2011 Dodge Challenger

Dodge ponownie wprowadził do swojej oferty nazwę Challenger w 2008 roku po ponad dwudziestoletniej przerwie, a w 2010 roku odświeżył model na rok 2011, znacząco poprawiając dużego amerykańskiego coupe.

Po prawie zakończonym kryzysie finansowym i mimo że Grupa Chryslera nadal istniała, Dodge mógł śmiało starać się dominować na rynku samochodów typu muscle car z Challengera. Od momentu wznowienia modelu w 2008 roku, stanął w szranki z nieprzyjacielem, jakim był Chevrolet Camaro. W przeciwieństwie do niego, Challenger miał już pewną reputację, a klienci wskazali producentowi, w jakich obszarach należy poprawić pojazd. Inżynierowie Dodge’a słuchali ich i ciężko pracowali, aby sprostać oczekiwaniom. Znacząco poprawili model w zaledwie dwa lata od jego wprowadzenia. Co więcej, model na rok 2011 zyskał ulepszenia w zakresie napędu, zawieszenia, wnętrza i funkcji bezpieczeństwa. Wszystkie te zmiany przyczyniły się do komercyjnego sukcesu samochodu, chociaż w przypadku jego wyglądu zewnętrznego były to tylko drobne aktualizacje.

Po skromnych zmianach wprowadzonych w modelu z 2010 roku, które obejmowały oświetlenie klamek drzwiowych, wersja z 2011 roku przyniosła kilka innych poprawek. W zależności od wersji, Challenger posiadał przedni pas, który prezentował lub nazwę modelu na kratce, lub jego wersję. Dolny zderzak miał nowy, szerszy, trapezoidalny wlot powietrza, który chłodził silnik, a na dole znajdował się czarny spoiler w kształcie „dziobka”, który zwiększał docisk pojazdu do drogi.

Wszyscy klienci chwalili sylwetkę samochodu, ale Dodge nie mógł wprowadzić zbyt wielu zmian, aby jej nie zepsuć. Mimo to, wprowadzono większe, 18-calowe felgi aluminiowe jako standard w całej gamie. Ponadto, w zależności od pakietu lub wersji, samochód był dostępny z 20-calowym zestawem. Aby uprościć ofertę, producent zaproponował model 2011 Challenger w trzech wersjach: SE, R/T oraz SRT/8. Dodatkowo, producent oferował Pakiet Rally, który dodawał podwójne chromowane końcówki w podstawowym modelu oraz chromowaną pokrywę wlewu paliwa.

Wnętrze modelu 2011 Dodge Challenger charakteryzowało się nowym kokpitem z przeprojektowanym panelem wskaźników. Wciąż posiadał cztery wskazówki, ale z białym tłem, czarnym napisem i czerwonymi igłami. Dodatkowo, dwa zielone wyświetlacze LED znajdujące się na dole prędkościomierza i tachometru pokazywały dodatkowe dane. Wprowadzono również mniejsze, trójramienne koło kierownicy, które zastąpiło czteroramienne używane w poprzednim modelu. Dodge rozważał oferowanie SE z materiałowymi tapicerkami i płaskimi fotelami kubełkowymi, podczas gdy fotele z wysokim oparciem i wykończeniem z alcantary i skóry zarezerwowano dla wersji SRT/8.

Jednak najważniejsze ulepszenia miały miejsce pod karoserią. Oprócz standardowego zawieszenia oferowanego w wersji SE, Dodge zapewnił również klientom sportowe zawieszenie, które było dostępne w Pakiecie Rally lub standardowo w R/T i SRT/8. Model podstawowy był wyposażony w nowy silnik V6 Pentastar o pojemności 3.6 litra, który generował 305 KM (309 PS), co stanowiło 55 KM więcej niż w poprzednim modelu podstawowym. W wersji średniej zastosowano jednostkę o pojemności 5.7 litra, natomiast najwyższa wersja była napędzana silnikiem o pojemności 6.4 litra (392), który posiadał funkcję dezaktywacji cylindrów dla poprawy efektywności paliwowej. W zakresie bezpieczeństwa ESP był standardem w całej gamie.

Nowy Dodge Challenger 2011 oferuje więcej tego, czego pragną miłośnicy muscle carów — mocniejszą i bardziej efektywną linię silników, maksymalną przyczepność dzięki zupełnie nowemu projektowi zawieszenia oraz jeszcze bardziej sportowy wygląd — wszystko to wykonane z jakością i precyzją.

„Aby dostarczyć najciekawszą linię Challengerów w historii, Dodge zmodernizował podzespoły wydajnościowe kultowego coupe dla maksymalnej precyzji i przyczepności,” powiedział Ralph Gilles, prezydent i dyrektor generalny marki Dodge, Chrysler Group LLC. „Od lżejszego aluminiowego silnika Pentastar V-6 o mocy 305 koni mechanicznych, przez przemyślaną geometrię zawieszenia aluminiowego z agresywnym negatywnym kątem do lepszego trzymania w zakręcie, udoskonalone czucie i hamowanie odporne na blaknięcie, po niemal idealny rozkład masy 50/50, nowy Dodge Challenger 2011 ma hardware, który pozwala mu konkurować.”

Poprawiona Zwinność, Stabilność przy Wysokich Prędkościach i Wydajność Hamowania

Nowy Dodge Challenger 2011 łączy światowej klasy komfort jazdy, wyrafinowanie i wydajność hamowania z większą mocą oraz nowymi zawieszeniami dostosowanymi do toru, aby dostarczyć ekscytujących wrażeń podczas jazdy.

Przeprojektowany, aby poradzić sobie z nowym 3.6-litrowym silnikiem Pentastar V-6 o mocy 305 koni mechanicznych (227 kW) — 55 koni więcej niż poprzedni silnik V-6 — nowy Dodge Challenger SE 2011 oferuje nowe zawieszenie dostosowane do jazdy turystycznej z szerszymi 18-calowymi kołami i oponami dla lepszej kontroli. Dodatkowo, poprawione proporcje pedału hamulca i udoskonalony wspomagacz hamulcowy zwiększają reakcję i czucie hamowania.

Nowy Challenger Rallye z pakietem Super Sport podnosi poprzeczkę w 2011 roku, oferując zupełnie nowe zawieszenie dostosowane do wydajności z większymi hamulcami dyskowymi, sportowym układem kierowniczym, większymi i szerszymi 20 x 8.0-calowymi aluminiowymi kołami oprawionymi w chrom oraz nowymi oponami Firestone Firehawk P245/45R20 do jazdy w każdych warunkach, co poprawia przyczepność oraz przełożenie tylnej osi 3.06 dla lepszej przyspieszenia.

Nowa, dwupokoleniowa architektura z napędem na tylną oś Dodge Challengera oferuje światowej klasy komfort jazdy i prowadzenia w każdym z trzech dostępnych dostrajań zawieszenia i wysokowydajnych kombinacji kół i opon (w kolejności zwiększonej wydajności w prowadzeniu i hamowaniu):

Dostosowane do jazdy turystycznej – Standard w Dodge Challenger SE

18 x 7.5-calowe aluminiowe koła z oponami P235/55R18 Michelin MXM4 wielosezonowymi
Pakiet hamulcowy do jazdy turystycznej

Dostosowane do wydajności – Standard w Dodge Challenger R/T, dostępne w Challenger Rallye

18 x 7.5-calowe aluminiowe koła z oponami P235/55R18 Michelin MXM4 wielosezonowymi (R/T)
20 x 8-calowe aluminiowe koła z oponami P245/45R20 Firestone Firehawk wielosezonowymi (dostępne na R/T i Rallye z pakietem Super Sport)
Pakiet hamulcowy do wydajności

Super Track Pak – Dostępne w Dodge Challenger R/T

20 x 8-calowe aluminiowe koła z oponami P245/45R20 Goodyear Eagle F1 trzesezonowymi
Wysokowydajne amortyzatory monolityczne i sprężyny
Pakiet hamulcowy do wydajności z wysokowydajnymi okładzinami hamulcowymi
Trzy tryby elektronicznej kontroli stabilności (ESC) z trybem „ESC-off”

Nowa, druga generacja architektury E-segmentu oferuje maksymalną przyczepność przy światowej klasie komfortu jazdy i prowadzenia

Wydajne prowadzenie wymaga maksymalnej przyczepności, a nowe modele Dodge Challenger SE i R/T mają przeprojektowane geometrie zawieszenia przedniego i tylnego z elementami zawieszenia premium, zapewniającymi światowej klasy komfort jazdy i prowadzenia.

W sercu nowego projektu zawieszenia Dodge Challengera znajdują się izolowane, lekkie kraty zawieszenia przedniego i tylnego, które tworzą sztywny zespół potrzebny do precyzyjnych osiągów.

W przedniej kracie nowe amortyzatory monolityczne, sprężyny i przemieszczona dolna poduszka amortyzatora do łącznika zawieszenia zapewniają lepszą kontrolę, komfort jazdy i wygodę. Połączenie tych komponentów zawieszenia zapewnia lepsze prowadzenie i trwałość, jednocześnie zmniejszając sztywność jazdy w porównaniu do poprzedniego Dodge Challengera. Dodatkowo, zupełnie nowe hydrobushingi przedniego zawieszenia — element premium — redukują sztywność jazdy i wydłużają płynność hamowania.

Z tyłu nowy projekt pięcio-linkowego zawieszenia tylnego Dodge Challengera 2011 ma nową geometrię przechył-zakręt, co pozwala na niezależną kontrolę ruchu camber i toe zawieszenia dla światowej klasy prowadzenia. Zupełnie nowe amortyzatory monolityczne i sprężyny sprawiają, że jazda jest bardziej wyrafinowana, a jednocześnie poprawia prowadzenie i dynamikę. Premium elastomery z poliuretanu i łączniki zawieszenia z gumowymi poduszkami amortyzacyjnymi pomagają tylnej zawieszeniu Challengera przyczynić się do cichszej kabiny wnętrza. Dodatkowo, nowe izolatory górne i dolne dla sprężyn zapewniają dodatkową amortyzację dla tylnego zawieszenia Dodge Challengera, co zapewnia płynne pokonywanie nierówności.

Bardziej agresywna geometria kąta przedniego i tylnego poprawia zdolności drogowe nowego Dodge Challengera. Ustawiony na -1.0 stopnia z przodu i -1.75 stopnia z tyłu, Dodge Challenger jest przygotowany do szybkiego pokonywania zakrętów, z oponami przechylonymi do wnętrza na górze w stosunku do karoserii. Nowe większe średnice przednich i tylnych stabilizatorów utrzymują podwozie zwrotne podczas pokonywania zakrętów, eliminując przechyły karoserii.

Poprawione Czucie Kierownicy z Energooszczędnym Elektrohydraulicznym Wspomaganiem Kierownicy (EHPS)

Nowy elektrohydrauliczny system wspomagania kierownicy (EHPS) przekazuje precyzyjne odczucia z drogi do kierowcy, poprawiając jednocześnie stabilność jazdy i efektywność paliwową.

W zależności od „trybu kontroli” w systemie EHPS, system stosuje zmienny wysiłek kierownicy w zależności od warunków jazdy. EHPS analizuje kąt skrętu, prędkość pojazdu, obroty silnika i systemy kontroli podwozia 13 razy na sekundę, aby uzyskać precyzyjne odczucie podczas prowadzenia. Gdy Dodge Challenger jest w spoczynku lub porusza się z małymi prędkościami, pompa hydrauliczna zwiększa wspomaganie, co ułatwia manewrowanie kierownicą. Pompa redukuje wspomaganie przy prędkościach autostradowych, co nadaje sportowemu coupe sztywniejsze odczucie, a w efekcie system przyczynia się do oszczędności paliwa do 1.5 procenta poprzez mniejsze zużycie energii niż pompa napędzana paskiem.

Nowy Silnik Pentastar V-6 Oferuje Dodatkową Wydajność i Imponujące 305 Koni Mechanicznych

Dzięki nowemu 3.6-litrowemu silnikowi Pentastar V-6, który produkuje 305 koni mechanicznych — o 55 koni więcej niż silnik, który zastępuje — nowy Dodge Challenger SE 2011 jest najpotężniejszym, najbardziej wyrafinowanym i technicznie zaawansowanym pojazdem w swojej kategorii.

3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 to całkowicie nowa konstrukcja, z podwójnymi wałkami rozrządu (DOHC) z podwójnymi niezależnymi fazami rozrządu (DICP), zintegrowanymi kolektorami wydechowymi, polimerowymi osłonami tłoków, kutymi korbowodami i ciśnieniowym odlewem aluminiowym bloku cylindrów w konfiguracji 60 stopni. Dodatkowo, inżynierowie Dodge Challengera dodali zupełnie nowy system wlotu zimnego powietrza oraz podwójne wydechy od kolektorów do końcówek wydechowych dla maksymalnej wydajności. Wynik to 305 koni mechanicznych gotowych do jazdy (227 kW) przy 6,350 obr/min oraz reaktywne 268 lb-ft (363 N•m) momentu obrotowego przy 4,800 obr/min. Moment obrotowy silnika przekracza 90 procent swojej maksymalnej wartości od 1,800 do 6,400 obr/min, co zapewnia klientom doskonałe prowadzenie i responsywność.

Dzięki całkowicie aluminiowej konstrukcji, nowy 3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest lżejszy o 45 lbs. (20 kg) od poprzedniego silnika V-6 i zapewnia nowemu Dodge Challenger V-6 rozkład masy 52.4 / 47.6 z przodu do tyłu (w porównaniu z 53.5/46.5 wcześniej) dla lepszej równowagi i prowadzenia.

Doskonałość była kluczowym celem dla każdego komponentu podczas fazy projektowania silnika, osiągniętym dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik inżynieryjnych wspomaganych komputerowo. Obszary strukturalne, ssące i wydechowe silnika zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić niskie poziomy dźwięku ogólnego i osiągnąć konkretne cele jakościowe, które spełniają wymagania wymagających klientów. W połączeniu z nowymi premium hydraulicznymi mocowaniami napędu, nowy Dodge Challenger 2011 dostarcza wyrafinowania we wszystkich zastosowaniach napędu i obrotach silnika.

Zaprojektowany z myślą o odpowiedzialności ekologicznej, 3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 posiada konstrukcję silnika bez ołowiu oraz przyjazny dla środowiska system filtracji oleju. Zintegrowany system chłodzenia/filtracji oleju wykorzystuje element filtrujący, który można spalić, unikając obciążenia wysypisk tradycyjnych systemów filtracyjnych. Zastosowanie długowiecznych świec zapłonowych oraz wysokowydajnego systemu zapłonowego na cewkach maksymalizuje żywotność komponentów i pomaga obniżyć całkowite koszty eksploatacji.

Nowy 3.6-litrowy silnik Pentastar V-6 jest produkowany w zakładzie silnikowym Chrysler Group LLC w Trenton, Michigan.

Nowy Challenger R/T Oferuje Do 376 Koni Mechanicznych Z Wydajnością trybu Czterocylindrowego

Dla entuzjastów wydajności, nowy Dodge Challenger R/T 2011 z legendarnym silnikiem 5.7-litrowym HEMI® V-8 dostarcza do 376 koni mechanicznych (280 kW) oraz 410 lb-ft momentu obrotowego (556 N•m).

W połączeniu z nowo udoskonaloną sześciobiegową manualną skrzynią biegów Tremec TR6060 z pakietem Track Pak, Dodge Challenger R/T 2011 oferuje płynniejsze zmiany biegów, jednocześnie dostarczając jeszcze więcej mocy przez unikalny podwójny wydech dostosowany do wydajności oraz umieszczone pod podłogą tłumiki z niskimi oporami akustycznymi. Rezultatem jest 376 koni mechanicznych, które mogą przyspieszyć sportowe coupe od 0 do 60 mph w mniej niż 6 sekund oraz mrożący krew w żyłach dźwięk wydechu dla samochodów zostających w jego lusterku wstecznym.

Nowy silnik 5.7-litrowy HEMI Challengera R/T 2011 z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów produkuje 372 konie mechaniczne (277 kW) oraz 400 lb-ft momentu obrotowego (542 N•m), a jego technologia FuelSaver płynnie przełącza się na tryb czterocylindrowy o wysokiej efektywności paliwowej, gdy mniejsza moc jest potrzebna i tryb V-8, gdy wymagana jest większa moc. To optymalizuje oszczędność paliwa, gdy pełna moc V-8 nie jest potrzebna, bez poświęcania osiągów czy możliwości pojazdu.

Silnik 5.7-litrowy HEMI V-8 cechuje się również zmiennym czasowaniem zaworów (VVT), co poprawia wydajność paliwową na dwa sposoby. Po pierwsze, zmniejsza prace pompy silnika, zamykając zawór ssący później. Po drugie, zwiększa proces rozprężania podczas zdarzenia spalania. To pozwala na przekazywanie większej ilości pracy do kół, zamiast tracić ją przez otwory wydechowe w postaci ciepła. VVT poprawia oddychanie silnika, co zwiększa jego wydajność i moc.

Zaktualizowane Ulepszenia Zewnętrzne Poprawiają Formę i Funkcję

Aby dopasować się do swojego niepowtarzalnego stylu muscle car, ulepszonego napędu oraz poprawionych zdolności prowadzenia, nowy Dodge Challenger 2011 posiada zewnętrzne ulepszenia napędzające wydajność.

Z przodu nowego Dodge Challengera, szerokiego w stylu, znajduje się przekształcone trapezoidalne powietrzne nadwozie z większym otworem, aby schłodzić legendarny silnik HEMI V-8 oraz mocny silnik Pentastar V-6. Dodatkowy docisk zapewnia większy „dziób” na przednim spoilerze w czarnym kolorze, aby pasować do dolnej krawędzi coupe.

Większe 18-calowe aluminiowe koła są teraz standardowym wyposażeniem Dodge Challengera i zapewniają bardziej sportową sylwetkę z szerszymi oponami. Dla dodatkowego stylu i sportowych zdolności, Dodge Challenger SE z nowym pakietem Rallye oferuje teraz zupełnie nową grupę Super Sport, dostarczając nowe pięcioramienne 20 x 8-calowe koła aluminiowe pokryte chromem oraz jeszcze szersze opony niskoprofilowe. Dla nuty nostalgii, charakterystyczna jasna klapka wlewu paliwa w stylu wyścigowym Challengera jest teraz standardem we wszystkich modelach.

Dopełnieniem wspaniałego wyglądu nowego Dodge Challengera SE i Challengera Rallye są podwójne chromowane końcówki wydechu wkomponowane w dolną tylną osłonę.

Ulepszony Wnętrze W Stylu Wyścigowym Z Większą Liczbą Standardowego Wyposażenia

Wyposażenie wnętrza nowego Dodge Challengera 2011 zostało znacznie ulepszone, aby zapewnić klientom więcej stylu, wygody, wartości i najlepszych w swojej klasie udogodnień.

Przekazując nowe precyzyjne prowadzenie Challengera i odczucie drogi, nowy, gruby, trójramienny kierownica Dodge oferuje lepsze doznania i przyczepność. Odpowiednio dobrana, ręcznie szyta kierownica owinięta skórą ma srebrne metalowe malowane ramiona umiejscowione na godzinach 3, 6 i 9. Nowa sportowa kierownica posiada podświetlane przyciski tempomatu, wyświetlacza informacji o pojeździe (EVIC) oraz dostępne kontrolery Uconnect® Voice Command zamontowane na przedniej części, co ułatwia widoczność w nocy.

Trapezoidalny panel instrumentów inspirowany wyścigami w Dodge Challengerze teraz posiada nowe wskaźniki w postaci czterech bombowych wskazówek z chromowanymi dekoracyjnymi pierścieniami oraz nową grafiką w stylu sportowym. Wewnątrz wskaźników znajduje się nowy wyświetlacz EVIC z czterema liniami, który jest teraz standardowym wyposażeniem i pokazuje kierowcy informacje o trasie oraz multimedia z radia Media Center.

Aby uczynić długie przejażdżki bardziej komfortowymi, nowy Dodge Challenger 2011 ma przeprojektowane struktury siedzeń z lepszym wyściełaniem i wygodniejszym kształtem. Standardowe elektryczne siedzenie kierowcy Challengera teraz ma regulację odcinka lędźwiowego dla lepszego wsparcia pleców. Aby łatwiej wsiadać i wysiadać z tyłu, siedzenie kierowcy ma teraz regulację nachylenia oparcia z pamięcią oraz łatwo dostępną dźwignię zwalniającą, podczas gdy siedzenie pasażera z przodu dodaje regulację nachylenia i przesunięcia z pamięcią, co ułatwia korzystanie. Gdy wyposażone w skórę, nowe powierzchnie siedzeń z Nappa w Dodge Challengerze oferują premium wygląd i odczucie.

Dodge Challenger oferuje wyjątkową przestrzeń na tylne siedzenia w dwudrzwiowym coupe, osiągając najlepszą w swojej klasie przestrzeń na głowę z tyłu (37.4 cale) i przestrzeń na nogi (32.6 cale) w porównaniu do konkurencji. Z klasą, która oferuje miejsce dla pięciu osób, w połączeniu z najlepszą w klasie przestrzenią ładunkową (16.2 cu. ft.), nowy Dodge Challenger 2011 jest najlepszym wyborem w segmencie pony car, oferując maksymalny komfort i funkcjonalność.

Obok oświetlonych diodami kubków w Dodge Challengerze, nowy ręcznie szyty uchwyt zmiany biegów owinięty skórą jest teraz standardem i zapewnia lepsze odczucie podczas przełączania między biegami z automatycznej skrzyni biegów coupe.

Ukończeniem ulepszenia wnętrza Dodge Challengera jest dodanie standardowej automatycznej klimatyzacji dla większej wygody i komfortu.

Energiczna Linia z Pakietami Stylu Życia Wyposażonymi w Wydajność, Technologię i Ekscytację

Nowy Dodge Challenger 2011 jest dostępny w dwóch modelach: Challenger SE i Challenger R/T. Nowy plan produktowy Challengera wpisuje się teraz w pakiety stylu życia marki Dodge, dostarczając klientom więcej wartościowych treści niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowy Dodge Challenger SE 2011

Z dodatkowymi standardowymi elementami wyposażenia, poprawionym prowadzeniem i jeszcze bardziej sportowym stylem niż wcześniej, nowy model podstawowy Dodge Challenger SE jest dobrze wyposażony dla kierowców szukających wygody grand-touring, przyjemności z jazdy, ikonicznego stylu i niezwykłej wartości.

Nowe standardowe wyposażenie obejmuje zupełnie nowy 3.6-litrowy silnik Pentastar o mocy 305 koni (227 kW), 268 lb-ft (363 N•m) momentu obrotowego, możliwość wykorzystania paliwa E-85, wlot zimnego powietrza, pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów z funkcją Auto Stick, architekturę drugiej generacji E-segmentu z zawieszeniem dostosowanym przez Dodge, system audio z sześcioma głośnikami, elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (EHPS), nową kierownicę sportową pokrytą skórą z zamontowanymi kontrolkami audio, wybieralny przez kierowcę EVIC z komputerem pokładowym, uchwyt zmiany biegów owinięty skórą, mini-chromowany pierścień dekoracyjny, Keyless Enter-N-Go z pilotem do opuszczania szyb, automatyczną klimatyzację, boczne poduszki powietrzne zamontowane w siedzeniach, ośmiokierunkowe elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z łatwym dostępem, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z funkcją Ready Alert Braking i wsparciem hamulcowym w deszczu. Na zewnątrz, większe i szersze 18 x 7.5-calowe aluminiowe koła, opony do jazdy w każdych warunkach P235/55R18, podwójne wydechy z chromowanymi końcówkami, jasna klapka wlewu paliwa w stylu wyścigowym i przeprojektowana przednia atrapa z większym przednim spojlerem są teraz standardem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.