2011 Audi R8 Spyder 4.2 FSI Quattro

2011 Audi R8 Spyder 4.2 FSI Quattro

Przejdź do galerii zdjęć2011 Audi R8 Spyder 4.2 FSI Quattro

Cztery lata po komercyjnym debiucie R8 Coupe z silnikiem V8, Audi zaprezentowało wersję kabrioletu o nazwie R8 Spyder, stworzoną dla tych, którzy chcieli cieszyć się wrażeniem „wiatru we włosach” podczas jazdy niemieckim supersamochodem.

W przeciwieństwie do samochodów Porsche, które miały silniki umieszczone z tyłu, R8 miało konstrukcję z silnikiem umieszczonym w środku i uznawane było za prawdziwy supersamochód. Choć osiągi R8 z silnikiem V8 nie były tak dobre jak niektórych włoskich supersamochodów, były bliskie, zwłaszcza pod względem układu napędowego. Jednak Audi zdawało sobie sprawę, że wielu nabywców nie wybierało R8 ze względu na oszałamiające przyspieszenie, ale dla wyglądu, wrażeń i przyjemności z jazdy supersamochodem z silnikiem w środku, który mógł jechać szybciej niż większość innych samochodów na drodze, gdy był mocno wciśnięty. W 2011 roku Audi zaprezentowało wersję Spyder R8, aby zwiększyć przyjemność z jazdy, nie dodając zbyt dużo wagi w porównaniu do wersji coupe R8. Co zaskakujące, R8 V8 pojawiło się po wersji z silnikiem V10, która zadebiutowała rok wcześniej. Jak można się było spodziewać, była tańsza od swojego mocniejszego brata.

Choć oba R8 Spyder wyglądały podobnie, istniało kilka istotnych różnic między nimi. R8 V8 miało charakterystyczny dla Audi grill w kształcie jednego ramienia z przodu, flankowany przez duże wloty powietrza, które chłodziły hamulce. Wloty te ozdobione były trzema poziomymi żebrami, zamiast dwóch, jak w R8 V10. Samochód był standardowo wyposażony w reflektory Xenon, podczas gdy LED były opcjonalne. Bez względu na wersję, oba miały zintegrowane światła dzienne umieszczone na dolnych i zewnętrznych bokach.

Z profilu R8 V8 chwaliło się standardowymi 18-calowymi kołami ze stopów lekkich, podczas gdy dostępne było również piętnastocalowe koło. Srebrne słupki A wspierające przednią szybę były grube i służyły jako ochrona w przypadku przewrócenia samochodu. Audi zainstalowało CFRP (kompozyt wzmocniony włóknem węglowym), aby obniżyć wagę samochodu, w bocznych panelach, które kierowały powietrze do komory silnika za kabiną. Ten sam materiał został użyty do wykonania pokrywy bagażnika z chowanym dachem. Na końcu, z tyłu, producent zamontował parę wentylacji z czterema żebrami pod tylnymi światłami, podczas gdy zderzak miał cztery rury wydechowe, po dwie z każdej strony.

R8 V8 Spyder oferowało luksusowe wnętrze z wysokobolstered fotelami pokrytymi skórą dla dwóch pasażerów. Pomiędzy nimi znajdowała się wąska konsola centralna, gdzie Audi umieściło parę uchwytów na kubki, podłokietnik z schowkiem pod spodem, hamulec ręczny i przyciski do zakrywania lub odsłaniania samochodu. Za pomocą jednego przycisku pasażerowie mogli podnieść lub opuścić dach w ciągu 19 sekund przy prędkości do 50 km/h (31 mph). Przed kierowcą znajdowało się to samo przyrządowe zestawienie w stylu lornetki, które zawierało duży prędkościomierz, obrotomierz, dwa wskaźniki poziomu paliwa i płynu chłodzącego oraz wyświetlacz TFT w środku dla komputera pokładowego.

Z technicznego punktu widzenia, R8 V8 Spyder nie zawiodło swoich właścicieli dzięki rozkładowi masy 43:57. Silnik przekazywał 430 PS (424 hp) na wszystkie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej z systemem dwóch sprzęgieł lub sześciobiegowej automatycznej (jedno-sprzęgłowej) skrzyni biegów.

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro wyposażony jest w lekką tkaninę dachu z w pełni automatycznym napędem. Jego nadwozie to aluminiowa konstrukcja Audi Space Frame z dużymi elementami kompozytowego materiału węglowego. Doskonała jakość wykonania charakterystyczna dla Audi, znakomita praktyczność na co dzień oraz opcjonalne zaawansowane technologie – od reflektorów LED po mikrofon w pasie bezpieczeństwa – dopełniają profil tego modelu sportowego.

Tuż za Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro pojawia się kolejny model z silnikiem V8. Silnik 4.2-litra FSI generuje moc 316 kW (430 hp) i przyspiesza otwartą dwumiejscową wersję do 100 km/h (62,14 mph) w zaledwie 4,8 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 300 km/h (185,79 mph). Silnik współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów R tronic; stały napęd na wszystkie koła quattro jest standardem.

Wysoka moc: silnik

Silnik 4.2 FSI to jednostka o wysokich osiągach, która przypomina te wykorzystywane w wyścigach. Oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy, charakteryzując się błyskawiczną reakcją na gaz, łatwym wkręcaniem na obroty, znakomitym momentem obrotowym, ogromną mocą oraz soczystym, pełnym dźwiękiem.

V8 przyspiesza Audi R8 Spyder od zera do 100 km/h (62,14 mph) w 4,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 300 km/h (185,79 mph). Te wartości dotyczą zarówno wersji z manualną skrzynią, jak i R tronic. W Audi dynamika zawsze idzie w parze z efektywnością. Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro z R tronic zużywa średnio 13,9 litra paliwa na 100 km (16,92 US mpg), natomiast wersja z manualną skrzynią 14,9 litra na 100 km (15,79 US mpg). Standardem jest system odzyskiwania energii podczas hamowania. Wymuszana pompa olejowa w systemie smarowania z suchą miską olejową dysponuje różnymi poziomami zasysania i odpływu, co pozwala na dostosowanie działania do obciążenia.

4.2 FSI, który w tej formie występuje także w R8 Coupé, produkuje 316 kW (430 hp) z pojemności 4 163 cc – 73,5 kW (103,2 hp) na litr. Przy nominalnej prędkości obrotowej silnika wynoszącej 7 900 rpm, osiem tłoków silnika o długim skoku (średnica x skok 84,5 x 92,8 milimetrów [3,33 x 3,65 cala]) przemieszcza się o 24,1 metra (79 stóp) każdą sekundę. Elektroniczny ogranicznik obrotów włącza się przy 8 250 rpm. V8 dostarcza 430 Nm (317,15 lb-ft) momentu obrotowego do wału korbowego w zakresie od 4 500 do 6 000 rpm, przy czym co najmniej 90 procent maksymalnego momentu jest dostępne pomiędzy 3 500 a 7 500 rpm.

Kompaktowy V8, który jest ręcznie składany w fabryce silników w Győr, na Węgrzech, ma klasyczny kąt cylindrów wynoszący 90 stopni i waży jedynie 216 kilogramów (476 lb). Jego blok silnika jest wykonany z lekkiego stopu aluminiowo-krzemowego w procesie odlewania ciśnieniowego, co zapewnia wyjątkową jednorodność. Wysoka zawartość krzemu sprawia, że cylindry są niezwykle odporne na zużycie.

Konstrukcja z płytą nośną zapewnia wysoką sztywność bloku silnika i optymalne zachowanie drgań. Mostki łożyskowe z żeliwa redukują jego rozszerzalność cieplną, utrzymując luz przy głównych łożyskach wału korbowego w wąskich granicach. Kute wały korbowe, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki są wyjątkowo lekkie, ale jednocześnie wytrzymałe. System smarowania z suchą miską olejową z oddzielnym zbiornikiem umożliwia niskie umiejscowienie silnika, a także zapewnia dostarczanie oleju do silnika nawet w ekstremalnych warunkach przeciążeń bocznych.

Wysokoprężny silnik V8 FSI czerpie paliwo z systemu bezpośredniego wtrysku FSI – typowego dla marki Audi. Układ szynowy wtryskuje paliwo pod ciśnieniem sięgającym 120 barów. Mieszanka paliwowa jest intensywnie wirująca w komorach spalania, co chłodzi ściany. Umożliwia to wysokie sprężanie wynoszące 12,5:1, co zwiększa wydajność i efektywność. 32 zawory są uruchamiane za pomocą dźwigienek z wałkami krzywkowymi, a cztery wałki krzywkowe mogą być ustawiane w zakresie 42 stopni obrotu wału korbowego. Są one oraz akcesoria napędzane przez bezobsługowe łańcuchy działające na tylnej stronie silnika.

Silnik 4.2 FSI oddycha przez proste aluminiowe stożki o długości 23 centymetrów (9,06 cala) zintegrowane z podwójnym systemem wlotowym. Komora powietrzna jest wykonana z lekkiego tworzywa sztucznego. Wloty powietrza zawierają klapy sterowane przez system zarządzania silnikiem, które powodują, że powietrze porusza się ruchem rotacyjnym (tzw. „tumble”), co zwiększa efektywność procesu spalania.

Podwójny system wydechowy charakteryzuje się podwójnymi końcówkami. Komponenty systemu wydechowego oraz rury kolektora zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować opory wydechowe i były bardzo lekkie. Klapy wydechowe w obu końcówkach otwierają się przy wyższych obciążeniach i prędkościach obrotowych silnika, tworząc jeszcze pełniejsze brzmienie.

Dynamiczny: napęd

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro standardowo wyposażone jest w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów. Współpracuje ona z kompaktowym sprzęgłem dual-plate i umożliwia precyzyjne oraz łatwe zmiany biegów przy krótkich ruchach. Dźwignia zmiany biegów wykonana jest z polerowanego aluminium, a otwór skrzyni ze stali nierdzewnej.

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro oferowane jest opcjonalnie z R tronic, wysoce wydajną sekwencyjną skrzynią biegów. Polecenia zmiany biegów są przesyłane elektrycznie; system hydrauliczny zmienia biegi i zarządza sprzęgłem. R tronic oferuje zarówno tryb automatyczny, jak i manualny, pozwalając kierowcy na wybór pomiędzy dwoma programami zmiany biegów.

W trybie manualnym kierowca zmienia biegi za pomocą joysticka na tunelu środkowym lub za pomocą łopatek przy kierownicy. Przy wysokim obciążeniu i prędkości obrotowej silnika zmiany biegów zajmują mniej niż jedną dziesiątą sekundy. Program Launch Control zapewnia optymalne starty. Kontroluje on prędkość obrotową silnika i działanie sprzęgła, aby przyspieszyć otwartą dwumiejscową wersję z idealnym poślizgiem kół.

Stały napęd na wszystkie koła quattro przenosi moc silnika na wszystkie cztery koła. W połączeniu z blokadą dyferencjału na osi tylnej zapewnia znacznie większą trakcję, stabilność, prędkość w zakrętach oraz precyzję. Cztery napędzane koła zdają się wgryzać w asfalt na wyjściu z zakrętu, a kierowca może wcześniej przyspieszyć niż w aucie z napędem na tylne koła.

Dzięki umiejscowieniu silnika w środkowej części nadwozia, system napędu na cztery koła quattro w Audi R8 Spyder ma specjalną konstrukcję z wyraźnym naciskiem na tył. Skrzynia biegów, zamontowana za wydłużonym silnikiem V8, ma dodatkowy napęd dla wału Cardana biegnącego do przodu.

Sprzęgło wiskotyczne rozdziela moment obrotowy na osi przedniej. W normalnych warunkach jazdy wysyła około 15 procent momentu obrotowego na przednie koła, a 85 procent na tylne. Jeśli tylne koła zaczynają się ślizgać, dodatkowe 15 procent momentu obrotowego szybko trafia na przód. Blokada dyferencjału na osi tylnej dodatkowo poprawia dynamikę. Zapewnia do 25 procent blokady podczas przyspieszania i do 45 procent podczas jazdy na luzie. Jeśli koło na jednej z osi zaczyna się ślizgać, jest hamowane przez elektroniczny dyferencjał EDS.

Wysoce emocjonalny: design

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro ma długość 4,43 metra (14,53 ft), szerokość 1,90 metra (6,23 ft) i wysokość 1,24 metra (4,07 ft) – prezentuje szeroką, niską sylwetkę na drodze, jakby była gotowa do skoku. Jego dynamiczne proporcje, rzeźbiony design oraz przestrzeń pasażerska umiejscowiona z przodu z płaską przednią szybą wizualnie podkreślają koncepcję z silnikiem w środkowej części nadwozia. Duże pionowe wloty powietrza sportowo wyeksponowane z boku, a kontur cienia tylnej części tworzy potężną falę nad kołami.

Eliptyczna linia okala długi tył, nadając mu wizualną strukturę. Z góry łączy wnętrze i silnik w jedną całość. Dwie zaokrąglone osłony w błyszczącym srebrze nadają tyłowi mocny profil. Zmniejszają się od przegrody do krawędzi spojlera, a każda z nich zawiera sześć zintegrowanych wlotów powietrznych. Między osłonami znajduje się kolejny szeroki otwór wylotowy.

Liczne detale – od malowanej na wysoki połysk osłony przedniej do odsłoniętego korka paliwa z solidnego aluminium – dokumentują duże zainteresowanie projektantów Audi szczegółami.

Reflektory są technicznymi dziełami sztuki – dotyczy to standardowych jednostek xenon plus, a tym bardziej opcjonalnych reflektorów LED, które wykorzystują diody emitujące światło do wszystkich funkcji oświetleniowych. Ich reflektory przypominają otwarte muszle małży, a światła do jazdy dziennej wyglądają jak jednorodny pasek wzdłuż dolnej krawędzi reflektora. Jedna z największych innowacji Audi, światło LED, ma temperaturę barwową bardzo zbliżoną do światła dziennego, co czyni jazdę w nocy bardziej komfortową dla oczu. Dodatkowo charakteryzuje się długą żywotnością i niezwykle niskim zużyciem energii.

Tył Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro standardowo wyposażony jest w diodowe tylne światła. System wydechowy kończy się podwójnymi końcówkami po obu stronach. Tylny spojler, który automatycznie wysuwa się przy 100 km/h (62,14 mph), oraz całkowicie wykończony spód generują siłę docisku, która mocno trzyma sportowy samochód na drodze. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,37 oraz niewielkiej powierzchni frontalnej wynoszącej 1,99 m² (21,42 sq ft), dwumiejscowy samochód z łatwością przemieszcza się przez wiatr. Audi wykorzystało wiele wiedzy zdobytej w motorsporcie do optymalizacji przepływu powietrza wokół i przez nadwozie.

Audi oferuje Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro w wyborze trzech kolorów dachu: czarnym, czerwonym i brązowym. Nadwozie dostępne jest w kolorach solidnych, takich jak ibis white i brilliant red, a także w wykończeniach metalicznych, takich jak Suzuka Gray, Teak Brown, Ice Silver, Jet Blue i Aurum Beige; oraz w perłowych efektach, takich jak Daytona Gray, Sepang Blue, Lava Gray i Phantom Black. Rama szyby czołowej jest pokryta anodowanym aluminium.

Zaledwie 215 kilogramów (474 lb): nadwozie

Wyposażony w manualną skrzynię biegów, Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro waży tylko 1 735 kilogramów (3 825 lb) (wliczając kierowcę), a z R tronic to zaledwie pięć kilogramów (11 lb) więcej. Decydującym czynnikiem tej niskiej masy jest aluminiowe nadwozie, które charakteryzuje się konstrukcją Audi Space Frame (ASF).

Nadwozie w białym kolorze składa się z trzech odlewów: Ekstrudowane sekcje aluminiowe stanowią 75 procent; węzły odlewane próżniowo 8 procent; a panele aluminiowe, które są zintegrowane z tym szkieletem poprzez połączenia tarciowe, stanowią pozostałe 17 procent. Nadwozie jest w dużej mierze montowane ręcznie z najwyższą precyzją.

Otwarta konstrukcja ma specjalne wzmocnienia w obszarze progów, tunelu środkowym, tylnej przegrodzie, podłodze oraz słupkach A i B, a nadal waży tylko 216 kilogramów (476 lb). Wysoka sztywność nadwozia ASF, które zawiera wspornik silnika wykonany z ultra-lekkiego magnezu, stanowi fundament dla dynamicznego prowadzenia, wysokiego bezpieczeństwa przy zderzeniach oraz wysokiego komfortu drgań Audi R8 Spyder. Nadwozie przewyższa konkurencję pod względem jakości lekkiej konstrukcji – relacji między wagą, rozmiarami a sztywnością skrętną.

Panele boczne otwartej dwumiejscowej wersji wykonane są z ultra-lekkiego kompozytu węglowego (CFRP), podobnie jak duża pokrywa nad komorą dachową. Produkowane są w nowej metodzie zwanej formowaniem żywicy (RTM). Oprócz tego, że jest szybsza i bardziej energooszczędna niż tradycyjne produkcje w autoklawie, RTM zapewnia też lepszą jakość powierzchni. Użycie kompozytu węglowego pozwala na oszczędność wagi do 60 procent w porównaniu do tradycyjnych komponentów stalowych, a także umożliwia większą swobodę projektowania.

Lekki i wygodny: tkaninowy dach

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro ma tkaninowy dach – klasyczny element charakterystyczny dla Audi, bez kompromisów dla wysokowydajnego samochodu sportowego. Waga miękkiego dachu wynosi zaledwie 42 kilogramy (93 lb), co utrzymuje niską masę pojazdu oraz jego środek ciężkości. Dach zajmuje niewiele miejsca, gdy jest otwarty, a zamknięty stanowi harmonijny element designu. Kończy się dwoma długimi, smukłymi finami, które rozciągają się do tylnej krawędzi samochodu i mają wydłużony kształt podobny do stałego dachu R8 Coupé.

Zewnętrzna warstwa dachu to tekstylny materiał o właściwościach szczelnych. Podszewka pokrywa ramę, która została głównie wykonana z odlewanego magnezu i aluminium. Miękki dach jest w pełni dostosowany do jazdy z dużymi prędkościami. Podczas jazdy z umiarkowaną prędkością z dachem podniesionym, poziom hałasu w Audi R8 Spyder jest zaledwie nieznacznie wyższy niż w Coupé. Tkaninowy dach ma elektrohydrauliczny napęd, który wykorzystuje system siłowników, zawiasów i haków do otwierania i zamykania dachu w czasie 19 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 50 km/h (31,07 mph). Po otwarciu 1,7 metra kwadratowego (18,30 stóp kw.) materiału składa się w kształt litery Z w swoim schowku nad silnikiem. Pokrywa schowka CFRP porusza się na dwóch siedmiopunktowych zawiasach. Precyzyjna interakcja mechaniczna dwóch komponentów przyjemnie się obserwuje.

Ogrzewana szyba, oddzielona od tkaninowego dachu, opada w przegrodzie pomiędzy wnętrzem pasażerskim a komorą silnika. Można ją podnosić i opuszczać za pomocą przycisku, zarówno z dachem podniesionym, jak i opuszczonym. Dodatkowy deflektor wiatru jest standardem. Zatrzaskuje się w przegrodzie za siedzeniami w dwóch krokach, utrzymując kabinę niemal bez przeciągu przy prędkościach do około 200 km/h (124,27 mph).

Dach z modułem tylnej szyby, schowek, pokrywa oraz system ochrony przed przewróceniem tworzą wstępnie zamontowany zespół. Jest on wstawiany do nadwozia ASF w zakładzie produkcyjnym Audi w Neckarsulm, gdzie budowany jest Audi R8 Spyder, co dodatkowo usztywnia nadwozie.

W przegrodzie znajduje się system ochrony przed przewróceniem składający się z dwóch mocnych, sprężynowych sekcji, które w razie potrzeby wyskakują w ciągu 0,2 sekundy. W przypadku uderzenia bocznego, poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową w oparciach chronią pasażerów. Poduszki powietrzne pełnowymiarowe czekają na wypadek zderzenia czołowego. W przypadku uderzenia od tyłu, system integralnych podparć głowy Audi zmniejsza ryzyko kontuzji szyi.

Wiedza techniczna: zawieszenie

Hipnotyzujące emocje osadzone w doskonałej wiedzy technicznej – Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro to zintegrowany system prędkości. Reaguje na zakręty prawie odruchowo, pokonując je ze stoickim spokojem. Granice są bardzo wysokie i łatwe do kontrolowania. Hydrauliczne wspomaganie kierownicy typu zębatkowego łączy kierowcę z drogą. Przy przełożeniu kierownicy wynoszącym 16:1 jest sportowe i bezpośrednie, ale nigdy nerwowe w odpowiedzi.

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro ma rozstaw osi wynoszący 2,65 metra (8,69 ft). Rozkład obciążenia osi wynosi 43:57 procent; szerokość toru to 1,64 metra (5,38 ft) z przodu i 1,60 metra (5,25 ft) z tyłu. Kute aluminiowe podwójne wahacze – zasada zaczerpnięta z budowy samochodów wyścigowych – rozmieszczają koła. Ich gumowo-metalowe łożyska precyzyjnie przekierowują siły boczne na nadwozie, jednocześnie zapewniając wysoką elastyczność podłużną. Ustawienie zapewnia zaskakująco dobry komfort podczas codziennej jazdy. Dedykowane zawieszenie sportowe jest dostępne jako opcja.

Inną opcją dla Audi R8 Spyder 4.2 FSI jest system adaptacyjnego zawieszenia Audi magnetic ride. System wykorzystuje pola magnetyczne w hydraulicznych amortyzatorach, aby w ciągu milisekund dostosować ich reakcję do warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Do wyboru są dwa podstawowe charakterystyki. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz podczas hamowania, jednostka sterująca zmniejsza przechyły nadwozia poprzez celowe zwiększenie siły tłumienia na poszczególnych kołach.

Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro jeździ na 18-calowych kołach z oponami 235/40 z przodu i 285/35 z tyłu. Wskaźnik ciśnienia opon jest standardem. Audi oferuje opcjonalne 19-calowe koła w różnych wzorach – monochromatycznych lub dwu kolorowych, polerowanych lub w wyglądzie tytanu.

Za kołami znajdują się potężne hamulce tarczowe o średnicy 365 milimetrów (14,37 cala) z przodu i 356 milimetrów (14,02 cala) z tyłu. Aby szybko odprowadzić ciepło, są one wentylowane wewnętrznie, perforowane i składają się z dwóch części – stalowe pierścienie cierne są połączone ze stalowymi pinami.

Czarne hamulce ośmio-tłokowe chwytają przednie tarcze, a w tylnej części znajdują się czterotłokowe zaciski. 19-calowe koła są opcjonalnie dostępne z perforowanymi tarczami węglowo-ceramicznymi, które są niezwykle lekkie, wytrzymałe, trwałe i odporne na korozję.

Otwarty sportowy samochód o wysokich osiągach ma na pokładzie specjalnie skonfigurowany system stabilizacji. Przyciskiem kierowca może włączyć tryb sportowy, który umożliwia ekscytujące, ale bezpieczne poślizgi przy wciśnięciu gazu podczas wyjazdu z zakrętu. ESP wraz z kontrolą trakcji można również całkowicie dezaktywować dla dynamicznej jazdy.

Luksus i dynamika: wnętrze i wyposażenie

Wnętrze Audi R8 Spyder 4.2 FSI quattro charakteryzuje się trzema mocnymi stronami: bezkompromisową jakością materiałów, dużą przestronnością oraz wysoką praktycznością.

Kierowcy i pasażerowie o różnych rozmiarach znajdą idealną pozycję w sportowych fotelach z wyraźnymi bocznymi podparciami. Kierownica wielofunkcyjna z miękkiej skóry jest spłaszczona. Widoczność jest dobra, a wąskie słupki A zapewniają dużą przekątną widoczności do przodu. Inną zaletą w codziennej jeździe jest przestrzeń bagażowa – pod przednią pokrywą znajdują się 100 litrów (3,53 cu ft). Z tyłu za siedzeniami znajduje się pudełko do przechowywania z trzema przegródkami.

Duża łukowa konstrukcja, „monoposto”, otacza wnętrze, które jest wyraźnie zorientowane na kierowcę. Kontrole są jasno i logicznie zorganizowane; standardowy system klimatyzacji automatycznej jest specjalnie dopasowany do potrzeb jazdy bez dachu. System informacji dla kierowcy integruje stoper do rejestrowania czasów okrążeń. Większość wnętrza jest sportowo chłodna, w kolorze czarnym; wiele kontrolerów błyszczy w wyglądzie aluminium.

Wśród najważniejszych elementów standardowego wyposażenia znajdują się fotele pokryte skórą Fine Nappa, aluminiowe progi drzwi, system muzyczny z siedmioma głośnikami, reflektory xenon plus, tylne światła LED, automatyczna klimatyzacja, system alarmowy, automatyczny dach, system ochrony przed przewróceniem oraz deflektor wiatru. Metaliczny lakier i podgrzewane fotele są również standardem.

Audi oferuje także szereg doskonałych opcji – fotele elektryczne, pakiet oświetlenia wnętrza, asystent zatrzymywania na wzniesieniach, tempomat, luksusowa automatyczna klimatyzacja, pakiet do przechowywania oraz asystent wysokich świateł. Wszystkie skóry użyte w fotelach są barwione pigmentami, które odbijają składnik podczerwieni światła słonecznego, co znacząco redukuje nagrzewanie wnętrza.

Opcje multimedialne obejmują doskonały system dźwiękowy od Bang & Olufsen o mocy 450 watów, interfejs muzyczny Audi do łatwego podłączenia zewnętrznego odtwarzacza oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth. System nawigacji plus charakteryzuje się logiką operacyjną MMI i wysoce rozdzielczym wyświetlaczem 6,5 cala. Może być połączony z kamerą cofania.

Innowacją od Audi jest mikrofon w pasie bezpieczeństwa dla zestawu głośnomówiącego i systemu dialogowego, który umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych nawet z opuszczonym dachem na autostradzie. Oba pasy bezpieczeństwa zawierają trzy małe, płaskie mikrofony. Przynajmniej jeden z nich jest idealnie ustawiony względem mówiącego, kiedy pas jest zapięty. Czwarty mikrofon znajduje się w ramie przedniej szyby.

Ekstremalni indywidualiści mogą wybierać z bogatej oferty ekskluzywnych opcji, z których większość zapewnia quattro GmbH. Należą do nich pokrycia skórzane w różnych kolorach i klasach, pedały w wyglądzie aluminium, pakiet węglowy do nadwozia, wstawki z węgla i czarnym wykończeniem fortepianowym, Alcantara do podsufitki oraz wykończenia bagażnika, a także niestandardowy zestaw bagażowy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.