Po udanym wprowadzeniu modelu LC w 2008 roku i zdobyciu popularności jako pierwszego chińskiego producenta zdolnego do wyprodukowania pojazdu z pięciogwiazdkowym wynikiem w lokalnych testach zderzeniowych, Geely poszło na całość i zaprezentowało wersję crossover dla tego modelu, nazywając ją LC Cross, chociaż na różnych rynkach miała inne nazwy, takie jak Panda.
Geely był dużym producentem małych pojazdów, a jego reputacja wzrosła po wprowadzeniu modelu LC w 2008 roku. Dwa lata później, w 2010 roku, uzyskał pięciogwiazdkowy wynik w lokalnych testach zderzeniowych, co znacznie zwiększyło sprzedaż samochodu. Klienci jednak pragnęli czegoś, co mogliby używać na nieutwardzonych drogach i parkować na krawężnikach. W związku z tym, w 2011 roku, Geely wprowadziło „SUV-izowaną” wersję tego modelu, LC Cross lub Panda Cross, w zależności od rynku. W przeciwieństwie do wielu innych producentów, którzy po prostu podnieśli zawieszenie, dodali niepomalowane elementy do nadwozia i na tym poprzestali, Geely wymyśliło nietypowe pomysły dla tego segmentu małych pojazdów.
Na zewnątrz pojazd miał te same zaokrąglone reflektory, ale z lampami projektorowymi w środku. Ponadto, podczas gdy górna część zderzaka miała kolor nadwozia, dolna była czarna, niepomalowana i odporna na zarysowania, a także miała dwa okrągłe lampy przeciwmgielne. Wreszcie, aby dodatkowo podkreślić crossoverowy charakter, producent dodał jasnoszary osłonę podwozia pod środkową część zderzaka. Z profilu, pojazd o jajowatym kształcie miał podniesione zawieszenie, podobnie jak większość innych crossoverów w swojej klasie. Dodatkowo, drzwi ozdobiono zestawem czarnych osłon, chociaż były one głównie przydatne przeciwko wózkom zakupowym. Najciekawszą częścią pojazdu była jego tylna część. Tam Geely zamontowało zderzak z niepomalowaną dolną częścią i pełnowymiarowym kołem zapasowym zamocowanym na tylnej klapie. To było nietypowe rozwiązanie.
Wnętrze pojazdu zachowało te same proste linie deski rozdzielczej z zaokrąglonymi kształtami na środkowej konsoli oraz zestawem wskaźników, w którym znajdował się duży prędkościomierz i mniejszy obrotomierz z lewej strony. Dodatkowo, mały wyświetlacz LCD pokazywał stan licznika kilometrów. Na środkowej konsoli producent zamontował radioodtwarzacz oraz pokrętła do systemu klimatyzacji. Zwykłe fotele pochodzące z standardowego modelu Panda (lub LC) miały tapicerkę z materiału w kontrastowych kolorach. Z tyłu fotele miały podobne wykończenie, a oparcie mogło składać się w całości. Wreszcie, bagażnik był nieco większy niż w wersji nie-crossover, ponieważ koło zapasowe nie było już obecne.