanów sportowych, kiedy w 2009 roku wprowadził model Kizashi jako samochód z napędem na wszystkie koła, który nie stawiał na zbędne luksusy i był przystępny cenowo.

Bez względu na to, czy to był zły timing, czy brak znajomości marki w danym segmencie, Kizashi spotkało się z dużym oporem ze strony rynku. Niestety dla japońskiej marki, były to lata światowego kryzysu finansowego, który zrujnował niektórych producentów i osłabił innych. Mimo to, Suzuki było zdeterminowane, aby utrzymać swój średniej wielkości sedan na rynku i próbowało sprzedawać go na wszystkich kontynentach. Wprowadzenie nowych norm emisji Euro 6 w Europie, wycofanie marki z rynków amerykańskiego i kanadyjskiego w latach 2013 i 2014 oraz brak szerokiego wyboru silników sprawiły, że model szybko zniknął z rynku. W 2014 roku Suzuki zakończyło produkcję tego modelu i nie miało następcy.

Suzuki starało się stworzyć samochód o sportowym wyglądzie, więc zamontowało agresywny przód Kizashi, który dominował nad podzieloną atrapą chłodnicy oraz szerokimi, okrągłymi reflektorami. Dolna część zderzaka była podzielona na trzy sekcje, z których środkowa służyła do chłodzenia, a boczne mieściły lampy przeciwmgielne. W profilu, pojazd ukazywał swoje płynne linie, które podążały za nowoczesnym konceptem designu. Wznosząca się linia okien oraz zaokrąglony dach tworzyły przestronne wnętrze, a z tyłu producent zaprojektował krótki tył ozdobiony małym, zintegrowanym spojlerem na klapie bagażnika. Z tyłu, chromowane końcówki wydechu w kształcie trójkąta ukrywały rzeczywiste rury wydechowe.

Choć producent nie miał doświadczenia w tworzeniu średniej wielkości sedanów, znał się na projektowaniu wnętrz. Wykorzystało to, aby stworzyć przyjemnie zaprojektowaną kabinę z czystymi liniami i miękkimi materiałami pokrywającymi deskę rozdzielczą, panele drzwiowe i podłokietnik. Przed kierowcą, Kizashi miało zestaw wskaźników z dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, otaczającymi wyświetlacz LCD. Dodatkowo, dwa małe wskaźniki dla poziomu paliwa i temperatury wody były zintegrowane z tarczami prędkościomierza i obrotomierza. Wrażenie luksusu potęgowało skórzane pokrycie kierownicy oraz system audio Rockford-Fosgate zamontowany na centralnej konsoli.

Podbite przednie fotele zapewniały wystarczający komfort podczas długich podróży, a dostępne były także z funkcją podgrzewania. Z tyłu, kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów, chociaż przestrzeń na nogi dla osoby siedzącej pośrodku była ograniczona przez wysoki tunel środkowy, który przebiegał przez samochód od przodu do tyłu. Oparcie kanapy dzielone w proporcji 60/40 mogło zwiększyć przestrzeń bagażową do 462 litrów (16,3 stóp sześciennych). W zależności od rynku i wersji, Kizashi oferowało swoim klientom skórzane fotele, elektryczne szyby, liczne poduszki powietrzne oraz szyberdach.

Pod maską, Suzuki zainstalowało silnik wolnossący o pojemności 2,4 litra, który został zapożyczony z modelu Vitara, ale wzmocniony do produkcji 185 KM (188 PS) w wersji z sześciobiegową skrzynią ręczną, podczas gdy CVT był nieco osłabiony do 180 KM (182 PS). Moc była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego systemu napędu na cztery koła.

 Suzuki, znane przede wszystkim jako producent małych pojazdów oraz motocykli o wysokiej wydajności, zaprezentowało globalną premierę modelu 2010 Suzuki Kizashi (wymawiane „Kee-Zah-Shee”), który jest pierwszym przedstawicielem firmy w segmencie sportowych sedanów z napędem na cztery koła. W porównaniu z niektórymi z najlepszych samochodów na świecie, zupełnie nowa Suzuki Kizashi 2010 staje się natychmiastowym kandydatem do tytułu samochodu roku. Dzięki premierze Suzuki Kizashi firma dostarcza unikalne połączenie dynamicznych atrybutów wydajności z premium estetyką designu i rzemiosłem, które dotąd nie było doświadczane w tej kategorii. Model Suzuki Kizashi ma pojawić się w salonach w Ameryce Północnej tej zimy i będzie flagowym pojazdem firmy, dodatkowo poszerzając i wzmacniając jej obecny asortyment wysokiej jakości małych samochodów, ciężarówek i SUV-ów.

„Przy opracowywaniu i nazewnictwie naszego najnowszego wprowadzenia motoryzacyjnego, japońskie słowo 'Kizashi’, które oznacza, że coś wspaniałego nadchodzi, wydawało się odpowiednie dla tego pojazdu,” powiedział Kevin Saito, prezydent American Suzuki. „Teraz, gdy model produkcyjny Suzuki Kizashi już dotarł, spodziewamy się, że zarówno nazwa, jak i sam produkt jasno pokażą odważne oświadczenie, które ta firma wiedziała, że będzie czynić przy debiucie tego pojazdu – jednocześnie sugerując, co pojawi się w ofercie Suzuki, gdy spojrzymy w przyszłość.”

Sportowy sedan Suzuki Kizashi, który pochodzi z serii konceptów Suzuki Kizashi zaprezentowanej w ciągu ostatnich dwóch lat, podąża podobną tematyką projektu oraz docenienia wydajności, które wcześniej ukazano w trzech przyciągających wzrok i doskonale zaprojektowanych pojazdach koncepcyjnych. Model produkcyjny Kizashi redefiniuje tradycyjnego sportowego sedana i przesuwa markę Suzuki w kierunku rynku premium. Co więcej, jego aktywna i energetyczna tożsamość, będąca kluczowym elementem DNA marki Suzuki, jest zrównoważona przez ogólną misję pojazdu, która ma na celu zapewnienie silnej i wyrafinowanej wydajności w miejskich warunkach.

Napęd

Wyprodukowany w nowym zakładzie Suzuki w Sagarze, Japonia, model 2010 Kizashi jest wyposażony w standardowy silnik 2.4-litrowy DOHC o czterech cylindrach w układzie prostym, oferujący mocniejszy standardowy silnik niż wiele konkurencyjnych bestsellerów. Silnik korzysta zarówno z aluminiowego bloku, jak i głowic cylindrów, co zapewnia lekką instalację; aluminiowe tłoki z pierścieniami o niskiej sile naciągu zapewniają lepszą moc i efektywność. Wykonane z lekkich stopów przekładnie korbowe, obracające się na stalowym wale korbowym, przyczyniają się do trwałości czterocylindrowego silnika, a wałek wyrównawczy poprawia równowagę silnika oraz redukuje hałas, wibracje i szumy (NVH).

Reagujący silnik w układzie prostym jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co podnosi wydajność w niskich biegach, a także zapewnia relaksującą i ekonomiczną jazdę w wyższych biegach. Klienci mogą zdecydować się na dostępną bezstopniową skrzynię biegów (CVT), która zapewnia zarówno doznania z jazdy, jak i efektywność paliwową, której współczesni konsumenci oczekują, nie rezygnując przy tym z charakteru preferowanego przez entuzjastów jazdy. Ten charakter jest wzmocniony przez manetki przy kierownicy, optymalizujące kontrolę kierowcy bez względu na prędkość czy warunki jazdy. Niezależnie od wyboru skrzyni biegów, Suzuki Kizashi zostało zaprojektowane tak, aby osiągać konkurencyjne wyniki zużycia paliwa dla świadomych konsumentów.

Oprócz tego znakomitego nowego napędu, aby jeszcze bardziej zwiększyć efektywność Suzuki Kizashi, firma rozwija bardziej oszczędną wersję hybrydową, która zostanie dodana do oferty w przyszłości.

Hamowanie i prowadzenie

Aby z powodzeniem wejść na rynek już nasycony licznymi bezosobowymi pojazdami transportowymi, Suzuki odchodzi od tradycyjnych wartości zwykle kojarzonych z mainstreamem, stanowczo trzymając się przekonania, że dostarcza dynamiczne i ekscytujące doświadczenie z jazdy. To doświadczenie zostało potwierdzone na niemieckiej autostradzie, szwajcarskich alpejskich serpentynach, brukowanych drogach angielskich i legendarnym Nürburgringu.

Wyjątkowo sztywna stalowa karoseria – z wzmocnionym przednim zawieszeniem i tylnym zawieszeniem wielowahaczowym skonstruowanym z osadzonym aluminium – pozwala na precyzyjne, zwrotne prowadzenie z doskonałą stabilność, wyrafinowaną przejażdżkę i zredukowane wibracje podwozia. Zaprojektowana od samego początku z myślą o możliwości napędu na cztery koła, Suzuki Kizashi oferuje nowo opracowany, zaawansowany system napędu na cztery koła z bardzo rozwiniętymi kontrolami, które wywołują i promują naturalne poczucie pasji do jazdy i bezpieczeństwa. Wyrafinowany system hamulcowy Suzuki Kizashi oferuje standardowe hamulce tarczowe na wszystkie koła i obejmuje dostawców takich jak Akebono, światowy lider w zakresie kontroli i analizy NVH oraz wiodący dostawca hamulców dla branży motoryzacyjnej i szybkich kolei.

Design

Przemyślana konstrukcja zewnętrzna Suzuki Kizashi najlepiej opisuje się jako bezproblemowe połączenie europejskiego stylu i japońskiego rzemiosła. Skierowana do miłośników jazdy, Suzuki Kizashi ma odważną i agresywną sylwetkę, podkreśloną dostępnymi 18-calowymi felgami aluminiowymi; nowoczesny styl – z jego smukłą proporcją i minimalnym przednim zwisem – wprowadza wyrafinowanie odpowiednie dla sportowego sedana o wysokich osiągach. Tak jak w serii koncepcyjnej Suzuki Kizashi, przód produkcyjnego modelu Suzuki Kizashi wyraża zarówno siłę, jak i styl, podczas gdy doskonale zaprojektowana karoseria pojazdu odzwierciedla ukrytą siłę Suzuki Kizashi oraz wyjątkowe połączenie zdolności i wyrafinowania.

Z tyłu Suzuki Kizashi architektura podkreśla sportowy charakter sportowego sedana Suzuki. Wizualna dynamika jest wzmocniona przez zintegrowany podwójny sportowy wydech, komunikujący – zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo – ducha wydajności Suzuki Kizashi.

Wnętrze

Suzuki wykorzystało swoje doświadczenie w segmencie samochodów kompaktowych, aby efektywnie zrealizować większe – ale wciąż zgrabne – proporcje, które zapewniają komfort i praktyczność bez marnowania przestrzeni. Wraz z proporcjami kabiny, które nagradzają kierowców i pasażerów Suzuki Kizashi komfortem i przestronnością, Suzuki dąży do nowoczesnego, eleganckiego wnętrza – takie jak standardowe sportowe fotele – zgodnie z właściwościami pojazdu na drodze. Miłośnicy jazdy docenią sportowy i elegancki zestaw wskaźników Suzuki Kizashi, podczas gdy konsumenci szukający luksusowego sedana będą zadowoleni z dostępnych tapicerek skórzanych, oferujących wysokodensyjną piankę i materiały najwyższej jakości, które rywalizują z luksusowymi konkurentami.

Dostępna premium skóra poddawana jest trzystopniowemu ogrzewaniu siedzeń oraz programowi pamięci w trzech pozycjach. Ponadto zarówno fotele materiałowe, jak i skórzane korzystają z uwagi Suzuki na szczegóły: francuskie szwy, twarde pokrywy tylnych części i niskotworząca pianka.

Dla tych, którzy pragną technologii wykraczającej poza silnik, wnętrze Suzuki Kizashi dostarcza na każdym kroku. Rozpoczynając od standardowego systemu bezkluczykowego uruchamiania silnika, Kizashi oferuje także łączność z iPod® oraz opcjonalne strumieniowe audio poprzez Bluetooth®. Dla podniesienia przyjemności z odsłuchu, Rockford Fosgate® zapewnia opcjonalne wrażenia dźwiękowe wspierane przez 425 watów mocy.

Przyczepność i bezpieczeństwo

Nowy model Suzuki Kizashi zawiera wiodącą w klasie listę standardowego wyposażenia bezpieczeństwa, w tym unikalne dla tej klasy standardowe osiem poduszek powietrznych, Elektroniczny Program Stabilizacji (ESP®), system zapobiegający blokowaniu kół z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, reflektory projekcyjne i system monitorowania ciśnienia w oponach.

W wyposażeniu Kizashi znajduje się również opracowany przez Suzuki synergiczny system kontroli dynamiki pojazdu. System ten wspiera kierowców w kontrolowaniu pojazdu i dostarcza przyjemność z jazdy przy minimalnej ingerencji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.