Po kilku trudnych latach, w których światowa kryzys finansowy wpłynął na rynek, Renault próbowało szybciej wrócić na swoje miejsce niż konkurenci i zaprezentowało odświeżoną wersję swojego największego SUV-a, Koleosa.
Rynek już dawno przesunął się w kierunku crossoverów i SUV-ów, a powrót do tradycyjnych sedanów i vanów jako pojazdów do przewozu ludzi wydawał się niemożliwy. Renault posiadało jednak obie te kategorie i dominowało na europejskim rynku minivanów. Nie było jednak postrzegane jako zaufany producent SUV-ów, więc starało się to zmienić, wprowadzając odświeżoną i ulepszoną wersję Koleosa. Mimo że był to największy model o podwyższonej budowie, auto nadal należało do segmentu kompaktowych crossoverów i dzieliło platformę z modelem Samsung QM5, a oba bracia były produkowane w Korei. Niestety dla francuskiego producenta, sprzedaż Koleosa nadal malała, mimo ulepszeń wprowadzonych w wersji z 2011 roku.
Renault zainstalowało całkowicie nowy przód w odświeżonym Koleosie. Zrezygnowano z dotychczasowego „designu skrzydeł” na rzecz szerokiej atrapy chłodnicy z trzema poziomymi żebrami, otoczonej cienką chromowaną ramką. Nowe reflektory z wiązkami projektorowymi i LED-owe światła dzienne go otaczały. Francuski producent umieścił na dolnym zderzaku jasnoszary plastikowy osłonę podwozia oraz dwa wloty powietrza dla lamp przeciwmgielnych. Z profilu, Koleos z 2011 roku ujawniał kolejną aktualizację: kierunkowskazy umieszczone na lusterkach drzwi oraz, w zależności od poziomu wyposażenia, kapsułki w kolorze nadwozia lub srebrne. Z tyłu, ukośna klapa bagażnika nadawała crossoverowi dynamiczny wygląd, mimo że producent próbował sprzedawać Koleosa jako pojazd rodzinny, odpowiedni do dowozu dzieci do szkoły i na zakupy.
W środku, Renault zachowało te same wysoko umieszczone siedzenia co w swoim poprzedniku, a jedynie kierowca mógł dostosować wysokość fotela, podczas gdy pasażerowie z boku musieli pocierać głowami o podsufitkę. Mimo tego, zmodernizowano design zestawu wskaźników, który charakteryzował się lepszą czytelnością jasnoszarych liter, zamiast wyblakłych z wersji przed liftingiem Koleosa. Aby poprawić wygląd wnętrza, producent zmienił również design przycisków i przełączników na centralnej konsoli. Z tyłu wciąż było wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych pasażerów, z dużą ilością miejsca na nogi i głowy.
Renault zaktualizowało Koleosa w 2011 roku, mimo że nie musiało. Normy emisji Euro 5 weszły w życie w 2009 roku, a Euro 6 miały obowiązywać w 2014 roku, więc francuski producent nie miał powodu, aby dokonywać technicznych ulepszeń. W rezultacie większość jednostek napędowych została zaczerpnięta z Koleosa z 2008 roku, ale producent dodał nowy silnik: 2.0-litrowy turbodiesel o mocy 175 KM (169 HP).
Odnowiona wersja Renault Koleos ma zadebiutować pod koniec 2011 roku. Główne zmiany dotyczą stylizacji zewnętrznej i wykończenia wnętrza modelu, a także zauważalnych oszczędności emisji CO2 i zużycia paliwa w przypadku silników diesla. Model ponownie potwierdza swój status premium, opierając się na jego mocnych stronach, które były szeroko doceniane w czasie premiery w 2008 roku, a mianowicie wyjątkowym komforcie, wszechstronności i modułowości, a także szybkości, z jaką właściciele mogą zapoznać się z nowym samochodem.
Solidny, bardziej dynamiczny wygląd
Przednia część Renault Koleos została zmieniona, aby ponownie podkreślić jego silny charakter. Wloty powietrza umieszczone po bokach logo Renault w poprzedniej wersji ustąpiły miejsca eleganckiej chromowanej kratce, a dynamika modelu została wzmocniona nowymi, smuklejszymi reflektorami. Nowoczesne lusterka boczne mają teraz wbudowane wskaźniki LED.
Widok z boku wyraża solidność, która kojarzy się ze światem samochodów 4×4, dzięki takim elementom jak duża prześwit, wyraźne nadkola oraz nowe, nowoczesne, sportowe felgi. Charakterystyczna stylizacja tylnej części pierwszej wersji została zachowana, w tym mocno nachylona tylna szyba, która sugeruje ruch do przodu i nadaje modelowi szczególnie oryginalną postawę. Nowy Renault Koleos będzie także dostępny w nowym dynamicznym kolorze nadwozia: Cayenne Orange.
Wnętrze pojazdu zyskało dbałość o jakość i wykończenie. Wyboru nowych tapicerki i wykończeń wzbogacił elegancję i wyrafinowanie oryginalnego pojazdu, podczas gdy panel deski rozdzielczej i oświetlenie instrumentów również ewoluowały, wprowadzając nowoczesną, bardziej stylową osłonę i wyświetlacz prędkościomierza.
Oszczędności emisji CO2 dla bezpiecznego crossovera, który radzi sobie w każdych warunkach drogowych
W zależności od rynku, nowego Renault Koleos można zamówić z silnikiem diesla o mocy 150 KM lub 175 KM, albo z silnikiem benzynowym o mocy 170 KM (TR25). Wszystkie trzy wersje oferują dynamiczne, wysokiej jakości osiągi pod maską tego crossovera, który ma 4,52 m długości i 1,85 m szerokości.
Prace nad pojazdem, silnikiem i skrzynią biegów przyniosły zauważalne oszczędności emisji CO2 w wersjach diesla Koleos. Emisja CO2 w wersji 4×2 z silnikiem dCi 150 wynosi zaledwie 148 g/km, co oznacza, że nie jest już objęta ekotaksem obowiązującym we Francji. Emisja większego silnika dCi 175 również została zredukowana do 166 g/km.
Wszechstronność nowego Koleos sprawia, że tak samo dobrze sprawdza się w miejskich uliczkach, jak i na krętych wiejskich drogach. Napęd na wszystkie koła w wersji 4×4, opracowany przez Nissana, zapewnia autentyczne możliwości off-road, podczas gdy starannie dopracowane objętości modelu, precyzyjne kierowanie i stabilność zapewniają pewne, zwinne prowadzenie w miejskich warunkach.
W międzyczasie, ekspertyza Renault w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego pozwoliła na uzyskanie pięciogwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych EuroNCAP w czasie premiery, dzięki takim funkcjom jak ESP, asystent hamowania w nagłych wypadkach, programowana deformacja strukturalna, sześć poduszek powietrznych oraz napinacze pasów bezpieczeństwa.
Wzorowy komfort i modułowość, plus technologie z wyższej półki
Nowy Renault Koleos może poszczycić się przestronnym wnętrzem i komfortem na poziomie lidera segmentu, a układ wnętrza korzysta z obszernej wiedzy pioniera MPV. Wszystko zostało przemyślane, aby wszyscy pięciu pasażerów czuło się doskonale, w tym liderująca wysokość nad głową i przestrzeń na kolana z przodu oraz doskonała równowaga między przestrzenią na łokcie a wysokością nad głową dla pasażerów z tyłu.
Praktyczny i modułowy. Wnętrze nowego Renault Koleos oferuje przestrzeń do przechowywania o pojemności do 70 litrów. Dostęp do dużego bagażnika (450 dm3 VDA) ułatwia dzielona klapa, której dolna część tworzy solidną ławkę po opuszczeniu. Tylną kanapę z dzieleniem 60/40 wyposażono w system Easy-Estate, co oznacza, że można ją złożyć jednym szybkim ruchem, by uzyskać płaską podłogę i przestrzeń bagażową o pojemności 1,380 dm3 VDA. Panoramiczny otwierany dach sprawia, że wnętrze jest jeszcze jaśniejsze i bardziej przyjemne.
Technologie zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Nowy Renault Koleos jest dostępny z szeregiem przydatnych, uspokajających i łatwych w użyciu funkcji z wyższej półki, w tym bezkluczykowym dostępem i uruchamianiem, elektroniczną hamulcem postojowym, automatycznym włączaniem świateł i wycieraczek oraz systemem nawigacji Carminat TomTom obsługiwanym za pomocą joysticka. Wersje 4×4 nowego Renault Koleos mają również Asystenta Startu Pod Górę oraz Kontrolę Zjazdu.
Obsługa systemów audio, nawigacji i klimatyzacji w podwójnej strefie jest całkowicie intuicyjna, a ich sterowanie jest łatwo dostępne. Tymczasem szczególną uwagę poświęcono eliminacji hałasu mechanicznego i drogowego, co sprawia, że pasażerowie mogą w pełni docenić premium audio system Bose®, który został zaprojektowany specjalnie do dopasowania charakterystyki wnętrza.
Renault Koleos: międzynarodowe wyzwanie i flagowy model budujący wizerunek marki
Renault Koleos jest sprzedawany w około 40 krajach na pięciu kontynentach. Był to pierwszy pojazd, który skorzystał z ogólnoaliansowego wkładu, ponieważ został zaprojektowany przez Renault, wykorzystuje technologie Nissana i jest produkowany w zakładzie Renault Samsung Motors w Busan w Korei Południowej. Dzięki tej owocnej współpracy stał się on sztandarowym modelem Renault w kilku rynkach.
Pierwszy crossover Renault zajął miejsce w stale rosnącym i zacięcie konkurencyjnym segmencie: