2011 Renault Koleos
Średnia ocena: 3.00 / 5 (liczba ocen: 1)

SzybkaRenata - ocena: 3/5

Po kilku trudnych latach, w których światowa kryzys finansowy wpłynął na rynek, Renault próbowało szybciej wrócić na swoje miejsce niż konkurenci i zaprezentowało odświeżoną wersję swojego największego SUV-a, Koleosa.

Rynek już dawno przesunął się w kierunku crossoverów i SUV-ów, a powrót do tradycyjnych sedanów i vanów jako pojazdów do przewozu ludzi wydawał się niemożliwy. Renault posiadało jednak obie te kategorie i dominowało na europejskim rynku minivanów. Nie było jednak postrzegane jako zaufany producent SUV-ów, więc starało się to zmienić, wprowadzając odświeżoną i ulepszoną wersję Koleosa. Mimo że był to największy model o podwyższonej budowie, auto nadal należało do segmentu kompaktowych crossoverów i dzieliło platformę z modelem Samsung QM5, a oba bracia były produkowane w Korei. Niestety dla francuskiego producenta, sprzedaż Koleosa nadal malała, mimo ulepszeń wprowadzonych w wersji z 2011 roku.

Renault zainstalowało całkowicie nowy przód w odświeżonym Koleosie. Zrezygnowano z dotychczasowego „designu skrzydeł” na rzecz szerokiej atrapy chłodnicy z trzema poziomymi żebrami, otoczonej cienką chromowaną ramką. Nowe reflektory z wiązkami projektorowymi i LED-owe światła dzienne go otaczały. Francuski producent umieścił na dolnym zderzaku jasnoszary plastikowy osłonę podwozia oraz dwa wloty powietrza dla lamp przeciwmgielnych. Z profilu, Koleos z 2011 roku ujawniał kolejną aktualizację: kierunkowskazy umieszczone na lusterkach drzwi oraz, w zależności od poziomu wyposażenia, kapsułki w kolorze nadwozia lub srebrne. Z tyłu, ukośna klapa bagażnika nadawała crossoverowi dynamiczny wygląd, mimo że producent próbował sprzedawać Koleosa jako pojazd rodzinny, odpowiedni do dowozu dzieci do szkoły i na zakupy.

W środku, Renault zachowało te same wysoko umieszczone siedzenia co w swoim poprzedniku, a jedynie kierowca mógł dostosować wysokość fotela, podczas gdy pasażerowie z boku musieli pocierać głowami o podsufitkę. Mimo tego, zmodernizowano design zestawu wskaźników, który charakteryzował się lepszą czytelnością jasnoszarych liter, zamiast wyblakłych z wersji przed liftingiem Koleosa. Aby poprawić wygląd wnętrza, producent zmienił również design przycisków i przełączników na centralnej konsoli. Z tyłu wciąż było wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych pasażerów, z dużą ilością miejsca na nogi i głowy.

Renault zaktualizowało Koleosa w 2011 roku, mimo że nie musiało. Normy emisji Euro 5 weszły w życie w 2009 roku, a Euro 6 miały obowiązywać w 2014 roku, więc francuski producent nie miał powodu, aby dokonywać technicznych ulepszeń. W rezultacie większość jednostek napędowych została zaczerpnięta z Koleosa z 2008 roku, ale producent dodał nowy silnik: 2.0-litrowy turbodiesel o mocy 175 KM (169 HP).

Odnowiona wersja Renault Koleos ma zadebiutować pod koniec 2011 roku. Główne zmiany dotyczą stylizacji zewnętrznej i wykończenia wnętrza modelu, a także zauważalnych oszczędności emisji CO2 i zużycia paliwa w przypadku silników diesla. Model ponownie potwierdza swój status premium, opierając się na jego mocnych stronach, które były szeroko doceniane w czasie premiery w 2008 roku, a mianowicie wyjątkowym komforcie, wszechstronności i modułowości, a także szybkości, z jaką właściciele mogą zapoznać się z nowym samochodem.

Solidny, bardziej dynamiczny wygląd

Przednia część Renault Koleos została zmieniona, aby ponownie podkreślić jego silny charakter. Wloty powietrza umieszczone po bokach logo Renault w poprzedniej wersji ustąpiły miejsca eleganckiej chromowanej kratce, a dynamika modelu została wzmocniona nowymi, smuklejszymi reflektorami. Nowoczesne lusterka boczne mają teraz wbudowane wskaźniki LED.

Widok z boku wyraża solidność, która kojarzy się ze światem samochodów 4×4, dzięki takim elementom jak duża prześwit, wyraźne nadkola oraz nowe, nowoczesne, sportowe felgi. Charakterystyczna stylizacja tylnej części pierwszej wersji została zachowana, w tym mocno nachylona tylna szyba, która sugeruje ruch do przodu i nadaje modelowi szczególnie oryginalną postawę. Nowy Renault Koleos będzie także dostępny w nowym dynamicznym kolorze nadwozia: Cayenne Orange.

Wnętrze pojazdu zyskało dbałość o jakość i wykończenie. Wyboru nowych tapicerki i wykończeń wzbogacił elegancję i wyrafinowanie oryginalnego pojazdu, podczas gdy panel deski rozdzielczej i oświetlenie instrumentów również ewoluowały, wprowadzając nowoczesną, bardziej stylową osłonę i wyświetlacz prędkościomierza.

Oszczędności emisji CO2 dla bezpiecznego crossovera, który radzi sobie w każdych warunkach drogowych

W zależności od rynku, nowego Renault Koleos można zamówić z silnikiem diesla o mocy 150 KM lub 175 KM, albo z silnikiem benzynowym o mocy 170 KM (TR25). Wszystkie trzy wersje oferują dynamiczne, wysokiej jakości osiągi pod maską tego crossovera, który ma 4,52 m długości i 1,85 m szerokości.

Prace nad pojazdem, silnikiem i skrzynią biegów przyniosły zauważalne oszczędności emisji CO2 w wersjach diesla Koleos. Emisja CO2 w wersji 4×2 z silnikiem dCi 150 wynosi zaledwie 148 g/km, co oznacza, że nie jest już objęta ekotaksem obowiązującym we Francji. Emisja większego silnika dCi 175 również została zredukowana do 166 g/km.

Wszechstronność nowego Koleos sprawia, że tak samo dobrze sprawdza się w miejskich uliczkach, jak i na krętych wiejskich drogach. Napęd na wszystkie koła w wersji 4×4, opracowany przez Nissana, zapewnia autentyczne możliwości off-road, podczas gdy starannie dopracowane objętości modelu, precyzyjne kierowanie i stabilność zapewniają pewne, zwinne prowadzenie w miejskich warunkach.

W międzyczasie, ekspertyza Renault w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego pozwoliła na uzyskanie pięciogwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych EuroNCAP w czasie premiery, dzięki takim funkcjom jak ESP, asystent hamowania w nagłych wypadkach, programowana deformacja strukturalna, sześć poduszek powietrznych oraz napinacze pasów bezpieczeństwa.

Wzorowy komfort i modułowość, plus technologie z wyższej półki

Nowy Renault Koleos może poszczycić się przestronnym wnętrzem i komfortem na poziomie lidera segmentu, a układ wnętrza korzysta z obszernej wiedzy pioniera MPV. Wszystko zostało przemyślane, aby wszyscy pięciu pasażerów czuło się doskonale, w tym liderująca wysokość nad głową i przestrzeń na kolana z przodu oraz doskonała równowaga między przestrzenią na łokcie a wysokością nad głową dla pasażerów z tyłu.

Praktyczny i modułowy. Wnętrze nowego Renault Koleos oferuje przestrzeń do przechowywania o pojemności do 70 litrów. Dostęp do dużego bagażnika (450 dm3 VDA) ułatwia dzielona klapa, której dolna część tworzy solidną ławkę po opuszczeniu. Tylną kanapę z dzieleniem 60/40 wyposażono w system Easy-Estate, co oznacza, że można ją złożyć jednym szybkim ruchem, by uzyskać płaską podłogę i przestrzeń bagażową o pojemności 1,380 dm3 VDA. Panoramiczny otwierany dach sprawia, że wnętrze jest jeszcze jaśniejsze i bardziej przyjemne.

Technologie zwiększające komfort i bezpieczeństwo. Nowy Renault Koleos jest dostępny z szeregiem przydatnych, uspokajających i łatwych w użyciu funkcji z wyższej półki, w tym bezkluczykowym dostępem i uruchamianiem, elektroniczną hamulcem postojowym, automatycznym włączaniem świateł i wycieraczek oraz systemem nawigacji Carminat TomTom obsługiwanym za pomocą joysticka. Wersje 4×4 nowego Renault Koleos mają również Asystenta Startu Pod Górę oraz Kontrolę Zjazdu.

Obsługa systemów audio, nawigacji i klimatyzacji w podwójnej strefie jest całkowicie intuicyjna, a ich sterowanie jest łatwo dostępne. Tymczasem szczególną uwagę poświęcono eliminacji hałasu mechanicznego i drogowego, co sprawia, że pasażerowie mogą w pełni docenić premium audio system Bose®, który został zaprojektowany specjalnie do dopasowania charakterystyki wnętrza.

Renault Koleos: międzynarodowe wyzwanie i flagowy model budujący wizerunek marki

Renault Koleos jest sprzedawany w około 40 krajach na pięciu kontynentach. Był to pierwszy pojazd, który skorzystał z ogólnoaliansowego wkładu, ponieważ został zaprojektowany przez Renault, wykorzystuje technologie Nissana i jest produkowany w zakładzie Renault Samsung Motors w Busan w Korei Południowej. Dzięki tej owocnej współpracy stał się on sztandarowym modelem Renault w kilku rynkach.

Pierwszy crossover Renault zajął miejsce w stale rosnącym i zacięcie konkurencyjnym segmencie:

2.5L 6MT 4×2 (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc126 Kw @ 6000 Rpm
171 Hp @ 6000 Rpm
169 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4400 Rpm
226 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3448 Lbs (1564 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4630 Lbs (2100 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2230 G/Km

2.5L 6MT 4×4 (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc126 Kw @ 6000 Rpm
171 Hp @ 6000 Rpm
169 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4400 Rpm
226 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3576 Lbs (1622 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie26 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2237 G/Km

2.5L CVT 4×2 (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc126 Kw @ 6000 Rpm
171 Hp @ 6000 Rpm
169 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4400 Rpm
226 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3516 Lbs (1595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2223 G/Km

2.5L CVT 4×4 (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moc126 Kw @ 6000 Rpm
171 Hp @ 6000 Rpm
169 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy167 Lb-Ft @ 4400 Rpm
226 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna115 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3649 Lbs (1655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2228 G/Km

2.0L dCI 6AT 4×4 (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3768 Lbs (1709 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5071 Lbs (2300 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa38 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Średnie spalanie33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2186 G/Km

2.0L dCI 6MT 4×2 (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3635 Lbs (1649 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto34 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa46 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

2.0L dCI 6MT 4×4 (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc110 Kw @ 4000 Rpm
150 Hp @ 4000 Rpm
148 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna113 Mph (182 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3649 Lbs (1655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5071 Lbs (2300 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

2.0L dCI 6MT 4×4 (175 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc127 Kw @ 3750 Rpm
173 Hp @ 3750 Rpm
170 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2000 Rpm
361 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika17.2 Galony (65.1 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/60 R 17
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość67.3 In (1709 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.8/61 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit8.1 In (206 Mm)
Pojemność bagażnika15.9 Cuft (450 L)
Aerodynamika (Cd)0.369
Masa własna3649 Lbs (1655 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4960 Lbs (2250 Kg)
Spalanie miasto31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa41 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.