Choć GranTurismo był luksusowym czterodrzwiowym coupe, zaprojektowanym do pokonywania długich dystansów w krótkim czasie, Maserati postanowiło go zmienić i przekształciło w wysokowydajny super samochód nastawiony na tor: MC Stradale.
W 2011 roku Maserati GranTurismo MC Stradale udowodniło, że włoski producent potrafi sprawić, by każdy model z jego oferty jeździł szybciej, niż został pierwotnie zaprojektowany. GranTurismo dzieliło platformę z czterodrzwiowym modelem Quattroporte i mimo doskonałego rozkładu masy wynoszącego 48/52 (przód/tył), nie było stworzone do szybkiego pokonywania zakrętów. W przypadku MC Stradale to była zupełnie inna historia. Producent poprawił go w każdej możliwej dziedzinie, od silnika po zawieszenie, od wyglądu zewnętrznego po wnętrze. W rezultacie miłośnicy torowych Maserati mogli je zdobyć. Co ważne, GranTurismo MC Stradale mogło być również prowadzone po publicznych drogach, zapewniając komfort i luksusowe wnętrze swoim właścicielom.
Na przodzie MC Stradale miało inną atrapę przednią niż w standardowym GranTurismo. Otrzymało nowy zderzak z szerszym wlotem powietrza na dolnej części. Ponadto Maserati przeprojektowało maskę, dodając parę otworów wentylacyjnych w tylnej jej części, aby pomóc w chłodzeniu silnika. W przeciwieństwie do standardowego GranTurismo, wersja MC Stradale miała czarną tło dla reflektorów Bi-Xenon.
Z profilu, Maserati GranTurismo MC Stradale z 2011 roku chwaliło się 20-calowymi czarnymi felgami ze stopu lekkiego oraz obniżonym prześwitem o 25 milimetrów (1 cal) w porównaniu do standardowej wersji. Przednie błotniki miały wentylacyjne otwory za nadkolami, które wspomagały docisk, który wzrósł o 25% z przodu i o 50% z tyłu w porównaniu do innych modeli. Na koniec, z tyłu Maserati umieściło większy spoiler lipowy na pokrywie bagażnika, a tylni zderzak został przeprojektowany, wyposażony w dyfuzor z parą tytanowych końcówek wydechowych po bokach.
W środku najważniejszą zmianą była rezygnacja z tylnych siedzeń, co Maserati zrobiło, aby odchudzić samochód. Jednocześnie przednie sportowe fotele pokryto Alcantarą, a klienci mogli zamówić klatki bezpieczeństwa i pasy wyścigowe jako opcję. Między pasażerami producent umieścił konsolę centralną ozdobioną wykończeniem z włókna węglowego oraz przyciskami do automatycznej skrzyni biegów. Ponieważ samochód był również przeznaczony do jazdy po drogach publicznych, wyposażono go także w system klimatyzacji oraz jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym umieszczoną na konsoli centralnej.
Najważniejszym ulepszeniem były jednak modyfikacje techniczne. Maserati odchudziło pojazd o 110 kg (242 lbs.) w porównaniu do innych modeli w ofercie. Wprowadzono również adaptacyjne zawieszenie oraz trzy tryby pracy automatycznej skrzyni biegów, które skróciły czas zmiany biegów z 140 milisekund w trybie Auto do zaledwie 60 milisekund w trybie Race. Skrzynia biegów pochodziła z Ferrari F430 i pomogła silnikowi V8 o pojemności 4.7 litra rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w mniej niż pięć sekund. Aby zatrzymać pojazd, producent zastosował układ hamulcowy z włókna węglowego ceramicznego.
Nowy Maserati GranTurismo MC Stradale będzie najszybszym, najlżejszym i najmocniejszym samochodem w ofercie Maserati, gdy trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2011 roku. Inspirowany modelem Trofeo GranTurismo MC oraz zwycięskimi w wyścigach modelami GT4, Maserati GranTurismo MC Stradale będzie miało więcej mocy, mniejszą wagę, precyzyjne prowadzenie i maksymalną prędkość przekraczającą 300 km/h.
Maserati GranTurismo MC Stradale odpowiada na zapotrzebowanie na GranTurismo, które łączy potrzeby codziennej jazdy z aspiracjami wyścigowymi i wykorzystuje doświadczenia z trzech programów wyścigowych Maserati. Generuje więcej siły nośnej aerodynamicznej bez zwiększania oporu powietrza, produkuje więcej mocy bez większego zużycia paliwa i jest bardziej zwinne, nie rezygnując z wysoko cenionej jakości jazdy modelu GranTurismo S.
Z mocą 330 kW (450 koni mechanicznych) Maserati GranTurismo MC Stradale generuje więcej mocy (7 kW, 10 km) z silnika V8 o pojemności 4,7 litra niż GranTurismo S, podczas gdy jego moment obrotowy wynoszący 510 Nm to dodatkowe 20 Nm poprawy. Jego wyścigowe pochodzenie podkreśla redukcja wagi o 110 kg w porównaniu do GranTurismo S, co daje łącznie 1770 kg. Odbija to przewagi wyścigowe Maserati, utrzymując optymalne rozłożenie masy 48:52, co zapewnia zrównoważone prowadzenie i równomierne zużycie opon.
Maserati GranTurismo MC Stradale wykorzystuje zaawansowaną elektronikę, aby skrócić czasy zmiany biegów w zaktualizowanej skrzyni biegów MC Race Shift do zaledwie 60 milisekund. To wszystko przyczynia się do zmniejszenia czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h, które Maserati GranTurismo MC Stradale osiąga w zaledwie 4,6 sekundy.
Maserati GranTurismo MC Stradale jest również pierwszym Maserati w historii, które ma dedykowany tryb wyścigowy obok zaktualizowanych trybów Auto i Sport w uproszczonym układzie deski rozdzielczej.
Dzięki usunięciu tylnych siedzeń, Maserati GranTurismo MC Stradale staje się pierwszym dwuosobowym Maserati od czasów MC12. GranTurismo MC Stradale skorzystało także z nowych hamulców węglowo-ceramicznych Brembo, opon Pirelli opracowanych na specjalne zamówienie, unikalnego układu zawieszenia oraz sztywnych, lekkich, węglowych foteli wyścigowych.
Zapotrzebowanie na Maserati GranTurismo MC Stradale pojawiło się ze strony istniejących klientów Maserati, którzy chcieli samochodu sportowego dopuszczonego do ruchu drogowego, który wyglądałby i zachowywał się jak modele wyścigowe GT4 i Trofeo. Maserati GranTurismo MC Stradale stanowi również najnowszy krok w dobrze znanym cyklu między programami wyścigowymi Maserati a produkowanymi samochodami drogowymi, a często prowadzi z powrotem do wyścigów. W latach 90. wyścigowy samochód Ghibli Open Cup dał początek Ghibli Cup, a dekadę później Trofeo GranSport przekształciło się w GranSport MC Victory. Na szczycie tej historii przejścia z dróg na tor, zwycięski w FIA GT model MC12 został opracowany bezpośrednio na podstawie MC12 Stradale.
Dzięki unikalnemu projektowi nadwozia, który koncentruje się na wymaganiach toru, Maserati GranTurismo MC Stradale zaczerpnęło wiele z rywalizujących modeli wyścigowych, a także z Maserati GranTurismo MC, zarówno w konfiguracji Trofeo, jak i GT4. Posiada nowy przedni spojler, zderzak, maskę, panele przednich błotników, progi, wydechy, a nawet nowy tylny zderzak. Aby podkreślić bardziej agresywną naturę Maserati GranTurismo MC Stradale, Maserati oferuje to auto z opcjonalną klatką bezpieczeństwa oraz czteropunktowym pasem wyścigowym.
Zostało jednak zaprojektowane również z myślą o łatwości prowadzenia, więc zachowuje wszystkie wrodzone zalety jazdy, prowadzenia i stabilności długiego rozstawu osi modelu GranTurismo S. Posiada prędkość odpowiednią dla samochodu wyścigowego dopuszczonego do ruchu drogowego, a zarazem ma progresywne prowadzenie, które czyni go niezwykle funkcjonalnym samochodem sportowym.