Mercedes-Benz zaszalał z tą mocną wersją C63 AMG Black Series, oferując coupe, którego osiągi mogły konkurować z niektórymi supersamochodami z tej samej epoki.
Niemiecki producent stworzył kilka specjalnych wersji Black Series dla modeli SLK, CLK i SLK, które wszystkie miały poprawioną wydajność w porównaniu do swoich regularnych wersji AMG. Mercedes-Benz zastosował tę samą formułę przy C63 AMG, tworząc wersję Black Series. Wyprodukowano zaledwie 800 egzemplarzy, z czego tylko 100 trafiło na rynek północnoamerykański, podzielone między kanadyjskich i amerykańskich klientów. A jeśli niektórzy uważali, że C63 AMG wygląda dziko, to wersja Black Series posunęła się jeszcze dalej, przyciągając uwagę przechodniów, i to nie bez powodu.
Z przodu samochód wyróżniał się z tłumu dzięki szerokiemu zderzakowi i przerośniętemu dolnemu grillowi w zderzaku, który był otoczony masywnymi wlotami powietrza chłodzącymi hamulce tarczowe. Główny grill nad zderzakiem był mniejszy, a producent ozdobił go chromowanym wykończeniem z jedną szczeliną, które podtrzymywało emblemat w kształcie trójramiennej gwiazdy. Maskę zdobiły dwie podłużne wypukłości i dwa wloty powietrza między nimi, sugerujące, że pod spodem znajduje się silnik w kształcie litery V. Z profilu C63 AMG Black Series chwalił się zestawem skrzydełek na dolnej stronie zderzaka przedniego oraz zestawem wlotów powietrza za rozszerzonymi przednimi błotnikami. Podobne traktowanie zauważono na tylnych nadkolach, które również były szersze niż w regularnej wersji C-Class AMG i miały małe wloty powietrza z przodu i z tyłu dolnej części. Na koniec, z tyłu producent umieścił duże skrzydło na bagażniku oraz dwa zestawy prostokątnych podwójnych wydechów po obu stronach pojazdu.
Wnętrze samochodu dzieliło wiele elementów z jego odpowiednikiem C-Class Coupé na desce rozdzielczej, takich jak zestaw wskaźników, środkowa konsola i dźwignie kierunkowskazów. Niemniej jednak, wysokie fotele kubełkowe z wbudowanymi zagłówkami pokryte Alcantarą były unikalne dla tej wersji Black Series. Dodatkowo, kontrastowe czerwone szwy znajdowały się na wszystkich panelach, fotelach i trójramiennej kierownicy. Jedną z najważniejszych różnic w porównaniu do regularnego C63 AMG była brak tylnych siedzeń, chociaż producent oferował je jako opcję bez dodatkowych kosztów dla klientów.
Jednak najbardziej znacząca różnica w porównaniu do jakiegokolwiek innego C63 AMG Coupé znajdowała się pod maską. Tam producent zamontował silnik V8 o pojemności 6,3 litra, który przekazywał 517 KM (510 hp) na tylne koła za pośrednictwem standardowej 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów AMG Speedshift (skrzynia dwusprzęgłowa). Ograniczone poślizgowe różnicowanie również wchodziło w skład pakietu, zapewniając lepszą przyczepność podczas manewrów w zakrętach przy wysokich prędkościach. W przeciwieństwie do większości innych pojazdów produkowanych przez Mercedes-Benz, C63 Coupé AMG Black Series nie był ograniczony do 155 MPH (250 kph) i mógł osiągnąć 300 kph.
Mercedes C63 AMG Coupé Black Series
Spektakularny design, transfer technologii z świata sportów motorowych oraz dynamika jazdy na najwyższym poziomie; nowy Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series ucieleśnia nową markę AMG, Driving Performance, jak żaden inny model AMG. Nowy pojazd o wysokich osiągach jest najpotężniejszą klasą C w historii, osiągając maksymalną moc 380 kW (517 KM) i maksymalny moment obrotowy 620 niutonometrów. Silnik V8 o pojemności 6,3 litra imponuje ogromnym momentem, niesamowitą mocą ciągu oraz responsywnością, zapewniając wydajność na najwyższym poziomie: Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,2 sekundy. Ekskluzywna radość z jazdy pochodzi z regulowanego zawieszenia sportowego AMG, wysokowydajnego układu hamulcowego AMG oraz funkcjonalnego wyposażenia standardowego. Opcjonalny Pakiet Torowy AMG z dodatkowymi sportowymi oponami i aktywnym chłodzeniem przekładni tylnej osi, a także pakiet aerodynamiczny AMG z flicami, funkcjonalnie dopasowanym przednim splitterem i regulowanym tylnym skrzydłem z włókna węglowego, jeszcze bardziej podnosi dynamikę jazdy.
Szeroki, niski, masywny i gotowy do skoku z miejsca – Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series robi ogromne wrażenie. Już od pierwszego spojrzenia widać, że C63 AMG Coupé Black Series jest stworzony do ambitnych okrążeń na zamkniętym torze wyścigowym. W wizualnym aspekcie nowy pojazd o wysokich osiągach przypomina samochód wyścigowy SLS AMG GT3 i symbolizuje transfer technologii ze sfery sportów motorowych, który od 44 lat jest częścią filozofii marki Mercedes-AMG GmbH.
Z nowym C63 AMG Coupé Black Series, AMG prezentuje ekscytujący samochód sportowy dla entuzjastów, którzy pasjonują się samochodami z dużą mocą, co stanowi imponującą kontynuację strategii Black Series, rozpoczętej w 2006 roku. AMG, marka wydajności samochodów Mercedes-Benz, ponownie udowadnia swoją wiedzę na temat projektowania i rozwoju emocjonalnie atrakcyjnych samochodów o wysokich osiągach.
„AMG ma swoje korzenie w międzynarodowych sportach motorowych. Nowy Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series jest najlepszym dowodem na stały transfer technologii z toru wyścigowego na drogę. Liczne sukcesy w DTM, gama samochodów wyścigowych z SLS AMG GT3 oraz nasze zaangażowanie w Formule 1, gdzie przez ostatnie 15 lat dostarczamy Oficjalny Samochód Bezpieczeństwa F1 i Oficjalny Samochód Medyczny F1, nieustannie mobilizują naszych inżynierów i techników. Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series ucieleśnia nową markę AMG, Driving Performance, jak żaden inny model AMG”, komentuje Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
Strzałkowy kształt przedniej części z dużymi otworami wentylacyjnymi
Niezależnie od tego, z jakiego kąta się na niego patrzy, nowy Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series pokazuje swoje powiązania ze sportami motorowymi z każdej perspektywy. Strzałkowa przednia część z centralną gwiazdą Mercedesa w grillu chłodnicy jest wizualnym synonimem jego nieograniczonego napędu do przodu. Otwory wentylacyjne w wyrazistym przednim zderzaku zapewniają niezawodny przepływ powietrza przez duże moduły chłodzące. Dwa otwory w aluminiowej masce wspierają odprowadzanie ciepła z silnika, podczas gdy skośne wsporniki w przednim zderzaku podkreślają szerokość pojazdu. Czarny przedni splitter na dolnej krawędzi pomaga zrównoważyć aerodynamikę pojazdu.
Ekspresyjny design kontynuuje w widoku z boku: nowo opracowana oś przednia o większej szerokości toru wymaga nowych nadkoli, które zostały poszerzone o 28 milimetrów z każdej strony. Logotypy „6.3” nawiązują do ogromnej mocy silnika V8 o dużej pojemności pod maską. Wyjścia powietrzne z tyłu nadkoli przypominają potężne samochody wyścigowe. Obserwator dostrzega czarny pasek na przerobionych AMG progach bocznych – wygląd ten kontynuuje ideę przedniego splittera. Z każdej strony tylne nadkola również zostały poszerzone o 42 milimetry, ze względu na większą szerokość toru tylnej osi. Otwory wentylacyjne z przodu tylnych kół tworzą odpowiednie dopełnienie.
AMG felgi ze stopów lekkich z technologią lekkiego odlewu
255/35 R 19 i 285/30 R 19 – to imponujące rozmiary kół dla Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series przy wprowadzeniu na rynek. Kombinacja felg oponowych osadzona jest na felgach AMG 9 x 19 (przód) i 9,5 x 19 (tył), wypełniając nadkola efektownie i odgrywając znaczącą rolę w dynamicznym wyglądzie tego nowego samochodu sportowego AMG.
Malowane na szaro titanium, felgi ze stopów lekkich są produkowane z wykorzystaniem szczególnie lekkiej technologii odlewu – podobnie jak w przypadku SLS AMG. Te odlewane felgi ważą łącznie jedenaście kilogramów mniej niż porównywalne felgi o tradycyjnej konstrukcji. Mniejsza waga prowadzi do obniżenia mas niesprężynowych, co poprawia zarówno reakcję zawieszenia, jak i precyzję kierowania.
Szerokie wykończenie tylnej części z wkładką dyfuzora
Tylna część coupé Black Series również jest ucztą dla oczu: nowy tylny zderzak z wyrazistą czarną wkładką dyfuzora tworzy szeroki efekt. Tak jak w SLS AMG GT3, wystaje on poza profil tylnego zderzaka. Czarny grill na górnej części wkładki dyfuzora jest wyróżniającym się elementem, podobnie jak sportowy system wydechowy AMG: oba chromowane podwójne końcówki wydechu zintegrowane w tylnej części mają kształt kątowy. Spoiler na pokrywie bagażnika pomalowany jest w kolorze pojazdu i zmniejsza unoszenie tylnej osi, co skutkuje większą stabilnością jazdy przy wysokich prędkościach. Logo AMG z dyskretnym napisem „Black Series” zarezerwowane jest wyłącznie dla Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series.
Silnik z wysokotekstowymi komponentami z modelu z podnoszonym dachem
Pojemność 6.3 litra, maksymalna moc 380 kW (517 KM) i moment obrotowy 620 niutonometrów z ośmiu cylindrów – jedno spojrzenie na dane techniczne i jasne jest, że inżynieria za Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series jest równa jego spektakularnemu wyglądowi. Silnik M156 o dużym momencie obrotowym został specjalnie dopracowany dla nowego modelu dwu-drzwiowego, którego odlewane tłoki, korbowody i wał korbowy o lekkiej konstrukcji pochodzą z SLS AMG. Te środki są wspierane przez nową jednostkę sterującą silnikiem. Jak pokazuje wydajność samochodu, podniesiony silnik V8 bez problemu sprawdza się w coupé: sprint od zera do 100 trwa 4,2 sekundy.
Wiele mocy ciągu, zwrotna reakcja i wysoki moment obrotowy – cechy dużego silnika AMG o wysokich osiągach budzą nieskrępowaną pasję u kierowcy. Klejnotem w koronie jest emocjonalny, charakterystyczny dźwięk silnika V8 z systemu wydechowego AMG.
Optymalna chłodzenie oleju silnikowego zapewnia większą wydajność, nawet gdy pojazd jest poddawany surowym warunkom toru wyścigowego. Dzięki komponentom z SLS AMG, eksperci AMG zdołali zwiększyć powierzchnię chłodzenia oleju o 50 procent. Sprawdzony, innowacyjny 7-biegowy sportowy automat AMG SPEEDSHIFT MCT zajmuje się przekazywaniem mocy. Cztery tryby pracy, funkcja podwójnego redukcjonowania i RACE START obiecują maksymalną radość z jazdy i dużą zmienność. W trybach „Sport plus” i „Manual” zmiany biegów zajmują zaledwie 100 milisekund.
AMG zawieszenie sportowe coil-over z blokadą dyferencjału tylnej osi AMG
Zawieszenie sportowe AMG to wyrafinowany nowy rozwój. Zostało zaprojektowane jako zawieszenie typu coil-over, co jest normą w sporcie motorowym – i stanowi cechę charakterystyczną modelu Black Series. Oferuje wiele opcji ustawień, umożliwiając kierowcy stworzenie własnej osobistej konfiguracji. Szerokość toru osi została zwiększona o 40 mm (z przodu) i 79 mm (z tyłu). W połączeniu z zmodyfikowanymi stabilizatorami skrętnymi, Mercedes-Benz C63 AMG Black Series imponuje wyraźną dynamiką jazdy, wysokim przyczepnością i małym kątem przechyłu. Sportowa kierownica AMG dostosowuje się do prędkości jazdy, co ułatwia doskonałą kontrolę nad pojazdem: dostosowana mapa sterowania dla wspomagania mocy zapewnia optymalną precyzję kierowania.
Standardowa blokada dyferencjału tylnej osi AMG odpowiada za niezawodną przyczepność, szczególnie w zastosowaniach torowych. 3-stopniowe ESP® oferuje idealne rozwiązanie dla wszystkich sytuacji drogowych: za pomocą przycisku ESP® kierowca może wybierać spośród trybów „ESP ON”, „Tryb sportowej obsługi” i „ESP OFF”. W związku z zwiększoną dynamiką jazdy, przystosowano nie tylko system zapobiegający blokowaniu kół, ale również układ hamulcowy wysokiej wydajności AMG został na nowo opracowany: użyto większego systemu hamulcowego z tarczami o technologii kompozytowej z przodu (format: 390 x 36 milimetrów) i integralnymi tarczami z tyłu (360 x 26 mm). Czerwone, sześciotłoczkowe stałe zaciski z przodu i czterotłoczkowe stałe zaciski z tyłu niezawodnie spowalniają perforowane, odporne na blaknięcie tarcze hamulcowe, które są wentylowane z każdej strony.
Wnętrze z funkcjonalną atmosferą wyścigową
Urokliwe komponenty wysokotekstowe i spektakularny design zewnętrzny znajdują swoje logiczne kontynuacje w wnętrzu Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series, które jest czarne z czerwonymi akcentami, odzwierciedlając funkcjonalną atmosferę prawdziwego pojazdu wyścigowego, a jednocześnie lśniące wysoką jakością i starannie wykonanymi detalami. Dwa sportowe fotele kubełkowe AMG zapewniają najlepsze wsparcie boczne i optymalną kontrolę nad pojazdem na torze wyścigowym. Czarna tapicerka mikro włókna DINAMICA na centralnych panelach siedzeń i drzwi to nowy typ włókna syntetycznego, który charakteryzuje się wysoką odpornością na blaknięcie. Brak tylnej kanapy podkreśla sportowy charakter pojazdu i redukuje jego wagę. Opcjonalnie C63 AMG Coupé Black Series dostępny jest również jako czteromiejscowy, w tym sportowe fotele AMG znane z Mercedesa C63 AMG Coupé – a z pojedynczymi siedzeniami z tyłu.
Sportowa kierownica AMG wykonana z miękkiej skóry/naturalnego włókna DINAMICA z płaską górną i dolną częścią ma aluminiowe łopatki do zmian biegów. Czerwone pasy bezpieczeństwa i czerwone kontrastowe szwy na kierownicy, siedzeniach, centralnych panelach drzwi, podłokietnikach w drzwiach, konsoli centralnej oraz na pokrywie dźwigni zmiany biegów dodają ciekawego akcentu. Ekskluzywne logo „Black Series” zdobi wykończenie deski rozdzielczej, która ma wygląd błyszczącego czarnego lakieru fortepianowego. Deska rozdzielcza z trzema autonomicznymi okrągłymi wskaźnikami ma trójwymiarowy wyświetlacz TFT w kolorze. Po otwarciu drzwi do pojazdu kierowca jest witany przez logo AMG. Możliwe wyświetlacze temperatury oleju silnikowego, trybu ESP® lub wyboru biegów są zintegrowane w głównym menu AMG. Przycisk obrotowy dla trybów C, S, S+ i M oraz RACE START znajduje się na konsoli centralnej obok dźwigni zmiany biegów z pokryciem z mikro włókna DINAMICA.
Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series dowodzi, że wysoka dynamika jazdy i doskonałe aktywne oraz pasywne bezpieczeństwo nie muszą być koniecznie wykluczające się nawzajem: pięć poduszek powietrznych, napinacze pasów i ograniczniki siły pasów dla wszystkich siedzeń stanowią część standardowego wyposażenia, tak samo jak system zapobiegający blokowaniu kół ABS, 3-stopniowe ESP®, asystent świateł, system ostrzegania o utracie ciśnienia w oponach oraz tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości SPEEDTRONIC.
Standardowe wyposażenie obejmuje również (wybór):
- Progi drzwiowe AMG ze stali nierdzewnej, szczotkowane, z logo AMG
- Sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali nierdzewnej, z gumowymi wypustkami
- Radio Audio 20 CD z podwójnym tunerem, kolorowym wyświetlaczem, interfejsem Bluetooth®, funkcją głośnomówiącą, interfejsem USB i ośmioma głośnikami
- Bezautomatyczna klimatyzacja THERMATIC
Pakiet Torowy AMG i pakiet aerodynamiczny AMG
AMG oferuje dwa specjalne pakiety, aby jeszcze bardziej poprawić dynamikę jazdy: Pakiet Torowy AMG obejmuje sportowe opony Dunlop 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Zostały one wyłącznie opracowane dla Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series i wyraźnie oraz wymiernie zwiększają przyczepność. Aktywne chłodzenie przekładni tylnej osi poprawia wydajność w trudnych warunkach toru wyścigowego. Chłodnica znajduje się w tylnym zderzaku, a przepływ powietrza przechodzi przez nią efektywnie.
To, co nazywa się flicami, jest częścią pakietu aerodynamicznego AMG. Wykonane są z prawdziwego włókna węglowego i znajdują się na przednim zderzaku. W skład pakietu wchodzą również funkcjonalnie dopasowany przedni splitter z prawdziwego włókna węglowego oraz stałe tylne skrzydło z włókna węglowego z regulowanym skrzydłem. Oba elementy nie tylko zwiększają docisk z przodu i z tyłu; poprawiają również aerodynamiczną równowagę pojazdu.
Inne opcjonalne dodatki obejmują:
- Pakiet zewnętrzny włókna węglowego AMG (poprzeczny stelaż w przednim zderzaku, obudowa lusterek zewnętrznych, wstawki na bocznych listwach progowych, wkładka dyfuzora i spoiler w prawdziwym włóknie węglowym)
- Felgi ze stopów lekkich AMG z technologią odlewu, malowane na matowo czarno z błyszczącym wykończeniem na rantach, z oponami 255/35 R 19 i 285/30 R 19
- Wykończenia z włókna węglowego AMG
- Gaśnica
- Inteligentny system oświetleniowy ILS
- KEYLESS-GO
- Przyciemniane szyby boczne/tylne
Cztery fascynujące modele Black Series od 2006 roku
Mimo że jego dynamika jazdy jest całkowicie dostosowana do toru wyścigowego, nowy Mercedes-Benz C63 AMG Coupé Black Series oferuje wszystkie właściwości, które charakteryzują prawdziwego Mercedesa: przydatność do codziennego użytku, trwałość, bezpieczeństwo i jakość.
Najpotężniejsza klasa C w historii to czwarty model Black Series wprowadzony od 2006 roku. Pierwszym był SLK55 AMG Black Series. Silnik V8 o pojemności 5,5 litra w zdecydowanie purystycznym dwuosobowym pojeździe kusił klientów maksymalną mocą 294 kW (400 KM) i momentem obrotowym 520 niutonometrów, a między lipcem 2006 a kwietniem 2007 wyprodukowano 120 sztuk. Bezpośrednio po nim podążał CLK63 AMG Black Series. Dwuosobowe coupé było napędzane przez silnik V8 AMG o pojemności 6,3 litra z mocą 373 kW (507 KM) i momentem obrotowym 630 niutonometrów. Między kwietniem 2007 a marcem 2008 wyprodukowano 700 pojazdów.
Największym dotychczasowym osiągnięciem był SL65 AMG Black Series, który zadebiutował w lipcu 2008 roku: ten wysokowydajny coupé wciąż zachwyca kierowców swoim spektakularnym wyglądem, unikalnymi danymi wydajnościowymi, systematyczną lekką konstrukcją oraz najwyższą jakością ekskluzywności. Silnik AMG o pojemności 6,0 litra z podwójnym doładowaniem (biturbo) o maksymalnej mocy 493 kW (670 KM) i momencie obrotowym 1000 niutonometrów uczynił SL65 AMG Black Series najpotężniejszym modelem AMG, który kiedykolwiek trafił do produkcji seryjnej. Całkowicie zbudowano 350 sztuk od września 2008 do sierpnia 2009 roku.