W 2011 roku Mercedes-Benz zaktualizował linię modelową klasy C, a oprócz sedana i coupé odświeżył również wersję z długim dachem, znaną w rodzinie producenta jako T-Modell.
Cztery lata po wprowadzeniu modelu na rynek, niemiecki producent samochodów odświeżył linię klasy C i poprawił pojazd we wszystkich aspektach. Klienci nie przyjęli wszystkich zmian entuzjastycznie, ale docenili niektóre z nich. Wersja kombi, znana na rynku jako S204, została wysoko oceniona za możliwość zapewnienia większej przestrzeni wewnętrznej, jednocześnie oferując premium wykończenie dla swoich użytkowników.
Z nowym przodem, model W204/S204 z 2011 roku wywołał kontrowersje wśród klientów. Niektórzy twierdzili, że nadaje on samochodowi unikalny charakter, podczas gdy inni uznawali go za mało inspirujący, delikatnie mówiąc. Nowe reflektory zostały wydłużone ku górze, a ich „bąblowaty” design nie pasował do stylistyki niemieckiej marki. Z kolei kratka chłodnicy miała trzy poziome szczeliny w większości wersji, co wyglądało adekwatnie. Profil pozostał niemal niezmieniony, a tył został zmodyfikowany, z nowymi światłami tylnymi wyposażonymi w diody LED.
Wnętrze zostało całkowicie przebudowane – Mercedes-Benz wprowadził nową deskę rozdzielczą z ekranem systemu infotainment, umieszczonym na górze centralnej konsoli w starannie zintegrowanym panelu. W wersji sprzed faceliftingu był to ekran wysuwany z wnętrza deski rozdzielczej. Wśród innych zmian producent wymienił kierownicę, która otrzymała kwadratowy wzór przycisków. Jak można się było spodziewać, dzielona tylna kanapa powiększyła bagażnik, który pozostał na tym samym poziomie co wcześniej – do 1500 litrów (52,9 cu-ft).
Układy napędowe również zostały poprawione, a automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic stała się dostępna w większości wersji, zastępując zaufaną, ale wolną skrzynię 5G-Tronic, która była wcześniej używana.
Nowa Klasa C Mercedes-Benz zostanie wprowadzona na rynek wiosną 2011 roku i stanowi kompleksową modernizację. Przednia i tylna część tego bestsellera zyskały bardziej wyrazisty design. W kokpicie znajduje się teraz wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, elegancka deska rozdzielcza z teksturowaną powierzchnią oraz wyraźne dekoracyjne wykończenia, które podkreślają luksusowy charakter wnętrza. Zużycie paliwa poprawiło się o nawet 31 procent. Zastosowano również nowe silniki, udoskonaloną automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS oraz funkcję ECO start/stop. Po raz pierwszy w tej serii modeli dostępne są także dziesięć nowych systemów wspomagania kierowcy, od standardowego systemu wykrywania zmęczenia ATTENTION ASSIST po opcjonalny system kontroli odległości DISTRONIC PLUS.
„Nowa generacja Klasy C Mercedes-Benz oferuje ten sam komfort i bezpieczeństwo, co nasze modele luksusowe. Wysokiej jakości elementy wnętrza przypominają nowe CLS, a Klasa C ustala zupełnie nowe standardy w swoim segmencie, jeśli chodzi o postrzeganą wartość i jakość,” mówi Dr. Joachim Schmidt, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mercedes-Benz Cars. Ta modernizacja wnętrza została wzbogacona o nową generację telematyki, która obejmuje nie tylko całkowicie przeprojektowane wyświetlacze, ale także umożliwia dostęp do internetu na pokładzie.
W sumie ponad 2000 nowych komponentów odróżnia najnowszą generację Klasy C Mercedes-Benz od jej poprzednika. Wersje Sedan i Kombi można zamawiać od 10 stycznia 2011 roku. Europejska premiera rynkowa odbędzie się od marca 2011 roku. Oprócz standardowego wyposażenia – które teraz obejmuje skórzaną kierownicę – dwie linie designu i wyposażenia ELEGANCE oraz AVANTGARDE są podstawą programu indywidualizacji Klasy C. Obie linie są teraz jeszcze bardziej wyraźnie od siebie odróżnialne.
Klasa C Mercedes-Benz to najlepiej sprzedająca się seria modeli tej marki. Obecna seria znalazła już na całym świecie ponad milion nabywców od momentu jej wprowadzenia na rynek w marcu 2007 roku. Od momentu wprowadzenia pierwszej Klasy C Mercedes-Benz w 1982 roku (wtedy znanej jako model 190), sprzedano ponad 8,5 miliona pojazdów w tym segmencie. Również w 2010 roku Klasa C wielokrotnie zdobywała czołowe miejsca w statystykach rejestracji.
Więcej mocy, mniejsze zużycie: silniki
Uzyskano poprawę zużycia paliwa o nawet 31 procent, a wszystkie modele wprowadzenia Klasy C Mercedes-Benz będą standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop. Wszystkie warianty silników są teraz oznaczone jako jednostki BlueEFFICIENCY, co świadczy o ich szczególnej efektywności i ekologicznym charakterze w użyciu paliwa. W przyszłości wszystkie wersje automatyczne będą wyposażone w rozwiniętą skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS. Ponadto, ogólny współczynnik wszystkich nowych wariantów napędu został zoptymalizowany w celu lepszego zużycia paliwa.
Wszystkie silniki benzynowe w serii modeli mają bezpośredni wtrysk paliwa. Jednym z najważniejszych osiągnięć jest wprowadzenie nowego silnika benzynowego V6 z innowacyjnym i wysoko efektywnym procesem BlueDIRECT w modelu C 350 BlueEFFICIENCY. Skok jakościowy w efektywności jest szczególnie dobrze przedstawiony przez jednostkę sześciocylindrową: moc znacznie wzrosła, C 350 BlueEFFICIENCY osiąga 306 KM i 370 Nm (wcześniej 292 KM i 365 Nm).
Silniki benzynowe czterocylindrowe, które w 2009 roku przeszły wielką ewolucję, mają teraz bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę, co przekłada się na wysoką wydajność i wzorową ekonomię.
Najbardziej oszczędny model z gamy Klasy C Mercedes również stał się jeszcze bardziej oszczędny: C 220 CDI BlueEFFICIENCY z manualną sześciobiegową skrzynią biegów oraz standardową funkcją ECO start/stop. Odpowiada to 117 gramom CO2 na kilometr. W połączeniu z udoskonaloną automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i funkcją ECO start/stop w standardzie, C 220 CDI BlueEFFICIENCY i C 250 CDI BlueEFFICIENCY osiągają doskonałe wyniki z połączonym zużyciem oleju napędowego wynoszącym 58,8 mpg. To odpowiada emisji CO2 wynoszącej 125 gramów na kilometr.
Design: dynamiczny, zdecydowany, pewny siebie
Klasa C Mercedes-Benz wita wiosnę 2011 roku po kompleksowej metamorfozie. Przednia i tylna część milionowego hitu zyskały bardziej wyrazisty styl, a przód został przybliżony do nowego języka designu marki. Przedni zderzak ma bardziej ekspresyjną i dynamiczną sylwetkę, a centralny element, jakim jest grilla chłodnicy, został bardziej wyeksponowany.
Środkowy wlot powietrza otwiera się ku górze w kształcie litery V, tworząc wizualną podstawę dla grilla chłodnicy. Wyraziste boczne akcenty rozciągają się od sportowego kształtu V w centrum. Kontynuując poniżej lamp, wbudowane akcenty łączą się z liniami charakterystycznymi na bokach pojazdu, tworząc związek z bokami. Boczny wlot powietrza w zderzaku umieszczony jest niżej, co nadaje samochodowi bardziej opływowy wygląd.
Zarówno sedan, jak i kombi wyposażone są w nową aluminiową maskę silnika. Jej kontur w rejonie wokół lamp i grilla chłodnicy podkreśla kształt V przedniej części bardziej niż wcześniej.
Kształt lamp z przezroczystymi soczewkami został zmieniony, aby stworzyć bardziej dynamiczne i zdecydowane wrażenie oraz współdziałać z maską, grillem i zderzakiem, nadając Klasy C Mercedes-Benz nową twarz. To wrażenie wzmacniają zarówno zewnętrzne formy lamp, jak i wnętrza obudów. Lampy zyskują nowoczesny charakter dzięki precyzji oraz grze matowych i błyszczących powierzchni. Halogenowe reflektory ustawione są w klasyczny sposób, z długimi światłami po zewnętrznej stronie, a światłami drogowymi po wewnętrznej, natomiast kierunkowskazy są schludnie umieszczone w zewnętrznym rogu formowanym przez przednie błotniki.
Jeśli zamówione zostaną opcjonalne reflektory bi-ksenonowe z Inteligentnym Systemem Świetlnym (ILS), wrażenie głębi wzmacnia rząd modułów oświetleniowych. Światło pozycyjne w charakterystycznym kształcie C podkreśla nocny design. Za nim znajduje się światło zakrętowe rozszerzające się do głównego modułu reflektora po zewnętrznej stronie. Wizualna baza w dolnej części lampy składa się z poziomej jednostki wskaźnika LED. Poziome światła do jazdy dziennej LED w zderzaku również sprawiają, że Klasa C Mercedes-Benz jest łatwo rozpoznawalna z daleka.
W przypadku tylnego zderzaka kontury łapiące światło oraz podziały zostały zmienione, aby jeszcze bardziej podkreślić szerokość sedana i kombi. Ta zmiana jest szczególnie widoczna w bardziej stromej linii łapiącej światło w kierunku świateł tylnych. Ciągła kontura łapiąca światło na górnej krawędzi tylnego zderzaka rozciąga się w boki, łącząc tył z bokami, podkreślając sportowy charakter tyłu.
W odświeżonej wersji tylne światła zostały jeszcze bardziej harmonijnie zintegrowane z tyłem dzięki ciągłej osłonie soczewki. Charakterystyczny meander powierzchni znajduje się teraz po wewnętrznej stronie lampy, przypominając wcześniejsze serie modeli. Szczególne wrażenie głębi osiąga się dzięki centralnie umieszczonemu wskaźnikowi LED, który wydaje się unosić przed czerwonymi górnymi i dolnymi pasami świetlnymi.
W całej okazałości: odnowiona deska rozdzielcza i wysokiej jakości powierzchnie
Jednym z głównych punktów projektowych we wnętrzu była ponowna stylizacja deski rozdzielczej, mająca na celu stworzenie sportowego, wysokiej jakości wyglądu. Równocześnie wzmacniano również koncepcję wykończenia. Powierzchnie dotykowe elementów sterujących stały się bardziej szczegółowe i galwanizowane. Dzięki schodkowej konstrukcji panel kokpitu teraz również pomieści centralny wyświetlacz. Kokpit i dyskretna kontura łapiąca światło biegną w stronę strony pasażera. Centralne, trapezoidalne wloty powietrza i okrągłe wloty na zewnątrz są szczególnie wyróżnione galwanizowanym wykończeniem.
Duża sekcja wykończenia stanowi istotną część nowo zaprojektowanej deski rozdzielczej. Rozciąga się od środkowych wlotów powietrza przez stronę pasażera do zewnętrznego wlotu powietrza, tworząc znacznie szerszy wygląd wnętrza. Górna część deski rozdzielczej z nową teksturą kontynuuje się w linii pasa drzwi.
Panel sterowania nowej generacji komunikacji i informacji ma klawisze z wstawkami o wysokim połysku. Połączenie matowych klawiszy, błyszczących powierzchni i nowego designu pokrętła akcentuje wyższą wartość postrzeganą wnętrza. Wraz z nową generacją telematyki odświeżona Klasa C Mercedes-Benz ma także nowy kokpit z integralnym wyświetlaczem. W kierunku kierowcy skierowane są trzy obramowania w stylu rurkowym z galwanizowaną powierzchnią, które otwarcie pokazują sportowe ambicje Klasy C.
Luksusowy charakter wnętrza podkreśla nowej generacji kierownica, która została wprowadzona z nowym CLS i jest już dostępna w sportowej linii AVANTGARDE dla Klasy C Mercedes-Benz. Kierownica z chromowaną centralną szprychą stylowo podkreśla sportowy nastrój w Klasie C.
Wnętrze: wyższa jakość i większy komfort
Pełne wysokiej jakości detali w wnętrzu, wszystko przypominające nowego CLS, Klasa C Mercedes-Benz wyznacza nowe standardy w swoim segmencie, jeśli chodzi o jakość i komfort. Projektanci wnętrz starannie zadbali o stylizację deski rozdzielczej, której nowe cechy obejmują teksturę powierzchni, integralny ekran, wyraźne wykończenie i, opcjonalnie, wyświetlacz kolorowy o wysokiej rozdzielczości w kokpicie. Skórzana kierownica nappa jest częścią standardowego wyposażenia. Czas spędzony zarówno w sedanie, jak i w kombi jest teraz jeszcze bardziej przyjemny, dzięki sprawdzonej koncepcji wymiarowej Klasy C oraz nowemu wyposażeniu poprawiającemu komfort, takiemu jak klimatyzowane siedzenia i luksusowa automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC, która teraz umożliwia pasażerom wybór własnych indywidualnych stylów klimatycznych.
Przestronność: wymiary wnętrza i pojemność ładunkowa
Mercedes-Benz Klasa C należy do najprzestronniejszych pojazdów w swoim segmencie. Szerokość ramion z przodu wynosi 1390 mm, a szerokość łokcia 1440 mm. Z tyłu, zarówno sedan, jak i kombi oferują szerokość ramion wynoszącą 1398 mm oraz szerokość łokcia 1462 mm.
A Klasa C Mercedes-Benz oferuje także dużo przestrzeni na bagaż: pojemność ładunkowa sedana wynosi 475 litrów (zgodnie z metodą pomiarową VDA). Dla sedana Mercedes-Benz oferuje dzieloną tylną kanapę, którą można szybko i łatwo złożyć w proporcjach 1:2. Oparcia foteli przesuwają się do przodu razem z zagłówkami i nie trzeba ich najpierw demontować.
W przypadku kombi zmienność jest kluczowa; jego tylnie oparcia są dzielone w proporcji 1/3 do 2/3 i można je złożyć do przodu. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 485 lub 690 litrów, gdy pojazd jest załadowany do wysokości dachu, do 1500 litrów (gdy tylne oparcia są złożone do przodu i pojazd jest załadowany do wysokości dachu). Jest jeszcze jedna godna uwagi wartość: maksymalna użyteczna długość wnętrza – od tylnej klapy do podnóżka pasażera – wynosi 2,82 metra.
Dzięki wielu praktycznym szczegółom, załadunek kombi Mercedes jest łatwy, wygodny i bezpieczny. Na przykład w standardowym wyposażeniu znajdują się dwa haki na torby i cztery oczka do zaczepienia ładunku. Przechowalnie z siatkami i składana skrzynka zakupowa są również częścią standardowego wyposażenia, jak również połączenie z pokrywą bagażnika i siatką zabezpieczającą. Elektryczna klapa EASY-PACK otwiera się i zamyka jednym naciśnięciem przycisku. Wreszcie, opcjonalny zestaw do zabezpieczania ładunku EASY-PACK oferuje kierowcom jeszcze więcej możliwości zabezpieczenia przewożonego ładunku.
Komfort na długich trasach w standardzie: przednie fotele
Fotele w Mercedes-Benz Klasy C mają istotny wpływ na komfort podczas długich podróży. Jako opcja, klimatyzowane fotele są teraz dostępne dla kierowcy i pasażera. Zapewniają one wysoki poziom komfortu termicznego dzięki małym wentylatorom elektrycznym umieszczonym w tapicerce siedziska i oparcia, które zasysają powietrze z otoczenia i następnie wdmuchują je przez perforowaną pokrywę siedzenia na powierzchnię. Oprócz tej funkcji wentylacji, klimatyzowane fotele obejmują również ogrzewanie siedzeń.
Wysokość i kąt nachylenia oparcia przednich siedzeń można regulować elektrycznie. Jeszcze większa łatwość obsługi jest dostępna jako opcja w postaci w pełni elektrycznej regulacji fotela kierowcy i pasażera z przodu. Wraz z pakietem Memory można zapisać trzy ustawienia.
Fotel multicontour (dostępny jako opcja) ma osobno kontrolowane komory powietrzne pod materiałem tapicerki. Umożliwia to pasażerom precyzyjne dostosowanie kształtu fotela do ich anatomii lub preferencji. Dzięki temu można indywidualnie ustawić kontur bocznych poduszek dzięki dmuchanym komorom powietrznym umieszczonym pod materiałem tapicerki. Inną cechą jest możliwość pneumatycznej regulacji długości siedziska. Naciśnięciem przycisku długość siedziska można wydłużyć, co pozwala pasażerom odkleić nogi i zapewnia dobrą cyrkulację krwi.
Wygodne i bezpieczne: tylne siedzenia
Jednostka tylnych siedzeń jest jednoczęściowa. Trzy zagłówki i trzy pasy bezpieczeństwa z rolką inercyjną zapewniają bezpieczeństwo pasażerów. Zewnętrzne tylne siedzenia są również wyposażone w napinacze pasów i ograniczniki siły pasów, a także regulowane wysokości i kąta zagłówków. ISOFIX, znormalizowany system mocowania dla fotelików dziecięcych, jest częścią standardowego wyposażenia.
Jeszcze więcej komfortu: THERMOTRONIC teraz z trybami klimatycznymi
W ramach standardowego wyposażenia wszystkie modele Klasy C Mercedes-Benz obejmują dwustrefową automatyczną klimatyzację THERMATIC. Jeszcze większy komfort klimatyzacyjny zapewnia opcjonalna luksusowa automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC, która pozwala na indywidualne ustawienia temperatury dla trzech stref – dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Tzw. tryby klimatyzacyjne THERMOTRONIC stanowią nową cechę w Klasie C: pasażerowie mogą poprzez naciśnięcie przycisku wybrać ustawienia „Rozproszone”, „Średnie” lub „Skupione”, dostosowując w ten sposób ilość powietrza i jego rozkład według własnych upodobań, nie rezygnując z wygodnego trybu automatycznego.
W trybie „Rozproszonym”, na przykład, system THERMOTRONIC działa z niską prędkością powietrza i rozprowadza powietrze na szerokim obszarze, aby zminimalizować przeciągi. W trybie „Skupionym”, natomiast, wloty powietrza w centralnej części deski rozdzielczej wykorzystywane są głównie, co spełnia potrzebę bezpośredniego przepływu większej ilości powietrza.
Większa wygoda obsługi, lepsza łączność: nowa generacja telematyki
Nowa Klasa C Mercedes-Benz wprowadza również nową generację telematyki, która będzie stopniowo wprowadzana w innych seriach modeli. Główne nowe funkcje obejmują większą wygodę obsługi, większe wyświetlacze, transfer kontaktów telefonicznych, wyświetlanie wiadomości SMS, bezprzewodową reprodukcję muzyki przez Bluetooth oraz port USB, teraz umieszczony w centralnej konsoli.
System multimedialny COMAND Online teraz po raz pierwszy zapewnia dostęp do internetu (poprzez telefon komórkowy z danymi). Gdy samochód jest w ruchu, klienci mogą swobodnie przeglądać lub surfować na stronie usługi internetowej Mercedes-Benz, której strony ładują się szczególnie szybko i są łatwe w użyciu w ruchu. W zintegrowanych usługach znajdują się informacje o pogodzie i możliwość wyszukiwania celu za pomocą Google, a także możliwość pobrania trasy, która została wcześniej skonfigurowana na komputerze za pomocą Google Maps i wysłana do samochodu. System nawigacyjny COMAND Online ma również dodatkowe funkcje.
Również nowością jest możliwość rejestrowania pokonanych tras i powtarzania ich później, importowania określonych osobistych miejsc docelowych za pomocą karty SD oraz wyświetlania czterech alternatywnych tras na mapie nawigacyjnej, jedna z nich to szczególnie ekonomiczna wariacja.
Po raz pierwszy w Klasie C Mercedes-Benz, Becker® MAP PILOT udostępnia funkcję nawigacyjną w niskiej cenie, którą można również zamontować w modelu Audio 20 CD. Jego zalety w porównaniu do rozwiązań aftermarketowych obejmują zintegrowaną obsługę za pomocą centralnych kontrolerów i wyświetlacza Audio 20, ukryte umiejscowienie w schowku oraz aktualizacje za pomocą portalu internetowego.
Podwozie i zawieszenie: zwinne prowadzenie i wysoki komfort
Zawieszenie AGILITY CONTROL, które jest standardowym wyposażeniem zarówno Klasy C Sedan, jak i Kombi, doskonale harmonizuje z dynamicznym designem. Opiera się na systemie amortyzacji zależnej od amplitudy: przy normalnej jeździe z niskim bodźcem amortyzatora siły tłumiące są automatycznie zmniejszane, co znacznie poprawia komfort jazdy – ale bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa prowadzenia. Gdy bodźce amortyzatora są większe, na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów czy manewrów omijających, ustawiane są maksymalne siły tłumiące, a samochód jest skutecznie stabilizowany.
Zawieszenie AGILITY CONTROL Klasy C Mercedes-Benz uzupełnia układ kierowniczy z przekładnią zębatą. Umieszczenie mechanizmu kierowniczego 80 mm przed osią koła zapewnia przewidywalne cechy samosterowania z niewielką tendencją do podsterowności. Układ kierowniczy z regulacją w zależności od prędkości i zmiennym stosunkiem kierownicy jest dostępny jako opcja.
Precyzyjne prowadzenie kół: oś przednia z amortyzatorami McPhersona
Na osi przedniej zastosowano konstrukcję trójramienną z amortyzatorami McPhersona. Dolny poziom ramion składa się z dwóch oddzielnych elementów, które działają jako straty oraz poprzeczne straty i które są oba ze stopu aluminium. Oprócz precyzyjniejszego prowadzenia kół, ta konstrukcja ma tę szczególną zaletę, że lepiej kompensuje wibracje spowodowane nierównomiernościami opon lub zmiennymi siłami hamowania niż sztywne wahacze.
Trzecim elementem w systemie trójramiennym jest drążek poprzeczny, który łączy transwersalnie zamontowany mechanizm kierowniczy z kołami. Wzmocniony stabilizator jest połączony z amortyzatorem sprężynowym, który również aktywnie bierze udział w prowadzeniu przednich kół.
Amortyzatory składają się z cylindrycznych, kompensowanych siłą boczną sprężyn śrubowych, podwójnych amortyzatorów i nowo opracowanych łożysk głowic trójetapowych. Jeśli dochodzi do znacznego przechyłu nadwozia, stabilizator jest wspierany przez sprężyny zabezpieczające, aby zapewnić zwrotne prowadzenie przy wysokim poziomie komfortu.
Skontrolowana kompresja i odbicie: niezależne zawieszenie wielowahaczowe
Wprowadzenie Klasy C Mercedes-Benz w 1983 roku oznaczało także początek kariery niezależnego zawieszenia wielowahaczowego. W wielu aspektach jest to cecha, która do dziś nie ma sobie równych, dlatego też ta opatentowana zasada osi – naturalnie w zmodyfikowanej formie – jest również stosowana w Klasie C. W przypadku niezależnego zawieszenia wielowahaczowego koło jest połączone z pięcioma elastycznie zamontowanymi wahaczami, które są niezależne od siebie i ograniczają jego ruch w pięciu kierunkach:
Dolne poprzeczne ramiona aktywują sprężyny zawieszenia i amortyzatory
Górne poprzeczne ramiona regulują kąt pochylenia w zależności od skoku sprężyny
Straty momentowe przenoszą siły napędowe i hamujące oraz kompensują zanurzenie i unoszenie podczas przyspieszania i hamowania
Poprzeczne ramiona są rozmieszczone inaczej niż straty momentowe i również pomagają zapobiegać zanurzeniu i unoszeniu podczas hamowania i przyspieszania
Drążki poprzeczne ograniczają zmiany w zbieżności koła do pożądanej minimalnej wartości
Dzięki tej inteligentnej konstrukcji wahaczy każde tylne koło zasadniczo zachowuje swobodę ruchu tylko w jednym płaszczyźnie: podczas kontrolowanej kompresji i odbicia.
Jeszcze bardziej zwinne: sportowe zawieszenie i pakiet Dynamic Handling jako opcja
Oprócz standardowego zawieszenia AGILITY CONTROL, Klasa C oferuje dwie inne opcje dostosowania charakterystyki zawieszenia do indywidualnych preferencji kierowcy. Jako opcja można wybrać sportowe zawieszenie – ma krótsze sprężyny, amortyzatory o sztywniejszym strojeniu i mocniejsze stabilizatory.
Alternatywnie dostępny jest pakiet Dynamic Handling. Oferuje kierowcy dwa programy przełączania: Sport i Komfort. W ramach tych programów amortyzatory są elektrycznie regulowane w sposób ciągły. Czujniki monitorują każdą sytuację jazdy i przesyłają zebrane informacje do elektronicznej jednostki sterującej. W zależności od aktualnych warunków drogowych lub operacyjnych system indywidualnie dostosowuje siły tłumiące dla każdego koła – z nieskończoną regulacją i w pełni automatycznie.
Nowe wzornictwo: felgi aluminiowe dla AVANTGARDE i ELEGANCE
Sedan i kombi są standardowo wyposażone w siedmio-ramienne felgi aluminiowe, podczas gdy modele AVANTGARDE i ELEGANCE są wyposażone w nowo stylizowane felgi o podwójnych ramionach. Indywidualność zapewnia bogaty asortyment felg aluminiowych dostępnych w około tuzinie różnych wzorów w formacie 16, 17 i 18. Zamiast standardowej felgi 7.5 J x 17, model AVANTGARDE można także zamówić z felgą 7 J x 16 – co stanowi alternatywę dla klientów, którzy chcą wykorzystać potencjał oszczędności paliwa oferowany przez mniejsze i węższe połączenie kół/opon.
Elektroniczni pomocnicy: nowe systemy wspomagania w Mercedes-Benz Klasy C
Adaptive Highbeam Assist. Gdy detekowane są pojazdy przed lub zbliżające się do pojazdu, system automatycznie przyciemnia światła i dostosowuje zasięg reflektorów do odległości. Dzięki temu światła drogowe mogą być używane częściej.
Active Lane Keeping Assist. System aktywuje się, gdy pojazd Mercedes-Benz niezamierzenie zbacza poza stałą linię z prawej lub lewej strony pasa. W takim przypadku ostrzeżenie w kokpicie i wibracje kierownicy ostrzegają kierowcę. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie w przypadku stałej linii, Active Lane Keeping Assist może wykorzystać ESP®, aby zahamować przeciwległe koła i w ten sposób zapobiec przemieszczeniu się pojazdu poza stałą linię. Lane Keeping Assist, który ostrzega, ale nie interweniuje aktywnie, jest dostępny jako tańsza alternatywa.
Active Blind Spot Assist. Ostrzega kierowcę podczas zmiany pasa, jeśli wykryje ryzyko kolizji spowodowane innym pojazdem w sąsiednim pasie znajdującym się w martwym punkcie zewnętrznego lusterka. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenie i mimo to rozpocznie manewr zmiany pasa, Active Blind Spot Assist interweniuje. Zastosowując siłę hamowania do kół po przeciwnej stronie pojazdu, tworzy ruch obrotowy, który przeciwdziała kursowi kolizji. Active Blind Spot Assist niedawno otrzymał nagrodę „Yellow Angel” za bycie pionierską innowacją, przyznaną przez jury ekspertów z ADAC, niemieckiego stowarzyszenia motoryzacyjnego i największego takiego w świecie. Tańszą alternatywą jest Blind Spot Assist; ostrzega kierowcę, ale nie interweniuje aktywnie.
ATTENTION ASSIST ostrzega kierowców, gdy wykryje, że są nadmiernie zmęczeni. Badania wykazały, że około jedna czwarta wszystkich poważnych wypadków na autostradzie spowodowana jest przez sennych kierowców, co czyni ten czynnik jeszcze większym powodem wypadków niż prowadzenie po spożyciu alkoholu. Dzięki ATTENTION ASSIST (standard w modelach Elegance i Avantgarde) Mercedes-Benz wprowadza zatem kolejny ważny wkład w pomoc w unikaniu wypadków: wykorzystuje czujniki o wysokiej rozdzielczości do obserwacji zachowań kierowcy i może rozpoznać, czy kierowca jest zmęczony lub nie skupia się, głównie na podstawie ruchów kierownicy.
BRAKE ASSIST PLUS: ten system jest w stanie wykryć nadchodzącą kolizję z tyłu za pomocą czujników radarowych. Oblicza niezbędny stopień wsparcia hamowania i udostępnia go natychmiast, gdy kierowca naciska na pedał hamulca.
DISTRONIC PLUS: radarowa kontrola odległości wspiera kierowcę z prędkościami od 0 do 200 km/h, automatycznie dostosowując odległość do pojazdów z przodu. W ten sposób jest w stanie zastosować hamulce, aby zatrzymać pojazd całkowicie i ponownie go przyspieszyć. W rezultacie system jest również szczególnie wygodny w ruchu stop-and-go. Jeśli system wykryje, że odległość jest zbyt szybko zmniejszana, ostrzega kierowcę zarówno sygnałami wizualnymi, jak i akustycznymi. System sterowania został również jeszcze bardziej udoskonalony dzięki uwzględnieniu informacji z cyfrowych map.
Speed Limit Assist: kamera zamontowana za przednią szybą wykrywa znaki ograniczenia prędkości na poboczu i porównuje te dane z informacjami zawartymi w systemie GPS. W odpowiednim momencie ograniczenie prędkości jest wyświetlane w kokpicie.
PARKTRONIC, w tym pomoc w parkowaniu: czujniki ultradźwiękowe mierzą długość miejsc parkingowych w trakcie przejazdu samochodu; wyświetlacz kokpitu przedstawia schematyczną reprezentację zalecanego manewru parkowania. Następnie czujniki ultradźwiękowe wspierają kierowcę podczas parkowania.