Jeep odświeżył model Compass na rok 2011, a oprócz estetycznych ulepszeń, znacząco poprawił układy napędowe, co nadało SUV-owi pewne zdolności terenowe.
Amerykańska marka od zawsze kojarzona była z osiągami terenowymi, począwszy od swojego pierwszego produktu w 1941 roku, słynnego Willy’sa. Jednak na przestrzeni lat profil klientów uległ zmianie. Coraz więcej nabywców zaczęło zwracać uwagę na zużycie paliwa zamiast kątów natarcia, a Jeep dostrzegł tę zmianę w profilu kupującego. W efekcie, w 2007 roku producent wprowadził model Compass jako model podstawowy w ofercie marki. Ten kompaktowy crossover był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła, ale nie radził sobie z trudniejszymi warunkami niż nieutwardzone drogi. Następnie, w 2011 roku, pojawiła się odświeżona wersja z poprawionym układem napędowym. Ulepszona wersja została bardzo dobrze przyjęta przez klientów, a sprzedaż potroiła się w 2011 roku w porównaniu do 2010 roku na rynku amerykańskim.
Z przodu model Compass zrezygnował z okrągłych reflektorów z modelu 2007 na rzecz poziomych, podobnych do tych zamontowanych w Grand Cherokee. Jego sygnalizatory kierunkowskazów umieszczone w rogach oraz klarowne lampy wyglądały znacznie lepiej niż te w wersji przedliftingowej. Dodatkowo, dolny zderzak otrzymał nowe boczne wloty dla dostępnych lamp przeciwmgielnych. W zależności od wersji, osłona chłodnicy z siedmioma szczelinami była ozdobiona chromowanymi wykończeniami.
Z boku, model 2011 Jeep Compass ujawnił poszerzone błotniki, podobne do tych z jego poprzednika, choć opcje kół były różne. Jeep nie mógł zmienić charakterystycznego kształtu tylnych słupków samochodu, ponieważ musiał zmieścić się w napiętym budżecie, ale klienci nie wydawali się tym przejmować. Producent zadbał również o różne ustawienia zawieszenia w zależności od wersji. Modele wyposażone w system Freedom Drive II, przeniesiony z modelu Patriot, mogły pochwalić się wyższym prześwitem oraz zestawem 17-calowych aluminiowych kół. Ukryte klamki tylnych drzwi pozostały, ponieważ okazały się bardzo praktyczne, zwłaszcza przy użyciu w rękawicach. Jeep zainstalował również czarne progi boczne, aby jeszcze bardziej podkreślić prześwit samochodu. Ostatnią, ale nie mniej ważną nowością, była wprowadzenie Pakietu Off-Road Freedom Drive II, który dodał dodatkowy cal (2,5 cm) do prześwitu oraz pełnowymiarowe koło zapasowe.
Wnętrze samochodu zostało wzbogacone o nowe materiały do wykończenia oraz głównych obszarów kontaktowych, takich jak centralna konsola i kokpit. Drzwi również zyskały miękkie wykończenia, co znacząco poprawiło komfort pasażerów. Dodatkowo, przyciski do sterowania szybami i zamkami zostały podświetlone, co ułatwiło ich znalezienie. Przed kierowcą znajdował się ten sam kwadratowy panel instrumentów z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, flankowany mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury silnika. Na centralnej konsoli Jeep umieścił nową gamę stereofonicznych systemów z łącznością Bluetooth, a także dostępny system infotainment z wyświetlaczem dotykowym i nawigacją satelitarną.
Pod maską, klienci w USA otrzymali ten sam silnik światowy o pojemności 2,4 litra, dostarczany przez Chryslera od momentu wprowadzenia modelu w 2006 roku. Był on połączony z pięciobiegową skrzynią manualną lub CVT, w zależności od wyposażenia. Dla klientów europejskich, Jeep zrezygnował z wcześniej używanego turbodiesla 2.0 z VW na rzecz silnika wysokoprężnego 2.2 od Mercedesa. System Freedom Drive II oferował przełożenie niskiego zakresu w skrzyni rozdzielczej, znacząco poprawiając osiągi w terenie.
Nowy Jeep Compass 2011 oferuje niezrównane osiągi 4×4 oraz możliwości terenowe w segmencie kompaktowych SUV-ów, a jego zachwycający, nowoczesny design nawiązuje do luksusowego ikona marki, nowego Jeepa Grand Cherokee.
Wyposażony w liczne udoskonalenia wnętrza oraz poprawione właściwości jazdy i prowadzenia w każdych warunkach – dzięki ulepszonym układom kierowniczym i zawieszeniu – nowy Jeep Compass oferuje wyjątkowe połączenie stylu premium, możliwości, efektywności i wartości, nie mające sobie równych w segmencie kompaktowych SUV-ów.
„W nowym Jeepie Compass 2011 zastosowaliśmy luksusowe akcenty z naszego nagradzanego Grand Cherokee,” powiedział Mike Manley, prezydent i dyrektor generalny marki Jeep w Chrysler Group LLC. „Połączenie nowych elementów wnętrza oraz udoskonaleń w zawieszeniu i układzie kierowniczym sprawia, że Jeep Compass daje konsumentom idealne połączenie stylu, możliwości, oszczędności paliwa, efektywności, bezpieczeństwa i wartości w ważnym segmencie kompaktowych SUV-ów.”
Nowy Jeep Compass 2011 łączy cechy SUV-a z osiągami, prowadzeniem, oszczędnością paliwa i ceną kompaktowego samochodu. Oferuje także ponad 30 funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń, w tym standardowe poduszki powietrzne boczne, elektroniczny program stabilizacji (ESC), elektroniczną kontrolę przewrotności, asystenta ruszania na wzniesieniach (w wersji manualnej), poduszki powietrzne boczne dla wszystkich rzędów oraz dostępne boczne poduszki powietrzne zamontowane w przednich fotelach.
Design
Nowy Jeep Compass 2011 ma wyraźne rodzinne cechy nowego, luksusowego Jeepa Grand Cherokee.
Z nową maską, nowymi błotnikami, nowym zderzakiem i nowymi reflektorami, a także nowym grillem, który otrzymał subtelne akcenty chromu wokół tradycyjnych siedmiu szczelin, nowa twarz Compass’a prezentuje się poważniej, ale wciąż elegancko. Wydajność oświetlenia przedniego została poprawiona dzięki zastosowaniu reflektorów czterokrotnego odbicia, a reflektory przeciwmgielne to teraz lampy projektorowe o wysokiej mocy. Nowa maska została wzbogacona o subtelne wypuklenie, co nadaje jej bardziej muskularny wygląd. Efektem jest pojazd, który emanuje poważnym wyglądem i podkreśla możliwości Jeep Compass w każdych warunkach pogodowych.
Nowe elementy wykończenia zewnętrznego dodają eleganckiego charakteru, nie wpływając na jego zdolności terenowe. W 2011 roku dodano pas ochronny, który chroni przed odłamkami podczas jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych lub w terenie, a także nadaje nowy wygląd.
Tendencja ta kontynuuje się w ulepszeniach tyłu Compass’a. Nowy zderzak tylny, nowy spoiler w kolorze nadwozia oraz subtelne, eleganckie akcenty, w tym nowe lampy LED oraz w modelu Limited, błyszczące wykończenie na podnóżku i chromowana końcówka wydechu zdobią nowego Jeepa Compass 2011. Na koniec, nowe zestawy belek dachowych zaprojektowano w smukłym stylu z niewielką ilością elementów chromowanych. W 2011 roku Compass jest wyposażony w nowe, standardowe 17-calowe aluminiowe koła, a 18-calowe aluminiowe lub chromowane koła są dostępne w modelach Limited.
Ulepszenia wnętrza Jeepa Compass 2011 obejmują nowe, miękkie panele wykończenia przednich drzwi z wyściełaną górną powierzchnią; nowy centralny podłokietnik; nowy koło kierownicy Jeepa z wbudowanymi kontrolkami, które pozwalają kierowcy obsługiwać radio, tempomat, dostępny zestaw głośnomówiący i inne funkcje pojazdu, nie odrywając rąk od kierownicy; nową tapicerkę z wysokiej jakości materiału z kubełkowymi fotelami z przodu; standardowy tempomat we wszystkich modelach; nowe podświetlenie przycisków drzwi, zamków, szyb i przełączników lusterek.
Nowy Jeep Compass 2011 oferuje szereg praktycznych funkcji, które będą doceniane przez konsumentów, czy to w drodze do pracy, w trudnych warunkach pogodowych, na nowych szlakach czy w mniej uczęszczanych miejscach. Centrum multimedialne Uconnect z interfejsem iPod, radio satelitarne SIRIUS, nawigacja z SIRIUS Travel Link, elektryczny szklany dach, system audio premium z dziewięcioma głośnikami Boston Acoustic, podświetlane uchwyty na kubki, głośniki w klapie i składane tylne siedzenia to niektóre z dostępnych funkcji, dzięki którym Jeep Compass staje się idealnym kompaktowym SUV-em, pozwalającym na cieszenie się każdą przygodą.
Jeep Compass 2011 jest wyposażony w szereg standardowych funkcji, które przynoszą wartość i wygodę dla kierowców i pasażerów. Standardowe wyposażenie obejmuje klimatyzację, elektryczne szyby, elektryczne zamki, elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne, bezkluczykowy dostęp, aluminiowe koła, reflektory przeciwmgielne, tempomat i szkło przeciwsłoneczne.
Nowością w 2011 roku jest pakiet All-weather Capability Group, który obejmuje opony terenowe Goodyear 17-calowe, dywaniki wielosezonowe, dzienne lampy do jazdy, podgrzewacz silnika oraz haki holownicze.
Możliwości wiodące w segmencie
Jeep Compass 2011 oferuje klientom niezrównane możliwości terenowe w systemie Jeep Freedom Drive II. Nowy Jeep Compass wzbogacono także o przestrojone zawieszenie na 2011 rok, z wyższymi współczynnikami sprężyny i tłumienia, dodatkowymi sprężynami odbiciowymi oraz zwiększoną średnicą tylnego stabilizatora. Pomimo tych licznych cech terenowych, Jeep Compass 2011 osiąga niezrównaną oszczędność paliwa w swoim segmencie.
Jeep Compass dostępny jest w trzech konfiguracjach napędu. Oprócz standardowego systemu napędu na przednie koła, Jeep Compass dostępny jest także z pakietem Freedom Drive I oraz Freedom Drive II Off-Road Package.
Freedom Drive I to pełnoetatowy, aktywny system napędu na cztery koła z trybem blokady, zaprojektowany w celu zapewnienia kierowcom pewności przez cały rok oraz umożliwiający radzenie sobie z trudnymi warunkami pogodowymi. Ten aktywny system napędu na cztery koła jest zalecany do codziennego użytkowania, w tym w warunkach śliskich, które towarzyszą deszczowi i lekkiemu śniegowi. Freedom Drive I ma również blokowane sprzęgło centralne, które pozwala kierowcom na przełączenie Jeep Compass w tryb blokady napędu na cztery koła, aby poradzić sobie z głębokim śniegiem, piaskiem i innymi powierzchniami o niskiej przyczepności.
Freedom Drive II Off-Road Package to dostępny system napędu na cztery koła, który oferuje zdolności terenowe Jeepa w formie Compass’a. Pakiet zawiera drugiej generacji bezstopniowy przekładnik z niskim zakresem (CVT2L), który włącza się po aktywowaniu trybu terenowego, 17-calowe opony terenowe i aluminiowe koła, podniesioną o jedną cal wysokość zawieszenia, pełnowymiarową zapasową oponę, osłony podwozia, haki holownicze, reflektory przeciwmgielne i ręczną regulację wysokości siedzeń. Pakiet Freedom Drive II Off-Road Package jest zalecany do umiarkowanych sytuacji terenowych, które obejmują strome wzniesienia, okazjonalne unoszenie kół oraz wspinanie się po skałach lub kłodach.
Napęd Jeepa Compass 2011 zaprojektowano tak, aby zapewnić światowej klasy osiągi w każdych warunkach pogodowych, oszczędność paliwa i elegancję, wszystko w przystępnej cenie.
Jeep Compass oferuje standardowy silnik World Engine o pojemności 2.0 litra dla modeli Compass i Latitude, który generuje 158 koni mechanicznych (117 kW) i 141 lb-ft (191 N•m) momentu obrotowego, współpracujący z bezstopniową skrzynią biegów (CVT2), osiągając niezrównane 23 MPG w mieście i 29 MPG na autostradzie, gdy jest połączony z pięcio-biegową skrzynią manualną.
Sprawdzony silnik World Engine o pojemności 2.4 litra generuje 172 konie mechaniczne i 165 lb-ft momentu obrotowego, dostępny jest we wszystkich modelach, a standardowo w modelu Limited. Ten silnik 2.4-litrowy ma podwójną zmienną synchronizację zaworów (VVT) na obu wałkach rozrządu, co pomaga zoptymalizować krzywą momentu obrotowego przy wszystkich prędkościach i generuje więcej mocy, lepszą oszczędność paliwa oraz cichszą i płynniejszą pracę w porównaniu do silników bez podwójnej VVT. Technologia podwójnej VVT zazwyczaj nie jest dostępna w pojazdach sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych w klasie cenowej Jeepa Compass. Silnik czterocylindrowy 2.4-litra Jeep Compass, połączony z pięcio-biegową skrzynią manualną w konfiguracji napędu na przednie koła, osiąga niezrównane 23 MPG w mieście i 29 MPG na autostradzie.
Jeep Compass oferuje także standardową pięcio-biegową skrzynię manualną w podstawowym modelu Compass oraz CVT, która jest dostępna w modelu Compass, a standardowo w modelach Latitude i Limited. CVT2 to drugiej generacji CVT, który inżynierowie Chrysler Group zaprojektowali w celu uzyskania przyjemnej reakcji silnika i precyzyjnej kontroli przełożeń. CVT2 przyczynia się do poprawy oszczędności paliwa o 6-8 procent w porównaniu do tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów. CVT2 Jeep Compass poprawia także osiągi pojazdu w porównaniu do tradycyjnej skrzyni biegów, dzięki zoptymalizowanym przełożeniom, szczególnie w zakresie 30-60 mph podczas manewrów wyprzedzania.
Jeep Compass 2011 może holować do 2000 lb.
Oferta modeli Jeep Compass
Jeep Compass 2011 dostępny jest w trzech konfiguracjach: Compass, Latitude i Limited. Wszystkie modele można wyposażyć w napęd na przednie koła, pełnoetatowy, aktywny system 4×4 Freedom Drive I lub pełnoetatowy, aktywny system 4×4 Freedom Drive II Off-Road Package z możliwością niskiego zakresu.
Jeep Compass 2011 dostępny jest w następujących kolorach nadwozia: Blackberry Pearl Coat, Bright Silver Metallic Clear Coat, Bright White Clear Coat, Brilliant Black Crystal Clear Coat, Deep Cherry Red Crystal Clear Coat, Deep Charcoal Gray (ograniczona dostępność) oraz Mineral Gray Pearl Coat (późniejsza dostępność).