2011 BMW M5

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

BMW wprowadziło szóstą generację serii 5 w 2010 roku, a w kolejnym roku zadebiutowała wersja M5, która otworzyła nowy rozdział w historii tego modelu.

Wszystkie wcześniejsze modele M5, czy też M535i, były napędzane silnikami wolnossącymi, które przekazywały moc na tylne koła, jednak M5 z 2011 roku różniło się od nich. Co więcej, nie było ono ani subtelne, ani ciche z zewnątrz, ale nie było tak ekstrawaganckie jak jego poprzednik, model E60 M5 napędzany silnikiem V10. BMW postanowiło odrzucić wszelkie podręczniki wcześniejszych generacji tego modelu i zaczęło od zera. Dodatkowo, samochód został pięknie zaprojektowany przez Jacka Fröhlicha w 2006 roku, pod nadzorem Chrisa Bangle’a, który wzbudzał kontrowersje wśród fanów marki. Jednak pomysły amerykańskiego projektanta okazały się trafne, a czas to potwierdził.

Z przodu, M5 z 2011 roku dzieliło wiele części z regularną serią 5, ale miało kilka specyficznych elementów. Na przykład, w przeciwieństwie do reszty modeli w ofercie, ten samochód był standardowo wyposażony w reflektory bi-xenonowe. Dodatkowo, zderzak został całkowicie przeprojektowany. Posiadał szerokie centralne wloty powietrza, z parą wlotów po bokach, które chłodziły przednie hamulce.

Z profilu, samochód posiadał dodatkowe atrakcyjne i funkcjonalne ulepszenia. Na przednich aluminiowych błotnikach znajdował się zestaw otworów wentylacyjnych podobnych do tych z poprzedniego modelu M5. Oczekiwano także, że samochód będzie jeździł na specyficznych dla modelu lekkich felg. Ponadto, producent zamontował specyficzne lusterka do tego wysokowydajnego wariantu serii 5. W dolnej części, wyprofilowane progi boczne pomagały w osiągnięciu mniejszego oporu powietrza i kierowały powietrze wokół tylnych nadkoli. Z tyłu, BMW zamontowało niewielki spojler na pokrywie bagażnika, a poniżej zderzaka umieściło dyfuzor z parą podwójnych wydechów.

Wnętrze, deska rozdzielcza straciła podwójną kopułę z poprzedniej generacji, ale elegancko zintegrowano w niej kolorowy wyświetlacz systemu multimedialnego iDrive. W centralnej części znajdowały się sterowanie stereo i systemem HVAC. Równocześnie, pomiędzy siedzeniami przednimi, BMW umieściło sterowanie systemem infotainment oraz skrzynią biegów, która była krótsza i miała okrągłe zakończenie. Producent oferował M5 z zestawem wysoko podpierających siedzeń lub kompletem w pełni regulowanych elektrycznych foteli, w tym wsparciem uda. Z tyłu, dzielona kanapa mogła pomieścić trzech pasażerów, choć osoba siedząca na środku miała ograniczoną przestrzeń na nogi.

4.4L V8 7AT RWD (560 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4395 Cm3
Moc412 Kw @ 6000-7000 Rpm
560 Hp @ 6000-7000 Rpm
553 Bhp @ 6000-7000 Rpm
Moment obrotowy500 Lb-Ft @ 1500u20135750 Rpm
678 Nm @ 1500u20135750 Rpm
Układ paliwowyM Twinpower Turbo Technology With Cross-Bank Exhaust Manifold
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówSeven-Speed M Double-Clutch Transmission With Drivelogic
Hamulce przednieSix-Piston Fixed-Calliper Compound Disc Brakes (400 X 36 / Wentylowane)
Hamulce tylneSix-Piston Fixed-Calliper Compound Disc Brakes (396 X 24 / Wentylowane)
Rozmiar opony265/40 R19 102Y 295/35 R19 104Y
Długość193.3 In (4910 Mm)
Szerokość74.44 In (1891 Mm)
Wysokość57.32 In (1456 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.05/62.28 In (1
Rozstaw osi116.69 In (2964 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika18.36 Cuft (520 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna4122 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5313 Lbs (2410 Kg)
Spalanie miasto16.8 Mpg Us (14 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie23.75 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2232 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.