2011 MINI Roadster (R59)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2011 MINI Roadster (R59)

Przejdź do galerii zdjęć2011 MINI Roadster (R59)

Brytyjskie roadstery zawsze miały swój niepowtarzalny styl, a w 2011 roku marka MINI wprowadziła na rynek dwumiejscowy kabriolet zaprojektowany i stworzony z myślą o zadowoleniu swoich klientów.

MINI specjalizuje się w tworzeniu pojazdów niszowych, a Roadster był idealnym przykładem tego podejścia. W 2011 roku brytyjski producent samochodów zaprezentował ten model z otwartym dachem, przystosowany dla dwóch dorosłych osób, oferując kilka istotnych zalet w porównaniu do standardowej wersji kabrioletu, takich jak dziesięcioprocentowy wzrost sztywności pojazdu i większy bagażnik. Z drugiej strony, miał jedną wadę – nie mógł pomieścić tak wielu pasażerów, jak zwykła wersja MINI hatchback z dachem otwartym.

MINI Roadster z 2011 roku wyposażony był w chromowane obwódki reflektorów, ale w przeciwieństwie do swojego kuzyna, jego lampy były nachylone do tyłu, jak w modelu MINI Coupe. Pomiędzy nimi, producent umieścił trapezoidalną kratkę z zaokrąglonymi kątami, różniącą się siatką w zależności od wersji silnika. Niżej, na zderzaku, zamontowano drugie wlot powietrza otoczone wlotami lamp przeciwmgłowych. Na masce, wersje S, SD i Cooper Works posiadały wlot powietrza, podczas gdy wersja podstawowa była go pozbawiona.

Profil Roadstera wyróżniał się rozszerzonymi nadkolami z czarnymi plastikowymi wykończeniami wokół kół. Dodatkowo, progi boczne miały wlot powietrza z przodu tylnych kół. Nachylona szyba przednia była wspierana przez grube słupki A, które również chroniły pasażerów w przypadku przewrócenia się pojazdu. Ponadto, MINI zainstalowało drugi zestaw słupków przeciwkapotażowych za siedzeniami, które służyły również jako ochrona przed przeciągiem. Nietypowe dla tego segmentu pojazdów, samochód wyposażony był w aktywne spojlery na bagażniku, które automatycznie się unosiły przy prędkości powyżej 50 mph (80 kph) i powracały na swoje miejsce poniżej 37 mph (60 kph). Kierowca mógł ręcznie podnieść ten aerodynamiczny element za pomocą przełącznika na centralnej konsoli. Na końcu, producent zamontował zderzak w kolorze nadwozia, otaczający tył samochodu, z centralnie umieszczonym podwójnym wydechem dla wersji S, SD i Cooper Works, podczas gdy model z silnikiem wolnossącym miał rurę umieszczoną z boku.

Wnętrze wyglądało bardzo podobnie do pozostałych modeli MINI, oferując wysoko osadzone fotele dla obu pasażerów. Ponieważ był to pojazd dwuosobowy, producent mógł zwiększyć zakres przesuwania foteli z przodu do tyłu. Kolejną zaletą usunięcia tylnych siedzeń było to, że bagażnik był większy niż w standardowym kabriolecie. Dodatkowo, hatch w bagażniku otwierał się na tylnej części kokpitu. Przed kierowcą znajdował się obrotomierz, a centralna konsola mieściła dużą prędkościomierz. Kierowca miał możliwość zakrycia lub odkrycia pojazdu podczas jazdy z prędkością do 20 mph (32 kph). Choć dach wykonany z materiału był elektrycznie otwierany, jego zapięcie i rozpięcie były manualne.

Pod maską, MINI oferowało wybór czterech silników o mocach od 122 PS (120 hp) do 184 PS (182 hp), zarówno benzynowych, jak i turbodiesel. Moc była przekazywana na przednie koła za pomocą standardowej sześciobiegowej manualnej lub sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów, w zależności od wybranych opcji.

MINI Roadster to nie tylko jedyny premium model swojego rodzaju w segmencie małych samochodów, ale także jedyny otwarty dwuosobowy w historii marki. Wierne odwzorowanie charakterystycznego języka designu MINI w proporcjach roadstera nadaje pierwszemu otwartemu dwuosobowemu w historii MINI niezapomnianą i nieodpartą charyzmę. Nawet przy zamkniętym dachu MINI Roadster prezentuje elegancką, zwiewną sylwetkę, a przejście od dachu materiałowego do tylnej części szczególnie wyraźnie podkreśla jego charakterystyczny projekt trzech skrzynek. W przeciwieństwie do MINI, MINI Clubman i MINI Convertible, MINI Roadster dzieli się na trzy wyraźne segmenty: komorę silnika, przestrzeń pasażerską i bagażnik.

Zewnętrzna długość wynosząca 3,734 milimetry (MINI Cooper Roadster: 3,728 milimetry, MINI John Cooper Works Roadster: 3,758 milimetry), rozstaw osi 2,467 milimetry oraz szerokość 1,683 milimetry w dużej mierze odzwierciedlają wymiary MINI Convertible. Jednak stojąc na wysokości zaledwie 1,390 milimetra (MINI Cooper Roadster: 1,384 milimetry, MINI John Cooper Works Roadster: 1,391 milimetry), czyli o więcej niż 20 milimetrów niżej niż jego czteroosobowy odpowiednik z materiałowym dachem, nowy dwuosobowy model prezentuje wyraźną, niską i elegancko wydłużoną sylwetkę z boku.

Indywidualny i niepowtarzalny styl Roadstera nawiązuje do tradycji MINI.

Zasady języka projektowania MINI są wiernie odzwierciedlone w konstrukcji nadwozia nowego konceptu. Na przykład atletycznie napięte powierzchnie, harmonijne krzywe oraz równoległe linie charakterystyczne dla samochodów MINI są uzupełnione przez nachyloną ramę przedniej szyby, która została ukośna o dodatkowe 13 stopni w porównaniu do MINI Convertible, a także krótką przestrzeń pasażerską skoncentrowaną wokół dwóch miejsc oraz płaską pokrywę bagażnika. Polerowane stalowe słupki roll-over to kolejny uderzający element. Projektanci dołożyli wszelkich starań, aby nadać trójwymiarowe formy słupkom, które są wyściełane z przodu i mają mocowanie na opcjonalny wkład ochrony przed wiatrem.

Linia talii MINI Roadster delikatnie unosi się wzdłuż długości nadwozia ku tyłowi, tworząc elegancką sylwetkę, która nadaje MINI Roadster niezapomniany urok – zarówno z otwartym, jak i zamkniętym dachem. Ten wizualny urok jest dodatkowo podkreślony przez otaczającą chromowaną listwę w podstawie okien i dachu. Ramka szyby, która jest bardziej nachylona i bardziej wyraźnie zwęża się w górę niż w MINI Convertible, nadaje mu również wyraźnie rozpoznawalne i niezaprzeczalnie sportowe wrażenie, gdy jest oglądane z przodu.

W tradycyjnym stylu MINI, mocna postawa nad kołami nowego Roadstera odgrywa również kluczową rolę w jego wyglądzie. Tożsamość marki jest dodatkowo podkreślona przez charakterystyczne cechy designu, takie jak heksagonalne kontury kratki chłodnicy, czarna ramka wokół dolnej części nadwozia, zestaw chromowanych listew i wykończeń, duże okrągłe reflektory zintegrowane z kierunkowskazami, pionowo ułożone tylne światła umiejscowione na skrajnych krawędziach tylnej części oraz przyciągające wzrok obramowania wskaźników na przednich błotnikach.

Czysta, klasyczna i czarna: ręcznie obsługiwany dach z materiału.

Kolejnym przykładem wiernego przeniesienia wzornictwa MINI na kompaktowy template roadstera jest solidność i całoroczna trwałość dachu materiałowego. Po zamknięciu dach – który dzieli prosty styl klasycznych brytyjskich roadsterów – „spływa” w dół, rozszerzając się w kierunku nadwozia i w subtelny sposób podkreślając mocną postawę nad kołami. Po otwarciu dach składa się płasko za siedzeniami, zachowując eleganckie linie samochodu. A ponieważ zewnętrzna powierzchnia dachu skierowana jest do góry, nie ma potrzeby stosowania dodatkowej osłony.

Zgodnie z tradycją brytyjskich roadsterów dach jest czarny. Dla MINI Roadster dostępne są dwie nie-metaliczne i sześć metalicznych kolorów nadwozia. Sportowe paski – dostępne w kolorze czarnym, srebrnym i (wyłącznie dla MINI John Cooper Works Roadster) czerwonym dla maski i pokrywy bagażnika – pozwalają właścicielom dodać osobisty akcent. Opcjonalny pakiet wykończenia z chromu dodaje chromowane obramowania dla dolnego wlotu powietrza i tylnej lampy przeciwmgielnej.

Lekko aluminiowe koła montowane standardowo w MINI Roadster są dostępne w rozmiarze 15, 16 lub 17 cali, w zależności od wariantu modelu. Dodatkowy wybór innych lekkich kół aluminiowych jest dostępny jako opcja w tych samych rozmiarach.

Design wnętrza: dostosowywany wachlarz opcji oferuje klucz do indywidualności.

Wnętrze MINI Roadster charakteryzuje się – w typowym stylu marki – dużym wskaźnikiem prędkości i obrotomierzem umiejscowionym bezpośrednio za kierownicą. Sportowe fotele, które są standardowo montowane w MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster i MINI John Cooper Works Roadster, oferują doskonałe wsparcie boczne podczas szybkich zakrętów. Kolory wnętrza także pomagają zwiększyć koncentrację na drodze przed sobą. Bez względu na kombinację wariantu obiciowego, elementów wykończeniowych i wybranej Linii Kolorów przez właściciela MINI Roadster, kolor wnętrza pozostaje Carbon Black.

Zwyczajowa różnorodność wariantów siedzeń i obicia obejmuje ultra-ekskluzywne sportowe fotele z lamówką w kolorze Toffy. Dodatkowo, czarne sportowe fotele z Punch Leather z beżowymi perforacjami są również dostępne.

Listwy wykończeniowe można zamówić w sześciu wariantach, a dodatkowa opcja Chili Red jest również dostępna dla MINI John Cooper Works Roadster. Do wyboru dostępnych jest pięć Linii Kolorów; na przykład wariant Polar Beige można również połączyć z beżowymi zewnętrznymi lusterkami. Pakiet wykończenia Chrome Line Interior można zamówić opcjonalnie i obejmuje chromowe pierścienie i elementy wykończeniowe do wskaźnika prędkości, obrotomierza, wentylacji, pokrywy dźwigni zmiany biegów, uchwytów na napoje na konsoli centralnej, uchwytów drzwiowych, głośników stereofonicznych w drzwiach, wylotu pasów bezpieczeństwa i dźwigni hamulca ręcznego.

Linia MINI Yours oferuje natomiast dodatkowy wybór niezwykle ekskluzywnych opcji wykończenia wnętrza i nadwozia, w tym paski na masce Soda w białym kolorze, ozdoby MINI Yours Tattoo Funky oraz skórzaną pokrywę deski rozdzielczej.

Niezmącona moc dostarczająca czystą przyjemność z jazdy: silniki i skrzynie biegów.

Wprowadzenie MINI Roadster opiera się na tradycji brytyjskich kompaktowych samochodów sportowych z otwartym dachem. To świeże spojrzenie na koncept przyciąga uwagę dzięki premium charakterowi, który nie ma sobie równych w segmencie oraz zaawansowanej technologii napędu, która zapewnia szybką moc i nowoczesne zaangażowanie w niskie zużycie paliwa i emisje.

MINI Roadster jest dostępny z trzema najpotężniejszymi silnikami benzynowymi oraz najsilniejszym jednostką diesla w ofercie marki. Nowoczesne silniki czterocylindrowe charakteryzują się sportową mocą połączoną z wzorową efektywnością, a także wyróżniają się niezwykle niską wagą oraz wieloma technologicznymi szczegółami, które nie występują nigdzie indziej w tej klasie. Wszystkie warianty MINI Roadster noszą w swoich nazwach modelu imię Cooper. Odniesienie to do legendarnego projektanta wyścigowego samochodów Formuły 1 Johna Coopera, który również ścigał klasycznego Miniego, wyróżnia samochód o szczególnych sportowych możliwościach.

MINI Cooper Roadster: żywy początek.

MINI Cooper Roadster to niezwykle mocny punkt wejścia do oferty Roadster. Jego 1.6-litrowy silnik czterocylindrowy wyposażony jest w w pełni zmienny system sterowania zaworami – oparty na technologii VALVETRONIC stosowanej w silnikach BMW – który pogłębia reakcje silnika i jednocześnie obniża zużycie paliwa oraz emisje. W mgnieniu oka system zarządzania zaworami dostosowuje skok i czas otwarcia zaworów dolotowych do wymaganej mocy. Ta technologia kontroli obciążenia bez przepustnicy pozwala silnikowi na bardzo szybkie i precyzyjne reakcje na każde ruch pedału przyspieszenia.

Przy mocy wzrastającej do 90 kW/122 hp przy 6,000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm (118 lb-ft) generowanym przy 4,250 obr./min, ten silnik przyspiesza MINI Cooper Roadster od 0 do 100 km/h (62 mph) w 9.2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 199 km/h (124 mph). Jego średnie zużycie paliwa w unijnym cyklu testowym wynosi 5.7 litra na 100 kilometrów (49.6 mpg imp), a emisje CO2 wynoszą 133 gramów na kilometr.

MINI Cooper S Roadster: imponująca moc, znakomita wydajność.

Również 1.6-litrowy silnik znajdujący się pod maską MINI Cooper S Roadster wyposażony jest w technologię MINI TwinPower Turbo. Oprócz w pełni zmiennego sterowania zaworami, zestaw ten obejmuje turbosprężarkę twin-scroll oraz bezpośredni wtrysk paliwa, co czyni czterocylindrowy silnik w tym wariancie modelem o najwyższej efektywności w swojej klasie pojemności. W tym systemie ładowania przewody dwóch cylindrów są ze sobą połączone w kolektorze wydechowym i turbosprężarce. Taka konstrukcja prowadzi do zmniejszenia ciśnienia zwrotnego spalin i w efekcie natychmiastowego rozwoju ciśnienia ładowania. Wtryskiwacze wielootworowe w systemie bezpośredniego wtrysku są zasilane paliwem przez dwutłokową pompę wysokociśnieniową przez pojedynczą stalową rurę, a precyzyjne ilości paliwa są wtryskiwane do komór spalania przy ciśnieniu do 120 bar.

Silnik rozwija swoją maksymalną moc 135 kW/184 hp przy 5,500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 240 Nm (177 lb-ft) osiąga już przy 1,600 obr./min, a może wzrosnąć do 260 Nm (192 lb-ft) na krótko dzięki funkcji Overboost. To wszystko oznacza, że MINI Cooper S Roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 7.0 sekundy w drodze do prędkości maksymalnej 227 km/h (141 mph). Te osiągi kontrastują z średnim zużyciem paliwa w unijnym cyklu testowym wynoszącym 6.0 litrów na 100 kilometrów (47.1 mpg imp) i emisjami CO2 wynoszącymi 139 gramów na kilometr.

MINI John Cooper Works Roadster: sportowiec najwyższej klasy z żyłką wyścigową.

Najnowszy wariant modelu od submarki John Cooper Works MINI pokazuje swoje sportowe możliwości z jeszcze większą determinacją. MINI John Cooper Works Roadster napędzane jest silnikiem czterocylindrowym o mocy 155 kW/211 hp z technologią MINI TwinPower Turbo. 1.6-litrowy silnik pod maską jest w dużej mierze taki sam, jak jednostka z napędu konkurentów w serii MINI CHALLENGE Clubsport. W rzeczy samej, liczne szczegóły techniczne pochodzą bezpośrednio z rozwoju w motorsporcie, w tym blok cylindrów, tłoki, głowice cylindrów i wały korbowe. Zmodyfikowana turbosprężarka generuje jeszcze większe ciśnienie ładowania niż silnik w MINI Cooper S Roadster. System wydechowy specyficzny dla modelu można zidentyfikować z zewnątrz po polerowanych stalowych podwójnych rurach wydechowych, podczas gdy jego rezonujący dźwięk – najlepiej odbierany z wnętrza kabiny – dodaje wyjątkowy dodatkowy akcent do charakterystyki ekstremalnej maszyny sportowej.

Silnik generuje swoją maksymalną moc przy 6,000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 260 Nm (192 lb-ft) osiąga przy 1,850 obr./min. Funkcja Overboost tymczasowo podnosi tę wartość do 280 Nm (207 lb-ft). 6.5 sekundy wystarczy MINI John Cooper Works Roadster, aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph). Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (147 mph). Ponadto, przy średnim zużyciu paliwa w unijnym cyklu testowym wynoszącym 7.3 litra na 100 kilometrów (38.7 mpg imp) i emisjach CO2 wynoszących 169 gramów na kilometr, MINI John Cooper Works Roadster charakteryzuje się wyjątkową efektywnością dla otwartego samochodu w tej klasie mocy.

MINI Cooper SD Roadster: specjalizacja w momencie obrotowym i oszczędności.

Sportowe dostarczanie mocy silnika diesla w MINI Cooper SD Roadster to idealne uzupełnienie gamy jednostek benzynowych. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 2.0-litra korzysta z technologii MINI TwinPower Turbo, która obejmuje turbosprężarkę z zmienną geometrią dolotu oraz bezpośredni wtrysk paliwa z wtryskiwaczami solenoidowymi, z aluminiowym blokiem cylindrów. Taki zestaw technologii generuje imponującą siłę pociągową, ale także oferuje wysoką wydajność w oszczędności paliwa.

Najnowszy i najmocniejszy silnik diesla w ofercie MINI rozwija 105 kW/143 hp przy 4,000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 305 Nm (225 lb-ft) występuje w zakresie 1,750 – 2,700 obr./min. To wszystko pozwala MINI Cooper SD Roadster przyspieszyć od 0 do 100 km/h (62 mph) w 8.1 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 212 km/h (132 mph). Roadster z silnikiem diesla może pochwalić się doskonałą efektywnością, osiągając średnie zużycie paliwa o wartości 4.5 litra na 100 kilometrów (62.8 mpg imp) w unijnym cyklu testowym oraz emisje CO2 wynoszące 118 gramów na kilometr.

MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster i MINI Cooper SD Roadster są standardowo wyposażone w rozbudowaną technologię MINIMALIZMU. Dzięki funkcjom takim jak regeneracja energii hamowania, funkcja automatycznego uruchamiania/wyłączania, wskaźnik zmiany biegów, elektryczne wspomaganie kierownicy, pompę oleju sterowaną mapą i komponenty pomocnicze działające w zależności od potrzeb, ich zużycie paliwa i emisje są jeszcze bardziej zredukowane. MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster i MINI Cooper SD Roadster można również zamówić z opcjonalną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z funkcją Steptronic jako alternatywą dla sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów, która jest standardowo wyposażona we wszystkich wariantach MINI Roadster. Jako opcja dostępny jest także sportowy wieniec kierownicy z dźwigniami zmiany biegów, które pozwalają kierowcy na ręczne zmiany biegów, trzymając obie ręce na kierownicy.

Przycisk Sport na konsoli centralnej – standardowy w przypadku MINI John Cooper Works Roadster i opcjonalny dla wszystkich innych wersji modelu – pozwala kierowcy dostosować charakterystyki kierowania i reakcje na pedał przyspieszenia. Jeśli wybrana jest opcjonalna sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, naciśnięcie przycisku Sport skraca również czasy zmiany biegów.

Perfekcyjna kombinacja zwinności i stabilności: zawieszenie i nadwozie.

Podobnie jak gama silników, technologia zawieszenia MINI Roadster i cechy jego nadwozia zostały opracowane z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy w formacie otwartego dwuosobowego. Jakość technologii zawieszenia, która nie ma sobie równych w segmencie samochodów małych, w tym elektryczne wspomaganie kierownicy i kontrola stabilności dynamicznej (DSC), łączy się z sztywnym nadwoziem (wraz ze specjalnymi elementami wzmacniającymi) i niskim środkiem ciężkości samochodu, aby zapewnić uzależniającą zwinność oraz niezrównane bezpieczeństwo aktywne i pasywne.

W międzyczasie poduszki powietrzne z przodu i głowy oraz klatki piersiowej, niezwykle sztywny szkielet ramy przedniej szyby oraz polerowane stalowe słupki roll-over mocowane do nadwozia współpracują na rzecz ochrony pasażerów. Aerodynamiczna równowaga MINI Roadster jest optymalizowana przez aktywne tylne skrzydło.

Zwinny, precyzyjny, stabilny: uczucie go-kart w opakowaniu roadstera.

Wspólnie z potężnymi silnikami i charakterystycznym dla MINI napędem na przednie koła, technologia zawieszenia o jakości nieporównywalnej w segmencie małych samochodów nadaje MINI Roadsterowi charakterystyczną dla marki przyjemność z jazdy. Zawieszenia MacPhersona na osi przedniej, tylne zawieszenie wielowahaczowe, stabilizatory przednie i tylne, mocne hamulce oferujące doskonałe czucie, oraz indywidualne dostosowanie wszystkich komponentów zawieszenia łączą się, tworząc nową interpretację klasycznego uczucia go-kartu MINI. System elektrycznego wspomagania kierownicy, tymczasem, standardowo wyposażony jest w wspomaganie uzależnione od prędkości, a opcjonalny przycisk Sport (standardowy w MINI John Cooper Works Roadster) pozwala kierowcy nadać układowi kierowniczemu szczególnie sportowe właściwości. Dodatkowo, wszystkie warianty modelu mogą być zamówione z opcjonalnym sportowym zawieszeniem – które charakteryzuje się sztywniejszymi charakterystykami amortyzatorów, mocniejszymi stabilizatorami oraz ulepszonymi sprężynami.

Standardowy system DSC (Dynamic Stability Control) selektywnie hamuje poszczególne koła i redukuje moc silnika, aby zapobiec poślizgowi przód-tył. System obejmuje ABS (system zapobiegający blokowaniu kół), EBD (elektroniczną dystrybucję siły hamowania), CBC (control cornering brake), wspomaganie hamowania i asystenta ruszania z miejsca. DSC dodaje również DTC (Dynamic Traction Control) z EDLC (Kontrola Elektronicznej Blokady Różnicowej) dla osi napędowej jako standard w MINI John Cooper Works Roadster i jako opcja w pozostałych wariantach modelu.

Ręcznie obsługiwany dach z materiału kluczem do spontanicznej jazdy na świeżym powietrzu.

Elegancko skrojony dach z materiału zapewnia niezbędną ochronę dla dwóch pasażerów MINI Roadster, a jego otwieranie i zamykanie odbywa się ręcznie. Wysokiej jakości konstrukcja zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną, co pozwala na całoroczne użytkowanie MINI Roadster.

Ręczny mechanizm otwierania i zamykania dachu pozwala kierowcy na natychmiastowe cieszenie się przyjemnością jazdy na otwartym dachu. Dach można również szybko zamknąć, aby ochronić kierowcę i pasażera przed nieprzyjemną pogodą. Dach otwiera się poprzez obrócenie dźwigni zwalniającej na ramie przedniej szyby o 130 stopni i przechylenie dachu za siedzeniami, gdzie blokuje się na miejscu. Proces zamykania dachu rozpoczyna się po naciśnięciu przycisku umiejscowionego między słupkami roll-over, co pozwala dachowi wydostać się z punktów mocowania. Następnie można go pociągnąć do przodu – używając wbudowanego uchwytu i wspomagania przez sprężyny gazowe – i ponownie przymocować do ramy przedniej szyby. Okna boczne automatycznie opadają podczas procesu zamykania, aby zmniejszyć wysiłek wymagany do umiejscowienia dachu.

MINI Roadster można zamówić z opcjonalnym wkładem ochronnym przed wiatrem, który mocuje się między słupkami roll-over, aby ograniczyć wirujące powietrze w przestrzeni pasażerskiej. Element ochronny przed wiatrem można złożyć i przechować w specjalnie zaprojektowanej kieszeni w bagażniku.

Kompleksowy koncept dostarczający przyjemności z jazdy bez kompromisów.

Brak kanapy z tyłu pozwala MINI Roadster na oferowanie 240 litrów przestrzeni bagażowej. A dzięki dachowi składającemu się płasko za siedzeniami, pełna przestrzeń ładunkowa pozostaje dostępna podczas jazdy z dachem w dół. Wysoko otwierająca się klapa bagażnika i niski próg bagażnika ułatwiają załadunek bagaży, podczas gdy system załadunku o szerokości 36 cm (14 cali) i wysokości 20 cm (około 8 cali), który można również otworzyć z miejsca kierowcy lub pasażera, zapewnia dodatkową wszechstronność. MINI Roadster wyposażony jest również w większe kieszenie na drzwiach, trzy uchwyty na napoje oraz poprzeczkę za siedzeniami.

Inną wyróżniającą cechą MINI Roadster są stalowe słupki roll-over, których przód jest wyściełany. Razem z wzmocnioną ramą przedniej szyby, zapewniają one optymalną ochronę pasażerów w przypadku przewrócenia samochodu. Dynamika kształtów zapewnia, że słupki roll-over i rama przedniej szyby łączą się w sposób imponujący stylistycznie. Wyposażenie bezpieczeństwa w nowym MINI Roadster obejmuje również poduszki powietrzne z przodu oraz poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej zintegrowane z zewnętrznymi bokami oparć siedzeń, pasy bezpieczeństwa z trzypunktowym napinaczami, w tym ograniczniki siły i napinacze pasów, oraz wskaźnik uszkodzenia opony.

Wzmocnienia nadwozia z tyłu zwiększają sztywność skrętną nadwozia i łączą się z dodatkowo solidnymi progami, aby zwiększyć wytrzymałość przestrzeni pasażerskiej. Dodatkowo, MINI Roadster jest także wyposażony w innowacyjne środki ochrony pieszych oraz specjalne elementy wzmacniające w przedniej części. Prowadzi to do nieco wyższej wartości obciążenia przedniej osi w porównaniu do MINI, co zapewnia przednim kołom dodatkową przyczepność. Ponadto, użycie stosunkowo lekkiego, ręcznie obsługiwanego dachu z materiału obniża środek ciężkości samochodu. Imponująca sztywność nadwozia MINI Roadster oraz korzystny rozkład wagi tworzą idealną platformę dla zwinnej i precyzyjnej obsługi.

Aktywne tylne skrzydło optymalizuje aerodynamiczną równowagę.

Optymalne właściwości aerodynamiczne również odgrywają swoją rolę w koncepcji pojazdu, której celem jest cieszenie się jazdą w pełni. Silnie nachylone słupki A oraz przednia szyba redukują pole czołowe nadwozia i w ten sposób poziom oporu. Dodatkowo, MINI Roadster jest wyposażony w aktywne tylne skrzydło. Zintegrowane w klapie bagażnika, skrzydło automatycznie wysuwa się, gdy MINI Roadster osiągnie prędkość 80 km/h (50 mph). Gdy prędkość samochodu spada poniżej 60 km/h (37 mph), czteroczęściowy mechanizm sterujący przywraca skrzydło do pozycji spoczynkowej. Aktywne tylne skrzydło, które można również obsługiwać ręcznie za pomocą przycisku na panelu sterowania na ramie przedniej szyby, zapewnia do 40 kilogramów (88 lb) dodatkowego docisku przy maksymalnej prędkości.

Przepływ powietrza został jeszcze bardziej zoptymalizowany w MINI John Cooper Works Roadster. Najpotężniejszy członek gamy Roadster standardowo wyposażony jest w aerodynamiczny pakiet John Cooper Works, nawiązujący do jego wyjątkowych możliwości dynamicznych. Pakiet ten składa się z dedykowanych przednich i tylnych zderzaków oraz progów, i jest także dostępny jako opcja dla innych wariantów MINI Roadster w ramach pakietu John Cooper Works.

Stworzenie unikalnego uczucia MINI: wyposażenie.

MINI Roadster to pierwszy premium samochód swojego rodzaju w segmencie małych samochodów, a status ten podkreśla zaawansowaną technologią napędu i zawieszenia, dobrze przemyślaną koncepcją, wysoką jakością i bogatym wyposażeniem standardowym. W prawdziwie MINI stylu, każdy Roadster opuszczający zakład MINI w Oxfordzie będzie miał konfigurację dostosowaną do wymagań klienta. Niezwykła różnorodność opcji i akcesoriów dostępnych dla nowego modelu daje klientom swobodę stworzenia samochodu dopasowanego dokładnie do ich indywidualnych gustów. Atrakcyjne opcje – niektóre z nich unikalne w segmencie małych samochodów – pozwalają właścicielom przekształcić swój MINI Roadster w unikatowy pojazd odzwierciedlający ich indywidualny styl w zakresie designu, komfortu i przyjemności z jazdy.

Jako otwarty dwuosobowy z ręcznie obsługiwanym dachem z materiału, MINI Roadster ucieleśnia pełną energii i rasową markę przyjemności z jazdy. W tym celu klasyczna koncepcja kompaktowego roadstera jest wzbogacona o szereg innowacyjnych funkcji wyposażenia. Na przykład, gama MINI Connected nowatorskich funkcji infotainment w pojeździe oferuje właścicielom kilka szczególnie intrygujących dróg do odkrywania.

Wyposażenie standardowe i opcjonalne: wysokiej jakości, innowacyjne, indywidualne.

Wyposażenie standardowe nowego samochodu obejmuje klimatyzację (MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster, MINI John Cooper Works Roadster), wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości, regulowane wysokościowo fotele oraz elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne. Również standardowy Park Distance Control z tylnymi czujnikami ułatwia parkowanie i manewrowanie.

Komfort i indywidualność MINI Roadster można dodatkowo zwiększyć za pomocą wysokiej jakości elementów z oferty opcji, niektóre unikalne w segmencie małych samochodów. Na przykład, adaptacyjne reflektory, czarna obudowa reflektorów i system spryskiwaczy reflektorów są dostępne w połączeniu z opcjonalnymi reflektorami xenonowymi, podczas gdy przednie lampy przeciwmgielne (standardowe w MINI John Cooper Works Roadster) oraz czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł również można wybrać. Wśród innych opcji, które klienci mogą wybrać, znajdują się Comfort Access, komputer pokładowy, wielofunkcyjna kierownica, Always Open Timer, automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, automatycznie przyciemniane lusterka wsteczne i zewnętrzne, podłokietnik, pakiet schowków oraz przygotowanie pod tylny bagażnik.

Sportowe fotele, które standardowo wyposażone są w MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster i MINI John Cooper Works Roadster, oferują doskonałe wsparcie boczne podczas szybkich zakrętów. Opcjonalnie dostępne są również sportowe fotele Recaro w kombinacji skóra/Dinamica z optymalnym wsparciem bocznym, wydłużonym oparciem udowym, zintegrowanymi zagłówkami oraz wytłoczonym logo John Cooper Works by Recaro. Klienci mogą również skorzystać z wyboru ekskluzywnych opcji dostępnych z linii MINI Yours oraz ultra-sportowych opcji i akcesoriów John Cooper Works.

Tylko z MINI Connected: innowacyjne funkcje rozrywkowe i komunikacyjne.

MINI Roadster wyposażony jest standardowo w system audio MINI CD (MINI John Cooper Works Roadster: radio MINI Boost CD), podczas gdy dodatkowa dawka przyjemności rozrywkowej może być dostarczona w formie systemu głośników Harman Kardon – z 10 głośnikami, cyfrowym przetwarzaniem dźwięku i wzmacniaczem 480-watowym – oraz z interfejsem audio USB. Radio MINI Visual Boost i system nawigacji MINI łączą się z 6.5-calowym, wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem w Centrum Speedo oraz funkcjonalnością Bluetooth hands-free, w tym interfejsem audio USB. Mapy do systemu nawigacji MINI są przechowywane na wbudowanym nośniku pamięci flash pojazdu. Interfejs audio USB pozwala na integrację urządzeń mobilnych z samochodem, a funkcje wspierane przez te urządzenia mogą być uruchamiane i obsługiwane w typowy dla MINI sposób, za pomocą wyświetlacza samochodu oraz dżojstika na konsoli centralnej. Te funkcje obejmują strumieniowe przesyłanie audio przez Bluetooth, wyświetlanie okładek albumów na monitorze pokładowym oraz innowacyjne funkcje biurowe.

Właściciele iPhone’ów, którzy wybiorą radio MINI Visual Boost lub system nawigacji MINI, mogą również uzyskać dostęp do internetowych usług w samochodzie dzięki MINI Connected. Funkcje specyficzne dla MINI mogą być przesyłane za pomocą aplikacji oprogramowania MINI Connected i obsługiwane przy użyciu dżojstika, przycisków na kierownicy i monitora pokładowego. Przyjmując znaną logikę wyświetlania i obsługi MINI, MINI Connected umożliwia wygodne, proste, bezpieczne i intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami.

Aplikacja MINI Connected otwiera drzwi do – między innymi – funkcji radia internetowego, korzystania z usług Google, Facebooka i Twittera, odbioru kanałów informacyjnych RSS, Analityzatora MINIMALIZMU, Kontroli Misji oraz funkcji Muzyki Dynamicznej, a także najnowszych funkcji Driving Excitement, takich jak Sprawdzenie Stanu, Miernik Siły oraz cyfrowe instrumenty sportowe. Dodatkowo kierowca może dać odczytać aktualizacje statusów na Facebooku, posty na Twitterze i kanały informacyjne, korzystając opcjonalnej funkcji tekst na mowę.

Specyfikacje techniczne

Cooper SD 2.0L 6MT FWD (143 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc105 Kw @ 6000 Rpm
143 Hp @ 6000 Rpm
141 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy225 Lb-Ft @ 4250 Rpm
305 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/55 R16 87V
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2646 Lbs (1200 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3285 Lbs (1490 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

Cooper 1.6L 6AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc90 Kw @ 6000 Rpm
122 Hp @ 6000 Rpm
121 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4250 Rpm
160 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2557 Lbs (1160 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3197 Lbs (1450 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

Cooper 1.6L 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc90 Kw @ 6000 Rpm
122 Hp @ 6000 Rpm
121 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4250 Rpm
160 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2469 Lbs (1120 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3109 Lbs (1410 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

Cooper S 1.6L 6AT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc135 Kw @ 6000 Rpm
184 Hp @ 6000 Rpm
181 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 4250 Rpm
260 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2657 Lbs (1205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3296 Lbs (1495 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2153 G/Km

Cooper S 1.6L 6MT FWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc135 Kw @ 6000 Rpm
184 Hp @ 6000 Rpm
181 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 4250 Rpm
260 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna141 Mph (227 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2612 Lbs (1185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3252 Lbs (1475 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

John Cooper Works 1.6L 6MT FWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc155 Kw @ 6000 Rpm
211 Hp @ 6000 Rpm
208 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 4250 Rpm
353 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 84W Rsc
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2612 Lbs (1185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3252 Lbs (1475 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2134 G/Km

Cooper SD 2.0L 6AT FWD (143 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc105 Kw @ 6000 Rpm
143 Hp @ 6000 Rpm
141 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy225 Lb-Ft @ 4250 Rpm
305 Nm @ 4250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/55 R16 87V
Długość146.8 In (3729 Mm)
Szerokość66.3 In (1684 Mm)
Wysokość54.5 In (1384 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.4/57.8 In (1
Rozstaw osi97.1 In (2466 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika8.5 Cuft (241 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna2679 Lbs (1215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3318 Lbs (1505 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2143 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.