2011 Opel Combo

Niemiecki producent samochodów zaprezentował trzecią generację swojego modelu MPV Combo w 2011 roku, jednak był to bardziej zbadge’owany Fiat Doblo niż oryginalny minivan Opel.

To były trudne lata dla niemieckiego koncernu, który znajdował się pod skrzydłami GM. Wolna sprzedaż podczas światowego kryzysu finansowego oraz przestarzała oferta zmusiły amerykańskiego producenta do wystawienia marki na sprzedaż. Ostatecznie tak się stało, a Opel trafił w spółkę joint venture z Fiatem i Peugeot-Citroen, a później dołączył do grupy Chryslers, która później została przemianowana na Stellantis.

Chociaż Combo zbudowano na tej samej platformie i w tej samej fabryce co Fiat Doblo, sportowało unikalny przedni pas, który odzwierciedlał specyficzny język designu Opla. Zostało wyposażone w chromowaną listwę na górze grilla z logo producenta. W zależności od opcji, przedni zderzak miał wbudowane lampy przeciwmgielne umieszczone w bocznych wlotach powietrza, które flankowały dolny wlot powietrza chłodzącego sprężarkę klimatyzacji. Z profilu, przyciemnione słupki A, B i C tworzyły wrażenie unoszącego się dachu, podczas gdy najdalszy słupek był w kolorze nadwozia. Z tyłu samochód mógł być wyposażony w pionową klapę lub drzwi boczne.

Wnętrze było takie samo jak w Doblo, ale z logo Opla na kierownicy. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza oraz dwoma wskaźnikami temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa. Dodatkowo, mały wyświetlacz umieszczony na dole panelu pokazywał przebieg i dane komputera pokładowego. Na centralnej konsoli wysoko umieszczona dźwignia zmiany biegów była praktyczna. Z miejscami dla pięciu osób i opcją dwóch dodatkowych siedzeń w bagażniku, Combo okazało się niezawodnym partnerem dla osób poszukujących vanu rodzinnego/pojazdu użytkowego.

Silnik dostępny był w wersji na olej napędowy lub benzynowy, w połączeniu z pięciobiegową lub sześciobiegową skrzynią manualną, w zależności od wersji.

Opel Combo, będący już w swojej trzeciej generacji, wyznacza nowe standardy dzięki różnorodności modeli i osiąga wyniki „Najlepsze w klasie” pod względem funkcjonalności i użyteczności, co czyni go liderem segmentu Van-B w Europie. Dzięki swojej wszechstronności, nowy Combo idealnie dopełnia ofertę produktową Opla w obszarze lekkich furgonów oraz pojazdów rekreacyjnych i rodzinnych.

Wszechstronny Combo, dostępny w różnych wersjach nadwozia, bazuje na Fiacie Doblo („Międzynarodowy Furgon Roku 2011”), z którym Opel współpracuje. Celem tej strategicznej współpracy jest rozwój Opla w obszarze pojazdów użytkowych. Obok większych modeli, takich jak Vivaro (segment D / do 2,9 t) i Movano (segment E / do 4,5 t), nowy Opel Combo stanowi podstawę konkurencyjnej oferty składającej się teraz z trzech gam modeli. Ta trójka wzmocni segment pojazdów użytkowych Opla i uczyni go jednym z kluczowych filarów marki.

Przewiduje się, że wzrost w europejskim segmencie Van-B osiągnie milion jednostek do roku 2015. Przewiduje się, że 62 procent wszystkich sprzedaży Combo dotyczyć będzie wersji Cargo, a 38 procent wersji pasażerskiej „Tour”.

Opel sprzedaje model Combo od 1985 roku, a obecna generacja dostępna jest od 2001 roku. Wszechstronny koncept różnorodnego pojazdu rekreacyjnego, rodzinnego i użytkowego cieszy się dużą popularnością. Nawet w końcowej fazie swojego cyklu życia poprzednik nowego Opla Combo wciąż plasował się w czołowej trójce w swoim segmencie.

Nadwozie i design

Opel Combo wyznacza nowe standardy pod względem funkcjonalności, nowoczesnej technologii, dużej różnorodności modeli i jest silnym graczem w europejskim segmencie Van-B. Oferta modeli obejmuje dwa podstawowe typy nadwozia: z krótkim i długim rozstawem osi. Oba typy dostępne są jako wersje transportowe z układem furgonowym, częściowo lub w pełni przeszklonym nadwoziem (Cargo), jak również w pięcio- lub siedmiomiejscowej wersji pasażerskiej (Tour). Pojazdy z krótkim rozstawem osi dostępne są również z wysokimi dachami.

Dostęp do przestrzeni ładunkowej furgonu Cargo odbywa się poprzez parę asymetrycznych tylnych drzwi, które mogą być z przeszkleniem lub bez. Pojazdy z standardową konfiguracją dachu mogą być opcjonalnie wyposażone w klapę tylną z oknem. Wersje transportowe mogą być również opcjonalnie wyposażone w drzwi przesuwne. W pełni przeszklone modele Tour mają klapy tylne i mogą być zamawiane z asymetrycznymi tylnymi drzwiami z oknami. Wszystkie modele Tour mają pięć miejsc w standardowej konfiguracji. Jednak krótkie wersje Tour mogą być rozbudowane do siedmiu miejsc.

Najlepsze w swojej klasie pod względem ładowności

Opel Combo z długim rozstawem osi prowadzi w wielu segmentach pod względem pojemności i ładowności.

W zależności od wariantu modelu, pojazd może poszczycić się imponującymi statystykami, które są najlepsze w segmencie:

Najdłuższy rozstaw osi w segmencie (3 105 mm)
Największa ładowność w segmencie do 1 tony (wliczając kierowcę)
Największa pojemność ładunkowa w segmencie do 4,6 m3
Największe obciążenie osi tylnej w segmencie wynoszące 1 450 kilogramów
Najdłuższa maksymalna długość ładunku (3 400 mm) i wysokość (1 550 mm) w segmencie
Największe otwarcie tylnej klapy w segmencie (wysokość/szerokość: 1 455/1 231 mm)
Najniższy próg ładunkowy w segmencie (545 mm)

Nawet w krótkiej wersji rozstawu osi, Opel Combo Cargo oferuje przestrzeń do 3,8 m3 (standardowy dach) lub 4,4 m3 (wysoki dach). Maksymalna długość ładunku wynosi 1 820 mm. Skuteczna długość ładunku modelu z długim rozstawem osi wynosi 2 170 mm i może pomieścić do 4,6 m3 ładunku. Dzięki temu uzyskuje status lidera w swoim segmencie. Opel Combo Cargo z składanymi siedzeniami pasażera z przodu oferuje nawet efektywną długość ładunku wynoszącą 3 055 mm (krótki rozstaw osi) lub 3 400 mm (długi rozstaw osi).

Wymiary przestrzeni ładunkowej ułatwiają transport szczególnie dużych towarów. Szerokość przestrzeni ładunkowej, mierzona pomiędzy nadkolami, wynosi 1 230 mm. Od ściany do ściany wynosi 1 714 mm. Wysokość wnętrza wynosi 1 305 mm w wersji ze standardowym dachem lub 1 550 mm w wersji z wysokim dachem. Krótkie wersje rozstawu osi mogą być dodatkowo wyposażone w klapę dachową, co pozwala na transport dużych przedmiotów, takich jak drabiny, rury itp.

Kolejną wyjątkową cechą praktycznych atutów Opla Combo jest łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Próg przestrzeni wynosi tylko 545 mm, co ułatwia proces załadunku, podobnie jak asymetryczne tylne drzwi. Wymiary drzwi wynoszą 1 231 mm szerokości (w stanie otwartym) i 1 250 mm wysokości (lub 1 455 mm w przypadku opcji wysokiego dachu). Nawet europalety można załadować. Wersja z klapą tylną jest równie przyjazna użytkownikowi, z szerokością 1 231 mm w stanie otwartym i wysokości 1 166 mm. Po otwarciu drzwi przesuwnych, towar można wygodnie umieścić w przestrzeni, dzięki szerokości 700 mm i wysokości 1 175 mm.

Nawet w podstawowej wersji Opel Combo może obsługiwać ładunki o wadze 750 kilogramów (wliczając kierowcę). Jednak w zależności od rodzaju silnika możliwe jest osiągnięcie maksymalnie 1 000 kilogramów. Combo to również doskonały koń roboczy. Może łatwo ciągnąć ciężary między 1 000 a 1 500 kilogramów.

Wersja pasażerska Tour z pięcioma lub siedmioma miejscami

Opel Combo Tour ma wiele talentów, niezależnie od tego, czy jest to standardowy dach, krótki czy długi rozstaw osi, drzwi przesuwne, klapa tylna czy asymetryczne tylne drzwi. Sprawdza się równie dobrze jako prywatny pojazd rodzinny lub rekreacyjny i jako pojazd użytkowy.

Jego przestrzeń ładunkowa jest zaprojektowana do przewozu narzędzi i towarów, oferując dużą pojemność od 800 do 3 200 litrów w wersji krótkiej i od 1 050 do 4 000 litrów w wersji długiej, oraz maksymalny ładunek do 800 kilogramów. W wersji z długim rozstawem osi, Combo Tour ma pełne przeszklone nadwozie i mieści się w kategorii N1 Unii Europejskiej dla pojazdów zarejestrowanych do użytku komercyjnego. Pasażerów i przestrzeń ładunkową można oddzielić opcjonalną ścianą działową.

Pasażerska wersja Opla Combo Tour oferuje dużo przestrzeni, komfortu i wysoką funkcjonalność, zarówno w wersji z krótkim rozstawem osi (ze standardowym i wysokim dachem), jak i z opcjonalnymi siedmioma miejscami. Wnętrze przestrzeni ładunkowej jest dobrze wyposażone. Podłoga jest pokryta wykładziną i spełnia najwyższe standardy pod względem pojemności. W zależności od wersji dachu i konfiguracji siedzeń maksymalne ładowności wynoszą od 600 do 900 kilogramów. Combo Tour jest doskonale przystosowany do przewozu rodziny lub dużych zakupów.

Design: Wielość wyrazistych cech

Design nowego Opla Combo łączy funkcjonalność z lekkością. Reflektory są szczególnie wyraziste dzięki klarownemu szkłu i zintegrowanym światłom do jazdy dziennej. W połączeniu z wyraźnym logo Opla tworzy to charakterystyczny przód Opla. Combo sprawia wrażenie solidnego pojazdu, nie bez powodu z solidną ramą bazową, dobrze zdefiniowanymi zderzakami, bokami i nadkolami. Kabina wersji osobowej jest jasna i przestronna, dzięki dużym oknom, co zapewnia doskonałą widoczność.

Zasada projektowania „Forma podąża za funkcją” wyraża się w płaskiej masce, stromym kącie przedniej szyby i dużych proporcjach panoramicznych luster bocznych, z zintegrowanymi kierunkowskazami i niską linią w tylnej szybie. Wszystkie te cechy zapewniają kierowcy doskonały widok na otoczenie pojazdu i ruch drogowy. Światło tylne umieszczone jest wysoko i jest dobrze widoczne. Oznacza to, że jest łatwo zauważalne dla innych uczestników ruchu z tyłu i jest chronione przed potencjalnymi uszkodzeniami.

Wnętrze i wyposażenie

Kabina nowego Opla Combo jest wypełniona praktycznymi i przyjaznymi użytkownikowi funkcjami. Ergonomiczne i dostępne kontrolki tworzą harmonijne odczucie wewnątrz kabiny. Fotele zaprojektowane są z myślą o użytkownikach komercyjnych, którzy w wielu przypadkach spędzają dużą część dnia roboczego za kierownicą lub potrzebują łatwego dostępu do pojazdu. Wyraźne kontury poduszek siedzeń i oparć zarówno fotela kierowcy, jak i pasażera pomagają zachować prawidłową postawę ciała. Dobrze proporcjonalne dysze ogrzewania i wentylacji przyczyniają się do zdrowego klimatu wewnętrznego.

Wersje pasażerskie, zaprojektowane z myślą o codziennym użytkowaniu, zawierają wyposażenie najwyższej jakości. W tym duchu kolory nowo opracowanych pokrowców siedzeń (Enjoy, Cosmo) pasują do deski rozdzielczej. To pomaga stworzyć przyjazną atmosferę w kabinie i podkreśla solidny i trwały charakter wnętrza kabiny. Układ kabiny prezentuje się jako przemyślany i praktyczny dzięki liczbie dobrze umieszczonych i funkcjonalnych schowków oraz półek, a także dostępności do siedmiu miejsc (siedziska trzeciego rzędu demontowalne) i nie mniej niż 60-40 podziałowi tylnej kanapy.

Trzy poziomy wykończenia i szeroki wachlarz akcesoriów

Nowy Opel Combo zaspokaja różnorodne potrzeby klientów i wymagania dotyczące wyposażenia. Wersja Tour oferuje trzy poziomy wykończenia: „Essentia”, „Enjoy” i „Cosmo”. Wersja Combo Cargo dostępna jest tylko w wykończeniu „Essentia”, ale z szerokim zakresem opcjonalnych dodatków i akcesoriów.

W standardzie zawiera:

Elektryczne wspomaganie kierownicy
Regulowana kolumna kierownicy (wzdłużna i tilt)
Elektryczne przednie okna
Centralny zamek
Poduszka powietrzna po stronie kierowcy
ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD)
Gniazdo zasilania 12V w desce rozdzielczej
Solidną przegrodę ładunkową ze stali
Zestaw do naprawy opon

W pięciomiejscowej wersji pasażerskiej Tour, która może być zamawiana z krótkim lub długim rozstawem osi, wykończenie „Essentia” obejmuje również dwa drzwi przesuwne z boku, klapę tylną (zamiast asymetrycznych drzwi tylnych), dodatkowe gniazdo 12V w komorze ładunkowej, pokrywę ładunkową oraz pokrywy kół. W wersji z długim rozstawem osi dostępne są felgi 16-calowe.

W zależności od modelu dostępne są dodatkowe opcje, takie jak fotel kierowcy z regulacją w czterech płaszczyznach z podparciem lędźwiowym i podłokietnikiem, podgrzewane fotele przednie, dodatkowe schowki i specjalne uchwyty, klimatyzacja, systemy informacyjne i nawigacyjne, wejścia Aux-in dla zewnętrznych urządzeń elektronicznych, łączność Bluetooth™ dla telefonów komórkowych, zintegrowany zestaw głośnomówiący, pokrywa przestrzeni ładunkowej z PVC, dzielnik przestrzeni ładunkowej dźwiękochłonny, uchwyt na drabiny w przestrzeni ładunkowej oraz różne inne pakiety wyposażeniowe.

Tour „Enjoy”, „Cosmo” i „Essentia”

Opel Combo Tour, który nadaje się do transportu pasażerów, dostępny jest w trzech poziomach wykończenia: „Essentia”, „Enjoy” i „Cosmo”. „Enjoy” przekracza konfigurację „Essentia”, oferując klientowi deski rozdzielczej w kolorze czarnym lub szarym, pokrowce siedzeń w kolorze szarym lub czerwonym, tekstylne elementy (siedzenia, panele drzwiowe) w kolorze czerwonym, lub fakturowaną powierzchnię w kolorze szarym oraz centralny zamek z pilotem.

Pakiet wykończenia „Cosmo” dodatkowo obejmuje deskę rozdzielczą w kolorze beżowym lub czarnym, zderzaki i lusterka do dopasowania do koloru nadwozia, pokrywy w kolorze niebieskim lub orzechowym, fotel kierowcy z regulacją w czterech płaszczyznach z podparciem lędźwiowym i podłokietnikiem, elektryczne tylne okna, boczne poduszki powietrzne na głowę i klatkę piersiową, regulowaną wysokość pokrywy bagażnika, która może pomieścić do 70 kilogramów oraz wskaźnik temperatury zewnętrznej.

Silniki i napędy

Nowy Opel Combo oferuje różnorodny i konkurencyjny wachlarz napędów, w tym cztery silniki diesla, jeden silnik benzynowy oraz wersję GNC (sprężony gaz ziemny), która działa jako jednostka z podwójnym paliwem z benzyną.

Wszystkie silniki dostępne są w szczególnie oszczędnej i ekologicznej technologii ecoFLEX. Wszystkie wyposażone są w system Start/Stop, z wyjątkiem wersji CNG. Solidność i niezawodność silników Combo podkreśla również długi okres międzyserwisowy. W przypadku wersji benzynowej i CNG zaleca się serwis co 30 000 kilometrów. Natomiast modele diesla wymagają serwisu co 35 000 kilometrów.

Potężne i oszczędne silniki CDTI

Silniki diesla nowego Opla Combo wykorzystują najnowszą technologię Common-Rail z turbosprężarką i filtrem cząstek stałych. Nawet podstawowa jednostka diesla 1.3 CDTI o mocy 66 kW/90 KM, wyposażona w pięciobiegową skrzynię manualną, dostarcza moment obrotowy 200 Nm przy 1 500 obr./min. To zapewnia dodatkową moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Opcjonalne wersje ecoFLEX, które są wyposażone w system Start/Stop, osiągają zużycie paliwa i emisję CO2 w granicach 4,8 do 4,9 litra na 100 kilometrów lub 126 g/km do 129 g/km, w zależności od wersji nadwozia, wykończenia i wysokości dachu. Oznacza to, że silniki osiągają wyniki na czołowej pozycji w segmencie Van-B w ramach swoich kategorii pojemnościowych.

Na poziomie wyższym od podstawowego silnika znajduje się wersja 1.6 CDTI o mocy 66 kW/90 KM, która dostępna jest w standardowej wersji z sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalnie z pięciobiegową skrzynią easytronic. W wersji manualnej silnik może generować maksymalny moment obrotowy wynoszący 290 Nm. W przypadku skrzyni easytronic dostępne jest do 200 Nm przy 1 500 obr./min. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 pokazują, że można osiągnąć efektywne połączenie wysokich osiągów, świadomości ekologicznej i efektywności. W zależności od wersji nadwozia, wykończenia i wysokości dachu, tradycyjny silnik, który został wyposażony w opcjonalną technologię Start/Stop, zużywa od 5,2 do 5,6 litrów na 100 km. To odpowiada emisji CO2 w zakresie od 136 do 148 g/km. W przypadku skrzyni easytronic zużycie paliwa wynosi od 5,0 do 5,5 litrów (emisja CO2 130 do 147 g/km).

Kolejnym poziomem w skali osiągów jest silnik 1.6 CDTI o mocy 77 kW/105 KM oraz solidnym momencie obrotowym 290 Nm przy 1 500 obr./min. Ten zespół napędowy również przekazuje moc na koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Oferuje atrakcyjne połączenie osiągów i efektywności. W zależności od modelu i wersji, zużycie paliwa w wariantach ecoFLEX wynosi od 5,2 do 5,6 litrów na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 w granicach od 136 do 148 g/km.

Silnik 2.0 CDTI o mocy 99 kW/135 KM znajduje się na szczycie gamy silników diesla Combo. Jest wyposażony w sześciobiegową skrzynię manualną, która rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm przy 1 500 obr./min, co czyni go jednostką o dużej mocy. W tym przypadku zauważalna oszczędność paliwa mówi sama za siebie: najwyższy silnik diesla w wersji ecoFLEX zużywa tylko od 5,6 do 6 litrów paliwa na 100 kilometrów. To odpowiada 148 i 157 g/km emisji CO2.

Gładki i żwawy silnik benzynowy 1.4

Klienci, którzy cenią sobie cechy gładkiego silnika 1.4, nie będą rozczarowani Combo. Wersja o mocy 70 kW/95 KM dostępna w Oplu Combo dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 127 Nm przy 4 500 obr./min. Czterocylindrowa, pięciobiegowa skrzynia biegów charakteryzuje się żwawym charakterem, jednocześnie oferując świadomość ekologiczną i efektywność. W przypadku gdy pojazdy są wyposażone w system Start/Stop, zużycie paliwa, które zależy od rodzaju nadwozia, wykończenia i wysokości dachu, wynosi od 7,0 do 7,4 litrów benzyny klasy super na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 w granicach od 163 do 171 g/km (w cyklu mieszanym standardowym).

1.4 CNG ecoFLEX: konsekwentnie oszczędny i przyjazny dla środowiska

Wersja silnikowa wersji CNG, ukierunkowana na podwójne paliwo (benzyna i gaz ziemny) jest szczególnie przyjazna dla środowiska i efektywna. Z wersją 1.4 CNG ecoFLEX, Opel Combo (krótki rozstaw osi) mieści 22 litry paliwa i 4 cylindry CNG o łącznej objętości 95 litrów. W przypadku długiego rozstawu osi liczby te wynoszą 130 litrów z dodatkowym, opcjonalnym cylindrem gazowym. To zwiększa maksymalny zasięg z 625 do 750 kilometrów.

Wersja CNG oferuje potężną wydajność. Dostarcza kierowcy 88 kW/120 KM i może wygenerować maksymalny moment obrotowy wynoszący 206 Nm przy 2 000 obr./min. Wyniki standardowe dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 ponownie potwierdzają, jak cicho i efektywnie działa ten silnik ecoFLEX: W trybie czystego CNG zużywa 7,5 m3 (4,9 kg) na 100 kilometrów (134 g/km CO2). W trybie benzynowym zużywa 7,4 litra na 100 kilometrów (173 g/km CO2).

Podwozie i bezpieczeństwo

Podobnie jak w obszarze przestrzeni i elastyczności, nowy Opel/Vauxhall Combo jest liderem w swoim segmencie pod względem trakcji na drodze i funkcji bezpieczeństwa.

Standardowe wyposażenie: zawieszenie bi-linkowe z tyłu, poduszka powietrzna dla kierowcy i ABS

Innowacyjne i niezależne zawieszenie bi-linkowe zapewnia optymalny komfort i łatwość prowadzenia. Jest kompaktowe i zapewnia niską wysokość ładunku. Dzięki modułowości swoich komponentów, może być dostosowane do charakterystyki i zamierzonego zastosowania pojazdu. W połączeniu z kolumną MacPhersona na przedniej osi, bi-link tworzy dynamiczne odczucie sedana na drodze, niezależnie od tego, jak duży jest ładunek. Osiąga to poprzez zrównoważenie dobrze rozwiniętych rezerw bezpieczeństwa, zwinności i gładkiej jazdy. Kompaktowe wymiary i kinematyczne właściwości tylnego osprzętu umożliwiają pełną szerokość ładunkową wynoszącą 1,23 metra pomiędzy nadkolami i obciążenia wynoszące do 1 450 kilogramów na osi tylnej.

Nowoczesne technologie mające na celu zwiększenie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa podkreślają wysokie standardy nowego Combo. Podstawowa wersja „Essentia” furgonu Cargo oraz wersji pasażerskiej Tour są wyposażone w poduszkę powietrzną dla kierowcy, a ABS jest wyposażony w elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD). Stawki sprężynowe Opla Combo Tour zostały dostosowane w celu zapewnienia maksymalnego komfortu. Standardowym wyposażeniem w wersji Tour jest poduszka powietrzna dla pasażera z przodu. Z kolei w najwyższym pakiecie „Cosmo” pojazd zawiera poduszki boczne (na głowę i klatkę piersiową). Innym elementem standardowym jest system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX, który można zamocować do fotela pasażera z przodu i do zewnętrznych siedzeń drugiego rzędu (Tour).

Opcjonalnie ESP z asystentem hamowania, regulatorem przeciślizgowym oraz systemem Hill Holder

Klienci mogą wybierać spośród dodatkowych opcji bezpieczeństwa w zależności od ich potrzeb. W pierwszym rzędzie (Tour) dostępne są poduszki powietrzne na głowę i ramiona, a także regulator przeciślizgowy dla maksymalnej trakcji w śliskich warunkach, wraz z elektronicznym systemem stabilizacji (ESP), który kontroluje stabilność pojazdu w przypadku utraty przyczepności opon.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.