Oparty na sportowym modelu MF4-S Coupe, wariant Roadster z 2010 roku był skierowany do osób poszukujących samochodu z otwartym dachem, inspirowanego stylem retro, ale jednocześnie nowoczesnego pod względem technologii.
W czasach, gdy większość samochodów była budowana na podwoziach, modele z otwartym dachem były lżejsze. Później, gdy producenci samochodów powszechnie wprowadzili konstrukcję samonośną, kabriolety stały się cięższe. Dlatego większość sportowych aut z twardym dachem była szybsza od swoich odpowiedników z otwartym dachem. To jednak nie powstrzymało miłośników motoryzacji od poszukiwania roadsterów, które nie były tak szybkie, ale oferowały większą przyjemność z jazdy. Dlatego bracia Wiesmann stworzyli model MF4-S Roadster; dla tych, którzy bardziej cenili sobie radość z jazdy, a mniej czasy okrążeń. Co więcej, samochód nie był wolny.
Zachowując charakterystyczny design pojazdów Wiesmann, MF4-S Roadster miał ten sam w kształcie serca grill z przodu oraz brak widocznego zderzaka, który był ukryty za panelami nadwozia. Unikalny projekt z podwójnymi reflektorami wyróżniał ten model na rynku i oddzielał go od innych producentów samochodów. Za długą i zaokrągloną maską producent zamontował grube słupki A, które wspierały przednią szybę. Nie było słupka B ani łuku bezpieczeństwa, który mógłby zaburzyć profil samochodu. Po złożeniu, płócienny dach był widoczny za siedzeniami, jak to miało miejsce w starych roadsterach.
Jako samochód stworzony dla przyjemności, wnętrze było wykończone skórą. Poza podłogą, wszystko było nią pokryte. Panel wskaźników umieszczony przed kierowcą pokazywał tylko kilka danych na wyświetlaczu LED. Pozostałe informacje, takie jak prędkość czy obroty, były wyświetlane na wskaźnikach zamontowanych na centralnej konsoli.
Podobnie jak jego odpowiednik w wersji coupe, MF4-S Roadster był napędzany silnikiem V8 o pojemności 4.0 litra, który pochodził od BMW. Był dostępny zarówno z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, jak i siedmiobiegową automatyczną.
Wiesmann Roadster MF4-S „Samochód sportowy roku”
Wybór czytelników magazynu Auto Bild Sportscars postawił Wiesmann Roadster MF4-S na pierwszej pozycji. Roadster z niemieckiej manufaktury zdobył nagrodę w kategorii „mała produkcja”. Ponad 68 000 czytelników i użytkowników internetu oddało głosy w 17 kategoriach.
Wiesmann jest bardzo zadowolony z nagrody dla Roadstera MF4-S, który napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów i mocy 420 KM. „Czytelnicy Auto Bild Sports Cars to prawdziwi entuzjaści samochodów sportowych, tak jak my,” mówi dyrektor zarządzający Friedhelm Wiesmann. „Zdobycie uznania takiego jury to dla nas wielki zaszczyt.”
Uroczystość wręczenia nagród miała miejsce podczas Gali na Targach Motoryzacyjnych w Essen, które mają szczególny związek z marką Wiesmann. 25 lat temu wystawa samochodów sportowych zainspirowała braci Wiesmann do stworzenia własnego samochodu sportowego.