Lamborghini wprowadziło drugą generację modelu Gallardo w 2008 roku, a wraz z nią kontynuowało serię wyścigową, co zobowiązywało markę do stworzenia wersji ulicznej tego auta wyścigowego.
Pod koniec 2011 roku włoski producent samochodów rozpoczął sprzedaż limitowanej serii 150 egzemplarzy Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale. To dość długie nazewnictwo dla tego supersamochodu, który w zasadzie był wyścigówką mogącą jeździć po drogach publicznych, co nie było przesadą.
Wyposażony w nowe elementy aerodynamiczne oraz nowe wloty powietrza chłodzące przednie hamulce, Super Trofeo Stradale został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy cieszyli się wyścigami na lokalnych torach w weekendy. W porównaniu z normalnym Gallardo, ta wersja ważyła mniej niż 1360 kg dzięki zastosowaniu wielu części z włókna węglowego i aluminium, co sprawiło, że była o 160 kg lżejsza od swojego standardowego odpowiednika. Jedną z najbardziej widocznych usprawnień była ogromna regulowana tylna skrzydło. Dodatkowo, silnik był przykryty panelem z włókna węglowego wyposażonym w system szybkiego demontażu.
Wewnątrz producent zamontował sportowe fotele z pasami wyścigowymi, a za nimi znajdowała się klatka bezpieczeństwa, która usztywniała nadwozie. Lamborghini pokryło również deskę rozdzielczą alcantarą, aby zredukować odblaski. Jednak, ponieważ samochód został zaprojektowany z myślą o wydajności, pozbawiono go wielu luksusowych udogodnień, które znajdowały się w standardowym Gallardo.