Honda zaprezentowała amerykańską wersję czwartej generacji CR-V na Los Angeles Auto Show w 2011 roku, a nowy model wyglądał bardziej stylowo niż jego poprzednik.
W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na SUV-y i crossover’y, Honda intensywnie pracowała nad zwiększeniem sprzedaży CR-V; japoński producent musiał się odbudować po ciosach, jakie otrzymał podczas światowego kryzysu finansowego. Nowy model był nie tylko nadzieją, ale i kluczem do niezależności marki w rynku, gdzie znane marki zostały przejęte przez mniejsze firmy. Honda nie była na sprzedaż.
Wygląd auta był bardziej wyrafinowany dzięki wkomponowanym, opływowym reflektorom. Między nimi, nad dolnym zderzakiem, znajdowała się chromowana atrapa chłodnicy z trzema szczelinami. Na dolnym zderzaku zainstalowano parę lamp przeciwmgielnych oraz plastikową osłonę podwozia. Z profilu, przedłużona linia dachu i trzecie, trójkątne okno za tylnymi drzwiami tworzyły dynamiczny obraz CR-V.
Wnętrze Hondy nie wydawało się zbytnio skoncentrowane na klientach. Z przodu znajdowały się dwa płaskie, indywidualne siedzenia, a z tyłu ławka dla trzech osób. Wszyscy pasażerowie mogli korzystać z przestronności wnętrza. Dodatkowo, dzielona kanapa pozwalała na przewożenie dłuższych przedmiotów przez pochyloną klapę bagażnika.
W zależności od rynku, CR-V był dostępny zarówno z silnikami benzynowymi, jak i turbo-dieslami. Strategia ta sprawdziła się, gdy dyrektor generalny producenta odwiedzał wszystkie lokalizacje Hondy w Europie. Klientów przyciągały skórzane siedzenia, wyświetlacz przezierny oraz panoramiczny szklany dach. Mimo to, przestrzeń bagażowa nie była zbyt duża ani imponująca.
Honda oferowała CR-V z różnymi silnikami benzynowymi i turbo-dieselami. Dla tych, którzy nie potrzebowali napędu na wszystkie koła, producent stworzył wersję wyłącznie z napędem na przednią oś.
Honda CR-V
W pełni nowy model na rok 2012, czwarta generacja Honda CR-V przyjmuje wyrafinowany i śmiały kierunek stylizacji, oferuje wiele technologicznych nowości dla Hondy oraz zwiększa ekonomię paliwową we wszystkich modelach, ogłosiła firma American Honda Motor Co., Inc. Ugruntowana jako wzorcowy pojazd w swojej klasie pod względem jakości, wykwintności i popularności, CR-V z 2012 roku została zaprojektowana, aby nadal przewyższać oczekiwania klientów w segmencie SUV-ów klasy podstawowej. Główne ulepszenia obejmują poprawiony komfort wnętrza przypominający samochód osobowy, płynniejszą i cichszą jazdę oraz bardziej innowacyjne funkcje.
Nadwozie
Znaczące redukcje wpływu hałasu, wibracji i szorstkości (NVH) w całej konstrukcji nadwozia i podwozia poprawiają ciszę we wnętrzu i jakość jazdy w porównaniu do poprzedniego modelu. Aby osiągnąć ten postęp, Honda CR-V z 2012 roku ma większą sztywność nadwozia, lżejsze elementy zawieszenia, dodatkową izolację akustyczną oraz bardziej aerodynamiczne cechy, w tym osłony podwozia i tylny spojler.
Wymiary Zewnętrzne
Honda CR-V z 2012 roku ma rozstaw osi wynoszący 103,1 cala i długość 178,3 cala, co oznacza, że jest o 0,8 cala krótsza niż poprzednia generacja CR-V. Szerokość całkowita wynosząca 71,6 cala pozostaje taka sama jak w poprzednim modelu, a rozstaw kół wynosi 61,6 cala z przodu i z tyłu, również pozostając bez zmian. Najbardziej znaczącą zmianą jest wysokość: przy 65,1 cala wysokości, CR-V z 2012 roku jest zauważalnie o 1,0 cala niższa w modelach AWD i o 1,4 cala w modelach FWD. Choć ogólny wizualny efekt wskazuje na niższe i smuklejsze CR-V, to nawet przy tych zmianach wymiarowych nowy model nadal jest bardziej przestronny wewnątrz.
Stylizacja Zewnętrzna i Koncepcja Projektu
Rozmiar i proporcje wcześniejszej generacji Honda CR-V przyczyniły się do jej sukcesu jako najlepiej sprzedającego się SUV-a w każdym roku kalendarzowym od 2007 do 2010 roku, a także wyrafinowane cechy stylizacji, takie jak wielo-reflektorowe reflektory halogenowe, długie tylne światła oraz detale zewnętrzne, które przekazywały zarówno wytrzymałość, jak i wyrafinowanie.
W porównaniu do poprzedniej generacji CR-V, model z 2012 roku przyjmuje bardziej agresywną i aerodynamiczną postawę z głębszym rzeźbieniem linii nadwozia i odważniejszym przodem. Gładkie linie przedniego zderzaka są podkreślone przez poziomą kratkę z trzema paskami i głęboko osadzone wielo-reflektorowe reflektory. Dolny zderzak z przodu zwraca uwagę na zdolności SUV-a z dużym kątem nachylenia podejścia, podczas gdy jego nowa konstrukcja integruje się bardziej płynnie z atrapą dla poprawienia aerodynamiki. Charakterystyczne pionowe tylne światła hamulcowe CR-V, które po raz pierwszy zadebiutowały w modelu z 1997 roku, pozostały w modelu z 2012 roku, z bardziej trójwymiarowym stylem, który dodatkowo podkreśla projekt i aerodynamikę pojazdu. Duże koła CR-V i wyraziste nadkola akcentują dynamiczną obecność i zdolności pojazdu.
W zakresie efektywności aerodynamicznej nowy CR-V ma być u szczytu swojej klasy, z wieloma elementami konstrukcyjnymi przyczyniającymi się do poprawy efektywności. Dłuższa linia dachu i zintegrowany tylni spojler pomagają obniżyć współczynnik oporu.
CR-V EX-L wyposażona jest w srebrne relingi dachowe, które zaczynają się w słupkach A i prowadzą wzdłuż linii dachu ku tylnemu końcowi pojazdu (dostępne jako akcesorium w modelach CR-V LX i EX). Te relingi zapewniają punkt do mocowania akcesoryjnego bagażnika, a także stanowią dramatyczny element wizualny. Relingi są w pełni funkcjonalne, z trzema punktami mocowania po każdej stronie.
Projekt Drzwi Boczne z Ulepszonym Wchodzeniem i Wychodzeniem
Kiedy drzwi są otwarte, listwa wykończeniowa nad progiem tworzy bardziej bezpośrednią drogę do ziemi przy wsiadaniu lub wysiadaniu z pojazdu w porównaniu do wcześniejszej generacji Honda CR-V. Efektem końcowym jest krótsza odległość do pokonania dla większego komfortu oraz zmniejszenie prawdopodobieństwa kontaktu nóg z bokiem pojazdu.
Poprawki Aerodynamiczne
CR-V zyskuje znaczące ulepszenia w zakresie aerodynamiki i efektywności na rok 2012, co redukuje hałas we wnętrzu i pomaga zwiększyć oszczędność paliwa. Wśród ulepszeń znajduje się konstrukcja nadwozia, która znacząco poprawia efektywność aerodynamiczną, pomagając powietrzu poruszać się nad, wokół i pod CR-V. W tym celu podłoga korzysta z nowych lub powiększonych osłon pod silnikiem, za przednim subramą, pod kabiną pasażerską oraz pod obszarem bagażnika, aby pomóc w płynniejszym przepływie powietrza, co skutkuje mniejszymi turbulencjami i oporem. Dodatkowe szczegóły, w tym kanały powietrzne chłodnicy, żebra powietrzne oraz tylny spojler, wspólnie poprawiają efektywność aerodynamiczną.
Rigidna Konstrukcja Nadwozia Jednolitego
W nowej Hondzie CR-V z 2012 roku liczne ulepszenia przyczyniają się do większej wytrzymałości konstrukcji jednolitej, co poprawia jazdę i prowadzenie, a także poziomy hałasu we wnętrzu. Nowoczesna inżynieria poprawia ogólną wytrzymałość przedniej przegrody, przednich i tylnych łuków kół, słupków A, B, C i D oraz słupków nadwozia w porównaniu do wcześniejszej generacji Honda CR-V. W rezultacie poprawiła się ogólna stabilność, co korzystnie wpływa na precyzję i odczucie kierownicy, komfort jazdy oraz stabilność dynamiczną. Boki nadwozia są również kształtowane w celu dalszej poprawy ergonomii wsiadania i wysiadania.
Zaawansowana Konstrukcja Karoserii (ACE)
Po raz pierwszy zaprezentowana w modelu Odyssey z 2005 roku, Honda CR-V z 2012 roku wykorzystuje zaawansowaną konstrukcję karoserii ACE™ (Advanced Compatibility Engineering™). (Więcej informacji w sekcji Bezpieczeństwo.) Konstrukcja ACE jest pionierską technologią konstrukcji jednolitego nadwozia Hondy. Po raz pierwszy wprowadzona w CR-V w modelu z 2007 roku, ACE™ zwiększa zdolność nadwozia do zarządzania energią uderzenia w kolizji czołowej, nawet jeśli CR-V zderzy się z innym pojazdem, który jest większy lub mniejszy.
Kamery Tylne z Wieloma Kątami i Linijkami
Wszystkie modele wyposażone są w kamerę tylną z wieloma kątami, widoczną na 5-calowym inteligentnym wyświetlaczu informacji multimedialnych (i-MID). Kamera może pokazywać widok z góry, widok 130 stopni lub 180-stopniowy widok z tyłu, gdy skrzynia biegów jest w pozycji wstecznej. Kamera jest umieszczona tuż nad tablicą rejestracyjną na klapie bagażnika. Linijki pomagają kierowcom oszacować, jak blisko znajdują się obiektu. Przerywana linia wskazuje najbliższą odległość, na jaką klapa bagażnika może zostać otwarta. W modelach wyposażonych w system nawigacji obraz pojawia się na 6,5-calowym ekranie. (Więcej informacji w sekcji Wnętrze.)
Widoczność i Szkło
Doskonała widoczność na zewnątrz to znak rozpoznawczy projektu Hondy i kluczowa cecha Hondy CR-V z 2012 roku. Podobnie jak w poprzedniku, czwarta generacja kompaktowego pojazdu użytkowego Hondy zachowuje doskonałe linie widokowe z przodu i z tyłu dla kierowcy, w tym dominujący poziom punktu widzenia i krótki odcinek „niewidoczny” z przodu (odległość, którą kierowca musi przebyć, aby zobaczyć ziemię przed pojazdem). Ten niewidoczny odcinek jest dodatkowo poprawiony w rogach maski Hondy CR-V z 2012 roku, umożliwiając kierowcy dostrzeganie mniejszych obiektów bliżej przedniego zderzaka.
CR-V ma również szkło ochronne przed UV z ciemnym przeszkleniem w oknach drugiego rzędu. To szkło filtruje promieniowanie UV i skutkuje mniejszym blaknięciem wnętrza z biegiem czasu, niższymi temperaturami w kabinie w upalne dni oraz bardziej efektywnym chłodzeniem wnętrza. Tylne boczne okna zawierają oznaczenie ECON w uznaniu funkcji ECON CR-V. (Więcej informacji w sekcji Układ napędowy.)
Okna Elektryczne
Elektryczne okna z automatycznym podnoszeniem/opuszczaniem okna kierowcy są standardem we wszystkich modelach CR-V. Indywidualne sterowanie znajduje się obok odpowiednich okien. Naciśnięcie głównego przycisku na panelu sterowania okna kierowcy może dezaktywować okna pasażerów.
Moonroof z Funkcją Pochylenia
Modele Honda CR-V EX i EX-L mają moonroof z funkcją jednego dotknięcia, który można całkowicie otworzyć lub zamknąć jednym naciśnięciem przełącznika. Konstrukcja mechanizmu moonroofa została przeanalizowana, aby zapewnić wystarczającą przestrzeń nad głową. Moonroof ma przesuwaną zasłonę przeciwsłoneczną, która otwiera się razem z dachem i może być zamknięta w celu zablokowania światła słonecznego. Aby pochylić lub przesunąć moonroof, kierowca lub pasażer z przodu muszą tylko raz całkowicie nacisnąć przełącznik umieszczony na suficie (zamiast naciskać i trzymać przez kilka sekund). Moonroof otwiera się lub zamyka automatycznie. Jednak jeśli operator chce tylko częściowo otworzyć lub zamknąć moonroof (na przykład, aby uzyskać częściową wentylację), delikatniejsze naciśnięcie pozwala na całkowicie ręczne sterowanie. Moonroof można również pochylić, aby zapewnić wentylację. Wbudowana jest funkcja automatycznego cofania, co pomaga zapewnić, że moonroof nie zamknie się gwałtownie, jeśli czyjeś ręka lub ramię znajdzie się w drodze szkła. Jeśli wykryta zostanie przeszkoda, mechanizm moonroofa automatycznie go otworzy.
Klapa Bagażnika
Honda CR-V z 2012 roku ma ręczną klapę bagażnika, którą można odblokować z pilota lub naciskając przycisk wewnątrz drzwi kierowcy. Podwójne hydrauliczne wsporniki ułatwiają otwieranie klapy bagażnika, a jedną uchwytem do ściągania umieszczonym po prawej stronie. Klapa bagażnika ma kompletną uszczelkę 360-stopniową, aby zapewnić ciasne zamknięcie, chroniące przed wodą, brudem i hałasem wiatru. Ponadto tylne otwarcie nadwozia CR-V jest specjalnie wzmocnione, aby wzmocnić otwarcie klapy bagażnika, które jest największym otworem w nadwoziu pojazdu. Ta zwiększona sztywność w tym krytycznym miejscu poprawia komfort jazdy i prowadzenia, a także ciszę we wnętrzu. Klapa bagażnika automatycznie blokuje się, gdy CR-V jest zablokowany.
Wyposażenie Wycieraczek Przedniej Szyby
Umiejscowienie wycieraczek przedniej szyby w Hondzie CR-V z 2012 roku za i poniżej tylnej krawędzi linii maski utrzymuje je poniżej normalnej linii wzroku kierowcy, co poprawia widoczność podczas jazdy do przodu. Dodatkowo, wycieraczki są umieszczone poza przepływem powietrza nad maską, aby zredukować turbulencje, które mogą przyczyniać się do oporu aerodynamicznego i hałasu we wnętrzu. Dla bezpieczeństwa pieszych, przeguby są deformowalne. (Więcej informacji w sekcji Bezpieczeństwo.) Wycieraczka tylnej szyby jest również dostępna.
Obsługa wycieraczek pozostaje intuicyjnie prosta w modelu z 2012 roku. Jak wcześniej, dźwignia umieszczona obok kierownicy kontroluje wycieraczki. Jednak w nowym modelu Honda CR-V organizacja przycisków na dźwigni została uproszczona, aby ułatwić ich obsługę. W nowym pojeździe, naciśnięcie dźwigni w górę lub w dół uruchamia wycieraczki przedniej szyby, a skręcenie zewnętrznej części dźwigni uruchamia wycieraczkę tylnej szyby.
Wielo-reflektorowe Reflektory Halogenowe
Honda CR-V z 2012 roku wyposażona jest w wielo-reflektorowe reflektory halogenowe, co nadaje jej dynamiczny i dramatyczny wygląd. Ponadto wszystkie modele CR-V (rozszerzone zaledwie o CR-V EX-L wcześniej) mają funkcję automatycznego wyłączenia reflektorów dla większej wygody. Funkcję automatycznego wyłączania można dostosować za pośrednictwem i-MID. Modele CR-V EX-L obejmują automatyczne włączanie/wyłączanie jako funkcję premium.
Reflektory halogenowe oferują jasne i skoncentrowane światło, które świeci znacznie mocniej i szerzej niż światła mijania. Dzięki pracy na niższym napięciu, reflektory halogenowe mijania pełnią podwójną rolę jako światła do jazdy dziennej (DRL), które automatycznie włączają się przy włączonym silniku.
Światła Tylne i Hamulcowe
System świateł tylnych CR-V z 2012 roku ma żarowe światła tylne i zewnętrzne światła hamulcowe, a także wyróżniające się podświetlenie LED dla centralnej lampy sygnalizacyjnej (CHMSL), która jest wbudowana w tylny spojler. Soczewka CHMSL jest biała z czerwonymi diodami LED pod spodem.
Światła tylne przypominają światła wcześniejszej generacji Honda CR-V, ale teraz są bardziej stylizowane i trójwymiarowe. Wraz z nowym stylem nadwozia nadają ekscytujący i wyróżniający się wygląd tyłu nowego CR-V. Duże prostokątne światła do jazdy wstecz zapewniają jasne oświetlenie podczas cofania.
Złożony kształt świateł tylnych pomaga CR-V spełniać cele aerodynamiczne oraz projektowe. Górna część zawdzięcza swój kształt aerodynamice. Jest celowo zaprojektowana tak, aby działać w zgodzie ze spojlerem wychodzącym z dachu, aby lepiej kierować przepływem powietrza wokół tylnej części pojazdu. Z drugiej strony, dolna część znacznie poszerza się ku podstawie w unikalnym zgięciu zarówno do przodu, jak i na boki, nadając modelowi charakterystyczny wygląd tylnej ćwiartki.
Zbiornik Paliwa
Zbiornik paliwa CR-V znajduje się z przodu tylnego zawieszenia wielowahaczowego. Jego lekka konstrukcja z polipropylenu oferuje niską wagę i dobrą pojemność jak na swój rozmiar. Kompozytowa konstrukcja pozwala na przestronność zbiornika paliwa o pojemności 15,3 galonów, identycznej jak w poprzedniej generacji CR-V. CR-V wprowadza również system zasilania paliwem bez powrotu, co pomaga zredukować generację par.
Kolory Zewnętrzne
Ekspresywna paleta kolorów nadaje dramatyzmu i spersonalizowanego stylu wszystkim modelom Honda CR-V z 2012 roku. Twilight Blue Metallic, całkowicie nowy kolor, dostępny jest we wszystkich modelach CR-V, a wyrafinowany Glacier White Pearl dostępny jest wyłącznie w modelach CR-V EX i EX-L. Sześć kolorów CR-V powraca na rok 2012. Wszystkie są dostępne w wszystkich modelach CR-V, z wyjątkiem Taffeta White, który jest wyłączny dla CR-V LX.
Lusterka Bocznej i Rozszerzone Lusterko Kierowcy
Lusterka boczne CR-V są aerodynamically optimized aby zredukować hałas wiatru i zminimalizować turbulencje. Lusterka boczne mogą być ręcznie składane dla większej wygody w ciasnych sytuacjach parkingowych. Osłony lusterka w modelu CR-V LX są czarne, a w modelach CR-V EX i EX-L mają kolor nadwozia, aby lepiej komponowały się z ogólnym projektem pojazdu. Model CR-V EX-L dodaje podgrzewane lusterka boczne.
Nowością w Hondzie CR-V z 2012 roku jest Rozszerzone Lusterko Kierowcy. To lusterko wykorzystuje płaską refleksyjną powierzchnię na wewnętrznej części lusterka najbliższej drzwiom, zgodnie z wymaganiami prawa, a zewnętrzna część lusterka wykorzystuje element wypukły, aby zapewnić szersze pole widzenia. To dodaje dodatkowe 5,5 stopnia widoczności na zewnętrznej krawędzi pola widzenia lusterka, co może pomóc kierowcy w dostrzeganiu innych pojazdów lub warunków drogowych, których w przeciwnym razie mogliby nie dostrzec w swoim lusterku bocznym.
Wnętrze
Z punktu widzenia pakowania, Honda CR-V nadal oferuje najlepszą w klasie niską podłogę ładunkową oraz wysokość załadunku dla łatwego załadunku, a także umiarkowany wzrost objętości pasażerów i ładunku. Korzysta również z bardziej osobowego stylu jazdy w porównaniu do poprzedniej generacji CR-V. Zbierając to wszystko razem, CR-V łączy formę i funkcję jak żaden inny pojazd w klasie.
Poza nowym inteligentnym pakowaniem, CR-V wykazuje nową uwagę na doświadczenie jazdy w pojeździe, z wyrafinowanymi i precyzyjnymi wskaźnikami oraz pełno-kolorowym „inteligentnym” wyświetlaczem informacji multimedialnych (i-MID), który oferuje szereg funkcji dostosowywania za pomocą przycisków na kierownicy. Nieco niższa i zmieniona pozycja siedzenia nadaje CR-V bardziej osobowy wygląd z wnętrza kabiny, jednocześnie zachowując tę samą podwyższoną perspektywę kierowcy, którą klienci cenią w tej klasie.
CR-V oferuje różnorodność nowych standardowych i dostępnych technologii, które mają na celu poprawę przyjemności z jazdy. Systemy audio CR-V oferują nowy poziom łączności, prowadzone przez interfejs radia internetowego Pandora®. Z iPhone’em uruchamiającym darmową aplikację Pandora podłączonym do portu USB CR-V, informacje o stacji Pandora pojawiają się na kolorowym ekranie i-MID, a kierowca może kontrolować aplikację z przycisków montowanych na kierownicy lub z systemu nawigacji z ekranem dotykowym (gdy jest wyposażony w nawigację).
Istnieje także wygodna funkcja SMS, która, gdy jest sparowana z kompatybilnym telefonem, może odczytywać przychodzące wiadomości tekstowe przez system audio i pozwalać kierowcy Hondy CR-V odpowiedzieć jedną z sześciu fabrycznych wiadomości tekstowych. Na rok 2012, interfejs telefoniczny Bluetooth® HandsFreeLink® jest standardem we wszystkich modelach i oferuje intuicyjną wygodę rozmów bez użycia rąk. Po raz pierwszy CR-V oferuje teraz dostępny system rozrywki DVD w tylnej części pojazdu (RES) z pilotem.
Koncepcja Pakowania Wnętrza
CR-V zawsze oferowała unikalne połączenie cnot, które nadal definiuje segment kompaktowych SUV-ów: stosunkowo małe wymiary zewnętrzne dla łatwego manewrowania w miastach, doskonała ekonomia paliwowa oraz przestronne, wygodne wnętrze oferujące dużą wszechstronność w przewozie ładunku. Nowa czwarta generacja CR-V kontynuuje tę samą tradycję z nowo zaprojektowanym wnętrzem, które ma bardziej przestronny wygląd, więcej miejsca do przechowywania oraz łatwe składane tylne siedzenie 60/40, które w połączeniu z obniżoną o 0,8 cala podłogą ładunkową zapewnia większą wygodę załadunku.
Zwiększona Widoczność
Nadwozie i szkło CR-V z 2012 roku zostały całkowicie przeprojektowane, aby zapewnić zwiększoną widoczność na zewnątrz dla kierowcy i pasażerów. Aby ułatwić ocenę długości pojazdu, z perspektywy kierowcy lepiej widoczna jest górna część maski.
Układ Sterowania
Podczas projektowania CR-V, projektanci postawili sobie za cel stworzenie „inteligentnego interfejsu” między pojazdem a kierowcą. Celem było intuicyjne rozmieszczenie, które wymagałoby minimalnego ruchu oczu kierowcy. Kluczowe cechy projektowe obejmują duże analogowe wskaźniki uzupełnione kolorowym wyświetlaczem „inteligentnym” (i-MID) umieszczonym wysoko w centralnej części panelu wskaźników w linii wzroku kierowcy. Ostatnim elementem podejścia CR-V do inteligentnego interfejsu są jej przyciski montowane na kierownicy. Umożliwiają one kierowcy obsługiwanie różnych funkcji bez odrywania rąk od kierownicy, co może zredukować potencjał rozproszenia w niektórych sytuacjach.
Wskaźniki
Honda CR-V korzysta z czystych i prostych analogowych wskaźników z wyrafinowanym i technicznym wyglądem. Największą cechą panelu wskaźników jest centralnie umieszczony prędkościomierz. Jest on uzupełniony centralnym ekranem LED, który jest kontrolowany za pomocą pokrętła wyboru/resetowania umieszczonego tuż nad i po prawej stronie prędkościomierza. Wyświetlacz dostarcza szereg informacji i funkcji komputera pokładowego.
Postępowe Podświetlenie Wskaźników
System wskaźników CR-V używa sekwencji podświetlenia progresywnego, gdy kierowca wchodzi do pojazdu. Gdy drzwi są otwarte, jasność wskaźników włącza się na 10 procent. Gdy kluczyk zostaje włożony do stacyjki (otoczony podświetlaną obręczą), podświetlenie wskaźników zwiększa się do 100 procent w ciągu jednej sekundy. Gdy silnik zostaje uruchomiony, podświetlone igły wskaźników i lampki kontrolne włączają się, sygnalizując, że wszystkie systemy są gotowe do pracy.
Inteligentny Wyświetlacz Informacji Multimedialnych (i-MID)
Wszystkie modele CR-V obejmują nowy inteligentny wyświetlacz informacji multimedialnych (i-MID), który pozwala na wygodny dostęp wzrokowy do informacji o pojeździe, tytułów utworów audio, osobistych tapet i innych poprzez proste sterowanie z przycisków na kierownicy oraz 5-calowy kolorowy ekran. Ustawiony w górnej centralnej części panelu wskaźników, ten jasny, pełno-TFT ekran LCD jest łatwy do zobaczenia i zrozumienia. i-MID służy jako wyświetlacz systemu audio i zawiera ikony na ekranie oraz komunikaty, które ułatwiają nawigację przez szereg ekranów. Oprócz informacji audio, i-MID zawiera również funkcję SMS oraz obsługę radia internetowego Pandora. Wyświetla także informacje o ekonomii paliwa oraz informacje dotyczące Bluetooth® HandsFreeLink®. Wskazówki nawigacji krok po kroku również pojawiają się na i-MID w modelu CR-V EX-L Navi. Funkcje wsparcia użytkownika obejmują możliwość dostosowania ustawień i wyświetlanie tapet. Zalecane wymiary pikseli tapety to 234×480, 468×960, 702×1440 lub 936×1920. i-MID wyświetla również ostrzeżenia, takie jak otwarte drzwi, hamulec ręczny i TPMS.
Kamery Tylne z Wieloma Kątami i Linijkami
Wszystkie modele CR-V są wyposażone w kamerę tylną, która oferuje wiele perspektyw z tyłu pojazdu. Obraz pojawia się na i-MID lub na wyświetlaczu nawigacji w pojazdach wyposażonych w nawigację. Gdy pojazd jest wstecz, kierowca może wybierać spośród trzech widoków, naciskając pokrętło audio lub za pomocą przycisków dotykowych na ekranie nawigacji w pojazdach wyposażonych w nawigację. Główny widok to „Widok Normalny”, który oferuje 130-stopniową widoczność wstecz. Dodatkowo dostępny jest „Szeroki Widok”, który oferuje 180-stopniową widoczność wstecz. Na końcu „Widok z Góry” generuje widok bezpośredni z góry.
Wyświetlacz Monitorujący Utrzymanie
Wszystkie modele CR-V mają system monitorowania utrzymania, który śledzi elementy związane z serwisem w oparciu o użytkowanie pojazdu. System monitorowania utrzymania automatycznie wskazuje, kiedy należy wykonać standardową obsługę na podstawie rzeczywistych warunków jazdy (śledzone przez ECU) oraz minimalizuje zgadywanie, czy pojazd jest używany w standardowych, czy ciężkich warunkach użytkowych w celach interwałów serwisowych. Wyświetlacz wskazuje, kiedy należy wymienić olej, filtr powietrza, płyn przekładniowy, świece zapłonowe lub płyn chłodniczy oraz kiedy obrócić opony. Informacje o monitorowaniu utrzymania pojawiają się w wyświetlaczu i-MID.
Eco Assist
Wszystkie modele CR-V są wyposażone w system Eco Assist™. Umiejscowiony w górnej części panelu instrumentów, po obu stronach prędkościomierza, Eco Assist CR-V ma podświetlane łuki, które pokazują, czy pojazd jest prowadzony w efektywny sposób. System działa głównie w ten sam sposób, co w modelach Insight, CR-Z i Civic, w tym przypadku z białymi i zielonymi „wskaźnikami” odpowiedzialnymi za oświetlenie. Kolor biały oznacza nieefektywną jazdę, podczas gdy zielony oznacza, że stosowany jest bardziej efektywny styl jazdy. Kolor zmienia się stopniowo w odpowiedzi na styl jazdy.
Tryb ECON
Każda Honda CR-V z 2012 roku jest wyposażona w zielony przycisk ECON po lewej stronie kierownicy, funkcję, która niedawno pojawiła się w modelu Civic z 2012 roku. Przycisk ten włącza tryb ECON, w którym kilka charakterystyk działania pojazdu jest modyfikowanych w celu zwiększenia efektywności paliwowej. System przepustnicy Drive-by-Wire zapewnia łagodniejszą reakcję, a aby zaoszczędzić dodatkową energię, prędkości wentylatora systemu klimatyzacji są stopniowo zmniejszane, a inne cechy systemu klimatyzacji zmieniane są w zależności od warunków. Więcej informacji na temat trybu ECON znajduje się w sekcji Układ napędowy.
Kierownica
Nowa kierownica Hondy CR-V z 2012 roku ma trzy ramiona i oferuje rozszerzony zakres manualnej regulacji pochylenia i teleskopowej regulacji, aby lepiej dostosować się do kierowców o różnych rozmiarach. Wszystkie modele CR-V teraz mają sterowanie audio po lewej stronie kierownicy, z czterema przyciskami umieszczonymi na jednym pierścieniu – dość podobnymi do czterech punktów na kompasie – aby uprościć układ i zapewnić intuicyjne przełączanie między funkcjami. Wszystkie przyciski są umieszczone ergonomicznie, co sprawia, że są łatwo dostępne i łatwe do obsługi. Oferują również przyjemne wrażenia dotykowe, które redukują potrzebę potwierdzania wizualnego działania przez kierowcę. Przyciski na lewym boku kierownicy obejmują również funkcje i-MID, podczas gdy przyciski tempomatu są umieszczone po prawej stronie. Przyciski sterujące Bluetooth HandsFreeLink znajdują się w dolnej części lewego boku kierownicy.
Kontrola Klimatu
Wszystkie modele CR-V mają klimatyzację jako standardowe wyposażenie. Przednie elementy sterujące klimatyzacją w CR-V są umieszczone centralnie w panelu wskaźników dla łatwego dostępu i posiadają pokrętła do ustawiania temperatury i kontroli wentylatora. Przyciski pozwalają na kontrolę przepływu powietrza przez różne otwory wentylacyjne wewnątrz pojazdu (tj. odszranianie, ogrzewanie, poziomy podział itp.). Honda CR-V LX i CR-V EX mają ręczny system klimatyzacji; CR-V EX-L i wyżej mają automatyczny system dwustrefowy.
System filtracji powietrza CR-V jest w stanie filtrować niemal 100 procent cząstek o wielkości powyżej 8 mikronów (wielkość większości pyłków). Może również filtrować około 40 procent cząstek o wielkości do 0,3 mikrona (około wielkości emisji z silników diesla). Aby poprawić zdolność chłodzenia, kondensator wysokiej pojemności z zintegrowanym osuszaczem uruchamia ciecz chłodzącą przez kondensator wstępny po głównym kondensatorze.
Materiały Wnętrza
Wnętrze CR-V zostało zaprojektowane tak, aby każda powierzchnia dotykowa, od uchwytów drzwi po sterowanie siedzeniami, panel wskaźników, kierownicę i kontrolki, była przyjemna w dotyku i łatwa w obsłudze. Tapicerka z materiału welurowego jest standardem w modelu CR-V LX, podczas gdy model CR-V EX ma ulepszony materiał o fakturze przypominającej zamsz. CR-V EX-L ma standardowe skórzane powierzchnie siedzeń.
Przednie Siedzenia
W 2012 roku przednie siedzenia CR-V zostały całkowicie przeprojektowane z bardziej wspierającą budową, strukturą i wyściółką. Siedzenia są teraz szersze z bardziej wspierającymi bokami, co daje im pewne uczucie, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Zakres regulacji wysokości siedzenia kierowcy został zwiększony o 0,4 cala, a pozycja jazdy ma teraz bardziej osobowy kąt, choć punkt widzenia kierowcy nad drogą i ogólny widok pozostaje zasadniczo niezmieniony.
Łatwe Składane Tylne Siedzenie 60/40
Aby zwiększyć komfort pasażerów tylnych i wszechstronność przewozu ładunku, CR-V ma nowo zaprojektowane tylne siedzenie 60/40 z jedną ruchomością. Z wspierającą wyściółką, regulowanymi oparciami i płaską podłogą z dużą ilością miejsca na nogi, tylne siedzenie zapewnia wysoki poziom komfortu pasażerów. Jeśli jednak przewóz ładunku jest priorytetem, fotele można szybko złożyć, aby uzyskać dużą powierzchnię ładunkową. Każda strona rozkładanych siedzeń działa niezależnie za pomocą łatwo dostępnego uchwytu zwalniającego, jednego po każdej stronie przestrzeni ładunkowej. Jest też pasek zwalniający dla każdego siedzenia, który jest dostępny z każdej tylnej drzwi. Jedno pociągnięcie za uchwyt lub pasek całkowicie zwija siedzenie, automatycznie przechylając podstawę siedzenia do przodu, opuszczając boczny zagłówek i składając oparcie siedzenia do przodu. Proces ten zajmuje tylko kilka sekund. Aby postawić siedzenia, wystarczy podnieść oparcie, odwrócić zagłówek i przywrócić podstawę siedzenia na swoje miejsce.
Przechowywanie Wnętrza
Aby maksymalizować wygodę i funkcjonalność, wnętrze CR-V ma szeroką gamę funkcji przechowywania. Niezwykle duży przedni konsolowy schowek ma dużą centralną komorę o pojemności 10,8 litra, która jest wystarczająco przestronna, aby pomieścić typową torebkę lub laptopa, a przesuwana pokrywa chroni zawartość przed wzrokiem. Dwa uchwyty na napoje i mała taca do przechowywania znajdują się na przodzie konsoli w łatwym zasięgu. Komory z boku konsoli i podwójne schowki w każdym panelu drzwiowym zapewniają dodatkową przestrzeń na drobne przedmioty. Przednie drzwi mają również uchwyty na butelki. W tylnej części wnętrza, składana środkowa podłokietnik zawiera dwa uchwyty na napoje.
Możliwości Ładunkowe
CR-V została zaprojektowana w celu oferowania możliwości ładunkowych w odpowiedzi na potrzeby aktywnych właścicieli. Mimo że jest nieco krótsza od zderzaka do zderzaka i niższa pod względem wysokości, CR-V zyskała przestrzeń ładunkową za tylnymi siedzeniami (wzrost z 35,7 stóp sześciennych do 37,2 stóp sześciennych). Całkowita objętość ładunkowa przy złożonych siedzeniach wynosi teraz 70,9 stóp sześciennych w porównaniu do 72,9 stóp sześciennych w poprzednim modelu. Znikoma zmiana jest wynikiem nowego projektu siedzenia 60/40 z jedną ruchomością, który tworzy niemal płaską powierzchnię podłogową, gdy jest złożony do przodu.
Aby ułatwić załadunek, wysokość podłogi CR-V została obniżona o 0,8 cala. Podłoga ładunkowa również została obniżona o 0,8 cala, co czyni ją jedną z najniższych w swojej klasie.
Aby uzyskać maksymalną pojemność ładunkową, łatwe składane tylne siedzenie 60/40 można szybko złożyć, tworząc niemal płaską powierzchnię ładunkową. Powierzchnia ładunkowa jest wystarczająco duża, aby pomieścić duże walizki przechowywane w pozycji pionowej, cztery torby golfowe lub wózek dziecięcy (tylne siedzenia w pozycji pionowej) albo dwa rowery górskie (tylne siedzenia złożone).
Łatwość konwersji przestrzeni ładunkowej w maksymalnie możliwy tryb ładunkowy poprawiła się w 2012 roku dzięki prostszemu mechanizmowi składania jednym dotknięciem dla lewych i prawych tylnych siedzeń. Uchwyty zwalniające umożliwiają szybkie i wygodne przechylanie i składanie tylnych siedzeń do przodu w czasie stania przy otwartej klapie. Naciśnięcie na przycisk najpierw przechyla podstawę siedzenia do przodu, następnie opuszcza zagłówek i w końcu składa oparcie do przodu.
Duża elastyczna siatka do przechowywania i zagłębienie znajduje się po lewej stronie przestrzeni ładunkowej, aby pewnie przechować małe przedmioty. Ponadto w podłodze przestrzeni ładunkowej znajdują się cztery pierścienie „D” do mocowania ładunku. Przednie pierścienie „D” są chromowane, co nadaje im atrakcyjny wygląd.
CR-V zawiera również składany pokrowiec na ładunek, który może ukrywać przedmioty przechowywane w przestrzeni ładunkowej za tylnymi siedzeniami. Pokrowiec i mechanizm można szybko usunąć i schować w podłodze. Pod podłogą ładunkową znajduje się tymczasowe zapasowe koło i podnośnik pojazdu.
Systemy Audio
Honda CR-V LX jest wyposażona w system audio AM/FM/CD o mocy 160 watów z czterema głośnikami. Odtwarzacz CD może również odtwarzać płyty CD-R z plikami audio Windows Media Audio (WMA)4 lub MP3. System obejmuje również Bluetooth®2 do przesyłania audio i kompatybilność z radiem internetowym Pandora (z kompatybilnymi iPhone’ami). Informacje audio są wyświetlane na kolorowym ekranie i-MID umieszczonym wysoko w centralnej części panelu wskaźników. Standardowo znajduje się wejście AUX, a także interfejs audio USB, który pozwala na podłączenie iPoda, iPhone’a lub pamięci flash do systemu.
System wykorzystuje funkcję Zmiany Głośności w Zależności od Prędkości (SVC). W przypadku SVC, w miarę przyspieszania pojazdu i wzrostu hałasu zewnętrznego system audio automatycznie podnosi głośność muzyki, a następnie obniża ją, gdy pojazd zwalnia. Jeśli zajdzie potrzeba, SVC można w dowolnym momencie dezaktywować.
CR-V EX ma ulepszony system audio AM/FM/CD z sześcioma głośnikami. Modele CR-V EX-L i CR-V EX-L Navi zapewniają jeszcze bardziej imponujący system audio premium o mocy 328 watów z 7 głośnikami, w tym subwooferem i radiem XM®.
Interfejs Audio USB