2010Ford Taurus

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Podczas gdy Taurus z 2008 roku był bardziej przebranym modelem Five Hundred, to model z 2010 roku pojawił się jako w pełni rozwinięta szósta generacja tego modelu na rynku.

Pojawiając się po latach światowego kryzysu finansowego, szósta generacja Taurusa musiała opierać się na częściach zaprojektowanych w przeszłości, które nie mogły być zastąpione całkowicie nowymi. Dodatkowo, samochód zbudowano na platformie D3, będącej zmodyfikowaną wersją architektury P2 Volvo, ale z stalowymi ramionami zawieszenia zamiast aluminiowymi. Na szczęście, auto miało niezależne zawieszenie w każdym rogu, co sprawiło, że duży Taurus był bardziej komfortowy.

Z punktu widzenia designu, szósta generacja Taurusa była ogromnym ulepszeniem w porównaniu do swojego poprzednika. Oferowała smuklejsze reflektory i węższy, trójżebrowy grill pomiędzy nimi. Dolny zderzak miał centralny gril w kształcie trapezu, który przypominał ten zamontowany w europejskim Mondeo. Z profilu, zaokrąglona linia dachu z pochylonymi do przodu słupkami C przypominała konstrukcję kabiny przesuniętej do przodu. Z tyłu, marka z niebieskim owalem odważyła się przekroczyć granice ćwierćpaneli z lampami tylnymi, które zostały wydłużone na pokrywie bagażnika.

W środku, samochód oferował przestronną kabinę dla pięciu osób. Deska rozdzielcza, z podwójnym wypukłym designem, przypominała tę z Mustanga. W tym samym czasie, centralny panel mieścił ekran infotainment, przyciski systemu audio oraz sterowanie klimatyzacją.

Pod maską Ford zamontował poprzecznie umieszczony silnik V6 o pojemności 3,5 litra z rodziny Duratec. Moc była przekazywana na przednie lub na wszystkie koła, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji.

Ford Taurus – samochód, który zmienił amerykańskie postrzeganie pełnowymiarowych sedanów – jest całkowicie nowy na rok 2010 i gotowy, by zmierzyć się z najlepszymi na świecie, oferując nowoczesny design, doskonałe właściwości jezdne, technologie liderujące w klasie oraz przystępną cenę.

„Nowy Ford Taurus wyznacza tempo dla rosnącej liczby premier nowych modeli Forda,” powiedział Mark Fields, prezydent regionu Ameryki. „Ten sedan całkowicie redefiniuje oczekiwania dotyczące tego, co oznacza Taurus – i jeszcze bardziej określa, co Ford jest w stanie dostarczyć – pojazdy wysokiej jakości, oszczędne w zużyciu paliwa, wyposażone w najnowsze technologie, zamknięte w odważnych, sportowych i ekspresyjnych projektach.”

Nowy Ford Taurus korzysta z globalnego systemu rozwoju produktów Forda, co pozwoliło na wprowadzenie całkiem nowego sedana 12 miesięcy wcześniej – z większą liczbą nowych cech, niż klienci i dealerzy mogli sobie wymarzyć.

„Taurus to nasza premium flagowa seria Forda i rzuca blask na całe portfolio marki,” powiedział Derrick Kuzak, wiceprezydent grupy ds. globalnego rozwoju produktów. „Budując na reputacji lidera w zakresie bezpieczeństwa, wykorzystaliśmy szerokie możliwości projektowania i inżynierii wspomaganej komputerowo oraz cyfrowego modelowania przedmontażowego, aby dostarczyć nowego Taurusa o wysokiej jakości rok przed planowanym terminem.”

Jeszcze lepsza wiadomość? Nowy Ford Taurus 2010 zacznie się od 25,995 dolarów – tej samej ceny, co modele z 2009 roku.

Nowe czasy, nowy design

„Piorun może uderzyć dwa razy,” powiedział Peter Horbury, dyrektor ds. designu w regionie Ameryki. „Podobnie jak w oryginalnym modelu z 1986 roku, nowy Ford Taurus wyróżnia się połączeniem stylu z treścią.”

Zmiana zaczyna się od wizji samego Forda Taurusa. Zadebiutował jako rodzinny sedan, ale z pojawieniem się crossoverów, nowy Taurus jest kierowany do kierowców, którzy mogą przewozić znajomych i rodzinę, ale kładą większy nacisk na doświadczenie jazdy oraz technologie mające na celu uczynienie czasu spędzonego na drodze bardziej znaczącym i przyjemnym.

„Taurus to teraz bardziej 'mój’ sedan, i dostarczyliśmy go z myślą o tym kliencie,” powiedział Moray Callum, dyrektor ds. projektowania samochodów i crossoverów Forda.

Detale zewnętrzne są bardziej rzeźbione i mocne – od powłoki, która mówi o sile stojącej za pewnym grillem, po wyraźne błotniki i przednią osłonę. Odważne nowe reflektory w połączeniu z wpuszczonymi lampami parkingowymi tworzą nowy wyraz charakterystycznego grille Forda z trzema poziomymi paskami – a obniżona linia dachu sprawia, że nowy Ford Taurus staje się bardziej aspiracyjny.

Nowe koła o średnicy od 17 do 20 cali wypełniają rzeźbione nadkola i nadają Fordowi Taurus muskularny i sportowy wygląd. Wysokie linie barkowe nowego Taurusa zapewniają pewny profil i umożliwiają dużą pojemność bagażnika.

Paleta kolorów dla Taurusa 2010 zawiera nowe odcienie, wybrane tak, aby harmonizować z wnętrzem i oferować klientom szerszy wybór kombinacji kolorystycznych. Nowe kolory to Candy Red Metallic Tint, White Platinum Metallic, Steel Blue Metallic, Gold Leaf Metallic i Ingot Silver Metallic.

Wewnątrz, nachylona w kierunku przodu konsola środkowa – mieszcząca sterowanie klimatyzacją, komponenty audio i opcjonalny ekran nawigacji – płynie w ciągłej, nieprzerwanej formie przez panel instrumentów i w dół do konsoli centralnej. Inteligentny projekt umożliwia uformowanie wnętrza z nieprzerwanymi liniami, co nadaje mu wrażenie spójnej jakości i rzemiosła.

Panele drzwiowe korzystają z innowacyjnego procesu formowania urethanowego, nadając powierzchniom unikalną teksturę i tożsamość, z widocznym szwem i stworzonym ręcznie wykończeniem. Ten sam proces umożliwia dwukolorowe wykończenie paneli drzwiowych, co pozwala na różnicowanie modeli.

Precyzyjne rzemiosło Forda Taurusa odzwierciedla jakość użytych materiałów we wnętrzu oraz w zewnętrznych krawędziach, które są porównywalne z drogimi niemieckimi sedanami luksusowymi.

Lepsze osiągi na drodze

Aby dopasować się do bardziej sportowego wyglądu, nowy Ford Taurus oferuje bardziej sportowe właściwości jezdne.

Ford Taurus 2010 standardowo wyposażony jest w sprawdzony silnik Duratec V-6 o pojemności 3,5 litra, generujący 263 KM i 249 funtów momentu obrotowego. Ten nagradzany silnik uzyskuje certyfikat emisji ULEV-II i jest połączony z wyborem dwóch nowych sześciobiegowych automatycznych skrzyń biegów.

Gładki i wyrafinowany silnik Duratec V-6 pomaga Fordowi Taurus z napędem na przednie koła osiągnąć niezrównaną oszczędność paliwa na autostradzie. Taurus odzwierciedla zobowiązanie Forda do dostarczenia najlepszych osiągów, lub bycia w czołówce, w zakresie oszczędności paliwa w segmentach pojazdów, w których konkuruje.

Oszczędność paliwa Forda Taurusa wspomagana jest przez zastosowanie dwubiegowej pompy paliwowej oraz technologii Aggressive Deceleration Fuel Shut-Off (ADFSO).

Plan silnikowy Forda Taurusa przewiduje również opcjonalną dostępność zaawansowanego silnika EcoBoost™ V-6 o pojemności 3,5 litra, a ogłoszenie w tej sprawie będzie wkrótce dostępne.

Taurus SE oferuje sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów z systemem zapobiegającym cofaniu na wzniesieniach, w połączeniu z oszczędnym stosunkiem przełożenia końcowego 2,77.

Modele Ford Taurus serii SEL i Limited oferowane są z SelectShift®, w którym umieszczone są inspirowane wyścigami łopatki do zmiany biegów na kole kierownicy. SelectShift oferuje wygodę tradycyjnego automatycznego trybu działania lub tryb ręcznej zmiany biegów, który daje kierowcy pełną kontrolę nad wyborem biegów. Skrzynia biegów SelectShift umożliwia zredukowanie obrotów podczas zmiany biegów oraz utrzymuje ręcznie wybrane biegi, w przeciwieństwie do niektórych konkurencyjnych skrzyń biegów, które zgadują, co kierowca zamierza zrobić.

Model SEL oferowany jest z przełożeniem końcowym 2,77, podczas gdy model Limited korzysta z przełożenia 3,16 w modelach z napędem na przednie koła oraz 3,39 w modelach z napędem na wszystkie koła, aby zapewnić lepsze przyspieszenie.

Podzespoły podwozia i zawieszenia są dostrojone tak, aby oddawały sportowy i agresywny charakter z optymalną sztywnością rolki w celu kontroli podczas pokonywania zakrętów, responsywne prowadzenie z ostrym wkręcaniem się w zakręty i precyzyjną dokładnością. To dostrojenie podwozia MacPherson z przodu i wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu odzwierciedla globalne DNA Forda, definiowane przez responsywne prowadzenie i obsługę, przy zachowaniu komfortowej jakości jazdy.

Ford Taurus 2010 wyposażony jest w nową konfigurację zawieszenia SR1. Nazwany ze względu na „jeden do jednego” współczynnik amortyzatora tylniego, zapewnia doskonałą równowagę między pokonywaniem zakrętów a prowadzeniem, a jednocześnie stanowi stabilną bazę do precyzyjnego dostrojenia. Nowe SR1 umożliwia stosowanie kół o średnicy 19 i 20 cali – oraz redukuje masę pojazdu, oszczędzając paliwo.

„Chociaż zaangażowanie kierowcy było kluczowym celem dla nowego Forda Taurusa, kładliśmy również ogromny nacisk na stworzenie cichego środowiska,” powiedział główny inżynier Pete Reyes. „Czas rozwoju w tunelu aerodynamicznym był ważny, aby zredukować hałas, wibracje i szorstkość, ale pomógł także w efektywności paliwowej.

Technologie skoncentrowane na kliencie

Klienci znający się na technologiach znajdą wiele przyjemnych rozwiązań w nowym Fordzie Taurus 2010. Jego technologie umożliwiają łączność dla klientów, spełniając jednocześnie pragnienia personalizacji, dostosowywania i kontroli. Ta kompleksowa lista funkcji nie jest tylko technologią dla samej technologii. Te rozwiązania zostały wybrane i opracowane, aby zapewnić maksymalny komfort i wygodę zarówno kierowcy, jak i wszystkich pasażerów. Przeprowadzono również ogromną pracę, aby zapewnić, że te technologie są łatwe do zrozumienia i intuicyjne w obsłudze.

Adaptacyjny tempomat pozwala kierowcy ustawić prędkość jazdy, używając technologii radarowej do monitorowania ruchu do 600 stóp przed sobą, automatycznie dostosowując prędkość Forda Taurusa, aby utrzymać bezpieczny odstęp między pojazdami.

Adaptacyjny tempomat integruje również system ostrzegania o kolizji z wsparciem hamowania, nową funkcję aktywnego bezpieczeństwa.

System ostrzegania o kolizji wykorzystuje czujnik radarowy do wykrywania nadjeżdżających pojazdów i dostarcza wizualny sygnał ostrzegawczy przesyłany przez dolną część szyby oraz dźwiękowe ostrzeżenie w momencie wykrycia wolniejszego ruchu z przodu. System dodatkowo wstępnie ładowuje hamulce i włącza elektroniczną pomoc hamulcową, aby pomóc kierowcy zatrzymać się szybciej.

Inteligentny dostęp z systemem uruchamiania przyciskiem, nowa funkcja Forda Taurusa, umożliwia kierowcy wejście do samochodu i uruchomienie silnika, po prostu nosząc kluczyk, gdy zbliża się do pojazdu.

Sekretne kodowanie klucza SecruCode™ umożliwia dostęp do pojazdu poprzez otwarcie drzwi kierowcy za pomocą pięciocyfrowego kodu na nowym systemie klawiaturowym zamontowanym w słupku B po stronie kierowcy.

MyKey™ pozwala rodzicom lub administratorom flot na aktywację trybu jazdy z ograniczeniami. Po włączeniu, MyKey aktywuje system Persistent Beltminder® z wyciszeniem dźwięku do momentu zapięcia pasów bezpieczeństwa, wcześniejsze ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa i stałe użycie systemu kontroli stabilności AdvanceTrac®, monitorowania martwego pola, ostrzeżenia o zjeździe z pasa ruchu oraz ostrzeżenia o kolizji z przodu. Dodatkowe opcje programowania obejmują ograniczenia dotyczące głośności audio, ograniczenie maksymalnej prędkości do 80 mph i ostrzeżenia dźwiękowe przy 45, 55 lub 65 mph.

Automatyczne reflektory drogowe/czujniki deszczu wykorzystują technologie czujnikowe do przełączania świateł drogowych na intensywne, gdy nie wykryto innych pojazdów, w zasięgu do 500 stóp w przypadku wykrywania świateł tylnych oraz do 2,000 stóp dla nadjeżdżających świateł. Wycieraczki reagujące na deszcz używają zaawansowanego czujnika optycznego do wykrywania intensywności deszczu i/lub opadów śniegu, aby dostosować prędkość wycieraczek.

System Easy Fuel™ Capless Fuel Filler to ekskluzywna funkcja w tej branży, która automatycznie uszczelnia się bez tradycyjnego korka paliwowego.

System informacji o martwym polu (BLIS®) składa się z dwóch modułów radarowych o wielokrotnych wiązkach, po jednym na każde tylne boczne nadkole. Gdy nadjeżdżający pojazd wchodzi w zdefiniowany obszar martwego pola, wskaźnik ostrzegawczy informuje kierowcę w odpowiednim lusterku bocznym.

Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym wykorzystuje istniejące moduły radaru BLIS do wykrywania nadjeżdżającego ruchu podczas powolnego wycofywania się z miejsca parkingowego. Ten ekskluzywny system działa tylko podczas jazdy tyłem i ostrzega, gdy ruch poprzeczny pojawia się w obrębie trzech szerokości samochodu.

Ford SYNC® to w pełni zintegrowany, aktywowany głosowo system komunikacji i rozrywki w pojeździe, z usługą 911 Assist, raportem zdrowia pojazdu oraz funkcjami opartymi na GPS, w tym wyszukiwaniu firm i kończeniu połączeń. SYNC łączy się z odtwarzaczami MP3, iPodami, pamięciami USB i PDA. SYNC’s 911 Assist™ wykona połączenie z lokalnym operatorem ratunkowym w przypadku zdarzenia z wystrzeleniem poduszki powietrznej. Najnowsza wersja SYNC dodaje funkcje Traffic, Directions and Information, zapewniając prowadzenie po trasie oraz możliwość dostępu do treści według ulubionych, takich jak region, temat czy drużyna sportowa.

System nawigacji głosowej z SIRIUS Travel Link™ używa 8-calowego ekranu do prezentowania mapy z widokiem z lotu ptaka z 3D punktami rozpoznawczymi. System reaguje na polecenia głosowe dotyczące programowania celu i wyboru trasy. Dodatkowo, oferuje ulepszone funkcje prowadzenia, takie jak ogłoszenia nazw ulic i szczegółowe wskazówki dotyczące zjazdu z autostrady, skrętu i pozycji na pasie. Ekran można spersonalizować za pomocą do 32 zdjęć, o wielkości do 1,5 MB. System integruje również SIRIUS Travel Link, oferując dostęp do aktualnych warunków pogodowych i narciarskich, pięciodniowej prognozy, lokalnych cen paliwa według kosztu za galon oraz marki, wyników sportowych i zestawień filmowych.

Komponenty audio marki Sony® dostarczają dźwięk z różnych źródeł, w tym tunera AM-FM, radia satelitarnego SIRIUS, odtwarzacza CD, DVD i zintegrowanego dysku twardego o pojemności 10 GB na przechowywanie do 2,400 utworów. Ten zestaw obejmuje również dostępny system audio premium z 10 głośnikami.

Fotele Multi-Contour są dostępne na wyłączność w branży dla kierowcy i pasażera, integrując sześciokierunkowe wsparcie lędźwiowe i subtelny masaż w formie delikatnego wzoru. Siedzenie w dolnej części charakteryzuje się funkcją Active Motion.

Funkcja ta zapewnia minimalny, ale ciągły ruch miednicy, co powoduje zmianę aktywacji mięśni, pomagając kierowcy uniknąć bólu pleców.

„Fotele Multi-Contour będą prawdziwą korzyścią dla kierowców pokonujących długie dystanse lub osób z problemami z plecami,” powiedział Steve Michell, inżynier projektowania produktu. „Kluczem jest ich subtelność. Active Motion jest wystarczające, aby pomóc w złagodzeniu zmęczenia, ale nie na tyle, aby rozpraszać kierowcę.”

Liderstwo w dziedzinie bezpieczeństwa rośnie

Nowy Ford Taurus 2010 buduje na swoim dziedzictwie lidera w dziedzinie bezpieczeństwa, wprowadzając kompleksowy zestaw funkcji pasywnych i aktywnych, zaprojektowanych w celu ochrony i zachowania pasażerów.

„Sztywniejsza struktura nadwozia oraz nowe technologie unikania kolizji sprawiają, że Ford Taurus – już uznawany za najbezpieczniejszy pełnowymiarowy sedan – jest jeszcze bezpieczniejszy,” powiedział Reyes, główny inżynier.

Bezpieczeństwo Forda Taurusa zaczyna się od struktury nadwozia zoptymalizowanej pod kątem siły i sztywności. Energochłonna struktura z przodu ma ośmiokątne belki ramy przedniej, tory tunelowe oraz „shotgun” elementy strukturalne frontowe zaprojektowane do absorbowania i przekierowywania sił uderzenia z dala od kabiny pasażerskiej.

Struktura nadwozia Forda Taurusa wykorzystuje ultra wytrzymałą stal borową w słupku B dla dodatkowej ochrony przed uderzeniami bocznymi.

Nowy Ford Taurus jest wyposażony w kompleksowy pakiet aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa, w tym poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu o podwójnym działaniu, poduszki powietrzne boczne oraz Safety Canopy®, ekskluzywny system ochrony Forda, który obejmuje boczne poduszki powietrzne, które pomagają chronić przednich i tylnych pasażerów w przypadku przewrócenia i bocznego zderzenia.

Inne kluczowe funkcje bezpieczeństwa obejmują:

3.5L V6 Duratec 6AT (263 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc196 Kw @ 6250 Rpm
266 Hp @ 6250 Rpm
263 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy249 Lb-Ft @ 4500 Rpm
338 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R17
Długość202.9 In (5154 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość60.7 In (1542 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.5 In (1
Rozstaw osi112.9 In (2868 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4015 Lbs (1821 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5027 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.5L V6 Duratec 6AT AWD (263 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3496 Cm3
Moc196 Kw @ 6250 Rpm
266 Hp @ 6250 Rpm
263 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy249 Lb-Ft @ 4500 Rpm
338 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna131 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60 R17
Długość202.9 In (5154 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość60.7 In (1542 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/65.5 In (1
Rozstaw osi112.9 In (2868 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika20.1 Cuft (569 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4224 Lbs (1916 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5216 Lbs (2366 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.