Toyota podjęła zdecydowany krok na indyjskim rynku, wprowadzając w 2010 roku model Etios, który zajął miejsce w segmencie przystępnych cenowo sedanów.
Japoński producent musiał zbudować fabrykę w Indiach, aby uniknąć wysokich podatków importowych na samochody w tym kraju. Z drugiej strony, Toyota nie chciała wydawać zbyt dużo na rozwój samochodu, aby pozostać konkurencyjna w segmencie przystępnych cenowo modeli. W związku z tym wzięła platformę NBC z starszego modelu Yaris, przerobiła ją i nazwała EFC.
Sedan Etios miał odważny wygląd z przodu, z dużymi reflektorami po obu stronach chromowanej osłony chłodnicy. Na dolnym zderzaku producent dodał drugą osłonę, aby pomóc w chłodzeniu silnika. W zależności od wersji wyposażenia, Etios miał parę lamp przeciwmgielnych. Z boku mały sedan prezentował czysty design, wzbogacony o kierunkowskazy wbudowane w lusterka boczne. Sportowsza wersja modelu otrzymała nawet aerodynamiczne progi boczne i dolny zderzak w tylnej części. Jego sedanowa forma była odpowiednia dla nabywców klasy średniej w Indiach.
Wnętrze samochodu wykończono materiałami w przystępnej cenie. Tkaninowe obicia foteli modelu Etios obejmowały siedzenia oraz część tapicerki drzwi, co było lepsze niż u konkurencji. Podobnie jak w Yarisie, w Etiosie umieszczono zestaw wskaźników na środkowej części deski rozdzielczej. Niżej, na centralnej konsoli, producent zainstalował przyciski do jednostki klimatyzacji tuż pod radiem CD.