2011 BMW 1 Series M Coupe (E82)

2011 BMW 1 Series M Coupe (E82)

Przejdź do galerii zdjęć2011 BMW 1 Series M Coupe (E82)

BMW włożyło w M Coupe wszystkie najlepsze części, jakie miało w swojej ofercie, a gdy zabrakło miejsca, stworzyło więcej, aby zbudować ten model.

Ten niemiecki producent samochodów twierdzi, że projektanci i inżynierowie inspirowali się fenomenalnym modelem BMW 2002 Tii z lat 70., tworząc serię 1. Niestety, rezultaty nie były zbyt atrakcyjne dla jego fanów. Choć zrozumiałe było, dlaczego największa część sprzedaży przypadła pięciodrzwiowemu hatchbackowi, w ofercie brakowało modelu flagowego. Wtedy dział M producenta ponownie przyjrzał się słynnemu E30 M3 z lat 80. i rozważył stworzenie szalonej wersji serii 1. Jednak producent nie chciał użyć nazwy M1, ponieważ była ona już zarezerwowana dla słynnego supersamochodu z silnikiem centralnym z późnych lat 70., więc postanowiono użyć nazwy M Coupe.

Od pierwszego wejrzenia przód samochodu wyglądał znacznie bardziej agresywnie niż jakikolwiek inny z jego rodziny. BMW 1 Series M Coupe z 2011 roku wyposażono w standardowe reflektory ksenonowe z adaptacyjnymi funkcjami, ozdobione wewnętrznymi elementami LED. Miał już wtedy znane pierścienie korony jako światła do jazdy dziennej. Były to znane elementy z innych wersji serii 1, ale reszta przodu była już zupełnie inna. Zderzak był przerośnięty i posiadał szeroki, trapezoidalny wlot powietrza pośrodku, z bocznymi otworami po obu stronach. Dodatkowo, dział aerodynamiki BMW stworzył drugi zestaw otworów, które tworzyły kurtynę powietrzną wokół nadkoli, poprawiając współczynnik oporu powietrza. Ponadto trudno było nie zauważyć poszerzonych nadkoli, które musiały być takie, aby pomieścić przednie zawieszenie przejęte z większego modelu, M3.

Z profilu, BMW 1 Series M Coupe z 2011 roku ujawniało niższy prześwit w porównaniu do innych modeli. Dodatkowo, producent zainstalował otwory wentylacyjne za przednimi nadkolami, aby uwolnić powietrze uwięzione w komorze koła i zmniejszyć siłę nośną. W przeciwieństwie do innych wersji, M Coupe oferowało standardowe 19-calowe obręcze wykonane w technologii odlewu ciśnieniowego. Najsportowsza wersja w ofercie dostępna była wyłącznie jako dwudrzwiowy model. Z tyłu, 1 Series M Coupe miało spojler na bagażniku oraz zupełnie nowy zderzak tylny. Zainstalowano układ wydechowy z czterema końcówkami, aby wizualnie podkreślić sportowy charakter pojazdu i możliwości silnika rzędowego szóstki.

Wewnątrz, BMW stworzyło sportowe wnętrze wyposażone w fotele z wysokimi bocznymi podparciami z przodu, zdobione haftowanym logo M na zagłówkach. Przed kierowcą znajdowały się te same wskaźniki, co w pozostałych modelach, ale z innymi tarczami, również z logo M. Dodatkowo, producent zainstalował wskaźnik temperatury oleju wewnątrz obrotomierza, obok wskaźnika poziomu paliwa umieszczonego na dole prędkościomierza. Obfitość czerwonych szwów na skórzanej tapicerce, konsoli centralnej, podłokietniku i obszytym Alcantarą desce rozdzielczej znacznie poprawiła wnętrze samochodu. Z tyłu zainstalowano kanapę profilowaną dla dwóch osób, z przegródką na drobiazgi pomiędzy nimi.

Jednak nikt nie kupił limitowanej produkcji BMW 1 Series M Coupe z 2011 roku ze względu na jakość skóry czy poszerzone nadkola, lecz dla mechanicznych podzespołów. Producent zainstalował podwójnie doładowany silnik N54 o sześciu cylindrach, który został dostosowany do osiągania mocy 340 KM (335 hp), przekazywanej na tylną oś wyłącznie za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej. Dodatkowo, zastosowano te same hamulce, co w modelu M3 z silnikiem V8 oraz ten sam przerośnięty, elektronicznie sterowany dyferencjał, który mógł przekazywać największy moment obrotowy na koło z najlepszą przyczepnością. W rezultacie, samochód mógł przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4.9 sekundy w drodze do ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 250 km/h. BMW sprzedało na całym świecie mniej niż 7,000 egzemplarzy tego modelu.

W miarę jak entuzjaści z całego świata czekają z niecierpliwością, BMW M GmbH zaprezentowało najnowszego członka swojej ekskluzywnej rodziny produktów. Po raz pierwszy pożądana odznaka M została nadana popularnej serii BMW 1 w formie całkowicie nowego BMW 1-Series M Coupe. Oznaczenie M przyznano po dwuletnim procesie rozwoju, w trakcie którego inżynierowie i kierowcy testowi BMW M osiągnęli wyjątkowe osiągi i charakterystyczne, niemal doskonałe właściwości jezdne samochodu BMW M. Model BMW 1-Series M Coupe z 2011 roku będzie dostępny w ograniczonej ilości i z ograniczonym zakresem opcji w autoryzowanych centrach BMW na wiosnę 2011 roku.

„Eigenwillig,” niemieckie słowo oznaczające „własny” , „indywidualny” i „zdecydowany na własną drogę,” jest odpowiednim określeniem dla najbardziej unikalnych i niezapomnianych modeli M z ostatnich trzech dekad. Wzorując się na oryginalnym BMW M3 z 1988 roku, BMW 1-Series M Coupe z 2011 roku łączy surową moc samochodu wyścigowego z zwinnością, wszechstronnością i pozycją siedzącą kompaktowego coupe BMW, tworząc czystą Ultimate Driving Machine®. W ten sposób BMW 1-Series M Coupe kontynuuje tradycję eigenwillig marki BMW M. W swoim najnowszym modelu dwu-drzwiowym, BMW M ilustruje swoją zdolność do budowania osiągów wyścigowych w małym samochodzie, zdolnym do codziennego użytku.

Wymiary i konstrukcja

Nowe BMW 1-Series M Coupe zostało zaprojektowane z myślą o niemal doskonałej równowadze i dużym, kwadratowym profilu. Ma 71 cali (1803mm) szerokości – o 4,8 cala (122mm) szersze niż jego przodek M3 z 1988 roku – a jedynie 1,3 cala (33mm) dłuższe, z długością wynoszącą 172,4 cala (4379mm). Nowe BMW 1-Series M Coupe waży 1495 kg DIN (3296 lbs, wstępnie), a jego rozstaw osi wynosi 104,7 cala (2659mm), o trzy cale dłuższy niż M3 z 1988 roku. Szerokość toru przedniego i tylnego jest dokładnie taka sama w BMW 1-Series M Coupe i wynosi 60,7 cala (1542mm) na każdej osi. W porównaniu do BMW 135i Coupe z 2011 roku, BMW 1-Series M Coupe jest o 0,2 cala (5mm) dłuższe, 2,1 cala (53mm) szersze, 0,5 cala (13mm) wyższe i ma ten sam rozstaw osi 104,7 cala (2659mm). Charakteryzuje się szerokością toru o 2,8 cala (71mm) większą z przodu i o 1,8 cala (46mm) większą z tyłu oraz waży 35 kg DIN (77 lbs, wstępnie) mniej.

Nowe BMW 1-Series M Coupe jest wyposażone w wzmocnioną stalową konstrukcję unibody, z unikalnymi, poszerzonymi błotnikami i tylnymi panelami, które pozwalają na znaczne poszerzenie toru. Posiada także metalowy panel dachowy, który waży około 35 funtów (15kg) mniej w porównaniu do modeli BMW 1-Series z panoramicznym dachem. BMW 1-Series M Coupe z 2011 roku, skonstruowane jako jedno z najbardziej wydajnych pojazdów BMW w ostatnich latach, nie będzie oferowane z panoramicznym dachem. Ta oszczędność w wadze – w najwyższym punkcie pojazdu – przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, co przekłada się na poprawę dynamiki jazdy. Pomaga to również maksymalnie wykorzystać przestrzeń nad głową (lub przestrzeń na kask, w zależności od sytuacji).

Inżynieria podwozia, które jest „szybsze niż jego silnik”

Zapewnienie pewnego, responsywnego prowadzenia dla wysokowydajnego, mocnego i luksusowego coupe, przy jednoczesnym kontrolowaniu masy, stanowiło wiele wyzwań dla inżynierów BMW M. Efektem tego jest zawieszenie aluminiowe, pierwotnie opracowane dla obecnej generacji M3, dostosowane specjalnie do tego modelu w centrum testowym BMW M na torze N?rburgring Nordschleife. Oczywiście, każdy projekt BMW zaczyna się od rozmieszczenia głównych komponentów w sposób, który umożliwia niemal doskonałą równowagę wagową przodu i tyłu (51,7/48,3).

Virtually all of the front-end components are aluminum, including the front struts, swivel bearings, central subframe and an additional thrust panel below the engine serving to maximize lateral stiffness of the entire front section.

Na tylnych osiach subframe, ramiona poprzeczne, ramiona toru i piasty kół zostały zmienione przez M w celu idealnej kinematyki, geometrii i sztywności. Prawie każdy detal pięcio-ramiennej tylnej osi jest wykonany z aluminium i jest nowy dla tej generacji pojazdów BMW M, w tym aluminiowe amortyzatory.

Zarówno przednie, jak i tylne osie wyposażone są w puste poprzeczne stabilizatory, dostosowane do ich funkcji i wagi. Incorporating two additional longitudinal reinforcement bars, axle kinematics are perfectly tailored to the overall street and track character of the car. The result, in terms of both stability and weight, conforms to the balanced performance concept of every BMW M vehicle.

Kompozytowe hamulce i koła

Odpowiednio mocny system hamulcowy dla samochodu z tak dużą wydajnością został pierwotnie opracowany dla obecnej generacji BMW M3. We wnętrzu wentylowane, krzyżowo-wiercone tarcze hamulcowe mają średnicę 14,2 cala (360mm) z przodu i 13,8 cala (350mm) z tyłu. Dzięki dużym kompozytowym tarczom hamulcowym i elektronicznemu systemowi zapobiegającemu blokowaniu kół, siła hamowania dla BMW 1-Series M Coupe jest mocna, precyzyjna i stała. Każda tarcza jest połączona z pływającą aluminiową piastą za pomocą wbudowanych stalowych pinów. Ta konfiguracja zmniejsza obciążenia cieplne na tarczach, co zwiększa ich wydajność i żywotność. Elektrycznie napędzana pompa dostarcza moc próżniową do systemu.

Serwis – oraz bezpieczeństwo – są poprawione dzięki zintegrowanemu wskaźnikowi zużycia, który przez wyświetlacz na desce rozdzielczej pozwala kierowcy monitorować stan okładzin hamulcowych. Serwis hamulcowy – objęty czteroletnią gwarancją lub do 50 000 mil w ramach BMW Ultimate Service – może być zatem realizowany w razie potrzeby bez zgadywania.

BMW 1-Series M Coupe jest wyposażone w aluminiowe, lekkie, krzyżowe felgi z pakietu M3 Competition oraz limitowanej produkcji M3 GTS. Mają one rozmiar 19 x 9 cali z oponami niskoprofilowymi 245/35/R19 z przodu i 19 x 10 cali z oponami 265/35/R19 z tyłu, a ich kolor jest srebrny.

W BMW 1-Series M Coupe przeniesienie napędu na tylne koła stanowi również idealną podstawę dla ekscytującej dynamiki jazdy dzięki stałemu oddzieleniu funkcji napędu i kierownicy. Kierownica zębatkowa jest wyposażona w hydrauliczną wspomaganie kierownicy zwaną Servotronic, która reguluje wspomaganie w zależności od prędkości ruchu.

Silnik

Serce każdego BMW stanowi silnik, dlatego w BMW 1-Series M Coupe pracuje sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym o wyjątkowych osiągach, z dynamiczną reakcją i nieskończoną mocą. Koncepcja ta jest znana: w historii modelowej BMW M sześciocylindrowy silnik o wysokich obrotach jest jednym z klasycznych formatów silnikowych. W drugiej i trzeciej generacji BMW M3, silnik rzędowy zyskał sławę dzięki połączeniu dużej mocy, natychmiastowej reakcji i sonornego dźwięku. W BMW 1-Series M Coupe koncepcja silnika rzędowego jest zrealizowana w jej najnowocześniejszej formie.

Doładowany podwójną turbosprężarką, aluminiowy silnik 3,0-litrowy w układzie rzędowym charakteryzuje się natychmiastową reakcją na pedal gazu, fantastycznymi dźwiękami oraz wolnością obrotową. Połączenie dwóch niskomasywnych turbosprężarek i bezpośrednim wtryskiem High Precision BMW oferuje moc, którą silnik wolnossący mógłby osiągnąć tylko przez większą liczbę cylindrów i większą pojemność.

System turbosprężarek opracowany do silnika nowego BMW 1-Series M Coupe utrzymuje wysoką moc w całym zakresie obrotów silnika. Maksymalna moc wynosi 335 hp (250 kW) przy obrotach 5900 rpm. Nominalny moment obrotowy to 332 lb-ft (450 Nm) od 1500 rpm do 4500 rpm. Czerwona linia obrotów wynosi 7000 rpm. Ulepszony system zarządzania silnikiem BMW 1-Series M Coupe zawiera elektronicznie kontrolowaną funkcję overboost, aby na krótko zwiększyć moment obrotowy przy pełnym obciążeniu o dodatkowe 37 lb-ft (50 Nm). Ten tymczasowy szczyt momentu obrotowego wynoszący 369 lb-ft zapewnia samochodowi znaczny wzrost przyspieszenia. BMW 1-Series M Coupe ukończy sprint od zera do 60 mph w zaledwie 4,7 sekundy (0-100 km/h w 4,9 sekundy). Czas przejazdu na ćwierć mili wynosi 13,2 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 155 mph (250 km/h).

Charakterystyczny dźwięk towarzyszący naporowi mocy

Układ wydechowy BMW 1-Series M Coupe został dostrojony przez M specjalnie dla tego nowego modelu. Akustyczne inżynieria nadaje samochodowi unikalną osobowość we wszystkich fazach pracy. Układ wydechowy M jest łatwy do rozpoznania dzięki obecności czterech charakterystycznych rur wydechowych.

Przycisk M Drive

Nowe BMW 1-Series M Coupe wyposażone jest również w przycisk M Drive umieszczony na kierownicy, który po raz pierwszy pojawił się w modelu M5 z 2006 roku. W BMW 1-Series M Coupe, przycisk M aktywuje program reakcji na gaz dla najbardziej sportowej jazdy. Oznacza to, że charakterystyka osiągów silnika może być dostosowywana do życzeń kierowcy.

6-biegowa skrzynia manualna

W BMW 1-Series M Coupe zastosowano bliskozębową 6-biegową skrzynię manualną do przeniesienia napędu na tylne koła. Została ona specjalnie zaprojektowana do współpracy z silnikami wysokotonażowymi i została wyposażona w system chłodzenia z suchą miską. Między silnikiem a skrzynią biegów zainstalowano ulepszony koło zamachowe do zastosowań wysokotonażowych. Skrzynia biegów jest obsługiwana za pomocą bardzo krótkiej dźwigni zmiany biegów M. Stosunek przełożenia końcowego wynosi 3,15:1.

Zmienne blokady dyferencjału M, DSC z trybem dynamicznym M

BMW 1-Series M Coupe wyposażone jest w zmienną blokadę dyferencjału M. Umożliwia to generowanie momentu blokady na żądanie i w sposób zmienny, co zapewnia optymalną przyczepność napędu na tylnych kołach na wszystkich nawierzchniach drogowych. Zmienna blokada dyferencjału M reaguje na różnice w prędkości obrotowej prawego i lewego tylnego koła, przekierowując moment obrotowy w ułamku sekundy. Gdzie występują znaczne różnice współczynników tarcia między prawym a lewym tylnym kołem, na przykład, zapewniana jest optymalna przyczepność i maksymalna możliwa siła napędowa. Zasada wirówki w zmiennej blokadzie dyferencjału M wspiera dynamiczne właściwości napędu na tylne koła zarówno na śliskich nawierzchniach, jak i przy przyspieszaniu na zakrętach.

To daje BMW 1-Series M Coupe korzyści w zakresie przyczepności na śliskich nawierzchniach, śniegu i piasku. Wspiera to również sportowy styl jazdy na wąskich, krętych drogach, takich jak górskie przełęcze, ponieważ optymalna przyczepność i maksymalny moment obrotowy są dostępne podczas przyspieszania z zakrętu. W ten sposób również zmienna blokada dyferencjału M stanowi idealne wsparcie dla dynamicznych właściwości napędu na tylne koła.

Dynamiczna kontrola stabilności (DSC) w BMW 1-Series M Coupe obejmuje takie elementy jak system hamulcowy zapobiegający blokowaniu (ABS), funkcję kontroli poślizgu (ASC), asystenta hamulca Dynamic Brake Control (DBC), asystenta startowego na wzniesieniu, Cornering Brake Control (CBC), funkcję kompensacji fade hamulców oraz funkcję suszenia hamulców. W deszczu lub na śliskich nawierzchniach DSC interweniuje dyskretnie, aby ograniczyć nadsterowność.

Alternatywnie do normalnego trybu pracy, kierowca może aktywować tryb dynamiczny M (MDM) za pomocą naciśnięcia przycisku MDM pomiędzy przednimi otworami wentylacyjnymi, podnosząc progi interwencji systemu DSC. MDM pozwala na niewielkie ilości dynamicznego nadsterowności w określonych okolicznościach, umożliwiając optymalne skręcanie pojazdu dla maksymalnej wydajności. Demonstracje w Centrum Wydajności BMW w Spartanburgu, S.C. wykazały, że tryb MDM umożliwia najszybsze możliwe czasy okrążeń, zapewniając jednocześnie pewność i ochronę ze strony Dynamicznej Kontroli Stabilności. MDM umożliwia również uruchamianie w śniegu lub na luźnych nawierzchniach dzięki starannie kontrolowanej ilości poślizgu. DSC można całkowicie dezaktywować przez dłuższe naciśnięcie przycisku MDM (ABS pozostaje aktywne).

Innowacyjna aerodynamika: Kurtyny powietrzne

Spójność między formą a funkcją jest kluczowa dla inżynierów w BMW M, którzy dążą do perfekcyjnej równowagi różnych czynników aerodynamicznych w tunelu aerodynamicznym. W rezultacie BMW 1-Series M Coupe zostało wyposażone w najnowszą innowację aerodynamiczną BMW. Kurtyny powietrzne, zastosowane tutaj po raz pierwszy w produkcyjnym pojeździe BMW, poprawiają przepływ powietrza wokół nadkoli, znacznie redukując turbulencje.

Ta innowacyjna funkcja aerodynamiczna składa się z otworów w zewnętrznej części dolnego pasa przedniego, które kierują powietrze pod ciśnieniem przez kanały w każdym rogu przednim. Kanały mają około 10 x 3 centymetrów szerokości i są zaprojektowane tak, aby kierować powietrze do otworów na przodzie każdego nadkola, gdzie jest wydobywane przez bardzo wąskie otwory z dużą prędkością. Wydobywający się strumień powietrza pokrywa bok przednich kół jak zasłona, redukując w ten sposób aerodynamicznie niekorzystne turbulencje wokół obracających się kół.

Ta funkcja odgrywa kluczową rolę w rozwoju przyszłych innowacji aerodynamicznych. Zasada kurtyny powietrznej została po raz pierwszy zaprezentowana w badaniach koncepcyjnych BMW Vision EfficientDynamics na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie w 2009 roku, a deweloperzy BMW 1-Series M Coupe podjęli pionierskie zadanie zastosowania tego elementu w pojeździe produkcyjnym. W tym celu wykorzystali unikalne możliwości nowego tunelu aerodynamicznego „rolling road” Aerolab w nowym Centrum Testów Aerodynamicznych Grupy BMW.

Design

W BMW 1-Series M Coupe można wybierać spośród trzech kolorów lakieru zewnętrznego. Oprócz białego Alpino w wersji bezmetalicznej i czarnego szafiru metalicznego, dostępny jest metaliczny kolor pomarańczowy Valencia wyłącznie dla tego kompaktowego, wysokowydajnego sportowego samochodu.

Potężnie ukształtowany pas przedni dominuje w trzech dużych wlotach powietrza, które zapewniają chłodne powietrze dla silnika wysokowydajnego. Szeroki centralny wlot powietrza jest przykryty siatkową kratką, podczas gdy dwa zewnętrzne wloty są całkowicie otwarte. To oznacza, że w każdej sytuacji na drodze lub torze, wystarczająco duża ilość chłodnego powietrza dociera bezpośrednio do chłodnicy oleju silnikowego po prawej stronie i do dodatkowej chłodnicy płynu chłodzącego po lewej stronie.

Z lekkością, powyżej linii dachu, mocno zarysowana linia barkowa oraz starannie rzeźbione powierzchnie symbolizują precyzyjnie kontrolowany atletyzm w profilu. Nadkola dwu-drzwiowego modelu zwężają się szczególnie obficie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jedną z cech charakterystycznych M jest element chromowanej żaluzji na przednim nadkolu, który jest szczególnie wydłużony. Zawiera sygnalizator kierunkowskazu oraz logo marki M, a także tworzy punkt wyjścia dla linii charakterystycznej prowadzącej wzdłuż uchwytów drzwi do tyłu. Pionowa krawędź konturu zaczyna się od elementu żaluzji, a następnie prowadzi w dół do listwy bocznej. Dopracowanie w tunelu aerodynamicznym również odczuwa się w wyglądzie zewnętrznych lusterek. W ich podstawowej formie są one takie same jak w BMW M3.

Potężne nadkola sprawiają, że tylna część BMW 1-Series M Coupe wydaje się szczególnie szeroka. Poziomo ułożone linie podkreślają ten efekt. Dyskretne skrzydło na klapie bagażnika generuje dodatkowy docisk na tylnej osi przy dużych prędkościach. Tylny pas ma boczne otwory, które nawiązują do wyglądu wlotów powietrznych w przednim pasie. Charakterystyczną symetrię wizualną M tworzą dwie pary chromowanych, podwójnych końcówek wydechowych, z każdą umieszczoną na zewnętrznych krawędziach. L-kształtne tylne lampy z czerwonymi szkłami tworzą charakterystyczne oświetlenie nocne. Wewnątrz znajdują się dwa rzędy świateł zasilanych jednostkami LED.

BMW 1-Series M Coupe jest standardowo wyposażone w reflektory ksenonowe z adaptacyjnym systemem. Podwójne okrągłe reflektory są ucięte w górnej części przez „brwi” zasilane LED. To właśnie nadaje skupiony wygląd BMW 1-Series M Coupe.

Skupione wnętrze

M-specyficzny kokpit, opracowany wyłącznie dla BMW 1-Series M Coupe, jest zaprojektowany w celu ułatwienia skoncentrowanej, sportowej jazdy. Wysokiej jakości, ciemny Alcantara z pomarańczowymi kontrastowymi szwami pokrywa panele drzwiowe, uchwyty drzwi, zegary, panel deski rozdzielczej oraz wzmocnienia dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Uwaga kierowcy koncentruje się na M-specyficznych wskaźnikach z szarymi tarczami, klasycznymi czerwonymi wskaźnikami M i białym podświetleniem. M-podnóżek dla kierowcy i M-progowe listwy kończą unikalne wnętrze.

Czarne sportowe fotele w standardowej skórze Boston mają pomarańczowe kontrastowe szwy i wytłoczone logo M na przodzie każdego zagłówka. Podgrzewanie siedzeń dostępne jest dla obu przednich miejsc. Pomarańczowe kontrastowe szwy są również widoczne na tylnych siedzeniach oraz we wszystkich elementach wykończenia z Alcantary. Skórzana wielofunkcyjna kierownica M ma teraz powszechnie znany przycisk M, który umożliwia błyskawiczne aktywowanie najszybszej reakcji na gaz oraz trybu dynamicznego M DSC.

Dominacja ciemnych powierzchni, w tym wykończenia słupków A i podsufitki w kolorze antracytowym, redukuje odblaski słońca i sprzyja koncentracji na drodze. W połączeniu z wysokiej jakości materiałami, starannie zaplanowanymi konturami i selektywnymi akcentami kolorystycznymi, wnętrze BMW 1-Series M Coupe zapewnia doskonałe warunki do czerpania radości z jazdy.

Wyposażenie bezpieczeństwa

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.