2011 Dodge Charger

Dodge zaprezentował siódmą generację modelu Charger w 2010 roku, chociaż dla wielu osób była to głównie duża aktualizacja szóstej generacji tego modelu.

Powrót nazwy Charger miał miejsce w 2005 roku podczas sojuszu DaimlerChrysler. Wówczas, model LX Charger został zbudowany na platformie, która dzieliła elementy z niemieckimi pojazdami, takimi jak Mercedes-Benz Klasy E i S. Dzielił także platformę ze swoim bratem z Chryslera, modelem 300C.

Kiedy czterodrzwiowe coupe zaczęły nabierać znaczenia na rynku, DaimlerChrysler uznał, że nadszedł właściwy moment, aby zaprezentować czterodrzwiowy sedan z opadającą linią dachu, który przypominał drugą generację modelu Charger z lat 60. Ponadto, zespół projektowy nadał samochodowi bardzo agresywny wygląd przodu, zdominowany przez groźnie wyglądające reflektory. Te wizualne elementy kontynuowano w modelu Charger z 2010 roku (LD). Jednak z tyłu, tylne błotniki nie miały tak muskularnej sylwetki jak ich poprzednik. Zamiast tego, podążały za ciągłą, wznoszącą się linią okien, zaczynając od przodu pojazdu aż do tylnej części.

Podczas sojuszu DaimlerChrysler, Dodge zrozumiał, że stworzenie pięknego samochodu i danie mu wnętrza o tanim wyglądzie to coś, z czym klienci się nie zgodzą. Dlatego producent skupił się bardziej na jakości materiałów w modelu LD Charger. Dodatkowo, wprowadzono system multimedialny Uconnect z wyświetlaczem dotykowym, który znajdował się na górze centralnej konsoli, na podobnym poziomie co zestaw wskaźników. Pomiędzy przednimi fotelami, Charger wyposażony był w wysoką konsolę środkową, w której znajdowały się dźwignia automatycznej skrzyni biegów oraz dwa uchwyty na kubki. Tymczasem tylne siedzenia zyskały dodatkową przestrzeń dla pasażerów. Nadal jednak istniał wysoki tunel środkowy pomiędzy siedzeniami, ale tylna kanapa była w stanie pomieścić komfortowo troje dorosłych.

Pod maską, Dodge zamontował wybór silników V6 i V8 z napędem na tylne lub na cztery koła. Oprócz wcześniej znanej pięciu biegowej automatycznej skrzyni biegów, dodano nową ośmiobiegową skrzynię automatyczną.

Z charakterystycznym wyglądem, nowoczesnymi proporcjami czterodrzwiowego coupe, doskonałymi osiągami, rzemiosłem i wykończeniem najwyższej jakości oraz najnowocześniejszymi funkcjami łączności, całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku jest flagowcem marki Dodge, oferującym wyjątkowo precyzyjny sedan klasy E w niezwykle atrakcyjnej cenie.

„Dodge zmienia zasady gry, a całkowicie nowy Charger z 2011 roku ucieleśnia obietnicę marki, by dostarczać amerykańskie maszyny o wysokich osiągach, które oferują światową efektywność, nowoczesne technologie, autentyczne materiały i wyróżniający się styl dla naszych klientów, którzy podobnie jak my są młodzi duchem i stawiają jazdę na pierwszym miejscu,” powiedział Ralph Gilles, prezydent i dyrektor generalny marki Dodge, Chrysler Group LLC. „Z nowoczesnymi proporcjami czterodrzwiowego coupe, ikonicznym stylem, który wzbudza entuzjazm wśród fanów Dodge’a, wzorcowymi osiągami i precyzyjnym prowadzeniem, nowoczesną technologią w samochodzie oraz wysoką jakością wykonania i materiałów, Dodge Charger emanuje pewnością siebie i innowacyjnością, dostarczając ekstremalną wartość za rozsądne pieniądze.”

STYL CZTERODRZWIOWEGO COUPE FASTBACK Z CHARAKTERYSTYCZNYMI ELEMENTAMI OSIĄGÓW DODGE’A

Efektywna i aerodynamiczna sylwetka całkowicie nowego Dodge’a Chargera z 2011 roku jest mocno inspirowana klasycznym Chargerem drugiej generacji z lat 60-tych XX wieku, a jego design z pewnością poruszy emocjonalne struny entuzjastów osiągów Dodge’a z różnych pokoleń.

Z groźnym wyrazem „gotowym do ataku na drogę”, całkowicie nowy Dodge Charger stawia najlepszych konkurentów sedanów klasy E przed nową, „podzieloną” kratką grilla. Ten szczegółowy projekt kratki jest bardziej złożony z czarnym satynowym wstawką w chromowanych obramowaniach. Za chromowaną kratką znajduje się kratka w kształcie podzielonego sześciokąta, która nosi nową tabliczkę z nazwą „Dodge”.
Dodge Charger (2011)
2011 Dodge Charger

Z bezpośrednim wpływem wzorniczym od coupé Dodge Charger z lat 1968-1970, aluminiowa maska ma podwójne „zaakcentowane” elementy, które nadają sportowy wygląd przedniej części. Dziedzictwo designu kontynuuje się przez duże wgłębienia w bokach nadwozia, które tworzą uderzającą linię A wzdłuż drzwi i nawiązują do sportowego dziedzictwa Dodge Chargera. Charakterystyczny poziomy kształt drzwi i nadwozia „butelki koka” zapewnia przednim i tylnym błotnikom muskularne proporcje, nadając konturowi groźny wygląd.

Wyraźnie zaznaczone wypustki nadwozia czterodrzwiowego coupe Dodge’a są dramatycznie podkreślone, oferując 6 cali przesunięcia między belkami dachowymi a linią barków, co nadaje całkowicie nowemu Dodge’owi Charger „stabilną” postawę, przypominającą coupe drugiej generacji. Z powierzchniami wykreowanymi do osiągów wokół kół, dopasowanie opon do nadwozia w Dodge Chargerze zostało zacieśnione o pełne 8 mm w porównaniu do poprzedniego modelu, co daje silniejszy, bardziej sportowy wygląd i poprawia aerodynamikę. Spoiler na pokrywie bagażnika poprawia aerodynamikę oraz charakter Dodge’a. Jest dostępny w Charger SE i standardowo w Charger R/T.

Szeroka postawa fastbacka definiowana jest przez nowy, charakterystyczny projekt lamp tylnych, który zawiera 164 świecące diody LED tworzące charakterystyczną grafikę „toru wyścigowego”, nadając nowemu Dodge’owi Charger niezapomniany charakter już z daleka.

COCKPIT Z WYSOKIEJ JAKOŚCI WYKONANIEM I MATERIAŁAMI

Wnętrze cockpit całkowicie nowego Dodge’a Chargera z 2011 roku ma być biurem dla entuzjastów. Nowy design charakteryzuje się wysokiej jakości materiałami w całym wnętrzu.

Przekazując światowej jakości odczucia związane z jazdą, całkowicie nowy Charger ma nową, grubą kierownicę z trzema ramionami, co poprawia wrażenia z jazdy i chwyt.

Wykonany z materiałów najwyższej jakości, pasażerowie Dodge Chargera są otoczeni komfortem, rzemiosłem i stylem dzięki wysokiej jakości materiałom o miękkim dotyku oraz czterem dostępnym, różnorodnym kombinacjom kolorystycznym wnętrza. Nowoczesny system Uconnect® Touch w całkowicie nowym Dodge Chargerze z 2011 roku integruje światowej klasy technologie infotainment i wygody, aby utrzymać pasażerów w kontakcie, komforcie i bezpieczeństwie.

Od segmentowych systemów nawigacyjnych Garmin® po podwójne strefy klimatyzacji i możliwość sprawdzania cen paliw dzięki integracji dostępnego SIRIUS Travel Link, Uconnect Touch zapewnia doskonałe doświadczenie zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów Chargera.

ZAPROJEKTOWANY DLA ENTHUSIASTÓW, KTÓRZY CHCĄ ŚWIATOWEJ KLASY OSIĄGÓW Z NOWYM PODEJŚCIEM DO EFEKTYWNOŚCI W SEGmENCIE

Całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku jest zaprojektowany i ukierunkowany na zaspokajanie potrzeb entuzjastów, którzy pragną wyróżniającego się stylu z mocą, osiągami, komfortem oraz technologiami przestrzeni i bezpieczeństwa dla swoich młodych rodzin lub potrzeb stylu życia.

Nabywcy Chargera z 2011 roku to zmotywowani i ekstrawertyczni ludzie, którzy są młodzi duchem. Całkowicie nowy Charger spełnia ich oczekiwania dotyczące pojazdu, który potrafi zaoferować przyjemność z prowadzenia, osiągi, ikoniczny styl fastback coupe i wykonanie na światowym poziomie z efektywnością i technologią, które pozwalają na więcej.

ENERGIZOWANA OFERTA Z PAKIETAMI STYLOWYMI WYPOSAŻONYMI W OSIĄGI, TECHNOLOGIĘ I EMOCJE

Całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku jest dostępny w Stanach Zjednoczonych w trzech modelach: Dodge Charger SE, Dodge Charger R/T i Dodge Charger R/T AWD.

Z większym wyposażeniem standardowym niż jego bezpośredni konkurenci w segmencie pełnowymiarowym, model Dodge Charger SE z 2011 roku jest dobrze wyposażony dla osób szukających wyróżniającego się stylu, efektywności, precyzyjnego prowadzenia, komfortu i wykończenia w niezwykle atrakcyjnej cenie.

Oferując 370 najmocniejszych w klasie koni mechanicznych dzięki legendarnemu silnikowi 5.7 litra HEMI V-8 z technologią oszczędzania paliwa w trybie czterocylindrowym, dostosowanemu zawieszeniu z większymi hamulcami tarczowymi oraz standardowym systemem Uconnect Touch 8.4, całkowicie nowy Dodge Charger R/T z 2011 roku został zaprojektowany dla klientów, którzy oczekują mocy V-8, prowadzenia jak na torze i najnowocześniejszej technologii. A dla maksymalnej przyczepności w każdych warunkach pogodowych z jazdą i technologią na najwyższym poziomie, całkowicie nowy Dodge Charger R/T AWD to prawdziwy samochód sportowy przez cały rok.

Dodatkowo, Dodge oferuje różne pakiety stylowe (Rallye, Rallye Plus, R/T Plus, R/T Road & Track i R/T Max), zaprojektowane, aby dostarczyć klientom Chargera treści o wysokiej wartości, zgodne z ich specyficznymi potrzebami.

ŚWIATOWEJ KLASY UKŁADY NAPĘDOWE OFERUJĄCE NAJLEPSZE W KLASIE DOSTĘPNE MOCE

Całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku oferuje dwa niekompromisowe, wysokowydajne silniki, które dostarczają światowej klasy poziomy mocy, wykończenia, technologii i efektywności paliwowej.

Zaprojektowany do osiągania wyników, całkowicie nowy Dodge Charger SE ma jeden nowy, światowej klasy silnik V-6 zamiast poprzednich dwóch. Nowy silnik 3.6-litrowy Pentastar V-6 dostarcza 292 koni mechanicznych (wzrost o 63 procent) i 260 lb-ft momentu obrotowego (wzrost o 36 procent) w porównaniu do poprzedniego silnika V-6 o pojemności 2.7 litra.

Porównując go z poprzednim silnikiem V-6 o wysokich osiągach 3.5 litra, nowy silnik Pentastar V-6 generuje 42 konie mechaniczne więcej (wzrost o 16 procent) oraz 10 lb-ft więcej momentu obrotowego.

Dla maksymalnych emocji i najlepszej w klasie mocy, legendarny silnik V-8 HEMI o pojemności 5.7 litra z technologią oszczędzania paliwa dostarcza 370 koni mechanicznych, niezapomniany, głęboki dźwięk wydechu oraz osiągi 0-60 mph poniżej 6 sekund.

Całkowicie nowy model Dodge Charger R/T AWD z 2011 roku posiada ekskluzywny w segmencie aktywny układ przeniesienia napędu oraz system rozłączania osi przedniej, aby poprawić efektywność paliwową o 5 procent. Żaden inny duży producent motoryzacyjny nie oferuje połączenia tych dwóch niezależnych technologii. Innowacyjny system AWD Dodge Chargera bezproblemowo przełącza się między napędem na tylne koła a AWD bez interwencji kierowcy. Gdy napęd na wszystkie koła nie jest wymagany, system automatycznie odłącza oś przednią, aby maksymalizować efektywność paliwową, jednocześnie zapewniając doskonałe wrażenia z jazdy i prowadzenia, które są typowe dla pojazdów z napędem na tylne koła.

NOWE ZAWIESZENIE DRUGIEJ GENERACJI E-SEGMENTU ZAPEWNIA ŚWIATOWEJ KLASY RIDE I PROWADZENIE

Jako flagowy model marki Dodge, podwozie całkowicie nowego Dodge’a Chargera z 2011 roku zostało zaprojektowane, skonstruowane i dostrojone, aby zapewnić poziom jakości, możliwości i wykończenia, który rywalizuje z najlepszymi europejskimi, azjatyckimi i północnoamerykańskimi sedanami klasy E.

Wymagana do osiągnięć maksymalna przyczepność, a całkowicie nowy Dodge Charger osiąga teraz 0.90 g. Wspierające poprawę przyczepności coupe fastback są bardziej agresywne geometrie nachylenia przedniego i tylnego. Ustawione na -1.0 stopnia z przodu i -1.75 stopnia z tyłu, Dodge Charger jest przystosowany do szybkiego pokonywania zakrętów z oponami przechylonymi do wewnątrz na górze w stosunku do nadwozia.

Nowe, premium hydrobushingi w połączeniu z nowymi amortyzatorami monotubowymi, stawkami sprężyn i przeprojektowanymi geometriami zawieszenia wielo-linkowego z przodu i z tyłu zapewniają Dodge’owi Chargerowi z 2011 roku wyjątkową dynamikę prowadzenia, gładkie właściwości hamowania i komfortową, płynną jazdę.

Bez względu na warunki drogowe, całkowicie nowy Dodge Charger R/T AWD z 2011 roku wygląda jeszcze nowszy z 0.5 cala (13 mm) węższym dopasowaniem opon do błotników, obniżoną wysokością jazdy o 0.15 cala (4 mm) oraz większymi 19-calowymi kołami z oponami P235/55R19 na każdą porę roku. Poza niższym środkiem ciężkości, Dodge Charger R/T AWD oferuje poprawione prowadzenie dzięki nowym wahaczom górnym i dolnym oraz bushings amortyzatorów. Dodatkowo nowe półosie mają jednostki łożyskowe o wysokiej precyzji, które są uszczelnione dla zwiększonej jakości i trwałości.

Nowy elektro-hydrauliczny system wspomagania kierownicy (EHPS) przekazuje maksymalną przyczepność i reakcję Dodge Chargera 2011 do kierowcy, oferując 25% szybsze skręcanie, precyzyjne odczucia związane z drogą i poprawione śledzenie na środku, jednocześnie redukując hałas przy skręcaniu i zużycie paliwa.

ŚWIATOWEJ KLASY SZTYWNOŚĆ STRUKTURALNA ZAPEWNIA CICHE, PEWNE I BEZPIECZNE JAZDY

Zaprojektowany i zrealizowany, aby dostarczyć światowej klasy sportowe sedanowe cechy, całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku cechuje solidne, stabilne i prawdziwe poczucie „kontroli nad drogą”, natomiast zapewnia światową sztywność strukturalną, wyjątkową ciszę wewnętrzną, 15% poprawioną widoczność i zdolność do uzyskania wysokich ocen w zakresie odporności na zderzenia.

Całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku łączy zaawansowane stalowe, nylonowe kompozyty i nową drugą generację architektury E-segmentu z napędem na tylne koła, aby uzyskać maksymalną sztywność strukturalną. Ta światowej klasy siła skrętna przyczynia się do bardziej ciasnych i sztywnych cech siódmej generacji Dodge Chargera, dostarczając kierowcy zwiększone poczucie pewności i kontroli podczas manewrów o wyższej prędkości.

Maksymalizując projekt sztywnego nadwozia, inżynierowie Dodge Chargera byli w stanie dostroić kabinę pod kątem jakości dźwięku (a nie poziomu dźwięku) poprzez izolację hałasu silnika, drogi i wiatru. Dodatkowo pakiety unibody Chargera mają ulepszenia materiałowe i projektowe, w tym podwójne szyby akustyczne w przedniej szybie i bocznych oknach drzwi, piankę wyciszającą w komorze nadwozia, drzwi z nową konstrukcją i potrójnym uszczelnieniem oraz nowe akustyczne osłony nadkoli, które pochłaniają hałas drogowy i wyciszają kabinę. W sumie, te ulepszenia projektowe umieszczają jakość dźwięku wewnętrznego nowego Dodge’a Chargera w czołówce w segmencie E.

NOWOCZESNE FUNKCJE ŁĄCZNOŚCI I INFOTAINMENT

Nowy Dodge Charger z 2011 roku oferuje system Uconnect Touch, który integruje światowe technologie infotainment i wygody, aby zapewnić pasażerom łączność, komfort i bezpieczeństwo.

Nowy Uconnect Touch ilustruje wymierne wyniki z rozległych badań i rozwoju firmy. Podczas prac nad nowym Uconnect Touch, inżynierowie Chrysler Group odwiedzili, obserwowali i rejestrowali ponad 4 100 właścicieli najlepszych pojazdów klasy E z Europy, Azji i Ameryki Północnej, aby zobaczyć, jak korzystają z systemów audio i nawigacji w swoich pojazdach, a także dowiedzieć się, co naprawdę chcą i potrzebują od systemu multimedialnego i infotainment. Efekt: cztery wysokiej jakości modele infotainment nowej generacji, które są łatwe w użyciu i upraszczają interakcję pasażerów z różnymi technologiami radia, mediów, klimatyzacji i nawigacji.

Od nawigacji dotykowej po podwójne strefy klimatyzacji, możliwość sprawdzania cen paliw, Uconnect Touch sprawia, że życie w całkowicie nowym Dodge Chargerze z 2011 roku to doskonałe doświadczenie zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Dodge Charger oferuje cztery modele Uconnect Touch (4.3, 4.3S, 8.4 i 8.4N), wszystkie z łatwymi w użyciu kontrolami, aby zapewnić technologii na najwyższym poziomie. Dzięki wyświetlaczowi dotykowemu i przyjaznym użytkownikom kategoriom, informacje w systemie Uconnect Touch są wyraźnie wyświetlane, a łączenie i kontrolowanie osobistych urządzeń mobilnych jest proste.

Model premium Uconnect Touch 8.4N umożliwia więcej udogodnień dla klientów niż kiedykolwiek wcześniej, w tym integrację wiodącej w segmencie nawigacji Garmin oraz SIRIUS Travel Link z cenami paliw w czasie rzeczywistym, listingami filmów, aktualizacjami sportowymi i prognozami pogody.

Przekształcając całkowicie nowego Dodge’a Chargera z 2011 roku w mobilny „hotspot”, dostępny Uconnect Web zapewnia natychmiastowy dostęp do stron internetowych, e-maili, spersonalizowanej muzyki, gier online, albumów zdjęć i innych. Bezprzewodowy system zapewnia szybki transfer danych i elastyczność, łącząc łączność Wi-Fi i 3G dla nowego poziomu technologii bezprzewodowej.

WIĘCEJ NIŻ 65 FUNKCJI BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ZAPEWNIAJĄ WYŻSZĄ PEWNOŚĆ KIEROWCY

Całkowicie nowy Dodge Charger z 2011 roku oferuje ponad 65 funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym standardowy system Keyless Enter-N-Go oraz elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z ekskluzywnymi w segmencie funkcjami bezpieczeństwa Ready Alert Braking oraz Rain Brake Support, które poprawiają ogólne prowadzenie pojazdu i osiągi zarówno na drodze, jak i na torze.

Funkcje bezpieczeństwa i ochrony dostępne po raz pierwszy w Dodge Chargerze obejmują adaptacyjny tempomat (ACC) z ostrzeżeniem o kolizji (FCW), monitorowanie martwego pola (BSM) z detekcją tylnych przejść (RCP) oraz kamerę ParkView® z liniami siatkowymi, które mają na celu zwiększenie pewności kierowcy podczas jazdy.

Dodatkowo standardowe aktywne zagłówki w przednim rzędzie, standardowe pełno-długościowe poduszki powietrzne boczne, poduszka bezpieczeństwa kierowcy oraz standardowe poduszki powietrzne boczne zamontowane w fotelach przednich oferują zwiększoną ochronę pasażerów w przypadku kolizji.

ŚWIATOWEJ KLASY OSIĄGI, WYKONANIE I WYSZUKANIE

Jako całkowicie nowy flagowy czterodrzwiowy coupe marki Dodge, Charger z 2011 roku doskonale ilustruje, jak grupa Chrysler dąży do osiągania ściśle określonych celów w zakresie światowej klasy osiągów, jakości, technologii i wykończenia.

Jak definiuje to grupa Chrysler, jakość osiągów mierzy, jak dobrze pojazd radzi sobie w porównaniu z konkurencją. Inżynierowie Dodge Chargera ocenili ponad 320 cech fizycznych najlepszych w klasie sportowych sedanów z Europy, Azji i Ameryki Północnej, a następnie ustalili kryteria, które pozwolą czterodrzwiowemu fastbackowi rywalizować jako sedan o światowych osiągach. Kryteria, takie jak przyspieszenie, hamowanie, prowadzenie, komfort siedzeń, cisza, przestrzeń do przechowywania i efektywność paliwowa, były oceniane w badaniach zespołu.

Światowej klasy sztywność strukturalna Dodge’a Chargera stanowi podstawę dla jego światowej klasy prowadzenia i dynamicznych osiągów. W zakresie jakości jazdy, precyzyjnego sterowania i osiągów, Charger został zaprojektowany i zweryfikowany, aby spełniać lub przewyższać standardy osiągów premium marek, takich jak BMW i Lexus.

Dodatkowo zespół Chargera zastosował zasady projektowania dla Six Sigma (DFSS) oraz ponad 4 100 „pragnień” od klientów, które zostały zintegrowane w projekt i cele jakości osiągów pojazdu. Produkty konsumpcyjne zaprojektowane przy użyciu DFSS mają ogólnie lepiej spełniać pragnienia klientów i oferować wyższą jakość.

Znacząco ulepszony w porównaniu do swojego poprzednika, Dodge Charger z 2011 roku został zaprojektowany, aby dostosować się do poziomu szumów, wibracji i twardości (NVH) pojazdu wzorcowego w swojej klasie, BMW serii 5 – pojazdu, który kosztuje o tysiące dolarów więcej. Oceny w nowoczesnych obiektach testowych grupy Chrysler, związanych z aerodynamiką i akustyką, pokazały, że inżynierowie Dodge’a nie tylko osiągnęli swój cel, ale uzyskali jeszcze cichsze poziomy niż inni konkurenci w segmencie E.

Aby zweryfikować projekt, inżynierowie testowali Chargera przez ponad 7 milionów mil podczas ocen niezawodności i trwałości w laboratoriach naukowych firmy, na torach próbnych oraz na drogach publicznych w różnych klimatach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.